Bőr, az van...

2011.11.24. 21:36

A siker láthatatlan - jelentette ki a minap az Unortodox Közgazdaságtan Lánglelkű Apostola. És ezúttal kivételesen tényleg egyet kell értsünk vele: valóban láthatatlan. Éppen, mint a császár új ruhája.

Van az a pont, amikor már a szómágia sem megy. Amikor már a Fidesz B-közép legelvakultabb rajongója sem kajálja be ezt a kettősbeszédet, ezt a nyomorult átkeresztelősdit. Amikor a lakosság 78 százaléka szerint rossz irányba mennek a dolgok. És most jöhetnek azzal, hogy még mindig másfélszeres a Fidesz előnye, mert ez a 78 százalék nemhogy kétharmad, ez majdnem négyötöd!

Az arcvesztés megtörtént, kár itt már csűrni-csavarni a szót.

Mert azért ahhoz vagy pofa kell - és a pofán jó vastag bőr -, vagy legalábbis a realitásérzék teljes hiánya, hogy még bárki is képes legyen sikert emlegetni az elmúlt másfél év elkúrássorozata és különösen az elmúlt napok Mr. Beant idéző ügyetlenséggel elkövetett kapitulácója után.

Mondjuk pofa meg a pofán vastag bőr, az részint kétségkívül van, lásd Kósa Lajos szavait, amelyek szerint sosem merült fel a szakítás az IMF-fel. Mondjuk a debreceni megmondóember vastag arcbőrét és pofátlanságát tekintve kétségeink eleddig sem lehettek.

Az meg, hogy a nemzetbiztonsági szakszolgálatokkal vizsgáltatná a kormány, hogy ki tehet a forint gyenge árfolyamáról... Ha ezzel segíthetek a titkos felderítő munkában, mondanék is mindjárt négy nevet: Kósa, Szijjártó, Matolcsy, Orbán. És azt hiszem, nagyrészt nem is kellene talán messzebb keresni. Az egyik hazai nagybank első számú vezetője szerint például az euró mostani árfolyamából legfeljebb 10-15 forint lehet csak a spekuláció, és nagyjából 30 forint az említett urak sorozatos és szerencsétlen megnyilatkozásainak eredménye. Ja, és ha az említett urak nem pofáznának rendre hülyeségeket, akkor spekulációra sem lenne ok a forint ellen.

Matolcsy miniszter esetében egyébként inkább a zavarodottság az, amit érezni vélünk. Méghogy a második világháború utáni újjáépítéshez mérhető az elmúlt másfél év teljesítménye... Na persze. A gazdasági miniszter megnyilatkozásait hallva és olvasva néha már a maga természetességével adódik a kérdés: nooooormááális?!

És ha jobban belegondolok, mégiscsak koherens rendszerré áll össze az elmúlt két hét döbbenetes kormányzati képzavarrendszere: a siker ezek szerint tényleg jéghegy lehet, a Kormányos és az ő jobbkeze pedig szemmel láthatóan mindent elkövet, hogy a magyar gazdaság gyorsnaszádja elkerülje azt.

Jó messzire.

*   *   *

Ápdéjt! Péntekre virradóra a Moody's hitelminőstő a bóvli kategóriába sorolta Magyarországot. Bőr pedig megint van, jó vastag: a kormány szerint a leminősítésnek semmilyen valós alapja nincs, a Moody's szakmailag felkészületlen, a leminősítés pedig csak a nemzetközi pénzügyi körök támadása sikeres országunk ellen... Komolyan kérdezem: Matolcsyék tényleg ennyire nem értik az egészet, vagy tényleg ennyire pofátlanok?

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr193409499

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mintaváros 2011.11.28. 01:03:21

p { margin-bottom: 0.21cm; }Esztergomban csütörtökön megszűnt a közvilágítás. A közétkeztetés két napig még működik, de hétfőtől annak is vége. A közösségi közlekedés is megszűnt már hetek óta.   Aki nem értené, mit jelent egy államcsőd, az menjen...

Trackback: Fidesz: Nincs objektív alapja a leminősítésnek 2011.11.25. 16:55:22

A Fidesz szóvivője szerint semmiféle objektív alapja sincs a Moody's leminősítésének, Magyarország gazdasági mutatói ugyanis továbbra is jobbak, mint a környező országoké. Mint mondta, „most már mindenki látja, (...) hogy Európát pénzügyi támadás éri” és…

Trackback: Fidesz: Nincs objektív alapja a leminősítésnek 2011.11.25. 16:55:03

A Fidesz szóvivője szerint semmiféle objektív alapja sincs a Moody's leminősítésének, Magyarország gazdasági mutatói ugyanis továbbra is jobbak, mint a környező országoké. Mint mondta, „most már mindenki látja, (...) hogy Európát pénzügyi támadás éri” és…

Trackback: Bóvliország hajósainak 2011.11.25. 11:17:40

Most annak kellene jönnie, hogy hehe, mi megmondtuk, matolcsi, holnaphúzcsi, illetőleg orbántakaroggy. Hát, nem az fog jönni....

Trackback: Bóvliország hajósainak 2011.11.25. 10:09:02

Most annak kellene jönnie, hogy hehe, mi megmondtuk, matolcsi, holnaphúzcsi, illetőleg orbántakaroggy. Hát, nem az fog jönni.Mert nem ez a zseniális agysebész tehet róla, de még nem is a főnöke, az előretolt középpályás. Erről mi tehetünk, drága baráta...

Trackback: Gyanúsítottak 2011.11.25. 09:32:41

A Magyar Nemzet megtudta: a kormány és a nemzetbiztonsági kabinet ülésén is kiemelt helyen szerepelt a forint elleni folyamatos, koncentrált támadás témája. A lap értesülései szerint döntés született arról, hogy felderítik a támadássorozat okozóinak ...

Trackback: Védelemre, szorulunk 2011.11.25. 09:03:50

Hát bekövetkezett. A szokásos péntek esti bóvlingozásra hívó sms ma rosszul mutat a telefonok kijelzőjén, és jobbra-balra dűlő bábukat sem akarunk látni. Különben is, az egész hét tele volt köddel meg ködösítéssel, javítani kell majd a hangulatunkon. H...

Trackback: Breaking: Nemzetközi hitelminősítők és az IMF leminősítését fontolgatja a kormány 2011.11.25. 09:02:55

A kormányszóvivő ma reggel 7:00kor a Kossuth téren tartott, Magyarország bóvlivá minősítésével kapcsolatban tartott sajtótájékoztatón  bejelentette, hogy a Kormány drasztikus lépésre szánta el magát a szabályokat folyamatosan áthágó,&nbs...

Trackback: Közgazdaságtan for Dummies 2011.11.24. 23:09:10

Már rég elhatároztam, hogy folytatom a blogot, annak ellenére, hogy ma Magyarországon pénzügyekről gondolkodni nem igazán sikk (és sajnos itt most nem a lakosságról vagy a vállalati szféráról, hanem magáról az államról és az azt reprezentáló improvizat...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legeslegujabbkor 2011.11.24. 22:43:24

Ma csak olyan megnyilatkozást olvastam a Fidesztől, amiből azt szűrtem le, hogy meg vannak győződve róla, a szómágia még mindig működik. Egyik nyilatkozatnak sem volt köze a valósághoz, és ezek szerint még reménykednek, hogy valaki hisz nekik. Bátrak vagy csak vakok?

J.W. Booth 2011.11.24. 23:13:00

Alábecsülöd a fidesz-szavazók ostobaságát.

A birkák nagy része még mindig elhiszi, hogy "gyurcsányahibás". A forint csak azért gyengül, mert ránkszállt az EU meg az IMF meg a hitelminősítők, mert a hazaáruló kommunisták elmentek árulkodni.

Inkább az a haáruló, aki erre a fideszre szavazna.

zombika 2011.11.24. 23:13:25

Ugyan. A zemberek tehetnek róla hogy ez a szarpiramis felépülhetett. Senki sem ment oda menet közben hogy fejezd már be bazdmeg mert szétütünk! Bár nem is nagyon fért oda a sok fideszzombitól.Szánalom ez az ország. Politikusland.

Squid 2011.11.24. 23:13:25

@legeslegujabbkor: Rosszabb!

Küldetéstudatuk van!

Nagyon nagy koppanás lesz a vége és lehet majd menni a sógorokhoz megint jobban lenni!!

piefke 2011.11.24. 23:18:45

Hát... A "gyorsnaszád" kapitánya és tisztikara bizony nemigen volt évfolyamelső a kadétiskolában...

De kérdés, hogy honnan és hogyan szerzünk egy Nelsont? Van erre tipp?

Nem vagyok fideszes 2011.11.24. 23:31:07

Ehhez nem is tudok mit hozzátenni, így van. Talán csak annyit, hogy de, a feketöves narancszombik bizony beveszik és még ezután is be fognak venni mindent. Ennyire képesek, nemhiába ők a feketeöves naracszombik.

GrayBoy 2011.11.24. 23:38:45

Ahogy Farkasházy megtette a HetiHetes -ben:

Valaki megtehetné, hogy összeszedi vezető és szakértő politikusaink mondatait az ördögtől való IMF -ről, mondjuk fél évre visszamenőleg és mellé rakni a mostani nyilatkozatokat. Dokumentálva, dátummal, forrás megjelöléssel.

Mellé rakni az összes gazdasági mutatót egy évre visszamenőleg. Utána mondjanak bármit.

Különben az csak legenda, vagy tényleg azt mondta a Miniszterelnök Úr, hogy

"Ha az IMF jön, én megyek!"

Vagy ezt Matolcsy Miniszter Úr mondta? Van erről valami hiteles felvétel?

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.11.24. 23:38:45

Meddig tűrsz még birka magyar?

Az óriási munkanélküliség mellett hova akarják visszaterelni a munka világába a rokkantnyugdíjasokat?
Hol a dízel, az euró, a kenyér, stb ára?

LÉpni kell, itt az idő!

A szerelő 2011.11.24. 23:52:59

Az nem ciki a droidoknak, hogy a fél világ rajtunk röhög?
Amúgy a fidesz nem is párt, hanem vallás, mással nem nagyon magyarázható ez a vak hit.

Nem vagyok fideszes 2011.11.24. 23:52:59

@GrayBoy:

Az a gond, hogy igazából felesleges. Aki nem tök hülye, az eddig is tudta, hogy mi a kotta, aki meg zombi, az az is marad.

J.W. Booth 2011.11.24. 23:56:57

Az említett Kósa-Szijjártó-Matolcsy-Orbán négyesből az első kettőt nem ige lehet idesorolni.

Kósa, mint kijelölt leendő utód, meg kell, hogy szólaljon néha, de igazából nem sok vizet zavar.
Szijjártó ékes példája annak, hogy nemcsak a szcientológusok képesek a tökéletes agymosásra. Vagy esetleg soha nem is volt agya, nem tudom.
Matolcsy már annál inkább sáros: azt mondja, amit a Vezér hallani akar. Annak rendeli alá az ország gazdaságpolitikáját, amit a Viktor éppen kitalált. Nem érdekli, hogy a szakmája legaljára csúszott vissza, ő is egy szolgáló.

Viktor felelősségéről hosszú oldalakat lehetne írni, röviden viszont csak annyit, hogy az elmúlt 100 évben nem volt olyan magyar ember, aki annyi kárt okozott volna Magyarországnak és a magyaroknak, mint ő.

Pedig van kikből válogatni.

GrayBoy 2011.11.25. 00:04:03

@Lázár te igazi szarházi vagy!:

Mondd, mit lépjünk? Én benne vagyok, de mit lépjünk?

Menjünk ki az utcára 100 ezren?
Majd azt mondják, 10 ezren voltunk és a közszolgálati TV meg elfelejti betenni a híradóba és a köztéri kamerák is pont akkor hibásodnak majd meg, (volt ilyen 2 alkalommal is). Ott leszünk majd hazamegyünk és a többi 9 millió embernek fogalma sem lesz róla.

Írjunk petíciót?
Majd átveszik és válaszolnak rá egy elferdített statisztikai adattal, egy szép tartalmas közmondással vagy egy hatalmas hazugsággal.

Neked van valami ötleted?

GrayBoy 2011.11.25. 00:05:22

@Lófasz Hadnagy:

Akkor örökre ez marad.

A megkérdezettek 78% -a gondolja, hogy rossz irányba mennek a dolgok, de másfélszeres többséggel megválasztaná ugyanazt a bandát.

Ha ez nem ostobaság, akkor mi??????

A mostani időközi választásokat is a Fidesz nyeri méghozzá elsöprő többséggel. Nem kicsit, vagy éppen hogy, hanem elsöprő többséggel.

Ezek szerint az emberek döntő többsége ostoba? Akkor viszont felesleges a szájtépés, felesleges az ellenzék, felesleges minden. Mert elmegy majd a választópolgár, aki nem okosabb egy brokkolinál és ikszel. Ugyanazokra. Mert neki ez jó.

Mert ő elhiszi, hogy az arcába mondják: "Ez neked jó. A gazdaság sikeres. Matolcsy egy zseni. Orbán egy hatalmas nemzeti vezér."

Iksz.

a_tom 2011.11.25. 07:47:33

Igenis a háború utáni fejlődéshez mérhető a mostani. Akkor a nullára bombáztak minket, utána hiába volt óriási a fejlődés, ha nullát bármekkora számmal beszorzol, nulla a végeredmény. Ahogy most is. Ezek sose hazudnak, megmondták.

Kobo82 2011.11.25. 07:51:36

Szerintem gazdasági mágusunknak félrehordhatott a szeme, mikor a történelemkönyveket olvasta. Nem a 45-47 közötti időszakra gondolt ő, bizonyára félreolvasta, az 1949-53 közötti időszak az, amire hasonlít gazdaságpolitikája.

Lófasz esti fényben 2011.11.25. 07:51:36

nem ertem a problemat
az unortodox gazdasagpolitika unortodox modon sikeres

én sajnálom 2011.11.25. 07:51:36

Az látszik, hogy drága vezetôinbôl süt az ostobaság, de idôrôl idôre felmerül bennem a kérdés, hogy véletlenül senki sem lehet ennyire hülye. Ezek direkt csinálják?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.11.25. 07:51:36

Nem tudom mi a gondotok...

Hát majd 2014-ben megint szavaztok az mszp/szdsz-re elvtársak

Ez a demokrácia.

