Az ócsai kehes paripa

2013.02.20. 15:15

Az ócsai lakópark az Orbán-kormány hatékonyságának állatorvosi lova. Már amennyiben egy lakópark vagy a hatékonyság mint olyan, fogalmilag ugyebár ló lehet.

Mindenesetre az ócsai eset tipikus példája annak, hogy mit és hogyan lehet a legbonyolultabban, a legdrágábban és gyakorlatilag nulla hatékonysággal megcsinálni. Vagy hogy hogyan lehet egy alapvetően támogatandó elképzelésből mérhetetlen fafejűséggel és csökönyösséggel valami egészen groteszk eredményt produkálni. Hál' istennek, a legfrissebb hírek szerint fel is hagy a félresikerült próbálkozással a kabinet.

Nem kissebbítve persze az erejükön felül deviza alapú lakáshitelt felvevők egyéni felelősségét, vitathatatlan, hogy valamit kezdeni kell a bedőlő lakáshitelek okozta társadalmi problémákkal. Csak az egészen radikálliberál, szívtelen vadkapitalista mondhatja azt, hogy menjen a családjával a híd alá az, akit kilakoltatnak, mert nem tudja fizetni a hitelét. Egy civilizált és minimálisan szolidáris társadalom egyszerűen nem engedheti meg, hogy családok tízezrei kerüljenek utcára.

Amit azonban "a bajba jutott devizahitelesek megmentése" címén a kormány művel, az valami elképesztő. Az totális hozzá nem értésről és mérhetetlen fafejűségről árulkodik.

Kezdődött az egész a rögzített árfolyamú végtörlesztéssel - ami kétségkívül sokaknak segített. Csakhogy kevés kivétellel még véletlenül sem azoknak, akik segítségre szorultak. A bankszektor kontójára az állam megajándékozta néhány százmilliárd forinttal azokat, akik egyébként kényelmesen tudták volna fizetni továbbra is a lakáshitelüket, és hozzá volt annyi megtakarításuk, hogy kicsengessék a tartozásukat. És az eredmény? Az egyik oldalon ajándék milliárdok a jómódúaknak, a másikon pedig romló banki hitelállomány, dráguló finanszírozás, gyengülő forintárfolyam és emiatt dráguló havi törlesztőrészletek, visszafogott vállalati hitelezés, elmaradó fejlesztések, csökkenő GDP, elbocsátások... Folytassam? A végtörlesztés zseniális kivitelezésével tehát éppen azokat szívatta meg többszörösen is a kormány, akiken a leginkább segíteni kellett volna.

Aztán jött az oly' nagyszerű árfolyamgát, ami valami oknál fogva csak nem akar olyan fene nagy népszerűségnek örvendeni a devizahitelesek körében. Pedig rendre kiszámolják okos internetes oldalakon, hogy mennyit lehet ezen kaszálni, hogy mennyivel jobban jár, aki az alacsonyabb havi törlesztővel megspórolt pénzét például berakja egy lakás-takarékpénztárba! Na ja... A baj az, hogy megint nem annak kellene a segítség, aki az árfolyamgáttal most megspórolt havi 20-30 ezret egy laza mozdulattal félre tudja tenni, hanem annak, aki ha most megspórol 20-30 ezret, az legalább a villanyszámláját meg a fűtést be tudja fizetni belőle. Értelemszerűen egy öt év múlva törlesztendő adósság fejében. Vagy fordítva: az árfolyamgáttal megint nem az jár a legjobban, aki rászorul, hanem az, akinek egyáltalán nem létkérdés az árfolyamgáttal megspórolható havi 20-30 ezer forint. És ezen a végtörlesztés meg az egykulcsos adó bevezetése után tulajdonképpen már nem is tudok csodálkozni.

