Mekk Elekek
2012.08.14. 13:58
Történt pedig, hogy Matolcsy György IQ-vizsgálatra ment. A vizsgálatot követően kérdezte tőle a miniszterelnök, hogy mégis mi lett az eredmény. Mire Matolcsy: "Hál' istennek, negatív..."
Nem is értem, miért jutott eszembe ez a vicc-átirat éppen ma, amikor napvilágot láttak a magyar gazdaság legfrissebb mutatói.
Mert mi is van most? Momentán már hivatalosan is recesszió, vagyis csökkenő GDP, zsugorodó gazdaság. Mindeközben pillanatnyilag nálunk a legmagasabb az infláció az egész Európai Unióban, tartósan magas szinten ragadt be a munkanélküliség - amin ráadásul a közmunkaprogram se segít sokat, és ha úgy nézzük, az is csak illúzió, vagy legalábbis hatósági kozmetikázása a foglalkoztatási statisztikáknak. A hitelezés gyakorlatilag leállt, a beruházások pedig - hála például a kormány befektetőbarátnak nem éppen nevezhető tevékenységének - egészen konkrétan a béka segge alatt vannak.
Igen, kedves kormánypárti drukkerek, a fizetési mérleg tényleg pozitív, de ez nem a magyar gazdaságpolitika sikere, hanem sokkal inkább válságtünet. A drasztikusan visszaesett hazai fogyasztás és az emiatt csökkenő import eredménye.
És igen, a költségvetés hiánya egyelőre 3 százalék alatti, de az alacsony hazai fogyasztás, a csökkenő GDP, a versenyszférában stagnáló vagy még inkább csökkenő foglalkoztatás és az elmaradó beruházások miatt elmaradó adóbevételekkel aligha lesz tartható a hiánycél. És akkor a munkavédelmi program egyelőre átláthatatlan költségvetés hatásairól még nem is beszéltünk... És ilyen környezetben aligha lesz kinőhető az államadósság. Sőt.
Valahogyan azt érzem, hogy ekkora szarban még sosem volt a magyar gazdaság. És igenis rosszabbul élünk, mint két éve.
És nem, kedves miniszterelnök úr, kedves szóvivő úr, és kedves Lázár polgártárs. Ez már nem az e'mú't nyó'cév eredménye, meg nem is a nemzetközi imperialista szocialista összeesküvők nemzetrontó támadásainak a hozadéka. De még csak nem is fogható a fokozódó nemzetközi helyzet úgynevezett begyűrűzésére. Ez az Orbán-Matolcsy-féle válságkezelés eredménye. Pontosabban a félrekezelésé.
Még pontosabban a Mekk Elek-gazdaságpolitikáé.
Azé a bénázásé, amit nyugdíjvédelem, munkavédelem, család- és otthonvédelem, alkotmányvédelem, árfolyamvédelem, dinnyevédelem, meg ki tudja még miféle védelem címszó alatt ez a kormány véghezvitt az elmúlt bő két évben. Amihez Mekk Elek módjára hozzákezdtek, az mind tönkrement.
...már hallom is lelki füleimmel az új magyar szitkozódást, mely már-már a verjen meg az isten klasszikus fordulatával egyenértékű, és így szól, kedves rosszakaróinknak: "Védjen meg titeket az Orbán meg a Matolcsy!"
Szerző: Michael Knight
· 4 trackback 186 komment
Címkék: forradalom gazdaságpolitika adósság elkúrás államháztartás portfolioblogger
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Lelkes matolcsysták a turizmusban 2012.08.14. 20:27:27
Trackback: Egy kép többet mond ezer szónál... 2012.08.14. 15:29:47
Trackback: Focistának nem kellett Orbán, ezért lett joghallgató, de most bosszút áll a jogászokon 2012.08.14. 14:50:04
Trackback: Budai elvtárs, ez már az ítélet! 2012.08.14. 14:48:50
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.08.14. 14:47:13
gnme 2012.08.14. 14:48:34
nem én mondtam, ..de jól látja az író
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.08.14. 14:48:43
3dent 2012.08.14. 14:49:48
Helló-belló, ha blogolsz, próbálj meg gondolkodni! Össze kell kötni a híreket, adatokat, Nem akarlak elkeseríteni, de ezzel a tudással egy közgáz érettségin sem mész át.
Konkrátan a posztodhoz ennyit tennék hozzá:
Az elmúlt egy évben 900 milliárd forintnyit végtörlesztett a lakosság. Ebből 250 milliárdot új forinthitelből, a többit meg saját megtakarításból. Ez utóbbi tehát cirka 650 milliárd. Ennyi pénz egyszerűen kiesett a rendszerből, ezen a pénzen nem vásároltak a "zemberek", hanem visszaadták a bankoknak.
Amúgy 1.2% GPD visszaesés 350 milliárd forint (fele a végtörlesztett pénznek). Tehát én azt mondom, hogy mindezeke az adatok azt mutatják: a végtörlesztés sikerült a gazdaságnak 1.2%-os visszaeséssel megúsznia.
Amúgy ebből az egészből az a tanulság: könnyű úgy növekedni, hogy nyakra-főre vesszük fel a hiteleket. Az ország nem "szarban" van, hanem fizeti vissza a lóvét. (Amúgy az állam is pl. IMF-nek) Ennek pedig sajnos egyenes következménye, hogy a belső kerlet csökkenése miatt zsugorítja a gazdaságot.
torró 2012.08.14. 15:03:30
Michael Knight harcba száll a demagógiával, az elbutulással, a politikai hülyeséggel és a világ más ostobaságaival. Hé, KITT, szállj ki azonnal az autóból!
Akkor ez a poszt hova sorolható?
Anti Anyag (törölt) 2012.08.14. 15:03:54
Ügyes, nem véletlen Indexcímlap.
malloc (törölt) 2012.08.14. 15:04:06
nemsirunk 2012.08.14. 15:04:13
petyah1379206 (törölt) 2012.08.14. 15:04:30
:D
"Michael Knight harcba száll a demagógiával..."
én meg azt érzem, hogy az ilyen posztok után után nem kell oda az a név elő...
Marcangoló Korelnök 2012.08.14. 15:04:47
Amihez viszont értened kellene, abban hazug és sunyi vagy. "e'mú't nyó'cév"?! Ezt élő jobboldali így nem mondta, egyszerűen mert nincsenek közöttük se angyalföldi prolik, se vidéki fogdmegjólok.
mikóka kálmán · http://free-mobile-porn.info 2012.08.14. 15:04:55
2012.08.14. 15:05:00
Le_Penseur 2012.08.14. 15:05:04
Nem, az majd jövőre lesz...
ügyfélszolgálatos 2012.08.14. 15:05:08
ügyfélszolgálatos 2012.08.14. 15:05:14
Laciii 2012.08.14. 15:05:20
Kezd magaddal.
béla a görög (törölt) 2012.08.14. 15:10:12
@3dent: És ki találta ki, hogy vonják ki a pénzt a gazdaságból? Ki találta ki a végtörlesztést? A pénz nem kiesett, hanem kivonták. Nagy különbség. És mit érsz a végtörlesztett lakással, ha nincs munkád és nem tudod fenntartani? Mit érsz a a visszafizetett hitellel ha nem tudod finanszírozni a gazdaságot? Ráadásul még fogyasztásod sincsen.
+ adtak a szarnak egy pofont és a maradék pénz még ki is menekült.
Kutchek (törölt) 2012.08.14. 15:10:27
Könnyebb lett volna visszafizetni a lóvét, ha a HUF/EUR árfolyam kicsit kedvezőbb.
Mondjuk nem ugrik 10-15 Ft-ot egy-egy Matolcsy nyilatkozat után....
A végtörlesztésről meg annyit, hogy áttolták a szart 5 évvel, akkor majd kamatostul hulik az adósok nyakába.
citrix 2012.08.14. 15:10:45
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.08.14. 15:10:57
Azért pozitív, mert senkinek (értsd senkinek) nem fizet az állam semmiért.
Nem fizet villanyszámlát, gázszámlát, telefonszámlát, semmit...
Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2012.08.14. 15:13:17
Belagezapista (törölt) 2012.08.14. 15:13:27
Blogger Géza 2012.08.14. 15:17:35
Így most ez van, egy-két rossz negyedévet át kell vészelni, de ezt már év eleje óta lehet, tudni, OV sem rejtette véka alá.
"Nagyon nehéz következő hat hónapot jósolt Magyarországnak Orbán Viktor pénteken. "
www.origo.hu/itthon/20111209-orban-viktor-sajtotajekoztatoja-a-brusszeli-europai-unios-csucstalalkozo-utan.html
2012.08.14. 15:19:03
Te vajon melyik vizsgán mennél át?