Arbet 2011.11.25. 07:51:36

Van egy vicc amit mindenki ismer.
"Hogy tudsz lefoglalni egy szőke nőt több órára?
- Adj neki egy lapot aminek mindkét oldalára az van ráírva, hogy fordítsd meg."

Mindenki jót nevet a szőke nő butaságán, de ha belegondolunk az ország lakosságának nagy része ugyan ilyen egyszerű. Adott nekünk a politika egy lapot aminek az egyik oldalára az egyik párt, a másik oldalára a másik párt neve van írva, és mi ezt forgatjuk immár 21 éve. A szőke nőt nagyon egyszerű kinevetni, viszont amikor belátjuk saját butaságunkat magyarázkodni kezdünk, indulatosak leszünk és be akarjuk bizonyítani, hogy igazunk van. Miért? Mi értelme? Hisz legbelül tudjuk, hogy ugyan azzal az olcsó játékkal etetnek minket. Aki pedig annyira együgyü, hogy ezt nem ismeri fel, legalább hallgasson az okosabbra.

Én sem vagyok géniusz, nekem is van egy lapom. Az egyik oldalára politika van írva, a másik oldalra civil élet. Akár hogy is forgatom a lapot, mindenhol ugyan azokat a hibákat találom, ugyan azokat a szavakat lehetne jellemzőként aláírni:
Adócsalás (egyik azt lopja el, amit nem fizet be, a másik meg azt lopja el amit befizetnek), hazugság, becstelenség, tisztességtelenség, trükközés, arogancia.
A végén pedig mindkét oldal a másiktól várja, hogy megjavuljon.

Ez így nem működik. Kezdjük el itt a párbeszédet ahelyett, hogy buta szőke nőként viselkedünk.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.11.25. 07:51:37

Remelem ennel csak rosszabb jon es akkor elhajtjak a Fideszt a halalba es soha vissza nem hivjak oket.

2llkedő 2011.11.25. 07:51:37

@GrayBoy:

"A megkérdezettek 78% -a gondolja, hogy rossz irányba mennek a dolgok, de másfélszeres többséggel megválasztaná ugyanazt a bandát."

Az emberek hisznek a demokráciában, hisznek abban, hogy nég évente választanak. Akik előrehozott választásokat harsogtak korábban, azok most ahhoz a 22%-hoz artoznak, akik még támogatják a kórmányt. Jelenleg nincs alternatíva, mivel 2014 még messze van. Ezért az időközi választás eredménye semmit nem jelent, mivel tök mindegy, hogy egy-egy helyre ki kerül, a kórmánynam mindenképp hatalmas többsége van a parlamentben. Akkor lesz majd változás, ha a walesi bárdok fogjáák azt mondani, hogy te tetted ezt király! És ha ez bekövetkezik, akkor meg fog jelenni egy olyan csoport, akik a mindkét oldalból kiábrándultakból fog állni, akik végre leteszik a fegyvert, nem a múlttal fognak állandóan foglalkozni, nem a másik lejáratása lesz a cél, hanem az ország fennmaradása, és esetleg a felemelkedése. A vezető pedig egy Bajnai stílusú ember lesz, akár jobb, akér balról. Legalább is én ebben hiszek. Az emberek békére vágynak, nem pedig háborúra.

whiterose 2011.11.25. 07:51:37

Okoskák! Mi az alternatíva?

bruhahahahihihi 2011.11.25. 07:51:37

webszolga.hu/valasztas/

Ha most vasárnap lenne a választás, Ön kire szavazna? (kérdezze meg ismerősét is!)

A szavazás állása:
MSZP: 32767 szavazat - 38.95%
Fidesz: 18125 szavazat - 21.55%
LMP: 2467 szavazat - 2.93%
Jobbik: 6653 szavazat - 7.91%
SZDSZ: 1123 szavazat - 1.34%
Jólét és Szabadság: 1922 szavazat - 2.28%
Demokratikus Koalíció: 19413 szavazat - 23.08%
Munkáspárt 2006: 76 szavazat - 0.09%
Zöld Baloldal: 63 szavazat - 0.07%
Nem mennék el szavazni: 1507 szavazat - 1.79%
Összesen: 84116 szavazat

A szavazás nem reprezentatív felmérés, nem időben, hanem 100.000 szavazatnál indítjuk újra.

Arthur Dent 2011.11.25. 07:51:37

A realitás érzék teljes hiánya...

És ebben benne van nem csak a gazdaságpolitika de smitpál, az alkotmány, a szélkálmántér...

A meg nem írt tankönvekben majd az fog állni, hogy 2010-ben győzött a hülyék diktatúrája. Es ebből mi csak a jéghegy csúcsát látjuk. Képzelem mi lehet még alul.

billy reed 2011.11.25. 07:51:38

@J.W. Booth: Igen, sajnos igazad van.
Még mindig rengeteg a hülye, aki feltétel nélkül bevesz mindent ezektől.

hallari 2011.11.25. 07:51:38

@J.W. Booth: "Alábecsülöd a fidesz-szavazók ostobaságát." ez szerintem is így van, lásd az időközi választás. Hiába érzik úgy sokan, hogy nem jó irányba mennek a dolgok, ha a szavazásra nem sokan mennek el, viszont akik elmennek, azoknak a többsége elkötelezett jobboldali! Tragikus, hogy pont a józan többség marad csendben, pont, mint Hitler idején. Csak ez sajnos a bukásukat (vagy legalábbis rossz felé sodródásukat) okozza. Elkeserítő, hogy az ember nem tud szinte semmit tenni, az arcátlan fidesznyikek meg az ember képébe röhögnek, hogy "látod?! mi vagyunk a jobbak, nincs alternatívánk akármit csinálunk!".Pedig lenne alternatíva, csak aktívabbnak kéne lenni, aktívan kellene a jót keresni, de erre már nemigen hajlandó a magyar társadalom. Lényegében megcsömörlött a politikusotól az emberek nagy része és tulajdonképpen azt mondják "csináljatok amit akartok, csak hagyjatok békében élni".

lg-m 2011.11.25. 07:51:39

@GrayBoy: ez marad bazmeg, örökkön örökre.

persze, te, velem együtt, örökkön örökké rinyálhatsz érte a neten. na? :)

mizrolist 2011.11.25. 07:51:39

@J.W. Booth: mi magyarok tudjuk ugyan, hogy Kósa és Szijjártó nem sok vizet zavarnak, de a fránya külföldi elemzők egy-egy dolgot látnak:
- Kósa a Fidesz alelnöke, aki nyilván a tűz közelében van és pontosan látja a hátteret;
- Szijjártó a kormány szóvivője, akinek a kormány álláspontját kell közölnie.

Vagyis számukra mindkettő (akkor, amikor beszakították a forintot) hiteles forrás volt...

Kalmár 2011.11.25. 07:51:39

@GrayBoy: "megkérdezettek 78% -a gondolja, hogy rossz irányba mennek a dolgok, de másfélszeres többséggel megválasztaná ugyanazt a bandát."

Tényleg nem értitek?? Az szomorú.
A világgazdaság miatt, mindenhol rosszul mennek a dolgok. Itthon is. De még mindig a Fideszről gondolják az emberek, hogy a legkissebb rossz. A többiek kukában vannak régen.

Nem vagyok fideszes 2011.11.25. 07:51:40

@GrayBoy:

A kérdésedre azt a választ tudom adni, hogy én sem értem, nem vagyok képes felfogni, mi a búbánat folyik itt. És igen, én is kezdem feladni, hogy itt valaha lesz valami.

Golem 2011.11.25. 07:51:40

Megtörtént az első leminősítés.

Ez kimagyarázhatatlan.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.25. 07:51:40

2014-ben el kell menni választani, ennyi a megoldás. 2010-ben is ez volt. Bármi mást feltételezni puccsista uszítás.

Igaz Magyar 2011.11.25. 07:51:40

@GrayBoy: Nem így történt, "csak zárt körben".

Amúgy már a nagy 2006-os bukásakor is azt mondta, hogy akkor de most istenbizony nagyon lemond....

Akkor is elgondolkodtam, hogy ez?
Lemond? Magától?
És mit fog csinálni? Felad majd egy hirdetést, hogy kezdő ügyvéd miniszterelnöki gyakorlattal napi 4 órát bármibe belepofázna és csicskáztatna.

Totof 2011.11.25. 08:12:37

@GrayBoy: utv.hu
Az a kamera most is rossz. A többivel sajna nem lehet nem egyetérteni.

EsteeSatmary 2011.11.25. 08:20:35

@J.W. Booth: Saját baráti körömben pont tegnap magyarázta az egyik hivő, hogy az IMF gengsztertársaság és majd , mi magyarok / mármint a Fidesz- hiszen mi mások csak épp ideszülettünk és itt élünk/ majd megmutatjuk, hogy a világ a mi gazdasági csodánkat fogja követni. Azt hiszem , igy nehéz évvek elé nézünk.Fel kéne ébredni és ujragondolni a teendőket.

Kobo82 2011.11.25. 08:20:35

@Igaz Magyar:
Az a szörnyű, hogy ezek az emberek határoznak munkavállalókat érintő döntésekben, akik életükben egyetlen percet sem töltöttek el a valódi munka világában.

no successful 2011.11.25. 08:20:35

"Az egyik hazai nagybank első számú vezetője szerint például az euró mostani árfolyamából legfeljebb 10-15 forint lehet csak a spekuláció, és nagyjából 30 forint az említett urak sorozatos és szerencsétlen megnyilatkozásainak eredménye."

2002-ben, tudod, amikor a Fidesz átadta a kormányrudat nektek. 240 volt az Euro forint árfolyam.
2009. március 6-án 1 euróért 316 forintot adtak.
Most akkor miről beszélünk ?

igényes 2011.11.25. 08:20:35

Van itt egy hír!Orbánék keresik a tetteseket!

"A Magyar Nemzet kormányközeli értesülései szerint [1] „a forint elleni folyamatos és koncentrált támadás” téma volt a kormány és a nemzetbiztonsági kabinet ülésén is. A lap felhívja a figyelmet arra, hogy a forint a régió devizáit is meghaladó mértékben gyengült az utóbbi időben mind az euróhoz, mind a svájci frankhoz képest. A lap értesülései szerint döntöttek arról, hogy „felderítik a támadássorozat okozóinak kilétét”.

Nagyon egyszerű a válasz! Sorakoztassa fel Orbán a kormányt és a Fidesz frakciót egy nagy tükör előtt. Ott vannak a tettesek.

Nekünk magyaroknak meg kell szabadulni ettől a rákos daganattól (Orbán daganat).

Imádkoznunk kell, hogy a pénzvilág nem megsemmisíteni akarja a magyart, hanem csak a hazugságok által hatalomra került kis napoleont és hadát akarják elűzni.

Orbánnak, meg a Matolcsynak nem esett le a tantusz! Hiába a 16%, ez csak nekik jó, akik sibolják az állami pénzt, de mi is történik a gazdaságban.

A 100 000 000 milliót havonta kereső nagyvállalkozó miként is járt?

1. hónap tiszta haszon 84 000 000
2. hónap tiszta haszon 84 000 000
3. hónap tiszta haszon 84 000 000

És ekkor jön a fordulat, bankadó, stb.
Megszünik a vásárlóerő, nincs tehát fogyasztó.

Eladhatatlan termékek, Tópark irodaház förmedvény.
Mit tegyek? Veszek ingatlant a devizahitelesektől, de ezt seem veszi meg senki tőlem, fenntartás stb.

4. hónap nincs bevétel
5. hónap nincs bevétel
6. hónap minuszba kerültem
7. hónap minusz, minusz, hitelt kell felvennem
8. hónap minusz, minusz, minusz, de jó ez a 16% hitel kellene 315Ft/CHF
9. hónap Orbán, Matolcsy takarodj
10.
11.
12.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.25. 08:20:36

@GrayBoy:
Sajnos csak itt vagytok ekkora hősök, és megmondók! Kitől várjátok, hogy az utcára menjen? Tőlem, a vén trotyytól, aki már járni is nehezen jár? Ne csak beszéljetek, cselekedjetek!

v. jókormányzósember 2011.11.25. 08:20:36

Ides Gyermekeim!

Hát, mostan, ho' menden magyar lett(1)- hát elmonhattyuk, hogy megin breleáns módon nyertünk:

"...Bóvliba sorolták le Magyarországot
A Moody's-nál befektetésre nem ajánlott országnak számítunk, 15 év után újra bóvliba kerültünk.
A kormány nem érti
Pénzügyi körök támadnak, az NGM szerint nincs más magyarázat sikeres országunk leminősítésére.
Merre mehet a forint (hejesen: Forint)?
Megúszhatjuk a nagyobb gyengülést, talán.
Mit jelent, hogy bóvliba estünk?
Drágább, nehezebb lehet az adósság finanszírozása.
Kik (hejesen: mik) azok a hitelminősítők?
Sok kritika éri őket (hejesen: azokat), de hallgat rájuk az egész világ..."

Mer' hát mostmán 1000 agyban nagy anna, vagy (mindent el k)..ró szász (há megin' nem egy maggyar? Höhőj!) andrács sse monthatna annyit, men' amennyit mocstan cikkeznek maj!

Köszönnyük, ma-tolchi!

(Kírdés- lesz e holnap-tolcsi?)

Aggyon az Isten...

...több józanságot!

Hihíííj!!!

VJK

(1)Csak a bca jelképe vörös-fehér-vörös- ippeg csak a császári sas hejánzik mellűle! :-)) ), meg megin' lesz magyar narancs, meg gumipitypang, meg gyapot (csak 2002-ben a borgues- vagy valami hasonló cíg vette mög a lóverseny(!)pályát- mer' annak atták el, meg ípítette föl a zarénát, satöbbé, satöbbé...) Ollan furcsa ez a magyarkodás is ezektű' ezek után, nem? Itt es:

Aggyon az Isten...

...több józan észt!

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.11.25. 08:20:36

Orban joooo, beeeee, vilag rosssz, beeee!!!

bancsak a rohadt penzugyi korok a zorszagunk, de mi, elso orban kiraly ott vagyunk, es sajnaljuk a nepet! lassatok, ez itt a kiraly konnycsepje! ertetek sir!

ti meg alatt- es alavaloim, adakozzatok nekunk, mert aki hazafy, az nem torodik az olyan kicsinyes dolgokkal, hogy a gyerekenek mit ad ebedre, hanem a hazaert dobban a szive, es fizet, mint a katonatiszt.
Adakozzatok hat, itt a vegszukseg, es aki nem tesz meg mindent a hazeert, es hogy a haverjaink kozul mindnek legyen jahtja az adrian, az mocskos hazaarulo!

