A tragikomédia folytatódik

2010.05.18. 09:26

Az úgy kezdődött kérem szépen, hogy ő visszaütött... - ez a szakállas poén jutott eszembe annak a kapcsán, hogy a Parlamentben a pártok tegnap úgymond vitáztak Orbán Viktor politikai nyilatkozatáról - már amennyiben persze a süketek párbeszédét vitának lehet nevezni. Ízlés dolga. Meg eszembe jutott a hipochonder sírfelirata is: "Na ugye megmondtam".

Orbán Viktor távolmaradását a saját politikai nyilatkozatának parlamenti vitájáról nem szeretném minősíteni - még az is lehet, hogy tényleg fontosabb dolga volt. Az viszont tény, hogy az ügy megítélése szempontjából nem szerencsés, hogy nem vett részt a vitán. Azt az érzetet kelti, mintha ő - az egész politikai színtér fölött lebegve - csak kinyilatkoztatna, de az érdemi viták és a párbeszédek szintjére már nem ereszkedne le, azt hagyná Navracsics és Lázár urakra. Lehet persze, hogy ez már az új kormányzati struktúra és feladatmegosztás főpróbája, de a Nemzeti Együttműködés Rendszerének kialakításához nagyon nem jó üzenet. Érdemi párbeszédet, vitát és együttműködést nem lehet kinyilatkoztatásokkal folytatni. Az nem más, mint süketek párbeszéde - éppen az a gyakorlat, amivel ideje lenne szakítani.

Apropó, érdemi vita... A Nemzeti Együttműködés Rendszeréről, vagyis Orbán Viktor (párt)politai nyilatkozatáról szóló parlamenti vita minden volt, csak érdemi nem. Azon gondolkoztam, hogy melyik a kevésbé rossz: ha a képviselő asszonyoknak és uraknak a T. Házban, nem egyszer tizenhat- vagy húszévnyi parlamenti tapasztalattal a hátuk mögött lövésük sincs arról, hogy mi is a célja és a műfaja egy politikai nyilatkozatnak; ha a képviselőink egyszerűen hülyék; vagy ha egészen egyszerűen még mindig a nemzet érdekei fölé helyezik a mindennapi pártpolitikai érdekeiket.

Egyik sem kecsegtet túl sok jóval az elkövetkező négy vagy nyolc évre.

Attól tartok egyébként, hogy jelen esetben (is) az utóbbi változatról van szó, vagyis még mindig nem tudnak messzebbre nézni azon, hogy mit írnak róluk a másnapi lapok. 

Nem is tudom, hogyan képzelte Orbán Viktor, hogy az ellenzék majd megszavaz egy olyan dokumentumot, amely önmaga megtagadására és szembeköpésére kényszeríti a szocialista frakciót. Nem is tudom, hogyan képzelte Orbán Viktor, hogy bármelyik ellenzéki párt beáll egy olyan dokumentum mögé, amely kimondatlanul bár, de egyértelműen a Fidesz úgynevezett forradalmát dicsőíti. És nem is tudom, hogyan képzelte az MSZP vagy a Jobbik azt, hogy a Fidesz elfogadja, hogy e politikai nyilatkozat rögzítse, hogy a választók 47 százaléka nem a Fideszre szavazott...

Mondom: vagy kollektíve nem értik, hogy mire való egy politikai nyilatkozat, vagy hülyék, vagy csak a kicsinyes, napi pártpolitikai érdekeiket tartják szem előtt. Vagy mindhárom. Esetleg e háromból bármelyik kettő tetszőleges kombinációja. Akkor sokadszorra, hátha "kis országunk csúcsos nagy házában" is megértik.

1., Az LMP vélemnyével szemben szerintem tényleg kellene egy politikai nyilatkozat arról, hogy félre kéne tenni ezt az örökös szembenállást, és össze kellene fogni, együtt kellene működni, de legalábbis értelmes párbeszédet kellene folytatni végre, mert a Haza ezt kívánja.

2., Minderre jó lenne egy politikai nyilatkozat, mert az műfajából adódóan alapvetően egyfajta összefogást jelképez. A politikai árkok betemetése és egy értelmes párbeszéd - vagy mondjuk úgy: Nemzeti Együttműködés - rendszerének kialakítására műfajilag alkalmas lenne.

3., Egy politikai nyilatkozatnak viszont csak akkor van értelme, ha minden parlamenti párt komolyan veszi és mögé tud állni. Ennek jelenleg sem az Orbán Viktor-féle verzió, sem az ellenzék által módosított változata sem felel meg, ugyanis valamennyi csak napi politikai érdekekek szolgál.

Az első napi viták alapján erősen kétséges, hogy egyáltalán változik-e itt bármi is. Minden ugyanaz, csak a szereposztás más. A tragikomédia pedig folytatódik. Hatodik felvonás, második szín...
 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr862012095

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rettegőknek a napi betevő: a NER 2010.05.18. 21:35:58

A Fidesz PR-gépezete egy újabb csodálatos kifejezést ajándékozott nekünk: Nemzeti Együttműködés Rendszere, alias "NER". Kétharmad ide, történelmi győzelem oda, nekem ez egy picit túl öntömjénező: "Az emberek azt várják el az Országgyűlé...

