Lehel Vezér Nemzeti Hűtőprogram
2012.09.24. 11:47
Jókedv tekintetében igazán nem panaszkodhatunk, mert meglehetősen vicces hírekkel zárult az elmúlt hét. Lassan jobb ez az egész, mint a rádiókabaré.
Olvasom, hogy Orbán Viktor Rómában részt vett egy munkaebéden, amely "mini EU-csúcsnak" is nevezhető, mert azon jelen volt a magyar kormányfő mellett az olasz, a spanyol, az ír és a görög miniszterelnök, akik az eurózónát sújtó gazdasági válságot tárgyalták meg.
Miután túltettük magunkat azon a sokkon, amit a rendezvény címe okozott - igen, kereszténydemokrata internacionálé, ízlelgessük csak a kifejezést, mint a jó bort, hosszan és lassan forgatva a szánkban, ilyen különlegesen összetett csemegéhez ritkán jut az ember, csak amikor Matolcsy a válság végéről és a magyar tündérmeséről mesél -, meg kell állapítsuk, hogy ez a mondat önmagában olyan, mint egy klasszikus vicc bevezetője. Harminc fölött talán még tetszenek emlékezni a szakállas poénokra, amelyek úgy kezdődtek, hogy az amerikai, azt orosz és a magyar, esetleg bátrabbaknál nevesítve Kennedy, Hruscsov és Kádár... Nna, ez is éppen olyan.
Tehát az olasz, a spanyol, az ír és a görög miniszterelnök - konkrétan az eurózónát sújtó válságot kiváltó országok első emberei -, és mindehhez az eurózónán kívüli Magyarország miniszterelnöke együtt az eurózóna válságáról... Mintha öt balfasz az agysebészet vagy a géntechnológiák legújabb módszereiről vitatkozna. És szinte már látom magam előtt, ahogyan a vicc csattanójaként a pincér hozza a számlát, mire az ötök egyhangúlag rávágják: írja csak a többihez, majd az IMF-hitel következő részletének utalásakor rendezzük...
És akkor erre jött még Varga Mihály zseniális nyilatkozata az előbb-utóbb elromló hűtőszekrényekről meg a lassacskán cserére szoruló tévékészülékekről, mintegy a belföldi fogyasztás felpörgetésének szent gráljairól... Bár hogy őszinte legyek, csak elsőre röhögtem ezen az egészen.
Másodjára már arra gondoltam, hogy te jó isten, ezek szerint tényleg ekkora a baj...
Ha a kormány egyetlen épeszű és komolyan vehető közgazdásza, Varga Mihály így nyilatkozik, az nem jelent mást, mint hogy a kormánynak tulajdonképpen halovány fingja sincs, hogy mit is kellene csinálni a gazdasággal.
Esetleg Budai Gyula megszervezi a "Magyar konyhába magyar fridzsidert!" mozgalmat, hozzá az állam stratégiai ágazatként visszaveszi a Lehel hűtőgépgyárat vagy alapít - netán Simicskáékkal alapíttat - egy újat, Budai Gyula pedig meggyőzi teszkóékat, hogy a külföldi importhűtőt mennyivel drágábban lesznek szívesek árusítani, mint a nemzeti fridzsidereket. Orbán Viktor pedig állami hűtőhitelkamat-támogatási program indítását jelenti be a harcias és a Hanyatló Nyugat számára oly fenyegető hangzású Lehel Vezér Program néven... És mindezzel párhuzamosan, a tévékészülékek cseréjének ösztönzésére a kormány az európai uniós források átcsoportosításával elindítja a Kudlik Júlia Tervet...
És akkor mindehhez képzeljük oda, hogy a szupertitkos magyar IMF-álláspont mondjuk ennek a leírását tartalmazza, alátámasztva a KSH adataival a háztartások plazmatévé- és hűtőgép-ellátottságáról és e berendezések korfastruktúrájáról.
De tényleg, lássuk be: Varga Mihály nyilatkozata nem volt más, mint a két karjának a totálisan tanácstalan és tehetetlen szétfelé tárása.
Azt hiszem, lassan ott tartunk, hogy mindenki jobban jár, ha megengedik, hogy az IMF azt csináljon itt, amit akar. Nekik legalább van valami elképzelésük...