Kivlov 2011.11.25. 08:20:47

1,5 év masztolása. kiadáscsökkentést!

Kivlov 2011.11.25. 08:21:02

@bruhahahahihihi:
vicc.
2010ben alig várták, hogy eltűnjön a maszop. erre most alig várják, hogy visszajöjjön.
épp olyan, mint az állítólagos rendszerváltás. 89ben még hőbörgött a sok majom, hogy demokárét akar meg új arcokat. erre az első alkalommal egy pufajkás kommert ültetett a min.elnöki székbe. a magyar meg is érdemli a sz*pást...

Totof 2011.11.25. 08:22:46

@Kalmár: Tényleg nem érted? Na az a szomorú. Ha válság van, Akkor miért hazudnak sikert? Miért nem mondják, hogy a válság miatt nekünk se megy olyan jól? Miért alapoznak minden unortodoxiát a növekedésre, ha nincs (tegyük fel, a válság miatt)? Ha hazudnak gyorsnaszádról, miből gondolod, hogy semmi másról nem hazudnak?

a_tom 2011.11.25. 08:27:17

@v. jókormányzósember:
Mostanában nekem is ez jár a fejemben;

Tegnap Tocsik
Ma Tolcsi
Holnap ?

Félek újabb tehetség jön majd...

belekotty 2011.11.25. 08:29:29

@Kivlov: Speciel ebben egyetértünk.

lariflari 2011.11.25. 08:29:29

@butus: Igen!Én tőled várom hogy menj az utcára!Neked már úgy sincs sok vesztenivalód max a nyugdíjad!Menj és hőbörögj és csapkodj a botoddal jobbra és balra!Ugye nem gondolod,hogy majd a fitalok fogják a te nyugdíjemelésedet kiharcolni?Szégyelld magad,hogy kiküldenéd őket balhézni és rombolni csak azért,hogy a te nyugdíjad megtartsa a reálértékét!Vén szar!

no successful 2011.11.25. 08:29:49

@hallari:
"Tragikus, hogy pont a józan többség marad csendben, pont, mint Hitler idején."

A választási eredmények önmagukért beszélnek.
A Szoci és lib kormányzás 8 éve alatt volt idejük az embereknek elgondolkodni, hogy valóban ezt akarták e.
Sorozatos korrupciós ügyek, nem egyszer már külföldi érdekeket szolgálva, közben hatalmas államadósság felhalmozás.
Az általad emlegetett ún. "józan többség" a ti 8 évetek miatt józan.
Lehet hogy tudják, hogy a mostani kormány néha hibázik, botladozik, rögtönöz, esetenként kommunikációs bakikkal. De a szándék legalább jó, építő, az irány előre mutat. Gondolok itt a nemzeti vagyon visszaszerzésére irányuló kísérletre, az össznemzeti érdekek fokozott, és a lehetőségek határain belüli maximális érvényesítésére.
Megkíséreltek egy önálló utat járni, amelyet a kedvezőtlen nemzetközi pénzügyi folyamatok, és a német gazdaság kedvezőtlen kilátásai miatt, most részben fel kell adni.
Az emberek igenis tudják, hogy melyik oldalon várhat rájuk kevesebb pofon.
A jelenlegi kormány gigászi erőfeszítéseket tesz, hogy a deviza hitelesek problémáit, melyet mellesleg javarészt a Szoc. lib kormánynak köszönhetjük. Az emberek látják ezt, és látták amit ti csináltatok. Erről van szó

kenya5 2011.11.25. 08:30:29

1947-53 között volt az eistand ?jól emlékszem?

Trejo 2011.11.25. 08:35:03

Kikből állhat az a gonosz nemzetközi kommunista pénzügyi szekta? Törökök? Labancok? Tatárok? Vagy a tudjátok kik?
Kommunisták az biztos.

Kivlov 2011.11.25. 08:35:04

@lariflari:
nem nyugdíjemelést kéne kiharcolni, hanem csökkentést...

ekat 2011.11.25. 08:35:04

A mi kormányunk és ezáltal az országunk tényleg bóvli, ezen nincs mit szépíteni. :-( De mit tudunk csinálni?

igényes 2011.11.25. 08:35:17

@Totof:

Orbán és Matolcsy sikerről beszél, de a magyar emberek nem. Itt van a nagy siker példáúl Esztergom kérdése.

Esztergom olyan nagysikert ért el, hogy romantikus gyertyafényes világítással rendelkezik a búbánatos Meggyes-Fidesz miatt. Kimondottan jobboldali választók, és ennyire segíti a nemzeti együttműködés pénztára őket. Bocsánat kormánya.

Esztergom nem is kap pénzt ezektől a keresztény Orbánoktól semmit. A gyerekek és a nyugdíjasok éheznek, de Orbáné nem.

Schmitt Pali 15 millió magyar elnöke, de nem ment le Esztergomba még egy gyertyával sem.

igényes 2011.11.25. 08:44:12

Az a baj Orbánnal, hogy szűk köre a tőkefelhalmozásnál tart. Pénzt csak tőlünk tud elvonni, tehát közpénzből kell multimilliárdossá válnia. Az is egyébként!

Egyszerű a recept a közpénzt tenderek útján átjátszák, de a tenderek megnyeresét követően a pénz nem forog, hanem landol külföldön egy off-shore cégben.

Egyik nap nyer Simicska 20 milliárdot a magyarországi légifolyosók kifestésére.

Másik nap Pintér a légifolyosók őrzésére ugyancsak 20 milliárdot.

stb

SimiTomi 2011.11.25. 08:44:13

Ezek szerintem tényleg elhiszik, amit mondanak.

Másként nem tudom elképzelni, hogy ennyire hülyék legyenek.

Trejo 2011.11.25. 08:44:13

@no successful: A Fidesz kormány ténykedéseinek egy bullshit genererator is címet adhatna. Azt használtál? Ügyes.

Kobo82 2011.11.25. 08:44:13

@kenya5:
Inkább 49-53, az volt a klasszikus időszaka, de egyébként igen.

a_tom 2011.11.25. 08:44:14

@no successful:
A látás sajnos egy szubjektív dolog. Aki nagyon hinni akar valamiben az meg is látja.
A tények ennek ellenére makacs dolgok.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.25. 09:06:28

@lariflari: ...köszönöm a jelződet. Csak egyet szeretnék megkérdezni Tőled, hol beszéltem én a nyugdíjam megvédéséről? Én csak arról beszéltem, hogy itt elégedetlenkedtek, de, hogy az érdekeitekért valamit tegyetek, arról szó sincs.

igényes 2011.11.25. 09:09:15

"NIBEK az országban fellelhető minden adatállományhoz - általában közvetlen elektronikus adatkapcsolat révén - külső közreműködés nélkül, akadálytalanul hozzáférhetne majd."

A KDNP-nek ez egy kihívás. Látom már, ahogy a gyónásokat katalogizálják. Az egyház a társadalom része, vagy ilyesmi.

Mennyi titokra derülhet majd fény? Ez egy szuper titkos, vagy átlátható (BM szerint) nyílt szolgálat lesz.

maskep 2011.11.25. 09:09:15

Könyörgöm, fogjon már végre össze az egész pénzügyi világ Magyarország ellen! Úgy látszik, ahhoz, hogy a kormány adekvát módon reagáljon a valóságra, a valóságnak kell megváltoznia. maskep fogalmazva: A paranoiájuk ellen az egyetlen orvosság az, ha tényleg üldözik őket...

béla a görög (törölt) 2011.11.25. 09:09:16

Nem nagyon lehet ezt már racionális érvrendszerrel magyarázni.
Ez már nem is pofátlanság, már túl van rajta.
Leminősítés - kormány: Magyarország elleni támadás.
Hurrá - és még ha igazad is van - azt ismered, hogy erősebb kutya baszik?
Muszáj kicsinálni egy országot?
2011-ben könyörgöm az emberek jönni-menni/dolgozni/fogyasztani/szaporodni akarnak.
Ki a fenét érdekel az igazság?

kenya5 2011.11.25. 09:09:16

@Kobo82: Köszi a választ. Tehát akkor vissza az ősökhöz nekem ez jöttle:)

nanehogymár 2011.11.25. 09:09:16

@no successful:
"De a szándék legalább jó, építő, az irány előre mutat." :D
ja előre a szakadékba, végülis az is egy irány.. tényleg ennyire gyökér vagy?

igényes 2011.11.25. 09:09:16

Itt egy új hülyeség! Átlátható titkosszolgálat. Nagyon titkos lehet.

A BM szerint átlátható lesz az új titkosszolgálat
MTI
2011. november 24., csütörtök 20:10
A Nemzeti Információs és Bűnügyi Elemző Központ (NIBEK) átlátható, hatékony munkát fog végezni, hozzájárulva Magyarország nemzetbiztonságának és közbiztonságának megóvásához - reagált a Belügyminisztérium (BM) azokra a tilatkozásokra, amiket az "új titkosszolgálat" létrehozása miatt fogalmazott meg a Jobbik és az LMP.

sityak 2011.11.25. 09:09:16

@lariflari: Itt MINDENKI (=mindenki) csak dumál és arra vár, hogy majd más kikaparja neki a gesztenyét. Ismerős magyar hozzáállás, nem?

genyamagyar 2011.11.25. 09:09:16

Ki tehet róla, hogy bóvli lettünk, teszi fel a kérdést Orbán, Matolcsy, Szijjártó, Kósa.

"Csak a Fidesz!"

sityak 2011.11.25. 09:09:16

@no successful: Kár, hogy a hozzáértők pontosan tudták (szóltak!), a gyakorlati érzékkel rendelkezők pedig érezték, hogy ez nem fog működni. Szóval kísérletezhetnének pl. rajtad egy elzárt szigeten, az lenne az igazságos.

maskep 2011.11.25. 09:11:05

A császár új ruhája? A király meztelensége vezetett Kerényi szerint 2006.-ban hirtelen egyszerre a 2010.-es fülkeforradalomhoz. Vagy valami ilyesmi, pontosan nem értem...

www.hirado.hu/Hirek/2011/11/24/11/Kerenyi_nem_mindig_Orban_lesz_a_miniszterelnok.aspx

Winston Smith 2011.11.25. 09:16:12

"a leminősítésnek semmilyen valós alapja nincs, a Moody's szakmailag felkészületlen"

Erről csak a klasszikus vicc jut eszembe:

"„Merci száguld 200-zal az autópályán. Egyszer csak a rádióban megszakad a zene:
– Kedves hallgatóink! Most kaptuk a jelentést, hogy az autópályán egy őrült szembe száguld a forgalommal!
Erre az emberünk hitetlenül megcsóválja a fejét: – Egy őrült? Hiszen mind az!”

Szóval a kormány gazdaságpolitikája zseniális, csak az a baj, hogy ezt egyedül Orbán és Matolcsy látja így, az összes többi gazdasági elemző pedig nem. Szóval mindenki hülye, csak én vagyok helikopter.

misimisi 2011.11.25. 09:19:49

Hi, druszám!
"Amikor már a Fidesz B-közép legelvakultabb rajongója sem kajálja be ezt a kettősbeszédet."
Simán bekajálják. Több ismerősöm ordítva veri az asztalt, hogy itt minden übertuti, csak éppen a merkelsárköziameriakaiakpénzemberek+ a tudjukkik bosszút állnak, mert Orbán nem akarja eladni nekik az országot.
És hogy kik tehetnek a gyenge forintról.
Lehet ez kérdés? Gyurcsááááááááány.
Üdv: Misimisi

Kivlov 2011.11.25. 09:21:13

@béla a görög:
Na, ebből csak a fogysztás meg a jövés-menés igaz M.o.-ra. Dolgozni kevesen akarnak...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.25. 09:21:13

@sityak: ugyanezt írtam, csak mivel öreg vagyok mit kaptam, hogy a vész szar alak a fiatalokat küldené az utcára, hogy megvédjék a nyugdíját. Az nem zavarta mindezek leírásában, hogy egy szó sem volt a nyugdíjról, az pedig véleltenül sem jutott eszébe, hogy én már nem a saját érdekemet tartom a szemem előtt, hanem a fiatalokét.

zisz 2011.11.25. 09:36:40

@piefke: Ez nem gyorsnaszád!
Tutaj vaze! ..és nem tisztek hanem hozzá nem értők. " a siker láthatatlan!"

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.25. 09:36:40

@Winston Smith: így igaz, ahogy írták. A Moody's szakmailag felkészületlen. Nem látja, a láthatatlan sikert!

szivatnakanyám 2011.11.25. 09:36:40

@Kivlov: Te olyan vagy mint egy gramofonon fennakadt tű.A képességeid csak eddig terjednek, vagy van más értelmes hozzászólásod is.Minden blogon csak ezt az egyet harsogod.

kewcheg 2011.11.25. 09:36:40

Igazságszolgáltatási reformnak arra kéne irányulnia, hogy gyorsabbá, olcsóbbá és egyszerűbbé váljon az intézés.Rengeteg pénz megy el pitiáner ügyek nyomozására, sok szakember napokat dolgozik , papírt gyárt párezer forintos lopások miatt.Rengeteg pénz megy el mindenféle költségekre,tanúk, szakértők díjaira, amit utóbb senki nem fog megfizetni.Gyakran az állam viseli ezeket a költségeket.Összességében a bűnelkövetők nemcsak az elsődleges cselekményükkel okoznak kárt, hanem a bűnüldöző iparág folyamatos működtetésével is.Ez egyre fokozódik, a végén elviselhetetlen kolonc lesz a társadalom nyakán.Ezt most és itt néhány hónapon belül drasztikusan meg kellene oldani,mert ez is egy olyan lyuk a feneketlen zsákon, ahol az adófizetők egyre értéktelenebb pénze megy a semmibe.(bizonyos bűnelkövetői körökben a börtön már semmilyen visszatartó erővel nem bír, de sőt , a gangen belüli tekintély részét képezi)

HerrBürgermeister 2011.11.25. 09:36:40

Orbán zavart elmeállapotú. Csak a szépet és a jót látja, ezek jutnak el a tudatáig. Ami káros, az kimarad.

no successful 2011.11.25. 09:36:41

@a_tom:
"A tények ennek ellenére makacs dolgok."