És akkor az a bizonyos állatorvosi ló: az ócsai Szent Orbán Lakópark... Pedig a Nemzeti Eszközkezelőt lehetne ésszel is működtetni. Józan paraszti ésszel. Csakhogy a józan paraszti ész kormányzati körökben egy jó ideje hiánycikk. Momentán hamarosan 80 családot kiköltöztetnek az isten háta mögé - ámde a Máltai Szeretetszolgálat isteni gondviselése alá -, ahol se bolt, se óvoda, se munka, se közlekedés, se semmi. Viszonyt mindezt olyan drágán teszik, amiből több száz család problémája simán megoldható lett volna. Mondom: józan paraszti ésszel. Mert mégiscsak abszurd, hogy számítások szerint 26 millióba kerül az ócsai telepen egy 50 négyzetméteres ház, miközben ennyiből három ugyanekkora, felújított panellakásra is futotta volna valahol Budapesten. Ózdon vagy bármelyik egykori ipari fellegvárban meg mondjuk akár még ötre is... Nyilván valaki baromi jól keres ezen a lakóparkon, a politikusok baromi jól villoghatnak majd az átadóünnepségen, a Fókusz pedig szívhezszóló riportokat készíthet a kormány szívjóságából megmentett, új ócsai polgárokkal - de azért az egész rendszer hatékonysága mégiscsak, hogy is mondjam finoman, megkérdőjelezhető.

Pedig a kiinduló ötlet, a Nemzeti Eszközkezelő még önmagában nem lett volna rossz. Csak aztán valahogyan félrement ez is. Mint annyi minden, amibe ez a kormány fogott. Éppen mint a minapi dollárkötvény-kibocsátás: lehet végül is így is finanszírozni az országot, meg lehet villogni, hogy milyen fasza szabadságharcos gyerekek vagyunk, meg hogy nálunk bezzeg sorban állnak az államkötvényekért. Aztán hogy mindez hány százmilliárddal kerül többe nekünk, mint a gyűlölt és annyit átkozott IMF-hitel, arról persze nem szól a fáma. Nagyjából ez a konklúziója Ócsának is: elképesztően drága lett, és amennyibe végül az egész került, annyiból sokkal, de sokkal többeknek lehetett volna kézzelfogható segítséget nyújtani. Legalábbis józan paraszti ésszel.

A plakátokon persze nyilván úgyis azt látjuk és a miniszterelnöki interjúkban azt halljuk majd, hogy micsoda nagyszerű sikertörténet volt ez is.

Na ja. Éppen mint a többi.

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr765094175

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Élet a magyar ugaron 2013.02.21. 00:27:32

Még pár napjuk van az ócsai lakópark reménybeli lakosainak, hogy pályázzanak a 80, frissen elkészült házikó egyikére. Feltétel az van rengeteg - és aki jelentkezett és ezeknek megfelel, még mindig számíthat a Máltai Szeretetszolgálat látogatására, hogy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.02.20. 17:24:24

Bomlasztgatod itt a NER-t, te nájtrájder gyerek. Majd jönnek érted a TEK-esek, a HÖK-ösök... :D

Crip Lee 2013.02.20. 19:30:10

@immortalis: Oszt nem az ócsai lakóparkba kerül hanem a váciba vagy szegedibe:)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.02.20. 20:44:57

A hatékonyság ugye ősi bolsevista trükk, olyannal nem él Pártunk és kormányunk...

Vitéz László 2013.02.20. 21:11:36

igen is hogy a beruházás SIKERES volt...
elérte a célját... és a 2/3-törvényének is megfelelt=

a KÖZPÉNZ 2/3-át SIKERÜLT ELLOPNI !

Kanstruktív 2013.02.20. 21:19:48

Nagyon jó írás, minden szava ül.

Ló Elemér 2013.02.20. 21:34:42

Nemrég Szombathelyen 3,7 millióért árvereztek el egy 40 nm-es panellakást, Győrben 5,2 millióért 55 nm-est. Ilyeneket kellene az államnak felvásárolni. Igaz, ezek internetes árverések voltak és nem igazán lehet lopni.

Vitéz László 2013.02.20. 21:35:10

amugy a poszt azon a téves feltételezésen alapul, hogy a fides kormányozni akarna...

a pr on múlik az egész - ezt gondojják...

amugy meg a puszta cél a hatalom a kasszán maga...
a kassza mexerzése és megtartása...
és meg offshórbe minden közpénz...

hol vannak az adóforintok?

