Pont mint a Kádárék...

2012.12.12. 21:07

Azt hittem, rosszul hallok a mai kormányszóvivői tájékoztatón! Legutóbb ilyet a Kádárék csináltak, valamikor 1987-88-ban. Az akkor egy döglődő diktatúra végnapjait jelezte előre...

"...ne forduljon az elő, mint ahogy itt nézem, hogy van olyan hallgatói önkormányzati vezető, aki kilenc, tizenkettő vagy tizenegy éve lépett be az egyetem falai közé és azóta nem hagyta el azt. Van olyan hallgatói önkormányzati vezető, aki már 2010 márciusában kijelentkezett az egyeteméről." A papírjaiba pillantva szó szerint így fogalmazott ma Giró-Szász András (a videón 13:00-nál).

Hát ne bassza már meg! Vajon a titkosszolgálat nyomozta le mindezt a kormány vagy közvetlenül a kormányszóvivő megrendelésére? Netán a minisztériumból szóltak le a tanulmányi osztályra, hogy ha jót akarnak, ugyan mondjanak már egy-két dolgot erről meg arról a hallgatóról?

És akkor ezt most vegyük úgy, hogy ez a Nagy Testvér részéről az első, szolid figyelmeztetés? Mondom én, Orwell, ha élne...

És mi jön most? Úgynevezett baráti vagy - a ma már öregecske fideszesekre tekintettel - atyai tanácsok a diákdemonstrációk szervezőinek arról, hogy könnyen megnehezedhet egy-két vizsgájuk, ha így folytatják? Hogy jobban teszik, ha nem folytatják ezt a lázadozást, mert egy-két "véletlenül" becsúszó utóvizsga miatt netán búcsút inthetnek az ösztöndíjuknak vagy a kollégiumi helyüknek? Netán egy-két jóakarói üzenet a közalkalmazott szülőknek, hogy sürgősen beszéljenek a gyermekük fejével, mert még az állásuk is veszélybe kerülhet?

Hát ne bassza már meg! Most mondja valaki, hogy paranoiás vagyok... De volt már ilyen, igen, a '80-as évek közepén, meg úgy 87-88-ban, ráadásul éppen a most kormányzati funkcióban lévő Fidesz-vezetőkkel szemben alkalmazta ezeket az aljas húzásokat a hatalom. Ha valakinek, hát Orbán Viktornak pontosan kell tudnia mindezt.

Csak lehet, hogy már - pontosabban most éppen - nem akar emlékezni. Mert az éppen most nem szolgálja a politikai érdekeit.

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr484962444

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.12.13. 12:36:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: 24 milliós tandíjtartozást vihet magával a sírba Orbán Viktor 2012.12.13. 11:47:56

Alsó hangon 10,7 millióval tartozik majd a magyaroknak nyugdíjba vonulásakor a sose használt, ingyen szerzett diplomájáért Orbán Viktor, ami 85 éves korára közel 24 millió forintra duzzad. Ez persze csak afféle “erkölcsi” tartozás, egy gond...

Trackback: Mennyivel drágább idén a karácsony, mint tavaly volt? 2012.12.13. 11:37:36

Egymás mellé tettem a TESCO friss és egy éve kiadott akciós újságját az élelmiszer árakkal. 20 tétel árát néztem meg, amelyeket a városomban a tavalyi és az idén december elején kiadott újság is tartalmazott. A bejgli ára ugyanannyi, mint egy éve volt,...

Trackback: Jézus szerint is bunkóság a sok kereszt mindenütt 2012.12.13. 08:22:10

Jézus mondá vala, hogy erkölcstelen és bubkóság is: " Szóval, visszajövök a földre és mit látok? Kibaszott keresztek mindenütt! Emberek, most komolyan:szerintetetk például akit fejbe lőttek, mit szólna ha kurva pisztolyokat látna ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ElPadre 2012.12.13. 07:42:04

és? a legrosszabb esetben (ami nem is annyira rossz) a kompromitálódott HÖKösök lemondanak. ettől még a közhangulat nem fog változni, azt nem a HÖK kelti.

épészmérnök 2012.12.13. 07:42:14

Sajnos, némelyik Hök-ös vezető igencsak beleillenék a mostani politikai maffiákba. A Magyar Narancs az ősszel írt a szegedi vezetők posványos ügyeiről.
Ezekben a dolgokban is rendet kell majd tenniük a diákoknak, és elhajtani az ifjú maffiózókat.

Stock 2012.12.13. 07:42:24

a köztisztviselőknek és családtagjaiknak két éve lehallgatják a telefonját jogellenesen! kérdezz meg egy rendőrt, bv-st,minisztériumi csinovnyikot, bárkit....
jogállam, az!

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.12.13. 07:42:30

A 90-es évek közepén is pontosan így működött: ha ugráltál a hallgatói képviseletben, nem mentél át a vizsgán, sokszor nem mentél át.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.13. 07:42:51

végig nézve a tájékoztatót, azt meg kell hagyni, az újságírók jó része igen érdekes képességű, finoman szólva: feltesznek olyan kérdéseket, amiket az első mondatában megválaszolt girosz bandi. aztán jön csuhaj ildikó a népszabadságtól, és faggatja olysmiről, amiről még nem is tárgyalt a kormány. mondjuk az a nő egyébként sem egy IQ-bajnok, de láttam közelről pártokkal foglalkozó tudósítókat, hát egyébként sem a szakma nagyjai, az tuti

Golem 2012.12.13. 07:43:11

2011. "március 22-én a Vidékfejlesztési Minisztérium sajtóosztálya":
"Mivel a 25 fős Földrajzinév-bizottság 17 tagját minisztériumok delegálják, elvárható lett volna, hogy a jelen lévő kormánytisztviselők támogassák a kormány kinyilvánított és egyértelmű kérését."
Aki nem emlékezne:
index.hu/belfold/2011/03/20/a_kormany_megtorolta_hogy_leszavaztak_ferihegy_uj_nevet/
A bizottság megszűnt, tagjait egyéb állásaikból is eltávolították.
És ez 2011. Márciusában!

Jobban F-élünk mint négy éve.

Amidazophen 2012.12.13. 07:43:27

Pontosan erről van szó: éppen igy ment a Kádár-Grósz rendszer agóniájának kezdetén is.

Remélem, hogy a diákok nem hátrálnak meg és nem alkudnak meg. A kormány nem veszi észre: ha még tovább keménykedik az országgal, akkor a diákok majd elvégzik azt a nagy össz-társadalmi feladatot, amire most nagy és felesleges hajcihővel a kónyák-gyurcsányok-mesterházik-bajnaik-schifferek-junászpéterek semmitmondó hangzatos szavakkal és egymást kijátszva lázas készülődést mutatnak.

Remélem: nélkülük boldogulni fognak.

midnight coder 2012.12.13. 07:43:35

Egyébként érdekes módon, a jobboldali vezetők diplomamunkájának kapirgálásakor ugyanezek a lelkes balfék aktivisták mintha nem pattogtak volna ennyit. Pedig az picit több utánajárást igényelhetett, mint az hogy a fent említett mezeinyulak mikor kezdtek el iskolakerülni.

Amidazophen 2012.12.13. 07:43:42

Na ide figyelj moderátor: jól jegyezd meg, amit most mondok. Tekintsed előző hozzászólásomat meg nem irtnak, és ne közöld le. De azért ne feledd el, legalább te.

Én pedig ide soha többé nem irok, de nem is olvasom e blogot. Jól megleszünk egymás nélkül, ugye?