Na látod ebben egyetértünk.

Ezt a helyzetet alapvetően előző kormány teremtette meg, a jelenlegi, csak helyre akarja tenni. Ez a tény.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.25. 09:36:41

@no successful:
Azt viszont senki sem fogja elfelejteni, hogy az Orbán alatt döntött csúcsot az euro, és hogy bóvlivá minősitettek minket.

Hiába mosakodnak pénzügyi körök támadásával, az egyszerű ember csak a fenti két dolgot fogja megjegyezni. A nem egyszerűek pedig nem veszik be a kamu dumát.

Horn: részeges pufajkás
Bokros: megszoritás
Medgyesi: ügynök, útelágazódás
Gyurcsány: elkúrta
Orbán: bóvli

Ennyi, narancsok.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.11.25. 09:36:41

"Amikor már a Fidesz B-közép legelvakultabb rajongója sem kajálja be ezt a kettősbeszédet"

Tegnap beszéltem az unokatesómmal, ennek alapján cáfolom ezt a tételt. Sőt, az időközi választások is cáfolják. "Széles néprétegek", "dolgozó tömegek" kajolják ez a faszmarhaságot, még ma is.

szivatnakanyám 2011.11.25. 09:36:41

@igényes: NIBEK: Az emberi jogok nyílt gátlástalan sárba tiprása.

Jobraát 2011.11.25. 09:36:41

@no successful:

ajánlom szíves figyelmedbe:
iroga.hu/Magyarorszag_EU/nemeth.htm

A csatlakozási tárgyalások menete című fejezettől lefelé

Az önálló utat ők határozták meg több mint 8 éve! Aztán 8 évig mindenbe amibe lehetett belekötöttek. Aztán másfél éve organizálnak, aztán ma láthatatlan sikerről beszélnek!

Te azt mondod józanság, én azt mondom tájékozatlanság és fanatizmus.

szivatnakanyám 2011.11.25. 09:36:42

@2llkedő: "AZ emberek még hisznek a demokráciában"
A demokrácia lényege az önrendelkezési jog ill.annak gyakorlása.
Ami lényegében azt jelenti,hogy alulról épitkezik és nem felülről mondják meg az alternatívákat.
Sopánkodás van csak arra nézve,hogy nincs kik közül választani.
A társadalomnak csak a lehetőséget kell megtalálni ahhoz, hogy létretudjon hozni egy valódi átalakulást.Fölösleges azon gondolkodni,hogy kik vehetnék át az irányítást.Az ismeretlen és kétség kívűl a létező tartalék a felszínre fog kerülni.Éppen az a probléma, hogy évtizedek óta a saját érdekében a hatalmat kicsalt, azt azóta együttesen bitorló elit, elveszi a levegőt minden tőle független erő vagy személy megjelenésétől.

2llkedő 2011.11.25. 09:36:58

@Kivlov:

"Dolgozni kevesen akarnak..."

Sokan szeretnének dolgozni, csak nincs hol.

Kivlov 2011.11.25. 09:43:30

@2llkedő:
Az már egyéni probléma...

szivatnakanyám 2011.11.25. 09:43:30

@genyamagyar: Csak egy megjegyzés a bóvli kategóriához.
Nézzük meg, hogy ezek szolgáltatók cégek milyen többségi tulajdonnal rendelkeznek?
A profit csökkenését meg senki nem szereti.A hazai /nem a mienkre gondolok/alacsony szolgáltatási díjakat így hogyan tudnák garantálni.PL. enegria ár,pénzügyi kamatterhek.

Adalberto Gellenzeeri 2011.11.25. 09:43:30

Amíg Orbán Viktor a van hatalmon ebben az országban nem fog fű nőni. Tehát ne várjuk, hogy a kormány normális lesz. Nem lesz, mert Orbán beszámíthatatlan, elmebeteg. A vazallusai pedig életben tartják, hogy ők továbbra is rabolhassanak. A magyarok, meg úgy hülyék ahogy vannak. Úgy néz ki, hogy minden magyar visszasírja a Horti rendszert. Hát a hárommillió koldus már megvan.
Ha most például a II. kerületben győz a FIDESZ akkor biztosan végünk van, mert a kutya sem hiszi el nekünk, hogy mi mást akarunk és nem ezt a komplett tébolydát. A világ legyint ránk, dögöljenek az ilyen hülyék meg. És igazuk lesz. valószínűleg beledöglünk az Orbánizmusba.

2llkedő 2011.11.25. 09:43:30

@szivatnakanyám:

"évtizedek óta a saját érdekében a hatalmat kicsalt, azt azóta együttesen bitorló elit, elveszi a levegőt minden tőle független erő vagy személy megjelenésétől."

Addig, amíg végleg le nem járatják magukat. Jó iránba haladunk efelé.

no successful 2011.11.25. 09:43:31

@nanehogymár:
"ja előre a szakadékba, végülis az is egy irány.. tényleg ennyire gyökér vagy?"

Ők már egy nagyon szar állapotban lévő nemzetgazdaságot vettek át. Hogy a szavaiddal éljek az a gyökér szocialista kormány ilyen helyzetet hagyott hátra, a szakadék már akkor közel volt.
Ebből a szorult helyzetből nem lehet további megszorításokkal, és depresszív intézkedésekkel kilábalni. Attól, hogy adóalanyokat szüntetünk meg, (az adóemeléseken és a belső fogyasztás csökkentésén keresztül) további államvagyon értékesítést forszírozunk, csak ideiglenesen jön rendbe az államháztartás. Hosszú távon gyakorlatilag megszűnik az ország öngondoskodó képessége, önfenntartó ereje.
Sajnos jelenleg egy nagyon kedvezőtlen világgazdasági helyzetben vagyunk, ez meghatározza a szűkös lehetőségeket.
Azt állítani azonban, hogy a jelenlegi helyzetért döntően a jelenlegi kormány a felelős, barokkos túlzás.

CICMÓK 2011.11.25. 09:43:31

Van egy olyan betegség, hogy MÁNIÁS DEPRESSZIÓ! NEHEZEN DIAGNOSZTIZÁLHATÓ!

Jobraát 2011.11.25. 09:43:31

@no successful:

no végre egy józan hang!

ajánlom a figyelmedbe:

iroga.hu/Magyarorszag_EU/nemeth.htm

a csatlakozási tárgyalások menete fejezettől lefelé

Ez nem az elmúlt nyócévben volt, hanem azelőtt! Vajon kik tárgyaltak, vajon milyen eredménnyel. Vajon hatással volt-e az azt követő (mostmár elmúlt) kb 9 évre azaz 2002 szeptembere óta eltelt időszakra.

a te józanságod az én értelmezésemben=tájékozatlanság és fanatizmus

Kivlov 2011.11.25. 09:44:05

@szivatnakanyám:
Mert ez lenne a megoldás. Kiadáscsökkentés szoc területen, ami az adócsökkentés, vállalkozástámogatás fedezete lenne.

vinyi 2011.11.25. 09:44:05

@Kőmíves Kelemen: ezen te csodálkozol? Én speciel államcsődöt vártam 2010-re, aztán nem lett. Komolyan meglepett.

82% az 82 % uraim. Ezt a szart kell lapátolni utánatok és nemhogy elkussolnátok, még karba tett kézzel el is akarnátok magyarázni, hogy hogyan kéne. El lehet menni, ha nem tetszik valami (a'la Gyurcsány).

dr kíváncsivagyok 2011.11.25. 09:59:32

@vinyi: " ezen te csodálkozol? Én speciel államcsődöt vártam 2010-re, aztán nem lett. Komolyan meglepet "

De csak a manyup pénzek miatt !!!!

Adalberto Gellenzeeri 2011.11.25. 09:59:32

Az lenne a helyes reakció a leminősítésre, hogy ha Viktort elkísérnék a barátai arra a kellemes ausztriai gyógyhelyre és pár évig ott tartanák. Erre a hírre biztosan erősödne a forint.

alib 2011.11.25. 09:59:33

@GrayBoy: igen ki kell menni. OV-t el kell zavarni a posztjáról, és ebben az esetben már senkinek nem lesz érdeke a 100ezret 10ezerre hazudni. Csak azért, mert az országvezetés elmebetegekből áll, nem kell magunkat összeszarni. Azért van a tüntetés, mert ott elmondhatod, hogy nem tetszik az ország vezetése. Én személy szerint, ha 100ezres tömeg lennék, vagy csatlakozna hozzám 99999 ember, addig állnék ott, amíg az ország élére szakértői kormány nem kerülne. Akik helyreállítják az alkotmányosságot, és kicsiszolják az elmúlt másfél év hatalmas szakmai hibáit, már amennyire ez lehetséges. Úgy gondolom, ez most az egyik legfontosabb dolog.

Lasombra 2011.11.25. 09:59:33

Belgiumba kellene kimenni szakmai tanulmányútra, hogy náluk hogyan működött a kormány nélküli állam.

Tekintve a mostani felhozatalt, kár vesződni bárkivel is. Az a legszörnyűbb, hogy még azt sem mondhatjuk, hogy "ezeknél bárki jobb". Egy ideális világban még így is lenne. De egy Jobbik kormánnyal azért nem szeretném, ha illusztrálnák, hogy ebben a világban mégsem.

A mostani Fidesz kormány az én történelemismereteim szerint is Magyarország eddigi leghozzánemértőbb vezetése. És a nemzetközi mezőnyben is megállná a helyét.

"Amikor már a Fidesz B-közép legelvakultabb rajongója sem kajálja be ezt a kettősbeszédet..."

De. Csont nélkül. Sőt, még ki is áll mellette.
A társadalomtudományok első számú axiómája kellene, hogy legyen minden kellően nagy számú mintára, hogy AZ EMBEREK HÜLYÉK. pont.
ezen nincs mit szépíteni. pölö: az átlag IQ 100. ami azért nem egy acélos teljesítmény. ez azt jelenti, hogy az emberek kb fele még ennél is satubb. akkor mit akarunk itt felismerést meg belátást?
ez a demokrácia egyik hátránya, hogy az ostoba tömegek magukkal sodorják a tájékozottabbakat. orvosi konzíliumon sem kérdezik meg a liftkezelőt, a főkönyvelőt vagy a rendszergazdát.

lassan ott tartok, hogy igazán lerohanhatná már az országunkat Ausztria vagy Szlovénia.

AutosVilli 2011.11.25. 09:59:33

Alakul ez jól van, A Fidesz megcsinálja 2 év alatt azt amihez a Szociknak 8 kellett!

dr kíváncsivagyok 2011.11.25. 09:59:33

@wmiki: " Nem tudom mi a gondotok...

Hát majd 2014-ben megint szavaztok az mszp/szdsz-re elvtársak

Ez a demokrácia. "

Valószínűleg így lesz...ha nem a pártszimpátiát , hanem a gazdasági helyzetünket nézem,...akkor feltétlenül !

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.25. 09:59:34

@vinyi:
Párom mondott egy érdekes dolgot reggel.
Lehet Orbánék direkt államcsődöt akarnak, mert azzal lefelezhetik az államadósságot.

no successful 2011.11.25. 09:59:34

@igényes:
"A BM szerint átlátható lesz az új titkosszolgálat"

És létrejön a világ első Titoktalan Szolgálata. :))

2llkedő 2011.11.25. 09:59:34

@vinyi: "82% az 82 % uraim."
A 82% az most is 82%. Csak már manyup pénz sincs.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.25. 09:59:34

@no successful:
Erre is kérnék egy magyarázatot:
webszolga.hu/valasztas/

A Fideszed sehol sincs...
Riaszd a pártot, hogy nyomkodják a voksokat, mert ez igy gáz (nektek)

no successful 2011.11.25. 10:23:45

@Jobraát:
"ajánlom a figyelmedbe:

iroga.hu/Magyarorszag_EU/nemeth.htm

Nem értem, hogy ez hol üti azt, amit mondtam.
Nincs az Euban olyan ország, amely ne akart volna belépni, ugyanis nyilvánvalóak ennek az előnyei. (Eus források felhasználása, fejlesztésekre, melyek kihatnak a gazdasági növekedésre is.) Ez azonban nem azonos azzal, hogy el kell adósítanunk az országot, hogy aztán az IMF szervdonor bankjába kerüljünk bekómázva. 2008-ban ugyanis ez történt.
A Fidesz kormányzat ebből szeretne kimászni, (ami most ugye nem jött össze), de a törekvés és jó szándék meg van.

Adalberto Gellenzeeri 2011.11.25. 10:23:45

no succesful
Te egy bérkommentelő vagy. Ilyen is van tudjuk. Annyit is ér a véleményed mint a kormányodé. Mindenki tévedhet, minden kommentelő. Csakhogy mi nem kapunk pénzt érte. Mi szabadon leírjuk a jó, vagy rossz véleményünket. Az emberek azért szavaztak a FIDESZ-re, mert bíztak abban, hogy javítanak a helyzeten. Ehelyett az csak romlott. Alkotmányasztalokkal, festményekkel nem lehet eredményes gazdaságpolitikát folytatni. Józan ész kell hozzá. Ja, hogy Orbánnak épp ez a betegsége ?
Ti tudjátok, mégis hagyjátok. Ne emlegess itten te barátom barokkos túlzást. A te véleményed is hozzájárul ahhoz, hogy pusztulunk elfele, mert tagadod a nyilvánvaló igazságot és magyarázod a züllést sikernek.

dr kíváncsivagyok 2011.11.25. 10:23:45

@Kőmíves Kelemen: "Lehet Orbánék direkt államcsődöt akarnak, mert azzal lefelezhetik az államadósságot. "

És " végre " kiléphetünk az EU - ból....mert az aljas pénzvilág megtámadta Magyarországot ....és az EU a végét járja , amúgy....

dr kíváncsivagyok 2011.11.25. 10:23:45

@vinyi: " 82% az 82 % uraim. Ezt a szart kell lapátolni utánatok és nemhogy elkussolnátok, még karba tett kézzel el is akarnátok magyarázni, hogy hogyan kéne. El lehet menni, ha nem tetszik valami (a'la Gyurcsány). "

Te elmebeteg,....pont az a baj , hogy a 82 % az megint 82 % , hiába lett ellopva a Manyup pénze... és lesz magasabb is nemsokára...hála az unortodox gazdaságpolitikának !

