Védelmi pénz

2011.12.16. 20:02

Lázár János mai produkciója egészen egyszerűen a legbunkóbb, kisstílű gengszterizmus. Maholnap védelmi pénz formájában akarja elszedni az IMF-től azt a néhány milliárd eurós összeget...

Lázár polgártárs mai produkciójára egészen egyszerűen nem találok szavakat. Ugyanis nem csupán egy kisstílű vidéki bandafőnök pökhendiségével osztotta ki az IMF-et - ezt a fajta verbális vigéckedést már megszokhattuk például Kósa polgártárstól -, de olyat mondott, amitől a pofám leszakadt.

Gyakorlatlag azt mondta, hogy ha az IMF szeretné viszontlátni a pénzét - azt a néhány milliárd eurót, amivel momentán mi tartozunk neki, és amit lassan aktuális lenne törleszteni -, akkor úgyis visszajön, vagyis mit visszajön, visszasomfordál a tárgyalóasztalhoz.

Hát nehogy már a banán hámozza a hódmezővásárhelyi majmot!

Tehát ha jól értem, még az IMF kérjen bocsánatot és sunnyogjon vissza laposkúszásban, vagy könyörögje vissza magát a Fidesz kegyeibe, hogy ugyan hadd bocsáthasson a rendelkezésünkre a meglévő adósságunkon felül még vagy tíz-tizenötmilliárd eurót, csak hogy csődbe ne menjünk?! Tehát még az IMF keresse a magyar kormány kegyeit azért, hogy az legyen oly szíves törleszteni a fennálló hitelének az aktuális részleteit?! Elképesztő!

Hovatovább, ha jól értem - és a jóisten mentsen meg minket attól, hogy jól értsem -, a magyar kormány nem akarja törleszteni az ország adósságát, csak ha az IMF lesz szíves úgy táncolni, ahogyan mi fütyülünk?

Ez ám a magyar virtus! Kalandozó honfoglaló őseink jutnak hirtelen eszembe, ahogyan megsarcolták fél Európát...

Maholnap ott tartunk, hogy Lázár polgártárs és a magyar kormány védelmi pénz formájában akarja elszedni az IMF-től azt a néhány milliárd eurós összeget...

Végül is, ha csak úgy nem...
 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr663469375

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Profi túlélőcsomag 2011.12.20. 09:19:52

   Kiszámíthatatlanság ellen Kalmopyrin helyett, Rambó-kés túlélő megoldások az üzletben.

Trackback: Lázár megérti, ha valaki hazautazik várni a Jézuskát 2011.12.17. 10:19:42

Az Európai Unió és a Nemzetközi Valutaalap pénteken beszüntette Magyarországgal a pénzügyi támogatási csomagról folytatott előkészítő tárgyalásokat, mert attól tart, hogy a kormány aláássa a központi bank függetlenségét. Összefoglaló....

Trackback: ÁRULÓK 2011.12.16. 22:22:45

  A Magyar nép és a Demokrácia árulói,   vádollak benneteket azzal, hogy felszámoltátok a Magyar Köztársaságot! Vádollak benneteket azzal, hogy nem tartjátok tiszteletben az alapvető emberi jogokat! Vádollak benneteket azzal, hogy nem tartját...

Trackback: Orbán, pakolj! 2011.12.16. 21:22:28

Összebalhéztunk az IMF-fel és az EU-val, megszakadtak a tárgyalások. A jogászgyerek célja egyértelmű: kivezetni az országot az EU-ból, mert a modern díszlet nem felel meg a múltba forduló népnemzeti színjáték előadásához.

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.12.16. 21:21:11

Mihez ért ez az ember az ELTE ÁJK-n huszonnégy évvel ezelőtt szerzett diplomájával? Nézzük meg az Europass sablonba feltöltött életrajzát! Úgy értem, szép dolog az, ha valaki szervezeteket, kiadókat, szerkesztőségeket alapít, meg kitüntetéseket kap ne...

Trackback: Védelmi pénz 2011.12.16. 20:51:47

Lázár János mai produkciója egészen egyszerűen a legbunkóbb, kisstílű gengszterizmus. Maholnap védelmi pénz formájában akarja elszedni az IMF-től azt a néhány milliárd eurós összeget...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LongJohnHolmes 2011.12.17. 00:46:48

@LóBéla: Jól beszélsz. Annyiban javítanálak, hogy 100 fikázóból max csak egy tudja és nem kettő, hogy mi az ábra.
Persze ez nem az ő hibájuk, hiszen honnan tudhatnának róla?
Egy évvel ezelőtt én sem tudtam mi van a háttérben, és egy ismerősöm sem küldött nekem egy olyan hírforrást, ahonnan a valóságot is meg lehetne tudni.
A hírekben nem mondják be az igazat.

röhögő 2011.12.17. 00:46:51

@Kopi3.14: Már visszasírjuk. De főképp Bajnait!

Martian (törölt) 2011.12.17. 00:47:04

"Gyakorlatlag azt mondta, hogy ha az IMF szeretné viszontlátni a pénzét - azt a néhány milliárd eurót, amivel momentán mi tartozunk neki, és amit lassan aktuális lenne törleszteni -, akkor úgyis visszajön, vagyis mit visszajön, visszasomfordál a tárgyalóasztalhoz."

Mondhatta volna, hogy ahogy Izland beintett a bankároknak, úgy mi is beinthetünk... csak persze ott az öntudatos nép által történt mindez, a politikusok elkergetése után.

Tomzolka 2011.12.17. 00:47:08

@LóBéla: Fogok menni. Csak sajnálom azokat,akik itthon maradnak, többek között az időseket és a fiatalokat. Bár a fiatalok nagyrésze el fog húzni előbb vagy utóbb innen. Nem kellene így lennie, nem azért születtek ide, hogy el kelljen menniük, hogy egy kis pénzt keressenek, még ha alja munkával is szerzik azt meg. Persze most tólhatod a nagystílű dumádat, hogy te itt is tudsz pénzt csinálni,meg tanulni kellene, de lássuk be, nem mindenki fog se diplomát szerezni se,de ha szerez is, azzal is kitörölheti a seggét, mert nem mindenki annyira talpraesett, hogy a szarból is pénzt csináljon.
Egyébként neked meg ha nem tetszik, hogy Uniós tagok vagyunk, akkor menj el a kaukázusba és csináld onnan a lóvét, neked sem kötelező Eu-s országban laknod.
A nagy meglátásaid mellett azt is látnod kellene, hogy ez az ország világ életében húzott valamerre. Rendszerváltás előtt keletre, utána nyugatra. Nincs a kezünkben semmi,amire ekkora pofánk lehetne és igen, kénytelenek vagyunk meghúzni magunkat,mert magunkra maradunk. Ne reménykedj,hogy egy kalap alatt lennénk Norvégiával vagy Svájccal.
Az persze fel sem tűnt, hogy a kormány kommunikációjának köszönhető, hogy ilyen szépen elszaladt a ft, ha picit elkezdene erősödni, azonnal tesznek róla, hogy nehogy 300 alá erősödjön. Az meg más kérdés, hogy Vikiék örülnek ha elhúznak a fiatalok, az öregek megdöglenek, mert legalább lesz hely párszázezer zsidó betelepítésére.

Parajpuding 2011.12.17. 00:47:17

@Lasombra: Maximálisan egyet kell értsek veled. Ami itt folyik, az már felfoghatatlanul szürreális. Már nem kell sok szikra. És még mindig vannak, akik képtelenek felfogni a helyzetet.
Persze ilyenek mindig voltak sajnos. Akiknek már csak akkor derengett fel valami, amikor rájuk zárták a zuhanyzót és nem melegvíz jött a rózsákból.
Azt kell mondanom - sajnos - be kell következnie az összeomlásnak, a káosznak, az anarchiának. Csak ez fogja eltörölni a mostani állapotokat. Be kell szántani mindent, hogy újra lehessen vetni.

