Szégyen

2011.02.02. 14:28

A legfrissebb hírek szerint a 18 magánnyugdíjpénztárnál nyilvántartott egyéni számlákon az összvagyon a 2009-es 2379 milliárd forintról tavaly 3036 milliárdra emelkedett – ez összesen 25,6 százalékos vagyonnövekedést jelent. Tehát tavaly a kasszák vagyona a tagok befizetéseinek és a hozamoknak köszönhetően 657 milliárd forinttal nőtt. Csak a befektetett - az úgymond eltőzsdézett - magán-nyugdíjpénztári megtakarítások hozama több 100 milliárd forintot tett ki 2010-ben.

Hát basszus. Vagy hogy kicsit profánabb legyek: asztakurva...

Méghogy eltőzsdézték?!

Méghogy vagyonvesztés?!

Remélem, Selmeczi szenátor asszony, Szijjártó Péter, Matolcsy György, Kósa Lajos és maga Orbán Viktor is elbújtak egy sötét sarokba és nagyon, de nagyon szégyellik magukat, amiért az elmúlt hetekben, kriminális módon hárommillió embernek arcátlanul hazudtak. Reggel, éjjel meg este.

Vajon ki veszi a bátorságot ahhoz, hogy feljelentse őket csalás bűncselekményének alapos gyanúja miatt?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr902633446

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán Viktornak a 100% gyanús lett volna, a 97% nem az 2011.02.03. 10:46:42

1949-ben 96% százalék szavazott a kommunista Népfrontra - csak az egyet nem értőknek kellett ikszelnie. Mint most. Mint amikor a tippelős televíziós játékokban kinyílik a hármas színpad: a miniszterelnök a döntés után közölte, hogy mi is volt a v...

Trackback: Az állam én vagyok 2011.02.03. 00:35:12

Minden rossz következménye ellenére egy előnye azért mégiscsak van az öngondoskodásra alapuló magánnyugdíjpénztári rendszer szétverésének: az államadósság mintegy 1400 milliárd forinttal csökkenni fog.  Kormányplasztiknő büszke, balra (szélső)&nbs...

Trackback: Nyugdíjrendszerek közti "választás" szabadsága 2011.02.02. 20:32:28

Szerző:  Ténytár A nyugdíjvédelmi program keretében a magán-nyugdíjpénztári tagok 96,8 százaléka választotta az ál

Trackback: 29. Mein Kampf (Harcom) 2011.02.02. 18:08:32

 O. Viktor megszólalt.   A cím megtévesztő. Úgy tűnhet, hogy Magyarország jelenlegi miniszterelnökét Hitlerhez hasonlítom. De nem. Igaz, mindkettőt nevezték sajátjai nemzetvezetőnek, mindkettő írt könyvet, mindkettőt imádják és megvetik eg...

Trackback: Michael Knight, a vendégművész 2011.02.02. 14:40:44

A hír: 657 mrd-dal gazdagodtak a pénztártagok. (Jól gazdálkodtak tavaly a rájuk bízott pénzzel a kasszák, minden portfólió hozama veri az inflációt.) Egy mondatban: Hoppácska...el-tőzs-déz-ték!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flort 2011.02.02. 15:23:07

www.hir24.hu/belfold/209688/orban-fontos-bejelentesre-keszul-nyugdijugyben.html

Elkeserítő és vérlázító, amit a miniszterelnök összehord.

A nyugdíjvédelmi megbízott tyúk egy buta kis jelismétlő, Szijjártó úr női kiadása, de hogy egy miniszterelnök ennyire pofátlan, szemforgató faszkalap legyen, az már sok egy kicsit.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.02.02. 16:00:20

Nem értitek ti ezt. Az a pénz nincs meg: ilyen kötvények, részvények, befektetési jegyek vannak helyette. Az nem pénz, az papír, azért én nem kapok egy ampulla vegyigyümit se az italboltban.

Ja: a pénz fele ráadásul magyar államkötvényben van. Azaz abból egy fillér sem gazdagítja Szeretett Hazánkat. Csökkenti az adósságot...

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.02.02. 16:02:52

@flort: baszarás. Basszus, kibasztak akkor hárommillió emberrel. Normális országban ebből forradalom lenne.