Trackback: Viktor, monnyá le! 2010.05.18. 20:54:55

Viktor monnyá le! Igen! Máris látható és tapasztalható, hogy nem vagy képes az ígéreted betartani, amire "szerződtünk" a forradalmi szavazófülkék árnyékában! Kaptál kétharmadot? Kaptál! Kaptál hideglelést a csontvázaktól, kaptál lehetőséget

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vitéz Thapóccay néma bárány 2010.05.18. 20:05:10

Répa úr is megmondta (választási törvény ügyben) minden kérdésben konszenzus van. Ha nem, akkor kétharmad tuti van. Esetleg hagyhatnák a francba a színházat, és csinálhatnák felesleges, értelmetlen vitatkozás nélkül.

pandacsökiboborján 2010.05.18. 20:05:42

MAJD A FOLYOSÓN MEGBESZÉLJÜK!

odamondó 2010.05.18. 20:13:05

Ez hogy Orbán nem vitázik hol meglepő? Választások előtt se volt vita hisz ő sokkal faszább mint az MSZP vagy akár a Jobbik.

8 évig képesek voltak kussban tűrni az mszp országrombolását. Mit várunk? Csodát?

2010.05.18. 20:13:25

Megszokták már a fiúk, hogy nem kell a parlamentbe bejárni, kicsit nehéz az aklimatizáció. Adjunk nekik még 8-10 évet, hátha visszazökkennek. Aztán ha mégse, még mindig lehet szavazni az MSZP-re.

elfelejtette 2010.05.18. 20:13:44

Ez mind-mind felhaborito, es azt mutatja, hogy a Fidesz tulhatalomra tor. lapozzunk.

gorcsev54 2010.05.18. 20:14:00

Az első napi viták alapján erősen kétséges, hogy egyáltalán változik-e itt bármi is. Minden ugyanaz, csak a szereposztás más. A tragikomédia pedig folytatódik. Hatodik felvonás, második szín...
Miért hitte valaki?

Gera 2010.05.18. 20:19:13

Ez a "nemzeti együttműködés rendszere" pontosan az a fajta valós tartalom nélküli PR ostobaság, amit anno Orbánék vezettek be a magyar politikába és amit a legkevésbé bírtam elviselni bennük. (Persze utána Gyurcsány is "kiválóan" alkalmazta ezt a technikát.) Én akartam a kétharmadukat, mert bíztam benne, hogy képesek kezdeni vele valami értelmeset. Még mindig bízom, de az ilyen hülyeségek kurvára nem tetszenek.

flort 2010.05.18. 20:21:08

Mond, Te mit vártál? A Fidesz + kdnp (vagy mi a tök) képviselőket eleve úgy válogatták, hogy saját véleményük még véletlenül se legyen; ha volt, azonnal elzavarták a jászoltól.
A másik térfélen ott van egy olyan korrupt társoság, aki már bizonyított.
És van még két csodás alakulat, akik legfeljebb néhány hétig viselhetnék még az amatőrizmus diszkrét báját (ami a kampányban inkább olyan dilettantizmust mutatott, amely amatőr természetbúvárok, vagy hetven éves, szenilis agyhalottak mániáit visszhangozta).
Hol van egy (1) olyan ember a parlamentben (vagy a kijelölt kormányban), akinek a jövőről való gondolkodása a tegnapelőttnél tovább terjed?

zsebatya 2010.05.18. 20:21:36

Hogy a leendőnek fizikai valóságában nem kell megjelennie mindenütt, azt ideje lenne mindenkinek megtanulnia. Érezni kell a szellemét, s úgy tenni dolgunkat, mintha tekintetét éppen ránk vetné. Neki már nincs szüksége a materiális becsatlakozásra a mátrixhoz.
Gondoljátok meg, proletárok.

Mécsvilág 2010.05.18. 20:44:44

a Fidesz nyert, további vitának helye nincs. Pénztártól való távozás után rekalmációt nem fogadunk el! :-))

OkoskaTo:rp 2010.05.18. 20:45:19

A választók közel kétharmada nem szavazott a Fideszre. Mert ugyebár az otthon maradókat sem kellene Viktor támogatóinak tekinteni.

A Vezér viszont komolyan gondolja, hogy ő majd kinyilatkoztat odafentről, a papjai meg majd értelmezik az Igét. Hiszen már az előző regnálása alatt megmondta, hogy megy az élet ellenzék nélkül is - ez a mostani helyzetben fokozottan igaz. Ő bedob valami koncot az aprónép közé, hadd marakodjanak rajta. Addig sem azzal foglalkozik a sajtó, hogy mennyire jó ötlet Pintér kezére adni a titkosszolgálatot.

öcsi55 2010.05.18. 20:45:44

Az előttem szólóknak még sok minden nem fog tetszeni,Orbán Viktor menyilvánulásaiból. Nekem tetszik! A többi meg kit érdekel,majd idővel megszokjátok, ha nem akkor beletörődtök.Ha nem törődtök bele, akkor is így marad. Vegyétek már észre, hogy a Fidesz kormányoz 2/3-os többséggel.

ewing_65 2010.05.18. 20:59:08

@öcsi55:
Csak már kormányozna!
Mert eddig csak a ködharapdálását láttuk, semmi konkrétum.
Vagy ami volt, utólag azt is visszavonták...

nagyat 2010.05.18. 21:03:57

@öcsi55: Szerintem az utánad szólóknak sem tetszik minden O.V. és csinovnyikjai megnyilvánulásaiból de tény, hogy egy ilyen balf@sz szoci kormányzás után, semmit sem téve is az ölükbe hullott a 2/3. Nekik biztos jó lesz, hogy neked és nekem is jó lesz-e az már erősen kérdéses...

old_field 2010.05.18. 21:08:07

@ewing_65: talán várd meg , amíg beiktatják az új kormányt ! kormányon könnyebb kormányozni... ;)

old_field 2010.05.18. 21:09:56

@OkoskaTo:rp: szerintem is jobb volt Szilvásynál !
vissza szilvát!!

deflorator 2010.05.18. 21:10:58

Rossz lehet most az MSZP-nek, hogy nem olyan apró frakciója van, hogy még vitákkal sem tudja hátráltatni a kormányzást. Ugyanakkor ez jó nekünk.