1980 óta hazánkból 53 240 000 000 000 Ft-ot menekítettek offshore számlára a hazai (adó vagy más) hatóságok elől (ez 5 324 000 Ft/lakos, beleértve az újszülötteket és 10 millióval számolva...)

ezzel a világon abszolút értékben 13-dikok,
egy főre vetítve harmadikok vagyunk... (Kuwait és Szingapúr után)
de a két előttünk lévőnek a szumma hosszabb távon gyűlt (nekik 1970-től regisztrált, magyaroknak csak 1980-tól lehetséges lopni)
illetve Kuwait esetén a forrás nyilvánvalóan az olaj...
szóval dinamikát tekintve VILÁGELSŐK VAGYUNK pénzeltüntetésben

csak pár összehasonlítás
-ez hazánk GDP-jének 300%-a
-az offshore-ban parkoló összegből a teljes államadósság (17 437 500 000 000 Ft, azaz 1 743 750 Ft/lakos) HÁROMSZOR lehetne kifizetni
-kb a GDP harmada az éves befizetett adó...
tehát ez a kilopott pénzhegyért cserében 10 évig nem kellene adót fizetni
-vagy másképp: 30 éven át minden befizetett adó átlag 1/3-át ellopták...
-a 7 éves EU támogatásunk, ami (a 2004-2013-as) 25 milliárd euróról épp most (2013-2020) NŐTT 20 milliárd euróra, az 5 840 000 000 000 Ft, azaz 584 000 Ft/fő a 7 évre, ami gyakorlatilag az offshore-ba rejtett pénzek tizede

www.taxjustice.net/cms/upload/pdf/The_Price_of_Offshore_Revisited_Presser_120722.pdf

irónika 2013.02.20. 22:15:05

Hat szerintem mar az alapotlet se volt se jo, se celravezeto. Azoknak az embereknek volt lakasa, csak penze nem. Vajon ki fog elkoltozni onnan, ahol munkaja esetleg csaladja, ismerose, a gyerekeknek iskolaja, ovodaja van? Hat az akinek meg ez sincs. Az akinek mar semmi vesztenivaloja nincs.

micsoda? 2013.02.20. 22:15:33

Az már csak hab a tortán, hogy a 80 házra több mint 500 jelentkező van. Belegondolni is nehéz, hogy mit élnek át ezek a jelentkezők a kihirdetésig.

Vitéz László 2013.02.20. 22:15:55

a szakmai cikkek mind magasan kiemelik, hogy egyetlen értelme lett volna... ha energetikailag szuper... de bencsicska repült...

aztán az A+, A lett majd B, de mostmár nem is tuggyuk, mert FELMENTÉST KÉRTEK az országos jogszabáj alól hogy a minimális C-t se kejjen igazolni...

HŐSZIGETELÉS NÉLKÜL ÉPÍT a álampárt, a mafiormány házakat (amikor a nyugati szomszédunk már évek óta 30 cm hőszigeteléssel) !

jött a hideg = viszmajor:) vagy katasztrófa...

Maitre 2013.02.20. 23:00:00

Juj, már radikálliberál is vagyok? Most nem azért, de ha ez nem tömegesen történik meg, a kutyát nem érdekelné a sorsuk.

Ezt a förmedvényt meg ne lakóparkozzuk már. Nem az. Leginkább egy méregdrága cigánysor-szerűség. Az meg erősen kamunak tűnik, hogy azért nem költöznek oda, mert messze van. Azért nem, mert ocsmány, és mert a minimális emberi körülményeket sem teremti meg. Fatüzelésű kályha, meg közmunka, meg az apámtöke, jó hogy nem gémeskút, meg tehenlegeltető okj-s tanfolyam.

Összességében véve jobb mint a híd alá menni, ez tény. De alig.

Hogy drága... ezért 200 forint is drága lenne.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2013.02.20. 23:36:12

Nem az isten hata mogott van az a lakopark hanem meg azon is tul.
December kozepen veletlenul elkeveredtunk arra es csak neztunk ki a fejunkbol, hogy mi a francot keres ott a puszta kellos kozepen az a lakopark.
Onnan hogy fognak bejarni az oda koltozok melozni, iskolaba, bevasarlni az rejtely.

