A megtévesztés foka
2011.01.18. 06:30
"Kitűnő thriller. Nagyszabású, ám hihető történet, amely eszeveszett tempóban, meggyőző díszletek között bontakozik ki, a megfelelő arányban kevert szeretetreméltó és gyűlöletes résztvevők szerepeltetésével. Akció és ármány finoman megmunkált ötvözete."
Félreértés ne essék: minden ellenkező híreszteléssel szemben ez még véletlenül sem az Orbán-kormány kommunikációjáról írt rövid, ám találó jellemzés. Pedig ha jól belegondolunk, tulajdonképpen akár az is lehetne. Azonban ez a rövid idézet Dan Brown e poszt címét adó regényének fülszövegéből való.
A megtévesztés foka. Ha egyszer majd valaki könyvet ír a Fidesz és az Orbán-kormány kommunikációjáról, a címe akár ez is lehetne - már persze ha Dan Brown nem lőtte volna le a poént néhány éve. De hogy még véletlenül se lehessen belekötni, javaslom, hogy legyen a Orbán-Szijjártó-Lázár-Kósa tengely verbális mutatványait elemző könyv címe A megtévesztés (mester)foka.
Mert bizony mondom néktek: mesterfokra emelte a megtévesztést a kormányzat. Mondjuk az is igaz, hogy nem nehéz megtéveszteni a választókat azokon a területeken, amikhez még véleltenül sem ért az átlagos magyar polgár. Ezért működik olyan kiválóan a Fidesz-féle kettősbeszéd és a duplagondol is. Ezért érvényesülhetnek olyan remekül a politikai kommunikátorok Szijjártó-féle típusai. És ezért nem esett még a bányászbéka feneke alá a kormány támogatottsága. Mert a többség többnyire nem is érti, hogy miről beszélnek Viktorék, de azt legalább tökösen mondják, és baromi jól hangzik, következésképpen biztos igaz is.
Kezdődött az egész a csontvázazással a költségvetésben. Mutasson nekem valaki olyan átlag magyar választópolgárt, akinek lenne egyáltalán fogalma arról, hogy mégis szerkezetében úgy nagyjából hogyan néz ki az ország költségvetése, vagy hogy hogyan szokott teljesülni egyébként, időarányosan az éves hiány. Lehetett aztán mutogatni, hogy bezzeg a szocik már 2010 májusára kipucolták a padlást, meg talicskával tolták ki a pénzt, mert öt hónap alatt az éves terv 82 százaléka volt a hiány! Most őszintén: a közgazdászokon kívül értette egyáltalán akkor valaki, hogy miről beszél - esetenként egy kissé félre - Varga Mihály? (Mondjuk a közgazdászok esetenként éppen azért nem értették, mert értették - de ez egy másik történet.)
Aztán jött minden néphülyítő populizmus netovábbja: a nyugdíjtőzsde fogalmának bevezetése. Mármint annak a mantrázása, hogy a magánnyugdíjpénztárak eltőzsdézték az emberek nyugdíját. Most komolyan: a választásra jogosult 7,8 millió emberből vajon hánynak van legalább egy kicsi fogalma arról, hogy milyen jogszabályok alapján és hogyan működnek a nyugdíjpénztárak? Vagy arról, hogy mégis mi az a fene az a tőzsde és mire való? Abban az országban, ahol a kormány nyugdíjügyi különmegbízottjának a saját bevallása szerint sincs fogalma minderről, lazán meg lehet etetni a választókkal, hogy valami sötét nyugdíjpénztári szocialisták holmi tőzsde nevű ruletten a saját szórakozásukra eljátszották az emberek nehéz munkával összekuporgatott megtakarításait. Azt pedig, hogy egy ma aktív politikus a jelenlegi demográfiai folyamatok mellett képes személyesen garantálni a 30 év múlva esedékes nyugdíjakat, és hogy mindezt a többség készséggel el is hiszi neki... Hát, hadd ne minősítsem. Ez tényleg a megtévesztés (magas)foka.
És ha már a szocialisták szóba kerültek: milyen baromi jól hangzik, micsoda hazafias, kurucosan tökös cselekedet csípőből leszocialistázni a luxemburgi külügyminisztert! Vajon a majdnem nyolcmillió választásra jogosult állampolgár közül hányan tudják, hogy Európában a "szocialista" egyáltalán nem olyan szitokszó, mint nálunk, és hogy egyébként egyáltalán nem a gyurcsányista, a liberálbolsevik, a tolvaj, a korrupt, a népnyúzó és a gazember szinonimája? Vajon hányan tudják, hogy momentán szocialisták - vagy esetenként egyenesen munkáspártiak - kormányoznak Ausztriában, Görögországban, Portugáliában, Spanyolországban, Szlovéniában, valamint koalciós partnerként kormányon vannak Luxemburgban is? Hát Szijjártó Pétertől biztosan nem tudják meg...
Apropó, Európa... Vajon az átlag magyar polgárnak mennyi fogalma van arról, hogy hogyan működik az európai uniós pályázati rendszer? Vajon hányan láttak már közelről uniós pályázatot? Na ugye! De azt azért simán be lehet nekik dumálni, hogy az uniós pályázati rendszer Magyarországon nem más, mint egy korrupt disznóól. Ismeretek híján pedig mindezt készséggel el is hiszik a Főnöknek. Csak mert hú, de tökösen megmondta!
És vajon a nyolcmillió választásra jogosult polgár közül hányan tudnak eligazodni az adóbevalláson? Vajon hányan tudnák kapásból megmondani, hogy mi a különbség az adóalap-csökkentő és az adócsökkentő tételek között? Mert ugye milyen baromi jól hangzik a Fidesz-kormány családbarát intézkedése, milyen baromi nagy összeg a havi 62 ezer 500 forint kedvezmény gyermekenként... Hja kérem, hogy ez csak az úgynevezett összevont adóalapot csökkenti, és hogy ebből a valós, kézzelfogható adókedvezmény éppen 16 százalék, vagyis pontosan 10 ezer forint? Félreértés ne essék: nem a családi adókedvezménnyel van bajom. Csak elgondolkodtatónak tartom, hogy a kormányzati kommunikációban még véletlenül sem a 10 ezer forintos összeg hangzik el, csak mert a 62 ezer 500 mennyivel jobban kommunikálható. Mert az akkor is több, még ha nem is. Ilyen alapon pedig bizony ez is a megtévesztés egy foka. Nem lennék meglepve, ha egy kósza Wikileaks-dokumentumból egyszer majd kiderülne, hogy pusztán kommunikációs szempontból döntöttek volna úgy, hogy az adócsökkentő helyett az adóalap-csökkentő kedvezmény formáját választja a kormány...
Néha egészen az az érzésem, hogy a magyar választópolgár nem hallgat az észérvekre, vagy - a klasszikus bonmot-val élve - egyszerűen nem hagyja, hogy befolyásolják a tények. Mert a tényeket értelmezni gyakran nehéz, a politikai lózung, a populista maszlag viszont könnyen emészthető - függetlenül attól, melyik oldal mondja.
Már persze csak annak, akinek még beveszi a gyomra.
Szerző: Michael Knight
· 4 trackback 164 komment
Címkék: politika kommunikáció fidesz kormány populizmus társadalom orbán viktor állam gazdaságpolitika szijjártó péter demagógia adócsökkentés csontváz dan brown
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Egy fülke forradalom margójára 2011.01.18. 21:09:20
Trackback: Nyugdíjak: Csak egyéves garancia volt? 2011.01.18. 11:43:11
Trackback: Nincs új a nap alatt! 2011.01.18. 11:28:41
Trackback: A nyugdíj jövője 2011.01.18. 11:28:13
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
anonymand 2011.01.18. 07:56:22
Vitatkozni, nincs szándékomban, nincs mivel.
..."egyszerűen nem hagyja, hogy befolyásolják a tények. Mert a tényeket értelmezni gyakran nehéz,"... - ez a kiragadott részlet elgondolkoztató. Saját tapasztalatom is igazolja, hogy a hívek hisznek és nem gondolkodnak. Adhatom én viták során források tömkelegét, nem hajlandók elolvasni sem, hát még megpróbálni értelmezni.
