Bóvlipolitika

2011.11.16. 11:35

Értem én, hogy valami mással kellett itt próbálkozni, mert a megszorítás megöli a növekedést. Talán nem is lett volna őrültség konszolidáltabb világpiaci körülmények között. Csak az a baj, hogy a közgazdaságtan törvényszerűségei meglehetősen ortodoxok.

Van ugye a kereslet, a kínálat meg az ár, meg aztán vannak a kockázat és a kamat meglehetősen egyértelmű összefüggései. Kicsit olyan ez, mint az E egyenlő emszer cénégyzet einsteni összefüggése. Vagyis alapvető fizikai törvényszerűség. (Jó, tudom, az olasz alpok alatt a minap állítólag megfigyeltek a fénynél gyorsabb részecskéket, bár bizonyítani még nem tudták a létezésüket, sőt: a tudóstársadalom jó része egyszerű mérési hibát sejt a megfigyelések mögött. Azt hiszem, valami ilyesmi lehet a matolcsyzmussal is: bizonyítani még soha, sehol nem sikerült azt, hogy működne, mégha néhányan kormányzati szinten állítják is, hogy már látják a működés jeleit...)

Szóval ott tartottunk, hogy a nagyobb kockázat vagy maga bizonytalanság magasabb kamattal jár. Márpedig az orbáni és a Matolcsy-féle unortodox gazdaságpolitika vagy mi a fene enyhén szólva is bizonytalan. Cikázó gyorsnaszád a jéghegyek között. Utazni rajta nem egy életbiztosítás. Aki beszáll, a kockázatok és mellékhatások fejében magasabb fizetést vár el. Így vannak ezzel azok a fránya, ortodox nemzetközi befektetők: beszállnak ők ebbe a gyorsnaszádba, de csak akkor, ha jó eséllyel magasabb jövedelmet (hozamot) kapnak a befektetett pénzükért, mintha csak sétahajókáznának a Balatonon. Meg persze csak addig, amíg nem garantálható a jéghegynek ütközés...

Maga az állam momentán 8 százalékos kamatra kap hitelt, sőt, a jelek szerint már arra se nagyon. Azt hiszem, két-három évtizedes futamidőnél a saját forintalapú lakáshitelébe belegondolva ki-ki fel tudja mérni, hogy ez mit jelent a felvett és a visszafizetendő összeg nagyságát tekintve. Ráadásul ezt még súlyosbítja, ha gyengül a forint, mert erre a 8 százalékra jön még olyankor az árfolyambukta. Márpedig gyengül ugyebár. A közgazdaságtan és a józan paraszti ész szabályai szerint igencsak méretes, mondhatni: sosem látott gazdasági növekedés kellene ahhoz, hogy... Mindegy. Matolcsy és Orbán ezt láthatóan úgysem érti. Nemhogy méretes gazdasági növekedés nem lesz itt, de örüljünk, ha megússzuk stagnálással a jövő évet.

Az a baj, hogy a pénzpiac szereplői - a magyarországnyi méretű országok sorsáról akár egy gombnyomással döntő, remegő kezű londoni brókerek - még Adam Smith-t tanulták és nem Matolcsyt. Ez, valljuk be, tényleg valami gusztustalanul ortodox dolog. Avittas, mondhatni. Viszont tény, hogy ők alapvetően a kereslet és a kínálat, a kockázat és a hozam törvényszerűségei mentén képesek gondolkodni. És a matolcsyzmus logikája az istennek sem fér bele abba a jólfésült, ortodox fejükbe...

Még mielőtt beindulna az orbáni kommunikációs gőzhenger, szeretném leszögezni, hogy a hitelminősítők - ezek az úgyszintén ortodox szörnyek - nem Magyarországról és a magyar zemberekről mondanak véleményt. Nem a magyar zembereket minősítik le, hanem csak és kizárólag az Orbán-Matolcsy-kettős gazdaságpolitikáját.

Igen, pontosan azt. A bóvlipolitikát.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr873386859

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Brutálisan magas a magyar államadósság! 2011.11.16. 21:43:34

Azt eddig is tudtuk, hogy magas a magyar államadósság, de hogy ez pontosan mit is jelent, arról valahogy kevés szó esik. Van kedvetek játszani egy kicsit a számokkal? A magyar államadósság szeptember végén 20625 milliárd forintot tett ki, ami egyben re...