öcsi55 2010.05.18. 21:14:53

@nagyat: nekem most is jó,csak az elmúlt nyolc évet akkarom
elfelejteni(lopást,csalást,hazudást) amit a szoc.-lib kormány
művelt az országgal.

ewing_65 2010.05.18. 21:25:16

@old_field:
Várom, várom, de az eddigi látszat kísértetiesen emlékeztet az előző ciklusukra.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.05.18. 21:29:43

Amíg a gonosz törpe OrbánCastroFicoChavez képben van , nem lesz béke a hazában!

old_field 2010.05.18. 21:32:03

@ewing_65: szerintem nem korrekt -16 napot hasonlítani 8 évhez...

2010.05.18. 21:42:54

@öcsi55: "Nekem tetszik! A többi meg kit érdekel"

Sajnos elég sok elvetemült fideszarcot láttam már, de még egyiktől sem kérdeztem meg, vajon a cél az volt, hogy a fidesz kormányozzon, vagy az hogy az ország kikerüljön a szarból. Ünnepeljük hogy biztos kezekben van az ország, vagy ünnepeljünk mert győzött a fidesz? Mert én azt látom, hogy a választásokig volt forgatókönyv, mind a fidesznek, mind a szekértolóiknak. Győzelem fel lehet lélegezni. És? Akkor?Hogyan tovább?

2010.05.18. 21:43:12

Érdemes elolvasni a Fidesz - KDNP közötti (?) megállapodásról szóló index cikket. Ezek tényleg nem normálisak.

is 2010.05.18. 21:43:33

@old_field: 4 évet vélünk felismerni, és ahhoz nem kell másik 4 év. 16 nap alatt felismertük, hogy Orbán semmit sem változott, csak most a főkapcsoló is a kezében van.

flort 2010.05.18. 21:47:03

@old_field: nézd, már évek óta tudják, hogy ők fognak kormányozni és elég régóta valószínű volt a 2/3. Ehhez képest semmi konkrétum (a szlovákokkal való bajusz-összeakasztástól eltekintve), csak szimbolikus marhaságok.

És még valami: bizonyos Alan Greenspan kb. 2006 óta 'a FED volt elnöke". Ha megnyilatkozik, mindenki odafigyel, ezért ő sem böfög feleslegesen a mikrofonba.
Ezt hiányolom a honi színtérről: még hatalomra sem kerültek, máris kardcsörtetés van. Hogy Szlovákiában a szélsőséges pártok acsarkodnak Magyarországgal, pedig a Fico-féle Smer pl. szociáldemokrata, és bizonyos Mikulas Dzurinda volt miniszerelnök most próbál a Néppártnál lobbizni a szlovák érdekek mellett.
Szóval, örülök, hogy van, aki jól érzi magát, más minden erejével kárörvend, de túl sok jóra az első Fidesz-regnálás ismeretében szerintem nem lehet számítani. Nagyotmondó-verseny indul.

old_field 2010.05.18. 21:47:52

@is: nem 16 ! mínusz 16, mert még nincs....
ami felállást illeti ez a demokrácia.

BandW (törölt) 2010.05.18. 21:53:36

@öcsi55: Nekem speciel kimondottan tetszik, hogy most minimum 4 évig lehet majd orbán hülyeségeit felhőtlen örömmel ekézni.
Azért lássuk be, ellenzékben se volt semmi, amit művelt, de az ellenzéki ostobaságok csesztetése mégsem annyira klassz dolog.

Mostan meg mehet ami a csövön kifér.
:))))

Samuzia 2010.05.18. 22:09:49

"Érdemi párbeszédet, vitát és együttműködés" Kérdés :kivel???

Unommáazegészet 2010.05.18. 22:10:03

@pereszke: Fasz. Lila pereszke. Mérgező.

blokkos 2010.05.18. 22:11:07

Késő bánat, ebgondolat!
Rájöttetek, hogy ezt hívják "parlamentáris diktatúrának?"
Rájöttetek, hogy elb@sztátok?
Késő.
Ez a zorbán tlnyleg azt jóhiszi, mindenki felett áll, neki9 nem kell beszélni senkivel, és még őt provokálják a szlovákok.
"megnyertem nektek a választásokat, (Navracsics, Varga, Szíjjártő, stb., ) kezdjetek vele valamit, én mindenek felett álló vagyok" Kb.ebben a struktúrában működik a rendszer.
Nézzétek meg: gyakorlatilag az az elképzelés, hogy "őfelsége" csak irányelveket szab, a pártkatonák végrehajtják. Ez az elnöki rendszer előszele. Majd figyeljetek oda amikor köztársasági elnök választás lesz!
Reménykedjetek, h ogy nem királyt választanak. Természetesen demokratikusan, 2/3 többséggel.
Az APEH és a VPOP felett álló kormánybiztos, már majdnem az lesz. Kiskirály. Eddig csak az ügyészség volt "pártatlan", most már az új parancsnok is az lesz. Bármikor "pártatlanul" magához vonhat bármilyen ügyet!
Így volt ez a Simicskánál is, de ott nem volt 2/3. Most van. Jöhetnek a Kaya Ibrahimok.
Jó reggelt Magyarország!
Remélem mindenki felébredt!
Négy évig kussolhattok, vagy beállhattok s..gget nyalni.
Tényleg böszme egy nép vagyunk.