Ha 2011-ben kipengetsz 650 milliárd Ft-ot.
Akkor az szerinted evidencia, hogy nem abban az évben okoz 2-3%-os gazdasági visszaesést, hanem a rákövetkezőben?
Ráadásul ki mondta azt neked, hogy ezt az emberek a saját fogyasztásuk rovására tették 100%-ban? Ezt ugyan hogy sikerült kiokoskodni?
béla a görög (törölt) 2012.08.14. 15:19:16
Mert köztetek csak több generációs, jól képzett eltartott ujjú úri népség van aki arra született, hogy irányítsa a csűrhét, mi? :) Nem pajtás! Az a fajta már degenerált, egyébként meg verseny van nem előjog.
1 dr. proli.
rockjano 2012.08.14. 15:19:25
Pontosan így van.
Amit látok magam körül, saját cégem megrendelőim...mindenki szarban van. Különböző mértékben de mindenki. Senki nem költ semmire, nem ruház be nem fejleszt áll az egész az összes cég csak néz ki a fejéből...
Orbánok nagyon elcseszték..nagyon-nagyon...
Ringlósztár 2012.08.14. 15:19:30
Nem, ő a GPD-ről írt. :)
Blogger Géza 2012.08.14. 15:19:39
3dent 2012.08.14. 15:21:42
Akkor majd jön a várt növekedés is, hiszen a bázis (az első két év) nagyon pici, onnan könnyű növekedést kimutatni. ("A statisztika olyan, mint a bikini: sokmindent megmutat, de a lényeget eltakarja") A sajtó (és ennek a blognak az írója is) meg majd néz, mint borjú az újkapura. Matolcsyról már mindent elmondtak, lehülyézték, aztán egyszer csak elkezd nőni a gazdaság.
Komolyan mondom, hogy engem meglep, hogy a sajtó odáig ne jusson el, hogy a végtörlesztés és a gazdasági visszaesés közötti kapcsolatot észrevegye. Ha pl. az export és a GDP grafikonokat egyszerre néznék, ordítana, hogy a belső kereslet miatt csökken a gazdaság. Fájó,hogy nem veszik észre, "véletlenül" épp a végtörlesztés csúcspontján (2012 első negyedév) van a legnagyobb visszaesés, miközben az exporton semmi ilyesmi nincsen.
Kis logikával odáig is eljuthatnának, hogy ha jövőre nem lesz végtörlesztés, akkor az azt is jeleni, hogy a belső kereslet megugrik, ami számottevő GDP növekedéssel jár majd. És ha azt is hozzávesszük, hogy egyes európai államoknak viszont komoly megszorításokat kell véghezvinni, melyek nagyrészén mi már túlvagyunk, akkor nem nehéz azt sem elképzelni, hogy micsoda sikerpropaganda lesz itt...
Kivlov 2012.08.14. 15:21:49
gyártották az agyhalott maszopnyik évek...
belekotty 2012.08.14. 15:21:53
torró 2012.08.14. 15:23:22
3dent 2012.08.14. 15:25:04
blah 2012.08.14. 15:27:20
rockjano 2012.08.14. 15:27:35
A helyzet ennél sokkal szarabb és egyre rosszabb lesz..
Nekem több ügyfelem is van aki a vállalati különadók miatt vagy már elment innen vagy menőben van vagy összehúzta magát a minimumra.
Magyarországnak most olyan rossza a híre hogy szinte senki nem akar itt beruházni és ez nagyon nagy baj...
Szevasztok 2012.08.14. 15:30:14
A felvett hitel meg a megtakarítás, az hol számít bele a GDP-be? Vagy te a sok éves megtakarításaidat ripsz-ropsz el szoktad költeni kólára, meg csipszre?
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.08.14. 15:33:18
Guillaume sous guillotine 2012.08.14. 15:33:26
J.László 2012.08.14. 15:33:34
Sajnos nyögni fogjuk még egy darabig minden idők legrosszabb kormányzásának eredményeit. Két év alatt nem lehet rendbe tenni 8 év kontárkodásait. Ez világos.
parttalan 2012.08.14. 15:34:09
Gondolj csak bele: sínylődő IT -szektor, nyeletlen baltaként zuhanó építőipar, tőkehiányos, ezernyi szektorális gonddal évtizedek óta küszködő mezőgazdaság, különadókal súlytott pénzügyi és távközlési szektor, de vehetjük nyugodtan a gépipart, vegyipart, szállodaipart, visszeső gépjárműeladást, bármit.
A fogyasztás visszaesése természetesen visszaveti a növekedést. Az embereknek nincs pénzük, nincs fizetőképes kereslet, nincs fogysztás sem.
De miért nincs? Áfaemelés, a gazdasági válság plusz a piacellenes kormányzati lépések miatt elbocsájtások a magánszektorban, növekvő munkanélküliség, közmunka éhbérért. Az állam igazán hatékonyan serkenti a lakossági fogyasztást... A lakossági hitelvisszafizetés (nem végtörélersztés!) is tartósan visszafogja a fogyasztási potenciált. Az állami adósságtörlesztések pedig a beruházások, infrastruktúrafejlesztések elől viszik el a pénzt.
De a fogyasztás visszaesését, ergo a gazdaság lanyhulását egyedűl a végtörlesztéssel magyarázni... hát, őszintén ekkora marhaságot is ritkán olvasni.
tarackos 2012.08.14. 15:34:21
Belső élénkítésre már ott volt az egykulcsos ami bebukott. Az EU pénzeket sem tudjuk lehívni. A manyup is a semmire ment el ahogy a válságadók is. Egyetlen kormány sem tapsolt el még ennyi pénzt a semmire 2 év alatt...
belekotty 2012.08.14. 15:34:30
- Milyen megszorításon vagyunk túl? Sem az egészségüggyel, sem a nyugdíjrendszerrel, sem az oktatással nem történt igazából semmi, sem a közszféra pazarlásával.
3dent 2012.08.14. 15:34:49
Hát, egy pénzügyes államvizsgán azért sikerült átmennem. Persze az ortodox pénzügy volt. :)
"Ha 2011-ben kipengetsz 650 milliárd Ft-ot. Akkor az szerinted evidencia, hogy nem abban az évben okoz 2-3%-os gazdasági visszaesést, hanem a rákövetkezőben? Ráadásul ki mondta azt neked, hogy ezt az emberek a saját fogyasztásuk rovására tették 100%-ban? Ezt ugyan hogy sikerült kiokoskodni? "
Egyrészt a végtörl. 2012 februárig tartott, tehát átjön az idei évre. Másrészt (és javarészt) a megtakarításokat élték fel, ezért a hatás elterül időben. De minél messzebb megyünk a jövőbe, annál kevésbé hat.
Abban igazad van, hogy nem 100% a fogyasztás rovására ment, viszont vedd figyelembe a pénz multiplikátor hatását is! (Fogadjunk, hogy pl. a posztíró azt sem tudja, mi az!)
fefe79 2012.08.14. 15:35:05
Az meg már egy nagyon lejárt takarózási módszer, hogy "de hát nem tudtuk, milyen rossz a helyzet." Ha nem tudták, akkor miért beszélt arról Orbán, hogy fel vannak készülve a kormányzásra? Matolcsy miért ígért akár 5-7 %-os GDP-emelkedést? Nem kell válaszolni, én is tudom, miért. Csak sajnos megint eljött az igazság pillanata, és naná, hogy az egyszeri embere szívnak, holott nekik állítólag a Fidesz a nagy barátjuk.
fefe79 2012.08.14. 15:35:18
A beruházók bizalma nem fog csak úgy hipp-hopp visszatérni, sem egy, sem két negyedév múlva. Ez az orbáni demagógia, hogy csak egy kicsit kell kibírni. Aha.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.14. 15:35:23
"
Gondolom ezért küzd az IMF-el újabb hitelek felvételén...
Anti Anyag (törölt) 2012.08.14. 15:37:25
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.08.14. 15:41:03
persze most már mindent rá lehet orbánra fogni, az 1 bites magyar nép (élen az értelmiséggel) úgyse látja át hogy ha 20+ évig ment a szocializmus, akkor pár év alatt nem lehet rendbehozni
persze a 20+ évben a fidesz is vastagon benne van, de a fő hibás továbbra is a magyar nép (élen az értelmiséggel)
hajrámagyar...