Trackback: Ne szarozz: építs te is diktatúrát! 2011.11.16. 21:29:14

A bölcs vezetők tökéletessége megkérdőjelezhetetlen, ezért szeretnek téged. Mert te csak a népet szolgálod, döntéseid a javukat szolgálják, a hatalmad pedig felelősségteljesen és bölcsen gyakorlod....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyilkos fűegér 2011.11.16. 13:33:39

"szeretném leszögezni, hogy a hitelminősítők - ezek az úgyszintén ortodox szörnyek - nem Magyarországról és a magyar zemberekről mondanak véleményt. Nem a magyar zembereket minősítik le, hanem csak és kizárólag az Orbán-Matolcsy-kettős gazdaságpolitikáját."

Tekintetbe véve, hogy ezt a két nyomorult balfaszt mi ültettük a saját nyakunkra, de ami ennél is rosszabb, még mindig nem csaptuk őket agyon péklapáttal, ha áttételesen is, de a bóvlikategória igenis minket minősít.

Leülhetünk, egyes.

legeslegujabbkor 2011.11.16. 18:34:02

Még szánalmasabbnak látszunk azért, mert egyesek sikerként írják le, hogy megvették a kötvényeinket, és még mindig az a szöveg, hogy hősiesen védekezünk az IMF kölcsöne ellen. Előbb-utóbb a Fidesznek lépnie kell.

tarzus 2011.11.16. 20:47:42

Az Adam Smith-re való hivatkozás nem igazán volt frappáns a cikk mondanivalója szempontjából. Smith
nem sokat foglalkozott a nemzetközi pénzügyekkel meg a hitelezési technikákkal.

Ellenben azt állította, hogy egy társadalom gazdagsága két tényezőtől függ: 1. a termelő munkával foglalkozó lakosság hányadától, és 2. a munka termelékenységétől, melyet a munkamegosztás határoz meg.

Úgy hogy nem lenne baj, ha a "pénzpiac szereplői" esetleg tényleg (újra vagy először) kézbe vennék.

JohnHenry 2011.11.16. 20:48:16

Meg kell nézni a WSJ videóját, magyar nyelvű cikk talán az origo-n van hozzá. A lényeg, hogy röhögnek rajtunk és a "relatíve" nacionalista kormányunkon. Nekünk kb. végünk van.

online.wsj.com/video/eastern-europe-debt-threatens-credit-ratings/AC61D186-0149-4F91-A67D-25DBFED1D858.html

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.11.16. 20:48:17

@legeslegujabbkor: Közben a sok agyatlan azt elfelejti hozzátenni,hogy mindössze valami 60milliárdról volt szó-ami csepp a tengerben-és azt is csak második nekifutásra tudták eladni. Szóval nincs az a nagy bizalom,na...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.16. 20:48:17

Arra azért kiváncsi vagyok, hogy mit igértek Kinának, hogy WC-papirnak megveszik az államkötvényeinket.

Ha nagyon konteozni akarok...

Az ebadó miatt kiszórt kóbor kutyákat fogjuk exportálni Kinába. :)

Egyébként meg MALÉV, Paks, egyéb jelentős fejlesztések kinai kézbe jutásáról vizionálok.

legeslegujabbkor 2011.11.16. 21:21:16

@real madafaka: A neved régebben nem rövidítve volt?
Egyébként csak reménykedve keresem a józan észt a kormányzó pártban, van-e olyan, aki elég bátor. Na jó, így olvasva tényleg elég képtelenség, de a vonat elől csak elugranak, nem?

legeslegujabbkor 2011.11.16. 21:21:20

@HK417: Bizalomról már rég nincs szó :) Csak pár nap haladékról...

Fenehorizont 667 2011.11.16. 21:36:38

bezzeg a felvilágosult, a szakértői, a demokrata, a haladó kormányok alatti, kb. 8-szori leminősítés az a magyar emberekről szólt, mi? véletlenül se bajnainak.
akkoriban a devizahiteles is önhibájából került olyan helyzetbe, amiben volt. mostmár őket is sajnálni kell.

gyökerek :D

szgy 2011.11.16. 21:41:38

"szeretném leszögezni, hogy a hitelminősítők ... nem Magyarországról és a magyar zemberekről mondanak véleményt. Nem a magyar zembereket minősítik le, hanem csak és kizárólag az Orbán-Matolcsy-kettős gazdaságpolitikáját."

éppen ez a baj - tényeken alapuló gazdasági elemzés lenne a dolguk, nem politizálás.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.11.16. 21:41:38

@2llkedő: mit lehetne még hozzátenni?
úgysem értenétek meg :x

ahogy az előttem szóló is írta:
"bezzeg a felvilágosult, a szakértői, a demokrata, a haladó kormányok alatti, kb. 8-szori leminősítés az a magyar emberekről szólt, mi? véletlenül se bajnainak.
akkoriban a devizahiteles is önhibájából került olyan helyzetbe, amiben volt. mostmár őket is sajnálni kell."

röhögő 2011.11.16. 21:46:42

@wmiki: Na látom, a leghülyébbek tartanak ki legtovább. :-)) Stimmel..