Lencsés István _ 2012.12.13. 07:43:51

"Én a nyolcvanas években nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik csinálták a diktatúrát."

O.V., 2012. nov.

A legnagyobb bajuk az volt, hogy nem ők csinálják.

Flúgatlan 2012.12.13. 07:44:18

Nem kell ehhez titkosszolgálat. A HÖK-ös diákok közt sok a gyengén tanuló. Amilyen egyetemet ismerek ott mindenhol közismert, közszájon forgó tény ez. Sok diák nem is szimpatizál a HÖK-kel, mert nem tartja fairnek hogy a HÖK-ös képviselők sok esetben kivételes elbánásban részesülnek a tanárok részéről, sokszor rém rossz tanulók, de ők képviselik a diákokat.

Az interjúban elhangzó dolgok simán származhatnak egy egyetemi ismerőstől, egy fidelitas-os tagtól, stb. De akár a Facebookról is. Sok egyetemista nem tartja hiteles képviselőknek a HÖK-ösöket és ők bizony bárhol kibeszélnek olyan információkat, amiket a cikkíró felpanaszol.

Hozzáteszem: vannak rendes HÖK-ösök is természetesen.

Fullánkos Algol 2012.12.13. 07:44:41

Aki Orbán Viktorra szavaz az Kun Bélára szavaz.
Aki Pintér Sándorra szavaz, az Garbai Sándorra szavaz.
Aki a Szájer Józsefre szavaz az Ágoston Péterre szavaz.
Aki Kövér Lászlóra szavaz az Tisza Istvánra szavaz.
Aki a Fideszre szavaz az a hagyományos uralkodó osztály és a Tanácsköztársaság szövetségére szavaz.
Aki a keresztény hagyományos uralkodó osztályra szavaz, az azokra szavaz, akik eladták a népüket rabszolgának azért a hatalomért cserébe, amit azért kaptak hogy a kereszténység által tiltsák a kamatszedést, fenntartva a monopóliumot etéren, és irtsák a pogányokat, valamint hogy második eljövetelként állítsák majd be a leendő világkormány felállítóját a ’30-as évek elején.
Aki a Jobbikra szavaz az a nácikra szavaz, akik úgy csinálnak mintha a zsidóknak nem csak egy nagyon szűk kisebbsége tudna arról hogy mire használja a saját papi kasztja a zsidóságot.
Aki Gyurcsányra szavaz az Klebelsbergre szavaz, és Metternichre szavaz.
Aki az alul lévők érdekeinek a képviselőjére szeretne szavazni, olyanra aki nem része a hagyományos uralkodó osztálynak, annak oda kell figyelni, hogy ne csatornázzák be régebben a pályán lévők a saját tervükbe.

the_line 2012.12.13. 07:45:24

Ja, és ahogy Parragh magyarázkodott... Hogy hát ő onnan tudja, hogy statisztikákat gyűjtöttek tanulmányhoz. Igen? Csakhogy ott az adatokat szigorúan anonimizálni kell! Erre K.O. fel is hívta a figyelmét, mire olyat mondott, hogy dehát a tanulmányi osztálytól tudja. Iiiigeeen, és ott csak úgy kiadják a hallgatók adatait?? Aztán valami olyasmit makogott, hogy "gazdasági bejelentések alapján". Merthogy egy szerződésen ott az életkora, és abból számolta vissza, hogy akkor mikor kezdte meg a tanulmányait. Igen? De ez csak úgy visszaszámolható, arról nem is beszélve, hogy ő egyes szerződésekből személyes adatokhoz mi alapján juthat hozzá, pláne hogy még nyilatkozzon is róluk?

Girnyószász úgyszintén. Kormányszóvivőként sem tudhatja meg, hogy kinek mióta van jogviszonya, nem szerezhet/kezelhet ilyen adatokat...

Szóval btk-szerinti visszaélés személyes adattal esetleg?

Egyébként tök jó, hogy megpróbálnak így egyeseket lejáratni, gondolom a sok fideszdroid rá is áll bólogatni, csak közölném, hogy 9-10-11 évig nem lehet állami pénzen egyetemre járni, a képzési időt 2-3 szemeszterrel lehet max túllépni, aztán önköltséges lesz a móka. Szóval ha van olyan, aki ennyi ideig jár egyetemre, annak már régen nem az állam fizeti a tandíját...

komplikato 2012.12.13. 07:45:39

Amúgy annyira nem kellett nyomozniuk, tudjuk mennyi fizetett troll van pl. a blog.hu oldalain is, és a fenti szöveget magam is olvastam egy hozzászólásban majdnem szó szerint, csak ott még volt valami megszólamlás terepjáróról is.

Viszont vicces, ahogy neki esnek a saját ölebeiknek, akik most haraptak a gazda kezébe.

Werkolandinheaven 2012.12.13. 07:45:52

Ha aljassagrol es cinikussagrol esik szo, mar semmin sem csodalkozunk a fidesz kapcsan. A szovivo is pont beleillik a kepbe. És raadasul mind gyava is, fonokukkel az elen, mert a tuleroszak a gyavak fegyvere. Szegyen hogy ilyenek az eloljaroink de pont ezt is erdemeljuk!

clegane 2012.12.13. 07:45:58

amúgy kurvára igazad van, ne bassza már meg hogy ez legyen a helyzet, mert menten eldurran az agyam.

budweiser 2012.12.13. 07:46:03

orbán emlékszik, pontosan tudja, hogy hogy kell ezt csinálni.

Locassen 2012.12.13. 07:46:18

A Jobbik zsidókat listáz, a HVG keresztényeket, a Fidesz meg túlkoros HÖK-korifeusokat.

Asszem teljes a vircsaft.

Egyébként meg az a helyzet, hogy valószínűleg nem lenne nehéz dolga a kormányoldali sajtónak leleplező cikksorozatot közölnie a HÖK-vezetőkről, már az én időmben is a legopportunistább sz*rkeverők ambicionálták ezeket a posztokat. Valószínűleg ez az oka, hogy ez a Kiss Dávid is ingadozik ezeken a tüntetéseken, mint a középparaszt.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.13. 07:46:30

nagyon helyes! zsarolják csak a diákságot, menjenek utánuk titkosszolgálattal, tanulmányi osztállyal, dékánokkal, mindennel együtt. lássa csak az ifjúság, hogy kivel szavazgatott együtt 2008-ban. lássa mindenki, hogy gyurcsány a legrosszabb napjaiban is százszor szerethetőbb és őszintébb politikus volt, mint ez a farokberci. és nem utolsó sorban: lássák a szülők és a közvélemény, hogy valóban diktatúrában élünk. és emlékezzen erre mindenki, aki arról ugat, hogy bajnai a patásördög és egy lapon lehet említeni orbánnal, meg elmúlt 22 év. csókoltatom az lmp-t innen is.