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2012.08.14. 15:41:08
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.14. 15:41:17
Itt azért sokat számít, hogy az összes nagylóvés beruházást a közgép mutyi nyeli el, ahonnan egyből ömlik ki a pénz az offshore cégekbe, ahelyett, hogy a gazdaságban maradna. Ez sem az elmúltnyolcév hibája
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.08.14. 15:42:23
belekotty 2012.08.14. 15:46:24
belekotty 2012.08.14. 15:47:50
productmanager 2012.08.14. 15:49:24
@3dent: miből jönne növekedés? Belső fogyasztás nem lesz, mert egyrészt a végtörlesztés miatt felvett hiteleket továbbra is fizetni kell, másrészt meg aki megtakarításból végtörlesztett, az vagy visszaépíti a megtakarítását, vagy lehet hogy más megtakarításából (családi kölcsön) végtörlesztett, azt is fizetni kell, csak ez nem jelenik meg a statisztikákban.
Ezen kívül a közel 6%-os infláció miatt csökkennek a reáljövedelmek, ebből se lesz fogyasztás.
Beruházás zéró, az építőipar konkrétan eltűnt például.
Most jön a munkahelyvédelmi program. Nem furcsa, hogy 2 év alatt először volt 1 millió új munkahely terve, aztán már csak 500 ezer, most meg már csak védjük, ami van. A következő az lesz, hogy csak 500 ezer megszűnő állást engedünk, egy darabbal se többet!
Elég sötéten fest a jövőnk sztem gazdasági értelemben.
Kabbe (törölt) 2012.08.14. 15:49:30
serpico 2012.08.14. 15:49:46
Másodsorban, figyu mo. nem az USA. Ott szoros az összefüggés a belső kereslet meg a GDP között. A mi GDP-nket a külső kereslet (elsősorban németo.) valamint a belső beruházások hajtják. Na ez utóbbit tolta a szakadék szélére az orbán-matolcsy páros. A bázishatásról meg nem kell túl sokat remélni mert a tendencia az ami meghatározza egy ország gazdasági pályályát. és jelen pillanatban 9 leírom KILENC százalékon ad a magyar állam el állampapírt, ezt hogy növöd ki?? Tudom orbán szerint nagy üzlet állampapírt venni, az a barom arra büszke hogy eladósodik az ország!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.14. 15:50:01
Azt a nadrágszíjat már 22 éve szorítjuk. Sosem volt olyan, hogy engedtünk volna rajta. Nem jött be, be kéne látni.
Én személy szerint felb@nám a minimálbért 200 eFt-ra, hátha elkezdenének költeni, ha van miből. Lehet, hogy a munkanélküliségnek is jót tenne, ha egy ember nem 3 helyen dolgozna, egyből lenne munkahely.
Legalább is épp eszű ember nem vállal két másodállást, ha egy állásból is megél.
Annyi helyen bejött ez már. Nem lehetne ezt átvenni?
J.László 2012.08.14. 15:52:11
Az értelmiség nem diplomást jelent, kedves belekotty. Bocsánat a közbeszólásért.
2012.08.14. 15:52:27
Nézd!
Nekem mindegy, ki rizsázik.
Az EM8 évnek hosszabb negatív hatásai is vannak és ezt lehet némileg csúsztatásnak venni a posztban.
Ezzel szemben te ezzel a 650 milliárdos levezetéseseddel úgy repültél át a ló túloldalára, mintha kötelező lenne dicsérned ezt a nagy rakás sz..t ami itt van.
A végtörlesztés GDP-re való hatása sokkal bonyolultabb összefüggés és vajmi kevés köze van a végeredménynek a -650 milliárdhoz.
ob.szerver 2012.08.14. 15:52:41
"egyszerűen mert nincsenek közöttük se angyalföldi prolik"
Egyszer azért majd gyere fel Angyalföldre Bivalybasznádból. Ha körülnézel, Budapest legdinamikusabban fejlődő kerületét fogod, nulla adósággal, pezsgő társadalmi és kultúrális élettel, amelynek a polgárai még 2010-ben sem szavaztak a fideszmaffiára. Egy kis európai enklávé, itt Balkán-alsón.
gnme 2012.08.14. 15:54:29
Az államnak persze jut bőven a te munkád gyümölcse után. Tán itt a hiba.
2012.08.14. 15:56:57
belekotty 2012.08.14. 15:57:07
Blogger Géza 2012.08.14. 15:57:33
árnyékgyuri 2012.08.14. 15:58:13
ob.szerver 2012.08.14. 15:59:51
"a végtörl 2012 februárig tartott, tehát átjön az idei évre."
A végtörlesztés nyilván hat a GDP-re, de sokkal inkább másként, mint ahogy írod. Akik végtörlesztettek, megtakarításokból tették, ami nagy többségében aligha fogyasztásra ment volna. Ellenben a végtörlesztés odabaszott a forintnak (tágabb értelemben az egész gazdaságnak), és a végtörleszteni nem tudó súlyos többség számára emelkedtek a terhek, amit viszont a fogyasztásuk csökkentésével kompenzálhattak. Tehát a szokásos fideszes fordított Robin Hood: elvették a "szegényektől", hogy odaadhassák a "gazdagoknak". Ez azért ne legyen már mentség a gyorsnaszád süllyedésére.
nápolyi maszti 2012.08.14. 15:59:58
Ezek szerint teljeskörű áttekintésed van a z elkötelezett fidesz-szavazókról. Ki vagy te? Kubatov elvtárs személyesen?
J.László 2012.08.14. 16:00:03
A diplomától senki nem lesz értelmiség. A kettő nem ugyanazt jelenti.
Blogger Géza 2012.08.14. 16:00:14
Nem, ilyet soha senki nem mondott, 10 évre volt célkitűzés, hogy legyen 1 millió új munkahely.
Melchi Zadok 2012.08.14. 16:02:27
belekotty 2012.08.14. 16:02:44
2010:
A német egy főre jutó GDP 40 ezer USD
a magyar 12.8 ezer USD.
A német átlagkereset brutto 800 ezer forint, a magyar 136 ezer brutto.
Csakhogy a német rendszer messze nem hurcol annyi potyautast mint a magyar, így nincs akkor adóelvonás a cégektől.
Még jó, hogy FIDESZ! 2012.08.14. 16:02:50
WhiteLion 2012.08.14. 16:03:37
És ez 3-4 éve nem zavart benneteket?
Ja akkor minden rendben volt, a 7-8%-os GDP visszaesés és ugyanannyi ÁH hiány nektek OK, ha a szoclibek alatt van. Ja persze, az a VÁLSÁG volt. Most meg már nincs is?! Feledékenyek vagytok, és/vagy szándékosan keltitek a hangulatot. Szánalmas...
Mindenki tudta, vagy tudhatná, hogy az erdőből kijönni ugyanannyi ideig tart, mint bemenni. Bárki vezetésével. És elég sokáig meneteltünk befelé...
Hitelekből könnyű növekedést csinálni (otthon is, meg állami szinten = lásd Kádár rendszer), csak éppen azt vissza is kell fizetni (privát és államit egyaránt)valamiből, az a pénz pedig most hiányzik a gazdaságból. Mert az IMF hitelt is most kell visszafizetni, ki is vette fel, Fletó? Ja ő is szakértő volt, meg VÁLSÁG volt hirtelen.
Érdekes, hogy azt nem említi senki, hogy ha "független" Simor Úr végre kamatot csökkentene (ami most már a forintárfolyamot alig befolyásolná, uh ezzel ne riogassatok!), akkor a beruházások és a gazdaság finanszírozása is olcsóbb lenne, ami lendítene egyet...
Nem vitatom OV-ék csináltak jó pár marhaságot, politikailag meg gazdaságilag is akár, de azért rájuk kenni az egészet enyhén szólva félremagyarázás.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.14. 16:03:56
Ott a cégvezető, a KFT tulajdonosa, kiszedi az összes lóvét, neki megvan a Q7, nagy kéró, évente 4 nyaralás. Az alkalmazott meg napi 12 óra minimálbérét, max egy huszas még zsebbe. És ez nem is fog változni, marad a minimálbér, hiszen minden ember helyére kapásból 15 önéletrajz érkezik. Ezért szükséges itt mindenképp a minimálbér emelés.
Áremelést nem nagyon fog generálni, hiszen mindenhonnan van másfél óra autóútra egy határ. Honnan lesz pénz? Lesz. Max a közférában VALÓBAN le kell majd fejezni a vízfejet. De a felszabaduló másodállások miatt megnyíló munkahelyek felszívják majd őket.
Ha levezeted a JPE módszer alapján is csak ez az egy út realizálható.
belekotty 2012.08.14. 16:04:02
nápolyi maszti 2012.08.14. 16:04:07
Remélem, az csak "elmúltnégyév" lesz!!!
belekotty 2012.08.14. 16:05:18
sírjatok 2012.08.14. 16:07:47
productmanager 2012.08.14. 16:07:55
Csak az ígéretek devalválódását szerettem volna érzékeltetni, ami az elmúlt két évben történt
Egyébként meg az van, hogy a problémákat jól azonosítja a Fidesz (munkahelyek kellenek, a túlzott eladósodottság nem jó, rendben kell tartani az államháztartást, stb), de sajnos rossz irányba indul a megoldással, és képtelen megállni és azt mondani: na, nem lehet, hogy ezt elrontottuk?