2llkedő 2011.11.16. 21:46:43

@kchkscak:

"8-szori leminősítés az a magyar emberekről szólt, mi? véletlenül se bajnainak."

Mikor volt 8-szor bóvliba leminősítve véletlenül bajnainál?

"akkoriban a devizahiteles is önhibájából került olyan helyzetbe, amiben volt. "

Most is.

mizrolist 2011.11.16. 21:53:23

@kchkscak: emlékeim szerint Bajnai alatt már nem volt leminősítés; előtte volt.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.11.16. 22:02:06

:x

ahogy mondtam nem értettétek meg :;

akkor, éljen a tökéletes emberekből álló MesePárt... vagy az Mszp/Szdsz!

az értelem nevében!!

ezt legalább befogadja a 10-es IQ

komplikato 2011.11.16. 22:02:06

@wmiki: Szerintem nézd meg a Dow Jones-os videót (Geoffrey Smith), amiben többször kiröhögik kis hazánkat és nem egyszer elhangzik, hogy nekünk annyi ... aztán te is nevess velük bakker.
Nekünk már nincs kedvünk.

komplikato 2011.11.16. 22:02:59

@wmiki: Akkor nevessünk együtt a Dow Jones-os videón, ahol többször kiröhögik az ország hatalmas "stratégiáját" és kijelentik, hogy nekünk annyi.
Várjunk csak, nekem el ment a kedvem a röhögéstől.

komplikato 2011.11.16. 22:08:26

@wmiki: Nézd, a előző kormány szar volt. Mondjuk én ezt az összes előzőre is értem, de most csak az előzőre gondoltam. A mostani IS SZAR, akkor nem azt kell elmagyarázni, hogy az előző szar volt, mert azt tudjuk.
De.
Valaki utánaszámolt, hogy 8 év alatt 9600 milliárddal nőt az államadósság ... most pedig (a lenyúlt pénzek nélkül, MANYUP és a többi) 1.5 év alatt röpke 5000 milliárddal. Nem tartod érdekesnek???
Tehát idén sikerült elrejteni ennek egy jó részét, de szerinted jövőre mi lesz itt???

brekkk 2011.11.16. 22:08:27

a cikk írója gondolom sok fitymával nem rendelkezik...

2llkedő 2011.11.16. 22:18:49

@Kompli: "1.5 év alatt röpke 5000 milliárddal."

Nem szívem csücske Eltolcsy meg a Vityenka, de ez nem igaz.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.11.16. 22:18:50

"Van ugye a kereslet, a kínálat meg az ár, meg aztán vannak a kockázat és a kamat meglehetősen egyértelmű összefüggései. Kicsit olyan ez, mint az E egyenlő emszer cénégyzet einsteni összefüggése. Vagyis alapvető fizikai törvényszerűség."

Ezzel vitatkoznék. A közgazdaságtan nem olyan egzakt tudomány, mint mondjuk a fizika, vagy a matematika. Egyes közgazdászok pont azért kaptak Nobel-díjakat például, mert árnyalták az általad törvényszerűségnek aposztrofált tételeket.

Mondjuk Matolcsy soha nem fog Nobel-díjakat kapni, az fix. :)

2llkedő 2011.11.16. 22:18:50

@wmiki:

"akkor, éljen a tökéletes emberekből álló MesePárt... vagy az Mszp/Szdsz!"

Számodra csak fidesz és Mszp/Szdsz létezik?

Papolsz szeretetről meg mindenféléről, oszt annyit se tudsz, hogy rengeteg szín létezik.

2011.11.16. 22:27:46

@bogancs:

"A közgazdaságtan nem olyan egzakt tudomány, mint mondjuk a fizika, vagy a matematika."

Nagyjából.
De elég lett volna a viszonylag egzakt részét használni ahhoz, hogy elfogadható gazdaságpolitikánk legyen.

pcmci 2011.11.16. 22:27:46

@brekkk: szinte magam előtt látom milyen büszke lehetsz most magadra, hogy ilyen virágnyelven sikerült lezsidóznod valakit, aki csúnyát mondott a főnökre.
gratulálok. de tényleg, te ország reménysége, te...

Szamiz67 2011.11.16. 22:31:02

@Kőmíves Kelemen: Könyörgöm, bárcsak vinnék a kínaiak a Malév-ot 2 év alatt 50 millió állami támogatásba került 1 (!) Maléves munkahely. Ha az elmúlt 20 évre gondolok, akkor egy azóta is ott dolgozó munkavállalóra visszaosztva kb. 150-200 millió forintot költöttünk el a közösből.