Fullánkos Algol 2012.12.13. 07:46:37

Aki Orbán Viktorra szavaz az Kun Bélára szavaz.
Aki Pintér Sándorra szavaz, az Garbai Sándorra szavaz.
Aki a Szájer Józsefre szavaz az Ágoston Péterre szavaz.
Aki Kövér Lászlóra szavaz az Tisza Istvánra szavaz.
Aki a Fideszre szavaz az a hagyományos uralkodó osztály és a Tanácsköztársaság szövetségére szavaz.
Aki a keresztény hagyományos uralkodó osztályra szavaz, az azokra szavaz, akik eladták a népüket rabszolgának azért a hatalomért cserébe, amit azért kaptak hogy a kereszténység által tiltsák a kamatszedést, fenntartva a monopóliumot etéren, és irtsák a pogányokat, valamint hogy második eljövetelként állítsák majd be a leendő világkormány felállítóját a ’30-as évek elején.
Aki a Jobbikra szavaz az a nácikra szavaz, akik úgy csinálnak mintha a zsidóknak nem csak egy nagyon szűk kisebbsége tudna arról hogy mire használja a saját papi kasztja a zsidóságot.
Aki Gyurcsányra szavaz az Klebelsbergre szavaz, és Metternichre szavaz.
Aki az alul lévők érdekeinek a képviselőjére szeretne szavazni, olyanra aki nem része a hagyományos uralkodó osztálynak, annak oda kell figyelni, hogy ne csatornázzák be régebben a pályán lévők a saját tervükbe.

Nash vs. Keynes 2012.12.13. 07:46:45

éppenséggel nem kell hozzá titkosszolgálat, hogy feltűnjön, ha egy hökös vezető 10 éve jár egyetemre. Egyébként ez ok?

Muad\\\'Dib 2012.12.13. 08:51:11

Először is leszögezném, hogy botrányos, amit a felsőoktatással a fityesz művel.
Ezen felül viszont, akinek titkosszolgálat, vagy tanulmányi osztály fenyegetése, az egyetlen elképzelhető opció egy ilyen információ megszerzését illetően, az alapvetően hülye. Egyébként az egyetemeken, főiskolákon nagyjából mindenki tudja, milyen alakokkal vannak tele a hallgatói önkormányzatok....

kvadrillio 2012.12.13. 08:51:18

nu, az a hökös vezető VIZTOSAN BEÉPÍTETT EMBÖR ! :o)

kvadrillio 2012.12.13. 08:51:32

"Megszűnik a Frankel Leó

A főpolgármester egy Szabó András nevű polgártól jövő kérdésre reagálva bejelentette: a közgyűlés egyetért abban, hogy Frankel Leóról (munkásmozgalmi harcos volt) ne legyen út elnevezve Budapesten, ezért átnevezik Zsigmond király útjára."

...HMMMMM....MUNKÁSMOZGALOMRA SEMMI SZÜKSÉGE A HAT-ALOMNAK !!! NAHÁT !!!!!

...plánehoggyy....mára már se munka, se munkások nincsenek....

Virt02 2012.12.13. 08:51:46

Mondjuk persze egy tíz éve egyetemre "járó" szinte azt mondhatni "főállású hökös" az aztán pláne olyan, mint annak idején a kiszvezetők... Szóval én nem sajnálom őket. Ugyanaz róluk a véleményem, mint azokról a kiszesekről.

Az viszont teljesen igaz, hogy ne a kormány mondja már meg, hogy valamelyik éppen tüntető hökösnek éppen mi van a hátterében...

Muad\\\'Dib 2012.12.13. 08:52:11

@balage_81 reloaded:
ROTFLMAO...
Igen, KGB, meg hasonlóak kellenek ahhoz, hogy megmondja valaki mennyi ideje lébecol egy alak az egyetemen. Mondom, egyértelmű dolog, hogy a fityesz botrányosan viselkedik, de hála az ilyen blogoknak, meg a hozzászólásoknak, megint az fog átjönni egy csomó embernek, hogy a debil meg a hülye vitatkozik...

2012.12.13. 08:52:20

A jelenlegi képzési rendszerben is átrakják költségtérítéses képzésbe azokat, akik nem teljesítenek jól. A "10 évig tanul a pénzemen" egy demagóg kamu.

Szerencsére itt mindent benyalnak, úgyhogy működik a jelmondat, bár nincs igazságtartalma.

Éhes_ló 2012.12.13. 08:52:38

Aki egyetemistaként, vagy annak hozzátartozójaként nem tudja mi a HÖk és kik alkotják, az analfabéta.
Nekik súgok: hiteltelen senkik gyülekezete.
Nem titok és nem kell hozzá titkosszolgálat se kik ők és mióta űzik az iaprt. Elég megguglizni.

Ez persze nemm jelenit az,t hogy buktor ne lenne egy balfék hülye a bandájával együtt, de nem mindegy, hogy akik szót emelnek ellene hitelesek-é avagy lejáratódott senkik, mint a libás, elqró és a társai.
A penészes kenyeret miért kellene rohadt gyümölcsre cserélni?
Ki kell dobni mindet!

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.13. 08:52:47

A vélemény alapú diszkriminálást 3-5 évig terjedően bünteti a törvény...

A rasszizmus indítékú diszkriminálás súlyos bűncselekmény!

"Hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg. " ezért ülni lehet...

Don Quixote de la Ferko 2012.12.13. 08:53:04

Mivel az átlag plebszel szemben van egy buta szokásom, mely szerint az érem mindkét oldalát szeretem megismerni, kérdezném a nagyérdemű trollok legnagyobb örömére, a most utcán toporgók közül vajon hány tapsolta vörösre (narancsra) a tenyerét I. Csúti Köcsög Viktor királyuk megszavazása utáni oligarcházós beszéden, mely elmondásához speciel a furcsa, és addig nemigazán szokásos átjelentkezéssel és hirtelen feltörő szavazási lázukkal járultak hozzá.

L2007 2012.12.13. 08:53:09

Mit csodálkoztok. Orbán megmondta, hogy a Kádár-rendszerrel nem volt baja.
Most építik újjá.

markog 2012.12.13. 08:53:25

@Altaïr: Akik állandóan azzal jönnek, hogy az egyetemisták többsége 7-8 évig az egyetemen mereszti az állam pénzén a hátsó fertályát azok nézzenek már utána, hogy milyen a szabályok/törvények vonatkoznak a 2011-ben és előtte felvett hallgatókra, azon belül is különösen azt a tételt, hogy az állam hány félévet támogat. Köszönöm
(Egy kis segítség pl BME építőmérnöki kar, államilag támogatott félévek száma 10, ami kettővel több mint a mintatanterv szerinti 8 - utána akkora ívben vágják át a hallgatót költségtérítéses képzésre, hogy a lába se éri a földet)

2llkedő 2012.12.13. 08:53:36

@Nash vs. Keynes: "éppenséggel nem kell hozzá titkosszolgálat, hogy feltűnjön, ha egy hökös vezető 10 éve jár egyetemre. Egyébként ez ok?"

Nem ok, de ennek nem ez a módja, és főleg nem olyanoktól, akik korábban mást hazudtak. Ha korábban a hasonló mellett álltak volna ki, és nem népszavaztatnak ellene, akkor most nincs ilyen helyzetben az oktatás.
El kellene mondani, hogy Kedves levtársak és elvársnők, hazudtunk reggel, délben, meg este. Köszönjük, hogy a hazugságainkat beszopva felemeltetek minket a zsírosbödönhöz.

wip 2012.12.13. 08:53:45

Magyarországon a nyolcvanas években már nem volt diktatúra, aki ilyet állít, az vagy hazug gazember, vagy agymosott, vagy nagyon fiatal és még nem élt akkor!
Sokkal tisztességesebb volt a Kádár -rendszer az 1980-as években, mint a kapitalista rendszer 1990-től!

zala 2012.12.13. 08:53:59

"Azt javaslom, hogy aki eddig *** törte a fejét, a családja biztonsága érdekében hagyjon fel ezzel” – mondta Orbán.

béla a görög (törölt) 2012.12.13. 08:54:06

Nem vagy paranoiás, ugyanúgy működnek mint a kádárék.
De nem kell vele foglalkozni. Borítani kell a bilit, nyilvánosság kell, nevek kellenek minden hír mellé. Ők vannak kevesebben. Nem ők a hatalom hanem mi.