Melchi Zadok 2012.08.14. 16:08:00
Kivlov 2012.08.14. 16:09:49
nem is a béka s*gge alatti bérekkel kell versenyelőnyt elérni, 20 éven sem azzal kellett volna. hacsak nem indiához akarunk zárkózni...
J.László 2012.08.14. 16:09:54
"Járai alatt 11 százalék volt az alapkamat, csak szólok. Most 7"
Neked milyen diplomád van, öregfiú? Csak nem közgazdasági?
WhiteLion 2012.08.14. 16:10:02
Egyébként a német adórendszerből nézz utána egy kicsit, mert nagyon nem stimmelt, amit állítottál ott a polgárbarát adókról...
dr. Bértollnok 2012.08.14. 16:10:16
Rosszabbul élünk mint 4 éve...!
blah 2012.08.14. 16:10:23
nápolyi maszti 2012.08.14. 16:10:31
De mesti! Pont az a baj, hogy az adatok szerint nem kifelé megyünk, hanem még mélyebbre! Meddig hitegetitek még magatokat ezekkel a pártközpontból széthintett ócska propagandadumákon. Kb. annyi a hitelük, mint a II. világháborús hadijelentésekben a "rugalmas elszakadásnak" (értsd: fejvesztett menekülés). Ezeket a brossúrákat az se hiszi el, aki írja.
parttalan 2012.08.14. 16:13:16
Az építőipar egy elég tág valami, benne van a szállodaipartól a lakásépítéseken át az infrastruktúrális fejlesztésekig sokminden.
A Közgép az utóbbiban érdekelt, ill. tevékenykedik - ha el is nyelődik az ide berakott pénz, az autópálya, -közmű, stb. beruházások gazdaságélénkítő hatása miatt közvetetten idővel sokszorosan megtérűl. Persze a mutyi az mutyi, és ez még nem menti a Közgépet.
ob.szerver 2012.08.14. 16:16:17
"Mindenki tudta, vagy tudhatná, hogy az erdőből kijönni ugyanannyi ideig tart, mint bemenni."
Ja. Csakhogy mi éppen befele megyünk az erdőbe. Hasonlítsd össze a két évvel ezelőtti és a mostani makró adatokat, és mondj egyet, ami javult (de ne a kényszermunkásokkal kozmetikázott munkanélküliségit, se a manyup kirablásával stagnáló államadóságot).
konrada 2012.08.14. 16:16:39
Természetesen azon válaszokat ignorálom, amelyeket a leírója sem gondol komolyan, vagy tömény hülyeség, mint például azé, aki szerint a visszesés most azért van, mert a Strabag helyett a Közgépbe tolják a pénzt és az meg nem építi be a maradék 60 %-ot sem.;)
Szóval lássuk azokat a válaszokat számokkal, amelyek a jelenlegi gazdasági viszonyok között mást: jobbat eredményezett volna.
(Mint például milyen hatása lenne annak, ha a végtörlesztés helyett hagyják tovább támadni a bankoknak a forintot, vagy ha a GDP 1,5-2%-át továbbra is magánszámlákra tolják át a manyupon keresztül, stb...)
serpico 2012.08.14. 16:16:50
A monetáris tanács hetes taggal rendelkezik. Ebből NÉGYET a kormány delegált 2011 márc 21-től. A kamatdöntő ülések jegyzőkönyvei,a szavazatok mind elérhetők és nyilvánosak.
Mielőtt leírsz valamit TÁJÉKOZÓDJ az Isten szerelmére!
HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.08.14. 16:17:01
Az lesz a növekedés szerintetek amikor már kenyérre sem futja a "zembereknek" és ha akkor hirtelen adtok valahogy egy kilós veknit nekik,rögtön leírhatod,hogy 100% a fejlődés--de ehhez előbb teljesen leromboltok mindent. Na,gratulálok nektek is meg az elmebeteg diktátor jelölteteknek is!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.14. 16:17:58
Jó dolog az átlagkeresettel dobálózni, de nézz már meg egy móduszt.
dr. Bértollnok 2012.08.14. 16:18:11
Öngól?
4%-ról álmodsz, de a kormány "fuj-fuj IMF" taktikája miatt csak nő a kamat, amit fizetni kell.
Mellesleg nem az alapkamatot, vagy az ezzel némileg összefüggő állampapír hozamokat kell figyelni, hanem a mértékadó állampapírok hozamainak a különbségét. Valószínűleg most azért CSAK 9%, mert közben az összes komoly (nem magyar) állampapír, kötvény hozama 0-hoz közelít. Vagyis Magyarország 7-8-9%-al fizet többet, mintha a befektető ott "kamatoztatna". Így az a 11% bizony mondom nem rosszabb, mint a mostani 9%, ha ezzel a gazdaság és főleg a költségvetési helyzetet akarjuk mérni!
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.08.14. 16:18:20
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.14. 16:23:43
Annyit elnyelt, mint amennyi eltűnt a végtörlesztésekkel...
És nem az a vita tárgya, hogy megéri-e autópályát építeni. Hanem az, hogy:
-Az itt felhasznált pénz nem a magyar gazdaságba forog vissza
-Az autópályáink 5-6x -os áron épülnek.
És én sem puffognék, ha a közgép egy iszonyat adót befizető, munkahelyek millióit teremtő magyar multivá válna, esetleg saját termeléssel. De nem válik, hanem csak kifolyik a pénz belőle...
2012.08.14. 16:23:58
"MOst viszont 4 kéne max."
Nekem is kéne vagy 10 millió dollár.....
"Ja akkor minden rendben volt, a 7-8%-os GDP visszaesés és ugyanannyi ÁH hiány nektek OK, ha a szoclibek alatt van. Ja persze, az a VÁLSÁG volt. Most meg már nincs is?! Feledékenyek vagytok, és/vagy szándékosan keltitek a hangulatot. Szánalmas..."
Lásd be, hogy önmagaddal beszélgetsz.
És az mondjuk valóban "szánalmas".
bőrmók 2012.08.14. 16:24:04
manhattan (c) · http://manhattan.webspawner.com/ 2012.08.14. 16:26:28
Ugyebár azzal villlog a fidesz, hogy 1.500 md ft-ot nem-megszorított-a-népen, mert ezt az összeget az (extra-, meg nem annyira extraprofitú) vállalalati szférán vasalta be.
Ehhez vegyük hozzá a manyup 3.000 md-os állományát és az évi 400 md-os most már állami aht bevételt.
Ha csupán csak ennyit adok össze, akkor 5.500 md aht bevételnél járok az elmúlt 2 évre. Ha mindez adósságtörlesztésre ment volna, akkor az államadósságot majd 20%p-tal lehetett volna csökkenteni.
Csak hogy a 60%-os adósságráta helyett van 79%. Azaz a plebsz-kormány ebböl az 5.500 md extrából csak 1%p-nyi adósságcsökkentést tudott elérni, magyarul még 300 md-ot sem.
És ez már nem a nyócév csontváza, hanem a a két gazdasági idióta (Ovi-Jobbkézgyuri) bödületes bukása.
Stomi 2012.08.14. 16:32:15
"Ennyi pénz egyszerűen kiesett a rendszerből, ezen a pénzen nem vásároltak a "zemberek", hanem visszaadták a bankoknak. "
Nem elég hogy butaságot írsz, de még oktató módban is vagy. A végtörlesztés a gyerekeinknek eltett megtakarítás, a 10 év múlva talán sikeres lakáscsere, a biztosítások felmondása, nagyszülők párnája stb. helyről erednek. Mit gondoltál, ha nincs végtörlesztés ezt a sarki fűszeresnek viszem fagyasztott pizzára? A hosszútávú megtakarítás, vészhelyzet pénz milyen fogyasztásból hiányzik? Pont az volt várható, hogy a hiteltörlesztés elmaradása hoz talán mövekvő fogyasztást.
serpico 2012.08.14. 16:32:48
Az ámokfutást továbbfolytatva kivetette a szektorális különadókat a barom azokra az ágazatokra (telekom pl) amik mo-beruházások jelentős részét hozták. Megmondták hogy emiatt jönni fog a szopóálarc matolcsy legyintett numero due.
Végül mintegy feltéve a bohócsipkát a parlament tetejére a végtörlesztés (amúgy nagyon is jó intézkedése mellé) a bankokra is kiterjesztették ezt (a bankok persze gecik - de egyik sem ér fel ov barátja bankjának az otp-nek geciségével) amit megint csak megmondtak hogy gyuri a számok, de gyuri legyintett. Modok egy szót: voluntarizmus, ezek hisznek benne. Az a baj.