És ebben látom én az alapvető problémát: egy olyan értelmi szinten levő bázisra támaszkodik a Fidesz, amely képtelen a szövegértésre, a tények valamilyen szintű elemzésére. Valószínűleg ettől hívők.
Hosszú idő kell elteljen ahhoz, hogy a választók többsége ne érzelmi alapon szavazzon és csak a következmények hatására eszméljen, hanem észérvek alapján, a következményekkel számolva.
Röviden kiegészítve: nem kell művészi szinten művelni a megtévesztést.
Tisztelettel:
anonymand
Mlaci1 2011.01.18. 07:56:40
flort 2011.01.18. 11:36:05
Pláne, ha egy kis érzelmi színezetet is sikerül belevinni (a "mocskos zsi...", akarom mondani "mocskos Újpest" mintájára), már nyert ügyed is van.
Itthon.
Mert így pont a fontos kérdések raciolális megvitatása válik lehetetlenné. Pl. hogy miért veri laposra az összes nemzetközi focikupában a magyar csapatokat gyakorlatilag mindenki - lehet, hogy nem a zsi.., öőőő, újpestiekkel kellene foglalkozni, hanem jól focizni?
Hasonlóan: a nyugdíjkérdés európai probléma. Most erővel átnyomni valamit, ami minimum kétes jogilag, siker lehet itthon és meggyőző is, hogy a gaz nyugdíjbrókeerek nem kótyavetyélik el a vagyonkánkat. Nemzetközi összehasonlításban már nem biztos, hogy ilyen jó a megoldás, igaz, ott nem a Fatehén, vagy a Hatcsöcsű nevű kocsma törzsvendégeinek a színvonalán megy a beszély.
Amíg a politikusok nem nőnek fel a feladathoz, hogy a pillanatnyi szavazatmaximálási startégiát távlatosabb elképzelések váltsák fel, egyre jobban csúszni fogunk lefelé.
Sajnos.
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2011.01.18. 11:37:17
A politikai fanatikusok viselkedése igencsak hasonlatos a szektás hívőkéhez:
agyvihar.blog.hu/2009/06/10/hogyan_mukodtessunk_szektat_konnyen_es_hatekonyan
2011.01.18. 11:37:17
Ironikus, de Görögország, és Portugália is történetesen az államcsőd szélén áll :)
vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2011.01.18. 11:37:17
gp 2011.01.18. 11:37:34
Véleményem szerint nem csak a Fidesz, hanem az összes politikai formáció erre a bázisra támaszkodik. Ha kicsit távolabbról szemléljük, akkor pedig nem politikai hívőket fogunk látni, hanem az országnak egy jelentős hányadát, akik ilyen-olyan oktatási rendszerek végigjárásával jutottak ide. A problémát (szövegértés, stb.) az összes eddigi kormánynak (még a rendszerváltás előtti időkben is) kezelni kellett volna és a jövőben is kezelni kell.
Ernoke 2011.01.18. 11:39:20
lassan 8 éve foglalkozom pályázatokkal, és azt kell h mondjam, az uniós pályázati rendszer Magyarországon (kevés kivétellel, ami leginkább a csak EU-forrással és EU-adminisztrációval működő pályázatokra vonatkozik) nem más, mint egy korrupt disznóól. az lehet, h a szerző látott már közelről uniós pályázatot, de h miként működik a rendszer, arról fogalma sincs.
közpolgár 2011.01.18. 12:59:12
Krujs 2011.01.18. 12:59:12
Ez egy alapvető tény sajnos, ezért tudott gyurcsány 2006-ban nyerni.
Egyébként Görögországot meg Portugáliát kár felhozni, lévén 2 államcsőd közeli országról van szó.
Syolos 2011.01.18. 12:59:13
OkoskaTo:rp 2011.01.18. 12:59:13
A többin meg nem tudom, mit háborodsz fel. A Zembereknek fingjuk nincs az állam alapvető működéséről sem. A pénzügyekről még kevésbé. Jól mondta valaki, hogy aki svájcifrankos devizahiteles, az önmaga állított ki magáról bizonyítványt, hogy mentálisan alkalmatlan az ország ügyeiben való döntéshozatalra, szavazásra.
Kijelölt Felelős · http://hangulatjelentes.blog.hu/ 2011.01.18. 12:59:13
Egy év múlva kérünk beszámolót a takarítás eredményéről is!
MitTomÉn 2011.01.18. 12:59:15
Egyébként könnyen lehet, hogy így van.
Az a baj, hogy így lesz továbbra is.
A gond az, ide értve a nemrég bekövetkezett diszkóbalesetet is, hogy állandan csak a frázispuffogtatás megy a politikában.
Mert a "korrupt disznóól" az egy vélemény. Ez jó lehet nyitásnak, de tovább kéne menni. És jöjjön a felsorolás a konkrét problémákról, és a megoldásokról. És nem csak látszatintézkedésekről (mint pl. a razziák a diszkókban), hanem a feltárt okok megszüntetéséről.
Azt mondják, egy észlelt probléma valódi okáig kb. 5 miért kérdéssel lehet eljutni. E helyett általában megállnak 1-2 "miért" után, amivel csak a tünetet lehet kezelni, a valós okok bent maradnak a rendszerben.
Pl. Miért haltak meg a lányok a diszkóban? Mert többen voltak, mint az engedélyezett. --> Intézkedés: razziák)
Pedig:
- miért voltak többen? Mert nem volt érvényes engedélyük, ezért max 300 embert szabadott volna beebgedni (pedig jóval többnek is volt azért ott hely).
- Miért nem volt engedélyük? Mert nem akarták/nem tudták/stb. engedélyeztetni.
- Miért nem akartá/tudták/stb engedélyeztetni? Mert az érvényes szabályok miatt így is működhetett egy szórakozóhely.
Miért? Mert nem voltak megfelelőek a szabályok, megadták ennek a lehetőségét.
Most akkor mit is kéne csinálni razziák helyett illetve mellett? Rendes szabályokat alkotni!
És ez csak egy fonal volt, egy ilyen vizsgálatnak sok elágazása van. A lényeg: sok ilyet kérdést kellene feltenni, de hát ez munka. Egyszerűbb szimplán razziákkal csesztetni a szórakozóhelyeket.
Link Elek 2011.01.18. 12:59:16
a fidesz epp ellop mindent ami mozdithato, beleertve a teljes nyugdijvagyont is.
ugyanis az eddig nyugdijra felretett penzbol nem nyugdij kifizetes lesz. ez onmagaban lopas.
ha a magan nyugdujkasszakbol penzt toltak volna az allami nyugdijkasszaba, akkor lehetne mas szot is hasznalni.
de igy LOPÁS
aki lop, azt meg ugy hivjak hogy TOLVAJ
Ki lehetne irni ferihegyre:
Az Mszp hazudik, a Fidesz lop.
Wellcome in Hungary.
libus_ 2011.01.18. 12:59:16
Ami a disznóólakat illeti, azok a magyar közbeszerzésekről mondhatók el nyugodt lelkiismerettel - és még a "tisztelet a kivételnek" kitételt sem nagyon kell hozzátenni. Sajnos úgy tűnik, hogy ahogy vannak zsír- és hússertések, úgy a disznóólak is ilyenek és olyanok... ugye nem kell magyaráznom.
bastian 2011.01.18. 12:59:16
Szokásos szánalmas poszt. Ti magatoknak írjátok ezeket? Ez olyan, mintha valaki reggeltől estig azt ismételgeti magának, hogy "okos vagyok, okos vagyok, okos vagyok...", persze a diliházban...
Pistabácsi 2011.01.18. 12:59:17
Dubito 2011.01.18. 12:59:17
A különbség a hatalom cinikus gátlástalanságában van, ahogyan visszaél ezzel a tudatlansággal.
Ugyanis a civilizáltság egy bizonyos fokán nem mutatunk szamárfület egy vak embernek, és nem lopjuk ki a tárcáját a táskájából, csupán azért, mert megtehetjük, hiszen úgysem látja.
Alamio 2011.01.18. 12:59:17
Valahogy így tippeltem. Knightnak sincs fogalma a feléről sem annak, amiről ír.
lehoako 2011.01.18. 12:59:18
Ha nem lenne disznóól, láthatóan jönnének és használódnának fel a pénzek. Ha nem lenne korrupt, Zuschlag Jancsinak se "egészítették volna ki" a lajstromát az Európai Únió megkárosításával.
