Márait nem adom!
2011.02.12. 21:04
Olvasom, hogy emléklapot kapnak ezután a polgári házasságot kötő párok az anyakönyvezetőtől, és az emléklapon - amely kifejezi, hogy a nemzet közössége számára fontos érték a házasságkötés - többek között Márai Sándortól vannak idézetek.
No, akkor most álljunk meg egy szóra! Függetlenül attól, hogy a gesztussal magával nincs bajom, de Márai Sándort nem adom!
Mert meggyőződésem, hogy Márai Sándor nagyon szégyellné magát a magát polgárinak nevező kormány miatt.
Még akkor is szégyellné magát, ha egyetlen közös pont tényleg van Márai Sándor és a Fidesz-kormány világnézetében: Márai sem bírta a kommunistákat. Csak egyet ne feledjünk el: Márai éppen csak azt nem szerette a kommunistákban, ami a Fidesz-kormányt jellemzi az elmúlt hónapokban.
Mert Orbán Viktor kormányával szemben Márai polgári volt, hazafi, európai és demokrata.
Ezzel szemben a fidesz polgárisága csak kispolgárság, nyárspolgárság és úrhatnám polgárság, méghozzá mindegyik a legrosszabb fajtából. Vajon a minden gesztusában reménytelenül kispolgári Orbán Viktor, az úrhatnám Kósa Lajos, esetleg a nyárspolgár Semjén Zsolt lenne a polgárnak a Márai-féle mintapéldánya? Vajon a traffipax-blokkolós, költségtérítéses Lázár János lenne az a tisztességes, a köz érdekét szem előtt tartó, országépítő polgár, ahogyan azt Márai elképzelte? Kötve hiszem.
Ráadásul a tisztes polgári lét alapja az öngondoskodás, a magántulajdon tisztelete és a tisztességesen szerzett vagyon becsülete. Ha e három ismérvet nézzük, a polgári Fidesz-kormány legalább annyira polgárság-ellenes, amennyire 1989 előtt a kommunisták voltak azok. Igen, a Márai által semmibe nézett kommunisták.
És a hazafiság... Márai tudta, írta, hogy nem a nemzetiszín háttértől lesz valaki hazafi és komoly politikus. Egyszerű politikai kufár az, aki a nemzeti lobogóból álló díszlettel próbálja bizonygatni hazafiságát. Hamis dolog, operettbe való műhazafiság melldöngetve amolyan bazári csiricsáré díszletté alacsonyítani a piros-fehér-zöld zászlót. Hogyan is írta Márai, gyönyörű és zenélő szavakkal? "A haza nemcsak föld és hegy, halott hősök, anyanyelv, őseink csontjai a temetőkben, kenyér és táj, nem. A haza te vagy, szőröstül-bőröstül, testi és lelki mivoltodban; ő szült, ő temet el, őt éled és fejezed ki, mind a nyomorult, nagyszerű, lángoló és unalmas pillanatokban, melyek összessége életed alkotja. S életed a haza életének egy pillanata is." Azt hiszem, ez a mély hazafiság, és nem a Bayer Zsolt-féle gusztustalan mélymagyar és kirekesztő nacionalizmus.
És vajon milyen a Fidesz európaisága? Hát nem a Márai-értelemben vett európaiság, az már bizonyos! A Fidesz-féle hetyke nacionalizmus, a piros-fehér-zöld pántlikás magyarkodás, a kurucos hőbörgés nagyon nem fér össze Márai európai, kozmopolita polgárságával.
És hát a demokrata elkötelezettség ugye... Attól még nem demokrata valaki, hogy bőszen hangoztatja, hogy mekkora demokrata. A demokrata elkötelezettség ugyanis sosem a szavak szintjén, hanem a mindennapi gesztusokban jelenik meg. Vagy nem. És az utóbbi hónapokban leginkább nem. A cinizmus, a populizmus, a mellébeszélés, a választók szembeköpése, a hazudozás - mifelénk ez megy mostanság. A NENYI-kifüggesztősdi, a demokratikus szabályokat semmibe vevő jogalkotási gyakorlat, a magán-nyugdíjpénztári tagok megzsarolása, a Himnusz kötelező elénekeltetése a parlamenti ülések előtt, legutóbb pedig a kormánytisztviselőknek "viselésre ajánlott" kitűző ügye (merthogy a kormány ugye senkit nem akar megakadályozni hazafias érzései kifejezésében - milyen ordas cinizmus ez is!) - ezek azok, amiket Márai nem hagyna szó nélkül. Amit pedig írna, azt a polgári kormány nem tenné emléklapokra.
"A haza nem ad érdemrendet, sem állást, sem zsíros kenyeret. A haza csak van. De az állam ad finom stallumot, csecse fityegőket szalonkabátodra, príma koncot, ha ügyesen szolgálod, ha füstölővel jársz körülötte, ha - férfiasan, kidüllesztett mellel - megvallod a világ előtt, hogy te szereted az államot, akkor is, ha kerékbe törnek. Általában nem törik ezért kerékbe az embert. Éppen ezért, minden államszeretet gyanús. Aki az államot szereti, egy érdeket szeret. Aki a hazát szereti, egy végzetet szeret. Gondolj erre, mikor hörögsz a dobogókon és melled vered."
