Alkotmány, levesporból

2011.04.18. 11:17

Tíz perc alatt is lehet marhagulyást főzni. Persze csak levesporból. Ehető lesz ugyan, de valami megmagyarázhatatlanul kellemetlen utóíz marad utána a szánkban... Ilyen lesz az új alaptörvény is: alkotmány, levesporból.

Ha minden a tervek szerint alakul - nem mondanám, hogy jól, csupán a kormány és elsősorban Orbán Viktor tervei szerint -, akkor ma este hatra új alkotmánya lesz Magyarországnak. Olyan, amilyen.

Elsietett alkotmány ez: törvényes bár, de minden részletében végig nem gondolt, helyenkét kissé zavaros, néhol pedig giccsbe hajlóan patetikus. Mondom: olyan, amilyen. Eredeti magyaros gulyás, originál levesporból. Műmatyó mintázat a műanyag terítőn, méjd in csájna alapon. Olyan, amilyen.

Egy ideje gondolkozok már azon, hogy vajon miért kellett ezt most, ilyen gyorsan és összecsapottan.

Nem erőfitogtatásból, azt hiszem. Az erőfitogtatáson már rég túlvan a Fidesz. A Költségvetési Tanács ellehetetlenítése, az Alkotmánybíróság jogainak csorbítása, a személyre szabott és a visszamenőleges hatályú törvényalkotás után már nincs kinek és nincs miért fitogtatni a kétharmad erejét.

Éppen ezért erőfitogtatás helyett talán valamiféle önigazolást keres a Fidesz. Önmaguknak próbálják bizonygatni, hogy lám, megy ez nekünk, ezt is megtehetjük. Hogy ha már a gazdaságban minden erőlködés ellenére sem lehet mást csinálni - lásd a konvergenciaprogramot -, legalább egyvalami legyen, ami teljesen más, mint az elődök politikája. Csak a baj az, hogy attól még, hogy valami teljesen más, mint azt, ami nem működött, az még nem jelenti azt, hogy ez működőképes. Mert dühből, bosszúból és indulatból nem lehet maradandót építeni. Értelme lett volna leülni és közösen végiggondolni, hogy mi nem működött az elmúlt húsz évben, és szisztematikusan felépíteni egy új, egy működő rendszert. Az idő, a felhatalmazás és az igény is meglett volna rá, azt hiszem.

Az új alkotmány nem egy ország, nem egy nemzet világképét tükrözi, hanem egyetlen emberét: Orbán Viktorét. Már ha egyáltalán világképnek és világnézetnek nevezhető ez a valami. Azt hiszem, leginkább ő maga akar szobrot állítani magának. Hát lett is belőle: kicsit gagyi, kicsit sorjás fröccsöntött műanyag.

Szombaton délelőtt a konyhában állva azon gondolkodtam éppen, hogy marhagulyást alapvetően kétféleképpen lehet főzni. Az egyik megoldás az, ha rászánja az időt az ember, saját kezűleg vágja apróra a hagymát és a húst, karikázza bele a zöldségeket, és lassú tűzön hagyja főni, összeérni az ízeket néhány órán át. Ebből egészen biztosan valami jó születik. Örömmel főzött étek, emlékezetes ízekkel.

Ugyanakkor kétségtelen, hogy tíz perc alatt is lehet marhagulyást főzni. Persze csak műanyagot, levesporból. A porgulyás is ehető lesz ugyan, de maradandó kulináris élményt nem okoz, és valami megmagyarázhatatlanul kellemetlen utóíz is marad utána a szánkban...

Azt hiszem, ilyen lesz az új alaptörvény is: Alkotmány, levesporból.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr242836239

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Feudális alkotmány 2011.04.21. 01:27:59

Werbőczy Istvánnak az ő Tripartituma volt a legutóbbi efféle, az adott közállapotokat közjogilag is konzerváló, hosszú távú normaszöveg, amit most ránk eresztett a kétharmad. Akkor a Dózsa-féle „parasztháború” tanulságainak figyelmen kívül ...

Trackback: Harmadnapon 2011.04.19. 13:33:15

Az Alaptörvény elfogadásának napja semmiben sem különbözött a többitől. A Vezér, amikor megnyomta a gombot, voltaképpen nem is várhatott mást. Mégis csalódást érzett, mert többre, másra számított: hogy megmozdul valami, tán hogy megrezzennek a gyönyö...

Trackback: Egyszer véget ér… 2011.04.18. 22:34:09

   Egyszer véget ér a lázas ifjúság, Egyszer elmúlnak a színes éjszakák, Egyszer véget ér az álom, egyszer véget ér a nyár, Ami elmúlt, soha nem jön vissza már… Aminek van eleje, annak egyszer lesz vége is! Tudom, hogy elképes...

Trackback: Bartus László: A babiloni fogság 2011.04.18. 20:45:35

Feketebetűs gyásznap lesz április 18-a Magyarország történetében. Sötétebb, mint 1944. október 15-e, a nyilas hatalomátvétel napja, mert az egyrészt rövid ideig tartott, másrészt éppen az új alkotmány preambuluma erősíti meg, hogy mások tehetnek róla. ...

Trackback: Itt alkotmányozik a magyar 2011.04.18. 20:12:27

Egy nyugodt napnak indult...     Persze a Duna közepéből is kihúzhatott volna párszáz lufi egy ötven méteres Faszt, de perspektivikusan ugyanaz.

Trackback: Elévülős törvények 2011.04.18. 19:36:40

Van ugye egy nagy csomó törvény, ami már felesleges. Van egy görög jogszabály, ami azt írja elő, hogy a cégek éves jenetéseiket legalább két országos és egy helyi lapban tegyék közzé. Ez utoljára még az internet előt volt értelmes gondolat. Manaps...

Trackback: Az Alaptörvény ünnepe és a harmadik honalapítás 2011.04.18. 17:59:02

Kedves barátaim, az országgyűlés ma elfogadta Magyarország új Alaptörvényét. Erről a történelmi jelentőségű napról a blogban is meg kell emlékeznünk.A nagy nap két szempontból érdekes számunkra: milyen korszakot zár le? és milyennek veti meg az alapját...

Trackback: Alkotmány, levesporból 2011.04.18. 16:44:04

Tíz perc alatt is lehet marhagulyást főzni. Persze csak levesporból. Ehető lesz ugyan, de valami megmagyarázhatatlanul kellemetlen utóíz marad utána a szánkban... Ilyen lesz az új alaptörvény is: alkotmány, levesporból.

Trackback: Alkotmányoznak, mert úgy van 2011.04.18. 16:43:36

"A hétvégi tüntetések bebizonyították, hogy az MSZP és az LMP összenőtt, mint két kicsi legó – idézte Fluor Tomi generációs slágerét Rétvári Bence igazságügyi államtitkár." Az alkotmányozási vita közvetítése, IndexTisztelt Államtit...

Trackback: 6. Constitutio és a lázadás szele 2011.04.18. 16:25:32

 Elnézésedet kérem kedves Bátyám, hogy olyan hosszú ideig nem hallottál felőlem, de sajnos bizonyos gyomorbántalmak az ágyhoz kötöttek az utóbbi időben. Hiába, másféle étkeket esznek errefelé, mint otthon Magyarországon.   Mostanában ez a b...

Trackback: Nem kel az új alkotmány 2011.04.18. 15:25:00

It (ne) írd alá, Pali.A kép az április 15-i, Alkotmány utcai tüntetésen készült. 

Trackback: Magyarország alaptörvénye és a kínai evőpálcika 2011.04.18. 15:15:30

„Az első pálcikát fogja az eredeti módon és a második pálcikát fel és le mozgatva már bármit meg tud fogni.” – Kínai evőpálcika csomagolásán található használati utasításNem tudom, ki hogy van vele, de én néhanapján szoktam azokban a ...

Trackback: Konvergencia program: a reformok útján 2011.04.18. 14:03:25

A Matolcsy György által ismertetett konvergencia programban a jobboldali kormányzat egyrészt az átlagos keresetű állampolgárokat érintő juttatások fájdalmas megvágásá…

Trackback: ELEMI EREJŰ TILTAKOZÁS A FIDESZ ELLEN 2011.04.18. 13:11:30

Most hétvégén odapörkölt a FIDESZ-nek a magát demokratikus ellenzéknek nevező Magyar Demokratikus Charta és az LMP.(A szombati rendvédelmi dolgozók tüntetését direkt nem veszem ide, mert az nem pártrendezvény volt) Szóval kivonultak, volt performa...