old_field 2010.05.18. 22:11:25

@flort: szerinted 1 Fico a mérce ?
aki együtt kormányoz slotával ?

Megfigyelo 2010.05.18. 22:11:45

Ez a nyilatkozuat egy fontos lépés a diktatúra kiépítésének útján: azt jelenti, hogy ezentúl azt, aki nem ért egyet a "nemzeti egyetértés rendszerével" azt "törvényesen" is törvényen kívül lehet majd helyezni.

Megfigyelo 2010.05.18. 22:12:03

@BandW: Amíg a fejedre nem ütnek, de jó nagyot...

lanyi 2010.05.18. 22:15:20

Ez a primitívek blogja?

Féljünk együtt a patásorbántól!
Énekeljük együtt a zinternacionálét!
Jujjjj a patásorbán nem csinál semmit!( azt is tök szarul)
Nagyfejű társadalmilagkapcsolatos (vagy mi) minisztereket vissza!
Jó sok minisztert és államtitkárokat!
Éljen az ofsorozó Mnb elnök! ( Biztos a német nemzeti bank elnöke is ofsoros)

Így fasza?

blokkos 2010.05.18. 22:17:04

@Megfigyelo: Aki nem velünk, az ellenünk! Ugye ismerős?

flort 2010.05.18. 22:19:01

@old_field: nem értettél meg. Dzurinda, volt miniszterelnök már legyen mérce egy konzervatív jobboldalinak.
Gut?

xtolzig 2010.05.18. 22:20:16

igen, diktatúra, kommunizmus, egypártrendszer meg minden lesz itt)sőt még egyszerre is mind! komolyan mondom rég vége a kampánynak de még mindig ennyi zombi bérkommentelő van beragadva az "éterbe" és ontják fost. Nem unjátok már magatokat legalább?.......

blokkos 2010.05.18. 22:23:19

@xtolzig: Mi tizeket ununk nagyon!

II.Briandrew 2010.05.18. 22:32:42

Hogy ezen mi a fenét kell pattogni???Végképp nem értem. Innen is látszik, hogy bármit csinál a Fidesz vagy Orbán, máris nemzeti tragédiának és óriási baklövésnek titulálják egyesek. Csak tudnám, hogy hol volt az a fene nagy tudásuk az elmúlt 8 évben?

flort 2010.05.18. 22:43:58

@II.Briandrew: inkább meggondolatlanságnak és a "majd én megmondom, hogy hogyan kanyarog a kifli a vaj alatt" - kissé komimus - viselkedésnek.

II.Briandrew 2010.05.18. 22:57:52

@flort:

Melyik kérdésre volt válasz az állítmány nélküli mondatod?

II.Briandrew 2010.05.18. 23:03:19

Kedves Szerző!

Csodálatos posztodra egy találó mondás tudnék írni:
Vihar a biliben.

Bővebben:
Elképesztő módon szánalomra méltó, hogy ilyen nulla hírértékű anyagból gyártottál posztot, mérhetetlen nagy elfogultsággal. A blogod elvileg a következő okból jött létre:

"Michael Knight harcba száll a demagógiával, az elbutulással, a politikai hülyeséggel és a világ más ostobaságaival. Hé, KITT, szállj ki azonnal az autóból!"

Drága Szerző!

Nem ciki egy kicsit sem, hogy amit már csak a poszt bevezetőjében is megfogalmaztál, tökéletesen kimeríti az elbutulást, a demagógiát, az ostobaságot. Politikai hülyeségről nem lehet beszélni, lévén nem vagy politikus(hála az Istennek).
Hol voltál az elmúlt 8 évben? Naponta 300 posztot írhattál volna az elmúlt két ciklus politikai baromságairól.
Egy valami viszont biztató. Ha már egy ilyen semmiségből kell hírt faragni az igen tisztelt baloldal rajongóinak, akkor ez azt jelenti, hogy nincs nagy baj. Csak a szokásos sárdobálás. Erről meg majd leszokik mindenki, talán még te is.

Jó firkálást!

flort 2010.05.18. 23:05:25

@II.Briandrew: "nemzeti tragédiának és óriási baklövésnek titulálják egyesek"

flort 2010.05.18. 23:05:44

@II.Briandrew: bocs, de a kérdéseid baromságok. Ezt te is tudod, nyilván nem vársz rájuk választ. Valószínűleg költőinek tartod őket.

ewing_65 2010.05.18. 23:07:58

@old_field:
Nem a 8 évhez hasonlítom, hanem az ő előző 4 évéhez hasonlít...

Teddypompom 2010.05.18. 23:10:03

Hüje balosok.Hüje balosok.
Mindegyik balfasz.