NYJetsTD 2011.11.16. 22:32:35

@wmiki: apám, te egy akkora segg vagy, hogy az már-már szórakoztató... "emútnyócév"-volt ma már, vagy az még hátra van?

Szélmalomharcos 2011.11.16. 22:34:23

A független hitelminősítők annyira függetlenek mint egy köteléről elszabadult bálnavadász hajó. Mindenkit aki a látóterükbe kerül igyekeznek megszigonyozni aztán a tőzsdecápákkal osztoznak a lakomán

jozicsenko 2011.11.16. 22:34:23

@JohnHenry: kiröhögnek, mert svájcifrankban adósodtunk el...

folytassam? undorító

matolcsyék meg mérhetetlenül hülyék: vagy faragjanak a kiadási oldalon végre ezer-ezerötszáz-kettőezer mrd Ft-ot, vagy húzzák le magukat...

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.11.16. 22:36:38

@MikeBoy:

Oké, de a poszt nem erről szólt.

Vagy az mindegy is, lényeg hogy valamiért lehessen kormányt kritizálni?

Szamiz67 2011.11.16. 22:36:38

@wmiki: Gyurcsány és Veres Jani megérte a pénzét, Veres egy lókupec moralitásával gazdálkodott, de úgy rémlik Bajnai-Oszkó páros alatt 200 alatt volt a CDS felár és nem a leminősítésekről szólt az a rövid időszak. Ja és a Fideszre szavaztam, mielőtt belemennék ebbe a liberális, szakértői bla-blába...

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.11.16. 22:39:32

@NYJetsTD:

" emútnyócév volt ma már, vagy az még hátra van?"

Ezt most miért kellett a trollok eszébe juttatnod? Teljesen világos, hogy annak már semmi köze nincs jelen problémákhoz.
:LOL

2011.11.16. 22:41:48

@bogancs:

Mintha nem érdemelné meg ezt a kormányunk ezerrel.
Társadalmi és gazdasági szinten ez a politizálás egyszerűen minősíthetetlen.

Jenyei 2011.11.16. 23:34:25

@brekkk: te hány pofont kaptál a fatertól, ha már a csattogó lepkét tologatva nem a zsidókat szidtad?

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2011.11.16. 23:34:25

Hehe, hát lehet itt mindenkit temetni, de az időközi választások fényében kimondottan felülreprezentált az ellenzék :D úgyhogy csináljátok csak, de az ország a Fideszé.

Pendemonda 2011.11.16. 23:34:25

"Momentán az állam 8%-ra kap hitelt", Szlovénia, Belgium, Olaszország is 7 felett van- 2 évvel ezelőtt sem volt kisebb a különbség - és nem mellesleg az utolsó előtti szlovák kibocsátás sem volt sikeres. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden rendben van, csak azt, hogy a világ egy kicsit bonyolultabb, mint a mechanikus fizika, mert a döntéseket emberek hozzák.

Fel kell homályosítsalak, "a pénzpiac szereplői" sem ragadtak le Adam Smith-nél, hanem ismerik Simon-tól a korlátozott racionalitást, sőt a Soros féle reflexivitással keresik a pénzüket.

Leülhet tanuló, egyes.

Squid 2011.11.16. 23:34:25

Orbán lassan tükörbe kell, hogy nézzen és feltegye magának a kérdést:

1. Ragaszkodok a hatalomhoz és végleg csődbe viszem az országot.

2. Beismerem, hogy elbasztam és vagy lelépek (adná isten) vagy magamhoz térek és megpróbálom eltakarítani a szart.

Aki a 2.-re tippel annak van egy hidam eladó!

NYJetsTD 2011.11.16. 23:34:26

@bogancs: wmiki már hypertroll, nem jut el az info az agyáig... bocsi bogancs.

Amexrap · http://amexrap.org 2011.11.16. 23:34:26

@"Nem a magyar zembereket minősítik le, hanem csak és kizárólag az Orbán-Matolcsy-kettős gazdaságpolitikáját." Ne gondold, hogy megkülönböztetheted magad tőlük. A világ szemében sajnos nem csak Orbánnak van lábszaga, hanem mindannyiunknak. Lásd: amexrap.org/fal/horror-ha-el-is-kuldjuk-cenzor-bant-zombikent-rajtunk-ragad

Pipas 2011.11.17. 07:39:23

@Squid: Ha nem a lakosság dönthetné el, hogy ki legyen hatalmon, akkor te kit választanál. Mert az addig rendben van, hogy a demokratikusan megválasztott uralkodó osztály neked nem felel meg (ehhez minden jogod megvan), de lemondást követelni anélkül, hogy megmondanád szerinted kit kellene hatalomra juttatni, az egy kicsit ciki.