Szerző: Michael Knight
· 2 trackback 53 komment
Címkék: politika gazdaság fidesz kormány hülyeség fogyasztás gazdaságpolitika hűtőgép portfolioblogger Címkék IMF Orbán Viktor GDP Varga Mihály
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Munkás helyett Közmunkást a trafikok polcaira is! 2012.09.24. 16:38:21
Trackback: Kádár frizsider-szocializmusától Varga Miska frizsider-kapitalizmusáig 2012.09.24. 16:27:01
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.09.24. 14:51:39
Az emberek úgy takarékoskodnak, ahogy csak tudnak, minimális fogyasztással, és ez igencsak korlátozza a belső piac működését, amely a gazdasági növekedés egyik motorja ,
Varga Mihály reményét fejezte ki, hogy az elkeseredett és bizalmukat vesztet emberek hamarosan újra elkezdenek normális mértékben vásárolni és fogyasztani.
nemsirunk 2012.09.24. 14:51:59
Muad\\\'Dib 2012.09.24. 15:17:11
Mondjuk én ezzel teljesen egyet tudok érteni, bár azért az konkrétan vicces, ahogy az - egyébként sokszor jogos - orbánfóbia olyan anomáliákat okoz, mint ez a megjegyzés. Hiszen a legtöbb posztban pont arról van szó, hogy milyen kár, hogy nekünk nem szekértő kormányunk van, pénzügyi zsenikkel.
Ugyanis kit is hülyéztél le éppen:
Olaszország
"...Monti is a leading member of the exclusive Bilderberg Group. He has also been an international advisor to Goldman Sachs and The Coca-Cola Company. He has also been a member of the "Senior European Advisory Council" of Moody's and he is one of the members of the "Business and Economics Advisors Group" of the Atlantic Council..."
elwood 2012.09.24. 15:19:21
amikor a leszavazott vizitdíj költségvetési forrását kérték rajta számon, büszkén bejelentette, hogy megtalálta, a szerencsejáték rt. adója lesz az.
az apró tény, hogy az már egy évtizede be volt építve a költségvetése nem zavarta.
amikor kérdezték, hogy és amit eddig abból fizettek azt miből fogják, azt mondta az csak 10 milliárd a kormány majd megoldja
szóval, lehet, hogy valamikor nem volt hülye, de hogy komolyan venni nem lehet már, az régóta biztos
elwood 2012.09.24. 15:23:08
Szelid sunmalac 2012.09.24. 15:27:01
Istenem bazmeg! Talan ha lenne az embereknek penze, akkor vasarlnanak. Ha nem kene rettegni, mikor veszited el a melod, mert uj munkahelyet mostanaban nem talalsz, talan ha lenne legalabb minimalis ingatlanhitelezes, hogy a hazakhoz vehessel majd hutoszekrenyt, akkor talan. De elobb valami bizalmat, nemi kiszamithatosagot kene felmutatni ujra.
Ugyanis ellentetben a Stefania fele agyhalott majmokkal, a valosagigencsak tavol all attol, hogy ulnek az emberek a penzukon. A 99%-nak ugyanis lassan nincs min ulnie, de az sem a penzuk!
nixe 2012.09.24. 15:27:08
elég találó...
SemBoga 2012.09.24. 15:30:06
kár, hogy folyamatosan veszítik el az emberek a munkájukat, közmunkaprogramos álomfizuból meg te kenyérpirítót sem veszel, nem hogy hűtőt meg mosógépet - sőt, kenyeret se nagyon
Anti Anyag (törölt) 2012.09.24. 15:30:27
Varga M-nak amúgy igaza van, hiszen a többség a válság előtt vett háztartási gépet, azok lassan 8-10 évesek, tehát le fogja cserélni.
Szóval inkább te ne menj el közgazdásznak, az IMF-el kapcs. mondatot pedig még nagyobb tudatlanságot árul el.
Gyurcsányék vették fel az előző IMF hitelt olyan okosan, hogy Orbánéknak kelljen vissza fizetni. Ennek ellenére Orbánék megúszták IMF nélkül, ami azt jelenti, hogy gazdaságpolitikájuk Bajnaiéknál biztosan jobb. Az IMF nem kormányoz, Orbán által felvett hitelt te és én fogjuk visszafizetni. Az IMF pedig csak biztos feltételekben hisz, tehát adó-ÁFA növelés, közösségi közlekedés, közszolgálati bérek, stb. tehát tuti pénzek.
Persze ha emiatt még jobban lassul a gazdaság, megint Orbánozol majd, pedig Gyurcsányoznod kellene, kiguglizhatnád az éves adósságtáblázatunkat, fent van a neten.
nemsirunk 2012.09.24. 15:30:38
Muad\\\'Dib 2012.09.24. 15:30:45
Igen, erről az argentinok tudnának mesélni, milyen remek is az...