Amúgy köszönöm, Michael!
csoko20 2011.01.18. 12:59:19
De a legrémísztőbb az, ha ők maguk is elhiszik amit mondanak!
a_saci 2011.01.18. 12:59:19
ironikus, h mind2 országban nemrég volt kormányváltás - az állancsődközeli helyzetet "fantasztikus" gazdasági teljesítményt köszönték meg a választók a konzervatív kormányaiknak...
talán a populizmus kritikájára nem annyira jó 5let populizmussal válaszolni...
2011.01.18. 12:59:19
Nem sok jót lehet elmondani azoknak az értelmi képességeiről, akik képesek voltak a maszopszadeszt 12 évig, demszky maot meg 20 évig hatalomban tartani.
2011.01.18. 12:59:20
AnnaKarenina 2011.01.18. 12:59:21
És elég, ha a legutóbb bejelentett négyes intézkedéscsomagra gondolunk. Én elhiszem, hogy Mo-on rossz a foglalkoztatási arány, de azzal lesöpörni az elöregedő társadalom, a munkanélküliség, az egészségügyi állapot kérdését, hogy majd jól elveszik, lecsökkentik ezeket az ellátásokat, nem elégséges. Ugyanakkor nagyon jól lehet heccelni az embereket, hogy csak ezek a rétegek hibásak és máris nem fontos, hogy a gazdaságban van-e javulás. Szinte senki nem is hajlandó tekintetbe venni, hogy mindezek az emberek munkával, jövedelemmel, járulékfizetéssel szereztek jogot ezekre az ellátásokra.
usernev 2011.01.18. 12:59:21
fitball 2011.01.18. 12:59:21
Schaf · http://www.speedcams.hu 2011.01.18. 13:02:59
CHF/HUF0,95% (211,86)
A rossebb egye meg, hogy a gazdaság se hallgat senkire...
....és hogy nem akar az istennek se összeomlani a FIDESZ miatt.
ehja 2011.01.18. 13:03:14
Aszi 2011.01.18. 13:16:38
kútásó 2011.01.18. 13:16:39
En bizony tenyleg elhittem, h ha a bajnaek altal eloiranyzott hianycel csak a tetemes valsagadokkal egyutt volt teljesitheto, meg ugy is h a gazdasag egyebkent jobban teljesitett a vartnal, akkor csak kellett legyen ott egy-ket csontvaz.
"Nyugdijtozsde". No ezt is jol beszoptam. Az hittem h azert van kevesebb penz a magannyugdij szamlamon, mert a tozsden bebukta a manyup, de mostmar vilagosan latom h mas tenyeken alapulo magyarazatot kell keressek. Pl. a kulonbozetbol a szijjarto peter vett maganak kakaos csigat. Az a szemet.
A luxmburgi kulugyminisztert leszocialistazni annak ellenere h szocialista... hat nem mondom nem szep dolog. Koztudott raadasul, h az europai politikaban nem szokas kiallni az azonos parttomoruleshez tartozo tagok erdekeiert. Ugy hallottam h a luxemburgiaknak egyebkent meg a fingjuk is viragillatu. Asselborn meg egyebkent az europai politikusok kozul is megfontoltabbak koze tertozik. Legutobb a franciakat nacizta le a ciganytelepek felszamolasa kapcsan.
EUs palyazatot tenyleg nem lattam meg igy konnyen estem aldozatul a propagandanak. De most h belegondolok koztudott, h Magyarorszagon a korrupciot evekkel ezelott felszamoltak. Nem is ertem h adhattam hitelt valakinek, aki azt allitja h a plyaztatas egy disznool. Jo h jottel Mike. Amugy en ausztraliat sem lattam meg, nem is hiszem el h ott kenguruk elnek, meg ausztralok.
De ez az adoalap dolog mar aztan tenyleg nagyon odabasz. Ez a lgsunyibb atveres az osszes kozul. Azert szornyu, mert nem szamitasz ra, h idaig elmennek a tenyek megmasitasaban. Ahhoz mar hozzaszoktunk, h egy csodben levo orszagot, duborgo gazdasagnak nevezzenek, meg pannon pumanak. De ez? Hogy nem is az adobol, hanem az adoalapbol? Aztakurvaedesannyukat. Mi ez, ha nem a megtevesztes magasiskolaja?
Gratulalok, nagyon jo poszt, remelem nem csak nekem segitett, h megertsem ennek fidesz nevu rettenetes lenynek az ordogi termeszetet.
Artie 2011.01.18. 13:16:40
Artie 2011.01.18. 13:16:40
gp 2011.01.18. 13:16:40
horcrux 2011.01.18. 13:52:40
Dr. Cica75 2011.01.18. 13:57:42
"Az Mszp hazudik, a Fidesz lop.
Wellcome in Hungary."
Hanem:
"Az Mszp hazudik, a Fidesz lop.
Welcome to Hungary."
kalandlövész · http://kalandloveszet.hu 2011.01.18. 13:57:42
intruderjani 2011.01.18. 13:57:42
Azért durva dolog nap-nap után látni, ahogy az "átlagkomcsi-liberálbolsevik" meg van győződve arról, hogy a fityeszre csak agymosott halottak szavaztak, míg a saját hőn imádott pártjuk (A PÁRT) szavazóbázisa pedig olyan atomtudósokból kerül ki, akik "látnak a pályán", mindent tudnak és soha semmit nem kúrtak el... (És még véletlenül sem zombi nyuggerekből és kocsmatöltelékekből ill. átlag alatti keresetűekből akik bár nem tehetnek a saját helyzetükről, DE a helyzetük ellen sem tesznek semmit, mástól várják a megoldást főleg A PÁRTTÓL).
Katasztrófa...
DillingerEscapePlan 2011.01.18. 13:57:43
Ernoke 2011.01.18. 13:57:43
@lehoako: a Zuschlag-ügy kirakatper, a GYISM-ből mindenki hasznot húzott, ő csak egy a sok közül. sok ügyintézőnek megvolt a tarifája, mennyiért hoz ki nyertesre egy pályázatot, ami nemlétező eseményre, fiktív számlákkal számolódott el később.
az NFH (NFÜ) már magasabb szinten, százmilliós-milliárdos tételben űzte az ipart, gyakran a jóhiszemű pályázót károsítva. bürokratikus időhúzással (2 tábla közti amúgy nemlétező 1 Ft-os eltérésre hivatkozva pl.) volt, h másfél évig nem fizettek ki amúgy jogosan járó támogatásokat. hogy közben mit műveltek a pénzzel, azt nehéz elképzelnem, de biztos ügyesen megoldották. az Omninvest-ügy is elég szép példa arra, mi folyt/folyik ott.
amelyik pályázatot közvetlenül az EU-val kell elintézni, ott észrevehető, h sokkal kisebb a bürokrácia, normális az ügyintézés (személyesen lehet kapcsolatot tartani az ügyintézővel pl., nincs külön ember "kapcsolattartásra", h az ügyintézőket ne lehessen elérni/számonkérni), a kontroll viszont megfelelő. hát erről ennyit.
Squid 2011.01.18. 13:57:43
CHF/HUF0,95% (211,86)
A rossebb egye meg, hogy a gazdaság se hallgat senkire...
....és hogy nem akar az istennek se összeomlani a FIDESZ miatt. "
Majd szólj ha visszamegy a múlt márciusi szintekre, mert azóta sikerült rátenni minimum 10 forintot az Eurora..
www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=HUF&view=1Y
A svájci frankot se forszírozzuk szerintem, mert beleégsz de nagyon rondán. (bár ez nem teljesen a Fidesz sara)
www.xe.com/currencycharts/?from=CHF&to=HUF&view=1Y
Azért annyira kíváncsi vagyok, hogy ti forradalmárok ott a fülkétekben mikor fogtok bármilyen kritikát nem reflexből visszautasítani??!! Az imádva tisztelt NER-ben is benne van az "együttműködés" szó, ami gondolom nem csak a 2,6millió fidesz szavazót jelenti.