Nyers Fa 2011.12.17. 01:13:02

"A Nemzetközi Valutaalap (angolul International Monetary Fund, IMF) 1945-ben létrehozott washingtoni székhelyű szervezet, amely jelenleg (2010) 187 tagországot számlál. A nemzetközi monetáris rendszer központi intézményét a nemzetközi pénzügyi együttműködés és az árfolyamstabilitás elősegítése, a gazdasági növekedés fokozása és a magas szintű foglalkoztatás megteremtése céljából alapították, illetve nem kis részben azért, hogy átmeneti pénzügyi segítséget nyújtson fizetési mérleggel kapcsolatos problémákkal küzdő tagországainak. A tagok meghatározott kvóta (gazdasági súlyuk) szerint járulnak hozzá az alaphoz, és a szervezettől kölcsönöket vehetnek fel adósságaik törlesztéséhez."

Az IMF nem kereskedelmi bank, a tagországok nemzeti bankjai tartják életben a befizetésekkel, köztük mi is, 0,5% erejéig. Ha mi felveszünk 20 milliárd dollár hitelt, akkor azt az USA, Japán, Németország.......Magyarország stb.adófizetői adják.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.12.17. 01:14:19

Magyarok, polgárok, barátaim!

" Itt az idő" , hogy eltakarodjon ez a sunyi, tetű, álszent, szemét, simlis banda!

Szinte sose voltunk morálisan, gazdaságilag, jellemileg, ennyire padlón.

Most takarodjatok békében!

A világ szényenévé tettetek bennünket!

Red shield representatíve 2011.12.17. 01:14:19

@röhögő: Na és akkor mi van? És ha nicket váltottam? Mi közöd hozzá?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.17. 06:59:28

@ThomasGreg: Hát akkor jó eséllyel kihúzzuk a gyufát.

A statuálás a lényeg.

Statuálás,
aztán ungabunga.

ikri 2011.12.17. 07:04:10

@LóBéla: ezt már egy párszor elmondtam én is, akkor se érdekelte őket, meg szerintem most sem...

Jenő_bácsi 2011.12.17. 07:04:11

@kíváncsivagyok: "MÁSFÉL ÉVE MINDEN TETTE ARRA IRÁNYUL ORBÁNNAK, HOGY KIZÁRASSA MAGYARORSZÁGOT AZ UNIÓBÓL.... cáfolja meg valaki..... "
Cáfolom! Minden nap komoly erőfeszítéseket tesz, hogy a kis és nagydolgát sikerüljön a zemberek feje tetejére végezni!

Jenő_bácsi 2011.12.17. 07:04:11

@LóBéla: "a manyup meg nem volt soha magántulajdon, sőt mindig is hiányzott a nyugdíjkasszából, hogy magáncégek tőzsdézhessenek vele, aztán ha elszáll, akkor az állam álljon jót érte. "
A MaNyuP egy előtakarékosság volt, ami jellegéből adódóan tényleg hiányzott a költségvetésből. Törvényileg volt szabályozva, hogy jelentős részét államkötvényekbe kellett fektetni ( ='visszakerült' a költségvetésbe ) Valamennyit kamatozott. Mindenki tudta mennyije van.
A jelenlegi befizetések mennek a levesbe, senki nem tudja mi van/lesz vele.
Ha felhasználom a nyaralásra (nehezen!) félretett pénzt, akkor vagy nem lesz pihenés, vagy vehetek fel kölcsönt.

preddy 2011.12.17. 07:04:11

Milyen sokan védik a védhetetlent!
Persze érthető, örökség ez, amit a nagypapa hagyott hátra Horthytól és a papa-mama Rákositól majd Kádártól...
Na nem baj, utólag majd kinyilatkoztatják, hogy ők ugyan nem, csak az előrejutás érdekében és amúgy is csak belülről akarták bomlasztani a rendszert.
Hofi mondása egyre aktuálisabb: "az egy főre eső bunkó két fő", ami a matematika nyelvére lefordítva pontosan kétharmad...

zserbo 2011.12.17. 07:04:11

Nem lehet úgy kormányozni az országot, hogy a monetáris politika irányítására a jegybank kormányzati gazdaságpolitikát ellehetetlenítő lépései miatt a kormánynak semmilyen ráhatása nincs. Az msz(m)p és az LMP jelen helyzetben tanúsított magatartását ellenséges,annak örülnek hogy minél nagyobb bajba kerüljön az ország ,cinikusan vihorásznak a parlamenti folyosón. Egyébként Vona - a maga módján - most kiállt Orbán döntése mellett, és felszólalásának egy nagyobb részében a vihogó szocikat ekézte....Elég csak belegondolni abba, hogy micsoda dolog, hogy olyan emberek, akik ELVILEG "felelős poitikusok" örülnek annak, hogy a Moody's leminősítette Magyarországot. Ha ez nem meríti ki a hazaárulás fogalmát 100%-ban... akkor nem tudom mi.

Valóban mindig van legalább egy 'napi abszurd', ami ez előző napira rátesz egy lapáttal. A fejekben... az emberek fejében bajok vannak. Hogy képesek bevenni minden moslékot az emberek, amit a balliberális sajtó önt (mit önt... zúdít) feléjük... és még ők sírnak, hogy nincs sajtó szabadság... meg diktatúra van... ha az lenne nem tudnák ezt ilyen büntetlenül megtenni. Hihetetlen rombolást végez a balliberális média... és a stílusuk se semmi, alpári, gusztustalan és tahó... volt kitől tanulni (Böszme)

tdyweb.wbteam.com/Aktualis1216.htm

Dinkainka 2011.12.17. 07:04:11

Ha nem fizetik a hiteleket, az az államcsőd.
Viszont az államcsődöt nem fogják büntetlenül megúszni.
Az IMF pénze nem csak hitelek visszafizetésére kell, ebből a folyó költségvetési hiányt is fedeznék.

ikri 2011.12.17. 07:04:11

Nem, nem jól érted...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.17. 07:04:11

És mi van, ha a befektetők meg az IMF, meg a többi pénzes globálhapsi

nem kispályás ?

Ha mondjuk uzsorás, és látott már ilyen nemfizetős adóst ?

Az Orbánéknak eltörik a kezsit-lábát,
aztán kapják a gyalogsági ásót,
és így mondanak le a pénzükről.

Aki pénzt helyez ki, annak statuálni kell.

pucros 2011.12.17. 07:04:12

Szerintem kb. annyiról van szó, hogy az IMF amúgyis rendszeresen megjelenik hazánkban, mivel vannak folyamatban közös ügyeink.

A stílus az másik dolog, én is arra gyanakszom, hogy Lázár nagy élvezettel volt félreérthető. Gondolom általában ezek az egymást érő világraszóló botrányok nem valami ügyetlen csetlés-botlás bénaságból, hanem direkt figyelemfelkeltés.
Bár az nem világos, miért jó, ha többen kattintanak ránk.

Frizuravarjú 2011.12.17. 07:04:12

Csak azt nem tudják a bankárok, hogy hamarosan az életükért könyörögve fognak térden csúszni előttünk.
Ha elkészül végre az a bizonyos fegyver.

fchris82 2011.12.17. 07:04:12

@nyalógép: "Azért megkérdezném a posztolót, hogy az ország pártján áll, vagy a hájfejű banktőkésekén?"

Te is Marxon nőttél fel? Gonosz tőkés. Fúúúj. Le vele! Sőt, akasszuk fel mind!