Egyébként fotosopp! :)

flort 2011.02.02. 16:30:03

@Humperdickk: azóta finomodott a dolog:

www.hir24.hu/belfold/209719/orban-kozel-volt-a-nyugdijrendszer-osszeomlasa.html
www.fn.hu/belfold/20110202/orbant_ab_sem_gatolhatja/

Bár így is aggasztó, hogy az AB-on egyszerűen át akar lépni.

Meg a példátlan összefogásról való böfögés, hát nem azért tettek meg mindent (adminisztrációval: nem a visszalépést, hanem a MNYP-ba való maradást kellett jelezni; teljes lista az állam bácsinál landol; + kiirítkozás a nemzetből stb, stb, stb.), hogy összefogjunk.

Csak el ne élvezzen a mikrofon előtt az örömtől!

Kopjáss István · http://www.azenblogger.tumblr.com 2011.02.02. 16:33:22

Igen tényleg kiemelkedő hozamokról beszélhetünk, mivel 2009-ben még tartott a válság. Ezekben az időkben nem volt nehéz ilyen 1 éves hozamokat hozni.
Arra kérlek nézz meg 10, 1 éves átlag hozamokat.
Ebben is lesznek reálhozamok, de nem sok.
Az okok (szerintem):
1. Az állam kötelezte a magánnyúgdíjpénztárakat állampapírok vásárlására.
2. Nem szabályozta le a felróható költségeket. (Az önkéntes pénztárak sokkal költség hatékonyabbak.)
Biztos, hogy van még több ok is, de ezekben biztos vagyok.

Szóval lehetett volna itt mit átalakítani. (Remélem, érted mi a különbség az átalakítás és az eltörlés között. :P Csak te nagyon Orbán fóbiás vagy, szinte minden bejegyzésed a Viktátorról szól :) )

bnyuszi 2011.02.02. 16:36:30

Knight, így szállsz harcba a demagógiával?

Már csak az hiányzik az okfejtésedből, hogy leírd hogy a tavalyi hozam infla feletti részét megkapják a visszalépő pénztártagok!

Ugye ez szerinted is nem teljesen így van, ugyanis az előző év(ek)ben legalább ekkora bukót összehozott majd minden pénztár. Ez a hozam annak egy természetes korrekciója a válság lecsengésével.
Ennek a hozamnak a reálhozam részét csak az a visszalépő tag kaphatja meg, aki 2010 elején lépett be az mnyp-be.
Ugye Te is tudod, hogy ezek aránya a teljes (volt) taglétszámhoz képest elenyésző.

A demagógia ellen nem a másik oldal demagógiájával kell küzdeni, hanem tárgyilagossággal!

A káromkodással meg nem a helyzetet, hanem magadat minősíted.

1kívülálló 2011.02.02. 16:59:45

Csak hogy el ne felejthesse senki, mit is jelent ez a siker:

www.median.hu/object.d8ec7c03-3d2b-4fe7-9b34-ea268504b05b.ivy

A lényeg:
"A lakosság nagyobb része továbbra sem ért egyet a nyugdíjrendszer átalakításával, ám a magán-nyugdíjpénztári tagok jelentős többsége várhatóan áttér az állami nyugdíjrendszerbe – derül ki a Medián január közepén végzett országos reprezentatív felméréséből.
A nyugdíjrendszert átalakító törvény elfogadásáról a megkérdezettek döntő többsége (93 százalék) hallott, az intézkedéssel azonban csak a válaszadók 37 százaléka ért egyet. "

Ez itten az óriási siker. Az egyik legérdekesebb kérdés az, hogy mennyi idö kell majd a népnek, hogy a nagy örömködés átforduljon haragba, azaz mikor jön el a kijózanodás pillanata. Szerintem ezért nem csökken ugyanis a Fidesz támogatottsága, mert nehezen emésztik az emberek, hogy mekkora fost választottak maguknak ilyen kegyetlen nagy lendülettel és többséggel a fülkeforradalom keretében. Jósoljatok :)

mizrolist 2011.02.02. 17:00:24

@bnyuszi: egyetlen évben volt bukta, ez 2008. Az 2009-ben mindegyiknél visszajött. Hiába, a matematika nehéz tudomány...

Fabius 2011.02.02. 17:28:52

@1kívülálló:

Nem kell jósolni, csak észrevenni: ma van a pillanat. Nézz be a mandinerre, olvasd el mit írnak a saját szavazóik Orbán mai kijelentéseiről. A beszéd alatt megtalálod.