Fingjuk nincsen semmiről, egyedül az orrukat sem tudják megtörölni de kórusban osztják az eszet.

Lakosság-csere keretében áthajtanám mindegyiket Szlovákiába.
Szeretgesse őket a Jan Slota!
Hátulról.

flort 2010.05.18. 23:14:15

@Teddypompom: a lakosságcserét nagyapám támogatná, ő hazamenne.
A többit kitöröltem, úgysem értenéd.

II.Briandrew 2010.05.18. 23:14:32

@flort:

Természetesen költőiek, ezért nem is várok választ rá. Főleg nem olyan válaszokat, aminek se füle, se farka, se alanya, se állítmánya. Hagyjuk is egymást békén.

flort 2010.05.18. 23:26:29

@II.Briandrew: figyelj, ha nem akarod megérteni, amit írtam (nem a hülye kérdéseidre válasz, stb), minek válaszolsz rá? Inkább aludj, az jót tesz. Felfrissíti az agyad. Rádfér.

Bergeroth 2010.05.19. 00:04:34

2/3-tól mit vársz? orbán innentől kezdve 4 éven keresztül a fellegekben fog járni. Ez mondjuk annyiban jó lesz, hogyha 4 év múlva még lesznek szabad választások, akkor onnan fentről akkorát fog majd zuhanni, hogy még az országház is beleremeg.

Engem jobban zavar az, hogy ezt a kibaszott kettős állampolgárságot erőltetik, mintha nem lennének fontosabb dolgok. Ráadásul úgy, hogy a szlovákok már egyre idegesebbek ettől az egésztől, jegyzem meg, teljesen jogosan. Ugyanis meghozni egy olyan törvényt, amihez egy másik országban élőknek is köze van (akár magyarok, akár nem), az bizony kúúúrvára nem a fidesz magánügye, ahogy azt viktorka beképzeli magának, hanem bizony, akár tetszik akár nem, ez egy kibaszott nemzetközi ügy. Ilyen alapon pedig, ezt a szlovákokon is keresztül kell verni.
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de engem ez SOKKAL jobban zavar. Sőt! KIBASZOTTUL zavar!

Anselmo 2010.05.19. 00:04:35

Megbeszélni? Megvitatni? Együttműködni? Ugyan kivel? Az MSZP-vel vagy a Jobbikkal? Minek?

dr. médiafigyelőbété 2010.05.19. 06:50:16

@Bergeroth: ...És akkor még nem beszéltünk a Székely himnusz egyre gyakoribb énekléséről...

dr. médiafigyelőbété 2010.05.19. 06:51:19

Talán többet kellene trágárkodnom??

bandos 2010.05.19. 06:53:27

Eddig a Fidesz remekül csinál mindent!
És -bár nem követem a dolgokat, illetve nem érdekel pontosan mit csinálnak- ezt onnan tudom, hogy elég sok blog támadja őket, de nem találtam semmit, az év világon semmit, ami kicsit is komoly lenne, amin egyáltalán el lehetne gondolkodni... Ez csak szánalmas acsarkodás, holott a választásnak vége, nem tudom mi értelme fárasztani magatokat. Még mindig csak annyi történt, hogy a szar (nevezetesen mszp) alulmaradt. Ennyi :)

brlv24 2010.05.19. 06:53:27

@Bergeroth:

Azert zavar, mert nemismered a nemzetkozi jogot. Sztd a magyar kormanynak mind a 180 orszag diplomataival le kell ulnie? Az, hogy egy orszag allampolgarsagot ad valakinek az orszag belugye. Szamtalan pelda van erre akar Europan belul is.

Ez mind csak a politikai erettlensegnek a tunete. Nalunk is Szlovakiaban megjobban.

belekotty 2010.05.19. 06:55:55

Az elmúlt 8 év parlamenti vitáinak, egyeztetéseinek eredményét láttuk. A szocik-libsik annyit loptak amennyit nem szégyelltek és szégyenlősnek éppen nem voltak mondhatóak. Sőt Hagyó úr esetéből még az is látszik, hogy úgy válogatták az embereiket hogy szolgaian segítsék a lopásukat. Orbánt és sem szeretem, de felesleges ekézni most. Neki most elsődleges dolga hogy vaskézzel összetartsa a hatalmassá vált Fideszt.
A szlovákok meg le vannak szarva! Eddig jópofiztunk velük. Mire mentünk vele? Hiába kavarnak, kettős állampolgárság sok helyen van az EU-ban. Egy nagy gáz van nekik a kettős állampolgársággal.
Ha kettős állampolgárságot adnak és az adókat a szlovák szintre csökkentik, akkor sokkal könnyebben integrálódnak a határon túli magyarok az anyaországhoz és az a szlovák gazdaságnak nagyon fog fájni!
Már csak a cigányok segélyezését kell megszüntetni, hogy ne a kancigányok farkalásából akarjon megélni család és máris előbbre vagyunk.
Orbán hülyeségeit meg helyre teszi az EU.
Abban sem vagyok biztos hogy amikor a Fidesz szépen befészkelte magát, akkor Orbánból tényleg lebegőt csinálnak és valódi hatalom már nem lesz a kezében.

nestrot10 2010.05.19. 06:56:19

A Rohadt gonosz törpe nem jár be dolgozni most sem, csak uszít, haknizik valahol. A Parlamentben esetleg válaszolni kellene, de Ő papír nélkül nem tud beszélni. Orsós ! ORBÁN TAKARODJ!!!!!!

nestrot10 2010.05.19. 06:56:43

A gonosz törpe úgy megváltoztatja a választási törvényt és az alkotmányt, hogy csak fegyverrel lehet elvenni tőle a hatalmat! Lőporszakot most mi érezzük nem, a Zorbán

nestrot10 2010.05.19. 06:57:19

Gratula Michael! Egyetértek!