Idézném a BudapestBank szlogenjét: "A hitel üzlet Önnek is, nekünk is!" Erről van szó. Mondta vki, kést szorítottak a torkunknak és mondták, hogy "vagy felveszitek, vagy lerohanunk titeket 8 atombombával"? Elmesélem, hogyan volt, mert valószínűleg Marx adott könyvében ezt nem olvastad. Szóval az úgy volt, hogy anno, még a szocializmusban, miközben a sok 5 éves tervtől - amikhez hasonlók most is készülgetnek éppen -, nem igazán lendült fel a gazdaság, sőt, úgy a sok lopástól és a kontraszelekciótól - na, az is van még mindig -, igazából nagy szarban voltunk, tehát úgy döntöttek, hogy hitelből megpróbálják fenntartani a jólét látszatát! Bla-bla-bla.
Aztán jött a rendszerváltás, ahol már ahhoz, hogy a mézes bödön közelében legyél, választást kell nyerni. Nos, az ember az olyan, hogy érzelmi alapon hoz döntéseket, tehát fent kellett tartani a látszatot, jól élünk! Fizetni kellett a nyugdíjat, autópályát kellett építeni, ki kellett fizetni a tanárokat, stb, stb... EZEKET A PÉNZEKET NEM ZSEBRE VÁGTÁK - nem mind -, HANEM FELÉLTÜK! Lettek belőle új útjaink, kórházaink, 13. havi nyugdíjunk - azt a balfaszt, aki ezt megszavazta... -, szóval ilyenek. Ezért kellett a hitel, MI KÉRTÜK!

Na, most miután mi gazdálkodtunk rosszul a felvett pénzel - tehát mi vagyunk a hunyók -, hevesen püffölni az asztalt és fröcsögni, hogy "gonosz tőkés, miért kéred a pénzed, és miért kérsz rá kamatot?!", az egyrészt nem szép, nem elegáns, nem helyes, egyáltalán nem becsületes, és a tipikus másra mutogatás megint. Csak ők lehetnek a hibásak, nyilván, itt mindenki talpig becsületes, nem lóg a BKV-n és a vonaton, adót is mindenki rendesen fizet, minden számlára megy...

Összegezve: A pénzt mi kértük, és nem a politikusok lopták el, hanem ebből lett finanszírozva az, hogy gyorsabban nőjön a jólét, mint ahogy magától alakult volna. Különben a szavazók nem oda szavaznak... Ez a sok pénz főként nyugdíjra ment és bérekre. Ugyanaz megy fent, mint lent és fordítva. A lakosság is felelőtlenül eladósodott és tovább nyújtózkodott, mint ameddig a takarója ér, a politikusok is. Igen, és egy részét ellopták. De az IMF-re és a tőkésekre mutogatni, hát komolyan mondom, értelmi nonszensz.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2011.12.17. 07:04:12

@lariflari: Oké, hogy az IMF nem egy szeretetszolgálat, de azért hozták létre, hogy kedvező kamatozású hitelt adjon az anyagilag nehéz helyzetben lévő országoknak. Mert ha egy ország a nemzetközi piacról szerezne be pénzt, ott csak jóval magasabb kamattal adnának neki. Tehát nem hiszem, hogy az IMF érdeke, hogy még adjon nekünk hitelt. A már kint lévő hitel kamatját és az összeget pedig be tudja hajtani a szűzkurvát játszó kormányon, ha akarja. A "karvaly tőke" igen hamar a kormány tökére fog lépni. A hitelezőnek kellemetlen, ha elúszik a pénze, de nekünk, magyaroknak még rosszabb lesz, ha bosszúságában ellenlépéseket tesz. Persze egyetlen hitelező sem tud annyit ártani kies hazánknak mint a politikai elitünk. Évtizedek óta nemzeti kaszinó a Parlament. Persze "elit klub", de akkor is egy játékterem.

verbatim23 2011.12.17. 07:04:12

@Tomzolka: A második bekezdéseddel kapásból rácáfolsz az elsőre.

Aztán írod, hogy "A nagy meglátásaid mellett azt is látnod kellene, hogy ez az ország világ életében húzott valamerre. Rendszerváltás előtt keletre, utána nyugatra." Szerintem ezt gondold át mégegyszer. Nem "húztunk" valmerre, hanem "húztak" minket. Szerinted mi magyarok "húztunk" a törökökhöz, az osztrákokhoz vagy a ruszkikhoz? Jöttek azok erőszakkal, mi pedig emberesen harcoltunk ellenük. Szerinted '56-nak mi az üzenete? Hogy húztunk keletre? Jézusom!

Írod: "Az persze fel sem tűnt, hogy a kormány kommunikációjának köszönhető, hogy ilyen szépen elszaladt a ft, ha picit elkezdene erősödni, azonnal tesznek róla, hogy nehogy 300 alá erősödjön." Nehéz elhinni, hogy ezt komolyan gondolod... Hidd el, a devizahitelesek problémája az ő problémájuk is, na nem azért mert olyan érzékeny emberek lennének, hanem kőkemény belpolitikai érdekből. Amúgy meg a gyenge forint sem világvége (már ha nincs ekkora deviza-eldaósodása a lakosságnak), mert pl. a gyenge forint kedvez az exportnak, és Magyaroszág a GDP-jének 80(!) százalékát exportból szerzi. (forrás: www.gfmag.com/gdp-data-country-reports/257-hungary-gdp-country-report.html

"Az meg más kérdés, hogy Vikiék örülnek ha elhúznak a fiatalok, az öregek megdöglenek, mert legalább lesz hely párszázezer zsidó betelepítésére."
Ez meg olyan szinten baromság, hogy ha azt akarod, hogy komolyan vegyenek egy társalgás során, akkor ilyen bizarr kijelentéseket nem teszel. Szóval a Vikiék örülnek, ha elhúznak innen a fiatalok... Margit, nooormális?

paraszthajszal 2011.12.17. 07:04:12

@nyalógép: "Szóval úgy gondolod, hogy amelyik ország hitelkérelemhez folyamodik, azt csak bólogatva laposkúszásban teheti?"

A laposkúszásra persze nincs szükség, a "bólogatásra" viszont lehet, hogy igen.

Mert miért gondolja bárki is azt, hogy a hitelező és a megszorult hitelkérelmező közül majd az utóbbi fogja diktálni a feltételeket?

Ez olyan, mintha én a törlesztéssel néha el-elmaradozó adósként szépen besétálnék a bankba újabb kölcsönt felvenni, oszt' mikor a banktisztviselő fedezetet vagy kezest kér tőlem - mérgesen rávágnám az ajtót és sarkon fordulnék. Majd mikor az asszony arról érdeklődik, hogy mi lesz most, akkor duzzogva azt dünnyögném, hogy "jönnek még az én utcámba", ha már látják, hogy új hitel nélkül nem tudom fizetni a régit.

Adva van egy közepesen fejlett, kis nyitott gazdaság, "egyedi" versenyelőnyök (mint nyersanyagok, K+F vagyon, különleges minőségű munkaerő) nélkül, de kiszámíthatatlan, improvizatív és részben külfölditőkés-ellenes gazdaságpolitikával. Mikor venné meg egy normális befektető egy ilyen ország állampapírját (busás kamatprémium nélkül)? Legfeljebb, ha látja, hogy van valamiféle erős védőháló mögötte.

Ébredjetek fel emberek, nem az IMF-nek van szüksége ránk, hanem nekünk az IMF-re. Na meg normális, következetes, hiteles gazdaságpolitikára, mert ezt az ámokfutást már nem bírjuk sokáig!

gerdo 2011.12.17. 07:04:13

Meg kell mondjam en is megdobbentem Lazar baratunk pofatlan/felelotlen/ostoba "ertekelesen". En most mar ugy vagyok vele: minel tovabb tornek-zuznak annal, tobb ember ebred fel. Csak maradjon meg valami ebbol az orszagbal addigra.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.12.17. 08:10:31

@LóBéla: igencsak csodálkoznék, ha a kilépés után nem basznának ki minket a schengeni egyezményből is. Mellesleg azért javaslom jártodban-keltedben figyeld az óriási hirdetőtáblákat amik reklámozzák, mennyi pénzt kaptunk az EU-tól erre-arra. Konkrétan közlekedésre, vasútra nem kis mennyiségű pénzt kaptunk. Persze tudom, a vasutat fel kéne szántani és behinteni sóval.