A Fidesz minden prominensének csak egyet tudok javasolni: tessenek e sorokat figyelmesen végigolvasni, többször egymás után. És tessenek inkább békén hagyni Márait!
Szerző: Michael Knight
· 2 trackback 110 komment
Címkék: fidesz populizmus állam demagógia márai sándor kormányzás
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Két szülő, három gyerek, három szoba, négy kerék, öt szavazat? 2011.02.13. 11:52:26
Trackback: Mára is jut 2011.02.12. 23:24:29
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sronti 2011.02.12. 23:52:21
forrás lemaradt, a smiley helyesen: :)
sronti 2011.02.12. 23:53:45
Ez a fajta soha nem változik meg, de amíg ezeknek szavuk van vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet"
Remélem ez egy népszerű idézet lesz. :9
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.02.12. 23:58:52
csirkeGL 2011.02.13. 00:02:32
Csak egyszerűen felbassza az agyamat amikor kis mitugrászok megpróbálnak kisajátítani egy halott személyt... Olyanok, akiket valószínűleg az a személy legfeljebb szembeköpne ha még élne.
Ugyanaz a hányinger mint amikor Gyurcsány letérdelt Nagy Imre sírjához, és vele "társalgott"...
Hogy jössze te ahhoz hogy akárkit is kioktassál arról, hogy kinek az érzéseit/írásait használja fel egy ÁLLAMI funkció kapcsán??
Még ha politikai célokra próbálná maga mellé állítani Márait a Fidesz, akkor megérteném, hogy pattogsz, bár akkor se lenne igazad. Nade felfogtad, hogy HÁZASSÁGRÓL, tehát egy abszolút politikamentes eseményről van szó?
Fizikai fájdalmat okoz amikor ilyen pszeudo-értelmiségi porbafingók próbálják értelmezni, hogy a magyar nagyok miről mit gondolnának... hogyan veszed a bátorságot te senkiházi??
KenSentMe 2011.02.13. 00:03:23
Ha kitakarítod a saját lakásodból a koszt, az nem cenzúra. Az takarítás. Ha viszont a kosz takarít ki téged a saját lakásodból: na, az a cenzúra.
janper 2011.02.13. 00:08:27
tintamin 2011.02.13. 00:09:36
Hagyjuk már! Már ők is azt mondják magukról, hogy a "zemberek kormánya".
98-02 közt "pógár" nem akartam, ma "zember" nem akarok lenni.
Már annak idején sem értettem azt a nagy Márai-hype-ot Fideszéknél, hisz Márai pont azt a fajta alja csürhét rühellte nagyon.
Politikusaink húsz éve ugyanolyanok, legfeljebb a világ fejlődött, és vele a szolgálati autók, de a kisstílű pitiáner pökhendi gőg, a kisebbrendűségből táplálkozó kivagyiság mindegyik arcán, beszédében, viselkedésében ott van.
Semmirekellő, léhűtő banda.
csirkeGL 2011.02.13. 00:09:37
Egy képmutató kis balfasz vagy öreg... Márai pont az ilyeneket vetette meg a legjobban, mint amilyen te vagy. És még szádra mered venni egyáltalán a nevét... pfuj!
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.02.13. 00:09:37
tryclops 2011.02.13. 00:13:59
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2011.02.13. 00:32:22
Savage Sentimental & The Cool Breeze Foundation · http://lettreindividuelle.blog.hu/ 2011.02.13. 00:33:02
Szerintem ez a csirkeGL volt az a gyerek, aki a kiscsoportban állandóan beletenyerelt a többiek fáradtságos munkával felépített kockavárába. Úgy látszik, hogy a viszonzásképp seggébe feldugott, enyhén kopott piros toronykúp élményét azóta sem heverte ki...
gigacherry 2011.02.13. 00:33:54
"Arról, hogy semmitõl nem kell félni
Ha jó ügyet védesz, mitõl is félhetsz? Mi is történhetik veled? Letepernek, megrágalmaznak, kirabolnak, meggyaláznak? Vádakkal fordulnak ellened, hamisan ítélnek? Mindez nem változtat azon, hogy az ügy, melyet védtél, jó volt, s ezért jó volt az is, amit csináltál, mikor a jó ügy védelmére szegõdtél. Ilyenkor ne törõdj senkivel és semmivel, csak az ügy igazával, melyet meg kell védened. Végül is tehetetlenek az igazsággal szemben. Letiporhatnak, de meg nem gyõzhetnek, vádolhatnak, de meg nem hazudtolhatnak, elvehetik életed, de nem vehetik el igazságod. Csak akkor nem vagy magányos az életben, ha jó ügyet védesz. Nincs fizetség és jutalom az ilyen perben. De nincs alku sem. Ezért soha ne félj kimondani azt, amirõl egész lelkeddel tudod, hogy igaz."
