Szerepzavar

2010.11.05. 22:43

Határozatban rögzítette a kormány, hogy a MAL Zrt. a felelős a vörösiszap-katasztrófáért. A kormányhatározat egyértelmű károkozóként nevezi meg a társaságot.

Hát basszus. Mégis hol élünk?!

Félreértés ne essék, részvétem és együttérzésem a katasztrófa áldozatainak családtagjaié, meg a károsult családoké. És azt gondolom, hogy ha bebizonyosodik - úgy értem: alapos szakértői vélemények alapján meghozott, jogerős bírósági ítélettel -, hogy a MAL Zrt. valóban felelős a katasztrófáért, valóban hibáztatható azért, ami történt, és valóban mulasztást követett el, hát fizessen! Méghozzá kőkeményen.

De basszus! Ezt azért ne a kormány döntse el! Erre ott van a független magyar bíróság.

Vagy a bíróság Orbán Viktor világában nem hozhat olyan ítéletet, ami nem tetszik az embereknek, vagy ami esetleg sérti az emberek igazságérzetét? Netán a bírósági ítéleteket eztán alakítsuk hozzá az emberek igazságérzetéhez? Basszus, ezt nem jogállamnak hívják. Legutóbb az ókorban volt ilyesféle ítélkezés, az például többnyire megkövetéshez vagy a lincselés egyéb formáihoz vezetett.

Orbán Viktor kormánya teljes demokratikus szerepzavarban szenved. Elszállt a kétharmadtól. Azt már tudjuk, hogy Alkotmánybíróságra semmi szükség, mert még a végén az emberek igazságérzetének nem tetsző döntést hozna olykor, pusztán holmi alkotmányos alapon. Azt is tudjuk, hogy társadalmi egyeztetésre sincs szükség, merthogy a kormány egyszerre képviseli a munkaadókat, a munkavállalókat, a civileket, a tudományt, egyszóval mindenkit, tehát ha önmagával egyeztet, akkor mindenkivel egyeztet, következésképpen ilyen széles körű társadalmi egyeztetés még sosem volt az országban, mint amilyen egy kormányülés maga. És azt is megéltük már, hogy a miniszterelnök rendőrségi szóvivőt játszik a parlamentben...

De hogy ott tartsunk, hogy a kormány határozatban ítéljen bűnösnek valakit - és itt most vonatkoztassunk el egy kicsit a konkrét ügytől -, függetlenül attól, hogy az illető bűnössége egyértelműen megállapítható-e... Háááát, hadd ne minősítsem. Mintha Orbán Viktornak és körének egyszerűen halvány lövése se lenne a demokráciáról. Komolyan mondom: Pelikán elvtárs esetében a dokumentumok véletlen cseréje (tetszik tudni: "bocsánat, Virág elvtárs, ez már az ítélet") kutyafasza ehhez képest! És basszus, ilyet szerintem még Fidel Castro, de talán még Morales bolíviai elnök se csinált!

Lassan tehát ott tartunk, hogy már bíróságokra sincs szükség. A kormány - hiszen egyszerre mindenkit képvisel, következésképpen mindent tud, így bölcsessége abszolút kollektív és megkérdőjelezhetetlen - képes lesz bölcsen és tévedhetetlenül ítélkezni is, természetesen csak és kizárólag az embereknek tetszó módon.

Orbán Viktor és kormánya mostantól tehát igazságot is szolgáltat. Meg lassan már él és uralkodik is, mindörökkön örökké. Ámen.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr92426839

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Válságos üzletindítás 2011.12.14. 06:50:27

Válságos üzletindítás avagy lehet-e „biztosra” menni ma?   Az üzlet szempontjából, mindig van bizonytalan időszak, bizonytalansági tényező. Egy nehéz gazdaság