Trackback: Bartus László: A babiloni fogság 2011.04.18. 13:02:56

A magyar történelem egyik legsötétebb korszaka következik....

Trackback: Az i-re a pontot 2011.04.18. 12:53:02

 Polt Péter lesz a legidősebb ügyész! Mégsincs kotta! Stb.Ma új alkotmányt fogad el az Országgyűlés, ami a forradalmi retorika ellenére nem változtat a közjogi rendszer alapvető elemein, ám – az alkotmányozótól elvárható előrelátást nélkülöz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nesze nektek két harmad... 2011.04.18. 14:40:07

Demokratikus úton ezt az ámokfutást senki de senki nem tudja megállítani...Fegyveres hatalommal védik majd a szart.(13 milliárd, 800 millóért,...de az is kevés lesz)..ezeket csak MEGDÖNTENI LEHET Erre lehet KÉSZÜLNI!!!!!!

bcs222 2011.04.18. 14:40:07

@traveler: Köszönöm a megerősítésedet, én is így gondoltam.

Mikrobi 2011.04.18. 14:40:08

@MikeBoy: Sólyom László előttem sok tekintetben tekintély. De sok dologban fafejű volt. (Nem beszélve arról a gőgről, hogy nem ment el az utóda beiktatására.) Azt meg nem tudja megmagyarázni, hogy miért ne lehetne új alkotmányt csinálni. Ha azt nézzük, hogy az ország működőképes, tényleg nincs alkotmányozási kényszer. Ha azt nézzük, hogy a jelenlegi többség (a választókat is értve!!!) számára fontos értékek tömege hiányzik belőle, akkor nagyon is van. És ebből csak egy indok, hogy a dátum 1949-es.

Ex0dus 2011.04.18. 14:52:30

Hát humoros csávók jönnek ide is írogatni néha, azt meg kell hagyni.

A 2/3 nélkül működésképtelen kormány meg tényleg nem bebetonozás, hát hol lenne az, kérem. ^^

Dig, Lazarus! 2011.04.18. 14:52:31

Nem bebetonozás, csak ez kell a jó működéshez - így már más!!

És mi lett a multicéggel? Megfojtotta a magyar kkv?!

bubci 2011.04.18. 14:52:33

@Lucernaböde: Bocsi, de úgy tűnik, hogy az alkotmány még mindig nics kész, még mindig kavarják. szóval igazán senki sem olvasta még.

hozzószóló 2011.04.18. 14:57:46

OVI KISz titkár volt. Akkor most kommunista, vagy nem?

Akár mi is, kommunista eszközökkel próbálkozik!

tundrazuzmo (törölt) 2011.04.18. 15:00:32

Huhuhú, állatok vannak a blogketrecben!

Te majom!
Te csinpámz!
Te lucernyásbüdönye!

Hoci, hoci, hó ha hó!

2011.04.18. 15:04:06

@Mikrobi:

Függetlenül attól, hogy nem sokra tartom Sólyom Lászlót azért a volt KE és legfőképp volt AB elnök véleményét azért ne söpörjük már szőnyeg alá, ha az alkotmányozás folyamatát és az új tervezetet bírálja!!

Ianas 2011.04.18. 15:04:06

@Lucernaböde: Nem tudom, jelenleg Te tombolsz, mint valami idióta.

A szerelő 2011.04.18. 15:14:16

nemrég olvastam és lucernabödéről jutott az eszembe: "ha 2 IQ-val kevesebbed lenne, akkor téged öntözni kéne" :)

hozzószóló 2011.04.18. 15:14:17

Fidesz szavazók! Gondoljatok arra, ha majd bankszámláitokat csapolja, ingatlanotokat adóztatja az általatok hatalomra juttatott, bölcs, igazmondó kormány,hogy kire is szavaztatok!!!

Mit gondoltok, miért ilyen sürgős az új alkotmány? Amibe nincs benne a magántulajdon védelme,pl. Azért, mert a gazdaságnak mielőbb pénzre van szüksége.Ha a gazdasági számokat tartani akarják, akkor hozzáfognak nyúlni a magántulajdonotokhoz is, ahogy már az MNYP vel meg is tették. Szarnak a jövőtökre, meg a nyugdíjatokra, csak ők legyenek hatalmon. Ahhoz pedig, hogy alkotmányosan lenyúlhassák ami a Tietek, ahhoz olyan alaptörvény kell, ami ezt nem tiltja. Hát ma megkapjuk. És ne felejtsétek, csak figyeljétek: ezután jön a feketeleves, ezután jön a java. bele fogunk zöldülni, és Ti is azokba sarkalatos törvényekbe, amiket most szentesítenek az alaptörvény elfogadásával. Soha, senkinek nem szabad egyedül 2/3-os hatalmat adni!!!!!!Jóhiszeműen ezt nem tudhattátok, de ettől még Ti is kárvallotjai lesztek!!!

Szergej55 2011.04.18. 15:46:13

Lucernaböde akár a nagyvezír is lehetne a kiváló "mindenki hülye, de én ki.aszottul okos vagyok" alkalmazásával, és a párt iránti feltétlen hűségével, odaadásával, és agymosottsági szintjével.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2011.04.18. 15:46:14

Szabad egyet offvigyorni? A kétdiplomás böde fennkölt blogja "leszúrt Ridbergert" álmodik :)))))

(jajistenem)

Titan 2011.04.18. 15:46:14

Valaki idézzen már nekem egy konkrét passzust, hogy mi nem tetszik neki, könyörgöm.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.04.18. 15:46:14

@ursus artos: tehát akkor most mindent szabad, amihez jogunk van - azaz mindent szabad, amit nem tilos? Ez szerinted milyen relációban van a demokráciával ill. az általatok annyira magatokénak tulajdonított konzervatív értékrenddel? Vagy mondjuk az ugyancsak kisajátított Bibóval? Csak úgy kérdezem...
Egy történet, a másik szemszögből: bringával megyek egy belvárosi utcán, kereszteződés, elsőbbséget kell adnom a keresztirányú forgalomnak. Már percek óta ott várakozok, tömött kocsisor, esélyem nincs átjutni. Egyszer jobbról elfogynak az autók, balról viszont folyamatos kocsisor - köztök egy batár fekete SLK, fukszos cigány utca királya faszival a kormánynál. Meglát, hogy ott szerencsétlenkedek, behúz a felezővonalra, majd villant és int - mehetek. És ahogy visszanézek, látom rajta, hogy igen, ő az utca, sőt a kerület királya, ő megteheti, hogy elegáns legyen, hogy ráérje, neki nem fontos az erejét / hatalmát fitogtatni. Tudja, hogy van. Szóval egy utolsó füstös gengszterben is van elegancia és magabiztosság. Az erővel, fölénnyel, hatalommal korlátozás nélkül élni, cinizmussal fűszerezni, hogy is mondjam... nem elegáns.

KovA 2011.04.18. 15:46:14

Kutyaúszítás zajlik itt ezerrel kéremszépen...
kutyaúszítás abban az értelemben, hogy korbácsolnak érzelmeket - és ez működik anélkül hogy különösebb értelmes ok volna rá.
így működik a falkaösztön - egynéhány gerjed és gerjeszti a többit - egy elkezd gyűlölni és meg utána a többit - érzelemfertőzés ez.

Csak kérdés ki akar kutya lenni a falkában.

Amúgy az írónak van valami igaza - tényleg elég esetlen ez az alkotmány ahhoz képest, hogy alkotmány... néhol túl részletes, máshol hiányos...

Az alkotmánynak - szerintem - egy közértékrendet kell kinyilatkoztatni - egy olyan közösségi (m)érték(rend)et melyből a vezetők tevékenysége és a törvények levezethetők, és amitől a közösség azt reméli, hogy azt irányelvkét tekintvén és betartván, hatékonyan tudnak mint közösség együttműködni és helytáálni hosszútávon.
No ebből kellene levezetni, hogy mi való az alkotmányba és mi nem.

Például a közösségi vagyon és erőforrások védelme idevaló.
A személyes szabadság és korlátainak definiálása a közösségben.
Az egyén jogai a közösséggel szemben és (még fontosabb liberalizmus okán elsikkadt) a közösség jogai az egyénnel szemben.
Ezenkívül még lehet a nemzetet/magyarságot mint sorsközösséget definiálni - nemzetiségtől függetlenül - és kisebbségek jogait, de a velük szemben támasztható elvárásokat is.