Másrészt lehet nem volna rossz kicsit tovább látni az orrodnál. Persze, rendbeszedték a költségvetést, minden szép és jó volt, aztán most már látszik, hogy az a lenyúlt 1500 milliárd mekkora szerepet játszott. Konkrétan pont arról van szó a posztban is, hogy a 2012-es költségvetésbe mennyire hiányzik az a pénz, amit akkor egyszer el lehetett lopni, és pont ez alapozza meg a leminősítéseket is. Csak a hülye nem látta már akkor is, hogy ezzel csak 2011-re oldják meg a problémákat.

A taktika most az, hogy 2010-ben a szocikra fogtak mindent, 2011-ben volt ingyen 1500 mrd., 2012-t "túl kell élni", 2013-ra meg talán bedől az eurózóna és akkor úgyis mások lesznek a játékszabályok.

Másrészt a leminősítéseknek nem tesz jót hogy komplett hülyének néznek mindenkit a "véletlenül" félrefordított vagy régebbi törvényekkel és a totális kiszámíthatatlansággal. Pont erről szól a hitelminősítés, hogy "te paraszt, ide ne vidd a pénzed, mert holnapután simán államosítják azt is". Lásd a tegnapi/mai híreket az MNB tartalék lenyúlásának tervéről, ami miatt az IMF delegáció is szó nélkül sarkon fordult.

De a lényeg, hogy milyen jó lesz újra az oroszok lábtörlőjének lenni!

kocsak 2011.12.17. 08:37:48

Szerintem minden kommentelő hallgassa meg először Bogár László professzor urat vagy Drábik urat a youtubon és utána fusson neki a témának még egyszer. Ez olyan mint az EU csúcs Orbán volt a felcsúti paraszt aki berúgta az ajtót, mert nem volt hajlandó feltétel nélkül támogatni egy összefércelt, kapkodó megállapodást. Majd hazautaztak az országok és már a 6. ország üzeni vissza, hogy már ők is azt gondolják, mint Orbán. Nem szeretem Viktort, de minden lépésére van magyarázat, már annak aki a dolgok mögé akar nézni.A nemzeti bank pedig aktív szerepet játszott abban, hogy most itt ülünk a gödör mélyén. Előbb kellett volna megrendszabályozni, hogy ne idegen érdekeket szolgáljon.

2011.12.17. 08:38:41

@Vincenzo90:

"Mivel a hitelek fizetése az egyetlen oka, hogy hitelt kell felvennünk, ezért ha nem adnak pénzt, nem kapnak pénzt. Ennyi. "

Kicsit túl hamar leálltál a dolog végig gondolásában.
Szóval, mi is az-az "ENNYI", ha nem kapnak pénzt, tehát csődöt jelent az ország?

2011.12.17. 08:38:44

@lariflari:

"Az a baj,hogy a kommentelők nem látják át,hogy ez egy háború a hitelezők és a hitelezett országok között!És egy leigázás,gyarmatosítás folyik éppen_! "

Ha ez így lenne akkor megint felmerül, hogy a hitelezés megszakítása, vagyis az államcsőd vagy a hitelezőnek vagy a hitelezett érdeke lenne.
Valamiért mégsem érdeke egyiknek sem, vagyis nem jó a logika, ami mentén haladsz.

guderian 2011.12.17. 08:38:45

Szerintem minden kommentelő hallgassa meg először Bogár László professzor urat vagy Drábik urat a youtubon és utána fusson neki a témának még egyszer. Ez olyan mint az EU csúcs Orbán volt a felcsúti paraszt aki berúgta az ajtót, mert nem volt hajlandó feltétel nélkül támogatni egy összefércelt, kapkodó megállapodást. Majd hazautaztak az országok és már a 6. ország üzeni vissza,, hogy már ők is azt gondolják, mint Orbán. Nem szeretem Viktort, de minden lépésére van magyarázat, már annak aki a dolgok mögé akar nézni.A nemzeti bank pedig aktív szerepet játszott abban, hogy most itt ülünk a gödör mélyén. Előbb kellett volna megrendszabályozni, hogy ne idegen érdekeket szolgáljon.

guderian 2011.12.17. 08:38:48

Szerintem minden kommentelő hallgassa meg először Bogár László professzor urat vagy Drábik urat a youtubon és utána fusson neki a témának még egyszer. Ez olyan mint az EU csúcs Orbán volt a felcsúti paraszt aki berúgta az ajtót, mert nem volt hajlandó feltétel nélkül támogatni egy összefércelt, kapkodó megállapodást. Majd hazautaztak az országok és már a 6. ország üzeni vissza,, hogy már ők is azt gondolják, mint Orbán. Nem szeretem Viktort, de minden lépésére van magyarázat, már annak aki a dolgok mögé akar nézni.A nemzeti bank pedig aktív szerepet játszott abban, hogy most itt ülünk a gödör mélyén. Előbb kellett volna megrendszabályozni, hogy ne idegen érdekeket szolgáljon.

2011.12.17. 08:42:07

@LóBéla:

"de abban igaza volt még nyár végén. teljesítettünk mindent, csökkent az adósság, javult a forint, hiányt levitték az elvárt szintre, EU nagyon sok tagországában más rosszabb az egyensúlyi helyzet, és ezek még mindig minket ütnek?"

Igen! Neked nem gyanús, hogy élő közgazdász vagy nem kormánytag szakértő nem volt aki azt mondta volna a gazdaságpolitikára, hogy ez így jó lesz????
Néha be kell nézni a számok mögé és meglepődsz.

Például: ma az államadósság a kormányváltás szintjén van!!!!!
A különbség csak annyi, hogy 2010-ben volt kb. a GDP 10% kitevő megtakarítás a manyupban, ami gyakorlatilag elfogyott kevesebb, mint 2 év alatt.

Kérlek gondolod végig, ez mit jelent a közeljövőre (1-2 év) nézve. Utána vitázhatunk tovább, ha még mindig nem esett le.

2011.12.17. 08:54:01

@LóBéla:

"izé: simor hol a rákban volt, amikor pikpak 300 fölé ment az euró? nem az MNB dolga az árstabilitás? nem nekik kellett volna beavatkozniuk?"

Ez a kijelentés a szakértelem nagy fokú hiánya.
Egyrészt miből gondolod, hogy nem avatkozott be valamilyen mértékben (súgok: szinte biztosan beavatkozott ), másrészt nonszensz azt feltételezni, hogy az MNB képes lenne a Ft árfolyamát bármilyen szinten alakítani a piacokkal szemben.

2011.12.17. 08:55:34

@LóBéla:

"meg független MNB. mitől, kitől független? meg a sajtó ellenőrizhesse az államot. akinek van esze, az tudja mit jelentenek ezek a lózungok."

Nos, ha azok lozungok, akkor ezek itt néhány sorral lejjebb, mik?

"sztem 100 matolcsy fikázóból 98 nem tudná megmondani, hogy mit miért kifogásol, és mi lenne a helyes út. csak az újság azt írta, hogy miatta zuhan a forint."

"a manyup meg nem volt soha magántulajdon, sőt mindig is hiányzott a nyugdíjkasszából, hogy magáncégek tőzsdézhessenek vele, aztán ha elszáll, akkor az állam álljon jót érte. lófaszt. nem kell manyup. mindenki kap szépen állami nyugdíjat, oszt akinek van még ezenfelül kedve takarékoskodni, akkor tesz majd pénzt önkéntes kiegészítő nyugdíjalapba."

Ezenkívül itt már a hozzáértés teljes hiánya van fejedben.
Például: a manyup vs bank közül messze a manyup van jobban rendszerileg biztosítva, ellenőrizve.
Simán berakod a pénzed bankba, de sosem gondolkozol el azon, hogy a bank becsődölhet és jajj volt a számlámon pénz, de már nincs.

Pernahajder Viktor 2011.12.17. 09:08:23

Uram atyám, mennyi fidesz pártkatona van szolgálatban.

Mellesleg amit a felcsúti vizionál az irreális, elérhetetlen. Amolyan, "csak át kell sétálni a sivatagon és ott a víz" duma. Ebből kifolyólag mindenkinek jobb lenne, ha betartaná a játékszabályokat. Mert lehet, hogy szar az egész, de büdösbe még nem fagyott meg senki.