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.12.13. 08:54:22

@Nash vs. Keynes: "éppenséggel nem kell hozzá titkosszolgálat, hogy feltűnjön, ha egy hökös vezető 10 éve jár egyetemre. Egyébként ez ok?"

Nem ok, de ez csak most tűnik fel, amikor szembemennem orbánnal? Egy hónappal ezelőtt is 10 éve jártak oda, akkor nem volt gond?

jog-ász 2012.12.13. 08:54:28

a mostani hökösök között megjelentek a jövö orbánjai, gyurcsányai, nyilván konkurencia, nyilván ezreket mozgatnak meg pár nap alatt,nyilván ki kell őket nyírni..
parragh amiről beszélt az részben jogosulatlan adatkezelés lehet, részben előrevetítette, hogy nem csak egy rakás kisebb egyetem zár majd be, hanem az egyetemi, hallgatói önkormányzatiságot is meg fogják szüntetni- túl sok a hatáskörük!asszem igy fogalmazott.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.13. 08:54:49

A nemzetközi jognak ellent mond, hogy ne a csoportból kerüljön ki a jogi képviselő!

1901 hágai magánjogi konfenecia, 3 generációs patrióta törvény!

ENSZ alapokmány, a csoportok autonóm és szuverén önrendelkezési joga!

Ezért nem lehetnek pl a magyar nemzet szuverén és autonóm önrendelkező irányításában idegen állampolgárok, vagy nemzetiségek! És sehol a világon sem!

A nemzetközi jog értelmében, az összeférhetetlenséget megvalósító személyek, büntethetőek, kémkedésért akár sok évet is ülhetnek!

Megbízhatnak csoporton kívüli jogi képviselőt, de az csak tanácsokat adhat, de nem vezethet!

Squid 2012.12.13. 08:55:02

@Altaïr: Mennyi az a "te pénzed" úgy tudod éves adó+járulék befizetés szintjén?? Nagyságrend elég lesz nem kell pontos szám!! Lehet hogy te fizetsz adót de a 4 millió másik adóalany polgártársad nagyon nem, lenne itt pénz mindenre ha ez az ábra nem úgy nézne ki mint ahogy kinéz!!

www.vg.hu/lapokkepek/cikkek/27000/27549_ados.jpg

Fortyogni lehet a diákok miatt, csak nem érdemes! Nem mindegy, hogy jól fizetett értelmiségiek dobják majd össze adóból a nyugdíjunkat 20 év múlva, vagy szerencsétlen minimálbéres gumigyári alkalmazottak.

Felosztó/kiróvó is a bitch!

tataugebu 2012.12.13. 08:55:32

Nekem az a véleményem, hogy az ösztöndír az rendben lenne, de!
- Nem így és ebben a formában kellene bevezetni.
- A tandíj mértékénél tekintettel kellene lenni arra, hogy a mai magyar fizetésekben nincs benne a tanulás, a lakáshoz jutás és az egészségügyi ellátás költsége.
- A kiválóan tanulók tandíj fizetés helyett kapjanak ösztöndíjat, a jól tanulók mentességet, és csak a gyengén szereplőkkel fizettessenek tandíjat. Így tényleg lehetne motiválni...
- Bármilyen változtatást csak az érintettek képviselőivel és a szakmai szervezetekkel lefolytatott tárgyalások és hatástanulmányok után lenne szabad meglépni. És nem erőből.

2012.12.13. 08:55:38

Nem kell ehhez titkosszolgálati módszer.
Van olyan, hogy Felsőoktatási Információs Rendszer, az összes hallgató összes adata bekerül az egyetemek tanulmányi rendszereiből, csak bele kell nézniük. Hát megtették.
Az egyébként tagadhatatlan, hogy a nagy HÖK-ösök között rengeteg megélhetési HÖK-ös vn, hosszú évekig tökölnek az egyetemen jó pénzekért.

tataugebu 2012.12.13. 08:55:43

@Roy: Maxi igazad van, de egy pontosítást azért hozzáfűznék: nem az állam fizette a jelenlegi vezetők külföldi tanulmányait, ugyanis az államnak nincs egy kanyija sem. A dolgozó, adófizető állampolgárok fizették.
Amúgy maxi egyetértek Veled.

the k0zi · http://k0zi.blogspot.com 2012.12.13. 08:55:48

@Altaïr: azért megjegyzem az állam 13 félévet finanszíroz, utána bizony jön a költségtérítés keményen a felvett kreditek után. BME-n minden bukott kredit után is fizetni kellett. Szóval a normális egyetemeken a 10 évig bukdácsolás nem éppen joyride :)

preddy 2012.12.13. 09:58:53

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.12.13. 08:54:22
... de ez csak most tűnik fel, amikor szembemennem orbánnal? Egy hónappal ezelőtt is 10 éve jártak oda, akkor nem volt gond?

Nem, mert akkor még együtt mentek,
azóta viszont találkozott a saját bőr a politikai akarattal...

ati27 2012.12.13. 09:59:10

@the_line:

Van ahol másképp csinálják.. Gzerkőcöket hordom védőnőhöz évek óta.. Haveromék is ugyanahhoz a védőnőhöz... Egyszer úgy esett, hogy ugyanaznap voltunk ellenörzésen a kölkökkel. Beszélgetünk a védőnővel, és megkérdeztük tőle, hogy pár órával ezelőtt itt voltak a barátaink, és hogy minden rendben volt e a gyerekükkel.. (azt hiszem talán az 1 éves kontroll volt) Erre a védőnő: Erről sajnos nem adhatok semmilyen felvilágosítást! Bizony vannak olyan helyek a világban, ahol NAGYON komolyan veszik a személyes adatok titkosságát! És nagyon harapnak arra, ha ez sérül..

gono 2012.12.13. 09:59:19

@Muad\\\'Dib: te itt valamit nagyon nem ertesz kiscsako. nehanyan azert mar előtted is felfejtették a történet azon szálát, hogy mégha a KGB használat nélkül tudja is, akkor sem használhatja fel ezeket az információkat. hivatalos megszolalásban meg pláne.

dadddd 2012.12.13. 09:59:25

Értem.. Tehát az állam csak adja a pénzt, és ne tudjon semmit az egyetemekről és ne is szóljon bele semmibe! Logikus, nem?

2012.12.13. 09:59:47

@Secnir: "de egy iparkamara elnöke ezt hogyan tudja megtenni?"
Parragh elmondta, hogy vállalkozók tettek bejelentéseket, abból ismeri az adatokat.
Tehát ő nem az adatok megszerzésével követett el bűncselekményt, hanem azzal, hogy nem jelentette fel azokat a vállalkozókat.

@_zulu_: Mivel nincs hozzá jogosultságuk, hogy belenézzenek a Felsőoktatási Információs Rendszerbe, ezért vagy alapos indok miatt engedélyezett titkosszolgálati módszerekkel, vagy bűncselekmény elkövetésével jutottak hozzá az adatokhoz.
Persze egy diktatúrában tök természetes, hogy a legfelső vezetés bárkiről bármilyen infót megszerezhet, és azt az adott személy ellen felhasználja.

reszeg tengeresz 2012.12.13. 10:00:02

@névtelen hozzászóló: jaj mar, ne tord ossze ilyennel az illuziot, ezeknek a rettego blogoknak kell az a taplalek, hogy Orwell-ert kialthassanak, meg legyen mitol rettegni, hogy itt most mekkora diktatura van!