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.05.19. 06:57:41

Egyszerű:

írják a kormányprogramot, h minél előbb legyen kormánya az országnak. Miért kéne ott lennie a vitán? Majd megnézi, meghallgatja a fontosabb felszólalásokat, aszt ha akar, reagál rá a vita végén.

nestrot10 2010.05.19. 06:58:36

miért nem lehet írni ide? Működik a Fidesz ÁVÓ?

nestrot10 2010.05.19. 07:00:30

A kettős állampolgárságot a majdani szavazatokért csinálja a gonosz törpe és bandája, különben szaraik a határon túliakra, meg az itthoniakra, a nyugdíjasok szavazata kellett, aztán szarik azokra is....marha egy Nép a magyar!

nestrot10 2010.05.19. 07:02:59

Milyen az új kormány?---FOS !
és mire összeáll?------lehet SZAR is.

lujo22 2010.05.19. 07:12:54

Azért furcsa, h ellenzékben le volt szarva a haza, és akkor semmi együttműködésre nem voltak hajlandók, most meg fogjunk össze.

dr. médiafigyelőbété 2010.05.19. 07:12:55

@Bergeroth:
...És akkor még nem beszéltünk a Székely himnusz egyre gyakoribb énekléséről...

öcsi55 2010.05.19. 07:52:27

@nestrot10: uram bocsás meg neki,nem tudja mit beszél!!

Roy 2010.05.19. 07:53:47

@bandos: Mit csinált remekül? Semmit nem csinál, csak jártatják a pofájukat. Két értelmes törvénymódosítás van a háromból. A háromcsapás, és a kissebb parlament illetve önkormányzat.
A kettős állampolgárság csak azért kell nekik, hogy a hatalmukat bebetonozzák. Enélkül a következő választást meg se nyernék.

ballib pityesz 2010.05.19. 08:16:19

Májkelnájt, b+, azért el kellene döntened, hogy most akkor a Zorbánt szidod vagy a szocikat. Elég hülyén néz ki, ha mindkettőt egyszerre, okostojás.

gézukácska 2010.05.19. 08:18:24

" Minden ugyanaz, csak a szereposztás más. A tragikomédia pedig folytatódik. Hatodik felvonás, második szín..."

Mert vki tényleg azt hitte, hogy vmi változni fog????????

Szerencsétlen hülyék!

Samuzia 2010.05.19. 08:32:10

@Bergeroth: csak annyit szeretnék a mondandódhoz hozzá fűzni, hogy szlovákia már régen bevezette a kettős állampolgárságot, pl. a Magyarországon élő szlovákok részére is.

Samuzia 2010.05.19. 08:33:16

@nestrot10: Ismét megmutattad milyenek is azok aki Orbán Viktort gyalázzák. Köszi!

Samuzia 2010.05.19. 08:36:54

@ballib pityesz: Michael Knight írásával vitakozom, de azt ír amit akar, és mi van ha egyik sem tetszik neki. Akkor?

Mentolosmájkrém 2010.05.19. 08:38:11

Most mar csak a romanoknak, az összes volt jugo tagallamnak, az ukranoknak es a labancoknak kell beszolni valami ertelmeset, aztan lehet elkezdeni epiteni a falat a hatarokon, ahogyan azt ott keleten teszik. Eddig is utaltak bennunket, mint a szart a szomszedaink, most sem fog valtozni a helyzet. Lehetne meg kötelezöve tenni a totozast, szöröslabuzast az altalanos iskolakban, hogy jo kis irredenta nemzedekek jöjjenek majd ki anno.
Frankon nem valtozott semmi ennek az embernek a fejeben sajnos.
Azt gondoltam kalandvagybol hazaköltözöm, de azt hiszem varok meg vele 4 evet. Kitartas, eljen a Viktor! :o(

Samuzia 2010.05.19. 08:43:32

@Mentolosmájkrém: Inkább maradj ott ahol vagy, mert oda való vagy.

pecunia 2010.05.19. 08:49:55

A szamár húzza a kocsit, mert ott lóg az orra előtt a répa. Mindenki teszi a dolgát. A szamár szeretne a bakon ülő gazda helyébe lenni, mert hideg a sár, ezért IÁ-t kiált. Hasztalan teszi, mert bár a gazda ért, de sajnos nem beszél az állatok nyelvén. Mindenki teszi a dolgát. Ez most egy ilyen világ. Mint a mesében.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.05.19. 08:50:25

Nemzeti Együttműködés Rendszere nincs, pártpolitika sincs. Kivéve persze ha a HúsosFazék Párttól van szó meg a hozzátartozó együttműködésről.