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2012.09.24. 15:32:08
SemBoga 2012.09.24. 15:36:26
"Ennek ellenére Orbánék megúszták IMF nélkül, ami azt jelenti, hogy gazdaságpolitikájuk Bajnaiéknál biztosan jobb."
Nem, ez azt jelenti, hogy a külső környezet jobb, amelyik hajlandó finanszírozni - baromi drágán.
elwood 2012.09.24. 15:36:40
Egyelőre a seggére vertek 3000 milliárdnyi megtakarításnak + az IMF hitel nagy részét is ők költötték el, ami a bankban csücsült, pl. 500 milliárdot MOL részvényre.
és csak eddig húzták, ez nem volt teljesítmény
sárkányfő 2012.09.24. 15:37:02
Varga a reményét fejezte ki, hogy az embereknek elromlik a hűtője, és kénytelenek egy havi fizetésüket új hűtőre áldozni.
Amúgy te mennyit kapsz, hogy minden blogban tiéd az első hozzászólás már jó ideje? Van valami gyorsasági pótlék? Hol a hisztériázásod a rózsa misi ellen?
@elwood:
Egyetértek. 100-ból 100-szor választanám az IMF-et Matolcsy helyett. És bármelyik kicsit is józan ésszel bíró ember így tesz. Ez a magyar nemzeti érdek.
Link Elek 2012.09.24. 15:38:20
sárkányfő 2012.09.24. 15:39:38
Bajnaiék nem lopták el a manyup kasszát, ezért kellett a világgazdasági válság közepén az IMF-hez fordulniuk. természetesen a jobberek azóta is ki vannak bukva, hogy az Bajnaiék az IMF-et választották az államcsőd helyett.
És persze ha Bajnai nyúlja le a manyup kasszát, akkor a jobberek felgyújtották volna nem csak az MTV-t, de egész Budapesetet mérhetetlen morális felháborodásukban a kirablásuk miatt.
zajos1 2012.09.24. 15:39:41
Link Elek 2012.09.24. 15:41:39
MERT ELLOPTAK 3000 milliardot. Mocskos tolvaj mindegyik
dr Smittpálelnökúr 2012.09.24. 15:41:53
És a te hatalmas közgazdasági zenidet kérdezem: az olcsó IMF hitel helyett az orbánék által kibocsátott magas kamatozású állampapírokat mikor és kinek kell majd kifizetnie?
Ugyanis orbánék a magánnyugdíjpénztárak 3 ezer milliárdjából és a piszok drága állampapírokból úszták meg az IMF-et. Eddig.
Bajnai nagyságrendekkel jobban kezelte a pénzügyi válságot, mint ezek.
Kutchek (törölt) 2012.09.24. 15:42:14
Se notesz, se jegyzőköny? Az imf tárgyalásokkal megbízott miniszterünk "emlékezetből" teszi s dolgát.
3 millió embert és sok milliád Ft-ot érint és ő "úgy emlékezik", ahogy a főnöke elvárja.
Ha a tárgyalásokon azt mondják, hogy márpedig el kell felezni a nyugdíjakat, vagy be kell vezetnetek a svéd modelt vagy meg kell emelni 5 évvel a nyugdíjkorhatárt az az én agyamban markánsabb élményként élne.
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.09.24. 15:46:57
Elmentünk egy használt kereskedésbe, és 25e Ft-ért vettünk egy jó állapotút, 6 hónap garanciával.
Látod Varga, későn szóltál, b+...
Pipas 2012.09.24. 15:56:35
"Bajnai nagyságrendekkel jobban kezelte a pénzügyi válságot, mint ezek. "
Csak úgy az érdekesség kedvéért: pontosan milyen intézkedéssel is kezelte Bajnai a pénzügyi válságot? Félreértés ne essék, nem védem a fideszt, csak felmerült bennem, hogy miért is tekintjük Bajnait pénzügyi zseninek...
Ha én jól emlékszem két dolgott tett bajnai: hozott egy halom megszorítást és felrántott egy halom hitelt. Nekem nyilván elkerülte a figyelmemet a zsenije, de te biztosan emlékeztetsz rá, hogy milyen módon kezelte Bajnai a válságot.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.09.24. 15:56:38
LOL! De jó lehet nálatok albérlőnek lenni! :P
Szevasztok 2012.09.24. 16:07:48
Látom te se értesz az államháztartáshoz meg a finanszírozásához...