Szamiz67 2011.12.17. 12:00:32

@Kivagyok!: Annyira azért nem lehet bonyolult, gondolom olyan cégek vesznek ilyen szolgáltatást, akiknek a papírjait nyilvánosan is meg lehet vásárolni, illetve olyan szervezetek, államok, amelyek hitelt szeretnének felvenni. Ha nincs minősítés be sem kerülhetsz abba a klubba, ahol hitelt adnak, a minősítés a beugró. Hasonló ahhoz, hogy pl. most indítottunk egy weboldalt és a hirdető partnereink csak akkor tesznek bele pénzt az oldalba, ha a hirdetések, illetve az oldal egy hiteles statisztikai adatokat szolgáltató igazoló rendszeren át nem megy, az nem elég ha azt mondom, hogy havi 100.000 látogatóm van. Én fizetem a szolgáltatást mert szeretném teljesíteni ezt az elvárást, cserébe a hirdetési pénzekért. A minősítőkön kár rugózni, a piac már rég meghozta a döntést, lásd CDS felár, kincstárjegy aukció keresletet hozamai, a minősítők csak lekövetik ezt.

Gecc 2011.12.17. 13:12:01

Az IMF igenis visszajon, hogy penzt adjon azert, hogy mi torleszthessunk nekik?
Ezen indokkal a vegtelensegig lehetne jatszani es az IMF-et zsarolni, hogy adjon meg tobbet, aztan 1 ev mulva meg tobbet, majd ra 1 evre meg tobbet, hogy fenntarthato legyen az adossag torlesztese. Sajat hitel torlesztesenek folyamatos hitelezese? Foleg olyan helyzetben, mint amit Orbanek eljatszottak 1 eve, es most folytatjak az arcoskodast, ahelyett, hogy a megegyezesre torekednenek a normal kozgazdasagi folyamatok figyelembevetelevel?
Fenyegetozni persze lehet, hogy majd jol nem fizetunk, de akkor kezdhettek volna ezzel masfel evvel ezelott is, legalabb tartanank valahol.

De ha mar ott tartunk, hogy annyira kell a penz, es senki nem ad, mert nem ertik meg, hogy itt gazdasagi szabadsagharc es a karvalytoke elleni haboru folyik, miert nem allamositjak az OTP-t? Csanyi talan meg tapsikolna is hozza.

Muad\\\'Dib 2011.12.17. 12:00:33

Nem lenne azzal semmi baj, ha zsarolnánk az EU-t, vagy az IMF-et. Ők is pont ezt teszik mindenkivel. A baj azzal van, hogy ezek az elmebetegek egyszerre haragították magukra az EU-t és Oroszországot. Márpedig Európában (pláne ezen a részén), egy ekkora ország nem csinálhat ilyen baromságot. Zsarolni akkor lehet valakit, ha megvan a lehetőség máshoz fordulni. Ezt az Izlandiak professzionálisan végrehajtották. Azt pedig itt hiába hiszi a kormány, hogy majd Kína. Az errefelé nem opció.

Örzse néni 2011.12.17. 12:00:33

Mért kell báncsák szegény Orbán urat amikor olyan szép gyerek meg jó?!

dr kíváncsivagyok 2011.12.17. 12:00:33

@Steve the Great: "Kicsit túlzottan belehergelted magad az ügybe. Lázár csak a maga lazának és egyben tréfásnak gondolt stílusában fejtette ki, hogy nem fognak végleg eltűnni az IMF-esek (lévén itt a futó hitelszerződés). "

Ja...ja,...mert olyan tréfás az egész elbaszott gazdaságpolitikájuk,...úgy-e ?

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.12.17. 12:00:33

@Pernahajder Viktor: jól látod, helyzet van, nyomni kell a sódert az agitpropból, pont mind minden diktátor, ha már a torkukon a kés, még mindig a győzelemről zengenek dicshimnuszokat

dr kíváncsivagyok 2011.12.17. 12:00:33

@paraszthajszal:
" @nyalógép: "Szóval úgy gondolod, hogy amelyik ország hitelkérelemhez folyamodik, azt csak bólogatva laposkúszásban teheti?"

Bazmeg...Te sem adsz kölcsön egy olyan családtagodnak , aki tudod hogy elissza és nem biztos hogy visszaadja....

Szamiz67 2011.12.17. 12:00:33

@zserbo: A tények szintjén: Az Orbán kormány amíg megvolt az esélye a szakszerű kormányzásnak, azaz 2011 tavaszáig, addig 250-es CDS felárat 'árazott be a piac' , mert benne volt, hogy a 2/3-ad és az Mnyp pénz elég lesz néhány nagy terület strukturális átalakítására. A pénz eltűnt, átalakításból semmi, MÁV, BKV, önkormányzatok csődben, a költségvetést 1.000 milliárdos szinten se képes Matolcsy tervezni és végigvinni. Ezért mostanra a kormány gazdaságpolitikája nem tekinthető hitelesnek, a tartalék oda, a CDS felár 600 körül mozog. Nem tudom mi az a konkrét MNB intézkedés (-ek) amit kifogásolsz, de a jegybanknak igen szűk a mozgástere, a 600 körüli CDS felár, 4,3-as (október 4,7) infláció mellett 6,50-es jegybanki alapkamat korrektnek tűnik, pláne, hogy az államkötvény értékesítés is beállt. Az MNB egyébként érezhetően beavatkozik a Ft./Euro árfolyamba és a végtörlesztés kapcsán 1 milliárd Euro-val csökkent a devizatartaléka, ami a bankrendszer kiegyensúlyozására ment rá.

lariflari 2011.12.17. 12:00:33

Végre elkezdődött valami pozitív a BKV-nál.Kibaszták az összes külsős céget (takarítás pl) és ezzel megszüntették a korrupció egyik melegágyát és a fölösleges milliárdos elcsordogálást!

lariflari 2011.12.17. 12:00:33

Ha valóban annyira kedvező lenne ez az IMF hitel,ahogy sok kommentelő ezt állítja,akkor egészen biztosan nem tiltakozna ellene a kormány és kinyaldosnák a hátsójukat az IMF delegációnak.De valamiért még sem jó, a részleteket nem ismerjük.

penumbra1984 2011.12.17. 12:00:33

@nyalógép: Én meg Téged kérdeznélek meg, hogy az ország pártján állsz-e vagy a Fidesz pártján?

travis 2011.12.17. 12:00:33

Nem jól érted. komám.

Igaz Magyar 2011.12.17. 12:00:33

@guderian: Figyi, az fordított sorrendben történt:
előbb a csúti nagykorú "berúgta az ajtót" és - mondhatni - az asztalra szart, miután a padlóra köpött. Utána meg kitalálták a nagykorú társai, hogy az biz' nem is tuggyuk mi, hiszen kiafaszaz aki fogalmazta, nem is ismerjükaztat mink. Megoszt nem is láttuk! (mikor a hátunk közepét)

orient 2011.12.17. 12:00:33

Ez a kijelentés így túlzás:

"a magyar kormány nem akarja törleszteni az ország adósságát, csak ha az IMF lesz szíves úgy táncolni, ahogyan mi fütyülünk?"

Ők úgy akarják a pénzt hogy az IMF ne dumáljon bele semmibe és ne fütyüljön nekünk. Ez kicsit más megfogalmazás...Más kérdés hogyha egy szervezet óriási összegű pénzt ad, sokkal kedvezőbb kamatokkal mint a piac, akkor joga van ahhoz, hogy feltételeket szabjon. Mégpedig olyan feltételeket amiket a kormánynak magénak is meg kéne lépnie. Pl. közszféra leépítése. Nyugdíjkorhatár rendezése, pazarló szociális és egyéb kiadások...stb.(sajnos abba nem szolhat bele, hogy a kormány mire költi az adóforintokat, pl. felcsúti akadémia 3milliár...stb.)

