A Parragh-adóról

2012.07.05. 10:35

Nem azért az ötezer forintért, több is veszett Mohácsnál, és persze jártunk már rosszabbul is a Mindenki Jobban Jár Rendszerében. De szögezzük le: ez megintcsak elvi kérdés.

Az Országgyűlés 2011 novemberében módosította a kamarai törvényt. A változás eredményeként 2012. január 1-től a gazdálkodó szervezetek kötelesek a kamarai nyilvántartásba vételüket kezdeményezni, valamint a kamarai közfeladatok ellátásához évente ötezer forint kamarai hozzájárulást fizetni. A kamara pedig köteles részükre a törvényben meghatározott szolgáltatásokat (tanácsadás gazdasági, pénzügyi, adózási, hitelhez jutási kérdésekben; üzleti partnerkeresés és pályázatfigyelés) térítésmentesen nyújtani.

A regisztráció - és a "kamarai hozzájárulás" befizetésének - határideje március elseje volt.

Jelentem: törvénytisztelő és adófizető állampolgárként - mostanság a jó bolond szinonimája - regisztráltam on-line, elküldtem e-mailen, befizettem, annak ellenére is, hogy több helyütt már akkor arról cikkeztek, hogy az elmaradás igazából úgysem behajtható. Gondoltam: mindegy, ha már adóból is a nyugalom adóját választottam, akkor le van tudva, nincs köztartozás, és legalább nyugodtan tudok aludni.

Beküldtem tehát a regisztrációt, kaptam a géptől egy automatikus válasz-e-mailt a következő szövegel: "Az Ön által küldött adatlap beérkezett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarához, jelenleg feldolgozás alatt áll. Regisztrációs igazolást az adatok feldolgozását követően küldünk e-mailben vagy postai úton. Az igazolás megérkezéséig szíves türelmét kérjük."

Vártam tehát türelemmel.

És még mindig vártam.

Aztán még mindig, igaz, fogyó türelemmel.

Aztán már kissé türelmetlenül.

És mindmáig semmi. Nuku. Lófasz.

Az egy dolog,hogy nem kaptam meg a "kamarai hozzájárulás" fejében ígért, térítésmentes kamarai szolgáltatásokat. Na de hogy a határidő óta eltelt négy hónap alatt még azt a nyomorult regisztrációs igazolást sem voltak képesek megküldeni?!

Beszéljünk tehát egyenesen, Kedves Kamara!

Vagy kérném szépen visszautalni a befizetett "kamarai hozzájárulás" felét, tekintettel arra, hogy az év első fele eltelt, és semmilyen szolgáltatást nem kaptam Önöktől, vagy legalább mondjuk ki nyíltan: a kötelező kamarai hozzájárulás nem más, mint adó. Adó, amivel - hálából a kamarai elnök választások előtti, igencsak... khmmmm... Fidesz- és Orbán-párti és persze szociellenes megnyilatkozásaiért - gyakorlatilag vastagon kistafirungolták a kereskedelmi és iparkamarákat.

Beszéljünk egyenesen - bár tudom, ez igencsak nehezére esik a kormányzatnak -: a kamarai hozzájárulás igenis adó.

Parragh-adó.

Beszedik, de nem jár érte semmi...

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr714630570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

br17 2012.07.05. 11:15:16

A törvénytisztelő-, és adófizető állampolgár manapság a jó bolond szinonimája!

Aszteroida-bányász metal énеkes · http://csakjotakarok.blog.hu 2012.07.05. 20:58:12

Parrag úr biznyákja. Ennyi. Remélem ezeket a köcsögöket majd viszik a börtönbe.

fda 2012.07.05. 21:14:00

Én sem kaptam semmi igazolást, még egy rohadt számlát sem, hogy elszámolhassam a rám erőltetett "szolgáltatások" árát.

Én szolgáltatásként eddig kb. 3 emailt kaptam, amiben valami előadásra lehetett nagy kedvezménnyel regisztrálni. Teljesen más területről szóltak, nem érdekelt.