Valahogy így. Az olyanokat mint a bírók nyugdíjkorhatára - pitiánerség.

Úgyhogy nem nagyon tetszik az egész - el van kapkodva. Ugyanúgy mint a fityisz egyik-másik törvénye is - ügyetlenkedésnek tűnik nekem.
(eltekintve a néhány vérforraló orczátlanságtól, mint Lázár et. autója körüli balhé, meg a Selmeczi féle demagógia)

No persze, Hunvald-félék a másik oldalon, meg a Lendvai Ildikó az se kutya.

Méginkább egyik kutya, másik eb.
Mi meg nyakig a kutyaszarban.
Ez a helyzet kedves testvéreim...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.18. 15:46:15

@hozzószóló:
"bankszámláitokat csapolja" = kamatadó
"ingatlanotokat adóztatja" = Felénk most kommunális adónak hívják (nem szemétdíj, az külön van)

A szerelő 2011.04.18. 15:46:15

@hozzószóló: a rendszerváltás óta volt már 2/3-al regnáló kormány, igaz, koalícióban. de pont a 2/3-ad miatt nagyon vigyáztak, hogy még a látszata se legyen annak, hogy visszaélnek vele. szóval nem a 2/3-al van a baj, hanem hogy kinek a kezébe kerül.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.18. 15:46:15

"bankszámláitokat csapolja" - kamatadó
"ingatlanotokat adóztatja" - kicsiny városunkban most mint kommunális adó szedik.

nyárspolgár 2011.04.18. 15:46:15

Általános iskolában tanultunk az Alkotmányról. Azt mondta az ofő, hogy ezt fontos, tanuljunk belőle, az állam így működik.
Az Orbán-alkotmányból mit lehet betartani? Egy ember műve, az ő érdekeit, következő négy éveit alapozná meg tehát egy rakás szart ér. Menjen vele a fenébe.

KovA 2011.04.18. 15:53:31

@hozzószóló: Azt hiszem igazi kárvallotjai az elmúlt 20 évnek vagyunk - és ez a 2/3 is annak a következménye, hogy valakik ekkorát buktak - merthogy elkúrták ezt a 20 évet.
És ez nagy idő ám az ember életéből - visszahozhatatlan... nem is beszélve a sok-sok évtizedről ami ahhoz kell(ene) hogy az elkúrás helyre legyen hozva.
Arra bizony egy nemzedék se lesz elég.

Úgyhogy mielőtt a fidesz szavazókat cseszteted - nézd meg mi lehetőségük maradt ezekután választani ...

Itt - barátom - a rendszerral van a baj - gazdaságilag is meg politikailag is.
Az ember olyan amilyen különösen mióta neoliberalizmussal fertőzött - a rendszar meg olyan, hogy lehetőséget kínál a gyarló egyénnek hatalomra jutva kivérezteti a közösséget korrupcióval, lopásokkal, közvagyon lenyúlásokkal.
Az erőforrásokat meg nem működteti szervezi megfelelőképpen...

Úgyhog ideje elkezdeni gondolkodni - nem a cucjalizmus/kommunizmus az utolsó rendszar ami megbukott - ez is megért rá, hogy bukjon - erkölcsileg és gazdaságilag már megbukott - ideje, hogy politikailag is megbukjon.

Viszont el kell gondolkodi azon, hogy minek kell jőnie, mitől remélhető javulás. Mert pusztán a pártoktóll ebben a rendszerben nem. 20 év alatt nem sikerült - ugyan mennyit kísérletezzünk még ?

Bizony - épp ezért - ideje van az alkotmányozásnak - csak nem ily óvódás módon.

Orrbányáék úgy látom sokmindenbe belevágnak amibe kell, csakhogy óvódás módjára - és úgy elqúrják mint a qúrcsányék.

Pedig ebből a helyzetből elég szégyenletes teljesítmény ez...

KovA 2011.04.18. 16:03:42

Háhh, ez teccik -
www.szepi.hu/irodalom/kovacs.html

és ugyancsak tanulságos - mert pénzünk az nem lesz - de saját kezünk az van...

persze ha valakik el nem adják a homokozót...

KovA 2011.04.18. 16:25:02

@Mikrobi: Nem is a pártoknak kéne ezt csinálni - hanem a nemzet bölcseinek - ha volna olyan.
Lehet kellene egy nagy nyilvános TV vita, amiben megvívhatják harcukat a nyilvánosság előtt a témában - szavazós kiejtetős módszerrel a sorsközösség színe előtt - akárcsak valami "tehetségkutatóban".
A végére körvonalazódna az Alkotmány.

Gabbesz 2011.04.18. 16:29:23

@Lucernaböde: Csak szeretnéd, hogy diplomáid, nyelvvizsgád,stb. legyenek. Józan, épeszű ember nem védheti ezt a Fidesz-alkotmányt, amelyet az ÖSSZES parlamenti párt, a választópolgárok többsége (ld Medián felmérés), sőt még a Fidesz szavazók egyharmada is elutasít. Talán olvasd el az Origó cikkét a 89-es alkotmányról, melynek létrehozásában Orbán Viktor tevékeny részt vállalt. Érdekes módon akkor még azt vallotta, hogy semmilyen ideológia alapvetésnek nincs helye az alkotmányban.

Peredhil 2011.04.18. 16:51:29

Tiszteljétek ezt a jó lucernabödét, mert nagy ász ő, kiemelkedik mindannyiunk közül. Angolul ír levelet...!! Barátaim... Angolul! És ír! És levelet! Ohh... Hát hányan lennénk képesek ily szellemi teljesítményre?

(És ezt kihangsúlyozza és büszke rá. Nem is érzi-nem is érti -- hogy is érthetné --, hogy ez már önmagában milyen árulkodó. Jó, hogy nem azzal dicsekszik, hogy ezen a héten már mosott fogat, mert feléjük az is nagy szám...) Szomorú, frusztrált, műveletlen kis buta bogár ez, akinél egy angolul megírt levél nagy komoly teljesítmény... Hadd hörögjön, reagálni sem kéne rá, hadd élvezze a betűvetés tudományát...

nyárspolgár 2011.04.18. 17:27:16

Most majd azt hallom külföldön: Figyelj, ennek a parasztnak van az a miniszterelnöke, aki saját maga írja az alkotmányát!

soproni1 2011.04.18. 17:28:22

Állítólag Boross Péter, Pozsgay Imre szervezik az alkotmányt. Egyiküknek sincs demokratikus múltja.
Orbánt kár ezért támadni. Szerintem fel sem fogja, hogy az NB 1-en kívül mi történik az országban. Olyan, mint szegény Antall József. Mindenkinek hitt, akinek Dr.-al kezdődik a neve.

hower 2011.04.18. 17:28:23

@Gabbesz: Nem köll etetni ezt a túlművelt trollt. :)

Netuddki. 2011.04.18. 17:28:31

"Egy ideje gondolkozok már azon, hogy vajon miért kellett ezt most, ilyen gyorsan és összecsapottan."

Érzi orbán, hogy már kevés az ideje...

gagauzz kalauzz 2011.04.18. 17:55:07

Ez a Tákolmány inkább a dögkútból származik, még a levesporhoz sincs semmi köze:-)

Jofiu 2011.04.18. 18:06:14

: /

Van valaki, aki ha elvesszuk a lozungokat az elejerol, eltekintunk a paragrafusok es talan egyebek atnevezesetol, ra tud mutatni tomegesen es gyokeresen uj dolgokra az alkotmanyban?
Bevallom, csak atfutottam az elso tervezetet anno, es az elozoben sem voltam otthon reszletekbe menoleg, de valahogy nem ereztem olyan hudenagy forradalmi kulonbseget, sot.
Na ezert kerek tanacsot.
Mi az a nagyon kulonbozo, ami szuksegesse teszi a korabbiak gyokeres megtagadasat, es kulonbozove teszi ezt?
Az fo pontok, a struktura mintha egy az egyben ugyanazok lennenek. Nem is lehet maskent, kulonben teljesen at kellene szabni a kozigazgatast.

regress 2011.04.18. 18:06:27

lucernabudi!húzz már el a halál faszára!inkább mosolyogj,ez a második legjobb dolog,amire a szádat használhatod

fakopács 2011.04.18. 18:18:37

Elmebeteg lucernaböde kezelésére nem kellene gyűjtenünk?