Ja és nem mellesleg nem az IMF aki igazán keménykedik hanem az EU, velük pedig érvényes szerződésünk van és ha nem lennénk tagjai, akkor Magyarországon már rég valami Lukasenko-Putyin féle diktatúra lenne. Tehát EU-ban érdekünk maradni, mert demokratikus kontroll minimális szinten azért fenntartja.

Red shield representatíve 2011.12.17. 12:00:33

@guderian: "Ez olyan mint az EU csúcs Orbán volt a felcsúti paraszt aki berúgta az ajtót, mert nem volt hajlandó feltétel nélkül támogatni egy összefércelt, kapkodó megállapodást. Majd hazautaztak az országok és már a 6. ország üzeni vissza,, hogy már ők is azt gondolják, mint Orbán."
- És akkor a felcsúti paraszt mire mondott nemet? Nem lehetett volna hazajönni és majd akkor beakasztani amikor a többiek is ezt teszik? Most megint mi vagyunk a hülye magyarok ez a tahó miatt és a nép szívja meg hogy menekül a tőke innen.

subtotal 2011.12.17. 12:00:33

Szóval Fidesz logikával majd a csúnya karvalytőkés visszajön, hogy ne bukja el az eddig betett lovettáját.
Azért, hogy ne bukja el az x mennyiséget, majd ad 3x-et, hogy aztán majd később azért könyöröghessen?
Hoooooogyne...

Alamio 2011.12.17. 12:00:33

"a magyar kormány nem akarja törleszteni az ország adósságát, csak ha az IMF lesz szíves úgy táncolni, ahogyan mi fütyülünk?"

Ez kifejezetten tetszene.
Na nem mintha a görögök ne ugyanezt játszották volna el egész európával, legyél szíves úgy tenni, mintha ezen a kontinensen élnél. Amúgy pocsék kis írás, mint mindig.

Varánusz, Knight, Vincent. Nem is féloldalas az index címlapja...

GGG77 2011.12.17. 12:00:33

óriási pofára esés lesz ebből. Az ilyen vidéki, felkapaszkodott bugrisok, mint Orbán vagy Lázár mindig nagyon megszívják, csak az a baj, hogy minket is magukkal rántanak.

Ringlósztár 2011.12.17. 12:00:33

Értem. A manyup tagokon csak gyakorolnak.

hhh. 2011.12.17. 12:00:33

@brumeszkosz: Nem csak minket támad. Görögországban és Olaszországban már lezavartak egy kormánycserét, mert az előző nem tetszett. Urambocsá, még népszavazást is akart!

preddy 2011.12.17. 12:00:33

Öröm az ürömben, hogy ez a sok agyhalott majd egyszerre húz el...
Remélem jó messzire!

Igaz Magyar 2011.12.17. 12:00:33

@kocsak: " Nem szeretem Viktort, de minden lépésére van magyarázat"
Igen, a súlyos mentál-higénés probléma.

Pipas 2011.12.17. 12:00:33

@Jenő_bácsi: "A MaNyuP egy előtakarékosság volt, ami jellegéből adódóan tényleg hiányzott a költségvetésből. Törvényileg volt szabályozva, hogy jelentős részét államkötvényekbe kellett fektetni ( ='visszakerült' a költségvetésbe ) "

Amire aztán az állam hozamot finanszírozott. Ez kábé olyan, mintha elvenném a pénzedet aztán jó kamattal kölcsönadnám a felét neked és azt mondanám, hogy "hiszen visszakaptad a nagy részét".

Ezt azért ne hagyjuk már figyelmen kívül.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.17. 12:00:34

@kocsak: Ideológiailag képeznéd őket ?

Az egyik héten IMF szabadságharc,

a másik héten IMF, a mi bankunk...

Hát elmentek ti a...

nikk rivers 2011.12.17. 12:00:34

A pol blogokon egyre több fizetett troll.

Öröm látni a befizetett adóm ilyen célú felhasználását, szerencsétlen alkalmazottnak sose lenne normális munkája.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.17. 12:00:34

@brumeszkosz: A többi demokráciát is támadja, ld. még görögök, olaszok, portugálok, ott sem véletlenül van balhé. Egész eddig senkit sem érdekelt, hogy az olaszoknál az folyt, ami eddig, csak most lett hirtelen baj.
Annyi a különbség, hogy mi kisebbek vagyunk, és feláldozhatóak, ráadásul a balf@sz magyar kormányok sosem tettek azért semmit, ha ne mi legyünk a spekulációk első számú célpontja, és ne itt legyen a legjobb a zavarosban halászni.
Ez a szerencsétlen banda már csak tovább súlyosbítja a helyztetet.

Külföldön meg nem tudják, hogy ez a Lézer egy senki, hanem még oda is figyelnek rá, amit mond.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.17. 12:00:34

@Kivagyok!: Ezt már régen pofázom... De persze ez nem kisebbíti hős kormányunk "érdemeit".

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.17. 12:00:34

@guderian: Ja, mondjuk ez is elég szimpi volt, hogy hazajön, és közli, hogy neki erre nem volt felhatalmazása, erre az ellenzék azon kezd el hisztizni, hogy miért nem ment bele - ha meg belemegy, akkor hirtelen eszükbe jutott volna, hogy nem volt rá jogköre.

A magyar politika semmi más, mint óvodás homokzó...

dr kíváncsivagyok 2011.12.17. 12:00:34

@zserbo: " Egyébként Vona - a maga módján - most kiállt Orbán döntése mellett,"

Valóban,...fennáll a veszélye egy Fidesz- Kdnp - Jobbik koalíciónak.....Orbán minden lépése erre mutat. Na akkor leszünk nagy bajban..!

Szamiz67 2011.12.17. 12:00:44

@zserbo: A tények szintjén: Az Orbán kormány amíg megvolt az esélye a szakszerű kormányzásnak, azaz 2011 tavaszáig, addig 250-es CDS felárat 'árazott be a piac' , mert benne volt, hogy a 2/3-ad és az Mnyp pénz elég lesz néhány nagy terület strukturális átalakítására. A pénz eltűnt, átalakításból semmi, MÁV, BKV, önkormányzatok csődben, a költségvetést 1.000 milliárdos szinten se képes Matolcsy tervezni és végigvinni. Ezért mostanra a kormány gazdaságpolitikája nem tekinthető hitelesnek, a tartalék oda, a CDS felár 600 körül mozog. Nem tudom mi az a konkrét MNB intézkedés (-ek) amit kifogásolsz, de a jegybanknak igen szűk a mozgástere, a 600 körüli CDS felár, 4,3-as (október 4,7) infláció mellett 6,50-es jegybanki alapkamat korrektnek tűnik, pláne, hogy az államkötvény értékesítés is beállt. Az MNB egyébként érezhetően beavatkozik a Ft./Euro árfolyamba és a végtörlesztés kapcsán 1 milliárd Euro-val csökkent a devizatartaléka, ami a bankrendszer kiegyensúlyozására ment rá.

Holden (törölt) 2011.12.17. 12:00:48

Jogos a "védelmi pénz" kifejezés, csak éppen fordított értelemben. Amikor bejelentették, hogy az IMF biztosítását igénybe vesszük, a forint azonnal erősödni kezdett. Na ez a védelmi pénz. Elfogadjuk az IMF biztosítását, cserébe garantálják, hogy a forint erősödik. Fizetsz a maffiának, cserébe nem gyújtja fel a házadat. Na ez a védelmi pénz, és nem az, amiről te beszélsz. Csak ezt baromi kevesen fogják fel, sajnos. Mindenki elvan magának Orbán folyamatos szidalmazásával, és senkinek sincs halvány fogalma sem arról, hogy kitől, vagy mitől függ a forint vagy svájci frank árfolyama. Amíg ez nem tiszta, addig elvitatkozgathatunk itt a kicsinyes kis magyar állóvízben, a valódi erőkről halvány sejtelmünk sincs. És persze ez a célja mindazoknak, akik valójában uralják a világot.