HerrBürgermeister 2011.11.25. 10:23:45

Orbán mindig is utálta az EU-t, leginkább kiépne belőle, így tovább építheti a diktatóriumát. Az államcsődtöl nem nagyon riadna vissza, legfeljebb sajnálkozik egy kicsit. Pár százezer ember éhenhal a nyugdíjasokból, nem baj szerinte, őket is mindig utálta.

Kakimaki0123456789 2011.11.25. 10:23:46

@Kőmíves Kelemen: Lehet hogy Orban ki akar minket vezetni az EU-bol, hogy teljhatalmu kiskiraly lehessen egy szemetdombon.

pollio 2011.11.25. 10:23:46

A háborús újjáépítés után, 48-ban vajon mi is következett anno? És rá 8 évre mi történt?

Reméljük, nem kell még 8 évet várni...

Adalberto Gellenzeeri 2011.11.25. 10:23:46

no succesful
Te egy bérkommentelő vagy. Ilyen is van tudjuk. Annyit is ér a véleményed mint a kormányodé. Mindenki tévedhet, minden kommentelő. Csakhogy mi nem kapunk pénzt érte. Mi szabadon leírjuk a jó, vagy rossz véleményünket. Az emberek azért szavaztak a FIDESZ-re, mert bíztak abban, hogy javítanak a helyzeten. Ehelyett az csak romlott. Alkotmányasztalokkal, festményekkel nem lehet eredményes gazdaságpolitikát folytatni. Józan ész kell hozzá. Ja, hogy Orbánnak épp ez a betegsége ?
Ti tudjátok, mégis hagyjátok. Ne emlegess itten te barátom barokkos túlzást. A te véleményed is hozzájárul ahhoz, hogy pusztulunk elfele, mert tagadod a nyilvánvaló igazságot és magyarázod a züllést sikernek.

Kakimaki0123456789 2011.11.25. 10:23:46

@Arbet: Ehhez a legnagyobb akadaly az "oszd meg es uralkodj" politikusok, ebben a kategoriaban a legjobb... ugyis tudjatok ki :)

Kivlov 2011.11.25. 10:23:46

"Amikor a lakosság 78 százaléka szerint rossz irányba mennek a dolgok. És most jöhetnek azzal, hogy még mindig másfélszeres a Fidesz előnye, mert ez a 78 százalék nemhogy kétharmad, ez majdnem négyötöd!"

Na, ez meg a kutyát nem érdekli! Ezért 4 éves egy választási ciklus. Hogy ne legyen 2 havonta "ez nem jó, jöjjön más" dolog. Vicc. Egyébként is majd azok között dől el ez a 78% vagy nem 78%, akik elmennek szavazni. ennyi...

Lasombra 2011.11.25. 10:23:47

@no successful: pedig a nagy többség szerint így van. tökmindegy, mit mondanak, hogy mit akarnak. ezek lent a völgy aljában állva is gödröt ásnak. megmutatják, hogy mindig van lejjebb.

@vinyi: ugye egy hangyányit sem zavar, hogy ez a galeri a különadókkal, a manyup elrablásával meg unortodox gazdasággal is NÖVELTE az államadósságot?
bármit is hazudoznak ("1941-es árfolyamon számolva csökkent" meg ilyenek).
kb ez az egyetlen dolog, amit mindig előhoznak, mint siker, de még ebben is hazudnak. szart sem tudnak ezek, csak a pofájuk nagy. de mire?

ideje volna felébredni, és a szart lehetőleg kifele lapátolni a pecóból, és nem még rátenni.

énsemértekhozzá 2011.11.25. 10:23:47

Sajnos Matolcsy biztos állása amiatt az apró, de nem elhanyagolható tény miatt van, hogy ő az egyetlen a kormányban, aki még Orbán Viktornál is alacsonyabb. Így amíg nem találunk egy 130 cm magas pénzügyért, addig Orbán a saját komplexusai miatt képtelen elbocsátani őt. :-)

NA YA! 2011.11.25. 10:23:47

@Kőmíves Kelemen: "Párom mondott egy érdekes dolgot reggel.
Lehet Orbánék direkt államcsődöt akarnak, mert azzal lefelezhetik az államadósságot. "

Azért az jó érzés, hogy már csak a hozzád hasonló hibbantak próbálják védeni a kormány! Ja, és vigyázz, mert mattolcsi is túl sokat hallgatott az asszonyra!;)

SzöZö 2011.11.25. 10:23:47

@no successful: "2002-ben, tudod, amikor a Fidesz átadta a kormányrudat nektek. 240 volt az Euro forint árfolyam.
2009. március 6-án 1 euróért 316 forintot adtak.
Most akkor miről beszélünk"

2010.04.11.-én volt a választás első fordulóha. 266 forint volt az Euro árfolyam. Most 317 forint. Miről beszélsz?

szivatnakanyám 2011.11.25. 10:23:48

@Kivlov: Egyszer sem tettél említést munkahely teremtésről.Csak a sarcolásokról, ami valójában GDP elenyésző százaléka.Arra jó csak,hogy mégnagyobb nyomorbadöntés legyen.

Kivlov 2011.11.25. 10:23:48

@alib:
Nem állnál te akkor ott. mert akkor -20% nyugdíj lenne, -100E közszolga stb.
Akkor meg azért hőbörögnél...

Kobo82 2011.11.25. 10:23:49

@no successful:
"Ezt a helyzetet alapvetően előző kormány teremtette meg, a jelenlegi, csak helyre akarja tenni. Ez a tény."
A tény az, hogy a jelenlegi kormány lehet, hogy helyre akarja tenni, de egész egyszerűen alkalmatlanok erre. Az előzőek is idióták voltak, de a gazdasági máguson nem tudtak túltenni. A tények csúnya dolgok: euró 315 körül, frank 255 körül, államkötvényt már senki nem vesz, vagy horror kamatokkal, 15 év után bóvliba kerültünk.
Az egyetlen megoldás az lenne, hogy a rendszerváltás óta tevékenykedő tehetségtelen senkiket valóban hozzáértő emberekkel váltanánk fel, de erre nem sok remény van.

Kivlov 2011.11.25. 10:23:49

@Kőmíves Kelemen:
mit vársz egy ZS-weblapon? még szép, hogy ez az eredmény. ugyenerre az mno honlapján 50% fölötti fityi vezetés lenne. ja! és nem ilyen kamuszavazásokat kell nyerni, hanem 14ben, a hivatalosat... :D

spinat 2011.11.25. 10:23:49

@no successful: rákosi meg kádár is pont ezt mondta magáról

nemecsek ernő áruló 2011.11.25. 10:24:45

@GrayBoy: Az emberek döntő többsége nem megy el szavazni, mert nem érzi a fontosságát. A II. kerületben az összes szavazásra jogosult polgár 20%-a(!!!) ment el szavazni. Igy nyert Láng Zsolt "toronymagasan. A II. kerület lakosainak nagyjából 11%-ának támogatásával. Mert az emberek teljes apátiába estek, és nem érzik, hogy bármi is változna, ha szavaznának. Pedig ezeknél Gyurcsány toronymagasan nagyobb demokrata. Csak hát ugye a karakter-gyilkosság sikeres volt, amihez az MSZP is rendesen asszisztált. Hát itt az eredmény.

no successful 2011.11.25. 10:26:49

@Kőmíves Kelemen:
"Erre is kérnék egy magyarázatot:
webszolga.hu/valasztas/"

Akkor az általad belinkelt oldalról idézek.

"A szavazás nem reprezentatív felmérés, nem időben, hanem 100.000 szavazatnál indítjuk újra.
"

Egy linkre hadd válaszoljak egy reprezentatívabb linkkel www.tarki.hu/hu/research/elect/index.html

ursus artos 2011.11.25. 10:26:49

Az eredmények tényleg nem látványosak, de elzártak egy csomó pénzcsapot, rengeteg embert kirúgtak a közmédiából (egyébként máskor mindenki ezt követeli, mert amúgy is szar a műsor) az államapparátusból (most ugyan gonosz Viktor, de máskor mindenki, még Róna Péter is ezt követeli),
változik a közoktatás rendszere (most ugyan kurva Hoffmann, de egyébként a diákok nem tudnak olvasni és írni) elmeszelik a nullagéza főiskolákat, szakokat (most ugyan de hát a diplomával több az esély, máskor meg 200 főiskola egy kicsit sok, meg a kommunikáció szak is sok), mindenkinek adót kell fizetni (most ugyan jaj a szegények és a minibéresek, miért nem fizetnek a gazdagok, máskor meg kurva nagy az adóprés, irány az offshore)
Szal, minden csak nézőpont kérdése.
Aki meg birkázza és droidozza azt, akinek más a véleménye: kapja be...
(Mondom én, aki irigyli az osztrák városok tisztaságát, éppen ezért szelektíve gyűjtöm a szemetet...)

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.25. 10:26:49

@NA YA!:
Olvass már vissza a kommenteim között... utálom Kusza Szemet és vezérét, mint a szart. Ja nem, a szart szeretem, ha jobban belegondolok :)

Alamio 2011.11.25. 10:30:17

Megint jól megaszondtátok, remélem ettől nyugodtan fogtok aludni.

Félve kérdezem: alternatíva?

no successful 2011.11.25. 10:30:18

@Lasombra:
"pedig a nagy többség szerint így van. tökmindegy, mit mondanak, hogy mit akarnak. ezek lent a völgy aljában állva is gödröt ásnak. megmutatják, hogy mindig van lejjebb.
"

Nem emlékszem hogy ezt írtam volna.

legeslegujabbkor 2011.11.25. 10:34:08

@Squid: Mindig elfelejtem, hogy többmintforradalom van, gazdaságpolitikánk sikeres, csak mások utálnak minket, és áruló csupa kisbetűvel, aki megkérdőjelezi az irányt.

legeslegujabbkor 2011.11.25. 10:37:08

@piefke: Mindenkinek a tarsolyában ott van a marsallbot. Szerintem, ha választások lesznek, rengeteg ember meg fog mozdulni, 89-ben is több, mint 100 párt alakult, és akart indulni a 90-es választáson. Ezért nem aggódnék.

no successful 2011.11.25. 10:37:08

@ursus artos:

Ok ezt már megszoktuk, ha van rajt sapka az sem jó, ha nincs rajt sapka az sem jó.
Verítékeznek piszkosul, de nem megy a lejáratás.
Most már tényleg nem marad más a számukra, mint a külhoni spanjaik általi shortolgatás, leminősítgetés, fikázás(egy ilyen kis országot nem nehéz tökön ragadni pénzügyi értelemben).

Kivlov 2011.11.25. 10:37:09

@ursus artos:
Erről van szó, barátom.
Ezek legalább hozzányúltak egy csomó korábbi tabu-dologhoz. Más kérdés, hogy ettől radikálisabban kellett volna és nagyobb volumenben. Akkor nem kellettek volna a kamuadók...

pjotr_75 2011.11.25. 10:38:58

Bocs, kicsit szemezgetek az előző hozzászólásokból, részletekben nagyon egyezik az álláspontunk, csak hozzáteszek:

>>a második világháború utáni újjáépítéshez mérhető az elmúlt másfél év teljesítménye..<<
- elcsúszott az időrend, ez még nem az újjáépítés, ez még a háború!

>>Ez így nem működik. Kezdjük el itt a párbeszédet ahelyett, hogy buta szőke nőként viselkedünk. <<
- na, pár napja már én is így vagyok, nem vagyok egy agilis ember, de már a mindennapi megélhetésünket veszélyeztetik. Az a gond, hogy ma Magyarországon nagyon csekély az 1 négyzetkilóméterre eső normális, nem demagóg emberek száma, úgy is mondhatnám, hogy távol, és kevesen vagyunk.

>>az arcátlan fidesznyikek meg az ember képébe röhögnek, hogy "látod?! mi vagyunk a jobbak, nincs alternatívánk akármit csinálunk!".Pedig lenne alternatíva, csak aktívabbnak kéne lenni, aktívan kellene a jót keresni, de erre már nemigen hajlandó a magyar társadalom. Lényegében megcsömörlött a politikusotól az emberek nagy része és tulajdonképpen azt mondják "csináljatok amit akartok, csak hagyjatok békében élni".<<
- de most már nem hagynak békében élni, jelentem én is birka vagyok, de amikor már magát a birka létemet veszélyeztetik a halandzsájukkal - olyan szöveggel, amit épeszű politikus sohase mondana - akkor belőlem is kibújik a farkas.

>>Fölösleges azon gondolkodni,hogy kik vehetnék át az irányítást.Az ismeretlen és kétség kívűl a létező tartalék a felszínre fog kerülni.Éppen az a probléma, hogy évtizedek óta a saját érdekében a hatalmat kicsalt, azt azóta együttesen bitorló elit, elveszi a levegőt minden tőle független erő vagy személy megjelenésétől.<<
- ez a gondolat mehetne az értelmező szótárba az ELNYOMÁS címszó alá, nem?
"Hol zsarnokság van, ott zsarnokság van.." - a történelem ismétli önmagát.

>>Ha most például a II. kerületben győz a FIDESZ akkor biztosan végünk van, mert a kutya sem hiszi el nekünk, hogy mi mást akarunk és nem ezt a komplett tébolydát. A világ legyint ránk, dögöljenek az ilyen hülyék meg. És igazuk lesz.<<
- lehet, hogy lassan egy Budapest utcáit megrengető, Fidesz lemondását követelő igazi! forradalmi tömeg látványára inkább pozitívan reagálna a külföld - amennyiben mindez viszonylag békésen zajlik le. Persze lenne átmeneti, bizonytalanabb időszak, de inkább ez, mint a fennálló hatalombitorlók regnálására. Ott és akkor nem lenne jó a országnak, de utána jót tenne a Forint-nak is, amikor átveszik az irányítást a HITELES szakértők.

>>Én személy szerint, ha 100ezres tömeg lennék, vagy csatlakozna hozzám 99999 ember, addig állnék ott, amíg az ország élére szakértői kormány nem kerülne. Akik helyreállítják az alkotmányosságot, és kicsiszolják az elmúlt másfél év hatalmas szakmai hibáit<<
- hol és mikor?