Mentolosmájkrém 2010.05.19. 08:57:32

@Samuzia: tudod, lehet azon vitatkozni ki van bezarva a ketrecbe, a majom, vagy az allatkertbe latogato ember. Csak nezöpont kerdese. Ti ,lassan magatokat zarjatok ketrecbe, amit ugy hivnak ,Magyarorszag.
Szerintem...

nestrot10 2010.05.19. 09:11:24

@Roy: Remélem nem is nyerik meg a köv. választást...vagy ha másképp nem megy, seggbe is lövik őket! Kell a forradalom Orsós,...Megkaphatod! vAZZE!

nestrot10 2010.05.19. 09:14:26

pereszke 2010.05.18. 20:04:17
na de ki a f@szom az a zorbán viktor?
az kis 152 centis, vasárnapi ünneplőbe öltöztetett sötétbőrű majom, aki mostanában sokat szerepel a tévében?
nehogy már hangot adjatok rá, sokkal viccesebb ahogy némán agonizál :)
nekem bejön, ha már megunom a Győzike "sót", bekapcsolom zorbán "tesót"

ez a jóóóó komment! HEHE

nestrot10 2010.05.19. 09:26:44

néma bárány 2010.05.18. 20:05:10
Répa úr is megmondta (választási törvény ügyben) minden kérdésben konszenzus van. Ha nem, akkor kétharmad tuti van. Esetleg hagyhatnák a francba a színházat, és csinálhatnák felesleges, értelmetlen vitatkozás nélkül.

EZ IS IGAZ. OTT A PONT!

Lefetyke 2010.05.19. 09:27:26

@odamondó: "8 évig képesek voltak kussban tűrni az mszp országrombolását. Mit várunk? Csodát?"

Azért ezt én abszolút nem így látom. Nyolc évig képesek voltak meghatározó erőnek maradni, keresztülhúzni az MSZP köztársasági elnök-választási terveit, megnyerni az európai parlamenti helyek többségét, népszavazásokkal mozgósítani az állampolgárokat. És még sok egyebet.

Egyébként egy kisebbségben lévő ellenzéki pártnak nincs komoly mozgástere, mégis mit lehet tenni a törvényes keretek között? Ennél többet nemigen, csak kevesebbet.

Egyébként a poszt tetszik, egyetértek az írójával. Jelenlegi formájában ez a nyilatkozat, illetve az ellenzéki módosító javaslatok is csak pártpolitikai érdekeket szolgálnak. Jó lenne, ha a tisztelt képviselők megtalálnák végre azt a kellően semleges, jó szándékú üzenetet, ami mögé mind fel tudnak sorakozni. Csak sajnos nem keresik.

II.Briandrew 2010.05.19. 09:27:43

@nestrot10:

Gondolom téged sem az eszedért szeretnek. Ha neked jó volt az elmúlt 8 év katasztrófája, akkor csak a te kedvedért kormányozzon neked és barátaidnak a Gyurcsány meg a Bajnai és amit az Orbán-kormány elér, abból egyetlen intézkedés se vonatkozzon rád. Legyen csak neked 386 fős parlament, nagy létszámú önkormányzatok, átláthatatlan kormányzati hadsereg. Aztán fizessed, ha az olyan jó volt. Egészségedre!

Lefetyke 2010.05.19. 09:28:10

Ó basszus, ideért a troll :)

nemecsek ernő áruló 2010.05.19. 09:28:25

Orbán Viktor az egész politika felett lebegő önjáró isteni entitás, aki nem nyilatkozik, hanem kinyilatkoztat. Ha ezt nem fogadod el, akkor komcsi vagy!

Hozzászokhattál volna már! :)

nem1rem1 2010.05.19. 09:29:23

A posztolóval együtt én is azt gondolom, hogy szükség van az értelmes (szakszerű, tárgyszerű és konstruktív, vagyis megoldásra törekvő) politikai párbeszédre.

A posztolóval ellentétben viszont szerintem az ilyen együttműködést a gyakorlatban kell kivitelezni, és nem nyilatkozatokkal. Még ha el is tekintünk attól, hogy az elmúlt nyolc-tizenkét évben, akárhogyan forgatjuk is, a Fidesz kezdeményezte, mélyyítette el és tartotta fenn a belpolitikai hideg-polgárháborút (Nota bene, volt ehhez a játékhozkészséges partnere). De most a Fidesznek 2/3-os mandátuma van, vagyis ilyen nyilatkozatnak még elvi jelentősége sincs a további reálpolitika szempontjából. Díszítésnek meg hányingerkeltő.

Ez egy tipikus paradoxon, vagy nevezhetjük cinizmusnak is: "Együttműködési-nyilatkozat ultimátum". Mint Dávid Ibolya, mikor kijelentette, hogy aki nem támogatja Bokrost, az csak a Fideszt vagy az MSZP-t támogathatja.

Szerintem erről a vitáról egyenesen távol kellett volna maradni minden ellenzéki pártnak, és méla undorral közölni: Érdemi kérdésekről érdemi vitát kell és érdemes folytatni. Ha csapda, ha nem: Ilyen nyilatkozatok beterjesztése, főleg egyoldalúan, minimum bornírtság, miközben ég a ház.

Együttműködés a pártok között az ország éedekében, az fontos. A Fidesz hegemóniája: megkerülhetetlen tény. Nyilatkozatokon való vita, majd azok aláírása: Pótcselekvés, vagy még rosszabb.

Mentolosmájkrém 2010.05.19. 09:41:26

@nestrot10: ha a Vektor majom, akkor Mo. a majmok bolygoja, orszaga? A ketharmad alapjan nem csak a legyek, hanem a majmok sem tevedhetnek?
De, ha a V sötetböru majom, akkor mi lesz a feher majmokkal es hova alljanak a belgak?