ClearWater 2011.02.02. 17:57:47

Ja és még valami, ami nem ide vág, de mai téma. Régóta várjuk a januári fizetéseket - nos, én egy 16 fős céget vezetek, és ma rakták elém az utalandó fizetések listáját, amely már az új adótörvény alapján készült.

A tény az, hgoy egyedül az én fizetésem nőtt, a legtöbbet bukó pedig 12e forinttal for kevesebbet kapni, ha holnap elutalom. Nem felhőtlen az örömöm, pedig én többet kapok, igaz a másik 15 kevesebbet. Remélem az országos átlag nem ez lesz mert akkor még azt kellene gondolnom hogy mégse jár mindenki jobban az új adórenddel.

Namir 2011.02.02. 18:18:21

100 milliárd Ft = Mennyi is?
Mármint a tőkéhez viszonyítva.
Kb. 3%?
És mennyi volt az infláció tavaly?
És mennyit vontak be összegben, és százalékosan a befizetésekből mielőtt befektették volna?
**************************************
Mennyi a(z infláció feletti) NETTÓ (költség tisztított) REÁLHOZAMA a pénztárba BEFIZETETT JÁRULÉKOK-nak, 2010-ben és az elmúlt 12 évben?
***************************************
Michael Knight, te aki igazságot és észt osztasz, csak ezt a két számot írd meg nekem.
Előre is köszönöm, és nagyon várom!

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.02.02. 18:21:39

@Namir: Nem több mint száz milliárd, hanem több százmilliárd - nem mindegy. Tessék figyelmesen olvasni.
A 657 milliárdos vagyonnövekmény kicsit több mint fele származott a befizetésekből, tehát mintegy 300 milliárd lehetett a hozam 2010-ben.

Namir 2011.02.02. 18:33:51

@Michael Knight:
Valóban elnéztem amit írtál, és csodálkoztam is, mert én 5-10% közötti hozamról olvastam, de gondoltam, tévedtem. Bocs az elnézést.

Viszont a válaszodat továbbra is várom:
mennyi volt a NETTÓ REÁLHOZAM a BEFIZETETT járulékokra vonatkozólag az elmúlt 12 évben?

Merthogy engem mint befektetőt csak ez érdekel.

A többi szám maszlag.
/Ahogy a bruttó nomimálhozamokról áradozó MNYP értesítők is. :) /

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.02.02. 18:48:32

@Namir: A Nemzetgazdasági Minisztérium tanulmánya szerint 1998 és 2009 között az éves átlagos reálhozam 0,73 százalék volt (tehát évente infláció + 0,73 százalék). Ez valóban nem túl izmos legfőbb oka az időszak egészére jellemző magas infláció volt, amiről meg nem a nyugdíjpénztárak tehetnek. Ráadásul az ennek ellensúlyozására alkalmas befektetéseket az állami szabályozás miatt nem tehettek.
(Zárójelben jegyzem meg: az államnál tartott pénz nem kamatozik, hozama nincs, értékéből az infláció mértékével veszít. Összehasonlításképpen meg meg lehet nézni, hogy mondjuk a lekötött betétek mennyit hoztak átlagosan ezen időszak alatt.)

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.02.02. 20:48:12

Fideszes eltársak, mi ez ha nem hazudozás a nyavalyás kormány részéről?
Persze a ti értékrendetekben ez szabályos, azt hazudozni hogy eltőzsdézték a pénzt.
Márt rosszabbak a szociknál, aljas szarjankó banda!

Gyes-r, gyed-et a külhoniaknak, a jó édes anyátokat...

Dr. Klein Imre · http://subnormalia.blog.hu 2011.02.02. 20:48:27

Az MR2-ne búgták bele a tutit az éterbe... Valami olyasmi volt, hogy x számú ember "jobbnak látta visszalépni az állami rendszerbe".

Ér anyázni?

ninitomitoni · http://fidesznyugdij.blog.hu/ 2011.02.02. 21:46:19

@Michael Knight:
"A Nemzetgazdasági Minisztérium tanulmánya szerint 1998 és 2009 között az éves átlagos reálhozam 0,73 százalék volt (tehát évente infláció + 0,73 százalék)."

Ebben vaskosan benne volt a teljes válság alatti bukta, ezért (is) volt ennyire alacsony!