Dendrobatidae 2011.04.18. 18:21:26

"Az új alkotmány nem egy ország, nem egy nemzet világképét tükrözi, hanem egyetlen emberét: Orbán Viktorét."
Ez baromság. Orbánnak semmiféle világképe nincs, azon kívül, hogy mindig azt akarja amit éppen a "zemberek". És miután már régóta fingja sincs, hogy mit akarnak az emberek, mert egy burokban él, a tanácsadói azt mondták neki, hogy szentkoronát akarnak meg piros-fehér-zöld színű tükrös mézeskalács-huszárokat. Ezért ilyen lett az alkotmány. Ha tíz évvel előbb születik, teljesen mást akart volna a "Zorbán, mint ahogy tíz év múlva is teljesen más lett volna.
Ha meg húsz évvel ezelőtt írta volna, mindenkinek Gorenje hűtőt meg kárpótlási jegyet ígért volna szentkorona helyett. Ő egy ilyen srác. Igazi demokrata. Mindig azt mondja amit a legtöbben hallani szeretnének.

ORBÁNGÖRÉNY HÍGFOSÁBAN FÜRDŐZŐ MAGYAR. 2011.04.18. 18:33:24

orbán és csürhéje a magyar nép elnyomó diktátora lett, akinek fő célja a teljes magyar genocídium, pontosabban valamifajta feudálfasiszta berendezkedés beállítása ahol rabszolga-béres nyomorultak milliói szolgálják nagy vezérük napkirályi életét és hatalmát.

NEM!!!!-et orbánia tákolmányára!

Tedat 2011.04.18. 18:45:20

Onnantól kezdve, hogy az alkotmányban benne van az adósságspirál megfékezése (adósságkorlát), nekem a többi rész már mindegy, írhatnak amit akarnak (nyilván azért valamilyen korlátok között, de az most belül van).

Ha valakit hibáztatni kell az alkotmány és a 2/3 miatt (és a hatalmas GDP-arányos adósság miatt), akkor az az MSZP és Gyucsány.

Ha ők nincsenek, és nem rombolnak ennyit, akkor ma a Fidesznek sincs 2/3-a és nem alkotmányoz.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.04.18. 18:47:15

Szégyen, amit itt, állítólag Európa közepén (de inkább a Balkánon már) ezek a szarháziak elkövettek! Egy ember, aki valaha tök liberónak vallotta magát, mára hogyan juthatott el idáig? Nekem akkoriban épp ezért voltak már kifogásaim vele kapcsolatban, de mára meg az agybaj teljesen elhatalmasodott az elvtárson. A t.k.m tele van az összes volt KISZ-es köcsöggel, minden oldalon! Ideje lenne, hogy eltakarodjanak már, mert még ennyi idő után is rontják a levegőt, mérgezik az országot és dédelgetik a volt komancs kebelbarátjaikat! A sok debil (POLGÁR) hívő, meg bezabálja a szart is ezektől! Tudnák ezek az ecceri lelkek, mit is jelent a POLGÁR szó... Gratulálunk elvtársak, megcsináltátok! Mert TI CSAK SIMA KOMCSIK VAGYTOK. Élvezzétek amíg lehet, mert nem fog olyan sokáig tartani, mint azt ti gondoljátok! Nem kell sokat gondolkozni, mennyire megbecsült ez a szar, amit ti nyaltok és fényeztek ezerrel! Majd észreveszitek... A narancsos pártnak bőven jó, Fecó haverotokkal együtt a süllyesztőbe és a múltba való ez a Viki gyerek is. Egyre szebb értelmet kezd nyerni a mondat: "Rohadt komcsik!" Bizony, bizony elvtársak... Rohad rendesen az a narancs! Szégyenei vagytok ennek az országnak, a magyarságnak!

Tedat 2011.04.18. 18:47:15

@LE AZ ORBÁNDIKTATÚRÁVAL!:
Te kevered a Fidesz programját az MSZP programjával!

MSZP program:
- Aki dolgozik, attól el kell venni minden pénzt, csak épp éhen ne haljon
- Aki lábat lógat, és lusta, annak annyi pénzt kell adni, mintha dolgozna
- Aki kőgazdag, az lophat sokat az államtól.

ORBÁNGÖRÉNY HÍGFOSÁBAN FÜRDŐZŐ MAGYAR. 2011.04.18. 18:52:26

@Dendrobatidae: orbánnak nincs világképe???nem a fenét.
valami zavaros hűbéri rabszolgatársadalom, ahol a szolgák milliói térdencsúszva szolgálják istenvezérüket a nagy viktort.

és ez az őrült ezt még európai (sőt világ)méretekben is elhiszi.

mellesleg mindenkinek ajánlom a tákolmány azon fejezeteit amikor valami zavaros "szükséghelyzet" esetén orbán és csürhéje azt csinál mindenkivel amit csak akar...(XXX-XXXI cikk és a hozzá kapcsolódóak)

ORBÁNGÖRÉNY HÍGFOSÁBAN FÜRDŐZŐ MAGYAR. 2011.04.18. 19:03:20

@Tedat: LOL:
aha.hát nemtom.
végülis orbán programja meg az hogy tapossunk meg mindenkit aki nem kőgazdag, és nem oxfordban doktorált, mert az nem érdemel jobbat.
legyen minden hatalom a nagy orbán vezéré, ő legyen az isten, és a köznép meg rabszolga ..stb.

elcseszted amúgy, elárulom neked hogy AKI DOLGOZIK!!!! ÉS ADÓT FIZET!! azoknak a 95%-ának átlagbére olyan alacsony hogy csak buktak orbán szja törvényével, és KSH adatok szerint A MAGYAR DOLGOZÓ ADÓZÓ NAGYCSALÁDODOK!!!
(tehát nem gyerekgyártó segílykés cigók!!)legalább 90%-a sem tudott szinte semmit igénybe venni a gyerekek után járó adókedvezményből.
az egy duma hogy néhány ezer forint plusz, ha beleszámolod az orbán miatti áremelkedéseket akkor mínusz..

naja, a politikai -gazdasági elit az faszán járt.

végülis eljutottunk oda hogy csakis a kőgazdag elit gyermekei értékesek????
míg a magyar emberek gyerekei is szart érnek a nagy vezérnek...csakmert nem bibó kolisok meg nem gazdagok.ennyit a rohadék fideszről.

Dig, Lazarus! 2011.04.18. 19:20:20

Át lesz szabva a közigazgatás, nyugi ... és az emberek is át lesznek ...

Szükséghelyzet is lesz ... most a szükségállapot-felmérés zajlik ...

A Polgárok már külföldön élnek. Sakkoznak ...

JohnHenry 2011.04.18. 19:20:21

Szép Magyarország felett
Az égbolt mindig felhőtlen
Búzavirág koszorú
Itt senki sem szomorú

Hát ez lenne a szép jövő
Amiről annyit meséltek
Csak én néha úgy érzem
Elég lesz ha túlélem

(Mert) Fúj, fúj, fúj a szél
Szegény embert mindig ér
Fúj, fúj, fúj a szél
De semmi nem tart örökké
Fúj, fúj, fúj a szél
Hadd fújjon, hát nem ráér
Mostmár mindegy azt hiszem
A mesékben rég nem hiszek
Nem én ...

Én elmentem vadászni
Meglőttem és hazavittem
Megsütöttem és eltettem
Ők elvették és megették

Hát ez lenne a szép jövő
Széditő bénult idő
Amiről annyit meséltek
Én elhittem és mind megettem

Fúj, fúj, fúj a szél
Szegény embert mindig ér
Fúj, fúj, fúj a szél
De semmi nem tart örökké
Fúj, fúj, fúj a szél
Hadd fújjon, hát nem ráér
Mostmár mindegy azt hiszem
A mesékben rég nem hiszek
Nem én ...