HgGina 2011.12.17. 13:12:44

@brumeszkosz: nem 20 éve. 40+20, amiből 40+12 komcsi és posztkomcsi.
Amúgy meg annak idején a nyugattól azzal a megjegyzéssel kaptunk sok pénzt, hogy ezzel ők a szocializmus bukásához akarnak hozzájárulni. Mi meg ahelyett, hogy megköszöntük volna a hozzájárulást, kölcsönként kezelve vissza akartuk fizetni. Na ez volt az alap ökörség azzal a tehetségtelen f...fej Antallal az élen.

2011.12.17. 13:12:44

@lariflari:

"Ha valóban annyira kedvező lenne ez az IMF hitel,ahogy sok kommentelő ezt állítja,akkor egészen biztosan nem tiltakozna ellene a kormány és kinyaldosnák a hátsójukat az IMF delegációnak.De valamiért még sem jó, a részleteket nem ismerjük. "

Ez egy Nobel-díjas érvrendszer!

Habár mindenki vágyik rá, biztosan nem lehet jó boldognak lenni, mert akkor az emberek mind boldogok lennének, a részleteket nem ismerjük...

Borenbukk 2011.12.17. 17:13:19

@Holden: Persze. Az IMF megallapodas hallatan elkezdenek egni a vilag brokereinel a telefonvonalak, hogy azonnal erositeni a Forintot. Tudod te milyen az a befekteto? Nem, az nem valami titkos klub. Azok olyan emberek, akiknek van egy kis penze, esetleg nyugdijpenztari tagsaga, amire neki a kezelo kamatot igert. Szerinted honnan van az a kamat? Igen, peldaul tolunk, mert megveszik az allampapirjainkat, amiert mi megigerjuk, hogy cserebe tobbet adunk vissza.

HgGina 2011.12.17. 17:17:02

De jó látni ezt a sok okos hozzászólást. Miért nem mentek el mind a jó... kormány mellé pénzügyi szaktanácsadónak?

2011.12.17. 17:17:02

@Holden:

Istenem!
Hol kér a maffia kevesebb kamatot a pénzéért, mint a piac?
Ezenkívül, ha modellezel legalább valami alapja legyen.
A védelmi pénzt beszedik, míg az IMF pénzt ad!

Bambano 2011.12.17. 17:17:02

@brumeszkosz: semmi gond, hogy tájékozatlan vagy, csak ne hirdesd. A VW csoport támadta a Porsche-t, és viszont, nem is olyan régen. Azok pedig nem magyarok.
Ez csak egy példa, támad ott is mindenki mindent, mert ezeknek a bunkó kapzsi brókereknek semmi nem elég.

@fchris82: azért pl. azt a brókert, aki publikusan, elismert tv híradójában shortolásra szólít fel az ország ellen, biztosan nem az ország szeretete vezérli, hanem a saját mérhetetlen kapzsisága. Pl. az ilyet nyugodtan lehetne kicsit felelősségre vonni, hogy miért rontja szándékosan az egyébként sem jó helyzetet.

Az az elképzelés, hogy a kapitalizmusban csak szép és jó van, téves.

aha, persze 2011.12.17. 17:17:02

"Ha jól értem, a magyar kormány nem akarja törleszteni az ország adósságát, csak ha az IMF lesz szíves úgy táncolni, ahogyan mi fütyülünk?"

Akkor érted jól, ha azt érted, hogy a kormány nem akarja hitelből törleszteni a hitelt.

Bambano 2011.12.17. 17:17:02

@orient: ha tudnánk biztosra, hogy az imf feltételei jók, nem kellene raplizni. Ezzel szemben csak azt tudjuk biztosra, hogy a korábban adott hitelek mellé prezentált feltételek rosszak, sok esetben totálisan rosszak voltak, így józan ésszel csak azt lehet feltételezni, hogy a mostani elvárások is rosszak lesznek.

Nem akarom Orbánt védeni, de a másik oldal is sáros, mint az atom...

Alamio 2011.12.17. 17:17:02

@MikeBoy: Az persze szintén elképzelhetetlen, hogy az IMF valóban rossz megállapodást hozott...
Mert mint tudjuk, ők felebaráti szeretetből cselekszenek - ezt csak mi nem bírjuk felfogni, pedig Argentínától Görögországig mindenhol imába foglalják a nevüket.

Phantom001 2011.12.17. 17:17:02

@LóBéla: menni is fogok, mint sokan mások, csak a magad fajta fideszes/árpádsávos férgek fognak itt maradni, meg a tanulatlan, életképtelen, vidéki segélyes emberkék.... Mi, akiket most elüldöztok, jót röhögünk majd Londonból/Berlinből/Párizsból azon, amikor Viktorisztán csődbe megy, és te meg a magadfajták éhendöglötök, és a sok nagymagyar köcsög nem tud majd enni adni a gyerekének, nem lesz mivel fűtenetek, és nem fogtok tudni mit tankolni az autótokba....mert senki nem kiváncsi Viktorkára, senki nem fog nektek pénzt adni, és éhen fogtok dögleni!!!

gmower (törölt) 2011.12.17. 17:17:02

Te nagyon hülye posztoló, ha egy pillanatra kivennéd a fejed a seggedből (vagy valaki máséból) azonnal feltűnne hogy maffiásat az IMF játszik az EU-val karöltve, mikor államokat kényszerítenek rá, hogy kereteket (nem pénzt, hanem lehetőséget pénzre, ha majd esetleg mégis kell!) kérjenek tőlük jópénzért. Na ezt hívják védelmi pénznek!

Borenbukk 2011.12.17. 17:17:02

@Martian: Edes hulye gyermekem! Izland egy 300000-es sziget. Energiabol gyakorlatilag onellato. Rendkivul ertekes halaszati teruletekkel rendelkezik.

Borenbukk 2011.12.17. 17:17:02

@Alamio: Nezd mar meg a penztarcadat! Euro van benne? Nem? Akkor a gorogoknek toltve van a fegyvere, amivel fenyegetoznek, nekunk meg csak egy lejart riasztopatronunk van.

ásványi répacukor 2011.12.18. 08:16:17

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Adja Isten, hogy az oroszoké, ahhoz már hozzászoktunk! A jelen iránymutatás szerint Vityka a kínai lábak törlését célozta meg fél marék rizsért túlórástól extra műszakpótlékkal.

subtotal 2011.12.18. 08:19:02

Szeretném megjegyezni, hogy a kormány ezek szerint hezitál azon, hogy mi éri meg neki jobban: a 9-10% vagy afeletti finanszírozás vagy az EU/IMF ölelő karjai?

Kicsit számolgatva: 28000mrdFt a GDP, ennek 80%-a a hiány, azaz ~22000mrdFt, normál esetben 6% körül finanszírozva, ami évi ~1300mrdFt. 9%-nál ez évi plusz 650-700mrdFt, ha itt megáll (hosszú távon értve). Ez adózónként (2millió fő) éves szinten 350eFt. Az, hogy ezt a cégektől vagy az adózóktól szedik el, mindegy, mert a nemzetközi versenyképességünkben megmutatkozik. Esetleg lehet a transzfereket nyirbálni (ezt szokták segélynek, közszféra fizunak hívni).
Remélem sikerült forintosítani az ún. "politikai árat", amit a Fidesz nem mer felvállalni.
Abban ugyanis egyre kevésbé van vita, hogy a széllel szemben hugyozás nem jött össze (vagy mondhatom úgy is, hogy a keleti szél itt mégsem elég erős, a nyugati szél dominál).

2011.12.18. 08:19:03

@gmower:

"hogy maffiásat az IMF játszik az EU-val karöltve"

Mielőtt fény vagy elképzelhetetlenül nagy sebességbe kapcsolsz:
mi is az EU vagyunk...

2011.12.18. 08:19:03

@Bambano:

"Ezzel szemben csak azt tudjuk biztosra, hogy a korábban adott hitelek mellé prezentált feltételek rosszak"

Hoznál ezekből néhány konkrét példát!