Ha ezzel az - egyébként teljesen demagóg módon a kormány által gyakran dobált - tényközléssel indítasz, és mellé teszed az idei hozamot, és éppen így bizonyítod a kormány demagógiáját, akkor rendben lenne a poszt.
Sajnos annak, aki csak úgy beleolvas, inkább te tűnsz demagógnak. Pont azért, mert így te is csak az igazság egyik részét mutattad be (a nagy V felfelé mutató szárát).
Szerintem.

ninitomitoni · http://fidesznyugdij.blog.hu/ 2011.02.02. 21:46:56

@Humperdickk:
"Nem értitek ti ezt. Az a pénz nincs meg: ilyen kötvények, részvények, befektetési jegyek vannak helyette. Az nem pénz, az papír, azért én nem kapok egy ampulla vegyigyümit se az italboltban."

Remélem az összes pénzed "vegyigyümis" üvegekben fekszik otthon. Majd lassan megeszi az infláció, ha az egerek nem rágják szét addig!
Hőn szeretett vezérünk úgyis szeretné kicsit megpörgetni az inflációt, biztos örülnél is ennek az alapján, amennyit itt a kristálytiszta logikádból megmutattál.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.02.02. 22:45:02

@ninitomitoni: bazmeg, óvassá. Irónia, megvan? Ha nincs, nézz utána a révaiban: nem szégyen, jó pap is holtig tanul.

Namir 2011.02.02. 23:04:44

@Michael Knight:
"Az elvégzett számítások alapján a magán-nyugdíjpénztári szektor működésének tizenkét teljes éve alatt elért éves átlagos reálhozam 0,73% volt. A hazai magánpénztárak által elért hozamok vizsgálatakor a PSZÁF által közzétett nettó hozamadatokból indultunk ki, amely a pénztári vagyon befektetésével összefüggő költségekkel csökkentett, a teljes pénztári vagyonra számított hozamot jelenti."

Ezek szerint a hozam a vagyonra számított. Ami az én értelmezésem szerint a járulék BEFIZETÉSE-kor levont működési költség (10-6-4,5%-ok) után befektetésre került pénzekre vonatkozik. Vagy nem így van?

Egyébként nyugdíjszakértők is azt állítják, hogy a BEFIZETETT JÁRULÉKOKRA VETÍTVE nincs reálhozam, azaz kevesebbet ér ami van, mint amennyit befizettünk.

Szerinted?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.02.03. 06:35:30

@Namir: Attól függ, kié... Csak egy picit lehessek demagóg. Nekem nagyon profi és korrekt volt az ottani üzletkötőm. Össz.úgy 12-15% között jött ki (álltólag) és a komcsik majd 4 misimmel sétáltak most el. Csak egy kicsit utálhatom zsebeseket és a tróger lopós politikusokat, vagy még szeretnem is kell A SZERETETT VEZETŐT? Egyébként a bankszámlákat is el lehet majd venni, mert van egy csomó majom, akinek annyi esze sincs, hogy megnézze a kamatait amit kap rá, csak ott romlik a pénze, majd a Viktorka azt is MEGVÉDI - felénk mostanában, "tök irónikusan" hozzáteszik, hogy megak...nyját!

Kopjáss István · http://www.azenblogger.tumblr.com 2011.02.03. 08:06:11

@Namir: Nem szeretem amikor valaki kormányzati dokumentumból hivatkozik.

A magánnyúgdíjpénztár rendszer nem a legrentábilisabb valami jelenlegi formájában, de kár volt kvázi megszüntetni.

És még valami a többieknek. Én sem szeretem Orbánt, de aki mindig Viktorról ír, az nem sokat tud mondani.

RISO01 2011.02.03. 13:16:49

Annyira jó olvasni a sok okoskodást!

Vajon a németek, angolok, franciák és a többi nyugati okos miért nem vezette be a KÖTELEZŐ MNYP rendszert?
Kilenc kelet-európai kísérleti nyulat beoltottak. Majd rájöttek,hogy nem működik. Az államadósság nő, a hiány nő, ráadásul az ÁHT hiányt nem lehet csökkenteni a kieső befizetésekkel.

RISO01 2011.02.03. 13:19:05

A MNYP rendszer nem szűnt meg, csak a kötelező.
Öngondoskodásra ott van az önkéntes MNYP, valamint a NYESZ.

ninitomitoni · http://fidesznyugdij.blog.hu/ 2011.02.03. 13:19:28

@Michael Knight:
"A Nemzetgazdasági Minisztérium tanulmánya szerint 1998 és 2009 között az éves átlagos reálhozam 0,73 százalék volt (tehát évente infláció + 0,73 százalék)."