Guy Fawkes for President!

legeslegujabbkor 2011.11.25. 10:39:59

@A szerelő: Ha már megnevezzük, akkor mondjuk szektának. (tejóég, még a végén Bartustól fogjuk megkérdezni, mi kell ahhoz, hogy egy hívőnek kinyíljon a szeme)

Kivlov 2011.11.25. 10:47:06

@pjotr@gportal.hu:
"....de már a mindennapi megélhetésünket veszélyeztetik..."

Egy szakértői kormány méginkább ezt tenné és mégtöbbekkel. Ennek ellenére tényleg az kellene...

Megfigyelo 2011.11.25. 10:47:06

A posztoloó kérdésére: tényleg ennyire pofátlanok.

legeslegujabbkor 2011.11.25. 10:47:12

@no successful: Te most dicséred vagy kritizálod a kormányt? Mert azt, hogy nem lesz megszorítás, meg azt, hogy milyen állapotban vették át az országot, csak viccesen írhattad.

legeslegujabbkor 2011.11.25. 10:49:11

@no successful: Pintér is lassan besimul a kormányba, nehogy már ne tudjon ő is egyre nagyobb hülyeségeket mondani.

Lasombra 2011.11.25. 10:54:51

@no successful: ???
nem is idéztem tőled semmit.
amit ott látsz, azokat én írtam.
az apropója ez a mondatod volt feljebb:
"Azt állítani azonban, hogy a jelenlegi helyzetért döntően a jelenlegi kormány a felelős, barokkos túlzás. "
ha a vágólapom nem csal, ezt te írtad.
innét értelmezhető a kohézió?

Netuddki. 2011.11.25. 10:54:51

Mit lehet még hozzátenni?
Csak abban bízok, hogy nem lesz a Földön olyan hely ahol az orbán és bandája el tud majd bújni, ha ennek az egésznek egyszer vége lesz...

Kivlov 2011.11.25. 11:02:18

@szivatnakanyám:
Munkahelyet nem az állam teremt (max közszférait), hanem a vállalkozások.
Ezért kéne őket támogatni, a munkát terhelő adókat csökkenteni, aminek a forrása ott van az irreális méretű és szerkezetű szociális kiadások között...

LooPhas 2011.11.25. 11:02:18

"még mindig a Fideszről gondolják az emberek, hogy a legkissebb rossz. A többiek kukában vannak régen" - írta valaki fentebb.

Ez itt a legfőbb a baj! Sajnos olyan mértékű agymosás történt 8 év alatt, amit a társadalom képtelen hatástalanítani. Az egész hazai blogszférára jellemző, hogy orbán-szimpátiától függetlenül szinte mindenki fintorog az MSZP-től, Gyurcsánytól, meg az elmúlt nyócévtől. Sokan a balosok közül is húzzák a szájukat, utálkoznak a liberálisok, gyűlölködnek a nem fideszes "autonómok" és azok is, akik másfél év után immár beismerik, hogy a fidesz becsapta őket, nem ezt várták a kétharmadtól!
Pedig ha azt ma már világosan látjuk, hogy a fidesz gátlástalanul végighazudta a 2002 óta eltelt időszakot, akkor miért nem vesszük észre, hogy az elmúlt 8 évről és Gyurcsányról alkotott kép is hamis az orbáni hazugságoknak és sértett gyűlölködésnek köszönhetően.
Félreértés ne essék, nem akarom felmagasztalni a szoclib kormányzást, mert valóban követtek el komoly hibákat is! De vajon tényleg tönkretették az országot? Tényleg kirívóbban loptak, csaltak és hazudtak, mint bárhol másutt a politikában? Tényleg elmebeteg népellenes bűnöző Gyurcsány?
Végeztem egy mini közvéleménykutatást ismerősi körömben és kiderült senki sem tudja megmondani, konkrétan mit is hazudott GYF! Utánanéztem a neten és képzeljétek: nincs egyetlen konkrétum sem! Sőt kiderült, hogy egy bírósági ítélet közvetve kimondta, nem volt olyan adat, amit a 2006-os választások előtt eltitkoltak volna! Az EU által is jóváhagyott statisztikákból egyértelmű, hogy nem a szocik, hanem a Fidesz hazudott a választóinak, amikor a "rosszabbul élünk, mint négy éve" szlogennel kampányolt, ugyanis éppenhogy jobban éltünk, sajnos jobban annál, mint az ország lehetőségei engedték volna! Nyolc év alatt egyébként minden hiba ellenére összességében példátlan mértékben nőtt az ország GDP-je és az emberek életszínvonala, s még jobb is lehetett volna, s főként jobban érezhettük volna, ha a fidesz nem uszít folyamatosan. (Kérem senki se anyázzon addig, amíg nem vesz elő egy táblázatot GDP és jövedelem adatokkal!)
És a többi hazugság:
- tény, hogy az adósság nem amiatt keletkezett, mert ellopták a pénzt
- tény, hogy nem volt több korrupciós ügy, mint egy átlagos kormányciklus (pl.1998-2002) idején, bár tény, hogy ügyesen fel lettek fújva! (Jogerős ítélet alig lett azóta.)
- Tény, hogy a szociális népszavazás egy hatalmas demagóg csalás volt, amelyhez sajnos az alkotmánybíróság is asszisztált, s amelynek a levét most issza a kormány.
- Tény, hogy 2010-ben Bajnaiék nem hagytak csontázakat a szekrényekben!
- Tény, hogy másfél év alatt kínkeservvel sem tudott a Fidesz olyan ügyet kreálni, amivel bizonyíthatná, hogy az előző kormány bűnöző volt, a felelősségre vonás ígérete tehát csak a gyűlölködés fenntartását szolgálta.
- Számtalan cáfolhatatlan tényadat van arról is, hogy bár 2006-ban valóban történtek rendőri túlkapások, a fideszes "rendőrterror-elmélet" nem állja meg a helyét! A fideszes propaganda lazán összemosta az Astoriánál tartott békés tüntetést és az előtte-utána történt randalírozást. Kevesen tudják, hogy Révész Máriuszt pl. 2 és fél órával a naggyűlés vége után verték fejbe, még kevesebben, hogy az azonosítójelvényeket a rendőrség évek óta nem használta egyetlen tömegrendezvényen sem, ami azért fontos, mert a fideszes "a kormány rátámadt a nemzetére" című mese jórészt az azonosítók hiányán alapszik.
Mindezzel csupán azt akarom mondani, hogy ha valóban meg akarjuk érteni hogy miért tartunk ma ott ahol tartunk, ahhoz nem csupán az elmúlt másfél év totális csődjét és hazugságait kell látnunk, hanem annak összes előzményét is, onnan kezdve hogy a "haza nem lehet ellenzékben".! Orbán legnagyobb bűne nem a 2010 óta tartó ámokfutás, hanem a permanens gyűlölet és a hazugság agymosás általi normává tétele.
Ahhoz, hogy bármi is megváltozhasson, szembe kell nézni az elmúlt évtized valós történelmével, aztán ha lehiggadunk és kijutunk a szarból, akkor majd az egész XX.század hamis és fel nem dolgozott magyar történelmével.

AutosVilli 2011.11.25. 11:03:07

A Mai Magyarországnak az kellene,hogy: A rendszerváltás óta a politika közelébe került emberek,családtagjaik,barátaik a velük közvetlen kapcsolatban állt cégek,azok vezetőik családtagjaik,barátaik osztálytársaik,el legyenek tiltva a közügyektöl 100 évig.Offshore cég nem kap állami megrendelést,Offshore cégek, nem müködhetnek magyarországon.
Hogy miért? Szerintem éves szinten megsporólnánk ugy 2000 Milliárd forintot ezeken a csecsszopókon,és lehet keveset mondtam.

2llkedő 2011.11.25. 11:05:00

@Alamio: "Félve kérdezem: alternatíva?"

Félve mondom: még csak 2011-et írunk.

samer 2011.11.25. 11:10:22

@misimisi: Hát van benne valami, azok akik az elmúlt években valóban eladták az iparunkat, és tudjuk mi maradt belőle (0) na azokkal fizettetném meg a válságot. Amíg Ciprusra hordják azok akik tehetik (mert nekik van) a pénzüket, addig csak itt a helyünk.

Kivlov 2011.11.25. 11:10:22

"...Az egész hazai blogszférára jellemző, hogy orbán-szimpátiától függetlenül szinte mindenki fintorog az MSZP-től..."

Te miről beszélsz? A blogszféra, illetve az egész média minimum 75%-ban vörös, libsi.

Battlestar Galactica 2011.11.25. 11:16:27

Dilettánsok ezek mind!

De mi is hülyék vagyunk, ha azt hisszük, hogy a fideszen belül van alternatíva, és van erő a gazdaságpolitika megújítására. Arról a sült paraszt Kósáról csak azért gondolják sokan, hogy alternatíva lehet, mert kussol ott az Alföld közepén és azzal van elfoglalva, hogy a 20%-okkal tömje a zsebét. Sokan persze azt gondolják: "ez tudhat valamit, mert nagyon hallgat ebben a bajban, majd csak előbb-utóbb megszólal, és akkor aztán akkora durranás lesz belőle, tán még Vityát is elsöpri"

Észre kell vennünk, hogy ezek még jobban lopnak, mint a kommerek loptak nyócévig, de ezek úgy csinálják, hogy előtte törvényt alkotnak róla, hogy szabad!

Sajnálom a devizában eladósodott honfitársaimat, mert ők érzik legjobban a "nemmegszorítások"-at és az elkúrt kormányzást!

Egyébként meg üzenem annak a kb 10.000 II. kerületi baromnak, aki legutóbb is ezeket támogatta, hogy inkább maradtak volna otthon! Ha már nem akarnak használni ennek az országnak, akkor legalább maradtak volna kussban!

csillavirag 2011.11.25. 11:16:28

kicsit kezd orbán csapata ahhoz a kommunista gépezethez hasonlítani, ami akkor is a kommunizmus diadaláról beszélt, amikor éheztek az emberek.
kedves agymosott fideszesek, akkor ki a komcsi? meséljétek el, hogy nektek nem tűnik fel, hogy szarabbul élünk mind 4 éve? és a ti viktátorotok albánia szintjére süllyeszt minket!

Lencsés István 2011.11.25. 11:16:28

Milyen kettős beszéd ? :O Ki állította ezt hogy rossz irányba mennek a dolgok ? :O Gondolom a sok anonim itt a blogokon , meg azok aki egyébként nem voltak szavazni , tehát joguk sincs kritizálni . A lényeg hogy jó irányba mennek a dolgok , illetve ha most lennének a választások akkor is a FIDESZ nyerne , a többi mellébeszélés és duma !

legeslegujabbkor 2011.11.25. 11:16:28

@LooPhas: Figyelj, azt azért ne tagadjuk, hogy a Nokiás dobozokon kívül a Gyurcsány kormány nem csinált reformokat, és egy csomó pénzt elosztogatott. Azt, hogy a jogállamhoz nem nyúlt, mert nem tudott, vagy nem akart, lehet értékelni.

2llkedő 2011.11.25. 11:17:03

@samer: Nyugtatgasd csak ezzel magadat, ha ettől jobban a lelked.

Hadrianuska 2011.11.25. 11:26:38

Miért van az, hogy ebben a kibaszott országban mindent vizsgálnak, csak ennek a sok pöffeszkedő, önelégült zsíros MAJOMNAK a pszichikai rátermettségét nem? A majom szót nem véletlenül emeltem ki. Már a tavaji trónfoglaláskor megírtam: "Adj hatalmat egy majomnak,s meglátod,dzungellé változtatja a világot"!
Láss csodát!..
Akkor, amikor közszályon forog egy miniszterelnökről, hogy rendszeres vendége egy grazi pszichiáternek, nem ebbe az irányba kéne vizsgálódni? Nem azzal kéne tisztában lennünk, alkalmas-e egyáltalán feladatai ellátására?
Mert ugye az már tisztán látszik, hogy parlamentünk kétharmada egy zártosztály tébolyával tör- zúz és zavarodott ámokfutásával csődbe vitte ezt az országot.
-Ja, hogy az emúttnyócév, meg mit tudom én... Erről mindíg úgy nyilatkozott a törpe és bandája, mint ha egy sejtelmesen ködös reggelre az MSZP összepakolt volna és minden szart (hagyatékként) hátrahagyva, kilépett volna az életünkből.
-Nem úgy volt, hogy ov azzal töltötte az elmúlt nyolc évet, hogy utazgatott a világban, europai néppárti vezetői titulusa mögé bújva és uszított a Magyar demokrácia, kormány és minden neki nem tetsző dolog ellen? Nem hagyatékként kapták ezt az országot, hanem nyolc éves aknamunkályuk eredményeként, beteges küzdelmük gyümölcseként!
Na most lehet küzdeni, lehet tenni érte, rühes patkányok!

Kivlov 2011.11.25. 11:30:32

@Hadrianuska:
"...aknamunkályuk..."

pontos J... :D

HerrBürgermeister 2011.11.25. 11:34:26

Téved aki azt írta, hogy majd nálunk is megfelezik az államadósságot. Görögországban megtették, az EUR védelmében. Nálunk HUF van, nem kell védeni. Gazdaságpolitikát sem kell váltani, hanem valamilyen kellene már. Az egyik percben ilyent csinálunk, a másikban az ellenkezőjét az nem gazdaságpolitika.

bruhahahahihihi 2011.11.25. 11:34:26

Na most kel "levágni" Orbán jobbkezét" Ma-Tojcsyt .....
( és a fejét is az lenne a legjobb)

ili810 2011.11.25. 11:42:08

Egy országos kampányt kellene indítani a 2/3-os hivatkozások és az elkurt gazdaságpolitikával szemben. Egy olyan szöveggel ami elfér egy póló elején és hátulján. Gondolok pl.aki valahol már írta, elől:fideszre szavaztam, hátul:elnézést kérek.

Kotkodus 2011.11.25. 11:42:08

Sajnos téved a blogger.

Még mindig sokan elhiszik a fidesz hazugságait és az elhivatottak között - akik már nem hiszik el - az a logika járja, hogy:
-emútnyócév
-még mindig jobb, mint fletó
-úgysincs jobb jelenleg...

ma reggeli rádióhírek:
1. a kormány nem érti, hogy példátlan sikerei ellenére leminősitették.
2. xy iskolában 2 hete nincs fűtés és közétkeztetés...

már nem tudom, hogy sírjak, vagy nevessek rajtuk...