Trackback: Ezentúl a kormány mondja meg! 2010.11.06. 11:20:41

Hiába no, ez a fülkeforradalom kurvajól sikerült, a zemberek egyhangúlag mondtak le a cselekvőképességükről és helyezték azt narancsszín kezekbe. Azért nem mondom, hogy a kormányéba, mert meggyőződésem, hogy a kormány is csak néhány ember játékszere, u...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megdobbent 2010.11.05. 23:01:11

A kis zorban mekkorat nezett volna mar mindentlato gombszemeivel, ha 1987-ben ramutat a minisztertanacs elnoke, es kozli vele, hogy a part es kormany hatarozata szerint pediglen bunos, tehat felakasztjak? Vagy en hogy tapsoltam volna ennek akkoriban, pl ;)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2010.11.06. 06:40:55

"Vagy a bíróság Orbán Viktor világában nem hozhat olyan ítéletet, ami nem tetszik az embereknek, vagy ami esetleg sérti az emberek igazságérzetét? "
Az amcsi jogban elsősorban zemberek hozzák az ítéleteket, esküdtszék formájában. Szerintem náluk jogállam van, a jelenkorban.

Amúgy a cikk tartalmával egyetértek, és azt is tudom, hogy az emberek és a kormány két teljesen különböző dolog, csak gondoltam, szólok...

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.11.06. 07:06:14

@noname.blogger: Köszönöm, hogy szóltál - de ne feledjük el, hogy bár ott esküdtek vannak, akik a nép egyszerű fiai, de azért nagyon komoly nyomozás és bizonyítási eljárás alapján döntenek, nem pedig bizonyítékok nélkül, első felindulásból.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.11.06. 08:04:05

"Bocsánat, Virág elvtárs, ez az ítélet" - mondta a tanúvallomást magoló Pelikán József. De a többi teljesen igaz és jogos, mert kezd narancskomcsi pártunk és kormányunk totál elhülyülni. Rövidesen feltünnek a városokban és falvakban a régi "műbőrkalapos" párttitkárelvtársak? A megyei főnökök netán Bentley szolgálati autót is kaphatnak? Az iskolában és munkahelyen gondolom előny lesz a párttagság és a narancskomcsi mozgalmi múlt, a továbbtanulásnál pluszpontokat lehet kapni ért - mint ahogy jelenlegi narancskomcsi elvtársaink az ő vöröskomcsi elődeikért mindezt igénybevették... GRATULÁLUNK VIRÁGVIKTOR ELVTÁRSAÉKNAK 50. SZÜLETÉSNAPJÁRA. A NÉP FELAJÁNLÁSAI: GUMICSIMMA (a terepgyakorlatokra, forgatásokhoz), BŐRCSIZMA (a parlamenti díszmagyarhoz), A MALAC FÜTYKÖSE (hát hogy mit is kíván dolgozó népünk és hová nekik...)

gramercy 2010.11.06. 19:55:48

ebben az a legborzasztobb, hogy miutan az ugyeszseg a kormanyzat ala van rendelve, a birosag meg kisebb nyomasra nehany nap alatt is tud donteni ilyen ugyekben, akar lehetett volna LEGALABB A LATSZATRA adni es egy gyorsitott eljarassal kimondatni

de meg erre sem kepesek

gramercy 2010.11.06. 19:56:07

"Az iskolában és munkahelyen gondolom előny lesz a párttagság és a narancskomcsi mozgalmi múlt"

nem akarlak elkeseriteni, de ezek a fideszesek tenyleg kepesek lenyulni az iskola- es szinhazigazgatok, tantestuletek es tarsulatok szintjeig lenyulni es BASZOGATNI embereket

egesz egyszeruen keptelenek elviselni BARMILYEN kritikat, meg akkor is ha az csak a szavak szintjen tud maradni, plane nem valamilyen intezmenyesult ellenpontot

ezeket csak es kizarolag a hatalom megtartasa es bovitese erdekli

de mit lehet elvarni egy olyan parttol, ami KET buktat is ugyanazzal a partvezetessel kapott es ennek ellenere ugyanezek vannak ma is a part elen