Stomi 2012.08.14. 16:32:53
És körbe járni a kerek erdőben, :)
WhiteLion 2012.08.14. 16:33:07
Ha már a GDP volt az oka a cikknek:
van ott az a "kis" mélypont a grafikonon,
mikor is 2009-ben. És a törés utáni meredekebb emelkedés 2010. Na azóta kászálódunk kifelé, persze elég lassan, és hullámozni is fogunk még párat az biztos. De az nem azt jelenti, hogy még mindig "befelé megyünk".
www.google.hu/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gdp_mktp_cd&idim=country:HUN&dl=hu&hl=hu&q=gdp
Laciii 2012.08.14. 16:33:32
Egy neve elhallgatását kérő banki szakember szerint a fenti összeg jóval több, mint amennyire egy, a hazai adottságokkal rendelkező gazdaság biztonságosan szert tud tenni. Úgy véli, az IMF hibája is, hogy a visszafizetést úgy ütemezte, hogy az ország nagy valószínűséggel kénytelen legyen a támogatását igénybe venni. A Magyar Nemzet forrása szerint az sem véletlen, hogy az előző kormány feszes menetrendben állapodott meg a hitelezőkkel, okos csapdának nevezte a visszafizetés beállítását.
Az adósság terhét az Orbán-kormány ciklusára időzítették, ráadásul úgy, hogy gyakorlatilag három év alatt kell visszafizetni a teljes valutaalapos hitelt. Amikor a határidőket megállapították, már borítékolni lehetett a Fidesz győzelmét a választásokon. Várható volt, hogy néhány év alatt a pénzpiacokon elkerülhetetlenül bekövetkeznek zavarok, amelyek ilyen teher mellett szorult helyzetbe kergetik a kormányt. Ez a feltételezés be is jött. A szakember azt is hozzátette, ha a hitelt hét évre szétterítették volna, azt külső segítség nélkül is tudná fizetni az ország."
Stomi 2012.08.14. 16:34:48
És én is. Ez idáig könnyen megy mindenkinek. Csak az, hogy hírdeti az igét az a demagógia. Nem valós megoldásokat csinálnak, ezt ők is tudják pontosan. Tömik a zsákokat és rakják be az embereiket a cégekbe, építik a jövőjüket. (pl. akkor kapsz állami megrendelést ha tulajdonostársnak beveszed a cégedbe az általunk megnevezett személyt tipusú öngondoskodás)
avionics 2012.08.14. 16:35:09
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2012.08.14. 16:37:41
babakék 2012.08.14. 16:38:01
kommenter 2012.08.14. 16:38:13
parttalan 2012.08.14. 16:38:31
És ez 3-4 éve nem zavart benneteket?
Ja akkor minden rendben volt, a 7-8%-os GDP visszaesés és ugyanannyi ÁH hiány nektek OK, ha a szoclibek alatt van. "
A "szoclibek" alatt pozitív gazdasági teljesítmény mutatkozott - igaz, egy csomó régiós versenytársénál jóval mérsékeltebb ütemű volt a növekmény. És egyértelműen a pénzügyi-gazdasági válság vetette mélybe a gazdaságot. Úgy mint a régiósokat is - kivéve a lengyelt, mert az egyedűl nem kerűlt recesszióba. És a magyar gazdaság talpraállás is a régiós társakéval egyidőben kezdődött 2009. 2-3. negyedévében. Igazság szerint a tendenciát tekintve végig nagyon együttmozogtak mind a 2008-as beomlás előtti, mind az azt követő években.
Az utolsó "szoclib" (félig szakértői - flig szoci) Bajnai-kormány egy rendberakott költségvetéssel és javuló gazdasági fundamentumokkal adta át az ország vezetését Orbánéknak. Ezt utóbb ők maguk is kénytelen-kelletlenűl többszőr elismerték.
2011 Q1-ben volt utoljára pluszos GDP-növekedés az előző negyedévhez képest....
Nyugodj bele (ill. ne nyugodj), elkúrták ezt Orbánék, de nagyon. A gazdasági szabadságharcunk folyamatosan visszaeső gazdasági növekedést eredményezett. A gazdasági válság hosszantartó hatásaival egyetemben az egykulcsos adóval, áfaemeléssel, a közszférából történő elbocsájtásokkal, az állami sarcolások és piacellenes lépések miatt működésük visszafogására és létszámleépítésekre kényszerülő magánszektorral...
Taps!
Stomi 2012.08.14. 16:38:36
Subika 2012.08.14. 16:40:11
2012.08.14. 16:49:23
Nuff said.
VT Man 2012.08.14. 16:50:08
"Ellenben a végtörlesztés odabaszott a forintnak (tágabb értelemben az egész gazdaságnak)"
Hű, tényleg de odabaszott a Forintnak!
278 Forint az EURO!
Ez aztán az odabaszás!
Mennyi volt az euro 2010 január 27-én, a választás előtt bőven, Bajnai alatt?
272 Forint volt!
Vagy nézzük Bajnai évét, 2009.06.18-at!
280 Forint volt egy Euro!
kommenter 2012.08.14. 16:50:59
3dent 2012.08.14. 16:52:28
És mond, kedves posztíró, akkor hogy a francba tudtad a végtörlesztést kihagyni a posztodból?
Ha ránézek a forint/euró árfolyamra, azt látom, hogy "véletlenül" pont januárban votl csúcson, amikor a végtörlesztés is csúcson volt.
Ha megnézem az állampapírok kamatait, "véletlenül" ugyanakkor csúcsosodik.
És bizony a gazdasági növekedésre is komoly hatást gyakorol. Ahogy a forint lement, a kamatok lementek, a növekedés is úgy fog megindulni.
Nem tudom megérteni, hogy egy képzett közgazdász a végtörlesztés hatását hogyan hagyhatja figyelmen kívül?
Ilyenek keltenek 310-es euró árfolyamnál pánikot, hogy 350-ig is elmehet. Ilyenek írják le 10%-os kamatnál, hogy finanszírozhatatlan az államadósság. Pedig tök logikus, hogy ilyen külkermérleg mellett nem tud elmenni 350-ig az árfolyam, és a kamatok is csak átmenetileg vannak a mennyekben. Mert végtörlesztés van.
Ti, álortodox közgazdászok azt hirdetitek, hogy mindennél fontosabb a "piaci bizalom", azon múlik a legtöbb. Pedig valójában a közgazdaságtan egy tudomány - mégha nem is olyan egzakt, mint a matematika -, és nagyon sok mindent ki lehet számítani. Most például lehet tudni az adarokból, hogy a megtakarítások rohamosan nőnek, ami le fog csapódni a beruházásban+fogyasztásban, és meg fogja indítani a növekedést.
VT Man 2012.08.14. 16:53:33
Hol vagy!?
Viktor Miniszterelnök Asszony 2012.08.14. 16:55:04
De hol marad a katarzis? :-D
A "védjen meg téged a zorbán" amúgy már 1 éve közszájon forog.
Most látom csak a komment listában, milyen nagy is a főnök valaga, hogy ennyi paksi mogyoró tellik belőle.
Elijah_Baley 2012.08.14. 16:55:55
Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2012.08.14. 16:56:32
kommenter 2012.08.14. 16:57:12
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.14. 16:57:59
WhiteLion 2012.08.14. 16:58:35
"pozitív gazdasági teljesítmény mutatkozott "
pont erről beszéltem: HITELBŐL
nekem is menne
Viktor Miniszterelnök Asszony 2012.08.14. 16:59:42
HírTV-t, Ákost elzár,
ide kattint: www.youtube.com/watch?v=8glj6165XK0
Majd kulturáltan zsörtölődik: Mekk Elek védjen meg benneteket esztelenek.
K.Tomoceusz 2012.08.14. 17:03:43
vakapad 2012.08.14. 17:07:26
dr Smittpálelnökúr 2012.08.14. 17:11:07
Bevetted az elmúlt nyócéves dumát, már ki sem tudsz belőle jönni.
Nektek ellenség kell és ennyi elég is, ha ez magvan, akkor a vezér azt mond, amit akar, mindig meglesz a hivatkozás, akire mutogatni lehet, miért szar éppen a helyzet.
dr. Bubó 2012.08.14. 17:12:05
szervezett bűnözés = bűnszervezet
kvadrillio 2012.08.14. 17:13:06
www.napi.hu/magyar.../vegre_csokkent_a_magyar_allamadossag.51...
2012. febr. 20. – A tavaly év végi 20 955 milliárd forintos szintről január végére 20 526 milliárd forintra csökkent a központi költségvetés adóssága. Ez nagyrészt ..."