Alf (törölt) 2011.11.25. 11:42:09

Látom, mindenki kurva okos, és szerintetek dilettánsok vezetik az országot, akik nem tudják, mit csinálnak.

Nos, rossz hírem van, tudják mit csinálnak, és valóban harcban állunk. akinek nem esik le, az nézzen picit szét görögország, olaszország irányába.

Már irina az IMF-től megmondta, vannak még itt okos emberek, akik tudnák irányítani a gazdaságpolitikát.

Az IMF egy bank, és a banki kartell része, csakúgy, mint a hitelminősítők.
A lényeg, hogy szeretnék, ha az ország több hitelt venne fel, hisz ez a legjobb üzlet a bankoknak.

A HITELMINŐSÍTŐ feladata a bankok szemszögéből vizsgálni a piaci környezetet.

Ha ez nem kedvező, pl senki nem akar hitelt felvenni, akkor leminősítenek.

Ezért bóvlibb egy adósságait visszafizetni akaró, saját lábán megállni akaró ország, mint egy folyamatosan hiteleket felvevő.

Sajnos ugyanakkor kis hazánkat a kommerek bevezették abba a csapdába, hogy vagy imf hitelből, vagy a minősítők által kontrollált piacról kell az állam "kölcsönadásával" finanszírozni az ADÓSSÁGOT.

Vagy pedig, még van egy variáns, brutális megszorításokkal és 6 napos munkahéttel le tudjuk dolgozni, de akkor jegyre lesz a kenyér.

nu pagagyí 2011.11.25. 11:42:09

Azért a legszomorúbb a dologban az, hogy a kormány elképedt. Leminősítettek minket. Minket? Akik...
Na, innentől már csak a totális reménytelenség hegedül.

Kivlov 2011.11.25. 11:42:09

@HerrBürgermeister:

itt a lényeg
hirszerzo.hu/profit/2011/2/18/20110218_ngm_allamhaztartas_kiadasok
"A szociális kiadások terén többet költ Magyarország nyugdíjra, szociális ellátásokra, családtámogatásra és munkanélküli ellátásokra, mint a többi visegrádi ország...A legnagyobb tétel - a szociális védelemre fordított kiadások - Magyarországon a legmagasabbak a GDP-hez mérten, 18,29 százalékos részaránnyal. A sorban következő Lengyelországban 16,46 százalékot, míg a sor végén álló Szlovákiában 12,24 százalékot tesznek ki."

Alf (törölt) 2011.11.25. 11:52:36

@HerrBürgermeister: Görögországbot cserébe az adósság felének (= kamatok = néhány külföldi bank profitja) elengedéséért kötelezik az alábbi dolgok eladására:

- Athén, Szaloniki vízművek (több millió ember vízellátása)
- Országos áramszolgáltató
- Athén, szaloniki kikötők
- Olajfinomítók
- Még állami kézben lévő 2 bank.
- szerencsejáték monopólium

és még rengeteg megszorítás.
www.mindennapi.hu/cikk/tarsadalom/egy-even-belul-levalthatjak-orban-viktort-/2011-11-11/9523?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2011_11_13&utm_campaign=index

Kivlov 2011.11.25. 11:52:36

@Kotkodus:
Mert mi az, hogy nincs fűtés? a segélyt bezzeg biztos kifizették ott is. na, ez a szomorú!

2llkedő 2011.11.25. 11:52:42

@Alf: "Ha ez nem kedvező, pl senki nem akar hitelt felvenni, akkor leminősítenek."

Te ennyire hülye vagy?

belekotty 2011.11.25. 12:00:42

@Lencsés István: Új gyógyszered van? Csak egyszer írtad le hogy anonim. Még egy kicsit emelni kellene az adagokon!

ursus artos 2011.11.25. 12:00:42

@Kivlov: "ettől radikálisabban kellett volna és nagyobb volumenben"
Bizonyára, de aki a döntést hozta, az nem mert jobban feszíteni a húron...

HerrBürgermeister 2011.11.25. 12:00:42

Ezen az országon egy szakértői kormány segíthetne. Lehet mondani, hogy Gyurcsány nem szakértő. Szakértőt kell keresni, nem Gyurcsányt. Amíg itt Orbán lesz, addig megy a kettős beszéd, hazudozás. Nem fog megváltozni, ugyanazt folytatja, amit 1998-2002 között elkezdett. Nyolc év alatt nem változott meg, egyik napról a másikra még kevésbé fog.

NA YA! 2011.11.25. 12:00:42

Úgy érzem oviék még mindig azt hiszik, hogy ez olyan, mint amikor otthon a gyerekekkel monopolyt játszanak: a végén nem sír senki, és másnap vidáman újra lehet kezdeni! Pedig ha bekövetkezik az államcsőd, akkor lesz itt kutyauszítás macskakövön! De nincs gond, az elégedett és jól fizetett karhatalom majd rendet tesz!;)

belekotty 2011.11.25. 12:00:43

@Kivlov: Tehát ha csak a szociális kiadásokon faragnánk 10 százalékot, akkor az ország költségvetési egyensúlya abban a pillanatban helyreállna.

2llkedő 2011.11.25. 12:09:24

@Alf: "ne személyeskedj, kérlek."

Ekkora elvakultságraa nem lehet mást írni.

2011.11.25. 12:09:25

@ursus artos:
Medve anyám!
Hülye-e vagy?

Mi a jó neked abban, hogy országunkat egy lóért adja majd el OV, mikor menekülnie kell?
Bazzzeg nem az a kérdés, hogy Hofi Rózsi, hanem hogy mi lesz holnap?
Ha az IMF jön, új miniszterelnök lesz.
Ha nem kötnek megállapodást, lázadás lesz, nem választás!

Ez a kérdés, vazze!

ursus artos 2011.11.25. 12:09:26

@2llkedő: "Te ennyire hülye vagy? "
Nem ennyire hülye, de a befektetőknek az az érdeke, hogy minél nagyobb kamatot kapjanak. Ugyanis abból fizetik, például Amerikában a nyugdíjakat az ottani manyupok...

2llkedő 2011.11.25. 12:09:26

@Alf: "ne személyeskedj, kérlek."

Bocs, de erre az elvakultságra nem lehet mást írni.

ursus artos 2011.11.25. 12:09:26

@nu pagagyí: "Azért a legszomorúbb a dologban az, hogy a kormány elképedt. "
Nem elképedt, csak a média így tálalja. Így üt nagyot...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.25. 12:17:31

Hát igen, megint megy a szómáglya (sic!). Nem arról szólnak a szavaink, ami történik, hanem, amit szeretnénk, hogy történjenek. Ezt az angol wishful thinking-nek hívja.

Úgy látom, hogy már nem csak Gyurcsányt hálózták be a $cientológusok, hanem szegény Oviékat is! ;)

LooPhas 2011.11.25. 12:17:32

@Alf: Te szimplán buta vagy!

Lécci áruld már el, Nyugat-Európában, vagy az USÁ-ban mely szocialista/kommunista kormányok tehetnek a magyarországinál jóval magasabb adósságállományokról?

Az ilyen sötétekkel az a baj, hogy fogalmuk sincs a világ működéséről, mert számunkra az egytlen és legnagyobb egység amiben képesek gondolkodni, az max. a Kárpát-medence.

Alf (törölt) 2011.11.25. 12:17:32

@2llkedő: azt kellene felfogni, hogy a hitelkiadónak az, ha valaki nem akar hitelt felvenni, az majdnem olyan rossz, mintha felvenné, és nem tudná visszafizetni.

Miért majdnem?

A hitelkiadás során 1:10 tartalékráta esetén a bank kockázata a kiadott hitel kamatok nélküli öszegének tizede, ez lehet pl a teljes fisszafizetendő mennyiség 1/15-e, 20-ada, hazánk esetében apró töredéke.

Ezt általában vissza is fizeti a delikvens.

Ezek után a megmaradó adósság eszközként használható pl egy ország esetében a piacok további kontrollálására, tehát végsősoron nem jár rosszul ahitelkiadó.

Ha viszont nem veszünk fel hitelt (pl IMF-től) akkor esély sincs sem a profitra, sem az adósság-kontrollra, ami senkinek sem jó a hitelminősítők oldalán.

Ezért is mozdítja pozitív irányba eg yújabb kamatokat és újabb hiteleket generáló IMF hitel felvétel a besorolást.

Nem kell érteni amúgy, lehet hinni abban, hogy a hitelminősítők fügetlenek, az IMF segít, a kormány meg nem érti.

Alf (törölt) 2011.11.25. 12:17:32

@ursus artos: így van. nagyon jól tudják, hogy itt nagyon nagy bazdmeg lesz, és én annyit becsülök bennük, hogy megpróbálták.

az, hogy a lakosság 99%-a azt sem tudja, m zajlik körülötte, és csak a forintárfolyamot, meg az általa abszolút nem értett hitelminősítést figyeli, mint OBJEKTÍV mércéket, az egy természetes szomorú tény.

Ne de nem is azért szavaztak OV-ra, mert felfogták, hogy mi a rák van ezzel az országgal, hanem csak el akarták kergetni Gyurcsókot.

legeslegujabbkor 2011.11.25. 12:19:25

@ursus artos: Szemét IMF, ő is 8 %-ra akarja adni a hitelét? Mit kell még elfogadnunk, ha ennyire kell az a pénz?

Na mi újság, Wágner úr? (törölt) 2011.11.25. 12:25:11

@HerrBürgermeister:

Sajnos, megváltozott. Rájött, hogy 1998 és 2002 között csúnyán elbaszta, amikor nem alkotmányozott önmagának, nem gyártott új választási törtvényt, stb, és nem követett el mindent egy perc alatt a hatalom bebetonozására. Akkor még valamennyi önkontroll, vagy egy-két kérdőjel még lehetett benne. Mostanra kigyógyult ebből is. Most már mindent tud. Észak-Korea lettünk.

Alf (törölt) 2011.11.25. 12:26:46

@LooPhas: Bazdmeg, te sem bírsz személyeskedés nélkül hozzászólni, ha nem értesz egyet valamivel. Ájjálle, jó?

Nem az a lényeg, hogy milyen pártállású a hitelfelvevő kormány, azt, hogy nálunk a kommerszek voltak, csak színezésként említettem, antall jóskának is nagy része van abban, hogy cipeljük a terheket.

Minden olyan országban, ahol a pénzügyi szektor ráhatása nagyobb a vezetésre, nagyobb az államadósság is.

Ezt együttműködésnek szokták hívni, amikor egy állam a hitelminősítőknek kedvező lépéseket tesz, IMF ajánlásait betartja, stb stb.

Ahol kicsi az államadósság, azok általában függetlenségre törekvő diktatúrák, Ceausescu pl az utolsó centig visszafizette 89re az adósságát, meg is szenvedett érte a nép.

orbán is egy ilyen diktatórikusabb jellegű irányt vett, mert az államadósság visszafizetése komplex feladat, a média, oktatás, stb mind meg kell győzzön téged, hogy megéri az áldozat a nemzeti - országos függetlenedéssel.

tudnám folytatni, bár aki így indít, mint te, annak nem érdemes...

Dig, Lazarus! 2011.11.25. 12:26:46

"A nemzeti vagyon gyarapítását - folytatta -, különösen ha nemzeti érdekkörbe való visszaszerzésről van szó, mindig is fontosnak tartotta, az a munkája legszebb részéhez tartozik." – szólt kedvenc foglalatosságáról a bányák, lápok, szőlők, lakóingatlanok és egyéb jószágok közép-dunántúli és észak-alföldi többségi tulajdonosa. Ez itt a lényeg, még 1–2 hónap, és meglesz, amit meg kellett szerezni (lásd most végtörleszkedés újabb szélesítése), intézményi rendszer, törvényi háttér gyakorlatilag már kész hozzá, mire leülünk az IMF-fel, lényegében kiépült a feudalizmus, akkor már jöhetnek az ő feltételeik. További "igazságos" adók, "szerkezetátalakítás", kárpótlás a jogtalan intézkedésekért stb., utólag már el lehet fogadni – annál is inkább, mert azt is mind mi fizetjük majd. Senki ne gondolja, hogy ha az EU elmeszeli a végtörit, a 13 milla haszonnal kiszálló felső kormánytagon, vagy a 7,5 millával megsegített felsőközép-képviselőn hajtják majd vissza. Már készül ez esetre egy újabb "igazságos" adó, de éppen egy újabb bankadó is beugorhat – az előző miatti kártérítés visszafizetésére ...

És ez még a jobbik lehetőség, mert így 14-ben válszthatunk, már amennyire azt annak lehet majd nevezni. Mert ha az EU annyira megrogy, hogy ki lehet belőle falcolni, akkor megteszi. Amúgy is erre játszott, akkor majd jöhet a csőd, polgárháború, számlabefagyasztások, kijárási tilalom, egyéb finomságok ... ez még kedvesebb neki, hiszen lefekvés előtt, a fürdőszobában mindig játszik egy kis argentínásat – különben nem is tud elaludni. Sajnos nem kevés agyhalott követője van ebben is ...

Matolcsyt (meg a többi sameszt) simfelni pedig teljes időpocsékolás – mondhatnám, petting interruptus. Ő volt az egyetlen közgazdász, aki vállalta, hogy az uralkodó bármely fantazmagóriáját hajlandó miniszterként levezényelni. Ennyi.

Gurney Halleck 2011.11.25. 12:35:25

index.hu/belfold/2011/11/25/nemzetbiztonsagi_kerdes_a_leminosites/
idézet a cikkből:"Példaként említette, hogy az elmúlt hetekben jegyzett magyar államkötvények hozama, a magas kockázati felár mellett is csupán 30 százalékkal magasabb a jegybanki alapkamatnál. Eközben más uniós tagállamok euróban jegyzett kötvényei, az alapkamathoz képest 4-5 szörös hozammal kelnek csak el."
Én kurvára nem értek a gazdasághoz, de ez egy kicsit nekem csúsztatásnak tűnik. Mennyi is az euró kamat Európában? Mennyi a forint kamat?

ursus artos 2011.11.25. 12:39:21

@Könnyen elkaptuk, uram!: gondolod te.
A lázadást egyébként hogy képzeled?