Szóval ki? Mesterhézi, Gyurcsány, Bajnai? Rukkolj ki vele. :-)

nu pagagyí 2011.11.17. 07:41:23

Hiába mutogatjuk a megtisztogatott területet, kívülről jól látszik, hogy csak az udvar egyik végéből sikerült a másikba átlapátolnunk a szart.
A munkához korábban dömpert is kaptunk a barátainktól, a "szabadságharc" sikere után, már csak a lapát maradt.

VT Man 2011.11.17. 07:41:23

A 8% az Forint alapon van, nem?
Akkor milyen arfolyamkockazat is van?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.11.17. 07:41:23

@Kompli: @2llkedő: @Szamiz67:
Na jó, most egy rövid ideig úgy teszek, mintha értelmes, felnőtt emberek irogatnának ide, és nem indexes MesePártban (Mszp-ben) hívő bohócok.

Kérlek meséljétek el, hogy akkor mi a megoldás.
Nyilván orbánnak patája van (és persze cigány is), ezt mindenki tudja, (meg hogy az előző éveknek semmi köze a mostani helyzethez...) de akkor mégis kire kéne szavazni?
Ki a messiás, aki lámpásával kivezetné az országot (és a világot) a gazdasági összeomlásból?

Gandalf(helyett) 2011.11.17. 07:41:23

@OrangeOrder: Ja, mert leginkább az elvakult fidesz-fanok mennk el az időszakos választásokra.
A többi már látta, látja, mit (nem) kap az a település, ahol nem a fidesz van nyeregben.
De elég egy város ellehetetlenítéséhez az is, ha csak a polgármester nem fideszes. Pl. Esztergom.

Látni fogod - te is - az ellenzéket legkésőbb 2014-ben.

Feltéve, ha addig ez a banda a földdel nem teszi egyenlővé Magyarországot.

LongJohnHolmes 2011.11.17. 07:41:24

Azt írták, hogy ezt osszam meg: domonyi.aries.hu/Makoi_gazvagyon.html

Nem tudom minek rugóztok itt Orbánon meg egyebeken, nem ők az igazi ellenfelek, maximum bábok. Néha az az érzésem, hogy Orbán lehet, hogy valahol belül a magyarok érdekeit tartja szem előtt, de valószínűleg azok az intézkedései is csak elterelés vagy taktika.
Mennyivel egyszerűbb a magyar birkáktól begyűjteni az utolsó fityingjüket is és odaadni a külföldi bankoknak, mint beinteni a nekik, hogy leállunk a kamatfizetéssel?
A nép nagyon dezinformált.
Akinek már pislákol valami a fejében annak lenne a kötelessége felvilágosítani másokat, de nagyon nagyon lassan megy.
Úgy érzem teljesen reménytelen a helyzet. Talán ha éhezni és ha fázni kezdenek az emberek, akkor már kénytelenek lesznek gondolkodni. De akkor is csak azon tudnak elgondolkodni, amiről információjuk lesz. Minél több ember tudja mag átadni a többieknek a valódi célszemélyek adatait, mikor már nem lesz telefon és internet, annál nagyobb lesz a győzelem esélye. Hiába gyűlnek össze az emberek az utcán, ha nem tudják merre induljanak.
A mi esélyünk egy másik ország népe, aki abban az országban dönti meg a rendszert, ahonnan minden kín kiindul.
Szurkoljatok nekik, ők tökösebbek.

belekotty 2011.11.17. 07:41:24

@brekkk: Na egy újabb zsidózó barom!

karnak 2011.11.17. 07:41:24

Azerz most mar ez nem annyira igaz. Sajnos azt lehet mar gondolni h bar a minositok kotvenyeket, egyebeket minositenek, a kotvenyek viszont ugye kozvetlen kapcsolatban vannak a kibocsatoval, itt ugye a magyar allammal.

Nem gondolom h a fitch elemzoi a magyar zembereket nezve jutottak bizonyos kovetkeztetesekre, illetve akikkel talalkoztak azokra igaz, de hogy a penzpiaci szereploktol a gazdasagi szereplokig konnyen jut el az info azt sejteni lehet, onnan meg akarkikhez.

Abbol meg egyenes kovetkeztetes, hogy azt gondolja a vilag jelentos resze aki vmi hallomast szerez rolunk, h ilyen hulyek vagyunk, mert ilyen vezetoket valasztunk, kvazi a magyarok egy keleties diktatorikus allamot szeretnenek, itt, onnan nezve egeszen kozel oroszorszaghoz ugye.