Kis ember 2013.02.21. 06:34:53

"Száz éve Párizsban az volt a jó
A kommün ezért kötelet adott..."

guszti 2013.02.21. 06:35:44

@Ló Elemér: nem érted, a pár milláért elárverezett lakásokat csak olyan lojális középkáderek és válalkozók vásárolhatnak fel, akik ennyi pénzt pár hónap alatt össze tudnak szedni.
Az ócsai sztorit meg tényleg legaljaponthu, a legrosszabb, ha végiggondolom, hogyan jöhetett össze. (Ócsai elit meglátta a tipusterveket, beflesselt nekik a klasszik kádárkori csélakás-telep a falu határában ("o-ó" - futott át az agyakon), és innentől addig kavart amíg át nem sikerült tolnia az egészet legalább az autópályán túlra - mentendő a menthetőt. És a végén nem akadt senki, aki bekiabálta volna hogy őfelsége ruházata, khm, legalábbis hiányos. Vagy ha volt, mondták áljon le, jobb lesz neki. Valaki filmre vihetné a sztorit, mondjuk Eperjessel a főszerepben :)

rezsoatya (törölt) 2013.02.21. 06:36:59

Misi Lovag, igazad van!
Valakik rengeteget gazdagodtak itt, meg majd lehet a kormány jóságát reklámozni.
Ezt külföldön úgy oldják meg, hogy Olaszországban 1 €-ért vehetsz házat, ha vállalod, hogy felújítod, most meg itt, Liverpoolban segítik így a "bedőlt" jelzáloghiteleseket, hogy úgyanígy 1 Fontért ad az önkormányzat házat, amit te újítasz fel.

uk.finance.yahoo.com/news/homes-liverpool-sale-1-102112649.html

nemecsek ernő áruló 2013.02.21. 06:37:25

Távol mindentől, tömegközlekedéssel való megközelítési lehetőség nélkül, óvoda, iskola, orvosi rendelő, futball stadion nélkül?

Én régóta hangoztatom, hogy csak egy nagyon drága paintball helyszín készül.

collateral collector (törölt) 2013.02.21. 06:38:08

Hihetetlen ez a belinkelt cikk, 500 ezres m2-áron építik, és fával kell fűteni, míg beljebb Ócsán 150 ezerért sem mennek az igazi nagy családi házak.. Nagyon igaza van a bloggernek, ez kicsiben megmutatja azt, amilyen egyébként minden területen a fidesz.

Ennél még az is hatékonyabb lenne, ha a kormány minden héten kisorsolná, h melyik devizahitelesnek fizeti ki a tartozását az adófizetők pénzéből. Ehelyett építtetnek valami szar imgatlant 6-szoros áron.

Buta embereket alkalmaz, és butaságokat csinál a kormány, nagyon drágán. De a legbutábbak természetesen a szavazói.

nemecsek ernő áruló 2013.02.21. 06:38:49

@Maitre: Szerintem ennél még a híd alatt is jobb.

Hefe 2013.02.21. 06:39:17

A lopesz dilettans a kormanyzashoz es a gazdasaghoz, de Ocsa nem errol szol, hanem arrol hogyan lehet meg tobb penzt ellopni a kozosbol.

jog-ász 2013.02.21. 06:39:52

a szerző még nem érti a NER-t, ócsával azokon kellett segíteni akik közbeszerzésben megépítették a lakóparkot..a többi kit érdekel,pr szinten még munkahelyteremtésről, építőiparról is lehet mesélni.

holinthewol 2013.02.21. 07:03:24

@immortalis: :D

az ócsai lakóparkot szerintem még a történelemkönyvek is emlegetni fogják. Szerintem oda fogják kitelepíteni a sok NER-t ekéző kommentelőt! :P

Semper Fidelis 2013.02.21. 07:38:44

Ezt a lakótelepet egyáltalán nem értem. Mi értelme oda a pusztába építeni? Fel nem foghatom.

Fishwalker 2013.02.21. 07:59:08

@Semper Fidelis: Annyi, mint annak idején Dunaújvárosba vasművet telepíteni. Bár lehet annak azért több értelme volt, már csak azért is, mert ők befejezték az egészet, és nem álltak le félúton.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.02.21. 08:13:23