Jofiu 2011.04.18. 19:23:47

@Boli: Ez egy off, de a komcsizas kapcsan nem egyedul erzem, hogy ez is csak egy cimke, amit rosszul hasznalnak, felulragasztanak vele sokkal jellemzobb cimkeket, elfednek sokkal jellemzobb jelensegeket.
Koze nincs a kommunizmushoz se az MSZP-nek, se a FIDESZ-nek (hehe, FIDESZ, Fiatal Demokratak, hehe).
Itt egyszeruen a ugyeskedo es gatlastalanul torteto emberekrol akarnak beszelni azok, akik a kommunizmust emlegetik, mint aktualis divatszo. Valamikor a kulak volt ez. Biztos lennenek hasonloak. Imperialista?
Ahogy a 'kommunizmusban' (idezojel, mert nem volt az) is a gatlastalan torteto emberek hegemoniaja lett, ugy most is.
Ez csak egy negativ emberi tulajdonsag, aminek koze nincs a kommunizmus eszmeihez.
A kommunizmus nem sokban kulonbozne a kozonseges kozossegi gondolkodasmodtol. Egyszeruen csak egy kicsit mas. Plusz lejarattak a karrierista torteto alakok (pl. Sztalin).
A torteto emberek kihasznaltak az eszmet, kiforgattak, kompromittaltak, szoges ellentetben, nyilvanosan, pofatlanul mast cselekedtek mint amit hangoztattak.
Baranyborbe bujt farkas klasszikus esete.

A masik szemszogbol ellenben teljesen jogos a komcsizas.
Senki nem tudja mar mi is volt az eredeti otlet.
Az ideat annyira kompromittaltak, hogy a gyokeresen mast jelento diktatura szoval kerult egy szintre - jogosan, jogtalanul.
Megvaltozott a szo jelentese azzal, hogy olyanok hasznaltak akiknek kozuk se volt az eredeti eszmehez, es nem is akartak hogy legyen.
Hisz egyszeruen csak uralkodni akartak. Kesz. Fel sem tudtak fogni mirol is lenne szo. A kozossegrol.
Masokat kihasznalo, onmagukat eloterbe tolo, masokat tomegesen megkarosito, ugyeskedo es 'kaparo, gyujto' - ala Lazar Janos -, kepmutato emberek jellemzesere lehet csak ezentul hasznalni ezt a szot.
Hisz az ilyen emberekhez kotodik mar nagyon hosszu ideje.
Kihasznaltak a kozosseget regen, mint ahogy teszik ma is.

dr. trafik nomac 2011.04.18. 19:23:59

@Lucernaböde: Egeszen pontozan mihhez keppest vagytok sokan ? Velelmezem, hogy egy ovis csoporthoz, de egy alkotmanyhoz, ne gondold mar...

Jofiu 2011.04.18. 20:06:29

@Dig, Lazarus!:
Ha jol ertelmeztem a kotmanytervezetet, akkor a delutani szavazas ota at vagyunk szabva.
Minden magyar buszke arra amit meghataroztak a bevezeto lozungban - igazabol nem kellene ilyeneket irogatnom, mert az un. alkotmany megkerdojelezese buncselekmeny, a fennallo rend elleni lazadas, ergo hazaarulas. Szoval allitolag az alkotmanyt a bevezeto lozunggal osszhangban, azt figyelembe veve kell ertelmezni.
Mostantol mindenki tudja mire kell buszkenek lennie, mi az amit vallania KELL.
Ez a torveny, meghozza nem is akarmilyen. Alaptorveny. A magyar allampolgaroknak ezt tiszteletben kell tartaniuk.
Ma delutan minden magyar allampolgart atszabtak.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.18. 19:50:07

Felhívom az olvasók figyelmét, hogy az új alkotmány megsértése, minőségének bárminemű csökkentése a régi törvények szerint a BTK paragrafusaiba ütközhet, és szankciókat vonhat maga után...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.04.18. 19:52:10

@Jofiu: Bocsi, ha elfogult, ronda cinikus voltam és elmebeteg komcsijainkat a nevén neveztem. De olyan divatossá tették ezek a volt komancs elvtársak és munkásőrök a komcsizást, hogy velük szemben én viszont teljesen jogosan használhatom. Oszt az én cinikusságom meg sem közelíti az övükét. "Kihasznaltak a kozosseget regen, mint ahogy teszik ma is." Ezért is érzem magam néha rossznak, amikor bár csúnyán, de jogosan odaszúrom az elvtársaknak a valós titulusukat... Egyébként teljesen egyetértek a mondókáddal! :))

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.04.18. 20:00:32

@Con Storm: Azt mondták már neked elvtárs, hogy kevés vagy? Vicces egy csákó lehetsz, fizetnek is a besúgásért? A szankcióiddal és a paragrafusaiddal együtt is?? Ennyire ecceri lélek vagy, vagy csak tetteted? :) A Btk-t, a Nyenyit, a tákolmányt és Viktorkát is nyugodtan a maci hátsójába dughatod, tök alkotmányosan... Magyar vagyok, nem orbánista...Nem jobbos és nem komancsi... Nem libis, mint Viktorka volt és nem munkásőr, vagy komancs elvtárs, mint a kormány többi tagja. Ezt el sem tudod képzelni? Szar lehet neked!

Jofiu 2011.04.18. 20:12:39

@Boli:
egy hullamhosszon vagyunk, apropo volt a hozzaszolasod az en kis szemelyes publikus deklaraciomhoz. : )

sprenczl 2011.04.18. 20:14:47

És ne feledkezzünk el arról sem, hogy már hónapok óta megszűnt a sajtószabadság és a jogállam és vasalt SS csizmák ropogása hallatszik a Szentgotthárdtól Beregsurányig és már nem lehet tisztességesen pályázati pénzeket sem zsebre tenni.:))))))))))))

darnmarquee 2011.04.18. 20:16:15

levespor, levespor. hát az alkotmány biztos levesporból készült, de ez a poszt is.

Gáborom 2011.04.18. 20:16:15

Én már nem vitatkozom semmiről és senkivel.
Minek.....
Orbánt úgy utálják "bizonyos körökben", hogy az már tragikomikus.Ezek a "bizonyos körök" ezek vagy az egykori bolsevik párt átnevezéssel született utódpártja és "kőőőrei" ( hogy Hofit idézzem), és akkor velük semmi dolgom, vagy a hozzájuk csapódott és velük egybeolvadt úgynevezett - de nem igazi - liberálisok és azok jelenlegi , még itt-ott aktív maradványai, esetleg a zöld maszlagot szorgosan adagoló, valójában erősen az előbb említett "liberálisnak tűnő" álliberálisok folytatásai (más szereplőkkel), vagy netán a nyilasok "emelkedett és fenyegető stílusát" erősen szerető viccpárt emberei - bármelyikük is, vicc az egész, vicc bármelyikük!!
Minek foglalkozni velük!
Az állítólag tömegek által utált - de azért most éppen nemrég erősen győztes - Viktort és különösen a körülötte nőtt káderlabirintust magam sem tartom nagyra, semmiképpen sem nemzetmegváltónak és véletlenül sem korszerűnek,előre mutatónak, csak és pusztán másnak mint ami eddig volt, még ha sok mindenben fájóan ugyanazok is, mint akik eddig voltak.

Éppen ezért szánalmas, ami hisztit levágnak azok a "bizonyos körök" itthon s az eu-ban egyaránt, s nemcsak szánalmas hanem sajnálatos is, hogy a magát oly függetlennek képzelő, blogoló ifjúság - vagy kevésbé ifjúság - nem veszi észre, hogy tudálékossággal vegyes magabiztossággal csak belekeveredik a korpás disznók közé, nem véve észre, hogy a hőn szeretett eu egyáltalán nem érti kelet-európát, és egyáltalán nem fontos neki, hogy mi itt mit miért érzünk, és jól kihasználja, hogy sokan közülünk sem értik - mert honnan tudhatnák,hogy értsék - hogy mi miért és hogyan függ össze a múlttal, ki kiért és hogyan tett a múltban, miként a jelenben is tesz ugyanúgy.
Én sem teljesen értem, hiszen honnan tudhatnám! Ezekből a blogokból biztosan nem!

DE mondom, én már nem vitatkozom, mert felesleges.
Két út van: az egyik a jólét, melyben könnyedebben egybehajol a jónép és a politika, könnyeben tolerálható mindeféle másság.
A másik a folytatódó lecsúszás és ennek egyenes következménye az anarchia, annak valamilyen - de mindenképpen és legfőképp szinte mindenkinek rossz - formája.
Ha ez eljön, akkor pedig már mindegy is lesz, hogy kit kell ezért utálni, hiszen az utálat lesz mindennek az alapja.

Bízom benne, hogy rosszul látom, és nincs igazam - legalábbis a végkövetkeztetésben.

Gáborom 2011.04.18. 20:16:15

Hogy ki a kommunista azt nagyon jól megfogalmazta Szolzsenyicin és Márai Sándor is. Utóbbi szavaiz ott lehet olvasni a Parlamentnél, a téren, egy 56-os zászló környékén - ha még kint van - a tér déli felében a virágágyás előtt.
Mindenképpen ajánlom mindenkinek, de akár idézhetné is valaki, akár mindkét ember gondolatait.