Ez van, ha a nagy vezer beszel a nevunkben beszel ( teszem hozza ez valahol dolga is ) es ha roka beszelnek nem fognak mar minket kulon kezelni, nezni, ez asszem szinten termeszetes.

Mint ahogy obama, bush is szimbolumai az usanak, vagy putyin oroszorszagnak. Biztos mindenkiven felmerul h sok putyintol elteroen gondolkodo ember van oroszfoldon, de kit erdekel, ha lehet altalanositani, nem szakmai kerdes, vagy politikai korrektseg kotelez ra, mint az eu -ban ez elhangzott.

2llkedő 2011.11.17. 07:41:24

@bogancs:
Igen, volt annyi. Az elfújta a Széll Kálmán terv bejelentése után, mert akkor még hittek a piacok pártunk és kormányunk szavában. Csak azóta kiderült, hogy az csak a piacok megnyugtatására volt, eszükbe se volt az ott leírtakat megvalósitani. (Hazudtak?)

Roy 2011.11.17. 07:41:31

@Amexrap: Vagyis ennek mi isszuk a levét.
Orbánék ettől még jól fognak élni.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.11.17. 08:02:23

@Szamiz67: Remélem azóta megbántad a szavazatodat, mert különben én nem dicsekednék vele. Valahol olvastam: "Inkább nézzenek buzinak, mint Fideszesnek." Itt van a lényeg. Minek kellett ezeknek 2/3-ot adni. Így most teljes mértékben ész nélkül azt tudják csinálni amit az úri kedvük éppen akar. Egy normális országban lenne megfelelően erős ellenzék aki megakadályozhatná ezt az ámokfutást. Amikor megnyerték a választásokat, mindenki arra gondolt, hogy ekkora felhatalmazással először a gazdaságot teszik rendbe. Ehelyett mit kaptunk? Látványos gesztuspolitizálást (pálinkafőzés adójának eltörlése), hatalom bebetonozást minden szinten, napi szinten módosítgatott pártalkotmányt, lassan jön a Horthy korszak restaurációja. Ki akarta ezt?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.11.17. 08:04:32

Bakker... KIT beindult... Kurbli? Elemcsere?

Naridroidoknak "óvasnivaló"...
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=122487

"A forinttal nincsen nagyobb baj. A forinttal akkor lesz baj, hogy ha nem tudjuk a bizalmi válságot megoldani. A miniszterelnök-csere a megoldása a forintválságnak. Ezzel a bizalmi helyzettel, amiben most a miniszterelnök és a kormány van, nem lehet a forint esését megakadályozni" - jelentette ki a Fidesz elnöke. Mint mondta, a bizalmi válságot a rossz vezetés okozza, egy jobb vezetéssel viszont megoldható a bizalmi válság és megvédhető a forint is...

Így is van! A Viktor is megaszondta!!!

"Menni kéne, menni kéne, menni kéne..."
www.youtube.com/watch?v=fYYJKU2QSS0
Éljen a párt! Éljen az ormány!

Gyurmigyuri · http://www.g3.hu 2011.11.17. 08:04:32

Az igazán érdekes kérdés vajon honnan veszik a bátorságot, hogy kijelentsék azt, hogy a közgazdaságtan könyveket a sutba kell dobni?
Szerintem az egyik ok, hogy sosem dolgoztak "rendes" munkahelyen szokványos hierarchiában. Magyarán nem kellett elszámolniuk a főnöknek és munkatársaiknak a munkájukkal, TELJESÍTMÉNYükkel, nem volt az életük része egy normális szocializáció.
Ez magyarázza ov minden megnyilvánulását.

hattyú 2011.11.17. 08:04:32

jah, persze :)a magyar társadalom amúgy teljesen rendben van :D mindig csak az éppen aktuális politikusok a hülyék, tehát kb. 300 ember hülye, a többi 9 millió vagy akármennyi az pedig tuti :D, remek. A hitelminősítők pedig szörnyek! Einsteint pedig tényleg érdemes Matlolcsyval és Orbánnal összehasonlítani... :) Sok volt ez nekem ma reggelre.

belekotty 2011.11.17. 08:06:01

@the_lonewolf: Azért adta a nép nekik, mert sokan úgy voltak vele, hogy a parlamenti szavazgatás ne legyen gátja a gyors intézkedéseknek.

Roy 2011.11.17. 08:52:29

@Squid: A hatalomhoz ragaszkodni fog, lemondani soha. Egy hatalommániás ember nem fog soha önként lemondani, úgy kell majd elzavarni.

Átvitel honvéd 2011.11.17. 08:55:55

A szerző okfejtegetéséből egyetlen apróság hiányzik: hogy a meghirdetett, és nehezen eladott állampapírtömeg "véletlenül" forintalapú.