Barmok.

debreceni.blog 2012.12.13. 10:00:10

"Hoffmann meséire rászakadt a magyar valóság. Nincs tandíj, diákhitel van. Persze. És az ingatlannak sincsen ára, csak devizahitel van."
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3496_orban_a_szarban

Gulyáslikőr 2012.12.13. 10:00:26

A hétfői megmozdulás nem véletlenül a HÖK nélkül, alulról szerveződött. A HÖK meg azóta ingadozik jó opportunista módon, mint a mocsár.
Gondolom 2008-ban a fideszt nem zavarta, hogy a HÖK-ös vezetők már 7 éve járnak egyetemre...
Egyébként teljesen logikus lenne egy sávos, teljesítményfüggő tandíj bevezetése, de az, hogy tévképzetek alapján baltával rombolunk egy olyan rendszeren pillanatok alatt, amit visszaépíteni majd évtizedek munkája lesz, legalábbis furcsa.
nem vágom a közgázt, de attól, hogy egy termék ára felmegy, még nem lesz jobb a minősége. mellesleg bolognai rendszerben már korlátozva van a maximum támogatott félévek száma, és bizonyos kreditmennyiség elvégzése nélkül automatikusan kerülsz át fizetősre...

déjá vu39 2012.12.13. 10:00:37

@_zulu_:
"kell ehhez titkosszolgálati módszer.
Van olyan, hogy Felsőoktatási Információs Rendszer, az összes hallgató összes adata bekerül az egyetemek tanulmányi rendszereiből, csak bele kell nézniük."

Én is belenézhetek?

Mellesleg, egy kis karaktergyilkosság eleme is van ezeknek a mondatoknak.

felcsutisuttyo 2012.12.13. 10:00:47

GiroszÁsz nem kormányszóvivő hanem KormánySZARvivő.( elkeni a kormány szarát a választókon)
Sok sok Pénzért hazudik
és segget nyal és egy PARAZITA!!!!!
Undorító alak, vetekszik a tojásfejű SzíjÁRTÓval.
A nagy leszámolásnál, NEM FOGNAK KIMARADNI !!!!

kúrórudi 2012.12.13. 10:01:03

@the k0zi:

1. ahogy írod ennyi félév után fizet.
2. mi a fasz köze van ehhez az államnak?
3. ezt felhozni, fenyegetni... ez tényleg komcsi diktatúrákra jellemző aljas lépés....

megjegyzem: a tandíjjak egyetértek... ahogy 1995ben és 2008ban is egyetértettem.... egy fizethető, általános, mindenkire érvényes tandíjjal..

a fidesz hazugságokat rühellem.... meg a fidesz seggnyalók agymosott tapsikolását is...amikor 2008ban a tandíj ellen most meg mellett tapsikolnak... észre sem veszik h a fidesz éppen BELŐLÜK csinált hülyét/bohócot...

Farkantoán Chatpartner 2012.12.13. 10:01:19

Na végre újból egy jó kis döfős gyűlöletposzt! Úgy hiányzott már ebben a tragikus elnyomatásban...
Nem is az a fő baj vele, fiúk, hogy trágár. Hanem hogy nyálasan nyafog, bűzlik róla, hogy egy szadiból kifoszlott vén belvárosi csótány vasvillázta össze a régi patentekből a magyarbálinti-petőiváni időkből.

kvadrillio 2012.12.13. 10:01:33

"Diákhitel-katasztrófa az USA-ban, végeláthatatlan alagút
A diákhitel-tartozások törlesztése oly élményt jelent az amerikaiaknak, mintha ha egész életükben egy sötét alagútban haladnának, amelynek a végén soha nem tűnik fel a fény - fogalmazott egy elemző a BBC cikke szerint.
Ügyfeleink 18% feletti hozamot értek el az elmúlt 1 évben! Befektetés biztos alapokon: már 15 millió forinttól vásárolhat bérbeadott floridai ingatlant. Utazzon ki ingyen és válasszon személyesen!

Az világ száz legjobb egyetemének több mint fele az Egyesült Államokban található, a top tízből nyolc amerikai. Az ország felsőoktatása adja a világnak a legtöbb Nobel-dijast és tudományos publikációt. A végzősök átlagosan sokkal jobban keresnek és több juttatásra számíthatnak, mint a diploma nélküliek, ám mindezek ellenére egyre nagyobb bizonytalanság övezi a felsőfokú tanulást - derül ki a The Economist hetilap összefoglalójából. A megugró tandíjakat és diákhitelt nem követi a diplomával szerezhető jövedelem, ami egyre inkább azt azt érzetet kelti, hogy az egyetemi tanulás nem jó befektetés.
Kapcsolódó cikkek

Megvan a megállapodás a bankfelügyeletről
Egész éjjel a bankfelügyeletről tárgyaltak
Bernanke mielőbbi megállapodást sürget
Hoffmann Rózsa nem tudja, mi a kormány szándéka a keretszámokkal
Az SZTE rektora és a HÖOK is cáfolja Orbán szavait
Nem foglalkoztak a keretszámokkal

Az egy diákra eső tanulási költség ötször annyival nőtt 1983 óta mint az infláció. Az elmúlt 30 évben ezerszeresére ugrott ez a kiadás. Az egyetemi tanulás költsége az amerikai éves jövedelem medián átlagának 23 százaléka volt 2001-ben, ami 2010-re 38 százalékra ugrott. Ennek eredményekét az elmúlt 15 évben megkétszereződött az egy végzősre eső diákhitel nagysága. A diákok kétharmada vesz fel hitelt, egy alapszintű (bachelor) fokozat megszerzéséhez átlag 26 ezer dollár kölcsönre van szükség - derül ki a Project on Student Dept nonprofit szervezet adataiból. Ráadásul az USA-ban mindössze 57 százalék annak az esélye, hogy egy hallgató hat év alatt be tud fejezni egy négyéves szakot. A magánegyetemeken közel 150 ezer dollárért lehet hozzájutni a négy év alatt megszerezhető diplomákhoz.

Ezermilliárdos probléma

A volt egyetemisták és főiskolások összesen ezermilliárd dollár adósságok halmoztak fel mostanra az Egyesült Államokban. Nő a fizetésképtelenné válók száma: egyes becslések szerint több mint ötmillió ügyfél képtelen törleszteni diákhitelét. Csak az elmúlt évben 375 ezren dobták be a törülközőt - idézte a BBC az oktatási minisztérium adatát. Más források szerint 2011-ben 9,1 százalék volt azoknak a diákhiteleseknek az aránya, akik végzésük után két évvel csődbe mentek. Kétszáz olyan felsőoktatási intézmény van, amelyek esetén 30 százalék a három éven belül fizetésképtelenné válók aránya.

A helyzetet rontja, hogy a friss diplomások fizetése ugyan magasabb az átlagnál, de az inflációval korrigálva nem nőtt 1979 óta. Az átlagon belül a nők 16, a férfiak 19 százaléka azzal szembesül, hogy kevesebbet kap, mint amennyit tíz évvel ezelőtt hazavihetett volna.

Brutális következmények

A diákhitel törlesztésének elmulasztása kemény következményekkel jár. Az államnak megvannak az eszközei a behajtásra, például elkonfiskálhatja a vétkező jövedelmének és nyugdíjmegtakarításának 15 százalékát - figyelmeztet Mark Kantrowitz oktatásfinanszírozási szakértő. Olyan ez, mintha egy alagútban haladna az ember, amelynek a végén sohasem tűnik fel a fény.