Crip Lee 2011.12.18. 08:19:03

@gmower: Mennyit fizetnek kommentenként?

Crip Lee 2011.12.18. 08:19:03

@Borenbukk: Nezd mar meg a penztarcadat! Euro van benne?

Tegnap óta speciel csak az:) vagy inkább :(

fchris82 2011.12.18. 08:19:03

@Bambano: "Az az elképzelés, hogy a kapitalizmusban csak szép és jó van, téves."
Senki nem mondott ilyet, teljesen egyet értek, hogy ott, ahol a pénz mozgat mindent, sokszor a kapzsiság eluralkodik. Nem gondolom, hogy a kapitalizmus makulátlan lenne, viszont a legjobb, amit eddig kitaláltak. Hogy miért? Nem teljesen igazságos, de még mindig igazságosabb, mint a többi rendszer. Aki keményen és kitartóan akar, az felemelkedhet, míg aki esetleg felelőtlen, nem csinál semmit, vagy tök hülye helyen akar kísérletezni, bele fog bukni. Ettől még persze vannak kirívó esetek, ahol vki "igaztalanul" lesz gazdag, vagy éppen hiába küzd, a körülmények vagy éppen az erősebb konkurencia lenyomja, ettől még a kommunizmusban uralkodó sógor-koma kinevezések, és a mindenki egyformán részesül mindenből, függetlenül attól, mennyit tesz le az asztalra, hááát... Mindegy, láttuk, nem működik. Azt se felejtsük el, hogy lehet, a nyugat haldoklik, de még mindig jobb az ott haldoklóknak, mint az itt élőknek. És továbbra is a haldokló nyugatra mennek innen az orvosok mondjuk, nem pedig fordítva.

Igen, nincs tökéletes megoldás, szar ez is, az is, de a kapitalizmus még mindig jobb. Kicsit ez olyan, mint a jobbágy felszabadítás, ott sem járt mindenki jól, viszont kaptak lehetőséget, hogy felemelkedjenek. A kapitalizmusban ezt a lehetőséget kapod meg, függetlenül attól, hova születtél.

Holden (törölt) 2011.12.18. 08:19:04

@Borenbukk: Nem kellenek ehhez brókerek és telefonvonalak! Elég egyetlen ember is, kellő pénzzel és számítógéppel, nomeg Internet kapcsolattal. A befektetők is befolyásolhatják a piacot, de nem ilyen rövid reakcióidővel. Ehhez spekulánsok kellenek, csak ők képesek ilyen gyors reakciók kiváltására. Én is foglalkoztam egy hónapig internetes deviza kereskedelemmel. Hátborzongató, ahogy az ember bekészíti a tranzakciókat, és egy gombnyomással indítja majd leállítja azokat. Hát még aki ért is hozzá (én nem értettem), és akinek baromi sok pénze is van (nekem ez se volt), egy pillanat alatt gigászi pénzeket tud megmozgatni a neten keresztül. Semmibe nem telik összeállítani két tranzakció köteget úgy, hogy az egyik fölfelé, a másik lefelé vigye a forintot, aztán csak azon kell kattintani, ami éppen megfelel annak, hogy fizettünk-e védelmi pénzt, vagy sem.

2011.12.18. 08:19:04

@Alamio:

"Az persze szintén elképzelhetetlen, hogy az IMF valóban rossz megállapodást hozott... "

Röviden összefoglalnád, hogy mi történ az utóbbi 2-3 napban IMF ügyben és mi okozza a konfliktust?
Csak azért kérdem, mert tudtommal a megállapodásnak (ami 2012 januárban ?talán már volt?) még ez előszeléig sem jutottunk.

2011.12.18. 08:19:04

@Borenbukk:

Ezt a töltött fegyvert szerintem nem fogja megérteni így. :-)

Bambano 2011.12.18. 11:54:05

@fchris82: ez a folyamatos növekedési kényszerre épített kapitalizmus minden lehetőségek legrosszabbja, ennél nincs rosszabb.

Egy "apró" probléma van vele: matematikailag lehetetlen. Az összes jelenlegi problémánknak ez az alapvető gyökere (a politikusok krónikus ökörségén kívül). Amíg a közgazdászok zöme általános iskolai szinten sem ért a matematikához, addig nem is fogják tudni megoldani a válságokat, a mostaniakat se.

2011.12.18. 12:01:27

@subtotal:

Ha már ennyire szeretsz számolni:

Amikor Matolcsy újból bejelentette, hogy IMF-fel tárgyalunk 5%-ot erősödött a Ft.
Úgy elméletileg tehát ez a bejelentés (ami gondolom mardosta a gyomrát rendesen) mennyit is hoz egy évben adósságtörlesztés szintjén az országnak? :-)))

Borenbukk 2011.12.18. 12:01:28

@Holden: Persze.

Spekulans.

Reakcio ido: +4
Tamadas: +3

Specialis kepesseg: azonnali penzrontas.

2011.12.18. 12:01:28

@Crip Lee:

"Tegnap óta speciel csak az:) vagy inkább :( "

Na ez lesz nagy gáz!
Ha az istenadta nép, nem bízik a Ft-ban.

subtotal 2011.12.18. 21:23:02

@MikeBoy: semennyit, mert előtte a baromságai miatt legalább ennyit gyengült is.
Az jó lenne, ha minden héten ezzel a bejelentéssel el lehetne ezt a hatást érni, mert akkor érthető lenne, hogy pénteken miért kellett megszakítani a tárgyalásokat.

Borenbukk 2011.12.18. 21:23:02

@Bambano: A folyamatos novekedes egy ideig lehetseges, meg fogalmunk sincs milyen eroforrasaink vannak, amiket fel sem fedeztunk. Ettol meg erdemes lenne valami mast kisutni, mert nem tudjuk, hol a fal, mikor meg mar koppanunk, lehet keso lesz.

fchris82 2011.12.18. 21:23:02

@Bambano: Kíváncsivá tettél. Akkor szerinted mégis mi a megoldás? Te lettél a miniszterelnök, háromharmados felhatalmazással, mit tennél?

Bambano 2011.12.19. 18:24:41

@Borenbukk: folyamatos növekedés addig lehetséges, amíg alkalmasan meg tudod választani a vizsgálat területét. Pl. usa szinten lehet.

De mihelyst azt mondod, hogy Föld, attól kezdve az anyagmegmaradás törvénye miatt lehetetlenné válik mindig nőni. Amit exportálsz, az máshol import (mivel anyag nem tűnhet el, és a tengerbe se lehet mindig beleönteni), így ha szűkre fogod a területet, akkor nőhetsz, ha a lehetséges legtágabbra, akkor bukta.

Tudjuk, hol a fal, 2008-ban lepattantunk róla.

@fchris82: sajnos nincs igazán jó megoldás, így tolni kell előre a versenyt, hogy amikor végleg beüt a nagy krach, azok között az országok között legyünk, akik a szívatóra fogottak közül minél kisebbet szívnak.

Egy ország miniszterelnöke nem sokat tehet ez ellen. Pl. a magyar miniszterelnök soha nem fogja tudni megmagyarázni a fóccvágennek, hogy marhára rossz ötlet ellátni 1.3 milliárd kínait autóval, ha még ők is akarnak benzint venni ebben az életben.

gyilkos fűegér 2011.12.19. 19:13:04

Szerintem már megint egyszerűbb a szitu: a gáz még annál is nagyobb, mint mi gondoljuk, a Vezér végképp megőrült, a többiek bepánikoltak és faszságokat beszélnek, ennyi.

Borenbukk 2011.12.20. 09:10:14

@Bambano: Ja, meg '29-ben is. Lofutty! Nem tudjuk hol a fal. Az 1800-as evek vegen a Times megirta, hogy 1950-re Londont 3 meter magasan fogja boritani a loszar a novekvo forgalom miatt. Az eredmeny ismert. A technologia fejlodik, meg azt sem tudjuk elore milyen iranyban.
süti beállítások módosítása