Könnyű kitalálni, hogy amennyiben a kormány nagyrészt meg tudna szabadulni a lakossági- és önkormányzati devizahitel-tömegtől (attól, amiről a szerencsétlenek tegnap rihegtek-röhögtek abban a WSJ-videóban), akkor a forint bizonyosan elindulna a "lejtőn" lefelé (egyszerűen azért, mert akkora államadósság-tömeget, ami nekünk van, gyakorlatilag semmilyen más módon nem lehet kezelhetővé tenni). Ha viszont a forint hosszú távon inflálódik, akkor a 8%-os kamat gyakorlatilag semmi, reálértéken elolvad, úgy nekünk, ahogy (ami ezen a ponton "fontosabb") a hitelezőknek is.

Észmegálló 2011.11.17. 08:55:56

@OrangeOrder: "Hehe, hát lehet itt mindenkit temetni, de az időközi választások fényében kimondottan felülreprezentált az ellenzék :D úgyhogy csináljátok csak, de az ország a Fideszé."

Istenem! Te sötétebb vagy mint a háttér...........

gmower (törölt) 2011.11.17. 08:55:56

A közgazdaság, mint egzakt tudomány? A remegő kezű shortoló brókerekkel? Háháááháhááhááhá

F173 2011.11.17. 08:55:56

"Gyurcsány magyarázattal tartozik azért is, hogy a kampányban miért mondták sikeresnek és dübörgőnek a magyar gazdaságot, miközben a Fitch Ratingsnek, Európa legnagyobb hitelminősítő intézetének szakvéleménye szerint a GDP arányos deficit tekintetében Magyarország a "világelső" - hangsúlyozta a Fidesz kommunikációs vezetője. Ezzel kapcsolatban megjegyezte azt is, hogy ez a helyzet kockázatot jelent a magyar gazdaságra és Magyarország egészére is. Le kell szögeznünk azt is - folytatta -, hogy mindezért kizárólag Gyurcsány Ferenc és kormánya a felelős. "

"Varga Mihály a szombaton bejelentett Gyurcsány-csomag következményeiről úgy fogalmazott, szenvedni fogunk tőle, ugyanakkor arra kérte a miniszterelnököt, hogy kérjen bocsánatot hazugságaiért. Legalább annyit mondjon, hogy "Bocsánat, nem mondtam igazat". Mint közölte, a kormánynak ötéves adócsökkentési programja mindössze öt hónapig élt, és szombattól minden várható lépésnek az ellenkezője fog történni. Az adóemelésekről szólva kifejtette, az áfat ismét 20 százalékra kívánják emelni, az evát 15 százalékról 25-re növelik, és az echo sem fog megszűnni.

"A legrosszabb úton indult el a kormány, ugyanis lépései nem a megoldást szolgálják" - hangsúlyozta Varga Mihály, hozzátéve: két év múlva ugyanazok a problémák fognak fellépni a magyar gazdaságban. Rámutatott arra is, hogy a kormány lépéseinek 90 százaléka nem kiadáscsökkentésről szólnak, hanem az alkalmat keresik arra, hogy minél több pénzt vegyenek el az adózóktól. Mint fogalmazott, a Fidesz semmilyen adóemelést nem fog megszavazni, ugyanakkor alkotó ellenzékként saját javaslatokkal fognak előállni a Parlamentben a kialakult gazdasági helyzet helyreállításáért. "

Fidesz.hu 2006.06.12

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2011.11.17. 08:55:56

@Gandalf(helyett): ja, akkor az teljesen más. És melyik pártnak gratulálhatunk? Szolidarnoscs, DKP, MSZP, LMP, 4K!? Jobbnál jobb nevek :)

samer 2011.11.17. 08:55:57

@2llkedő: Persze, mindenkinek pisztolyt tartottak a fejéhez, amikor felvette a hitelt! És az Orbán ezért is a hibás!

Kivlov 2011.11.17. 08:55:57

Ezeket a minősítőket rég fel kellett volna számolni a f*szba. Állandóan csak öntik az olajat a tűzre.
Arról nem beszélve, hogyha keresni akarnak, akkor beshortolnak pár papírt egy országból, utána meg leminősítik. vicc...

Wagem 2011.11.17. 08:55:57

Na te barom.Téged meg honnan menesztettek?Ilyen jól értesült vagy nyomorultkám.Ovasd a Bayer cikket,megtudod mi áll kb.a háttérben,utána ugass.

2llkedő 2011.11.17. 09:18:55

@samer: "És az Orbán ezért is a hibás!"