A diákhitelcsődben lévő emberek nem kaphatnak jelzálogkölcsönt vagy autóhitelt. Ha a diákhitel bedől, akkor a levont jövedelem hiányozhat a lakásbérlet kifizetéséhez és a csődben lévők elhelyezkedési lehetőségei is rosszabbak. Törésponthoz érkeztünk - állítja Anne Johnson, a Campus Progress tanácsadó cég igazgatója. A nagy diákhitel-adósság elviselhetetlen terhet ró a fiatalokra, teljesen megváltoztatja anyagi kilátásaikat és a jövővel szembeni várakozásaikat. Felelősség legfeljebb annyiban terheli őket, hogy a jelentkezés idején sokszor nem mérik fel, mennyibe fáj majd nekik a diploma megszerzése, hogy melyik intézmény és melyik szak az, amelyet megengedhetnek maguknak."..................................................

wip 2012.12.13. 10:01:39

Úgy látom, nemcsak a fideSSnáciknál van censura, itt sem szeretik, ha ellentmondanak! Ennyi...

Jaffar 2012.12.13. 10:01:47

"Ha valakinek, hát Orbán Viktornak pontosan kell tudnia mindezt."

Tudja ö ezt, és pont ezért alkalmazza. Mert müködik. Arról nem is beszélve, hogy megint olyan dolgokon rúgóznak a diákok, ami nincs is. Tandíj nincs, hallgatói hozzájárulás lesz... :)

dr. Balta$ár 2012.12.13. 10:01:52

mafiakormányzás....

védelmi pénz, zsarolás, túszok stb... mafia

kuzmics a kecske 2012.12.13. 10:02:02

csak arany jánosra gondoljatok! de a cigány győzte szóval,hízelgővel,úsztatóval. /bajusz/

kúrórudi 2012.12.13. 10:02:09

ez nagyon durva amit ezek a köcsög orbánék művelnek...

mi meg megtanulhatjuk h 2/3ot soha senkinek nem szabad adni....

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.13. 10:02:16

Hát ne bassza már meg...

Pont azért csinálják, mert velük szemben is csinálták, és lehet még az kiderül, hogy működött is, lehet meg kéne nézni mim inden történt akkor 88-89ben a "forradalmi" ifjúsággal...

nemecsek ernő áruló 2012.12.13. 10:02:22

"Ha valakinek, hát Orbán Viktornak pontosan kell tudnia mindezt."

vs.

"Én soha nem a diktatúra ellen harcoltam!"
Orbán Viktor, Magyarország hivatalban lévő miniszterelnöke

déjá vu39 2012.12.13. 10:12:41

@félázsiai nemecsek ernő áruló:

"Én soha nem a diktatúra ellen harcoltam!" (OV).

Nekem is megütötte a fülemet ez a mondat.

déjá vu39 2012.12.13. 10:12:57

Érdekes, amikor az előző kormányok alatt voltak a HÖK-ösök 10-12 évig a pénzünkön egyetemisták, az nem zavarta sem a FIDESZ-t, sem a trollokat. Igaz, Ők párttársak és harcostársak voltak...

És persze, a karaktergyilkosság fegyverét is bevetették...

Úttalan utakon 2012.12.13. 10:13:12

Túlképzés volt/van jogászból, közgazdászból, bölcsészből. Ennyivel nem tud mit kezdeni a munkaerőpiac, ezért aki mégis erre vetemedne, perkáljon érte. Ezt eddig értem.
De az a mondás, hogy kevés az orvos, a műszaki és a természettudományi diplomájú ember. (Parragh is hivatkozott erre tegnap.) Akkor hogy a f...ban van, hogy a műszaki és természettumányi keretszámokat is ugyanúgy visszavágták???
Ha tényleg a piacképes tudás finanszírozása lenne a cél, akkor a potenciális bölcsészjelölteket meg kellene próbálni átterelgetni a műszaki területre, ha nem volt nagyon hülye a gimiben és kicsit igyekszik, csak beletanul. De nyilván nem ez a cél, mert akkor ott legalábbis meg kellett volna hagyni a keretet, nem még visszavágni.
Ezért büdös nekem az ügy, különben tennék magasról a diákok nyarvogására.

déjá vu39 2012.12.13. 10:13:21

@Squid: "Fortyogni lehet a diákok miatt, csak nem érdemes! Nem mindegy, hogy jól fizetett értelmiségiek dobják majd össze adóból a nyugdíjunkat 20 év múlva, vagy szerencsétlen minimálbéres gumigyári alkalmazottak"

Jó, de egy termelési központban leginkább betanított munkásokra van szükség, meg néhány művezetőre.

BKV reszelő 2012.12.13. 10:33:46

Az a baj, hogy a deákok és a honatyák megtalálták a közös lovat, de amikor a hátára akartak ülni, akkor összekoccant az a buta fejük és mindketten a ló mellé ültek. Az egyik az egyik, a másik a másik oldalra. Most mindkettő ül a sárban és ordítja, hogy ő ül a lovon és punktum. ...közben a ló és a közönség röhög.

Tehát:

Kedves deák uramék! Tessenek érteni, hogy nincs ingyen ebéd! Tandíj márpedig leszend és ez jó. Az más kérdés, hogy a szegényebb deákokat támogatni kell, de azt is csak akkor, ha a tanulmányi eredményeik nem süllyednek egy bizonyos szint alá. Ezt hívják ösztöndíjnak és nem azt, amikor öt év vörösborozásos mámort finanszírozunk. Igaz sönherces gyerekek? Tehát aki szarul tanul, mondhatom azt, hogy aki életvitelszerűen főiskolás tíz éve, az fizesse ki az árát, de aki jól teljesít, azt a köz támogassa, mert egy értékes entitás csíráját öntözni kell. A dudva meg oldja meg ha tudja vagy pusztuljon.

Kedves honatyáskodó balfaszok! A felsőoktatásba tolni kell a lét, mert ott készülnek azok, akik majd termelik a lopni való zsetont! Nem a ti fajtátokba kell tolni, mert az rosszul tanul, hiszen akkor is megvárja a miniszteri szék, ha szarul tanul és 70 uv-je van, máshoz nem is fog érteni, mint twitteren diplomáciai botrányt generálni jelentéktelen államokkal, mint az USA, de ebből kevés profit lesz, amiből ti szeretnétek ugye hasítani nem keveset. Nem értem, miért nincs ennyi józan paraszti eszetek nektek 364-en összesen, hiszen elég nagy parasztok vagytok mind!

Vida Gergo 2012.12.13. 10:34:47

S@Altaïr: 10 félévet szponzorál az állam. Utána fizetni kell. Erről ennyit, hogy a Te pénzeden 10-12 évig hesszelnek.
"Le a pedagógusokkal, diákokkal, nyugdíjasokkal, rendőrökkel meg orvosokkal és tűzoltókkal, vasutasokkal mert az mind csupa munkakerülő, monggyó' le mind - bezzeg a narancsos politikusok a derék embörök, igaz-e komám?!" Ahelyett, hogy egymást utálnánk, kicsit össze kellene fogni mert ameddig a másikat szídod meg basztatod, kilopják alólad a lakást és az országot is. Szégyen, hogy mindegyik szakszervezet lefeküdt és hogy már "csak" az egyetemistákban van némi remény. Ezen kellene merengeni, meg azon, hogy melyik milyen szégyenletesen lopta a diplomáját, nem pedig azon, hogy melyik tüntetés szervező mióta jár egyetemre.

vallatas 2012.12.13. 10:47:07

2008-ban nem volt baj, hogy állami pénzen ment az oktatás, liberális megoldás volt a tandij, nemzetellenes, nemzethalálhoz vezető.
ma már a fideszesek liberálisok lettek, ez nekem új.
csak ha 2008-ban is ezt gondolták nem lett volna egyszerűbb a javaslatot módosítani [diákhitel 2-vel] és nem politikai tőkét kovácsolni ebből?
hehe, na ezért utáltam mindig is a fideszt.