Én is szeretnék egy ilyen gittegyletet csinálni, amibe mindenkinek kötelező 5ezerért regisztrálni.

Phrascarica 2012.07.05. 22:32:28

Én meg leszarom őket, nem regisztráltam, nem fizettem nem kaptam semmit ;)
Ezeknek állítom hogy annyi emberük sincs hogy megírják a visszaigazolásokat :)

2012.07.05. 22:33:19

Az egészségügyisek még jobban meg lettek . szívatva. Regisztrálni kellett, természetesen nem ingyen, és mindenkinek a havi fizetéséből vonják a tagsági , díjat, amiért tényleg nem semmilyen szolgáltatást nem kapnak. Viszont lett egy újabb állami hivatal, ami nem csinál semmit.

gic 2012.07.05. 22:34:04

Regisztráltam, de egy büdös kanyit sem fizettem ezeknek. Mégis mit kapnék érte? Amikor kötelező volt a kamarai tagság, akkor sem nyújtottak semmilyen szolgáltatást érte. Hajtsák be, ha akarják.

Doktor Gonzo 2012.07.05. 22:34:47

Én meg b*sztam befizetni, és soha nem is fogom, és soha nem fogyó türelemmel várom az 1x 2x 3x felszólítást.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.07.05. 22:36:10

Nálunk is azon háborog a zasszony (meg a könyvelő), hogy semmiféle számlát nem kapunk erről.
Elutaltuk a céges számláról, aztán egy adóellenőrzésnél meg megbacnak emiatt, mert nincs papir róla.

movhu 2012.07.06. 09:32:41

Mikor '95-ben kezdtem EV történetemet, akkor sem fizettem semmit(akkor szintúgy kötelező volt), nem is jelentkeztem. Amikor '98 körül megszüntették kaptam tőlük egy felszólítást, hogy legalább a tőketartozást fizessem be. Mivel adók módjára volt behajtható befizettem, de most sem fogok semmit tenni addig, míg nem jön az utolsó felszólítás...

hehe64 (törölt) 2012.07.06. 09:45:29

A "kamarai hozzájárulás" NEM adó.
Az adó ugyanis a költségvetésbe fizetendő, a "hozzájárulásból" pedig "közelállók" gazdagodnak.

Szóönt 2012.07.07. 10:04:48

@hehe64: igazad van: nem adó! burkolt adó a becsületes neve.

Gera 2012.07.07. 10:05:05

Nem adó, azért legalább valamit kapsz, ha nem is annyit, amennyit szeretnél. Ez inkább védelmi pénz.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.07. 10:05:06

@fda: Hívd fel valamelyik kormánytag ismerősödet, ha tényleg haver, akkor még az Alaptörvénybe is beleírják a gittegyleted :) Persze szigorúan csak kormánypárti fanatikusok léphetnek be...

dr. Bubó 2012.07.07. 10:05:14

ez nem adó, hanem VÉDELMI PÉNZ

a beszedett adó ellenében köszolgáltatások vannak (rendes országokban)

lábaska 2012.07.07. 10:05:20

Doszta ugyanez.Regisztráltam,nem fizettem,azóta sem jött semmi.Kivárom a felszólítást,aztán majd számla ellenében fizetek!

Dr.Beverneki 2012.07.07. 10:05:30

Én úgy tudom hogy a kamarai tagság mellé jár csak "szolgáltatás",az általunk megfizettetett regisztráció mellé lófasz se.Az önkéntes tagságtól jutott már valaki valamihez?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.07.07. 10:05:43

Jár! A szátok! :)
Most mond meg, nem értitek még mindig a NER mûködését... Fizess és kusss.
Csak nem normális ügyintézést vársz szaros 5000 forintért? Komolyan nem értelek...
Éljen a Párt, csak a Fidesz!