K.Tomoceusz 2012.08.14. 17:13:54
A leminősítéseket majd felminősítések követik,
ez ittenség - az elrugaszkodás éve -,
és ha megvédik a hazát,
akkor jön az újabb vagyonelkobzás.
Tessék hagyni viktorunkat pávatáncolni.
kvadrillio 2012.08.14. 17:14:26
...nincs itt gond ! :)
kommenter 2012.08.14. 17:15:12
kalapocska 2012.08.14. 17:16:35
De nezd neany javaslat:
- progressziv ado, elvenni a gazdagoktol. Odaadni a penzt a kisfogyasztoknak (mert ok fogyasztanak ha mast nem kajat)
-Megtartani a forint arfolyamot (hopp mar nem is tartozunk annyival!)
-Megtartani a kedvezo kamatozasu IMF hitelt (ezzel nyertunk volna vagy 4%!!! kamatos kamatot)
-Vonzani a kulfoldi nagy befektetoket kedvezobb adozassal stb (igen hosszu tavon a befektetesbol lesz gazdasagi novekedes. ha nincs termeles nincs semmi. kellenek a multik)
- (ez csak az en magan velemenyem es valoszinu nem nagyon oszt vagy szoroz de a mezgazd. mehet a lecsoba. egyszeruen nem versenykepes)
- oktatas oktatas oktatas. Az egyetlen dolog ami egy orszagot versenykepesse tehet a mai vilagban. rajatszani a meg mindig jo szinvonalu matek oktatasra es vezeto szakembereket behozni.
-UVEGZSEB. es egy darab rokon se a burokraciaban. A korrupcio es a hulye rokonok miatt egy ember nincs aki ertene valamihez vagy ne a sajat zsebere jatszana. mondjuk nincs kiemelt project stb
-atlathato torvenykezes. legalabb a gazdasagi torvenyeket ne valtoztassak ket naponta. gondolod marad epeszu befekteto??
Es a kulturalis meg egye baromsagokrol ez amit leirtam nem is szol pedig szubjektivan az se tetszik. Lehet uj zaszlot kitalalni, kenyeret szentelni, koronat usztatni, focimeccsre jarni,egyhazakat tamogatni stb. nem oszt nem szoroz.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.08.14. 17:17:40
affenét: a mai Magyar Nemzet győzelmi jelentésben (vezércikkben) számol be arról, hogy "több ezer új álláshely" van, mégpedig ezzel a bevezető mondattal: "Miközben a parlamenti ellenzék rendre arról beszél, hogy csak a közmunkások létszámának mesterséges felduzzasztásával javulnak a foglalkoztatási mutatók, a munkahelymegőrző és -teremtő programok jóvoltából több ezer álláshely maradt meg (sic! - idelle), illetve létesült a versenyszférában".
tehát megint egy NER-ellenes posztról illetve megjegyzésről van szó.
arról ,hogy a több ezer megmaradt (sic!) és létesült munkahely hogyan viszonyul az egymillió új munkahely ígéretéhez, terjedelmi okokból nem számol be a lap...
kalapocska 2012.08.14. 17:18:24
De nezd neany javaslat:
- progressziv ado, elvenni a gazdagoktol. Odaadni a penzt a kisfogyasztoknak (mert ok fogyasztanak ha mast nem kajat)
-Megtartani a forint arfolyamot (hopp mar nem is tartozunk annyival!)
-Megtartani a kedvezo kamatozasu IMF hitelt (ezzel nyertunk volna vagy 4%!!! kamatos kamatot)
-Vonzani a kulfoldi nagy befektetoket kedvezobb adozassal stb (igen hosszu tavon a befektetesbol lesz gazdasagi novekedes. ha nincs termeles nincs semmi. kellenek a multik)
- (ez csak az en magan velemenyem es valoszinu nem nagyon oszt vagy szoroz de a mezgazd. mehet a lecsoba. egyszeruen nem versenykepes)
- oktatas oktatas oktatas. Az egyetlen dolog ami egy orszagot versenykepesse tehet a mai vilagban. rajatszani a meg mindig jo szinvonalu matek oktatasra es vezeto szakembereket behozni.
-UVEGZSEB. es egy darab rokon se a burokraciaban. A korrupcio es a hulye rokonok miatt egy ember nincs aki ertene valamihez vagy ne a sajat zsebere jatszana. mondjuk nincs kiemelt project stb
-atlathato torvenykezes. legalabb a gazdasagi torvenyeket ne valtoztassak ket naponta. gondolod marad epeszu befekteto??
Es a kulturalis meg egye baromsagokrol ez amit leirtam nem is szol pedig szubjektivan az se tetszik. Lehet uj zaszlot kitalalni, kenyeret szentelni, koronat usztatni, focimeccsre jarni,egyhazakat tamogatni stb. nem oszt nem szoroz.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.08.14. 17:18:59
muszáj volt meghívni, hogy itt rontsa nekem a levegőt???? ;-)
manhattan (c) · http://manhattan.webspawner.com/ 2012.08.14. 17:20:29
Te már vagy állásban vagy matolcsidióta minisztérumában, vagy Wild carddal azonnal kezdhetnél.
1. A végtörlesztés - az igehirdetéseddel ellentétben - éppenséggel növelte az azonnali fogyasztást, beruházást. Ugyanis rengetegen ezen idöszakban adták el a másod, harmad- stb ingatlanaikat meg ingóságaikat. Ezért itt a valóságban az elmúlt évek csúcsppntjara hágott a gazdasági tevékenység e területen.
2. 2012-ben azért robbant le a HUF árfolyam, mert a gazdasági idióta páros vezére ott ficánkodott, hogy márpedig nem kezdi meg a tárgyalást az IMF-fel. Erre akkora árfolyam meg hozampofont kapott Orbán pasa Újévi köszöntönek, hogy még ma is zúg a füle.
Tehát itt sem a végtörlesztés vitte tovább a lejtön a gazdaságot.
Arról meg tegyél le, hogy a közgazdaságtan akármit is ki tud számolni exactan elöre. Azt csak utólag tudja. Elöre csak kereteket adhatsz, aztán ha olyan hülye az illet mint Orbán-matolcsidióta, akkor rendre a keret alján landol.
parttalan 2012.08.14. 17:23:24
Milyen hitelre gondolsz a 2002- 2008 közti időszakból? Ugye nem a bankok vállalati hitelezésére, amely minden országban a gazdaságbővülés egyik alaptényezője?
Tóth Ágas 2012.08.14. 17:28:22
Dehogynem.
komplikato 2012.08.14. 17:29:07
Miért ígérnek 4 éves ciklusra 2db öt éves tervet előre???
Amúgy meg:
- Hallo, maga kért ébresztést fél nyolcra?
- ... igen!
- Akkor húzzon bele, mert háromnegyed tíz van!!!
Szóval eltelt 2 év abból a 10-ből ... és semmi. Szóval bele kéne húzni, de nem úgy, hogy rávernek a MÉG működő cégekre ilyen milliárdos éves plusz kiadásokat a "kis" tranzakciós adóval, meg a telekom adóval.
WhiteLion 2012.08.14. 17:39:10
nem arra, természetesen, hanem az államira.
Pár száz milliárdnyi autópálya, és társai PPP-ben ami nem más mint hitel, csak máshogy hívják, és még drágább. Mind nem-termelő beruházás. Helyette pár "Mercedes-gyár" kellett volna, pl a bkv buszok gyártására.
Igaz az legalább az építőipart fellendítette, egy időre. Aztán ők most nézhetnek a semmibe.
nova76 2012.08.14. 17:56:11
Rendbetevésről nem is álmodoztam, mondjuk a stagnálásban is kiegyeznék. Mondjuk az EUR, CHF kb. ott lenne ahol volt. Lenne repülőterünk. Nem lenne 15e-el kevesebb a nettó havi fizetésem (pedig bruttóban emeltek). Ugyanannyi lenne az államadósság mint volt. Lenne esély rá hogy lesz nyugdíjam (magyarán nem nyúlták volna le a pénzem). Folytassam? De szívesen olvasnék olyan területekről, ahol előrébb vagyunk...
vega2 2012.08.14. 17:56:32
Most pedig ez folyik. A köztisztségekbe beültetik az embereiket. Aztán '14-től meg a fordítottja lesz.
ST83 2012.08.14. 17:57:00
Ami volt az elmult 10-20 evben a vilagban az nem mukodik. Nem kolthetunk tobbet, mint amink van. Es nem adhatok nyakra fore kolcson masoknak, mert a vegen nem kapjuk vissza es akkor van a nagy semmi.