Egy állam NEM úgy vesz fel hitelt mint egy ember, abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy az ember halandó, míg egy állam nem.
Tehát ez csak egy hangzatos lózung, hogy az IMF hitelt vissza kell fizetni (technikailag valóban), de ez csupán azt jelenti, hogy más hitelekkel kell kiváltani (a piacról), mint ahogy minden hitel (mindegy ki adta) visszafizetése is ezt jelenti.
Az IMF hitel 2008-as felvétele is csak azt jelentette, hogy kiváltotta az éppen akkor nem nagyon elérhető piaci hiteleket.
magyar ember teli szájjal 2012.09.24. 16:10:28
DarthVader 2012.09.24. 16:10:36
1 nem "Lehel Vezér Program" hanem "Nemzeti Lehel Vezér Program" és
2, nem "Kudlik Júlia Terv", hanem "Nemzeti Kudlik Júlia Terv".
A többi stimmt.
Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.09.24. 16:13:58
Szevasztok 2012.09.24. 16:14:10
ÉBRESZTŐ! Az IMF nem azért kell, hogy az embereknek jó legyen!
Ha az IMF képbe kerül, akkor az azért van mert az állam RENDSZERESEN, HOSSZÚ időn át, és JELENTŐSEN többet költött mint, amit az országban megtermelnek.
És ekkor, ha valaki szól (pl. IMF), hogy "Hé emberek vissza kéne egy kicsit venni, és takarékoskodni a költekezés helyett!" az persze a legtöbbeknek a korábbi rosszul esik.
Pedig csak nem kéne HITELBŐL jól élni!
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.24. 16:14:15
Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.09.24. 16:24:23
Szevasztok 2012.09.24. 16:24:27
Pipas 2012.09.24. 16:25:08
"És ekkor, ha valaki szól (pl. IMF), hogy "Hé emberek vissza kéne egy kicsit venni, és takarékoskodni a költekezés helyett!" az persze a legtöbbeknek a korábbi rosszul esik."
Ez eddig rendben van, csak az IMF azt is hozzá szokta fűzni, hogy (1) nehogy már a bankokkal fizettessétek meg és (2) el a kazekkel a tartalékaitoktól.
Persze nem mondják, hogy az emberekkel kell megfizettetni... nem, azt nem mondják.
Szevasztok 2012.09.24. 16:32:18
Annyian "libsiznek", hogy most már leírom.
Felmérések szerint az emberek ún "liberális" beállítottsága ELSŐSORBAN attól függ, hogy a családban, ahol felnőtt hány nála idősebb testvére volt.
Ugyanis azok, akiknek legalább 2 idősebb testvérük volt, azok TÖBB MINT 50%-ban lesznek felnőtt korukra liberális beállítottságúak.
Szóval arany apám a "liberálisozás" annyira értelmetlen, mintha a szőkéket utálnád, vagy mondjuk, a 160 cm-nél alacsonyabbakat.
elwood 2012.09.24. 16:32:27
Ha én jól emlékszem két dolgott tett bajnai: hozott egy halom megszorítást"
hát ... pedig pont így
ortodox, de 350 más országban csak ez működik
Pipas 2012.09.24. 16:32:41
Lózung? Hogy érted, nem kell visszafizetni? Hujj, de jó, én meg itt agódok. :)
"de ez csupán azt jelenti, hogy más hitelekkel kell kiváltani"
Az az MSzP-s módszer, csak szólok, hogy lehet máshogy is. ;)
"Az IMF hitel 2008-as felvétele is csak azt jelentette, hogy kiváltotta az éppen akkor nem nagyon elérhető piaci hiteleket."
Mi meg már azt hittük, hogy azt jelentette, hogy jó rödlejáratú hitelt választották, hadd izzadja ki a következő kormány mindenféle népszerűtlen intézkedésekkel...
Szevasztok 2012.09.24. 16:45:21
És inkább egy fájdalmas gyógyulás része, amivel elkerülhető a nagyobb baj.
Mert ne felejtsük, mindig lehet rosszabb. Igen, még ennél is, akár sokkal rosszabb...
Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.09.24. 16:49:07
Tehát, ha a bankokat kifosztjuk, valamint a szélbe szórjuk az ország tartalékait, akkor "nem a zemberek fizetik meg"... úgy emlékszem egyébként, egy bank "saját" pénze kevesebb mint tíz százalék, a többi a zemberek betétei, részvényei sat.