Lefetyke 2010.05.19. 09:41:57

@nem1rem1: "A posztolóval ellentétben viszont szerintem az ilyen együttműködést a gyakorlatban kell kivitelezni, és nem nyilatkozatokkal."

Ezzel csak az a gond, hogy a négy politikai csoportból (öt, ha a Fideszt és a KDNP-t külön frakcióként kezeljük, de ennek most nincs sok értelme), max. az LMP olyan, hogy azzal a másik három is közösséget vállalna. Gondolj csak bele:
- a Fidesz-KDNP az MSZP-vel?
- a Fidesz-KDNP a Jobbikkal?
- az MSZP a Jobbikkal?
Ezeknek a pártoknak fel kellene adniuk a politikai identitásukat, hogy egymással bármiben szövetségre lépjenek. Ebben csak az MSZP jó, de annak még nincs itt az ideje.

Hogy ki kezdte az árokásást, arról is más a véleményem, de ezen ne vesszünk össze, egyik se ártatlan a dologban. Azon lehetne vitázni, hogy ki mennyire sáros, de felesleges idegelés lenne.

nestrot10 2010.05.19. 09:42:15

@Lefetyke: Anyád a troll......azaz trolibusz ami csak a Fityisz által kijelölt pályán halad, gondolkozás nélkül:).....seggnyaló!

Lefetyke 2010.05.19. 09:49:04

@nestrot10: jó is az, ha magára ismer az ember :)
Trollhoz méltó választ adtál. Kisebb összeggel mertem volna fogadni rá, hogy édesanyám meg lesz említve benne.

nem1rem1 2010.05.19. 11:29:43

@Lefetyke: "Ezeknek a pártoknak fel kellene adniuk a politikai identitásukat, hogy egymással bármiben szövetségre lépjenek."

Egyrészt, miért is kéne szövetségre lépniük? Én értelmes, vagyis észszerű, társgyszerű és konstruktív politikai párbeszéd szükségességéről írtam. Még megegyezésre sincs igazán szükség, mivel a Fidesz 2/3-os mandátum (Nota bene: Mandátum-arány, és nem támogatottság!) birtokában úgy is a saját elképzeléseit fogja végrehajtani. A párbeszédre, egyszerűen szólva a "több szem, több csipa" elv alapján, az értelmes kritikák és alternatívák miatt lenne szükség.

Másrészt: Összefogásra, és nem szövetségre van szükség az egész országot (vagy kiszélesítve: az egész magyar kultúr- és politikai nemzetet) érintő alapvető kérdésekben. Ezek, a teljesség igénye nélkül: Az ország gazdasági problémáinak orvoslása, a külpolitika, a cigánykérdés, stb. A Fidesz 2/3-a azért megnyugtató, mert (szerintem a Fidesz "A haza nem lehet ellnzékben" - típusú hozzáállása miatt, de ezen tényleg ne vesszünk össze) erre az alapvető összefogásra sem volt lehetőség a közelmúltban.

Harmadrészt: Fordítsuk meg az állításodat: Ha ezek az ellenzéki pártok valóban nem tudnak szövetségre lépni, akkor mi lehet a szándéka a Fidesznek egy ilyen szövetség saját íze szerint való kezdeményezésével? Több kimenetele is van a dolognak, de egyik sem esik egybe a valós megegyezés meghirdetett szándékával.

Szóval, én ebben a kezdeményezésben a Fidesz eddigi, bár nem legrosszabb, de mindenképpen a számomra taszító hagyományait követi, és vagy megosztásra, vagy más politikai erők (és azok híveinek!) alávetésére irányul.

Persze, úgy vagyok ezzel, mint János bácsi a repülőgépen: Még bólogatok, hogy igen, erre számítottam.

Szerintem nem az ilyen pitiáner politikai játszmák jelentenek jelenleg igazi veszélyt a Fidesz részéről Magyarország sorsára nézve, hanem Matolcsy személye és elrugaszkdott elképzelései, illetve ezek felkarolása.

Bergeroth 2010.05.19. 14:30:08

@Samuzia:
Tényleg? Ezt nem tudtam. Akkor viszont nem értem mire fel ez a nagy háborgás. Vagyis értem, csak magát a miért-et nem értem.

odamondó 2010.05.21. 07:29:01

@Lefetyke: Ja ez a mit lehet tenni törvényes keretek közt ez jó duma... a gyáva ember is e mögé bújik.

Azért fidesznek voltak célzásai hogy amig gyurcsány kormányon marad addig ők nemtom milyen demonstráciot hivnak össze kossuth térre minden nap. Mi lett belőle? Lószar. Aztán vereség után 2006ban beültek parlamentbe és bekussoltak.

Most meg 1848 és 1956 forradalmát akarják egyszintre mosni a fostos 53%os győzelmükkel? Ők az igazi magyarok akik a legnagyobb magyarokat degradálják a saját kis megalkuvó szintjükre?

Annyi bizonyos az eddigi kinyilatkoztatásokból, semmiféle felelősségre vonás nem lesz itt. Arról papolnak hogy tegyünk fátylat az elmúlt 20 évre. Újabb békességes "rendszerváltás" mint 89ben. No comment.

A látszatintézkedésekről már nem is mondok semmit: kisebb parlament, 3 csapás...
süti beállítások módosítása