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2012.12.13. 10:48:50

Bagoly mondja verébnek... keresztapák a kifutófiúknak:
amexrap.org/fal/giro-szasz-14eve-felsooktatasban-es-ehhez-meg-titkosszolgalatokat-sem-hasznaltuk
Egyébként alighanem benézik azt, hogy a HÖK-vezéreket fenyegetik, mert a HAHA éppen előbbiek impotenciája miatt lépett fel már korábban is kezdeményezőbben, és a hallgatók is többé-kevésbé tisztában vannak a simlis ügyekkel. A HÖK csak utánament a fejleményeknek és próbál visszakerülni a vezető szerepbe. Még szívességet is tesz a kormány, ha megtisztítja a HÖK-öt. :)

kommunistadisznó 2012.12.13. 10:49:00

dajcs tomika meddig járt egyetemre,aztán, hogy is kapott diplomát ????????? Ez amúgy tényleg nagy probléma max. 1-2 halasztást lehetne engedni szerintem.

Melee 2012.12.13. 11:00:44

Na látjátok, ezért nem nyilvánosak az ügynökakták, rögtön kiderülne ki hol tanulta ezt a módszert.

Húsleves 2012.12.13. 11:01:26

Igen, Michael barátom pontosan az ez a dolog, aminek látszik, akárcsak a dicsőséges "antifasiszta" mozgalmaink esetében. Ugyan miért ne feltételezhetnénk, hogy erre (is) használják a titkosszolgálatokat, amikor a TASZ vizsgálat eredményéből
ciganyvadaszat-per.blog.hu/2012/08/20/egy_jelentes_jelentese
most már bizonyítottan tudjuk, hogy ugyanezzel, a hol FIDESZ, hol MSZP-SZDSZ kormánytöbbséggel mindig megvédett titkosszolgálatokkal nemrég cigány embereket (nőket, gyerekeket) gyilkoltattak a dicsőséges antifasiszták.
Csak az a baj tudod, hogy amíg sikeresen fenntartják azt a mesterségesen szított polarizációt, hogy az egyoldalú FIDESZ-gyűlöleted automatikusan generálja a másik oldal iránti pszichológiai vakságot (és a másik oldal híveiben ugyanennek a fordítottját), addig sikeresen folytatják az ügynökszínházat a 89-es kerekasztal-bajnokok.
Nincs FIDESZ-diktatúra, és nincs elmúlt nyolc év. Elmúlt 22 év van, ahol a lehető legcinikusab és pofátlanabb módon váltogatták a jelmezeiket a dicsőséges "rendszerváltók" a "liberális" és a "konzervatív" oldalak között.
A mindenkor megvédett titkosszolgálati mutyik célja pedig egyértelmű: kriminalizálni az elégedetlenkedőket, a népet, hogy amikor majd a tömegbe lőnek, akkor majd Amerikából gratuláljanak a hatalomátmentő gyilkos ügynököknek, hogy megállították a fasisztákat és megmentették a demokráciát.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.12.13. 11:01:33

Nagy nemzeti cölöpteknősünk megmondta, hogy ő nem a Kádári diktatúra ellen harcolt, hanem azok ellen, aki csinálta. Miért lepődünk meg, ha önnön magát álmodja a diktátor szerepbe. Zsebputyin.

dunaparti 2012.12.13. 11:32:37

Itt csak a lakosságot próbálja az egyetemisták ellen hangolni vagyis összeveszejteni egymással. Ők az egyetemistákban olyan fiatalokat lássanak akik isznak és még néhány évet melegednek az egyetem falai között, mert nem akarnak dolgozni.
Ez a "vesszetek ösze egymással, ne engem baszogassatok" projekt kedvenc húzása Orbánnak.

Ianas 2012.12.13. 11:32:41

@Uva: Fordítva is ugyanígy igaz ez...

abcdrajtamkezdé 2012.12.13. 11:32:47

@Ylim: Semmiféle titkosszolgálati módszer nem kellett, ugyanis mindenki által tudott dolgokról van szó. Pár hete megírta a Magyar narancs, szerintem Girosz onnan puskázott.

Squid 2012.12.13. 11:33:21

@BKV reszelő: "Kedves deák uramék! Tessenek érteni, hogy nincs ingyen ebéd! Tandíj márpedig leszend és ez jó. Az más kérdés, hogy a szegényebb deákokat támogatni kell, de azt is csak akkor, ha a tanulmányi eredményeik nem süllyednek egy bizonyos szint alá. Ezt hívják ösztöndíjnak és nem azt, amikor öt év vörösborozásos mámort finanszírozunk. Igaz sönherces gyerekek? Tehát aki szarul tanul, mondhatom azt, hogy aki életvitelszerűen főiskolás tíz éve, az fizesse ki az árát, de aki jól teljesít, azt a köz támogassa, mert egy értékes entitás csíráját öntözni kell. A dudva meg oldja meg ha tudja vagy pusztuljon."

No no azért finomabban a basztatással aranyapa! A Schönherzes gyerekek épp mondjuk a termelő fajtából vannak mert ugye a BME nem egy könyvtár/ebédjegyszak diplomagyár..

Másrészről ne teli tüdőből basztassuk az egyetemistákat, csak azért mert egyetemisták, annak olyan kommer értelmiségüldözési íze van némi átkos utánérzéssel. Basztasd azokat akik 10 év alatt végeznek el egy napolaj/mászóka szakot és nem kapnak diplomát, mert egy tetves nyelvvizsgát nem tudnak lerakni.

A mi drága hazánk így is a béka segge alatt van az EU átlaghoz képest a diplomások számát tekintve. Én úgy gondolom 40 év adófizetés elég fizetség a diplomáért ha a delikvens teszemazt teljes fizetés után adózik/fizet járulékot.

Persze ez is csak egy nézőpont..

dr Smittpálelnökúr 2012.12.13. 12:04:49

Az én gyerekeim Németországban fognak főiskolára járni, orbán és tetves bandája pedig tehet egy szívességet nekem.

Két fő adófizetővel kevesebb, mert eszük ágában sem lesz visszajönni ebbe a sárfészekbe, max. ha lesz egy olyan kormány, ami valóban rendet tesz.

Secnir 2012.12.13. 12:05:24

@Altaïr:
"Már bocs, de az én pénzemen ne hesszeljenek az egyetemen a rendes képzési idő 2-3szorosáig,"
és hol van ilyen rendszer, komám? főiskolán pölö 3 és fél éves képzésen max 5 évig húzhatom. felfüggesztést is meg kell indokolni, aztán azt is erősen. engem simán kiba**tak, hiába írtam, hogy baleset folytán válltól bokáig gipszben vagyok. igaz, később bejárhattam volna (gyógyulás közben) úgy, hogy tolókocsi, plusz asszony hordoz - de azt nem tudtam bevállalni. úgyhogy repültem.
tehát ez a 2-3-szoros idő egy kapitális baromság.