Na mi újság, Wágner úr? (törölt) 2011.04.18. 20:16:15

@bcs222:

Teljesen felesleges érvelned. Hülyékkel, pszichopatákkal és nácikkal nem állunk le vitázni. A nem kívánt rész törlendő.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.04.18. 20:24:08

@Jofiu: Tudod a legszörnyűbb, hogy ez a sok ecceri néplélek, észre sem veszi, mennyire manipulálják őket ezek a volt elvtársi balfa.zok. Még tapsolnak is nekik és együtt szidják a cocikat, miközben az egyik 19, a másik meg egy híján 20. Ezért nem is fog az ország előrelépni, mert egyfolytában csak a népek megosztásával tudják magukat a hatalomban tartani és állandó parázs hangulatot produkálni. No persze, amíg ki nem ürül az ország...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.04.18. 20:29:22

@Gáborom: A KISZ, az MSZMP, a Munkásőrség volt funkcionáriusai. Vagyis ez a kormány, az előző egy része... Tehát a magyar elitünk, a politikusi csürhénk... Tudod, akik bőszen magyarkodnak és komcsiznak! Mivel nálunk ez nem volt divat a családban (már csak hagyományainkból eredőleg sem), elég furcsán látom, hogy a legvadabbul azok komcsiznak ebben az országban,a kik maguk is vadul komancsok és funkcik voltak... Végül is, a régi magyar mondás szerin is, az kiabál a leghangosabban, akinél ég a ház!

atila68 (törölt) 2011.04.18. 20:29:22

Ugyan mit tudhat David Hasselhoff a marhagulyásról?

Hülye aki elolvassa! 2011.04.18. 20:30:05

De azért, a "Gyurcsány takarodj!" továbbra is érvényes, neeem?!
Az a seggét nyaló bukott tévés is bekaphatja a gázcsövet.

CyranodeBergerac 2011.04.18. 20:41:09

@Lucernaböde: "mert nem osszák az egyébként destruktív véleményét"

Láthassuk, hogy a két diploma milyen mértékben fokozza a szellemiséget. Vagy netán a Nemzet Töltőtollához jársz továbbképzésre? :))) Mester, suk-sükölj még nekünk kérlek!

Dracon 2011.04.18. 20:41:09

@Con Storm:
Ni már itt van a másik IQ bajnok.
Hogy hogy ilyen későn reagáltál most engedtek eltávra?

Amúgy meg a WC-ben azt teszek az Tákolmánnyal amit csak akarok és amire érdemes....

Jofiu 2011.04.18. 20:49:29

@Boli:
Igaza van.
Az alkotmany megkerdojelezese az alkotmanyos rend megkerdojelezese, es buntetendo.
Jobb ha hozzaszoksz. Mindenkivel egyetemben.
Mostantol te is, en is, mindenki azt vallja, hogy a keresztenyseg nemzetmegtarto ereju. Vallanod kell, ez az alaptorveny. Nincs ketseged! Vallod es kesz!
Te is, en is, mindenki kivetel nelkul, mulhatatlanul valljuk, hogy szuksegunk van a SZELLEMI es LELKI megujulasra (gondolom kesobbi torvenyek specifikaljak majd hogy ez mit jelent).
Tovabba buszkek vagyunk barmire amit az oseink muveltek a megmaradasunk erdekeben. Barmire!! Barmit is csinaltak! A megmaradasunk igazol minden tettet.
Tovabba az allami folytonossag es a nemzeti egyseg megtestesitoje a Szent Korona.
Szerinted is, szerintem is, mindenki szerint. Kesz! Nincs alternativa, ez a legfobb torveny.

Zsolesz74 2011.04.18. 20:49:29

"Tetszettek volna forradalmat csinálni"

Most már értem miért mondta Antall. Tényleg fel kellett volna lógatni mindet, és lehetett volna tisztább lappal indulni...

Dracon 2011.04.18. 20:49:29

@Gáborom:
Pont az a baj Gábor hogy a Te általad említett kőőőrök emberei vannak most hatalmon.
Az MSZP lehet hogy reflexből, lehet hogy azért mert lehetett, szimplán tolvaj volt.
De a mostaniak azon felül hogy semmivel sem kisebb tolvajok, még a lopás közben pofánkba is röhögnek mondván hogy ez nekik jár. Ha meg éppen nem jut a sok hiénának akkor elveszik Tőled meg mindenkitől az országban.
Ja és persze ehhez hozzá jön mindaz a kommunista módszer amit viktor patkány jó tanuló módjára eltanult Kádár apánktól. Hiszen megértette azt a régi igazságot hogy a diktatúra csak akkor szar ha nekünk diktálnak, ha mi diktálunk akkor nincs jobb rendszer nála.

Bergeroth 2011.04.18. 20:53:08

Na nem baj, így legalább újra értelmet nyerhet a "politikai menekült" megfogalmazás. Köszönjük orbán elvtárs.

Jofiu 2011.04.18. 20:53:09

@Gáborom:
Marai Sandor szavaira kivancsi lennek, itt es most.
Nincs lehetosegem ellatogatni a helyszinre a kovetkezo napokban.
(egyebkent Szolzsenyicin sem erdektelen. Kivancsi vagyok)

Dracon 2011.04.18. 20:59:39

@Jofiu:
Hálistennek akik születésüktől fogva állampolgárok azoknak nem kell esküt tenniük az alkotmányra. Mert akkor most sokan bebuknák az állampolgárságot. Akik meg idegenek és megkapják azoknak meg mindegy hogy mi van benne. Nem az alkotmány miatt akarnak állampolgárok lenni.
Szóval nem érzem azt a késztetést hogy ezt a Tákolmányt kötelezőnek és legitimnek érezzem. PONT ÚGY AHOGY A FIDESZ NEM ÉREZTE LEGITIMNEK A 89-EST!

nyárspolgár 2011.04.18. 21:05:32

Orbánnak az alkotmány alapján az országra ráerőszakolt feudálfasiszta rendszeréből nem kér, mindig Orbán-alkotmánynak fogom nevezni!

kommenter 2011.04.18. 21:08:09

Üzenném az alkotmányt helyeslőknek (fityisz-droidoknak). Meg kellene néznetek az alkotmány elfogadásra reagáló tőzsdei árfolyamokat, meg a CHF-árfolyamot. Lehet itt vigéckedni, de annak sok MAGYAR család megissza a levét.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.04.18. 21:12:31

@Jofiu: Speciel én az őseimre még büszke is lehetek, ellentétben ezek párttitkár őseivel. Bár állítólag a 30 éves háború idején az egyik ősöm a katonáskodás folyamán a svédek szolgálatában állt, mint zsoldos, majd egy fél év múlva a franciák zsoldjában, de hát ez már a múlt köde és ez akkor is egy szakma volt... Azután a legendák szerint, meglátogatták még a kis Ausztria egyhén dohos várbörtönét Kufsteinben is, de hát mi már csak ilyen nyakas magyarok voltunk! :)
Most sincs másként és még mindig magyarok vagyunk, maradunk is!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.04.18. 21:17:24

www.baratsagportal.hu/node/535

Márai Sándor a kommunistákról 1967- ben: „A kommunizmus megbukott, minden értelemben. De a kommunistáktól nehéz lesz megszabadulni, mert senki sem olyan veszedelmes, mint egy bukott eszme haszonélvezője, aki már nem az Eszmét védi, hanem meztelen életét és a zsákmányt.”
Szolzsenyicin a kommunistákról:

"A kommunistáknál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így hív: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek (…), egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista. Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki nem mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak személyes boldogulása úgy kívánja."
Nálunk van... sőt, magát még konzervatívnak is hazudja!

Dendrobatidae 2011.04.18. 21:26:52

Úgy látom ez az alkotmány téma kiváló lehetőség és gumicsont minden tehetségtelen, semmirekellő pártnak, hogy látszattevékenységként mutogassa magát. Mellette vagy ellene. Mert ez az alkotmány nem oszt, nem szoroz. Semmi új, érdekes nincs benne. Egy dagályos bevezető, a többi meg szinte a régi. De addig sem kell a gazdasággal foglalkozni egyik oldalnak sem. Mert ahhoz sajnos hülyék mint a segg. A régiek is és az újak is, a kormány is és az ellenzék is.