Kutchek (törölt) 2012.07.07. 10:05:45

Tehát a kamarai "hozzájárulásért" nem kaptál semmit?! Vajon miért ezt a frappáns nevet adták?

És vajon mit kapunk majd a szociális "hozzájárulási" adóért cserébe?!

napalm 2012.07.07. 10:06:00

@Kőmíves Kelemen:
a befizetésről szóló igazolást be lehet köccségelni.
a kamarai kislány elmondása szerint.

napalm 2012.07.07. 10:06:03

@Kőmíves Kelemen:
a befizetésről szóló igazolást be lehet köccségelni.
a kamarai kislány elmondása szerint.

kovacsguszti68 2012.07.07. 10:06:18

Én regisztráltam, befizettem. Nem vártam semmit, ezzel szemben - meglepetésemre - kaptam visszaigazolást a befizetésről, és viszonylag gyakran kapok hírleveleket, illetve meghívókat különböző rendezvényekre. Persze, ez nem a fővárosban van, mivel vállalkozásom Baranya megyei székhellyel rendelkezik.

csharpp 2012.07.07. 10:06:26

Törlik a kamarai regisztrációt elmulasztó vállalkozásokat:

hvg.hu/kkv/20120509_kereskedelmi_es_iparkamara

KolompárRómeó 2012.07.07. 10:06:46

Én is érdeklődtem, hogy mi a pék az, amit most nekem nyújtani fognak. Bullshit volt a válasz.

Aztán mondom, küldjenek már egy számlát, mert nem hogy el akarom számolni, hanem ezidáig jogosulatlanul utaltam valamire 5000 Ft-ot a vállalkozás pénzéből, amivel nem tudok elszámolni. Válasz: "A regisztrációs díjról (a NAV döntése alapján) a Kamaráknak számlát nem kell kiállítaniuk, a kamarai igazolás és az 5000 Ft átutalás/vagy kp. befizetési bizonylat alapján kell a könyvelést elvégezni."

Kérném a NAV-ot, hogy hozzon már egy döntést, hogy nekem se kelljen számlát adnom, írok csak egy sajtpapírt, hogy ennyi volt a bevétel, de adózni na azt egy nagy lófaszt fogok. Jó? Köszike!

csharpp 2012.07.07. 10:06:52

"A kamarai regisztrációs díj adó módjára is behajtható. De leghamarabb csak 2014-ben."

fn.hir24.hu/vallalkozas/2012/02/28/2014-ig-nem-hajthato-be-a-kamarai-regisztracios-dij/

ritzo 2012.07.07. 10:06:58

Ja! És számla, vagy visszaigazolás azóta sem érkezett...

ritzo 2012.07.07. 10:07:13

Tisztelt Cím,

a kötelező kamarai regisztrációt e levél mellékleteként csatolt űrlap kitöltésével teljesítem. Jóllehet, áldásos munkájuk tevékenységét még egyszer sem volt szerencsém élvezni - és arra a jövőben sem tartok igényt - az újabb, méltánytalanul kivetett sarcot, adózó jobbágyhoz méltó alázattal, a mai napon befizetem.

Számomra haszontalan létük fennmaradásához nyújtott kényszerű segítségnyújtásom felett érzett őszinte örömmel:

XY

nu pagagyí 2012.07.07. 10:07:26

Ezek nemcsak kinevezik a fontos elvtársakat, hanem a tizedet is mellérendelik, amiből szépen és jól élhet.