Baresi Boriska · http://teheneszet.blog.hu/ 2011.02.13. 07:21:28
kirsten 2011.02.13. 07:25:59
Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2011.02.13. 07:26:00
kirsten 2011.02.13. 07:26:00
Az aki a nyilvánosság előtt imádkozik és veri a mellét, hogy milyen vallásos az egy becstelen, hazug alak. Az én nagyanyám aki minden nap elment a templomba imádkozni és az Új Embert olvasta, soha nem hallottam tőle, hogy ő milyen nagy hívő katolikus. Aki ezt hangsúlyozza az egy hazug álszent alak.
Hisz úgyis minden hazugság amit orbán mond. Elmebeteg.
kvadrillio 2011.02.13. 07:26:00
A Fidesz PERCEMBERKÉKBŐL ÁLLÓ PÁRT.
És mi az a 4 év az emberiség történelmében, amíg e PERCEMBERKÉK URALKODNAK most őszitén ?
1 PERC !!! :)
AZ VISZONT IGAZ, HOGY ERRE A 4 ÉVRE MINDENFÉLE MAGUK ALKOTTA JOGSZABÁLYOKKAL, TÖRVÉNYEKKEL BEBETONOZZÁK MAGUKAT A MEGSZERZETT HATALOMBA.
Szóval...nem kéne beleélniök magukat abba, hogy itt pöffeszkedhetnek a nyakunkon ÉLETFOGYTIGLAN ! :D
alakzat 2011.02.13. 07:26:01
Posztoló. Te de facto hülye vagy, ostoba és tudatlan pöcs is egyben.
exlex 2011.02.13. 07:26:01
Ezt is Márai írta (a naplójába):
"De a világ ötezer éve mindig újra felfedezi,hogy nehéz együtt élni egy emberfajtával, amely lelkében oldhatatlan lenézéssel és gyűlölettel eltelten él a befogadó népen belül és szövetséget köt minden és mindenki ellen aki nem zsidó..." - 151.oldal
bigthereal 2011.02.13. 07:26:02
és arról sincs, hogy a kormány mit, miért és hogyan csinál.
csak ugatsz és fikázol...
dögkeselyű 2011.02.13. 07:26:02
Kandabula 2011.02.13. 07:26:02
"Már többször kimoderáltak, azért még egyszer megkérdezem: Lázárt az autójával együtt választották meg?"
Szóval a dolog mégis működik.
dögkeselyű 2011.02.13. 07:26:02
sronti 2011.02.13. 07:26:03
Ja. Az a csodálatos, hogy nem sok változtatás kell az idézeten ahhoz, hogy ballibbel is működjön.
Krujs 2011.02.13. 07:26:03
haj de agyadra ment a politika...
igényes 2011.02.13. 07:45:25
Munkahely kell az embereknek és megtakarítás, ekkor lehet családot alapítani, ekkor lehet nyugodt körülmények között élni, gyermeket nevelni, fejlődni. Miért olyan nehéz ezt megérteni. A kormány ezt nem teszi, nem ismeri fel, csak a saját gazdagodásuk érdekli őket, de ez mulandó.
Csore60 2011.02.13. 07:48:43
tamatomi 2011.02.13. 07:48:43
lüke 2011.02.13. 07:48:43
két más világ, nem összehasonlítható
Márai távozása után intellektuális remeteségben élt s csak a könyvtárakban olvasottt, elötte világpolgár volt
(a magyar többségnek egyikröl sincs fogalma)
atila68 (törölt) 2011.02.13. 07:49:06
Kiemelnék csak egyet, még a legkevésbé mosolyogtatót (igyekszem komolyan venni a szerzőt, és nem a hangos kacajra fakasztó részeken csámcsognék),
"a fidesz polgárisága csak kispolgárság, nyárspolgárság és úrhatnám polgárság, méghozzá mindegyik a legrosszabb fajtából"
Összeállíthatna a szerző egy táblázatot az említett csoportok ismérveiről, definíciójáról, és fokozataiból, mondjuk legjobb, jobb, jó, rossz, rosszabb, legrosszabb bontásban.
Utoljára ezeket a kifejezéseket sorkatonaként a kádári Magyar Néphadseregben hallottam politikai nevelő célzatú előadásokon.
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.13. 08:01:57
igényes 2011.02.13. 08:16:48
igényes 2011.02.13. 08:24:43
Mondhatta-e neki Merkel, Győzike, majd én beszélek, meg a felkészültek, te pedig kínálgasd a szar borodat Gödöllőn. Buta gyerek mit akartál megkérdezésem nélkül Egyiptomban. Nem vetted le a lapot, hogy mi nem utazgatunk oda. Nem vetted a lapot, hogy Obama tartott egy beszédet, amikor Egyiptomban járt legutóbb. Miért kellett elküldened a titkosszolgálati szakembereket Viktorocska?
Viktorocska a Terror elhárítási Központ, amit létrehoztál szart sem ér! Egy taxi soför is belátja, hogy nem tudná irányítani, marad is a volánnál. Hajdú a gépkocsivezetőd arra lett kiképezve, hogy téged cipeljen, ha ittas vagy. VW Van, vagy talicska egyre megy.
csi szi 2011.02.13. 08:24:43
Egy kerületi önkormányzat által átadott emléklapból ekkora hisztit csinálni, ez is jellemző. Nekem sem az ízlésem szerint való, de nem a NER-t, vagy OV összegyűjtött beszédeit nyújtották át az ifjú házasoknak.