Jofiu 2011.04.18. 21:33:03

@Boli:
Semmi gond.
Az alaptorveny nem tiltja mas nemzetek megsegiteset. Ha az oseid kuzdottek a magyarsag megmaradasaert (gondolom ezt majd definialjak mit jelent pontosan), akkor mindentol fuggetlenul buszkek leszunk rajuk. Kotelezo is lesz egyebkent.
(reszemrol onkentesen is halas vagyok az oseidnek, meg ha reszidoben csinaltak is. Tenyleg)

2011.04.18. 21:33:03

@kommenter:

Csúnya lenne, ha a tőzsde reagált volna bármit is az alkotmányra...
Mielőtt vitába elegyednénk erről, rég tudott volt az új alkotmány tervezete és az is, hogy el lesz fogadva. Ha ennek lett volna tőzsdei hatása, mint ahogy nem volt az már régen beépült az árfolyamokba...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.04.18. 21:35:29

@Dendrobatidae: Naná, hisz a tehetséges és kreatív emberek a versenyszférában helyezkedtek el, hisz ott számított a TEHETSÉG! :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.04.18. 21:39:02

@Jofiu: :) Köszönjük! A svédek és egyéb nemzetek nevében is. Méghogy nem kreatív a magyar... Kíváncsi lennék, hogy genetikailag, a családfa mennyire lehet arra is kiterjedt??? :)) Mert a svéd szőke, nagymellű lányok az én fantáziámat is megmozgatják!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.04.18. 21:58:23

inkabb arrol beszelgessunk, mikor egetjuk az uj alkotmanyt nyilvanosan..

csak hogy a helyere keruljon:-)

látjátok feleim szümtükkel 2011.04.18. 22:03:46

@Jofiu: Én eddig úgy tudtam, hogy vallani a bűnösök szoktak, ezután az ártatlannak is vallani kell?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.04.18. 22:06:13

@az igazi Sipi: Neeem! Szörnyű... Pazarlod a papírt? Félnek, hogy a Pravda sorsára fog jutni, úgyhogy direkt kicseszésből valami jó vastag papírra nyomtattatják ki majd valamelyik "haveri céggel"!

Amúgy majnem off, de ezt a randaságot még mindig nem akarod lecserélni? Ennyi jóérzés sincs benned, irányunkba!??? :(

sexmachine 2011.04.18. 22:38:21

Remélem azért küldenek egy ingyenes példányt abból az irományból. Gyújtósnak jó lesz.

sisifux 2011.04.18. 22:58:23

@Tedat:
Azért kreatív jogászok sok mindenre képesek. Tartok tőle, az adósságállomány úgy fog csokkenni, mint ahogy az 1 kulcsos adóval nőtt a jövedelem:-)

Jofiu 2011.04.19. 06:57:51

Egy kicsit beleolvastam az Alaptorvenybe (T/2627.sz. torvenyjavaslat).
Ugyanugy mint az elozo alkotmany azt mondja:
Magyarorszag "demokratikus jogállam".

"Magyarország államformája köztársaság"

"HAZÁNK neve Magyarország"

Nem megyek tovabb, maradok az elso ket oldalnal.
Ezek alapjan, barki marmit mond. Kerdem en... ki definialja azt, hogy:
Mi a demokratikus?
Mi a jogallam?
Mi a HAZA? (NAGY H NAGY A NAGY Z NAGY A ... igy irtak. Miert kulonbozo ez mint a csupa kisbetus melleknev? Fontos ez a birosag elott? Bizonyara, hisz ez egy alaptorveny, minden torveny es minden biro alkalmazkodni koteles (latsd Alaptorveny R. cikk). Vagy mindegy? Akkor meg miert NAGYBETU? Orditani akar mint a netes szleng?)

Mindegy.
Vissza a lenyeghez:
Mi a 'demokratikus'?
Mi a 'koztarsasag'?
Mi a 'jogallam'?

Egy mernoki szabalyozas az alap dolgokat tisztazza mielott epit rajuk. Pedig ezek csak termekek.
Hogyan lehetseges, hogy egy egesz orszag jogrendszere egy olyan szabalyozasra epit ami log a levegoben mint egy lufi?....
Ki mondja meg mikortol 'jogallam' egy allam? Mi szamit 'demokratikus'-nak? Mi szamit 'koztarsasag'-nak?
Keressunk ra Google-ban?
A biro is ezt fogja tenni?

Dig, Lazarus! 2011.04.19. 06:58:27

@Jofiu:
Még nem igazán - ezt mindenki tudta, csak nem tehetett ellene semmit. Tartom, hogy ez csak alapozás, az igazi átszabások később következnek (persze az orvoslók, szakszerűzetek, köztevések stb már valóban átszabódtak) ...
Télleg, lehet, h azér' nem érti senki, mer átugorják a bevezetőzungot :) Pedig az hozzá a vazelin ...
Iigen, és aki nem vall most, annak megtanítják majd, hogy mit is kell vallani. Ha meg nem megy a fejébe, akkor jön a vallatás. Segítenek rajta. Ismerős ...

KovA 2011.04.19. 09:29:40

@Tedat:

Naggyon jól összefoglaltad !
Engedd meg, hogy kicsit fejlesszek rajta:

MSZP program:
- Aki dolgozik, attól el kell venni minden pénzt, csak épp éhen ne haljon, hogy tovább dolgozzon
- Aki lábat lógat, és lusta, annak annyi pénzt kell adni, mintha dolgozna, a rendszer stabilitása végett
- Aki kőgazdag, az lophat sokat az országtól (az állam közvetítésével).

(Merthogy az "állam" úgy él a fejekben mintha egy gonosz harmadik lenne egy önálló lény, akit meglopni érdem és igazságos, merthogy gonosz - és nem úgy ami valójában: a sorsközösség képviselete amivel mint eszközzel - igaz - emberek és bűnbandák élnek vissza önmaguk gyarapítására, ám ez mégsem lehet kifogás az állam ellen, hanem a bűnösök ellen és a rendszar ellen ami ezt lehetővé teszi.
Amivel az állam tartozik az pedig a mi tartozásunk személyre bontva 10 millióval osztva csecsemőtől az aggastyánig több mint 2 milla azaz családonként 8 milla = durván a tető e fejük felett = az "életművük" - legalábbis anyagiak terén.
No ez volt ennek a dicső rendszarnak a működtetési ára - többe került mint a bukott cucjalizmus. Úgyhogy ez is bukott.
Gazdaságilag is - vesztett helyzetben neveztünk be egy Monopoly játékba.
Erkölcsileg is - szervezett bűnözés a politikában - olajszőkítéstől Postabankon át Hunvaldékig és nem bezárólag a jéghegy csúcsa.
Alapvetően pedig a neoliberós pelenkával van baj a fejünkön - ideje volna már elhajítani.
Közösségi értékrend kell a zavarosban halászóknak kedvező értékrendtelenség helyett, aminek az értékteremtő munka áll a középpontjában - és nem az így-úgy mindenféle játszmákban megszerzett/zsákmányolt magántulajdon - illetve a magántulajdon csak a személyi szükséglet elég bőkezűen szabott korlátjáig pl. ingatlanban fejenként egy kertes ház + hétvégi ház esetleg kb.
A többi akkor is közösségi erőforrás, ha magántulajdonban van - az emberek megélhetéshez való joga erősebb mint az a jog, hogy néhányak akár az egész országból golfpályát vagy kaszinót csináljanak maguknak - mondván profitilag nem érdekeltek nem fizetőképes zsellérek problémáinak megoldásáben.
Ezért egészségesebb volna a közösségnek szerződni és csupán hosszútávú adott célú használati jogot "magántulajdonba" adni magát az erőforrást nem.
Pillanatnyilag az egyetlen törvényes közösségi fegyver a közösség szempontjából nem hatékonyan működtetett spekulatív céllal felvásárolt erőforrások agyonadóztatása volna - de szintén közösségi feladat a működtetés megszervezése - ami nélkül az egész öncélú és nem ér semmit.

Hatalmas probléma, hogy agymosottság okán csak a magántulajdon szetségében tudunk gondolkodni szembeállítva a cucjalizmus ürügyén elkövetett bűnökkel.
Ezt sulykolják 20 éve - egy generáció ebben nőtt föl.
Bizony muszáj lesz elkezdeni gondolkodni a folytatásról, egy 3. útról, mert ez a rendszar sem kevésbbé bukott mint a másik - alapvetően új pártoktól sem várható hosszútávú javulás - az ember érdekeltségei, gyarlóságai ugyanazok - a hatalom eszköz lesz azok kielégítésére akármilyen köntösben.