2012.07.07. 10:07:28

- nem adó, mert az adó az államkasszát gyarapítja, tehát van esély, hogy valami hasznosra költik, ez egyszerűen magánzsebet gyarapító pénz, mondhatni a seggnyalás jutalma
- parragh megfenyegette a vállalkozókat, hogy aki nem regisztrál, azokat megbüntetik, honnan tudja kik nem regisztráltak, ha nincs listája a vállalkozókról, ha van akkor meg minek a regisztráció

átlátó 2012.07.07. 10:07:44

Minden olyan kiadast, ami kötelezö jelleggel bir, adonak tekintek...ez meg akkor is igy van, ha kötelezö tagsagnak mondja a nagyfejü.

egy maréknyi dollár 2012.07.07. 10:07:46

Mi szemételnemszállítási adót fizetünk a kukásoknak, évi hétezer forintot;szóval te tényleg jól jártál hozzánk képest.
Azt nem tudom, hogy mi a francnak fizetjük be.Itt a lehetőség a polgári engedetlenségre és még csak különösebb fáradságba sem kerülne.
Tényleg nem vagyunk normálisak.

Phrascarica 2012.07.07. 10:07:58

Én is szednék ilyen adót, mint cég, de én megelégednék egy ezressel :)
Hány cég is van?
Felvennék 20 embert minimálbérrel akik nyomatnák a visszaigazolást és az elektronikus számlát -nehogy már nekem kerüljön pénzbe- és felvennék a telefont néha, és küldenének senki sem érdeklő emailt - már csak azért, hogy nehogy ez ügyben megkeressenek.
Pl arról szólhatna a mail, hogy a mosodás-kecsketenyésztők hogyan pályázhatnak EU-s kecskemosógépre, stb.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.07.07. 10:08:03

Fel kell jelenteni őket adócsalásér---aztán meglátjuk mi lesz!

énisfélek 2012.07.07. 10:08:16

A legtöbb kamara valódi célja a kis tagok szervezett kussoltatása/kiszorítása/tönkretétele a nagyok/bennfentesek által (politikusok által segített konkurenciaharc).
Na vajon kiknek is áll ez érdekében? A nagyvállalatoknak és azoknak a politikusoknak, akik a pénzzel tömött nokiásdobozokat kapják tőlük.

becike4 2012.07.07. 10:08:20

A Parragh rossz tanácsadó.

ob.szerver 2012.07.07. 10:08:32

Parraghról érdemes tudni, hogy a rendszerváltás után volt egy több üzletből álló szanitervállalkozása. Szerényen, egy 600-as Mercivel járkált. Lehet, hogy a kocsi ára jobb helyen lett volna a cégében, mert az bedőlt, és még Orbán 200 milliós ajándéka sem mentette meg, amit az adófizetők pénzéből osztott ki hű szolgájának.
Azóta is abból él, hogy Orbán seggét nyalja fényesre a sóhivatala élén. Most ismét megéhezett, és kellett neki adni 3 milliárd forintot,szó szerint a semmiért.
Parragh az a tipikus fidesz-hűbéres, aki már töménytelen pénzébe került az adófizető vállalkozzásoknak és magánszemélyeknek, miközben nulla hasznot hajtott a számukra. A törvényesség helyreállítása után jó lenne bevasalni rajta, legalább magánvagyona erejéig.

rug82 2012.07.07. 10:08:40

Aki (?) más embereket éhbérért dolgoztat, azt igeni sújtsa olyan adó, hogy beledögöljön!!!! Ha valaki vállakozil, azt tegye egyenlő juttatások elvén!

dr. Bubó 2012.07.07. 10:08:41

fides mafia

sok adó semmi szolgáltatás, ellopnak mindent...

legeslegujabbkor 2012.07.07. 10:08:46

Szerintem mindenki tudta, hogy ezért semmi nem jár. Csak megint az zavar, hogy a látszat kedvéért el lehetett volna küldeni azt a regisztrációs igazolást, meg valami hírlevelet. Csak azt látjuk, mint mindig, hogy nem fontos fenntartani már a látszatot sem.

kis hangya 2012.07.09. 09:36:26

Csak megerositeni tudom fentieket: febr. 20-an kuldtek levelet, hogy "majd" kuldenek reg. visszaigazolast, azota is jon, sebaj, tolem penzt tobbet nem latnak

demobacsi 2012.07.09. 09:36:48

Titeket megint jól átbasztak !
Meddig hagyjátok ?
süti beállítások módosítása