A posztolónak és a hozzá hasonlóknak (pl. az index legtöbb újságírójának) megvan a saját előítéletes, gyűlölködő hozzáállásuk a fideszhez és mindenhez ami a fidesszel kapcsolatba hozható, és minden ilyesmiből igyekeznek óriási hangulatkeltést csinálni. A fidesz betolakodik az esküvőkre, ott is nyomják a pártpropagandát, semmi sem szent nekik, kisajátítják Márait, aki nyilván ha élne nyilatkozott volna a mnyp tagságáról és Galamusos lenne:) (ha nem szűnt volna meg, akkor az SZDSZ-ben politizálna. Ugye? biztos?:) Kár hogy nem olyan egyszerű ez, amit exlex idézett tőle, az már nem tetszik annyira, gondolom... (ja és Márai sem volt szent és vátesz, sem következetes.
1kívülálló 2011.02.13. 08:34:06
intruderjani 2011.02.13. 08:36:25
"Nem értem miért van az, hogy az emberek csak fekete-fehérben tudnak gondolkodni.Ha valaki a Fideszt kritizája, akkor miből következik, hogy ő MSZP-és? Csak ez a két párt, és felfogás létezik a világon?"
--- Találó a neved... Ha lennél szíves visszaolvasni egy pár posztját a szerzőnek, akkor rájönnél, hogy miért született vörös szemmel, sarló-kalapácsos szemüveggel. Folyamatos - személyeskedő hangvételű - destruktív kritikát nyom a kormányra (pontosabban a fidesz kormányra és csak arra). Az a tipikus siránkozós fajta, aki pl. gyávaságból visszalép az állami nyugdíjpillérbe majd - at least - 3 posztot kiokád (ki számolja?), hogy Ő mennyire meg lett zsarolva...
sprenczl 2011.02.13. 08:37:19
Inkább a Feksziék leányáról értekeztél volna kis galamgdúcom: az ávós apuka
büszke lenne a sarja harácsolására.
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.02.13. 08:40:12
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.13. 08:43:03
Máskülönben, amennyiben a fentiek az íróról alkotott vélenyed, akkor egyáltalán minek jössz ide?
Pistie 2011.02.13. 08:43:03
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.13. 08:47:11
Franciska18 2011.02.13. 08:47:11
Jobb, ha szádra sem veszed Márai Sándort, mert az a sok rossz poszt amit eddig írtál szégyen rá nézve. És ebben semmi Fideszezés nem volt.
intruderjani 2011.02.13. 08:58:20
intruderjani 2011.02.13. 08:58:56
Hülyeségre meg ugyanaz a válasz (igen, ez rám is vonatkozik!)...
csárli hárper 2011.02.13. 09:00:44
mindent az ég világon kisajátítanak, még a lelkedet is ha hagyod!
és ha kritizálni mered a kedves vezetőt és senkiháziakból, parvenükből álló gittegyletét, jönnek az agyhalottak akik egy pillanatra kihúzták a fejüket a vezénylő tábornok seggéből és csak böfögnek, szarszagút......
intruderjani 2011.02.13. 09:05:28
Semmi. Esetleg mégis: Amolyan más szemében a szálkát sajátjában a gerendát sem effekt léphet fel... Egyébként elég szépen kinyilatkoztatsz itt, hogy milyen viselkedés-minták esetén mennyire értelmiségi és/vagy droid az ember. Ezt tanítják a pártban? Nem a toleranciát és elfogadást?
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.13. 09:09:00
intruderjani 2011.02.13. 09:18:45
=Daniken= 2011.02.13. 09:51:10
A mindenkori kormánynak az is tiszte, hogy állja a sarat, elveihez hű legyen ( ne csak szavakban), tartsa ígéreteit, de legfőképpen kötelessége betartani a szabályokat és mindenkor állni a kritikát. és ha vmi nem úgy van, akkor arra magyarázatot adni, jóvátenni, de semmiképpen sem leugatni, bemocskolni és letámadni azt, aki a kritikát adja...és itt nem az acsarkodókról van szó. hanem gondolkodásról.
Csak egy apróság: ha a kokárdát azért viselem, mert egy évben egyszer, konkrét okkal felveszem, büszkén (március 14.) annak helye van. Ha sutyerák magyarkodó vagyok, aki mindennap bizonygatja ITTHON, hogy ő mekkora magyar; elgondolkodtató, hogy mennyire szánalmas. és ez nem igazán példamutató magatartás...ha erre vki megint egy ilyen ostoba: mert ezek a komcsi-libsik blablabla szöveggel jön, hát akkor nem tud olvasni.Magyarul sem.