2llkedő 2011.11.25. 12:39:22

@Alf: Azt kellene felfogni, hogy ez a viselkedés, amit unortodox megoldásnak hívunk, még az óvodában sem nyerő.

Fel kellene azt is fogni, hogy a kötvénykibocsátás ugyanúgy hitel, mint az IMF hitel, csak drágább. Fel kellene azt is fogni, hogy tök mindegy, hogy Vityenka milyen szép, milyen okos, a beruházók akkor is saját maguk fognak dönteni. És haa a hitelminősítőkre hallgatnak, akkor arra hallgatnak. Ha a szomszéd Julcsi nénire, akkor arra. Vityenka pedig a feje tetejére is állhat, akkor sem fognak olcsón venni állampapírt, mert nem bíznak egy olyanban, aki nem tartja szem előtt az elfogadott játékszabályokat, aki végig hazudta a másfél, őt, kilenc évet.

Kivlov 2011.11.25. 12:39:22

@belekotty:
10%? az egyből lenne vagy 2200 Mrd. abból fel lehetne pörgetni a gazdaságot.

2011.11.25. 12:49:53

@ursus artos:
Gondolom én: nincs más út.
Ha így marad a gazdaság.

ursus artos 2011.11.25. 12:49:53

A szakértői kormánnyal kapcsolatban kétlem, hogy a szakértők, mondjuk Róna Péter, Petschnig Mária ... szerepet vállalnának benne.
Ugyanis azt kéne csinálniuk amit a Fidesz. Rokisok, segélyek, minisztériumi háttérintézmények nyirbálása... Lehet adót növelni és több kulcsos szja-t bevezetni, csak akkor meg az nem lesz, aki fizesse...

2llkedő 2011.11.25. 12:50:49

@Alf: "Ahol kicsi az államadósság, azok általában függetlenségre törekvő diktatúrák, Ceausescu pl az utolsó centig visszafizette 89re az adósságát, meg is szenvedett érte a nép.

orbán is egy ilyen diktatórikusabb jellegű irányt vett, mert az államadósság visszafizetése komplex feladat, a média, oktatás, stb mind meg kell győzzön téged, hogy megéri az áldozat a nemzeti - országos függetlenedéssel."

Tudod mi lett Ceausescu sorsa?

2011.11.25. 12:54:13

@Gurney Halleck:
Ez hülye. Ma már 9,2 %-os kamaton megy az állampapír. Azért lényegtelen a saját, belső kamat, mert az egyik dollár alapú, a másik meg forint.

A kitettségünk annak a következménye, hogy az állammal szembeni követelések (állampapír) külföldi kézben vannak dominánsan.
A piacon adják, veszik, változik a kamatkövetelés, tehát a kormánynak nincs közvetlen ráhatása az árfolyamra.
Ha belföldi kézben volna(MANYUP), egy forintleértékeléssel lehetne csökkenteni a visszafizetendő összeget.
Így adtunk még egy támadási felületet a karvalytőkének.
Többek közt ez az aránytalanság jelenik meg a leminősítésben.

2011.11.25. 13:01:36

@Gurney Halleck: "Eközben más uniós tagállamok euróban jegyzett kötvényei, az alapkamathoz képest 4-5 szörös hozammal kelnek csak el."

Ez egyszerűen nettó hazugság. Ha 8 % fölé emelkedik a kamata az állampapírnak, a visszafizetése kezd kétségessé válni.
Úgy döntött a piac, hogy nálunk ez van, azért kérnek 9,2 %-ot az államtól!
Beindult a spirál lefelé.

Gurney Halleck 2011.11.25. 13:53:20

@Könnyen elkaptuk, uram!: Én arra gondoltam, hogy az uniós euró kamat az, ha jól tudom, nincs 1%. Tehát, ha 4-5 szörös hozammal kel el, akkor az max. 4-5% Rosszul tudom a kamat mértéket?

Jenő_bácsi 2011.11.25. 13:53:20

@ursus artos: "Ugyanis azt kéne csinálniuk amit a Fidesz. Rokisok, segélyek, minisztériumi háttérintézmények nyirbálása... Lehet adót növelni és több kulcsos szja-t bevezetni"
Ezek tagadhatatlanul szükséges lépések ( bár ellenzékként mást kommunikált a Fidesz ), viszont a MaNyuP pénzek elfüstölése, szemberepülés az IMF-el ( ők sem szentek, mint köztudott, de szélel szemben, ugye... )és a hasonló "unortodox" lépések nagyon nem hiányoztak kicsi országunknak. És ezek csak a gazdasági lépések, nyugatról a médiatörvény, a "furcsa alkotmányozás" se keltett közmegelégedést. ( itthon sem)
Kissé utólpisztikusan hangzik, de amíg a Fidesz nem szabadul meg Viktátorunktól esélyünk sincs még csak lassulni sem a lejtőn.

Kivlov 2011.11.25. 13:53:21

@ursus artos:
Hát igen, épp ezt kéne végre. nem kamuadókkal maszatolni, hanem lenyírni végre az inaktívak transzfereit meg a közszférát.

Alf (törölt) 2011.11.25. 14:21:37

@2llkedő: én tudom, mi lett, kivégezték, és a hatalmat átvették olyanok, akik megállapodtak az IMF-el. Ez történt Kadhafi esetében is. De tudok mondani olyan amaerikai elnököt, aki szintén golyót kapott, mert az országot független állami pénzzel akarta önállóvá tenni.

Mellesleg részemről úgy érzem, kár tovább itt kommentelnem.

Alf (törölt) 2011.11.25. 14:21:37

@ursus artos: a szakértői kormány pont róna péter szerint egy eu centrumból kézzel vezérelt báb lesz.

Jenő_bácsi 2011.11.25. 14:21:38

@Kivlov: Ezek a nyirbálások fillérek ahhoz képest, hogy a maszatolás árnyékában mi pénzek mennek kifelé. Ezekről talán egy elkövetkező kormány fog mesélni ( feltéve ha nem volt benne nekik is az üvegzsebük )

Totof 2011.11.25. 14:32:08

@no successful: Hol is van a jószándék? A Fideszesek által irányított médiahivatalban (Élükön Szalacsi Marcsival)? Vagy azt vegyem jóindulatnak, hogy semmilyen nagy ellátó rendszerhez nem nyúltak hozzá érdemben a 1,5 év alatt? Ellenben naponta változtatva folyamatosan növelik a munkavállalók valamint kis- és középvállalkozók terheit?
Véljek-e felfedezni jóindulatot az alkotmánymódosításban, Ferihegy átnevezésében, a nyugdíjvagyon (zsarolással történt) államosításában, ÁFA emelésben, MOL felvásárlásban, rendőrök, tűzoltók nyugdíjból visszahozásásával, MSZP-MSzMP összemosással, közmédiában történt tisztogatással, és még sorolhatnám.
Bocs, ezekben nem látok jóindulatot. Lehet, annyira elvakított a siker, hogy nem látom, ezeknél ma nincsenek is fontosabb dolgok, amihez kétharmaddal hozzá kéne nyúlni.

Totof 2011.11.25. 14:58:49

@Alf: Akkor nekünk most tök jó, hogy senki nem akar venni államkötvényt. Minek is ad ki a kormány államkötvényt? Nem érzed kicsit hiteltelennek magad?

HerrBürgermeister 2011.11.25. 14:58:49

@Na mi újság, Wágner úr?: Mit akart Orbán? Mindent! Gyorsan csinálok magamnak alkotmányt majd választási törvényt. Itt minden az enyém, a gazdaság is meg a nyomor is. Tehát pofa be, az is az enyém!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.11.25. 15:24:34

@Alf:
Lövésed sincs, mit írsz a hitelminősítőkről...
Szerinted ki fizeti a hitelminősítőt, hogy pl. Magyarországot minősítse? Rossz hírem van, MAGYARORSZÁG fizeti!
Gyengébb képességekkel, de annál több hittel megáldott szemellenzősöknek ajánlom:
"Közel százhúszmillió forintot fizetett Magyarország négy hitelminősítőnek tavaly a szolgáltatásaiért - derült ki az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) [origo]-nak küldött válaszából.
A hitelminősítő intézményeknek nemcsak a részletes adatokra előfizető felhasználók fizetnek díjat, de a minősítési szolgáltatást igénybe vevők, azaz a vállalatok és a kormányok is. Magyarország négy hitelminősítőnek fizet díjat, a Fitch Ratingsnek, a Moody'snak, a Standard&Poorsnak és a JCRA intézetnek."
Komolytalan marhaságot firkálgatsz! :))
Röhögni lehet rajtad, de valahol szánalmas...

Alamio 2011.11.25. 15:24:34

@2llkedő: A kormány politikája szempontjából is annyi van...

röhögő 2011.11.25. 16:38:35

@Lencsés István: Na megint itt a nem anonim barom! Nem unod még köcsög?

Alf (törölt) 2011.11.25. 18:55:13

@Totof: Nem, nekünk nem jó, nekünk rossz.
A kérdés az, melyik a rosszabb út, megpróbálni áldozatok árán függetlenedni, vagy követni a pénzügyi körök érdekeit, és kockázatmentesen rabszolgává lenni saját országunkban.

Alf (törölt) 2011.11.25. 18:57:57

@Boli: gratulálok, hogy megtudtad a minden érvet elsöprő igazságot az origo cikkéből a hitelminősítőkről.

További jó okosodást.

Ajánblom még az index.hu, bors.hu oldalakat, nagyon sok hasznos info van rajtuk.

ursus artos 2011.11.25. 18:57:58

@Kivlov: azért a "kamuadó" nem rossz, mert célzott jellege van és ha akarsz "kibújhatsz" alóla.

ursus artos 2011.11.25. 18:57:58

@Alf: Akkor mégis csak jobb, ami most van...

ursus artos 2011.11.25. 18:57:58

Az Index "Orbánnak szembe kellene néznie a valósággal" című cikkel ellentétben a közvélemény formálóknak kell szembe nézni azzal, ami van ma Magyrországon.
A végtelenségig lealázható Hoffmann Rózsa és lehet jajveszékelni, hogy mostantól majd tanulni is kell, de azt tudni kell, hogy a mai 16 évesek nem tudnak írni, olvasni és számolni. Az egymilliós számkör már igazi rejtelmes sziget.
Minkahelyeket kéne teremteni persze, de az olyan m. tv-vel nem megy, ahol a kort meghaladott kedvezményekkel kedveskedünk a munkavállalónak és hiába dolgozik szarul, nem lehet kirúgni.
Adómorált kéne változtatni, de az a középosztály és a "gazdagok" agyonadóztatásával nem megy, csak ezért, hogy a minibéreseknek ne kelljen adót fizetni (és a többit a zsebbe persze).
és még sorolhatnám...

2011.11.25. 22:20:27

@ursus artos: "Minkahelyeket kéne teremteni persze, de az olyan m. tv-vel nem megy, ahol a kort meghaladott kedvezményekkel kedveskedünk a munkavállalónak és hiába dolgozik szarul, nem lehet kirúgni."

Medve anyám!!!!

Az nem munkahely teremtés, hogy kirúgok 200 ezer embert, és helyükre fölveszek fiatalt!!!

Ennyire gyopár vagy?
Nem munkaerőt kell teremteni, hanem munkahelyet! Tudod, ahol munkát végezhet az, aki jelenleg nem teszi, mindezt adózott fizetésért!
Ha elküldök valakit, csak a nyugdíjasok, illetve munkanélküliek számát növelem!!!

legeslegujabbkor 2011.11.25. 22:22:18

@Alf: Ne fejezd még be, inkább magyarázd el, mit jelent az, hogy "De tudok mondani olyan amerikai elnököt, aki szintén golyót kapott, mert az országot -független állami pénzzel- akarta önállóvá tenni." Itt most kiállsz az EURO mellett?

2011.11.25. 22:22:19

@Gurney Halleck: A bubor-t és az eur-libor-t nézd!

A bubor (Budapest)
6-7% között
A libor 1-2 % között van!

Lencsés István 2011.11.26. 09:56:43

@belekotty: Áruld már el nekem miért fáj neked az igaz ? :O

@röhögő: Kérlek tanulj már meg olvasni ! Bár engem szórakoztat az hogy ennyire szerencsétlen vay ! No segítek ! :) ;) Lepereg a sértésed ! :) ;)

látjátok feleim szümtükkel 2011.11.26. 09:57:12

@NA YA!: "Úgy érzem oviék még mindig azt hiszik, hogy ez olyan, mint amikor otthon a gyerekekkel monopolyt játszanak: a végén nem sír senki, és másnap vidáman újra lehet kezdeni! Pedig ha bekövetkezik az államcsőd, akkor lesz itt kutyauszítás macskakövön! De nincs gond, az elégedett és jól fizetett karhatalom majd rendet tesz!;)"

OV és a rosszabbik jobbik keze közgazdászokkal tárgyalt, egyik nyilatkozata szerint:
"Az jött le a beszélgetésből, hogy Orbán vagy Matolcsy komolyan azt hiszi, valamilyen rosszindulatú pénzügyi körök, rejtőzködő spekulánsok megtámadták Magyarországot, be akarják dönteni, de mi elmagyaráztuk, hogy teljesen téves ez a nézőpont, rossz szemüvegen keresztül nézik a világot - festette le Orbánék hozzáállását ehhez a kérdéshez az egyik közgazdász. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a Moody's leminősítésére kiadott közleményében is spekulációs támadásról beszél, a szerdai kormányülésen pedig nemzetbiztonsági vizsgálat lefolytatását rendelte el a kabinet, mert szerinte spekulánsok mentek neki a forintnak."

"de mi elmagyaráztuk" Világos?

belekotty 2011.11.28. 07:41:23

@Lencsés István: "Áruld már el nekem miért fáj neked az igaz ? :O"
- Jól van! Sicc vissza az általánosba, nem vagy okosabb mint egy ötödikes!
Melléknév főnév helyett? Te valami magyarosított román vagy hogy nem tudsz rendesen magyarul?

Lencsés István 2011.11.28. 10:20:27

@belekotty: Én menjek vissza az általánosba ? :O :D Amikor te még olvasni sem tudsz ? :D Érdekes gondolat .... :D

belekotty 2011.11.29. 12:07:25

@Lencsés István: Tudod egyáltalán mi a főnév és a melléknév között a különbség, te analfabéta?
süti beállítások módosítása