Közösségi erkölcs értékrend kell az önmegvalósítós minden devianciát tolerálós liberalizmus helyett - mert az ilyen közösségnek a közösségi érdekérvényesítő ereje zérus az egymást semlegesítő ellentéetes erők okán - közismertebben: oszd meg és uralkodj.
Vagy méginkább zilálj szét és uralkodj...

Pedig elég volna a józan ész használata egy alapvetéshez...

Melee 2011.04.19. 21:44:24

@traveler: Ez kemény volt. Ettől biztos, hogy gyökeresen megváltozik az álláspontom, úgy gondolod?
Arra kíváncsi vagyok, hogy miért gondolod azt, hogy az MSZP-re szavaztam (speciel nem, és egyenlőre nem is tervezek). Nem csak két párt van az országban, és lehet távolmaradással vagy érvénytelen szavazással is tüntetni, ha a felhozatalból egyiket sem tartod méltónak a szavazatodra.

traveler 2011.04.19. 23:08:41

@traveler: en nem felteteleztem, hogy esetleg az MSZPre szavaztal de nem nyugtatott meg az alkotmanyhoz fuzott megjegyzesed;
ugyanis, ha nem vagy MSZPs -egy primitiv, magyar ellenes kommunista-
akkor szerintem fel kellene ismerned, hogy a rend csinalashoz a szovetkezett bunozok jogkoret megkell csonkitani, mielott eredmenyesen hozzajuk tudsz nyulni; egyik nagyon fontos pontja ez az uj alkotmanynak;
amivel en sem ertek egyet az a EU-hoz valo hitvallas/elkotelezettseg, felo, hogy eljon az ido, amikor abbol Magyarorszagnak kikelle lepni, fennmaradasa erdekeben!

traveler 2011.04.19. 23:08:41

@Melee: sajnos, rossz helyen valaszoltam ehhez a hozzaszolasodra, remelem, eljut hozzad;
a szavazassal kapcsolatban engedd meg, hogy megjegyezzem, az ervenytelen vagy nem szavazassal nem erosited egyik partot sem, - tuntetesnek sem lathato - de esetleg gyengited a megis talan szinpozansabbat; Salom;

KovA 2011.04.20. 10:51:16

@traveler: Na akkor nem vagyok egyedül - én is egyre inkább úgy látom, hogy be kell vállalni hogy olyan utakat járjunk, hogy esetleg kizárnak minket az unióból.
Kilépni nem igazán kell - de alighanem olyan mértékben kell egyes elvárásait megszegni ami kizárást vonhat maga után - de ezen vajudjanak ők.

Nekünk elég volna azt tudatosítani magunkban, hogy nem szabad körmünkszakadtáig ragaszkodni a tagsághoz.

Mi is kényszerítve vagyunk - az EUs gazdasági politikai játszma szabályait betartva nincs esélyünk felzárkózni a leszakadás nő. A modernizálódás ára pedig az lett, hogy sorsközösségileg (ez az országot nemzetet jelenti) a kiszipolyozottak pozíciójába kerülünk.
A "befektetés" és "államkölcsön" egyaránt az ország erőforrásainak megkaparintását jelenti - melynek hozamát, kamatát adókból kellene fedezni - miközben a cégek adói kivándorolnak az országból pl. számlázástechnikai trükkökkel.

Nos ilyesminek elejét venni - úgy tűnk csak uniós szabályok felrúgásával lehet.
Ezek a szabályok olyanok, hogy Magyarországon termelni jóformán csak külföldi befektető tud... övé az erőforrás neki van pénze.

Lehet szükségünk volna nemzetközi pénzvilágtól függetlenitett csereeszközökre és olyan utalványokra, amelynek magyar termelők termékei a fedezet. Pl állam felvásárolja a gabonát és olyan utalványokat bocsájt ki amin kenyeret lehet venni - ezzel elejét lehetne venni, hogy a kereskedők elárutőzsdézzék jó áron a búzát, zsebrevágják röhögve nyereséget, majd ugyancsak röhögve végignézzék, hogy gabonahiány okán felmegy a kenyér ára.

Viszont ezek olyan dolgok, amiért Brüsszel alighanem balhézna - a szabadkereskedelem sérelme miatt.
Nekünk meg előbb-utóbb színt kellene vallani, hogy hiába vagyunk Uniós tagok a problémáink a miénk és nekünk kell megoldani - ők nem fogják.
És nem veszünk részt olyan játékban amiben mi vagyunk a vesztesek.
A szabadereskedelem annak jó buli aki gazdasági/pénzügyi erőfölényben van.
Ő (üveggolyóért) vásárlással hódít, és pénzzel nyom el.
Az ellenállás erkölcsi jogalapja pedig a nemzeti önállóság - amíg az országok kormányai nem a Brüsszeli "császárság" helytartói.
Lehet az eszközök mások, de a Szovjetunió is ilyen volt: meghagyta az önállóság látszatát és diktált a maga érdekei szerint.

Mi a nyugat nyomdokain soha nem érjük be őket - ők kövér füvön legelve jártak előttünk - mögöttük birkabogyó maradt.
A felzárkózáshoz nekünk más utat kell találnunk - emberi és természeti erőforrásaink sokkal hatékonyabb működtetését mint amit a liberalizált internacionalizált de legfőképp magánprofitcélú piacgazdaság tud.

És ez érdekeket sértene és ezért az EU nehezen viselné. Nem kell keresni a konfrontációt sőt enyhíteni - amennyire csak lehet - de szigorúan a saját sorsközösségünk érdekeit szem előtt tartva.

De azt is megmondom, hogy ez ilyen értékrend mellett ami kialakult nem lehetséges.
Kérdéses, hogy túlélhető-e az a sok pofon amire még szükségünk van a szemléletváltáshoz és a közösségi-erkölcsi megerősödéshez.

Azért igyekeznünk kell - sunyi előcsócsált vélemények indulatos szajkózása helyett gondolkozva magunkévá tehető közvéleményre, közértékrendre jutni mielőbb, minél kevesebb (vér)veszteséggel - mert tartok tőle, hogy túlságosan is ki vagyunk már véreztetve erőforrásainkból, szakismeret-szervezettség hagyományainkból, tele adóssággal.

KovA 2011.04.20. 11:44:18

Az Unió is kettős mércével mér egyébként - ha azok érdekeinek érvényesítéséről van szó akik a játszma nyertesei akkor te vagy az unió és számonkéri rajtad a (neki előnyös játékszabályait) - ha a problémáidról van szó - akkor önálló nemzet vagy - a problémáid csak a tiedek.

A "szabadkereskedelmi" szorítójába bekényszerit, ahol nem vagy egy súlycsoport - aztán a kórházban egyedül vegetálsz kómában - az csak a tied.
Esetleg visz neked egy kis csokoládét meg narancslevet, hogy visszatámolyoghass a ringbe, ahol megint jól kiüthet.
No ebből a játékból ki kell szállni.

traveler 2011.04.20. 11:44:19

@KovA: nem vagy egyedul! szeretnem remelni, hogy nagyon sokan vagyunk !
Engedd meg, hogy gratulaljak bolcs gondolataidhoz.
Az Alkotmanyban lefektetett EU iranti elkotelezettseget szuksegtelen es felelotlen pontnak tartom - ezt meg idoben O.V. csapatanak bovebben kifejtettem, sajno, valasz nelkul maradt ! - annal is inkabb, hiszen ezt az EUbol senki nem kerte, ezt ok, az okosok talan seggnyalasi szandekkal, onkenyesen foglaltak az Alkotmanyban, amivel sajnos, " bilincset" tettek az orszag jovojenek sikeres palyara juttatasa eselyere.

KovA 2011.04.20. 13:55:56

@traveler: Az igaz, hogy bilincs de túlértékelni nem kell - mert az EU iránti elkötelezettséget is sokféleképp lehet érteni, sokféle tartalommal tölteni - szükség esetén.
A Szovjetunió iránt is el voltunk kötelezve...
Oszt' hát ha egyszercsak az EU nem érzi magát elkötelezettnek irányunkban - hát arról mi már nem tehetünk :-)
De ahhoz hogy oda kerüljünk, hogy ezt felvállaljuk, ahhoz úgyis akkora egység kell ami - sajnos - egyhamar nem remélhető - viszont csíráiban azért már látszik.
süti beállítások módosítása