Ha szarban van az ország, pofátlanul vigyorogva elköltetek az eladósodott városommal havi 600 000ft-ot a szolgálati luxus autómra? NEM. költhetném nincstelen nyugdíjasok segítésére, óvoda fűtés számlájára,gyermekek étkeztetésére, abból havonta 6-8 embernek van munkája, családokat támogathatok...hát erről is van szó.például.nagy magyarok...de befizethené Selmeczi 5 éves APEH tartozását is, hogy ne legyen neki...
loggoll 2011.02.13. 09:51:10
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.13. 09:51:10
Azzal is egyetértek, ha valakinek más a véleménye, sőt el is olvasom, és attól még nem tartom butának! Még egyszer, ha nem volt érthető. Az én első beírásom nem rólad, nem a szerzőről szólt, hanem általában a hozzászólókról, akik többsége mindig mindent a Fideszre, és az MSZP-re hegyez ki, mintha más nem is létezne a világon. Érthető?
gyermekeim 2011.02.13. 09:51:11
Azt megértem, hogy az év első újszülöttjét köszöntik, pénzt helyeznek letétbe nevér. Ez egy gesztus, tetszik, Az is tetszene, ha nagyvonalú kormányunk az év első házasulandóját megajándékozná, mondjuk, egy garzon lakással. Ez is érdekes lenne, és praktikus. De mire megy egy ilyen plakettel? Kiteszi a falra a másik nyomtatvány mellé? Kötve hiszem, inkább kidobja a szemétbe és egy jót nevet.
intruderjani 2011.02.13. 10:36:11
Melchi Zadok 2011.02.13. 10:36:12
csak azért, mert aki a bayer zsóti féle vitakultúra csecsbimbóin nevelkedik, az meg van győződve arról, hogy ETTŐL van néki igaza.
Muad\\\'Dib 2011.02.13. 10:36:12
nu pagagyí 2011.02.13. 10:36:12
Példát mutattál a toleráns, előítéletmentes vélemény-nyilvánításból. Gondolom ezzel be is fejezted, így soha sem tudhatjuk meg, mi is kedvencs pártod viszonya a polgári értékekhez.
Muad\\\'Dib 2011.02.13. 10:36:12
Azért, mert TE kidobnád, nem biztos, hogy mindenki. De örülök, hogy a világképed ilyen széleskörű, hogy el tudsz vonatkoztatni saját magadtól.
Agnus Deix 2011.02.13. 10:36:13
Kedves kormánypártiak, ellenzékiek, hazafiak és idegenszivűek!
Ti azt kapjátok, amit megérdemeltek. Orbánt, Gyurcsányt és a többi vérszívót akit a parlamentbe szavaztatok. Viszálykodást, ellenségeskedést és gyűlöletet. Nincs közötök Márai szellemiségéhez!
Szép napot!
P.mester 2011.02.13. 10:36:13
Nem véletlenül érezhető az elmozdulás Máraitól Wass Albi felé a Fidesz házikánonjában, mert alkalmasabb az antikommunista szócső alkalmazására. Nem túl elegánsan belinkelném erről egy 2009-es posztomat, talán témába vág:
kapuvar.blog.hu/2009/02/24/az_onmegdicsoules_ritusai_wass_albert_szobra
Pistie 2011.02.13. 10:36:13
Véleményem szerint a politikában senkinek sincs egyetemesen igaza. A politikai álláspontok vélemények, amikkel lehet egyetérteni, vagy nem. Ami fontos az a következetesség, és az, hogy kulturáltan meghallgassák a másik véleményét is a dologról, és legyenek nyíltak, hogy ennek hatására akár a saját korábbi álláspontjukat is felülbírálják az adott témában (elvégre mi értelme van meghallgatni a másik véleményét, ha úgy állsz hozzá, hogy úgyis neked van igazad, és úgy sem tud olyat mondani, amivel meggyőz - közben nincs olyan, hogy valakinek igaza van a politikában, mint fent írtam, ezek vélemények csak, nem egyetemes igazságok).
Melchi Zadok 2011.02.13. 10:36:13
akkor tessék a fideszhez fordulni panasszal.
Rowar Atkinson 2011.02.13. 10:36:13
Google 2011.02.13. 10:36:14
És, hogy Márait nem adja, na bumm, akkor nem az ő könyvéből idéznek majd. Márai mindenkié, Márai azoké, akik gondolati közösséget vállalnak vele. És nem feltétlenül minden gondolatával. Egy írónak az a siker, ha minél többen szeretik, mindegy, milyen oldaliak. Ezt vennének el mi tőle?
Föntebb valaki nagyon szépen elmondta, a kormányon levőknek bírniuk kell a kritikát, a híveiknek is. Milyen szép, de sajnos ez nem jelenti azt, hogy az ellenzéknek mindig igaza van. Tehát a megállapítás rájuk is érvényes: ők is kritizálhatók.