Nekem volt megtakaritasom valsag elott is. Hitelt akkor vettem fol, amikor mar volt penzem, hogyha gebasz van, tudjam magam finanszirozni. Sosem tobbet, mint amennyit biztonsaggal megtehettem.
Mondhatja barki, hogy demagog, meg bla, bla, de nem vesztettem el semmit a valsag alatt. Csak a munkam. Ahelyett meg ugyan aldozatok aran, de talaltam masikat. Szoval maradnek demagog tovabbra is, mert igy nem volt mit tulelnem.
2llkedő 2012.08.14. 17:57:07
"Mind nem-termelő beruházás. Helyette pár "Mercedes-gyár" kellett volna,"
Infrastruktóra nélkül nem gyün se "Mercedes" se "Trabant".
"pl a bkv buszok gyártására."
Kérdeyd meg Syéles Gabikát, miért tette tönkre ay Ikarust.
komplikato 2012.08.14. 17:57:15
Vagy ilyesmit nem illik firtatni?
vega2 2012.08.14. 17:57:24
Nagy szarba vitte az MSZP az országot.
És tényleg!
Mi a megoldás? Még nagyobb szar. A növekedés itt valóban tetten érhető.
Ha nem tudják a megoldást akkor le is lehet mondani. Nem szégyen az!
komplikato 2012.08.14. 17:57:29
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.14. 18:07:32
de miért pont az ő oldalukon száll harcba?
jah, az indexcímlap miatt!
akkor hajrá Dopeman, majd 2014-ben megmutathatjátok elvtársak!
tomfree 2012.08.14. 18:07:38
kártékony 2012.08.14. 18:07:53
Értem én, hogy szabadságharc, meg minden, de ugye az egyértelmű, hogy ez a sehonnai köpedék társaság orbánostul, matolcsistól már sehol sem lesz, amikor az ország még mindig törleszti a fülkeforradalom irreálisan magas költségeit? Hol marad ilyenkor a híres jobboldali stratégiai hosszú távú gondolkodás???
dr. Bubó 2012.08.14. 18:07:57
1-1 merci 1-1 százalékkal viszi fel a GDP-nket...
WhiteLion 2012.08.14. 18:16:40
én termelő gyárakról beszéltem, nem olimpiáról, uh ezt mástól kérdezd inkább : )
WhiteLion 2012.08.14. 18:17:23
csak az a baj, hogy autópályák után sem jöttek, akkor meg nem volt nagy haszna
(M6 mellett pl. még nem látni kilométerenként az idetelepedett gyárakat)
Az Ikarusz felvetés jogos, majd megkérdezem : ))
komplikato 2012.08.14. 18:17:29
Hát azért mert valamiből össze kellett szedni azt a kis 35 milliárdos vagyont, és mert ha nem "privatizálják" a céget, akkor most nem lehetne államosítani és elbaszni rá újabb sok tűzmilliárdot :D
No meg akkor nem kéne a BKV-nak megint majd' 20 éves használt buszokat venni, amik a felújítás költségével kiteszik az új árát is.
Tudod, a költségcsökkentés kormánya, lol.
tomfree 2012.08.14. 18:17:34
A repteret nem az Orbánék adták el, hanem az elődjei.
2llkedő 2012.08.14. 18:25:16
Te ezzel fexel, ezzel kelsz? És napközben is csak rá gondolsz?
Na-na!
2llkedő 2012.08.14. 18:25:22
Ez szükséges, de nem elégséges feltétel. A környezet is fontos. Fontos a bizalom, amit úgy megerősített Pártunk és Kórmányunk.
2llkedő 2012.08.14. 18:25:26
Annyira biztosan, mint Kuszaszem.
déjá vu39 2012.08.14. 18:34:49
Minek örülnek a libsik? Nem is értem, mintha csak dühösnek tetszene lenni.
Én is az vagyok (mármint dühös) ...
Ha már a szarbál vagyunk: nem válogat ám az, amikor el kell temetni. A szar már csk ilyen,
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.08.14. 18:35:16
2., Van olyan hogy GDP... ami világviszonylatban nem olyan rossz... és van olyan hogy egyfőre jutó GDP... ami szintén jó... de az egy főre belőle jutó egyfőre eső éves jövedelem, pedig a béka sehhhe alatt.. kemény hával... és hárommal... 38 ezer forint...
3., ez azt jelenti, hogy gyarmati ország vagyunk... nincs forgótőként....
De hogy valaki megértse miért van szarban az ország.. olvassa el a nickem mögött levő linket...
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.14. 19:01:29
El lehet innen menni!
Például, Görögországba (csőd utáni helyzet), vagy Spanyolországba (20%-os munkanélküliség), vagy ahová akartok.
Ágyő!
Pipas 2012.08.14. 19:01:55
Az euró nagyjából ott van, ahol volt, a svájci frank meg a világon minden valutához képest elszaladt, arról nem a magyarok tehetnek.
"Nem lenne 15e-el kevesebb a nettó havi fizetésem (pedig bruttóban emeltek). "
Valamiből vissza kell fizetni a hitelt amit felvett az MSzP. Épp a minap nyomtunk be vagy 800 millió eurót...
"Ugyanannyi lenne az államadósság mint volt."
Miért, mennyit változott?
"Lenne esély rá hogy lesz nyugdíjam (magyarán nem nyúlták volna le a pénzem)."
Mennyi gyűlt össze az mnyp számládon? Körülbelül hány évig gondoltál pihengetni abból? (Én pl. jóval több mint tíz évig voltam tag, de ami összejött abból nem nagyon húztam volna ki egy évnél többet...)
Din Serpahis 2012.08.14. 19:02:11
Egy ilyen gazdaság egyszerűen nem képes a növekedésre. Amíg lehetett hiteleket felvenni, addig a fletóék ezt elkozmetikázták, de most már nem lehet.
Addig nem lesz itt semmiféle növekedés, amíg egy kormány kőkeményen neki nem megy a nyuggereknek, a mávnak, a sok segílyesnek, és be nem vezet egy nagyon alacsony adókra építő, egyszerű, átlátható rendszert.
Jelen pillanatban nincs olyan párt magyarországon aminek elég esze és bátorsága lenne ezt meglépni. Egyszerűen nincs. Borítékolható, hogy a lefelé húzó spirál folytatódni fog, egészen addig amíg be nem üt egy végső karch és össze nem omlik ez az egész szemétdomb.
Marós 2012.08.14. 19:09:03
2. Ezek után ki az a bolond aki gondolta, és követeli 2 év után , hogy kolbászból legyen fonva a kerítés Magyarországon? Álljon elő!
3. Mitől nőne a termelés, ha évente 50.000 fővel csökken Magyarország lakossága…
4. Egyelőre már az is eredmény lenne, ha a Fény utcai piacon, vagy a Fehérvári úti piacon blokkot adnának a zöldségesek…
és nem a fekete kereskedésben jeleskednének..
Marós 2012.08.14. 19:09:09
2. Ki az a bolond aki gondolta, és követeli, hogy 2 év után kolbászból legyen a kerítés Magyarországon fonva.? Álljon elő!
3. Mitől nőne a termelés, ha évente 50.000 fővel csökken Magyarország lakossága…
4. Egyelőre már az is eredmény lenne, ha a Fény utcai piacon, vagy a Fehérvári úti piacon blokkot adnának a zöldségesek…
2llkedő 2012.08.14. 19:09:14
Szerintem nevezzük ki a Gellért hegyet Tajgetosznak...
2llkedő 2012.08.14. 19:17:02
Ezt ígérték!
""""9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?
A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. """""
2llkedő 2012.08.14. 19:17:08
Igazad lehet. 50.000 csecsemő rengeteget termelne.
sírjatok 2012.08.14. 19:43:21
MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.08.14. 20:11:22
Írnám, h :) de inkább :(
MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.08.14. 20:11:30
komplikato 2012.08.14. 20:11:37
MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.08.14. 20:28:55
parttalan 2012.08.14. 20:29:02
Közlekedés - és közműberuházás: ez nevezik infrastruktúrális fejlesztésnek. Szükség van rájuk, nagyon is, sőt mi több: az állam kiemelt feladataként beszélhetünk róluk. Nem termelő, hanem elengedhetetlen gazdaságösztönző beruházások - közvetetten pedig idővel megtérűlnek az államkasszának.
Pekkarin 2012.08.14. 20:59:24
Lassan lottón lehet tippelni a visszaesésre, vagy a bővülésre.
daito 2012.08.14. 21:12:20
Akkor kívánságra jöjjön a "hogyancsináltamvolnaénígyutólagmegúgykönnyűokosnaklenni".
1. Nem várok kb. 4 hónapot arra, hogy a választási győzelmem után az első konkrét ötletekkel előálljak. "Aki először üt, az kétszer üt."