Gyurcsány(i) a hibás, csak még nincs rá törvény.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2011.11.17. 09:20:22

@brekkk: és még így is több fitymája van, mint neked eszed :)

Mérges 1234 2011.11.17. 09:20:22

@Kivlov:

Valahol igayad van. De pl. a Magzar kurmány a mosatani is fizet nekik a papírjaink minősítéséért.

Ha valahol baj van, nem az a megoldás, hogy befogjuk a problémára rávilágítok száját.

Én nem akarom fikázni az Orbán kormányt, tény, hogy vannak irrdatlan elbaszások, de ez most mindegy is.

Meg kell nézni, a Forint árfolyamát, az üzemanyagok árát, a jővőre rekord szintre emelkedő ÁFA-t. Az emelkedő egészségbiztosítási járulékot.

És így tovább.

Tudom a GYurcsányék gyújtották ránk a házat, de ezek az állatok olajjal oltják.

Ennyi.

Bajban vagyunk, nagyon nagy bajban.

Ringlósztár 2011.11.17. 09:20:22

@Kompli:
Engem az egészben az vígasztal csak, hogy mivel a választáson részt vevő zemberek 52,38%-a szavazott a Kedves Vezetőre, nagy eséllyel a most szívók között is több a fidesz szavazó.

csárli hárper 2011.11.17. 09:20:22

@wagem:

a bayer csehszlovákrendszám cikkére hivatkozol és a poster a barom.
aham....

Idet 2011.11.17. 09:20:23

Ne legyenek illúzióitok. A hitelminősítők (és a Nyugat en bloc) Magyarországról és a zemberekről is lesújtó véleménnyel van, volt is mindig.

2llkedő 2011.11.17. 09:23:54

@wmiki:
"Kérlek meséljétek el, hogy akkor mi a megoldás."

Demokrácia lévén Vityenkának kéne tudnia. Elvégre ő küzdött nyolc éven keresztül azért, hogy megmutassa.

"Ki a messiás, aki lámpásával kivezetné az országot (és a világot) a gazdasági összeomlásból?"

Demokrácia lévén 2014-ig felesleges erről meditálni. Majd akkor kiderül, ha addig össze nem dől ez a kártyavár.

conmorientes 2011.11.17. 09:28:01

@gyilkos fűegér:

Nagyon igazat szóla bölcs rágcsáló !
De akinek nem inge, nem veszem magamra.
Nékem már 1995-ben volt ilyen ötletem a péklapáttal, de akkor hülyének tutláltak.
Ma már nem kell titulálni vagyok az magamtól is.

2llkedő 2011.11.17. 09:28:01

@Doubledecker:
"Tudom a GYurcsányék gyújtották ránk a házat,"

Én nem vagyok benne ennyire biztos.

Gandalf(helyett) 2011.11.17. 10:20:51

@OrangeOrder: Egyet pl. kihagytál.
Még az is előfordulhat, sőt nem is kicsi rá az esély, hogy a történelem ismét megismétli önmagát.
Csak nézd meg, hogy milyen folyamatok indultak el az (első) nagy gazdasági világválság idején és az után. Az milyen pártok erősödéséhez vezetett, és az utána hová.
Ez az egyik alternatíva, aminek már most is érezhetőek a jelei.
De talán az emberek tanulnak a régi történelmi hibákból. Igaz, lehet naív vagyok, és jön az "ismétlés".

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.11.17. 10:56:48

@belekotty: Én is erre gondoltam, csak az a baj, hogy a Fidesz vezetése nem erre használja a megnyert lehetőséget. Volt itt minden az elmúlt bő másfél évben. Az alkotmánybíróság hazavágásától kezdve a szégyentelen pártalkotmány létrehozásán keresztül a visszamenőleges törvényhozáson, a jogbiztonság felszámolásán át minden okosság a pillanatnyi érdekeiknek megfelelően minden, amit napestig lehetne sorolni. Egy dologra nem volt idejük, a gazdasággal érdemben foglalkozni. Azt rábízták a Matolcsyné férjére, és most már nem tudnak arcvesztés nélkül kihátrálniuk mögüle.

gyilkos fűegér 2011.11.17. 16:09:31

@Boli:

Az volt már, hogy legyen Charlize Theron a miniszterelnök?

:)))

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.11.18. 07:51:05

@gyilkos fűegér:
Hüüüülye!!!! Hogyne! :)) Több klasszissal okosabb a nő, bármely pártkreténnél! (legalábbis a segge alapján!)

Nekem így pont megfelel! Csak én hiányzok még a székből!

cbullitt.files.wordpress.com/2011/08/charlizetheron287629-copy.jpg
süti beállítások módosítása