Secnir 2012.12.13. 12:05:42

@névtelen hozzászóló:
"Nem kell ehhez titkosszolgálatot vagy TO-t megkérdezni: már jó néhány éve a Felsőoktatási Információs Rendszerbe (FIR) az összes hallgató személyi és bizonyos tanulmányi adatait le kell jelentenie az egyetemeknek"

és ki fér hozzá a FIR-hez? lássuk csak: az iparkamara elnöke biztosan, gyrosz-ász biztosan, akkor a vállalkozók is, tulajdonképpen minden rendben van így.
apropó: te le tudod kérdezni a FIR-ből mondjuk Ambrus Attila hol vizsgázott, milyen érdemjeggyel, hány évig járt főiskolára, és hogy most hol lakik? Vagy a szomszéd szöszi adatait?

oc 2012.12.13. 12:06:20

Az én szememben nem is a tandijjal van a gond, hanem annak mértékével és kommunikációjával.

Egy számomra ideálisnak tartott világban minden diák, akit felvesznek, tandijat fizet. nem sokat, csak havi 5-10-15e Ft-ot. Ha jól tanul, akkor viszont kap 10-20-Xe Ft ösztöndijat. Hangsúlyozom, ha jól tanul: amikor a BME-re jártam, 2.1-re is járt 2500 Ft havonta.

És mindezt persze úgy, hogy rendes felvételi van. Nem úgy, mint az én időben, hogy besétáltam a villamosmérnökire, csak azért, mert jó jegyeim voltak... [nem tudom, most hogy megy, de amennyire rémlik most sincs minden szakra kötelező felvételi.]

Lehet amúgy háborogni a hitel miatt, de pont a diákhitel az, ami értelmes hitel: olyasmire veszed fel, ami miatt később jobban tudsz keresni, azaz jó befektetés. Már persze ha az adott szak jó befektetés. Ezt érdemes átgondolni. [felelős döntés vagy valami ilyesmi]
végeztem tandijas iskolát is, mert azt gondoltam, érdekel a téma és ettől több leszek, jobban el tudok majd helyezkedni.

Szerencsére HÖKösökkel nem volt dolgom, de nálunk is mindenki úgy kezelte őket, hogy ők az egyetem politikusai, jellemzően hosszú tanulmányokkal, nem éppen kiemelkedő eredményekkel. És tényleg, a képviselő választás is olyan volt mint egy választási kampány, kicsiben...

Altaïr 2012.12.13. 12:06:24

@Squid: Megnyugodhatsz, nagyságrendileg sok adót fizetek.

fidzsi 2012.12.13. 12:06:41

Hát, azért ehhez nem kell titkosszolgálat.
A lányom is tudta /mü/egyetemista korában,
hogy melyik hök-ös miolta koptatja az aula
köveit. Volt köztük valóban törzsvendég.
Jobb a műsor mint állásban gürizni mindenfajta genyó oberhé zargatását elviselve. Szóval, az oktatáspolitikai problem egy dolog, a hök milyensége egy másik Girótól függetlenül. Na.
Üdv. fidzsi,droid de Magóg.

astraea 2012.12.13. 12:28:29

Szeretem, amikor a sok okos ember olyanokkal jön, hogy ne az en penzemen melegedjen az egyetemi hallgato 10 evig... :D Aki valaha is latott egyetemi elöadot belülröl, es volt köze a felsöoktatashoz, az tisztaban van azzal, hogy az allamilag finanszirozott felevek szama korlatozott a kreditrendszerben, altalaban maximum 2-3 plusz felevet enged meg. Egy ev csuszas egy darab bukassal is megoldhato.
Aki meg pont a müegyetemistakat szapulja, az is marhara tisztaban lehet a felsöoktatassal...

kúrórudi 2012.12.13. 12:29:02

@dunaparti:

lassan orbánéknak már sikerül mindenkit mindenki ellen hangolni a társadalomban... ez egy darabig jól működő évezredes taktika...de egy szint után visszaüt....

szerintem közelítjük erősen ezt a szintet.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.13. 12:29:44

@Secnir: "agy a szomszéd szöszi adatait? "

nem tudod hol lakik a szomszéd szöszi? :-P

fidzsi 2012.12.13. 12:30:15

Bocs! Megkerült kóbor kommentkém.

kúrórudi 2012.12.13. 12:30:55

@BKV reszelő:

"Tessenek érteni, hogy nincs ingyen ebéd! Tandíj márpedig leszend és ez jó."

2008ban te mire szavaztál?

fidzsi 2012.12.13. 12:31:40

Újra próbálkozom. Úgy látszik eltévedt a
kommentem. Szóval, szerintem aligha kell
007-es ilyen infóhoz. A lányom pár éve, műegyetemistaként, perfekt módon tudta melyik HÖK-ös miolta koptatja az F building köveit. Érthetően, jobb dolog ebben a pozícióban dekkolni, mint genyó fellebvalók forintosítható csesztetéseit
szenvedni napról napra. A Giró gyerek ilyen infóhoz csuklóból hozzájuthatott.
A hitel dolog egy másik ügy. Sikeressége
2014-ben pontosan lemérhető lesz. Sajna.
Üdv. fidzsi, droid de Magóg.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.13. 13:05:09

Basszus, én nem értelek Michael...
Ezek a volt bolsevik (majd liberális névre szégyent hozó, majd papíron népnemzeti, állítólag keresztény, de inkább csak álkeresztyén) csürhe miért lenne más, mint amilyen a kádári időszak?
Hisz ott szocializálódtak, az összes vezetője ott volt a kommunista párt "elit ifjúsági csapatának" a vezetője és annak a rendszernek a haszonélévezője - igaz a tehetségtelenségük miatt nem az első vonalban, hanem kis hataloméhes másod-, harmadvonal béli bolsevikok voltak csak.
Most persze azokat a technikákat és párt tanulmányaikat ötvözik a "modern kommunikációs technikákkal", bár tehetségtelenségük egyre nyilvánvalóbbá válik, ahogy lerombolják az ország anyagi és szellemi szintjét.

Az, hogy akár hetente (no meg évente) ellentmondó nyilatkozatokat tesznek, ellentétesen cselekszenek, az az agyhalott narancsbolsi hívőknek nem gond...
Evégre azon a szellemi, mentális és "kulturhális" szinten, ahol ezek böfögnek, köpködnek, fröcsögnek, mocskolódnak ez még így is eléggé magas, miközben a mélységi bányászbéka ülepét sem érik el.
Abrszurdisztán, Orbanisztán a szervilis agyhalottak és gerinctelen hazaárulók gyülekezete, ahol nemzetieskedő és aljas embereke visszaélnek gyengébb képességű polgártársaik elégedetlenségével, ecceriségével - Orwell azért itt tanulhatna...

Narancskomcsi ecceriek olvashatták az 1984-et, Orwelltől?
Csak érdekelne... :))

BKV reszelő 2012.12.13. 13:05:48

@kúrórudi: Olvassad el újra és megtudod.

Altaïr 2012.12.13. 17:03:25

Ja igen: fézbukon megnézed, ki mióta hova jár és ennyi. Nem kell hozzá jámesbondnak lenni.

Altaïr 2012.12.13. 17:03:30

@Secnir: Én (a szüleim) meg az egész képzésemet kifizettem már annak idején is, szóval én nyertem. :P
És ezt átlagos fizetésből.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.13. 18:01:04

@fidzsi:
No meg a csajok... :)))
Az a friss pipihús... Hmmm...

Semmirekellő 2012.12.14. 11:06:58

Eddig is egy 5 éves egyetemen 13 államilag támogatott félév volt. Tehát 6,5 év után önköltséges. erős csúsztatás, hogy 12 évig ül államilag finanszírozott helyen.
süti beállítások módosítása