Amikor a Fidesz még ellenzékben volt, a legtöbb mostani bírálója, akkor is őket bírálta. Ennyiben következetesek vagytok.
www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2011.02.13. 10:36:14
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.02.13. 10:36:14
Remek ötletelés folyik a kormánypártok körében arról, hogyan lehetne biztosítani a következő választáson ismét a kétharmadot. Igazán okosan hangzik az, hogy a határokon túl élő állampolgárok kapjanak szavazati jogot. Biztosan hálásak lesznek ezért annak, akitől kapták. A magyar követségek előtt felsorakozó szavazni vágyók pedig emlékeztetik majd a más nemzeteket: él a magyar, áll Buda még. Még zseniálisabb a gyerekek után adandó plusz voks gondolata. Igy a fiatalabb népesség versenyben fog gyermekeket nemzeni, növekszik a népesség, s kiderül, vajon a magyar jobboldal, vagy a baloldal tökösebb. Az is nyereség, hogy sorban állnak majd a nevelőotthonoknál az örökbe fogadandó gyerekekért. Úgy viszik a cigánysrácokat, mint a cukrot.
De mindez nem elég. A gazdaságilag nehéz évek megkövetelik azt, hogy a kormányzat még elővigyázatosabb legyen, s megakadályozza, hogy a szőnyeget valamilyen kósza ellenerő kihúzza a lába alól. További lépésekre van szükség. A legegyszerűbb a korhatár meghatározása. A közvéleménykutatók szerint közel egymillió Fidesz-szavazó elpárolgott - nagy többségük a 60 év fölötti korosztályból. Egészen világos: 60 év fölött ne lehessen szavazni. Sőt, a hirdető cégek már bevezették, hogy a kereskedelmi tévéknél csak a 18-49 év közötti korosztályt veszik tekintetbe a nézettség meghatározásakor. Tehát ennek mintájára csak a 18 és 49 év közötti népesség szavazhasson. Ez azonban még mindig nagyon necces. A Kossuth téri tüntetéseken túl sok a fiatal. Szükség van egy kis pontosításra. Egy olyan országban, amely alkotmányának preambulumába beveszi (majd) a kereszténységet, elvárható, hogy a szavazásra méltó korosztály gyakorolja is ezt a hitet. Tehát a 18 és 49 év közötti szavazóképes polgárok saját felekezetük templomában regisztráltathatják magukat szavazóként. Kivéve persze a buddhistákat, a muzulmánokat, a zsidókat, a természeti vallások híveit és az istenteleneket, akikről (sajnos) semmit sem mond (majd) a preambulum. Az ő számukra (végtelen sajnálatunkra) nincs regisztráció.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.13. 10:36:15
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.02.13. 10:36:15
Remek ötletelés folyik a kormánypártok körében arról, hogyan lehetne biztosítani a következő választáson ismét a kétharmadot. Igazán okosan hangzik az, hogy a határokon túl élő állampolgárok kapjanak szavazati jogot. Biztosan hálásak lesznek ezért annak, akitől kapták. A magyar követségek előtt felsorakozó szavazni vágyók pedig emlékeztetik majd a más nemzeteket: él a magyar, áll Buda még. Még zseniálisabb a gyerekek után adandó plusz voks gondolata. Igy a fiatalabb népesség versenyben fog gyermekeket nemzeni, növekszik a népesség, s kiderül, vajon a magyar jobboldal, vagy a baloldal tökösebb. Az is nyereség, hogy sorban állnak majd a nevelőotthonoknál az örökbe fogadandó gyerekekért. Úgy viszik a cigánysrácokat, mint a cukrot.
De mindez nem elég. A gazdaságilag nehéz évek megkövetelik azt, hogy a kormányzat még elővigyázatosabb legyen, s megakadályozza, hogy a szőnyeget valamilyen kósza ellenerő kihúzza a lába alól. További lépésekre van szükség. A legegyszerűbb a korhatár meghatározása. A közvéleménykutatók szerint közel egymillió Fidesz-szavazó elpárolgott - nagy többségük a 60 év fölötti korosztályból. Egészen világos: 60 év fölött ne lehessen szavazni. Sőt, a hirdető cégek már bevezették, hogy a kereskedelmi tévéknél csak a 18-49 év közötti korosztályt veszik tekintetbe a nézettség meghatározásakor. Tehát ennek mintájára csak a 18 és 49 év közötti népesség szavazhasson. Ez azonban még mindig nagyon necces. A Kossuth téri tüntetéseken túl sok a fiatal. Szükség van egy kis pontosításra. Egy olyan országban, amely alkotmányának preambulumába beveszi (majd) a kereszténységet, elvárható, hogy a szavazásra méltó korosztály gyakorolja is ezt a hitet. Tehát a 18 és 49 év közötti szavazóképes polgárok saját felekezetük templomában regisztráltathatják magukat szavazóként. Kivéve persze a buddhistákat, a muzulmánokat, a zsidókat, a természeti vallások híveit és az istenteleneket, akikről (sajnos) semmit sem mond (majd) a preambulum. Az ő számukra (végtelen sajnálatunkra) nincs regisztráció.
paul12 2011.02.13. 10:36:15
Vannak értelmes emberek, kiknek lelkében az értelem pislákoló fénye kialudt, mert szerencsétlen életkörülmények között születtek és nevelkedtek.
Vannak emberek, akik buták, mert nem tudnak uralkodni testük fölött, elbutítja őket a szenvedély, lelkük lángját megfojtja az érzékek gőgje.