Szelid sunmalac 2012.09.24. 16:49:09
Muad\\\'Dib 2012.09.24. 16:51:11
A probléma az IMF esetében az, hogy volt már rá példa, amikor aktívan részt vettek annak a sokkal rosszabbnak a létrejöttében. Tehát nem megváltót kell tisztelni bennük, hanem megfelelő megfontoltsággal kellene kezelni a dolgokat. Ez az, ami hiányzott az előző kormánynál is, a mostaniról meg azt hiszem nem is kell beszélnem...
Netuddki. 2012.09.24. 17:05:46
Netuddki. 2012.09.24. 17:06:41
Bammeg! Ha nem 2 éve "ormányozna" a fidesz azt mondanám, hogy most esett le. De 2 év látványos semmitevés után azt mondom, Te is eljátszod a naívat mint az orbán a kormányváltáskor...
Szevasztok 2012.09.24. 17:07:45
Csaba Lászlót idézem, aki OV-vel folytatott beszélgetése után valamikor idén februárban azt mondta, hogy az IMF-re igazából nem is lenne szükségünk HA a kormány önmagától meglépné a megfelelő intézkedéseket, amik elsősorban a BIZALOM helyreállítását kellene szolgálniuk.
(Ebből persze OV csak annyit jegyzett meg, hogy nincs szükségünk az IMF-re...)
Kotkodus 2012.09.24. 18:34:49
valljuk be, hogy ez azért több, mint irónikus...
vajon ez most előrelépésnek számít a nk diplomáciában, vagy csak a helyünkre tettek?
Pipas 2012.09.24. 18:40:23
Nem, senki sem mondta, hogy szórjuk a tartalékainkat a szélbe. Csak arra utaltam, hogy akinek van 30 forintja, az ne kérjen kölcsön 15 forintot kamatra.
És a "kifosztást" sem javasoltam, egyszerűen adózásról beszéltem. Jut is marad is alapon.
"úgy emlékszem egyébként, egy bank "saját" pénze kevesebb mint tíz százalék, a többi a zemberek betétei, részvényei sat. "
Nem egészen erről szoktak beszélni, sokkal inkább arról, hogy ha van a bankban 10 forint, akkor 100-at adhat kölcsön. A pénzteremtés joga magánkézben van, ezt szokták sérelmezni mostanában az emberek.
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: "Hat igen. A manyup penzek elkoltese legalabb "hosszutavu" volt."
Az állam átengedte a nyugdíjpénztár befizetések egy részét a bankoknak, majd ezektől a bankoktól kamatra kölcsönt vett fel, hogy a nyugdíjakat ki tudja fizetni. Ez hosszú távon nem volt fenntartható.
A nyugdíjjárulékot egyébként az állam nyilván "elkölti", És inkább egy fájdalmas gyógyulás része, amivel elkerülhető a nagyobb baj.nyugdíjat fizet belőle. Nem ördögtől való ez.
@Szevasztok: "És inkább egy fájdalmas gyógyulás része, amivel elkerülhető a nagyobb baj."
Már vettünk fel IMF kölcsnöket, nem is keveset. Nem látok viszont semmiféle "gyógyulást". Sajnos.
s 2012.09.24. 18:40:53
traktoroslány 2012.09.24. 18:41:05
Tisztára megnyugodtam. Azt hittem eddig, hogy nekem (is) kell ezt visszafizetni, de rendes végül is Orbántól, hogy visszafizeti ezt saját zsebből az IMF-nek.
"Orbánék megúszták IMF nélkül,"
Pontosan. Megúszták, eddig. Azért tudatos gazdaságpolitikának egy kicsit jobban örülnék, de örülök, hogy eddig megúsztuk. Egyébként, ha ők jobbak, mint Bajnai, akkor miről is tárgyalnak az IMF-fel?
trazz 2012.09.24. 18:41:15
Husz_János_Puszita 2012.09.24. 18:59:49
ásványi répacukor 2012.09.25. 07:14:03
Egyébként: birom V. Misi erölködését a gazdaság beinditására, mintha az egykulcsosról állapitották volna meg mértékadó közgazda körök ( jobb és bal), hogy ide vezet. Lehet ide böfögni okosságokat IMF, kivette hova tette stb.
A Lehel piaci kofabrigád különb gazdaságot csinált volna mint ezek a dilettánsok. Most, hogy két éve nem jön be nekik szánalmas ötleteléssel keresik a kiutat.