Akcióterv sóspuskával nem számít, akármennyi is az ötlettartalom.
Ja, és adótörvényt nem módosítok év közben, csak, ha muszáj. Igazából akkor sem.
2. Nem várok pláne úgy, hogy gyk. 10 millió ember tudta ebben az országban, hogy nyerni fogok.
3. Legalábbis elgondolkoztam volna azon, hogy "tenni kéne valamit".
4. Fogadom az IMF-t, az EU-t, az ördögöt, akinek tartozok és azt is, akinek ezután fogok. "Elnök úrnak hozhatok még egy szőkét? Nagymellűt? Máris hozom. Sőt, csomagolok az útra kettőt."
5. Amikor az urak ELÉGEDETTEN távoznak, akkor nem közlöm, hogy "ezek a retek b.zeránsok".
Ja, nem bízom a sameszokra a nyilatkozatosdit, ha mégis, és elszúrják, akkor országvilág látja, ahogy ezek az emberek ezután napi 12 órában kutyasz.rt szednek a VII. kerben, egész nyáron. Második hiba után a Trónok harcából "idézünk". Ez nem vicc.
6. Nem követem el azt az ordenáré hibát, amit az elmúlt 6-8 évben mindenki elkövetett, hogy egyszerre akarok kitalálni és megoldani mindent. Nem állok le piszlicsáré ügyekkel: utca és akármi átnevezés, kúriázás, "szimbólikus ügyek". Majd. Jó szoborhoz idő kell.
7. Egész konkrétan kettő dologgal kezdek el foglalkozni - két olyannal, amelyek nem ütik nagyon egymást. Egészségügy, adórendszer. Azért kettővel, mert ennél többre első körben sem erő, sem idő - ezek viszont "gyors" dolgok. Nyugdíjrendszerben bármely lépés csak évek múlva látszik, az állam átalakítása is évek dolga; a többi vagy megáll a lábán, vagy majd az unokám gyereke javít rajta.
8. Egészségügyben úgy kezdem, hogy vizitdíj, vagy aminek hívni akarjátok. Indításként 1000 forint, max. havi 5 ezer. Mennyi orvos - beteg találkozás van évente, járóbeteg és háziorvosi szinten? Mondjuk 60-60 millió? Az így összesen 100 mrd forint (mert ugye korlátok) - csak az egészségügyre. És még van pár ilyen ötlet.
Kb. addig tolnám ezeket a dolgokat, amíg kb. a lakosság/páciensek az éves eü büdzséhez +25%-ot hozzá nem tesz, tehát, olyan 300mrd forintról beszélek. Mielőtt valaki nekem ugrik, a telefonadóból kb. évi 50 mrd-ot szeretnének, a csekkadóból még saccolni sem tudják, mennyit várnak; Írtak már 120 mrd-ot, de 400-at is. (És emögött semmi rendszer javítás, plusz szolgáltatás nem lesz; sőt, jófejként az állam az adóját megadóztatja még. Höhö.)
Ellenben, ez az összeg egyenesen az egészségügybe menne, nem a kincstár zegzugos számláira.
Emelt szolgáltatásokat (plusz 50 ezerért jobb kórterem, stb) vezetnék be, szakrendelők nyitva délután is, várólistán mehetsz előbbre is, mindezek plusz pénzért. Ezek most is így vannak, csak ugye zsebbe.
Ja, nem szünteti meg a hálapénzt, csak mondjuk jelentős részét jobban szétosztja a rendszerben. Ergo, mondjuk nem a nődoki kap 120-at zsebbe a szülésnél, a nővérek meg egy doboz bonbont, a kórház meg semmit; hanem a doki csak mondjuk egy 20-ast.
Így egy jobb-menőbb doki nem fog havi 1 millát zsebre vágni a kórházi brigád munkájából, marad a magánrendelésből verejtékesen megkeresett pénz. Persze, nem ilyen egyszerű, de ha sosem kezdjük el, akkor 10 év múlva is ezt szagolgatjuk.
Ez nem kőbe vésett dolog, kb. 1 év után az emberek és a kormányzat is látja, hogy mi a pálya; a hitelezők meg tapsolnak, hogy "igen, ezek elkezdték". És lehet folyamatosan javítani. (Azaz emelni a vizitdíjon. :) Höhö.)
9. Adórendszert gyakorlatilag totál dózerolom. Egyrészt kidobok kéttucat adót, illetéket, ami kevesebbet hoz, mint amibe kerül. Átnevezem azt, ami nem az - TB, EÜ, akármi; hogy megszűnjön a 15 éves pampogás, hogy "annyi TB-t fizetek és mégsincs egy orvos sem".
Felveszek, kiképzek kb. 2-5000 új adóellenőrt; és (talán holland mintára?) minden pógár tartozik egy ellenőrhöz - kb. adózási háziorvos. Az az ellenőr kb. tisztában lesz a dolgaimmal; tehát ez a "minimálbéres vállalkozó vagyok, most jöttem az Antillákról, hová parkoljak az X6-tal?" téma kevésbé lesz életszerű. Ööö, hol is van az X6 menetlevele? Értem, akkor addig tessék itt hagyni a papírokat, kulcsokat, míg a cégében illetékes ellenőr kollégával összevetjük a cége és az ön papírjait, jó?
Konkrétan az adózással foglalkozó törvényeket úgy átiratom, hogy évek után ne üsse az áfatörvény a számvitelit, a jövedékit, meg akármelyiket. Mert erre 2 év kevés volt. Legyen az ára az, hogy egyik adónemből kevesebb bevétel van, de az legyen biztos.
Az adóhatóság elmúlt 15 évének közép és felsővezetőit teljes revíziónak vetném alá. Sőt, valószínűleg teljesen új gárdát nevezek ki, bevállalnám azt is, hogy külföldi közép és felsővezetőket nevezek ki 1-2 évre. Hozatnék német, holland, skandináv adószakembereket. Mondjuk ez biztos kiborítaná a bilit. :))) (Sőt, első körben a volt adóhatósági vezetőket és családtagjaikat vetném a német szakemberek elé. Meg a politikusokat.)
Ja igen, revizoroknál sikerdíj: "megtalált" összeg x%-a jutalom; ellenben a bünti is 2x szorzó nekik.
Tisztába tenném az adóoptimalizálás, adóelkerülés, adócsalás dolgait. Első támogatott, második tűrt, harmadik az első figyelmeztető büntetés után börtön. Nem felfüggesztett.
Kb. ezt benyögtem volna az elején, hogy 2011. január 1-től ez a pálya. Addig, 2010.júniustól - decemberig átszervezem a rendőrséget, nem TEK szintjén, a visszahívott - el nem küldött - nem nyugdíjazott - új rendőrök hadából kitakarítom a biztonsági cégeket a közintézményekből. Lenne rendőr: a nagyobb iskolákban, önkormányzatnál, kormányhivatalnál, minisztériumnál, kórházaknál, adóhivatalnál. Félreértés ne essék: ezekre költünk most is. Miért is béna magánszolgálatokra költ az állam, amikor van saját? És ha van valami, akkor nem kell megvárni a rendőrt, hogy odajöjjön, intézkedjen. Meg ki tud menni az intézmény előtti utcára az illető. Stb.
Kb. 8-10 ezer plusz talpas rendőr - ez éves szinten 10-15 mrd forint. Ennyi lenne a lakosság biztonságérzetének a növelése, helyette van TEK.
Ezektől mi változna? Úgy semmi. De az összkép tényleg nem volna ennyire gázos. Most ugyanis az van, hogy gyakorlatilag ez az egész kupleráj ugyanolyan sz.r.s mint 2-5-8-12 éve; csak még kevesebb a pénzünk, még több idő telt el, és még inkább szembetűnő az állam tehetetlensége.
Lenne államadósság 80%-on? Lenne. Sőt, lehet, hogy 90% lenne, de lehet, hogy 73. Munkanélküliség volna? Igen.
Szegények lennénk? Hajaj.
Élhetőbb lenne az ország, mint 2 éve.
Igen.
Érezné azt az ember, hogy "ezek is b.zik, de legalább tettek valamit".
Mert most ugye ott tartunk, hogy úgy fizetünk újabb és nagyobb összegeket, hogy gyk. az állam már nem is akar érte tenni semmit. Még a meglévőt sem javítja. Mert elmúltnyócév, az ok, indok, magyarázat mindenre.
fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.08.14. 21:24:46
Az első mondat igaz.
No, az ,,adarokból'' egész mást fognak megállapítani, ám csak úgy, mint 1 boncorvos: meg tudják majd mondani például, hogy miben hunyt el a beteg. Az elhunytat talpraállítani max. a liftben!