Ennyi pénzből lehetett volna másképp segíteni, ami tényleg segítség lett volna. Esetleg még szavazókat is szerezhetett volna ez a maffia kormány.NEm, nem kellett volna a deviza hitelesek egész tartozását kifizetni, csak annyit kellett volna tenni, hogy az 5 éve felvett és folyamatosan fizett 5 milliós tőke tartozás, most ne legyen 8 milliós tőke tartozás. Meglehetett volna oldani? Meg. De nem , nem ezt tették, mert akkor a társadalom 2/3-a felzúdult volna, hogy "nehogy már én fizessem a hülye devizatartozók adósságát! Rohadjon meg, ha volt olyan hülye, hogy beugrott ilyesmibe!..stb..".
Az hogy az ócsai házak építése, dettó ugyan abból a pénzből ment,. az nem számít. Az a haveroknak ment.

bananarepublica 2013.02.21. 08:14:23

Kovetelem hogy Ocsa-Putyilov falvan
stadion es welness kozpont is epuljon!!!

csepke 2013.02.21. 08:28:08

Én nem értem mi a baj a fatüzeléssel?
A házak sem rondák. Drága és messze van mindentől az igen, de egyébként? Én ennél rosszabb lakásban élek, igaz nem is vagyok devizahiteles. És nem nincs igaza annak aki fentebb azt mondja hogy lakásuk volt de pénzük nem. Nem. Lakásuk sem volt. Mikor érti meg már mindenki hogy a hitelből vásárolt dolog nem vagyon. Nem, az semmi.

Link Elek 2013.02.21. 08:28:26

a normalis megoldas az lett volna, hogy nem epitkezesre, hanem a bajba kerult devizahitelesek lakhatasanak ideiglenes megoldasara irtak volna ki palyazatot.
ahol a 3-5 eves TCO szamitott volna, amibe a csalad rezsije es a berleti dij is beleszamitott volna, ebbol vallalt volna valami kis reszt az allma.

Fogadjunk, hogy csaladok tizezreinek tudott volna segiteni ebbol a penzbol, raadasul tuti jott volna egy rakat befekteto, akik a csaladok mostani bedolt hitellel terhelt hazat vettek volna meg es adtak ki volna a csaladnak 3-5 evre.

kérődzőgiliszta 2013.02.21. 10:02:36

@Link Elek:
@csepke:
Nagyjából egyetértek veletek!
A 2,4 milliárdos beruházási költség kamatai 5 %-os nettó kamattal számolva évi 120 millió Ft. Ha ezt elosztjuk a 80 családdal, akkor 1,5 Millió jut családonként!
Tehát, ha az állam nem építkezik, hanem odaadja a pénzt kb. jegybanki kamatra, akkor évente 1,5 millával tudta volna támogatni a 80 családot! Tehát kb. 120 ezer/hóval segíthette volna a megemelkedett törlesztőrészletek fizetését! Önmagában ez a 0 Ft ráfordítást igénylő dolog többet segített volna, mint az ócsai projekt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.21. 10:02:40

már az alaptervben is voltak lukak, nem is kicsit, miért csodálkozunk, hogy a kivitelezésben is vannak/lettek?!?!

felcsutisuttyo 2013.02.21. 10:02:48

a NEMZETI GAZEMBER , megint a Múzeum előtt fog "hazudni",márc.15 én. de hiányoznak most majd a " pénzért tapsoló" diákok, akik inkább kifütyűlnék (remélem megteszik):D
...a Rogadék Nemzeti Törpe Lengyel tapsolókat hozat magának! Ez ám a magyar Márc. 15!!!!Ez ám a közjogi Bugajakab!

Parajpuding 2013.02.21. 10:03:05

Semmi meglepő nincs a dolgokban. Amihez orkbán és kormánya hozzányúl, az sz*rrá válik. Kizárólag propaganda, sárdobálás, kirekesztés, megfélemlítés, mutyizás van, erre épül az egész rezsim. Nincs ezenkívül mögötte SEMMI. Se becsület, se tisztesség, de a legnagyobb baj, hogy szakértelem sincs. Megélhetési útonálló politikusok, akik többsége életében nem csinált mást, nem ért semmihez, képtelen hasznára válni a nemzetnek.

felcsutisuttyo 2013.02.21. 10:03:12

Bukta volt az Ócsa, mert drága lett és sz..r.
Ebből is a korruptció érződik, pénzt juttatni a csókos alattvalóknak":) ..mint mindenből..lopják a pénzt a barátoknak, hűséges alattvalóknak, s maguknak. Már be van építve a korrupció az alkotmányba..nem lehet minden közbeszerzést ellenőrizni!!!!!!!!!!Ez már a DIKTATÚRA !!! jele.