Amatőr 2011.01.18. 13:57:43
De a kikupálódott tömeg nehezebben manipulálható, tehát úgy csinálunk, mintha nevelni akarnánk; hátrányos helyzetűek felzárkóztatása (szocializálatlan szerencsétlenek, valamint otthon neveltek összeeresztése a szegregáció elleni küzdelem nevében), digitális táblát az iskolákba , bár a budi az udvar végében van.
Artie 2011.01.18. 13:57:44
Látod, tipikus mintapéldánya vagy "a tények nem zavarnak" és a "kettősbeszéd rulez" címkéjű fidesz-droidnak.
Veder1 2011.01.18. 13:57:44
Egyébként meg csúsztatsz, a mai nap is 214-215 körül van a középárfolyam, tudod, amin vonják a hiteleket.
luis5 2011.01.18. 13:57:44
Nem ártana írás előtt /helyett tájékozódnod.
Az Index által megkérdezett független szakértők se ajánlják a manyup-ban maradást (kivéve Mesterházy Attillát- ő úgyse ebből akar megélni öregkorára).
Dub hadnagy 2011.01.18. 13:57:44
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.01.18. 13:57:44
Hiába szerződik ki a pénztártag, külföldön tovább ketyeg a szolgálati idő: elég bejelenteni magunkat külföldön, és szolgálati éveket szerezhetünk a szabályozásban fellelhető kiskapu miatt – írja a keddi Világgazdaság.
Ezek után érdemes lehet elgondolkozni a magán-nyugdíjpénztárban való maradáson azoknak is, akik jelenleg külföldön dolgoznak, vagy azt tervezik, hogy pályájuk során hoszszabb időn át külföldön szereznek szolgálati időt. A kiskaput persze e nélkül is ki lehet használni: ha például a pénztártag bejelenteti magát alkalmazottként valamelyik uniós vagy más olyan országban, amellyel megállapodásunk van erről, és megfizeti a szükséges járulékokat, további szolgálati éveket szerezhet még akkor is, ha csak a minimálbér után rótta le a közterheket. Amiatt sem kell igazán aggódnia, hogy ablakon kidobott pénz az így külföldre befizetett járulék, hiszen ez után később az adott országból is nyugdíjat kaphat a befizető.
A kormány hiába zárta ki a pénztártagokat a magyarországi tb-ből, ha a tagok külföldön kezdenek dolgozni, más országok társadalombiztosításában továbbra is szerezhetnek szolgálati időt, amelyet itt Magyarországon is figyelembe kell venni – írja a Világgazdaság.
Magyarországnak jó néhány országgal van ilyen megállapodása a nyugdíjakról, elfogadjuk egyebek között az összes uniós országban, az EGT-tagállamokban (Svájc, Norvégia, Izland és Liechtenstein) szerzett éveket, emellett kétoldalú egyezmények alapján a Bosznia-Hercegovinában, a volt szovjet tagállamokban, Jugoszláviában, Horvátországban, Kanadában, Montenegróban és Dél-Koreában ledolgozott évek után is nő az összesített szolgálati idő.
valasz a KE-nek 2011.01.18. 13:57:45
Saját tapasztalatom, hogy a magánnyugdíjpénztárakkal kapcsolatban rengetegen hörögnek itt a blogokon, hogy hú, ellopják a pénzemet úgy, hogy halvány lila fingjuk sincs arról tányleg veszítenek-e valamit és ha igen, mit. Úgyhogy csak óvatosan az ilyen kijelentésekkel. Nem a fidesz szavazói ilyenek, hanem általában a szavazók ilyenek. Csak a mostani kormánynak egyelőre hisznek, mert láthatóan új irányt vett az ország és pontosan erre kaptak felhatalmazást, míg a ballib véleményformálók vért pisálnak, mert az elmúlt nyolc év után már azt sem hiszik el nekik, amit kérdeznek.
kewcheg 2011.01.18. 13:57:45
Egy példa, pl. a rendőrségi vezetésről.
a miniszter úr biztos jó szakember, de mit mondana arra, ha látná, hogy bizonyos alegységek szolgálatban lévő tagjai pl. az álló rendőrkocsiban ülnek cigizve,tőlük 50-100 méterre X6-osok és kategóriatársaik parkolnak a keskeny járdákon valamint csempészcigit árusítanak.Vagy ha a bűncsel. elkövetését követően lebeszélni igyekeznek a sértettet a feljelentésről.Milyen vezetőik vannak ezeknek? Ja, hogy már nyugdíjba is mentek 38 évesen? Akkor nem szóltam...
sárkányfő 2011.01.18. 14:03:20
CSENDES 2011.01.18. 14:03:21
sanyix 2011.01.18. 14:06:45
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.01.18. 14:06:45
WOWBAGGER 2011.01.18. 14:10:03
sárkányfő 2011.01.18. 14:10:04
Itt egy 57 oldalas angol nyelvű elemzés a médiatörvény-tervezetről.
www.osce.org/fom/71218
A dátuma 2010 Szeptemberi....
WOWBAGGER 2011.01.18. 14:13:08
Bambano 2011.01.18. 14:13:08
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.01.18. 14:13:08
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.01.18. 14:13:59
Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.18. 14:26:50
szekrény
nokiás doboz
talicska
disznóól
Orbán rajongóinak ezek a megfogható fogalmak.
Úgy kell beszélni velük, hogy felcsillanjon a szemük.
Emberek !
Eddig disznóól volt a nyugdíjtőzsde, de most Orbán kitolja a pénzt a talicskával.
A szekrénye már tele nokiás dobozokkal.
Te meg mentsed a csontos segged !
Egy söralátét marad neked.
Roa 2011.01.18. 14:27:11
A két halmaz vajh mennyire fedi egymást? Valószínűleg teljesen. Na ugye! Persze utólag mindenki tagadja, hogy beszopta anno ezt a blődséget, mert azért érzik, hogy ilyen szinten hülyének lenni rossz. Ez a magyar értelmiség. Pfff. Most meg persze picsognak és moralizálnak a szegény megtévesztett választókról. Mert ugye ők az értelmiség. No persze... :)
A szerelő 2011.01.18. 14:27:42
Valami megoldás kéne már.
Netuddki. 2011.01.18. 14:30:09
De mint tudjuk a fideszesek sosem voltak jók matekból. :(
mrsknight 2011.01.18. 14:31:10
Netuddki. 2011.01.18. 14:33:38
A pannon pumáról nekem mindig a magas magyarországi prostitúció jut eszembe. Biztos mert könnyű pannonpinának olvasni.
mrsknight 2011.01.18. 14:33:38
Netuddki. 2011.01.18. 14:36:57
A tények makacs dolgok.
Netuddki. 2011.01.18. 14:43:17
"Azórbán, agyúrcsány ellopják a pízünket!"
Ami a kabaréban így hangzik ugyan el de senki nem olyan hülye, hogy azt higgye ez a két ember egyedül lopná el az adónkat. ;)
A politikusok legnagyobb hibája, ha hülyének nézik a választóikat. Volt már belőle pár meglepetés. 2002, 2010, 2014...
Kerek négyszög 2011.01.18. 14:45:52
Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.18. 14:48:08
Le vagy maradva Roa !
Ma mondta Viktorunk, hogy
-mindenki minket irigyel !
...ez simán veri a pannonpumát és meg is főzi a fazékban.
moncayo 2011.01.18. 14:49:37
metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.18. 14:57:18
libus_ 2011.01.18. 14:57:19
"...az uniós pályázati rendszer Magyarországon (kevés kivétellel, ami leginkább a csak EU-forrással és EU-adminisztrációval működő pályázatokra vonatkozik) nem más, mint egy korrupt disznóól."
Azaz ő éppen a közös finanszírozásúakról írt.
tomwar 2011.01.18. 15:07:03
Tetszik, na!:-))
Alikam 2011.01.18. 15:18:07
Hát komolyan, a kurva anyátokat:)
Hihetetlen, rohadt proletár lakossága van ennek a szerencsétlen országnak, ez lesz a veszte, vagyis ez volt a veszte, mert mire innen kikecmergünk addigra a spk csöves proli megdöglik, de a gyerekek meg az unokák még llazán tologatni fogják a fasztalicskát.
gp 2011.01.18. 15:18:07
kútásó 2011.01.18. 15:18:08
trocadero 2011.01.18. 15:24:29
Persze bármilyen jó is a GDP növekedés adat és bárhogy csökken is az államadósság, általában az nyer, aki többet igér a népnek, ld. 2002.