Jaguar 2010.11.06. 20:42:13

Köszi. Most már legalább nem gondolom azt, hogy én egyedül vagyok paranoiás.
Szakmámból adódóan rendszeresen olvasom a Magyar Közlönyt, ami rss-be' van állítva nálam. Amikor ezt a kormányhatározatot olvastam kora reggel azt hittem rosszul látok. Aztán azt gondoltam aznap (péntek) ettől lesz hangos a sajtó, az AB hatáskör szűkítés ehhez képest üveggolyó-einstand. Aztán este nézem .... és csend.
BAZMEG! Egy kormányhatározat(!!!!!!!!!!!) állapította meg (kívánja meg megállapítani) egy károkozó felelősségét!
OMG! WTF?
Megyek csomagolni. Én már tényleg hallom a csizmák csattogását...

Megdobbent 2010.11.06. 20:49:19

Nade a jo oldalat bezzeg nem latjatok!

Lesznek talan igy koncepcios PEREK?!

Nem!

Mert partunk es kormanyunk kihagyja ezt a maceras birosagi marhaskodast es vegre - egyedul a vilagon /belertve a banankoztarsasagokat is/ - mi leszunk a felvilagosult, jogallami demokraciak peldakepei.

Lam zorbanur tanult a mult hibaibol: ha pl. nagyimret elrangatjak es az utcan egy sikatorban agyonlovik, akkor mivel dongette volna kese mellkasat ez a torzo? Naugye!

kisa 2010.11.07. 08:52:07

@gramercy: @Boli: Nos, vannak helyek, ahol ez már így van... Ld,. a fidesz vezetésű települések kinevezési gyakorlatát.

Tűzfal · http://szatmarfigyelo.blog.hu/ 2010.11.07. 10:32:31

@Boli: Kérlek, ne adj több ötletet nekik, hiszen ezek nagy része már megtörtént! Ez már a valóság!

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.11.07. 14:43:17

""Az iskolában és munkahelyen gondolom előny lesz a párttagság és a narancskomcsi mozgalmi múlt"
- a helyzet az, hogy nem lesz! hanem 2002 óta folyamatosan töltötték be a legfontosabb vezetői állásokat, amit a szegfű teljes egyetértésével tehettek meg. Az én legnagyobb problémám éppen ez a fajta korrupt "urambátyám" mutyi mozgalom, amit '89 után csak felerősítettek a kis ellenzékiek. Valódi igényük pusztán arra volt, hogy ki ne maradjanak a kondér mellől. Tehát a 21 év erről szólt: az ország válságba sodródását az eladósodást mindig is nekik köszönhettük (politikusoknak és szolgalelkű talpnyalóinak), azoknak, akik nem szakmai hozzáértéssel kerültek felelős, vezetői szerepbe, hanem .... kapcsolati tőkésként. Miattuk alakult olyanná az oktatás, az egészségügy, a bíróság, a gazdaság, a média, a művészetek.... amilyen formában ma látjuk. És természetes módon a veszteséget az egyszerű, ámde nálánuk sokkal tehetségesebb emberek viselik, tűrik. No, ezt a tűrést kellene valahogyan a sutba vágni és kiállni a saját felelős SZEREPÜNK mellett. ... vagy eltaposnak végleg bennünket. Kinek kinek a saját szakmájában, munkahelyén és tevékenységével - kiállásával maga mellett és az igazságért. Komolyan! Sokkal többen vagyunk ilyenek - és persze különbek náluk :) - csak be kell végre vallani!

kisa 2010.11.07. 16:34:29

@térfél: Egyetértek. Milyen kár, hogy a Civil Mozgalom, ami valami hasonlót sejtet, be se jutott.
Egyébként a parlamenti közvetítéseket nagynéha nézve mindig az jut eszembe, hogy a vízen is mindig a szar úszik felül...
süti beállítások módosítása