nemi gaz 2013.02.21. 10:03:17

Mindjárt másképp látjátok majd az egészet és megvilágosodtok, ha felhúzzák a telep köré a dupla szögesdrót kerítést :)

Zka77 2013.02.21. 10:03:22

@Maitre: kb ez a helyzet, ja. Ez a lakópark annyira hülyeség és annyira pazarló, hogy már én szégyelem magam miatta, pedig 98 óta nem szavaztam ezekre a hülyékre.

csárli hárper 2013.02.21. 10:23:20

tipikus fideszes sikersztori...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.21. 10:51:17

"Csakhogy a józan paraszti ész kormányzati körökben egy jó ideje hiánycikk."

Hát ez az!

komplikato 2013.02.21. 10:51:21

@csepke: Majd eljárnak lopni fát a magán erdőbe, ha úgy se lesz meló amiből fizessék. Pont.

komplikato 2013.02.21. 10:51:31

@csepke: A fa tüzeléssel semmi.
De ide anyagilag megrokkant CSALÁDOKAT akarnak költöztetni ember! Az volt az eredeti terv, hogy energia takarékos házakba, ne legyen magas a rezsijük!
Erre olyan házak jönnek ki, amit az EU-ban ÁT SE LEHETNE ADNI az energia fogyasztása miatt!
És mindezt ötszörös árból legyártva.

Ha meg nincs pénzed, nincs munkád, akkor mennyi esélyed van a bérleti díjat és rezsit fizetni egy olyan környezetben ahol nincs munka, nincs közlekedés? Gyereket hová teszed?

Sikerült legyártani egy 6 milliárdos GETTO-t, az a baj.

komplikato 2013.02.21. 10:54:32

@csepke: Egyébként fa tüzeléssel lehet ám építeni A és A+ tanúsítványú energia takarékos házakat is! Konkrétan valami 23 millió egy 95 négyzetméteres prototípus gépészetileg, hőszivattyúkkal, stb.
Erre csináltak 65-68 millióért D kategóriásat.

nnnnnnnn 2013.02.21. 10:57:42

kaptak házat. maszop semmit sem tett volna ezekért az emberekért.

nem várt fordulat 2013.02.21. 11:05:01

nem is értem, ma szabadnaposok a fideszes bérkommentelők, vagy inkább csendben lapítanak, mert ők is érzik, hogy ez (is) nagyon félrement.

nem várt fordulat 2013.02.21. 11:05:34

@komplikato: mondjuk ha én költöznék oda, egész biztosan gyerek játszóházat, vagy ilyen óvoda szerüt alakítanék ki a padláson. ez a kérdés tehát megoldva :)

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.02.21. 11:26:48

@Kis ember: "Te, ne legyél már annyira éhes, kismadár! Aztán ennyiben maradtunk. Aludjatok jól, álmodjatok szépeket! Jó éjszakát, gyerekek!"

(Bikini)

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.02.21. 11:33:59

@$$$=$$$: Az éppen 6 milliárddal lett volna jobb az államnak. Plusz a devizahiteleseknek sem lett volna kiszúrva a szeme egy ilyen ál-segítséggel.

komplikato 2013.02.21. 11:34:13

@$$$=$$$: Kaptak fenét, bérlik. És pont egyik kérdés MIBŐL ha nem lesz munkájuk vagy esély a bejárásra munkából?

Másrészt tudom, hogy neked a vörös komcsi lopás rossz, a narancs komcsi lopás jó, de tudod értelmes embereknek szúrja a szemét, hogy abból a 6 milliárdból úgy kb. 4-4.5 milliárdot pofán csaptak.

Szelid sunmalac 2013.02.21. 11:34:18

@$$$=$$$: Ennyi? Ma ennyire telt? Mi van? Nem kaptal fizetest a kormanytol?

csepke 2013.02.21. 11:37:04

@komplikato: engem nem kell győzködnöd, én eleve bele sem fogtam volna az egészbe ha állam lennék. A fa tüzelés gáz tüzelés kérdéskörben meg a gáz se nem olcsóbb se nem környezetbarátabb, csak kényelmesebb. Aki meg nem tudja magát sem fenntartani, annak meg nem való családiház a pusztaközepén ebben egyetértünk.