Jofiu 2011.01.18. 15:29:49
A nyugdijpeztari befektetesek nem sokkal jobban garantalnak nyugdijat mint egy orszag tarsadalma. Talan egyaltalan nem jobban, talan rosszabbul, mint egy gazdasagi alapon mukodo szervezet aki engedelyt kapott nyugdijpezekkel valo uzletelesre, affele nyer-nyer alapon. Bevetel es megelhetes a penzforgatonak, gyarapodo nyugdij, ami a sajat teljesitmenyebol kovetkezik es nem a tarsadalmi osszefogasbol es a soran megallapitott szamokbol a maganembernek.
Azt lehet sugallni, a befektetesekkel jobban lehet keresni, biztosabb, de pont annyira szelektiv meglatas mint politikai dontesek 30 eves kovetkezmenyein morfondirozas.
Pont akkorat, sot nagyobbat lehet bukni a magannyugdijpenztarakon, mint nyerni (visszaemlekezek egy ket evvel ezelotti Economist cikkre osszes nyugdijpenzuket elveszto emberekrol USben, csak mert az orokke megbizhato es biztos ingatlanbefekteteseken tonkrement par penztari ceg). Es mint lathattuk mostansag, a tozsde kicsit elvesztette eredeti fokuszat, tenyleg a torvenyes szerencsejatekot uzo, shortolasban es nem hosszutavu operaciokban erdekelt, tulfizetett bankarok es brokerek kontrollja ala kerult. Persze nem csak reszvenyeket lehet venni a magannyugdijpenztari penzeken, allami reszvenyeket is es egyebeket is, de allampapirokra alapozasnal kozeledunk az allamra epiteshez kicsit.
Tevedes ne essek, nem allok ki az allami futtatasu nyugdij mellett. Csak nem allok ki egyik mellett sem, mert bizonytalan az egesz. A demografiaboma magaval ranthatja nem csak az orszagokat, de az egesz gazdasagot, nem valogat. Ha a gazdasag porog, az allam is jol jar, de forditva is.
Jobb egy az egyeni teljesitmenyeket figyelembevevo rendszer, de az allami keretben is megvalosithato.
Nincs egyertelmu modszer.
De ugyis tudjuk, a magannyugdij penztarak penzenek lenyulasanak koze sem volt ahhoz melyik nyujt biztosabb nyugdijat, egyszeruen csak csokkenteni kellett az allami veszteseget, nehogy bedoljunk ma. Aztan ha ma bedolunk akkor baszhatjuk a zsiros magannyugdijszamlat, mikor nincs mit ennunk, mert nincs allasunk. Nem beszelve, hogy ha bedol egy ket allam - sanszos - az magaval viszi a gazdasagot ami garantalna a magannyugdij hatteret. Ha elertektelenedik a nyugdijpenztari betet, az se szep perspektiva.
Jofiu 2011.01.18. 15:36:56
Akar egyik, akar masik ember ultet fel valakit, az nem jo.
Kar kiemelni csak az egyiket, ugyebar. : )
Persze ha neked mas cimke kell az emberi kapzsisag es butasag helyett, valami neked jobban hangzo, vegul is nyugodtan hasznald azt.
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.01.18. 15:36:56
A különbség Orbán és Gyurcsány közt, hogy Gyurcsány bevallotta, hogy hazudtak, és hogy ez így nem mehet tovább!
Orbán meg szépen a szemünkbe néz, és azt mondja a megszorításokra, hogy ez nem megszorítás, hanem struktúrális átrendezés.
Kettőjük közül pont ő az, aki le is néz minket. Azt hiszi tök hülyék az emberek.
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.01.18. 15:36:57
Na mert én is ebben az ágazatban dolgozom, és nekem más a véleményem.
Arról nem beszélve, hogy az első Széchenyi Terv idején mi volt. Na az igazán disznóól volt.
Bankrator 2011.01.18. 15:36:57
gp 2011.01.18. 15:36:57
www.mnb.hu/arfolyam-tablazat?query=2011.01.18.,2011.01.18.,1,CHF
(CHF 2011. 01. 18. 212,12 )
kútásó 2011.01.18. 15:37:06
Schaf · http://www.speedcams.hu 2011.01.18. 15:39:28
Nem hiszem, hogy az MSZP bármekkorát ígért volna, nyert volna. Vajon miért?
Az árfolyamkekeckedőknek: Hol is volt ez az árfolyam Gyurcsány apátok idejében? 300-310 Ft? jaa.. az nem érdekes régen vóóót... meg az IMF hitel is, amit velünk is fizettetnek.. stb.-stb.
Egyébként már mondtam néhány blogban. A nap közben kommentelő ÖSSZES közalkalmazottat elküldeném, mivel ha az én adóforintjaimon ennyire ráér, akkor nincs rá szükség (vagy ás csinálja helyette a munkát). :-)
Vajon mennyit takarítanánk meg? :-)) De elvenném a 65 év alatt az összes 150e Ft feletti nyugdíjat, felülvizsgálnám a rokkantsági jogosultságokat 8korrektül) és kapásból megszüntetném a 2 hónapnál tovább tartó munkanélküli segélyt.
...hmm... nem valami hasonló készül?
SzöZö 2011.01.18. 15:41:00
Bármi történik ők hinni akarnak. Nem zavarják őket a tények.
\\\'tor 2011.01.18. 15:41:00
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.01.18. 15:59:36
hazug fidesznyik (törölt) 2011.01.18. 15:59:36
Nem akarlak elkeseríteni, de ha ezek sokáig játszanak fülkeforradalmat külföld felé, meg ne adj Isten a vezér papagája és debreceni suttyó haverja meg találnak nyilatkozni a jövőben is, felfelé lehet majd kerekíteni a 25 évet.
:-)
Kijelölt Felelős · http://hangulatjelentes.blog.hu/ 2011.01.18. 15:59:37
jutalék? :-)
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.01.18. 15:59:37
'En bizony tenyleg elhittem, h ha a bajnaek altal eloiranyzott hianycel csak a tetemes valsagadokkal egyutt volt teljesitheto, meg ugy is h a gazdasag egyebkent jobban teljesitett a vartnal, akkor csak kellett legyen ott egy-ket csontvaz.'
Mondjuk arra gondoltál, miközben feltártad elmédet és befogadtad az új információkat, hogy a 29 pontos zseniális akcióterv volt az a bizonyos csontváz?
"A luxmburgi kulugyminisztert leszocialistazni annak ellenere h szocialista... hat nem mondom nem szep dolog. Koztudott raadasul, h az europai politikaban nem szokas kiallni az azonos parttomoruleshez tartozo tagok erdekeiert."
Hát, ehhez csak annyit, hogy 20 éve nagykoalícióban, az ország érdekét figyelembe véve kormányozzák Luxemburgot, köszönik, jól vannak.
""Nyugdijtozsde". No ezt is jol beszoptam. Az hittem h azert van kevesebb penz a magannyugdij szamlamon, mert a tozsden bebukta a manyup, de mostmar vilagosan latom h mas tenyeken alapulo magyarazatot kell keressek. Pl. a kulonbozetbol a szijjarto peter vett maganak kakaos csigat. Az a szemet."
Na Te pont megérdemled, hogy odaadd a megtakarításodat Vikinek, hiszen 12 éve fel vagy háborodva azon, hogy arra kényszerítettek, hogy a mindenképpen befizetendő 10 % munkavállalói járulékod 80%-át magadnak gyűjsd.
Fúj undorítóak voltak, hogy mikre nem kényszerítettek minket!
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.01.18. 15:59:37
zombi nyuggerekből
Tudod, azok a zombi nyuggerek építették neked újjá az országot, ingyen és bérmentve a legnagyobb szegénységben a háború után.
Szégyeljed a pofádat. Én 38 évesen helyetted is szégyenlem.