Vannak buta emberek, akik egyszerűen környezetük áldozatai. Ezeket sajnálni kell.
De az igazi butaság meglehetősen ritka, s annál veszélyesebb és reménytelenebb. Az ember természettől értelmes lény. Az igaz, a sötét, a reménytelen butaságot olyan érdeklődéssel kell szemlélni, mint valamilyen ősi és félelmetes természeti tüneményt, mint a kétfejű bornyút, mint a természet egy torz, érthetetlen ötletét,melynek - szó szerint - semmiféle értelme nincsen. Az iagzi butaság feloldhatatlan. Mi hiányzik az ilyen ember lelkében és testében? A Szentlélek vagy bizonyos nedvek, mirigytermékek? A jód? A nemi hormon? Nem tudjuk pontosan. De amit tudnunk kell, hogy az igazi butákat minden módon tanácsos kerülni, feltűnés nélkül védekezni kell ellenük. Ne akard meggyőzni az ilyeneket, mert nem jóindulatúak. A kedves, szegény hülyék jóindulatúak; a buta ember rosszindulatú. A hülyék Isten szegény gyermekei; a buták a pokol szövetségesei. A végzet ők, el kell viselni.
Márai Sándor: Füves könyv,61-62. oldal"
Ezektől a a buta emberektől félt és óvott Márai. Ők voltak akik üldözték, műveit betiltották és akik az 50-es években megfosztották akadémikusi címétől Magyarországon. A kommunistákat gyűlölte volna csupán? Olvassátok el a többi, több mint száz könyvét is. Titeket és rokonaitokat gyűlölt külföldön és idehaza egyaránt. A buta és hazug fasiszta, majdan kommunista Lenin hívő baloldali és később neo-liberalis embertípust, aki bután megveti a történelmet, nem érdekli a múlt csak a jelen haszna, saját boldogulása és az önérvényesülés.
Egyébként, ha annyira szívén viselitek a sorsét akkor legalább elzarándokolhattatok volna ahhoz san diegoi házhoz, ahol utolsó évet töltötte elhagyatottan és vakon, ahol öngyilkos lett....Szánalmasak vagytok és remélem hogy a történelem készülő vihara nem kímél majd benneteket...
Megjegyzés: gondolom elkerülte a figyelmeteket, hogy korábban is kaptak házasság kötéskor emléklapot az emberek Magyarországon, bár tudom hogy nálatok a házasság kötés és a gyermek nem divat... árt az egodiasztólénak... és a mindent átható butaságotoknak...
emem 2011.02.13. 10:37:16
Bocsi, hogy megsértettem a Nemzet Nagy Íróját.
BGM 2011.02.13. 10:48:05
Egy ember,egy blogger,aki felveszi példaképének,egy gyerekes amerikai tv sorozat főhősének a nevét és a nagy magyar író,költő.
David Hasselhoff és Bács Ferenc.
???
rulettes 2011.02.13. 10:57:05
kb épp akkor szerelték fel a lézer blokkolót az S8-ra...
Szóval a fidesz maradjon vass albert idézeteknél maximum!!! De NEM Márait!!
még ez jutott eszembe:
gazdasag.ma.hu/tart/rcikk/c/0/47372/1
a-kis-herceg 2011.02.13. 11:07:04
megdögleni szabad mindenkinek, aki nem fides.
öregbuksi 2011.02.13. 11:14:15
Illene mindenkinek elolvasni a "Kassai őrjárat" ('41-ben) a Napnyugati őrjárat" ('36-ban) címü müveket
mint alap hivatkozási pontokat, ha már a polgárságról merészelnek nyílatkozni, sőt rájuk hivatkoznak. Pontos meghatározást ad a polgárság mibenlétéről a Kassai.... című könyvben, majd többek között a zsidok viszonyúlását a nemzetiszocializmushoz a Napnyugati....című műben. Mindkét idézett mű, ma ismeretlen és kényes téma a müveletlen,erőszakos, neveletlen és modortalan (lásd a hsz-kat), magukat értelmiségieknek tartó magyarok között!
A naplókról, sőt "Ami a naplóból kimaradt" nem is beszélve. Szerencséje volt, hogy nem érte meg az úgymond renszerváltást. A ballib cégérnek használta volna, majd alkalomadtán mehet a süllyesztőbe, a mór stb... mondás szerint. Máskülönben nekem nem zsánerem az iró úr! További szép napot!
rulettes 2011.02.13. 11:20:41
Tényleg... igazad van, ez kiment a fejemből! Akkor valóban jó hogy van a városnak egy lézerjanija. Ő tudja mi a szabál... és a szabál az szabál. És ezt anno a tetemes költségtérítés felvételekor sem lépte túl. Ami jár az jár...
És ezek irányíthatják az országot...
a-kis-herceg 2011.02.13. 11:27:24
ha a rohadt firkászok miatt halna meg épp most, hogy a biztonságról le kellett mondania...
nem venném a szivemre. pont mint diana. ő is a sajtó áldozata lett...
lézerjaninak még dolga van. munkája. a nép érdekében dolgozni. ... még vagy 40 évet...
meghallgattad a sajtótájt siófok után? aszonta: a politikus NEMCSAK lop-csal-hazudik, hanem van amelyik dolgozni IS próbál...
pedig magyarul mondta. erről nincs poszt...