Netuddki. 2013.02.21. 12:03:09

A helyzet az, hogy a fidesz kormány eladta az "eccerű" devizahiteleseket a bankoknak. Miközben a megélhetési "politikus" réteg jelentős kedvezménnyel fizeti vissza az intézkedések következtében a devizahitelét.

Szerintem a bankvezetők a seggüket a földhöz verdesték örömükben, hogy megúszták egy kis bankadóval a devizahitelekkel kapcsolatos teljeskörű vizsgálat helyett. Főleg, hogy a bankadót simán áthárítják az állampolgárokra. Már megint aprópénzért elárulták az állampolgárokat ezek a tetvek. Azokat, akik fizetik az átlagon felüli életszínvonalukat és állítólag akiknek az érdekében kéne dolgozniuk...

Netuddki. 2013.02.21. 12:05:40

@komplikato: Pontosan e miatt kell a következő kormánynak kivizsgálni ezeket a bizniceket is...

kérődzőgiliszta 2013.02.21. 14:54:16

@komplikato:
Milyen 6 milliárdból?
2,4 milliárd a futó beruházás! Ebben van a 80 lakóépület, a telek alakítás, víz, csatorna, áram helyszínre vezetése, az utak, buszmegálló, stb.

komplikato 2013.02.21. 15:24:32

@karacsi_maci: Egyik, szerintem jogos kritika a padlások kialakítása volt, ami direkt nem beépíthető jellegű. Így is meg lehet oldani csak nagyon drágán.

komplikato 2013.02.21. 15:25:10

@kérődzőgiliszta: "az utak, buszmegálló"
Utak jelenleg nincsenek, lásd összes fotó. Még azt se állítanám elő vannak készítve.

Buszmegálló addig biztos nem lesz, amíg a helyi Volánt rá nem veszik menjen is arra busz. Mert most nem megy. Ígéret van rá. Az sok mindenre van. Egy erdőn túl 3.7 kilométerre van a buszmegálló. Ahol naponta 1x van busz is. A vasútállomás 6 kilométerre van. De út az nincs, csak a magánerdőn átívelő "terepjáró tesztpálya" sáros ösvény.

komplikato 2013.02.21. 15:25:31

@kérődzőgiliszta: "Milyen 6 milliárdból?
2,4 milliárd a futó beruházás!"

Oké, akkor számoljunk arányosan. A beruházás a pénzt 500 lakásra kapta, azaz 250 házra.
Ebből elkészült 80 ház és a pénznek majd fele elment?
WTF???
Fordítva megépítettek egy pár könnyű szerkezetű házat ami olcsóságáról híres, 4-5x-ös áron.
Tartom, hogy akkor a 2.4 milliárd bő 3/4-ét valaki zsebre tette ...

Ha pedig jó szokás szerint az alvállalkozókat elfelejtik kifizetni, még többet. Tudok olyanról aki ott melózott és azóta is várja utolsó fizetését ...

Minden esetre most kell a kezükre csapni, mielőtt a maradék 3.6 milliárd is elcsiribálódik.

Ha a link címe miatt kérdezed, azt meg annak posztolójától érdeklőd meg.

kérődzőgiliszta 2013.02.21. 15:29:08

@komplikato:
Ha te mondod....
Az persze ne zavarjon össze, hogy a valóságban nem így van!

kérődzőgiliszta 2013.02.21. 15:33:23

@komplikato:
Te egy tuti jó szakértő vagy! Tele elsőkezes információkkal.
Pl. ki nem fizetett ki kit?

Szeszkó Lackó 2013.02.21. 15:46:21

@kovi1970: A következő kormány is narancsék lesznek.

komplikato 2013.02.21. 21:39:53

@kérődzőgiliszta: Nem vagyok szakértő, csak elolvastam elég sok mindet. A személyes informátorokat meg nem adjuk ki. ;)

Amúgy mind a ketten mellé lőttünk, mert tényleg nem 6 milliárd ment el a projekt pénzből. De nem is 2.4 ...

"2.3 milliárd a közművesítés, és 2.3 milliárd a 80 könnyűszerkezetes ház."

Ez így kapásból 4.6 milliárd abból a 6-ból.
süti beállítások módosítása