Kijelölt Felelős · http://hangulatjelentes.blog.hu/ 2011.01.18. 15:59:38
Ha meg nem sértem érzékeny lelkivilágodat: mit szólnál a tiedéhez?
hazug fidesznyik (törölt) 2011.01.18. 15:59:38
Miért, ki fizetné meg? Szerinted kinek vették fel azt a hitelt? Ha sokáig osztod itt a narancsos eszedet, a végén még nem marad semmi belőle. Már most is nagyon fogytán van.
Jofiu 2011.01.18. 15:59:38
Az en ertelmezesem szerint igaz, hogy a poszt aktualis temakat hoz fel, de a problema idotlen. Valahogy a megvezetheto lakossag tema, mint fovonal itt, az nem domborodik sehova.
Gondoljatok arra hogyan kerult megvalasztasra az elso Orban kormany es miket csinalhatott. Aztan hogyan riposztolt agyatlanul a Medgyesi fele vonal mindenfele irrealis igeretekkel, es bejott nekik. Vagy hogyan haborodtak fel a hazudos Gyurcsanyon Oszod kapcsan mint a szuzlany a kupiban aki ilyesmirol meg nem is hallott. Es a mostani elore lejatszott kampany se volt mentes hihetetlen elemektol, meg ha nem is volt ra szukseg.
Es megis, beszopta a nep, folyamatosan, amneziasan, hosszu eveken keresztul. Hosszu eveken keresztul.
Ez bizony egy tendenci es nem domborodik sehova, kizarolag azok fele akik a sajat erdekukben kihasznaljak a jelenseget.
Gyakorlatilag mindenki ilyen a magyar torveny es donteshozasban az elmult tizenplusz evben.
Bankrator 2011.01.18. 16:01:22
Veder1 2011.01.18. 16:07:30
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.01.18. 16:07:31
Elnézést, nagyon nagyon jó volt:-)
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.01.18. 16:13:36
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.01.18. 16:13:37
A stílusod téged minősít. Tudod a stílus?
Tessék:
"A stílus valamilyen módon mindig kifejezi a beszélő személyes kapcsolatát a témával, tartalommal."
Mennyire igaz!
intruderjani 2011.01.18. 16:20:29
Az agyhalott, zombi nyugger az agyhalott, zombi nyugger ha épített országot ha nem. Én a mostani állapotukról beszélek, és te pontosan miről is?
Tudod, akinek nem inge...
Schaf · http://www.speedcams.hu 2011.01.18. 16:20:29
Az Index főoldalát szoktad nézni? Vagy az MSZP központból közvetlen linkeket kapsz hogy hol kell kommentelni? :-))
Nem próbálok semmit sem sehogy beállítani. Tényszerűen közlöm, hogy:
a, Lejebb ment az árfolyam akármennyivel is, annak ellenére, hogy a fajtád napok óta világvégét emleget
b, Még sehol sincs az EUR árfolyama Gyurcsány apád idejéhez képest.
@hazug fidesznyik:
maximum anyádnak vették fel a hitelt, hogy te megtarthasd a "megtakarításodat" a KMNYP-nál.
Meg hogy legyen miből rakni a NOKIA-s dobozba. esetleg neked is jutott?? :)))
jonatanxx 2011.01.18. 16:22:22
Legalább egy érvrendszert fel tudnál építeni, de reménytelen. Fájlalod, hogy a választók nem hisznek a tényeknek. Ebben a posztban nem sokat találunk belőle, így nincs minek hinni.
Ernoke 2011.01.18. 16:22:22
egyébként korrupcióról csak annyit mondanék, h NKTH, 2005. decembere, madárinfluenza-vakcina kiírás. pályázói részről is van csomó trükk, pl. tételesen elszámolandó támogatásból ki lehet nyerni többmillió forintot tisztán saját zsebbe körbeszámlázásokkal és fiktív szerződésekkel úgy, hogy még a pénzmozgás is látsszon. ehhez persze az is kell, h az ügyintéző kedves szülinapi csomag vagy más fejében azért ne nézze meg olyan nagyon azokat a benyújtott dokumentumokat.
vagy ha EU-mentes dolgot akarunk (bár ez nem a bejegyzés témája), akkor NCA - összefénymásolt hamis okiratokkal lehet(ett) rajta milliókat nyerni, és a kutya se ellenőrizte soha a kamu civil szervezetek jogosultságát.
Schaf · http://www.speedcams.hu 2011.01.18. 16:28:28
...és nehogy már tapsikoljunk, ugyanis azt az apró dolgot elfelejtitek közölni a néppel, hogy mikortól lehet ennek a két gyárnak majd MAGYAR alkatrész beszállítója...
Nos? Mikortól? Vagy eddig már nem jutottatok el? Érdemes utánanézni.. hogy vajon az olcsónak mondható szakképzett munkaerő és a profit, vagy a szeretet hozta-e ide ezeket a cégeket.... és annak sem ártana, hogy milyen privilégiumokat osztottunk ki nekik azért, hogy idejöjjenek.
Esetleg a Pannon Puma idejéből a Hankook-ra emlékszik még valamelyikőtök?? Vagy beszélgessünk a Hajdú-BÉT-ről?
Nehogy már összeszarjam magam az előző 8 év kormányzásának gazdasági elképzelésein. (értsd autópálya sokszoros áron, megyeri híd, TESCO építések: pl. Csornán, stb...) Tudjátok mi a közös bennük? Hogy mindegyikben egyvalakit felejtettek el ezek a nagyszerű multik kifizetni... szerintetek kit kedves szoclib zászlólengetők?
kútásó 2011.01.18. 16:40:27
2. Teljesen igazad van. Egy luxemburgi koalicios politikus mindig szigoruan tenyek alapjan itel es nyilatkozik. Ezt a Lux2 nevu gen tultermelodese okozza naluk. Fel sem vetodhet, h csak ugy belediktaturazzon, belenacizzon a vilagba, mint az nalunk szokas.
3. Szerintem valakivel osszekeverhettel, mert semmin sem voltam felhaborodva. En max azon vagyok felhaborodva, hogy miert nem olyan okosak a politikusaink, mint amilyen Te vagy.
mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.01.18. 16:40:27
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.01.18. 16:40:27
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.01.18. 16:50:58
Anti Anyag (törölt) 2011.01.18. 17:21:05
Ha te is nácinak hívod magad és e mellett még Hitlert is felvállalod, kurvára nem érdekes a megítélés szempontjából, hogy nem viselkedsz náciként.
Magánügy, miért engedték Gyurcsányékat a soraikba.
Bankrator 2011.01.18. 18:19:14
Gestanyó 2011.01.18. 18:19:14
Gyurcsányeusz Francbamesz
Kókadtosz Balfasz
etc.
Bankrator 2011.01.18. 18:19:15
Krujs 2011.01.18. 18:19:15
ja igazad van, Gyurcsány egyből bevallott mindent.
ja várj, nem is, asszem csak egy ciklus és egy újraválasztás után...
ja és még asszem nem is bevallotta hanem kiszivárgott egy hangfelvételen...
ja mennyivel jobb volt az a kúrcsány..
pfff
Krujs 2011.01.18. 18:19:15
Szerintem aki átbaszott meg aki átbaszott közt ilyen szempontból nem különbség hogy utána bevalotta-e..
illetve kiszivárgott...rofl..
kútásó 2011.01.18. 18:19:16
anonymand 2011.01.18. 18:19:16
Egy javaslat: hagyják békén a magán-nyugdíjpénztárakat és akkor 3 év múlva a kifizetendő nyugdíjaknak csak egy része lenne teher az államnak.
Még egy javaslat: a szürke és fekete gazdaság kifehérítését oldják meg, és egy csomó probléma megoldódik magától. Ha nem zsebbe fizetnek, akkor növekszik a járulékbevétel, az adóbevétel és mindjárt több lesz a pénz a nyugdíjakra, gyógyszertámogatásra, oktatásra, stb.
Tisztelettel:
anonymand
Link Elek 2011.01.18. 18:19:17
grammar nazi :)
KenSentMe 2011.01.18. 18:19:17
aki egyetért, az barát, aki kritizál, az ellenség, neadjisten kommunista.. ezt is úgy imádom, nincs átmenet.. sosem tudod senkinek sem elmagyarázni, hogy szívesen szavaznál egy normális, szociáldemokrata pártra, mert akkor rögtön liberoszocialistakommunista rendszerbomlasztó fasz leszel, szemben a fajtamagyar ősmagyar egészséges lelkületű hazafival..
ezeknek az embereknek tényleg csak azt kívánom, hogy egyszer teljesüljenek be az álmaik, üldözzék el a múltikat, irtsák ki az ellenséget, éljenek egy 100%-os fajtamagyar hazában.. jöjjenek rá, hogy amiben hittek, az szarra se jó, hogy kizárólag a zászlólengetős magyar faszagyerekek sem volnának képesek egy élhető országot létrehozni (például mert a tudásuk és a műveltségük hiányzik hozzá), tapasztalják meg, hogy nem olyan egyszerű a világ, ahogy az ő kis elméjükben jóra és rosszra felosztódik.
kerecsen2010 2011.01.18. 18:54:39
sprenczl 2011.01.18. 20:22:52
dr kíváncsivagyok 2011.01.18. 20:35:09
dr kíváncsivagyok 2011.01.18. 20:37:27
dr kíváncsivagyok 2011.01.18. 20:43:16
anonymand 2011.01.18. 21:14:30
Tisztelt intruderjani!
Katasztrófa! Ahogy írod. Szó szerint.
Tudod én egy nyugger vagyok, mellesleg amatőr nőgyógyász, egyetemre is csak moslékér jártam, a malacoknak. Ennek ellenére bátorkodtam, az első bejegyzésben, véleményezni a velem nem egy oldalon állókat. Az általánosítás helytelen, belátom. Igazolj!
Részletezd kérlek, hogy mi értelme van egyéni "virtuális" számlavezetésnek az állami nyugdíjpénztárba visszalépőknek?
Előre is köszönöm segítségedet!
Tisztelettel:
anonymand
Bankrator 2011.01.18. 21:16:38
Harom harmad 2011.01.18. 21:26:01
Olyasmikre gondolok hogy a nemzetközi tőke hibáztatása mindenért (és megbüntetése), a liberalizmus, individualizmus elutasítása vagy legalábbis a nemzeti értékek alá helyezése, a nemzeti nyelv védelme, az állami szerepvállalás erősítése az egyének önállóan szerveződő szerepvállalásával szemben (gazdasági és politikai értelemben is, pl államosítások), szakszervezetek gyengítése. Ja és a totális állami propaganda.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.01.18. 21:45:21
Náluk ez nem szitokszó? Mert olyan szerencsés helyzetben vannak, hogy nekik nem kellett megtapasztalniuk, hogy hogyan is néz ki egy olyan ország, amelyikben a szocialista pártok megpróbálják megvalósítani világproletármegváltó eszméiket.
Magyarország ezen túl van, s talán tanult belőle - ez inkább csak remény, mint ténymegállapítás - s jogosan tekinti naívnak azokat a nyugat-európaiakat, akik nem tanultak a Kelet-Európa történelméből és még mindig a szocialistaizmust éltetik.
Nem valószínű, hogy Magyarország számára megalapozott kritikát és hasznos ötleteket tud megfogalmazni egy olyan nyugati politikus, aki egy Szocialista Munkáspárt tagja. Tudom, tudom, náluk máshogy hangzik. Mert ők még nem tudják annyira, hogy mit jelent a valóságban mi viszont már sajnos igen.
Az meg külön hab a tortán, hogy egy olyan jelentéktelen ország akarja kioktatni Magyarországot, amelyhez képest még Magyarország is világhatalom, és léte csak a nagy szomszédok kegyének köszönhető.
---
Na mi van még? Attól még, hogy valaki magyar választópolgár, nem biztos, hogy semmihez sem értő, semmit sem látott, sík hülye. - Bár ugye a kommunista diktatúra pártja még mindig bent ül a parlamentben és még mindig az 1989-es posztkommunista alkotmány van érvényben. -
Szóval ezekből a vajon hányan tudják elmélkedésekből nekem az tűnik, hogy ki, hogy vagy a cikkíró a fogalmatlan e témákban, vagy másokat néz annak. Egyik sem túl pozitív.
Az apró "kommunikáűciós trükkök" terén természetesen igaza van, csak ez nem pártspecifikus, minden politikai párt így csinálja, sőt még mások is.
Pl. tipikus, hogy ha 102-t és 104-et ábrázolnak grafikonon, akkor csak a 100 feletti részt ábrázolják úgy, hogy a 104 az kétszer annyinak tűnjön, mint a 102. Ettől függetlenül nem hazugság, ahogy az adóalapot csökkentő tételek hangsúlyozása sem az.
Persze lehet nem szeretni a mostani kormányt. De mindig van mihez képest. Azt hiszem bőven van még tartalékjuk, hogy bármit is tegyenek, a többség ne kívánja vissza a vörösöket, bárhogy is csengjen a nevük éppen.
Harom harmad 2011.01.18. 21:45:21
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.01.18. 21:48:50
""Vajon hányan tudják, hogy momentán szocialisták - vagy esetenként egyenesen munkáspártiak - kormányoznak Ausztriában, Görögországban, Portugáliában"
Ironikus, de Görögország, és Portugália is történetesen az államcsőd szélén áll :)"
Csak nincs valami összefüggés? :-)
Magyarországon milyen kormányzás is volt az államcsőd szélén 2008-ban?
Persze, nem tehetnek a világválságról. Csak arról, hogy olyan helyzetbe hozták az országot, hogy egy ekkora válság azonnal ledöntse.
Harom harmad 2011.01.18. 21:58:11
Ugye először kitalálták hogy ez a luxemburgi külügyminiszter "magánvéleménye" - azt nem verték nagydobra amikor kiderült hogy nem, ez az egész kormány véleménye - aztán meg felhozták hogy "szocialista" ami ezért érdekes mert Orbán azzal próbálja lesöpörni a külföldi kritikát hogy ezt az MSZP diktálja és a sok jobber agyhalottnak ehhez elég hogy valaki szintén "szocialista".
Véleményt pedig simán tud alkotni, szerintem nagyon találó is és pont azt hozza fel amit minden tiltakozó is felhoz.
De ez az ellenérv is a Propagandaközpont egyik találmánya, mintha mi egy másik bolygó, egy másik faj lennénk és csak mi magunk lennénk képesek megérteni a saját törvényeinket. Nonszensz, de a sok proli beveszi.
Harom harmad 2011.01.18. 22:02:13
Ha bármilyen papírba fektethet a pénztár, akkor kimondhatjuk hogy csak annyira biztosak mint a világgazdaság. Ha csak magyar állampapírba akkor persze csak annyira biztosak mint a magyar állam.
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.01.18. 22:06:09
"Egy javaslat: hagyják békén a magán-nyugdíjpénztárakat és akkor 3 év múlva a kifizetendő nyugdíjaknak csak egy része lenne teher az államnak.
Még egy javaslat: a szürke és fekete gazdaság kifehérítését oldják meg, és egy csomó probléma megoldódik magától. Ha nem zsebbe fizetnek, akkor növekszik a járulékbevétel, az adóbevétel és mindjárt több lesz a pénz a nyugdíjakra, gyógyszertámogatásra, oktatásra, stb.
Tisztelettel:
anonymand "
Maximálisan egyetértek, valahogy így kellene elkezdeni a reformokat - de ehhez egyik politikai párt sem fog itthon hozzányúlni. Sajnos.
Harom harmad 2011.01.18. 22:11:57
Ez a döntés arról szól hogy Orbánnak adod-e a pénzed vagy sem. Hogy mire fogják elkölteni? Honnan tudhatod? Hogy most mit mondanak az szerinted mérvadó? Nem hozhatnak már holnap akármilyen törvényt? De. Ellenőrzi a költségvetést valóban független szervezet? Nem.
Akkor fogod megtudni amikor megbuknak és kiderül majd hogy mi is történt a fidesz uralma alatt valójában.
Harom harmad 2011.01.18. 22:20:05
Foglalkozzon inkább oktatással, olyan szociális védőhálóval ami nem alanyi jogon jár és a gazdagokat támogatja és csak konzerválja a szegénységet, munkanélküliséget, hanem olyannal ami nem hagyja hogy emberek az utcán aludjanak vagy megfagyjanak mert nincs pénzük fűtésre.
Teremtsen jogbiztonságot, és ne a hatalom centralizálásával foglakozzon, stb stb stb.
kela-bá 2011.01.18. 22:57:15
anonymand 2011.01.19. 08:30:15
"A megtévesztés foka. Ha egyszer majd valaki könyvet ír a Fidesz és az Orbán-kormány kommunikációjáról, a címe akár ez is lehetne - már persze ha Dan Brown nem lőtte volna le a poént néhány éve. De hogy még véletlenül se lehessen belekötni, javaslom, hogy legyen a Orbán-Szijjártó-Lázár-Kósa tengely verbális mutatványait elemző könyv címe A megtévesztés (mester)foka."
A Fidesz eddigi léte alatt kialakított kommunikációs stratégiája bevált, hisz "elsöprő" (52,7%-os) győzelmet arattak.
A vérükké vált viselkedéstől eltérni már nem tudnak (talán genetikailag is módosultak), ez jól látszik, ha az olvasók figyelemmel kísérik az eseményeket.
Lesz azonban böjtje ennek a viselkedésnek, mert ami itthon, az első bejegyzésemben részletezettek szerint működik, az nem megy az Unióban, Európában és a nagyvilágban.
A nagy illuzionista minden trükkje leleplezésre kerül, a tények (laposabb zseb) pedig, előbb vagy utóbb rádöbbentik a híveket, hogy kolbászból Orbán csak magának font kerítést.
Tisztelettel:
anonymand
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.01.19. 08:34:55
(Nem érdekel melyik oldal, melyik párt, milyen politikai/civil erő, de most már rendet vághatna valaki ebben a lepusztult, de jobb sorsa hivatott országban.)
PS.:MK blogja egyébként tetszik, többek között ez az írása is.
mizrolist 2011.01.19. 08:34:55
Krujs 2011.01.19. 08:34:55
intruderjani 2011.01.19. 08:35:13
Ne beszélj el mellettem...
tomwar 2011.01.19. 08:49:41
Schaf, az altalad emlitett ugyekben BIZTOSAN tudod, hogy a multi nem fizetett? Mert a legtobb esetben - koztuk a sajat cegemnel is - pont az tortent, hogy a jo magyar fovallalkozo megkapta a penzt a beruhazotol, es nem fizette ki az alvallalkozokat, es lelepett a penzzel. Nalunk pontosan ez tortent.
Azok a sokat szidott multicegek (vannak hibaik is persze) beruhaznak, munkahelyeket teremtenek, es BEJELENTETT allasokban alkalmazzak a munkavallaloikat...
Termeszetesn profitorientaltak, mint minden kapitalista ceg. EZ LENNE MEGLEPO!? Akkor irany vissza cocializmusba, mert az az olyan jo!? Hagyjuk mar...
intruderjani 2011.01.19. 08:53:04
Mint azt értő olvasással ki lehet deríteni, pontosan azt állítottam-állítom, hogy az emeszpé törzs-szavazó bázisa agyhalott nyuggerekből, kocsmatöltelékekből, érdekemberekből és ufókból áll (ez utóbbiakat nem tudom hova tenni, épp ésszel fel nem foghatom az indítékaikat). Ezt konkrétan nehéz lesz cáfolni, pontosan tudjátok ti is, ezért jönnek az ilyen megnyilvánulásaimra a "merafityeszrekikszavaznak?" jellegű válaszok. Mert az igazság fáj, egyszerűbb "visszatámadni". Ezeket simán ignorálom is. (Pláne, mert nem vagyok fityeszes, na vajon hova tettem akkor az ikszet?).
"Részletezd kérlek, hogy mi értelme van egyéni "virtuális" számlavezetésnek az állami nyugdíjpénztárba visszalépőknek? Előre is köszönöm segítségedet!"
Válaszom: Szerintem pontosan semmi (paraszt-mókusvakítás, ahogy jobban tetszik). Az elsők között adtam le a nyilatkozatom... Bár a kiskeresetűek nem járnak ezzel rosszul (sőt!), mert minimál nyugdíj mérték mindig van-lesz az államiban, míg a piacon a tényleges befizetések és azok hozamai a mérvadóak.
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.01.19. 10:22:28
anonymand 2011.01.19. 10:23:19
Tisztelt intruderjani!
Sajnálom, hogy nem értesz, pedig igyekszem világosan és érthetően fogalmazni. Sebaj!
Nem értek egyet Veled, nem az MSzP törzsszavazókra jellemzők jelzőid, sokkalta inkább a megtévesztettekre.
Azért a stílusodra adhatnál.
Tisztelettel:
anonymand
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.01.19. 10:23:19
Csendesen is lehet gyilkolni:-)
intruderjani 2011.01.19. 11:25:01
--- Pontosan erről beszélek. A két nagy oldal szavazóbázisa az általam leírtaknak látja - mindig a másikat. Azért erős jelzőnek tartom a "megtévesztett" jelző alkalmazását mondjuk a fityesz-szavazókra, ti. ők pontosan tudták-tudják, hogy miért oda rakták az ikszet nem pedig a liberálbolsikomcsikra. Csak egy ilyen átlag-emeszpés, mint TE meg van róla győződve, hogy ez NEM az elkúrt 8 év (16?) kormányzási katasztrófája miatt van, hanem mert megtévesztették.
Más. A stílusra itt nem kell adnom. A kocsmában sem fogalmazok cizelláltan, és a munkahelyemen sem beszélek kocsmanyelven. Nézd meg a kommenteket, hogy ez a hely melyikhez van közelebb (segítek: a legalja kocsma alatti szintet látom én). IMHO a használt nyelvezet a lényegen nem változtat, a szar az szar marad, ha ürüléknek is nevezzük. Röviden: szarok rá, hogy ha az alpári stílusom igénytelenséget sugároz bárki felé itt. Legyen az a delikvens gondja...
intruderjani 2011.01.19. 11:25:22
--- Pontosan erről beszélek. A két nagy oldal szavazóbázisa az általam leírtaknak látja - mindig a másikat. Azért erős jelzőnek tartom a "megtévesztett" jelző alkalmazását mondjuk a fityesz-szavazókra, ti. ők pontosan tudták-tudják, hogy miért oda rakták az ikszet nem pedig a liberálbolsikomcsikra. Csak egy ilyen átlag-emeszpés, mint TE meg van róla győződve, hogy ez NEM az elkúrt 8 év (16?) kormányzási katasztrófája miatt van, hanem mert megtévesztették.
Más. A stílusra itt nem kell adnom. A kocsmában sem fogalmazok cizelláltan, és a munkahelyemen sem beszélek kocsmanyelven. Nézd meg a kommenteket, hogy ez a hely melyikhez van közelebb (segítek: a legalja kocsma alatti szintet látom én). IMHO a használt nyelvezet a lényegen nem változtat, a szar az szar marad, ha ürüléknek is nevezzük. Röviden: szarok rá, hogy ha az alpári stílusom igénytelenséget sugároz bárki felé itt. Legyen az a delikvens gondja...
Torgyán Józsi bácsi 2011.01.19. 19:19:25
Amatőr 2011.01.20. 14:40:07
A szavazók döntő többsége fel sem fogja, hogy a politikus mit beszél a TV-ben, vagy mit írnak a napilapok első oldalaikon. A közvetlen környezete sugallta benyomások alapján ítél: tele a hasa? Jó! Van munkája? Jó! Szomszédnak? Rokonnak? Kijön a bevételeiből? Ja, és felfogja a bulvárt, valamint a Való Világot, majd dönt.Tehát, amit Te értsz, azt ő nem,
amit pedig ő ért, az meg nem a Te világod.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.01.21. 06:54:39
Igazad van, csak sajnos nincsen semmilyen politikai erő, aminek ez célja lenne, nem még meg is merné tenni.
A Fidesz is egy dagadt államban érdekelt, de még így is balról támadja az összes ellenzéki párt, ők még szociálisabb, még osztogatóbb, még drágább államot szeretnének, mint a Fidesz.
Lásd például a SZJA esete!
Úgyhogy már ennyi is szép a Fidesztől, az összes többitől ennyit sem várhatnánk.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.01.21. 06:54:39
Az már régen volt. Ha figyeled, akkor változott az Echo, a tulajdonos változó érdekei miatt.