Ebben vaskosan benne volt a teljes válság alatti bukta, ezért (is) volt ennyire alacsony!

Ha ezzel az - egyébként teljesen demagóg módon a kormány által gyakran dobált - tényközléssel indítasz, és mellé teszed az idei hozamot, és éppen így bizonyítod a kormány demagógiáját, akkor rendben lenne a poszt.
Sajnos annak, aki csak úgy beleolvas, inkább te tűnsz demagógnak. Pont azért, mert így te is csak az igazság egyik részét mutattad be (a nagy V felfelé mutató szárát).
Szerintem.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.03. 14:33:23

@RISO01:

Most, hogy egész Európa számára világossá vált, hogy ez egy szerencsétlen lépés volt, a Csehek bevezetik. Buta Csehek! Miért Európára hallgatnak, miért is nem ránk!

nemecsek ernő áruló 2011.02.03. 17:29:10

@Humperdickk: Akkor miből fizetnek reálhozamot?

ninitomitoni · http://fidesznyugdij.blog.hu/ 2011.02.03. 17:40:35

@Humperdickk:
"bazmeg, óvassá. Irónia, megvan? Ha nincs, nézz utána a révaiban: nem szégyen, jó pap is holtig tanul."

Ja bocs, elnézést kérek...
(Döntsd el, hogy ezt most ironikusan írtam, vagy sem. Ha már tőlem elvárod, hogy rájöjjek a tieddel kapcsolatban...)

Amúgy:
hu.wikipedia.org/wiki/Hangulatjel

ninitomitoni · http://fidesznyugdij.blog.hu/ 2011.02.03. 17:40:59

@Gerzsonka:
Nem az a kérdés, miből, hanem hogy kik fizetik ezt ki...

nemecsek ernő áruló 2011.02.03. 17:43:17

@ninitomitoni: Hát gondolom a gonosz karvalytőke majd zsebből. Mert az nem lehet, hogy a zemberekkel fizettessék meg!

ninitomitoni · http://fidesznyugdij.blog.hu/ 2011.02.03. 18:13:19

@Gerzsonka:
Már belefutottam fentebb, tehát biztos, ami biztos rákérdezek: ugye ez is ironikus megjegyzés volt?

És akkor most ki is?

Ha a nyugdíjpénztár, akkor miért? Nem nekik kéne...

És ha az állam, akkor miből? Részvényeladásból? Költségvetési forrásokból? Nyugdíjkasszából?

nemecsek ernő áruló 2011.02.03. 18:18:05

@ninitomitoni: Igazából folyamatosan ezt kérdezem én is. Bűzlik ez az egész nyugdíjügy kezdetektől fogva. Nincs szó semmiféle eltőzsdézésről, aki legalább annyira gondolkodni képes, hogy a végtagjai mozgatásán kívül másra is jut kapacitás (ergo intelligensebb, mint egy kecskebéka) annak ez teljesen nyilvánvaló.

ninitomitoni · http://fidesznyugdij.blog.hu/ 2011.02.03. 19:18:43

@Gerzsonka:
Most olvastam:
inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-410590

Ezek szerint a magánnyugdíjpénztárak fogják utalni.

Ez viszont azt jelenti, hogy a közel 3000 milliárd forintnyi kötvény, részvény x százalékát előtte értékesíteniük kell a pénzpiacokon, hogy ezt kifizethessék...

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.02.04. 12:31:51

@ninitomitoni: milyen hangulatjelt felejtettél el beleírni az engem nyektető kommentedbe, kisbarátom? :)

jayesda 2012.04.21. 07:05:05

Mit írna a sok vagdalkozó blogger, ha OV kimondaná a szomorú TÉNY-: Kb. 40 éve a Magyarország többet költött (fogyasztott és beruházott), mint amennyi az elóéllított összjövedelem (más szóval: GDP) volt.
Az egy másik kérdés, hogy a a fogyasztás és vagyonosodásból nem mindenki egyformán részesdett. Ha újabb kölcsönt nem kapunk, a uelenlegi jövedelemből kell a múlt túlköltekezéset finanszírozni.
Ha új kölcsönt veszüni fel, azért sir a sereg, mert "az unokák terhe nő", ha nem vesz fel a V (= a Kormány) külcsönt mert pl nem kap, akkor a jelenlegi jönedelemből kell törleszteni. EZ A VÁLASZTÉK, MÁS NINCCS!!!
süti beállítások módosítása