LÉZERJANI aszonta: MINDEN POLITIKUS LOPCSALHAZUDIK
na persze ezt tudtuk. de mégiscsak hitelesebb a legnagyobb PÁRT frakcióvezetőjének, röviden: a király szájából hallani.
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.02.13. 11:43:21
michaelknight.blog.hu/2010/06/26/elszolasok
a-kis-herceg 2011.02.13. 11:50:46
nem kapok erről egy posztot? pl össze lehetne kötni a pártok szavazótáborának csökkenésével. a pártok, jogszabályok, intézmények bizalmi indexe kb nulla.
miért lehet ez? csoda? amikor már a politikus is azt gondolja és tudja magáról... hova vezet ez? ez természetes?
távolodunk a demokráciától.
ha igazat mond az már nem is érdekel senkit? a zemberek már csak azt szeretik hallani, hogy: x-et alszunk a kánaánig...
2011.02.13. 14:25:04
Nna körülbelül ezek azok a polgárok, akikkel itt nagyjából egyet tudok érteni.
Morgott valami értelmeset @paul12: is, főleg ami a történelem készülő viharát illeti, de attól, hogy ő (érezhetően) kihúzta a seggét innen, még nem kéne azt hinnie, hogy őt meg fogja kímélni. Sőt! Lehet, hogy sokkal előbb...:P
rulettes 2011.02.13. 14:28:08
Lehet nemszeretni az mszp-t, de csak nekik voltak olyan vezetői, tagjai akik dolgoznak, értékteremtenek, embereknek valódi munkát adnak. Még ha csak aluminium gyártás is, vagy bármi ipari termelés. Sem lézerjani, sem szíjjártó munkásságában nem látok SEMMIT ami pozitív, a hazának jó lenne. persze dumában ők a hazafiak. Sajna 52,7%-nak elég volt a duma... és még jelenleg is...
jah, ezek közül ki fog francia becsületrendet kapni??? vagy esetleg kormányzati munka után melyik fog kapni külföldi vezető pénzintézetnél munkát? Elismerésként gazdasági hozzáértéséért... matolcsy... jah
intruderjani 2011.02.13. 14:31:41
Pistie 2011.02.13. 17:17:10
Forgó hangszóró · http://pedalsor.blog.hu 2011.02.13. 18:04:46
"a fiatalabb népesség versenyben fog gyermekeket nemzeni, "
majd ugyancsak ők fognak versenyt kínlódni-lamentálni azon, hogy az 1,2,3,sok gyereket hogyan tartsák el (kevés pénzből), hogy lehetőleg a szülők és a szaporulat mindenegyes egyede éhes gyomor nélkül térhessen nyugovóra, a -- fura módon -- csak emelkedő rezsit hogyan fizetgesse ki mínuszba-zuhanás nélkül...
szép "eszme", hogy a gyermek "mindig áldás", de az már nem olyan szépséges, hogy az "eszme" nem harmonizál általában a valósággal...
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.02.13. 20:22:18
Dr. No 2011.02.13. 21:58:36
intruderjani 2011.02.14. 08:51:00
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.20. 10:34:07
ez butaság te is tudod.
fehér betűkről nem mondtak neked még semmit , sötét alapon?
csodálom h olvas vki.
"Ezzel szemben a fidesz polgárisága csak kispolgárság, nyárspolgárság és úrhatnám polgárság, méghozzá mindegyik a legrosszabb fajtából. Vajon a minden gesztusában reménytelenül kispolgári Orbán Viktor, az úrhatnám Kósa Lajos, esetleg a nyárspolgár Semjén Zsolt lenne a polgárnak a Márai-féle mintapéldánya? Vajon a traffipax-blokkolós, költségtérítéses Lázár János lenne az a tisztességes, a köz érdekét szem előtt tartó, országépítő polgár, ahogyan azt Márai elképzelte? Kötve hiszem."
ezzel egyetértek.
Márai elvtárs, amúgy fiatal éveiben belépett a kommunista pártba.
a nagy nemzeti.
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.20. 11:21:57
mert mintha inkább a komcsikra lenne jellemző
"olyan szépen lehetett <magyar> vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni, és aladárkodni a nagyvállalatokban képzettség és hozzáértés nélkül."
sronti 2011.02.20. 11:24:40
Márai. Itt semmi nem változik. Azt hiszed a kommerek előzmény nélkül tették amit tettek?
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.20. 11:27:43
"Fizikai fájdalmat okoz amikor ilyen pszeudo-értelmiségi porbafingók próbálják értelmezni, hogy a magyar nagyok miről mit gondolnának... hogyan veszed a bátorságot te senkiházi??"
vö:
"Márai pont az ilyeneket vetette meg a legjobban, mint te"
;)
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.20. 11:30:35
de amúgy butaság amit beszélsz, mert ilyet nem csináltak a Horthy-korszakban
honnan idézted márai elvtársat?
Az utolsó 100 komment: