Szándékos kezezés
2010.06.24. 11:57
Nem is tudom, melyik a szomorúbb: ha nem érti, vagy ha nem akarja érteni az Európai Unió játékszabályait a Fidesz-vezette kormány. Pedig egyszerű ez, mint a foci: kézzel nem szabad a labdához érni...
Kezdődött az egész az össznépi csontvázazással, meg a hiánycél emelésére tett kontár kísérlettel - aztán végül mégiscsak az lett, amit az Európai Unió akart. A magyar kormánynak pedig, ha belegebed is, tartania kell a 3,8 százalékot. A radikális és azonnali adócsökkentés ígéretének pedig lőttek.
Aztán jött a fennhangon és nagy nyilvánosság előtt elkövetett offshore-lovagozás és a Simor András jegybankelnök fizetésének csökkentésére irányuló kormányzati szándék. Függetlenül attól, hogy sokalljuk-e a jegybankelnök fizetését, ez utóbbit az Európai Központi Bank értékelheti könnyedén - és tegyük hozzá: talán nem is alaptalanul - úgy, hogy a magyar jegybank függetlenségét sértő intézkedés lenne. Arra pedig Frankfurtban és Brüsszelben is nagyon érzékenyek, éppen ezért kétséges, hogy hozzájárulnak-e mindehhez.
Az elmúlt napokban nem tapsikolt az új magyar médiaszabályozásnak az Európa 30 országában több mint 250 ezer újságírót képviselő Európai Újságírók Szövetsége. A brüsszeli szervezet szerint a a tervezet "nem felel meg a pluralizmus és a sokféleség európai normáinak", és "az órát azokba az időkbe állítaná vissza, amikor Magyarország kommunista uralom alatt és a média állami ellenőrzésének árnyékában élt". Bizonyára nem véletlenül módosítja immár a módosító indítvány módosításának a módosítását is a Cser-Palkovics és Rogán alkotta narancsmezes csatárduó.
De kiderült az is, hogy bizonyos uniós szabályok miatt a pálinkafőzés liberalizációja és alkotmányosan alapvető állampolgári joggá tétele sem pontosan úgy lesz, ahogyan az bejelentetett. Sőt: még a bérfőzés jövedéki adója sem feltétlenül szüntethető meg úgy, ahogyan a Fidesz szeretné. Meg ahogyan ígérte.
És azon már meg se lepődik a zember, hogy uniós szabályokba ütközik az Európa élelmiszer-hulladéka beáramlásának megakadályozását célzó kormányzati szándék is...
Arról már nem is szólva, hogy az uniós források azonnali és radikális átcsoportosítása sem megy brüsszeli jóváhagyás nélkül - az Európai Bizottság pedig korántsem biztos, hogy örömtáncot lejt egy ilyen kezdeményezésnek.
Mindemellett pedig az uniós szabályok szempontjából - ha nem is a törvény betűjét, de a törvény szellemét tekintve - meglehetősen neccesnek tűnik a köztisztviselők indoklás nélküli elbocsátását lehetővé tévő törvénymódosítás is.
Mint ahogyan nem éppen tűnik harmonikusnak az EU-szabályozással a minap bejelentett, új sporttámogatási rendszer sem...
És lassan nem is tudom, hogy marad-e olyan kormányzati ötlet, ami nem ütközik itt-ott uniós szabályokba.
Pedig nem olyan bonyolult ez. Igazából egyszerű, mint a foci.
Itt is vannak bizonyos szabályok, amelyeket be kell tartani, és e szabályok között lehet látványosan, de nagyképűsködve focizni, lehet egészpályás letámadásokkal operálni, lehet kreatívan és ötletesen építgetni a támadásokat, és lehet védekezésre beállva kibrusztolni is az ellenfelek rohamait.
És ugyan Maradona vagy legutóbb Henry óta tudjuk, hogy még ha szabálytalan is, olykor kézzel is lehet eredményesen játszani ezt a játékot. Csak nem biztos, hogy érdemes. Mert előbb-utóbb kiutálják a rendszeresen és szándékosan kezező játékosokat a pályáról.
Akkor meg aztán se eredmény, se játék. Csak duzzoghatunk magunknak a partvonalon túl.
Szerző: Michael Knight
· 4 trackback 144 komment
Címkék: média politika fidesz kormány pálinka társadalom európai unió állam gazdaságpolitika böszmeség elkúrás demagógia médiatörvény kormányzás adócsökkentés csontváz kétharmad 29 pont eu tagság
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Kétmilla elég lesz? 2010.07.01. 09:17:51
Trackback: Válságkezelés tory módra 2010.06.28. 11:50:41
Trackback: Pofon a szarnak 2010.06.28. 09:44:11
Trackback: Schmitt Pál Caligula lova 2010.06.24. 22:50:40
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Steppenwolf 2010.06.24. 14:59:37
Szittyós Feri 2010.06.24. 14:59:39
biobender 2010.06.24. 14:59:39
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.06.24. 15:00:52
fvipera 2010.06.24. 15:07:02
nestrot10 2010.06.24. 15:08:05
Girhes Joe 2010.06.24. 15:08:31
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.06.24. 15:08:50
Tutod, fél év múlva Orbán Viktor elnökli az egészet. Meg a Fidesz miniszterei, Hát basszus, az a minimum, hogy a játékszabályokkal tisztában legyenek. Akkor tudnak - ésszel - alakítani is rajta. Uniós szinten.
DominoFX 2010.06.24. 15:13:45
DarthVader 2010.06.24. 15:14:04
nestrot10 2010.06.24. 15:14:23
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.06.24. 15:15:00
Girhes Joe 2010.06.24. 15:15:21
Ja, és így utólag bocs a trágárkodásért, kicsit felkaptam a vizet azon, hogy mi mindent megmond nekünk az EU hogy hogyan csináljuk és hogyan ne. Ez már nagyonis túlmegy a klub játékszabályainak betartásán, az max. a hiánycél betartatása lenne, szerintem. Vagy akkor csináljunk Európai Egyesült Államokat és kormányozzanak helyettünk Brüsszelből, de ez így fából vaskarika, hogy szabad kormányunk van, amely azt csinál, amit szabad...
Dr Kangörény 2010.06.24. 15:20:21
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.06.24. 15:21:50
Igen, az EU egy ilyen furcsa teremtmény. Azzal, hogy beléptünk, feladtuk a nemzeti önállóságunk egy részét. Ez volt a "belépődíj", ha úgy vesszük. És azon meg lehet számolgatni, hogy megéri-e bent lenni. Szerintem minden uniós szabállyal együtt is határozottan igen.
Jól látod egyébként: szabad kormányunk van, amely azt csinál, amit szabad. De ez így lenne akkor is, ha nem lennénk EU-tagok - tekintve, hogy a gazdaságunk szinte teljes egészében az EU-hoz kötődik. Egy fontos joggal többünk van viszont: tagként beleszólhatunk az uniós játékszabályok alakításába.
A focira visszatérve: ha nem tetszik a lesszabály, tegyünk javaslatot a megváltoztatására. Elvégre benne ülünk a FIFA elnökségében, jogunk van rá...
Girhes Joe 2010.06.24. 15:26:18
Ez így szépen hangzik, csak éppen az esetek többségében nem fekete és fehér a kép, nem arról van szó hogy 2+2 az EU szerint 4, szerintünk meg 5 (vagy fordítva). Sok esetben gumiszabályokról és azok interpretációjáról van szó, ez a jegybanki függetlenség is szép hangzatos elvárás, csak éppen a mindenkori uniós tisztviselők hozzáállásán múlik, hogy egy adott intézkedést ezzel összeegyeztethetőnek tekintenek-e vagy sem (a jegybankelnök fizetésének módosítása tipikusan ilyen terep). Fájó kimondani, de úgy tűnik, tényleg tendenciózusan úgy értelmezik a játékszabályokat Brüsszelben, hogy a nemzeti kormányok kötelesek a nagybefektetők érdekeit előbbre venni a nemzeti érdekeknél, végső soron erre megy ki akár a jegybanki függetlenség, a szeszfőzés, az uniós források felhasználása, de akár még a médiaszabályozás ügye is. A még fájóbb meg az, hogy még ebben se következetesek, a nagyoknak (franciák, németek, britek) többet szabad, mint a kicsiknek... Az EU-belépéskor azért nem egészen erről volt ám szó! (Magam is igennel szavaztam rá anno, és csak az utóbbi egy hónapban ingott meg a véleményem...)
brczi 2010.06.24. 15:27:36
Girhes Joe 2010.06.24. 15:28:13
Akkor nem magyar állampolgárokat mondok, hanem Magyarország területén állandó lakhellyel rendelkező lakosokat, így mindjárt elfogadják az EU-ban is. De valójában nem ez a bajuk, hanem az, hogy a saját főzésű pálinka nyilvánvaló konkurencia a leadózott kereskedelmi pálinkával szemben... pénzről van itt szó, semmi másról, lásd az előbbi kommentemet.
brczi 2010.06.24. 15:30:30
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.06.24. 15:35:15
Girhes Joe 2010.06.24. 15:38:45
Igen, elméletileg.
Gyakorlatilag meg azért látszik, hogy messze nem ugyanolyan kényesek Brüsszelben arra, ha egy abszolút IMF-konform kormány szól be a jegybanknak, mint amikor egy IMF-filozófiával részben szembemenni próbáló kormány teszi ugyanezt. Anno Bod Péter Ákos elmozdításával és lecserélésével Surányi Györgyre nem nagyon volt bajuk odakint, igaz nem a legjobb a példa, mert akkor még nem voltunk EU tagok. De azért akkor is osztották már szépen az észt nekünk Nyugatról.
Bergeroth 2010.06.24. 15:39:41
A véleményem pedig a szokásos:
Ti akartátok a fideszt, hát most megkaptátok.
Innentől kezdve pedig minden fidesszel kapcsolatos nyavalygás és sírás-rívás, teljességgel irreleváns.
brczi 2010.06.24. 15:40:20
Robika87 2010.06.24. 15:43:44
Az új piac miatt vettek be minket az EU-ba, nem csupa szeretetből, meg jófejségből, ne legyenek senkinek illúziói:)
genyamagyar 2010.06.24. 15:43:53
brczi 2010.06.24. 15:44:33
Avatar 2010.06.24. 15:45:52
Legalább annyira kell Mo-nak betartania az EUs jogszabályokat, mint amennyire az egyszerű állampolgárnak be kell tartani az ország törvényeit.
Ennyi erővel:
"Engedelmeskedjünk mindenben a Viktornak, hiszen ő tudja hogy mi a jó. Úúúú leborulok előtted Fidesz semmittevő, semmihez se értő diplomás értelmiségiek csapata!!! "
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.06.24. 15:50:03
Rob67 2010.06.24. 15:52:20
Idejössz és mosdatlan széjjal csulázol ide?
Anyád nem tanított meg rá, hogy nyilvánosan csak a taplók 'geciznek'?
Nem, vélhetőleg nem.
Kivert az istállóba mi? Mondjuk nem csodálom.
Ha véleményed van, tanulj meg érvelni, ez a parszt magatartás meg elég a jobbik gyűlésen.
terrer 2010.06.24. 15:53:09
Itt pedig mindig akkor lesz jó, ha Brüsszel elégedetlen a törvényeinkkel, mert nem tudnak akkorát szakítani rajtunk, mint amekkorát szeretnének.
Májkülnájtnak meg ha fontosabb a "diplomácia" (értsd: nyaljuk fényesre Brüsszel s.ggét akkor is, ha mi ezzel nagyon rosszul járunk), mint a saját érdeke, akkor költözzön ki Brüsszelbe!
"Michael Knight harcba száll a demagógiával, az elbutulással"
Hát, Májkül... ezt a harcot most elvesztetted. Magaddal szemben legalábbis biztosan.
Rob67 2010.06.24. 15:56:48
Mindenki cuclibkomcsi az eurüban, csak egy igaz ember van a mi Viktorunk...
Ez annyira mulatségos.
Viktor a mi gladiátorunk.
Off: kezdődik a meccs. Hajrá Szlovákia! És persze az anyámat...
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.06.24. 15:57:17
(Ez utóbbi kifejezést egyszer, úgy tíz-tizenöt éve mondta nekem a Fidesz egyik naggyon vezető politikusa. Nem mondom meg, hogy melyik Lajos volt ;-) Mindenesetre kitüntetésnek vettem.)
Gyurbán Fletor 2010.06.24. 15:57:35
brczi 2010.06.24. 16:01:54
Roy 2010.06.24. 16:24:14
businesscommer 2010.06.24. 16:25:57
businesscommer.blog.hu/2010/06/15/ki_vasarol_stadiont_kettot
SiKom 2010.06.24. 16:27:26
Ha én lennék az Európai Unió, aki ideborítja az élelmiszerszemetét, én se örülnék, ha el akarnák rontani az üzletemet.
"Egyék csak a szart a magyarok, ne lázadozzanak" -- ezt szeretné az EU.
Hát egy francot!
Devil 2010.06.24. 16:28:46
Tudod Orban nem az az elfogulatlan harmadik fel aki objektiven iteli meg Gyuircsany tevekenyseget, es amit o mond, nem feltetlenul van ugy.
Bocs hogy Orbant mondtam "jobboldali media" helyett, de hat vegulis ki ott a fonok?
DarthVader 2010.06.24. 16:40:04
"Mit adtak nekünk a rómaiak? " :)
Vámpír\\\'08 2010.06.24. 16:42:05
Kicsit unom már hogy mindenbe beleugatnak. Az oroszok sem pofáztak bele ennyit a dolgainkba annak idején.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.06.24. 16:44:14
amikor az elmúlt nyolc évben valaki azt mondta, hogy "de a Fidesz is...", akkor visszakézből jött a válasz, hogy nem a Fidesz van hatalmon.
szólok, hogy most már a Fidesz van hatalmon. és mivel FORRADALOM van bazmeg, mindennek másként kell(ene) lennie, mint az elmúl nyolc évben, következésképpen nem lehet hivatkozási alap, hogy a nemzetáruló judeoliberálbolsevikok mit csináltak vagy mit nem csináltak.
egyetértünk???
kokavec 2010.06.24. 17:01:35
piefke 2010.06.24. 17:05:10
Vámpír!
Én úgy emlékszem, az oroszok kétszer is itt jártak tankokkal és pár százezer karonával... Te láttad már az EU hadoszlopait Budapestet szarrá lőni?
Jó, ha tudod, fiam, hogy jelenleg nincs is egységes európai hadsereg...
algi 2010.06.24. 17:07:44
Avatar 2010.06.24. 17:16:20
:)
És mégis a néppárti frakció a legnagyobb, aminek a fidesz is a tagja.
Ha annyira liberalizálandó Viktor kedvenc kábítószerének házi előállítása, akkor egyeztesse le velük is, és módosítsanak a direktívákon. Persze az EU parlamentben nincs 2/3-a a fidesznek, de még a néppártnak sem, szóval nem úgy fog működni az egyeztetési folyamat mint itthon a "nemzeti konzultáció".
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.06.24. 17:16:54
Bergeroth 2010.06.24. 17:20:16
A másik megoldás, hogy kilépünk az EU-ból, szerintetek tényleg jó lenne? Az, hogy itt állna az ország egyedül szabad gyarmatként, az jó lenne?
Még azt is megkockáztatom, hogy az oroszok betámadnának minket, tankokkal, fegyverekkel.
Egy tehetetlen, piac, gazdaság és jövő nélküli gyarmat mindig jó ürügy arra, hogy egy nagy hal újabb határokat építsen ki magának. Ez persze nagyon durva utópia, de simán benne van a pakliban.
terrer 2010.06.24. 17:28:22
Ti ott a pártközpontban valóban karakterre kapjátok a pénzt, minőségre való tekintet nélkül?
kokavec 2010.06.24. 17:29:12
Azért vagyunk EU tagok, hogy valami védelmet kapjunk a hatalom közelébe kerülő magyarokkal szemben. Bármilyen szarul is hangzik.
old_field 2010.06.24. 17:32:44
ez rosszabb, mint a kormány.
terrer 2010.06.24. 17:33:01
Hurrá.
Ennek te - nyilván egyszerű fejszerkezetedből adódóan - még örülsz is. Hát... akkor vigyázz, mert ellened is küzd Májkülnájt! Olvasd csak el ott fent balra: "harcba száll... a politikai hülyeséggel"
Ja, piros bögre már befigyel ott a polcon?
terrer 2010.06.24. 17:36:06
Nekem nem úgy tűnik. Inkább azt látom, annyit loptak, amennyit még éppen nem szégyelltek. Ez lehetett az egyetlen kontroll. És mivel ugye tudjuk, hogy nem voltak valami szégyenlősek...
old_field 2010.06.24. 17:40:11
húúhhaaa...
én meg már azt hittem,h csak a piac kellett nekik, meg hogy behozzák a szemetet... szó szerint és átvitt értelemben is.
Fittipaldi 2010.06.24. 17:40:53
"A radikális és azonnali adócsökkentés ígéretének pedig lőttek." - a július 1 és január 1 túl késő? Persze nyilván jobb lenne pont azonnal és nullára...
Az EU szabályokról meg az a véleményem, hogy semmiképp sem az a végső cél, hogy azokhoz feltétel nélkül igazodjunk, mert ez nem valami BTK.
Mi is alkotjuk az EU-t, ezért tudjuk a szabályokat befolyásolni. A mi érdekünk a közösség érdeke, mivel a közösség része vagyunk. Ha pedig valamelyik szabály ellentétes az érdekeinkkel vagy céljainkkal, akkor nem igazodni kell hozzá, hanem abba az irányba hatni, hogy az megváltozzon.
Minden egyéb hozzáállás lúzerség.
Avatar 2010.06.24. 17:41:07
Van erre valami forrásod, vagy bizonyítékod is, vagy amolyan kuruc.info-n terjedő urban legend?
Bundili 2010.06.24. 17:45:04
Bundili 2010.06.24. 17:45:17
kokavec 2010.06.24. 17:45:33
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.06.24. 17:45:54
Már 2004-ben sem voltunk nettó befizetők.
Chicano 2010.06.24. 17:47:38
kokavec 2010.06.24. 17:48:55
vakvarju 2010.06.24. 17:52:03
old_field 2010.06.24. 18:03:11
kiborítás? dehogy is pubi...:)
a naivitás vagy/és butaság egy szinten már szórakoztató.... :)
még hogy az eu azért van , h megvédjen bárkit is.
ez röhej.
Chicano 2010.06.24. 18:07:32
Biztosan én látom rosszul, de Szlovákia az utóbbi időben csúnyán és többször kezezett, és a végén még mi kaptunk fekete pontokat az EU-tól. Nehéz lesz ezek után elmagyarázni a nagyérdeműnek hogy az EU egy pártatlan gorállovagokból álló testület ami csak jót akar nekünk. Mert mi történt most is: az EBESZ "sajtószabadság képviselője" elmarasztalja a Magyar kormányt. (Link: www.hirszerzo.hu/cikk.allj_az_ebesz_aggodik_a_magyar_mediatorveny_miatt.156147.html ) Azok után ahogy az EBESZ a szlovákiai nyelvtörvényre reagált (le se szarta hiába kapálództunk) én nagy ívben teszek az EBESZ-re meg az EU-ra is. Hozzáteszem én eddig nem voltam EU szkeptikus de az utóbbi időben nagyon tele lett a hócipőm evvel a kétszínű álszent bagázzsal.
kokavec 2010.06.24. 18:09:06
a te jogaidat valóban nem kell félteni. Gép vagy. O.V. majd megmondja mit kell gondolnod, meg is paskolja a fejed és még felelősséget sem kell vállalnod semmiért.
Chicano 2010.06.24. 18:14:12
old_field 2010.06.24. 18:16:43
valami bekattant nálad : ov fóbiának tűnik.
ha szövegértelmezési gondjaid volnának ,annyit írtam :
hogy nem kéne eu szemétlerakójának lennünk, sem élelmiszer téren, sem szó szerint(német bálák pár éve) .
aki ebből orbánra asszociál azzal nem lehet mit kezdeni.
kokavec 2010.06.24. 18:17:51
businesscommer 2010.06.24. 18:23:45
és akkor még mindig lehet azt gondolni, hogy dögöljön mega világ, csak elég kicsi az esélye, illetve ha be is következik, borzasztóan sz@ar lesz egyedül örülni...
kokavec 2010.06.24. 18:24:56
Bizony nem kánaán az EU sem, vannak gondok, ld. szemétimport. Amiket mellesleg magyar politikusok engedélyeztek kenőpénzért, és így elég gyorsan vissza is értünk az alapproblémához. Hogy ti. az EU-nál csak az lenne rosszabb, ha a magyar hatalmi gárda kezébe kerülne a kontroll nélküli irányítás.
Chicano 2010.06.24. 18:26:00
old_field 2010.06.24. 18:26:30
nehéz volna komolyan venni az ilyet.
őt az eu védi meg orbántól... :)
az eu max a saját érdekeit ,a domináns államok gazdasági érdekeit szolgálja alapvetően és baromira nem érdekli, hogy 1 ember milyen körülmények között él...
azt szabályozza, hogy 1 tyúknak mekkora terület, táplálék jár.
de azt , hogy hány 100.000 gyerek éhezett/éhezik nálunk arra tesznek nagy ívben.
Chicano 2010.06.24. 18:30:39
vizesnyolcas 2010.06.24. 18:46:36
"Barátom, ez csak városi legenda. A számok itt vannak..."
Ez a forrás nem tartalmazza azokat a bevételeket, amelyekről az EU-csatlakozással lemondtunk.
És természetesen az sem jelenik meg benne, hogy a privatizáció mellett az EU-csatlakozás volt az, amely a hazai termelők számára jelentősen zsugorította a belső piacot.
Sir Galahad 2010.06.24. 18:51:32
businesscommer 2010.06.24. 18:55:21
És Szlovákiában sem élek, ugyan évente néhányszor arra járok, és semmi nyomát nem látom magyarellenességnek. Lehet, hogy helyben más, és tényleg élhetetlen magyarként Szlovákia, de sem tömeges bevándorlás nincs, és nekem sem kell felhúzott kocsiablak mögött rettegnem a szlovák utakon. Gondolom te sem Szlovákiában élsz. Sajnálom mindenesetre, mert kiváncsi lennék, hogy milyen hatása van a nyelvtörvénynek vagy a Benes-dekrétumoknak.
Kalmár 2010.06.24. 19:02:54
Az EU azért ad pénzt, hogy húzgáljuk ki a szöllő tőkéket, almafákat, és általában ne termeljünk.
Köszönöm szépen, inkább nem kell.
Ha úgy kapunk pénzt, hogy közben levágják a kezünket és a lábunkat, akkor majd egy idő után már csak az ő segélyeiktől függ a sorsunk.
Megszüntetik a feldolgozó ipart, mezőgazdaságot.
Legfeljebb összeszerelhetjük az ő cuccaikat.
Igenis remélem, hogy a Fidesz nem lesz olyan hajbókoló senkifia, mint a szocik. Mindig minde hülye korlátozást elsőként veszünk magunkra.
Ausztriában is szabad páleszt főzni hasonló feltételekkel, mert valamelyik királynőtől kapták a jogot sok száz éve.
HA emlékszel a HACCP-t is bevezettük ész nélkül, kőkemény büntetési terhek mellett, persze sok sok Eu tagállamnak eszében sem volt ezt így megtenni, mert olyan, sokszor felesleges terhet rót a kis és közép vállalkozásokra amiket nem bír el. Mi elbírtuk. Csődbe is mentek sokan. Tudom én, hogy vannak szabályok, de amelyek fontos nemzeti érdeket sértenek azokért igenis meg kell harcolni.
Nem kellenek nyuszik, a te felfogásod a rabszolgák észjárása.
kokavec 2010.06.24. 19:15:02
Szimpatikusan leépíti a demokrácia intézményeit.
Chicano 2010.06.24. 19:17:42
Én nyilván nem a hétköznapi emberekről beszélek mert ez (szerencsére) nem róluk szól. Én is járok szlovákiába, de inkább csak délre. Az ottani szlovákok normálisak. De sok szlovákiában síelő barátom panaszkodott rá hogy fent északon azért már nem olyan rózsás a helyzet. Tehát a magyarellenes kormánypropaganda valamilyen szinten ott működik.
papamaci1 2010.06.24. 19:25:48
Ha Németország nem könyörül (a bűnös ország, a bűnös nép...) akkor az EU most omlik össze. Más esetben 10 év múlva....
(Zárójelben:: Gyurcsány mindent eladot az EU-nak ---persze őt jobban is szeretik.. Ő bármit megtehetett. Hazudhatott, csalhatot, lophatott....OVi próbál egy szuverén ország miniszterelnökeként viselkedni..ez a bűne...)
borovi 2010.06.24. 19:31:00
Kurgán 2010.06.24. 19:36:41
Mi akartuk, hogy részei legyünk egy olyan közösségnek, amelyen belül a munkaerő és a termékek szabadon mozoghatnak. Ezt lehet úgy is felfogyni, hogy az EU gyarmata vagyunk, csak nem nagyon érdemes. Pont fordítva kellene, lett az országnak egy többszáz milliós felvevőpiaca. Csak ugye az a fránya verseny. Igenis az EU-s tejet, húst, akármit be kell engedni az országba, ha tetszik, ha nem, és a magyar pálinkát is csak olyan feltételekkel lehet csinálni, ahogy bárki másnak lehet az EU-ban. Leginkább egy dolgot lehet tenni, mindenki szabadon eldöntheti, melyik terméket veszi le a polcról.
Sajnos az a gond úgy általában a politikusainkkal (az előző garnitúrával is), hogy van egy csomó „szakpolitikus” köztük, csak kevés, aki ért is ahhoz, amibe beleszól. Nagy részük ténylegesen dilettáns. Régebben azt hittem, csak minket néznek hülyének, de ez egyre valószínűtlenebbnek tűnik.
Húsleves 2010.06.24. 20:06:26
Gyurbán Fletor 2010.06.24. 20:17:38
nehogy svájc vagy norvégia szintjére süllyedjünk
nem nemsiker_s 2010.06.24. 20:39:28
"Európa 30 országában több mint 250 ezer újságírót képviselő Európai Újságírók Szövetsége. A brüsszeli szervezet szerint a a tervezet "nem felel meg a pluralizmus és a sokféleség európai normáinak", és "az órát azokba az időkbe állítaná vissza, amikor Magyarország kommunista uralom alatt és a média állami ellenőrzésének árnyékában élt".
Azért én megnézném, hogy milyen politikai vagy pénzügyi lobbi áll ezek mögött az ujságírók mögött,
különös tekintettel arra, hogy amikor pesten kilövöldözték az emberek szemét, egy rohadt szavuk nem volt.
Nem volt akkor sem egy szavuk, mikor a szlovákok a nyelvtörvényt meghozták.
Az uniónak pedig szeme sem rebbent, amikor a Románok, az unióba lépés után, bejelentették ukrajna felé területi igényüket, egy fekete tengeri szigetre, ami ugye szabálytalan, mivel a belépés egyik feltétele éppen az volt, hogy semmilyen állam felé nem lehet területi igénnyel élni.
Az unió majd hozzászokik ahhoz, hogy velünk is lehet rugalmas.
Átvitel honvéd 2010.06.24. 20:40:24
Hajlok arra, hogy ez az EU-s mizéria tizedannyira sem előnyös Magyarország számára, mint az a hagymázas kép, ami az emberek fejében erről a dologról élt, és él még ma is. Például közben világosan kiderült, hogy szó sincs semmiféle "értékalapú" közösségről. Az a "közösség", ahol egy (két) tagországtól politikai alkuként szó nélkül lenyelik, külön megállapodás keretében, hogy a Beneš-dekrétumok érvényesek -- ezzel legitimálva az EU-s "értékekkel" világosan és szögesen ellentétben álló törvényt --, ott nincs "értékalapú" közösség, ott jól láthatóan egy értékalapú közösség látszatába csomagolt, részleges érdek-egyezőségek mozgatta közösségről van szó. Azt is feszegethetnénk, hogy ebből a nagy EU-s fellendülésből némi közvetlen pénzen kívül (...ha épp nem sikerült nettó befizetővé válnunk) konkrét hasznunk nemigen származott... mi magyarok az EU-s csatlakozástól nemzetközi szinten pl. azt vártuk, hogy a speciálisan magyar nemzetiségi helyzetre megoldást fog nyújtani. Ehhez képest az összes, ezzel kapcsolatos vitás kérdésben az EU felső szervei barátságosan széttárták a kezüket -- így volt ez a szlovák nyelvtörvénynél, Sólyom szlovák fogadtatásánál, és a tokaji borvidékkel kapcsolatos pereskedéssel kapcsolatban is. Az EU-n keresztül gyakorlatilag semmilyen, EU-direktívában egyébként kimondott jogunkat nem tudtuk érvényesíteni. Eközben még jó, hogy az Európai Bizottság (abszolút nem demokratikusan választott szervezet...) bürokratái nem intézték el nekünk, hogy nyakló nélkül lehessen pl. a Monsanto licenszjog alapján "kölcsönadott", génmódosított szemetét termeszteni, egy életre elintézve (a génmódosított faj természetbe kikerülésén keresztül), hogy igényes piacra többé ne szállíthassunk pl. gabonát v. kukoricát. ...Sőt, így utólag még jó, hogy Ferenc és társai addig tribliztek a labdával, amíg bizonytalan időre kitolódott a monetáris unióhoz való csatlakozásunk, és a gyengébb gazdaságunk vs. külső szabályok mentén működő valuta miatt nem szívunk, mint a torkos borz, lásd görögök v. szlovákok.
Szóval ez az EU-s dolog eléggé kétélű fegyver, és ha Orbánék feszegetik a kereteit, nézetem szerint az csak annak jele, hogy az EU-s keretek Magyarország szempontjából nem épp optimálisak. Megjegyzés: lehet mondani, hogy no persze, Orbánék nem a "gazdasági", hanem a "demokratikus" kereteket feszegetik, mire én azt mondom, hogy mennyire "demokratikus eszménykép" az a nyugati világ, jelen esetben pl. az USA (...egész Nyugat-Európa tevőleges asszisztálásával), "aki" elmegy Afganisztánba háborúzni, a "terrorizmus elleni háború" örvén, voltaképpen azért -- ahogy ez a közelmúltban kiderült -- hogy az USA lítium-, kobalt-, és aranyüzletének ágyazzon meg. Én azt mondom, ne használjunk nagy szavakat, farkastörvények uralkodnak mindenütt, többé- vagy kevésbé demokratikus máz mögé rejtve, és az EU ennek csak egy megvalósulása valamilyen részleges érdekegyezés mentén. Ennek az érdekegyezésnek vannak határai, és ha Orbán a megállapodásokat a valós határok mentén feszegeti, azt jól teszi, ez a dolga.
Sir Galahad 2010.06.24. 20:59:52
nem nemsiker_s 2010.06.24. 21:00:06
Jossarian 2010.06.24. 21:13:15
ujeden 2010.06.24. 21:14:02
Angeleye 2010.06.24. 21:50:06
Rod 2010.06.24. 21:55:29
Csodálom, hogy ennyi fröcsögőm rövidlátóm orrbánviktorszarjátevőm hipnotizált fityiszes között hogyan bírsz levegőt venni :) Bár, elég gyorsan hozzá lehet szokni, hogy csak gyurcsányozni bírnak meg hátrafelé mutogatni; most, hogy lehetne értelmesen cselekedni, nem megy. Ez van. A zemberek is be lettek csapva, nem kicsit, nagyon, csak nem hajlandók beismerni, mer a nép kormánya ilyet nem tesz.
Devil 2010.06.24. 22:09:39
És ezekkel az Orbán-törvényekkel nem az a baj hogy az EU a fejét csóválja miattuk, de nem ám!
Az a baj velük hogy vagy feleslegesek (pálinka) vagy veszélyesek (hiánycél növelése) vagy átgondolatlan sületlenségek (adó-jogszabályok) vagy a demokratikus jogrendszert, szabadságjogokat veszélyeztetik (médiatörvények). Ezek az EUn belül és kívül is megengedhetetlenek.
Az EU az egyetlen logikus lépés arra hogy 50 év mulva Európa ne ott tartson mint ma Afrika. Nem muszáj EU tagnak lenni, ki lehet állni a sorból, és csendben eltűnni a sullyesztőben mint Jugoszlávia vagy a Szovjetúnió.
Biztos vannak hülye EUs szabályok (ti is az EU polgárai vagytok, miért nem szóltok a választott EU képviseliteknek? tudjátok egyáltalán kik azok?) de ha Európa nem folytat egységes politikát, nincs egységes stratégiája, egységes jogi normái, széjjelhullik.
Devil 2010.06.24. 22:10:32
csorsza 2010.06.24. 22:26:52
oda ne legyünk már az ijedelemtől, mit sápadoznak az eu-s bürökraták és gittegyletek Brüsszelben... Se jobbak, se rosszabbak nem vagyunkaz átlagnál.
Devil 2010.06.24. 22:27:33
Devil 2010.06.24. 22:27:55
syllogz 2010.06.24. 22:28:15
De halistennek sikeresen szetvertuk az ocsmany MgTSz-eket es kaptunk par millio nadragszij-telket, amin aztan semmit nem lehet eladasra termelni.
Es milyen jo is az, hogy jogi szemely (ertsd: mg-i termelo ceg) nem birtokolhat termofoldet Mo-on.
Juhhee!!
Lucernaböde 2010.06.24. 22:28:47
Szóval aki ezen a témánkikattan a hülye. Azt meg pont leszarom, hogy az offsoros Simornak ez nem tetszik.
kokavec 2010.06.24. 22:30:04
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.24. 22:31:10
Miért, talán nem voltak?
Devil 2010.06.24. 22:34:41
Nem ez lesz az első ilyen vélemény amit kapni fogunk, jönnek majd az amerikai nagykövetek akik "antiszemitizmusról brekegnek" meg a "hazaárulók" akik külföldi lapokban merne2 publikálni Őfelségéről valami Neki kellemetlen véleményt - mert hazai újságban erre nem lesz lehetőségük. Meg lesznek majd mindenféle más hazaárulók is, ezeket mindig elő lehet venni és pellengérre állítani ha pld. el kell terelni a figyelmet azrról hogy mekkora bukás a gazdaságpolitika, mennyire elszigetelődünk külpolitikailag, mennyivel nőtt a szegénység, mennyivel lett kilátástalanabb elérnünk a nyugati életszínvonalat.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.24. 22:37:00
Hát ha a szlovák nyelvtörvény maradhatott, akkor szerintem ezek ahhoz képes piti ügyek.
Érted, a legtöbb teljesen pozitív kicsengésű, és igazából az Uniót sem bassza fel.
Őszintén, amikor azt látom, hogy az ügyeim ezért nem haladnak, mert 36 ingyenélő aktakukacon kell átmenniük halál feleslegesen, akkor úgy vagyok vele, hogy rugdossák csak ki őket, már azt, amelyik nem dolgozik, vagy idióta, vagy felesleges.
Nem ezért fizetek adót.
Meg amikor a Simor fizetéséről van szó, hát ki a faszom az a pofa, hogy 8 millát keressen?
2-ből már éhenhalna?
Vagy fizesse az EU ha szerintük nem törvényes.
Esetleg el lehet innen menni.
kokavec 2010.06.24. 22:38:16
eszq 2010.06.24. 22:46:09
Higgyük el, vegyük komolyan, hogy néhány óra alatt megértették pl. a médiatörvény lényeges pontjait és rögtön tiltakoznak, miközben a köztársasági elnököt nem engedik be egy másik eu országba minden eu tiltakozás nélkül? Sőt a nyelvtörvény is belügy?
Egyébkánt miért a kudarcélményt kell keresni- még ha nagyrészt nincs is.. - miért nem a + dolgokat? Ill. 8 évig miért nem így volt, mint most??
Átvitel honvéd 2010.06.24. 22:46:36
Az EU-tagság láthatóan nem akadályoz meg semmit, kivéve, ha valamilyen tett valakinek eredendő érdekébe ütközik (ahogy volt ez eddig is, EU nélkül, csak formálisan nehezebben érvényesíthetően). Ez a valaki tipikusan nem mi, hanem az, akinek valós hatalom van a kezében. Abban az EU-ban, ahol a szlovák nyelvtörvény keresztül verését az EU egy szó nélkül tudomásul vette, ne beszéljünk már arról, hogy a puszta EU-tagság bármit megakadályoz. A románok nem azért nem piszkálják újabban a magyarokat, mert az EU erre biztosítékokat ad, hanem mert rájöttek arra, hogy ez nem áll érdekükben (párhuzamosan azzal, hogy Moldovában kezdtek keresgélni). ...De ha piszkálnák, az EU bürökratái bölcsen hallgatnának. Ha verekedés lenne, lenne egy kis elítélés, meg szemöldök-ráncolás -- mi pedig néznénk hülyén, ahogy a bányászjárás idején, EU nélkül is, na kösz. Azt, hogy jönnek-e befektetők, az határozza meg, hogy előnyös-e "idejönni" -- és ennek csak kis része az EU-tagság. Mi a helyzet Norvégiával? ...GDP attól van, hogy mi, Magyarországon mit csinálunk -- ismét csak, az EU-tagsággal v. anélkül. ...Hogy Oroszországnak mennyire vagyunk kiszolgáltatva, azt bontsuk ketté: katonailag (NATO tagok vagyunk -- innentől mi a fenéről beszélünk -- és egyébként hogy a fenébe méred össze, már csak a földrajzi elhelyezkedését tekintve is, katonai szövetségi státusát nem számítva, Grúziát Magyarországgal?! ), illetve gazdaságilag... ez utóbbival kapcsolatban elmondom neked, hogy a teljes EU ki van szolgáltatva pl. az orosz gáznak, és amíg olyan hülyék vagyunk, hogy a gáz a működésünkhöz "életfontosságú", addig ki is leszünk (...nekünk persze, magyaroknak, lehetne annyi eszünk, EU-val v. anélkül, hogy csökkentjük a gázfüggőséget). Egyébként minden stimmel, gratulálok.
Devil 2010.06.24. 22:48:06
Azt használják ki hogy a közvélemény könyebben felfog egy 10 milliós korrupciót mint egy olyan törvényt ami milliárdokat húz ki az adófizetők zsebéből.
Aki meg akarja szűntetni a korrupciót, az a pártfinanszírozással kezdi, de erre sem jutott eddig idejűk, sőt, az előző ciklus alatt aktívan akadályozták egy tiszta pártfinanszírozás (ugyanis korrupciós pénzek jó része a pártkasszákban landol) létrejötét; azt mondták nekik van jobb, de eddig nem álltak vele elő (nem is fognak).
Átvitel honvéd 2010.06.24. 22:48:33
Olvasgass a külföldi szaksajtóból, '90-től felfelé, célszerűen azokból a korszakokból, amikor a szadesz nem volt közel a húsosfazékhoz...
Valaki más 2010.06.24. 22:49:16
Valaki más 2010.06.24. 22:51:00
eszkep 2010.06.24. 22:58:38
Egyrészt az országot nem Brüsszelből irányítják, másrészt eddig csak az előző nyolc éves ciklusban marasztalták el Magyarországot, pl. a költségvetési adatok meghamisításáért.
Hogy a sok itthoni retardált hülye meg a demokráciát félti a pálinkafőzés liberalizációjától, meg a magyarországi jegybankelnök fizetésétől (mely kétszerese (!) az amerikai kollégájának), az már szánalmas vergődés.
eszkep 2010.06.24. 22:59:46
Devil 2010.06.24. 23:00:07
Szerintem a nyelvtörvénynek nagyobb a füstje mint a lángja, és az EU azért nem lépett közbe mert a törvény végrehajtása során dőlt volna el hogy szenvednek-e a szlovákiai magyarok jogsérelmet (korlátozzák-e az anyanyelv használatát); de ez eddig nem igazán történt meg, és talán már Szlovákiéban sincs meg ehhez a politikai akarat.
Grúzia csak egy példa volt arról meddig mernek elmenni az oroszok; minket valószínűleg más módszerekkel vonnának védő szárnyaik alá.
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.06.24. 23:03:05
kokavec 2010.06.24. 23:07:44
Devil 2010.06.24. 23:08:11
Az EU nem tudom miben marasztalt el minket is mikor, de ha van konkrét listád, szívesen elolvassuk.
A médiatörvény miatt nem marasztalt el minket az EU mert még csak tervezet; de más EU-tól független nemzetközi szervezetek aggódnak miatta.
Sikerült a Fidesz másik kedvenc propaganda-témáját, SImor fizuját is belevenned a hozzászólásodba, ezért külön gratuláció jár, Bár ennek semmi köze a média-törvényhez vagy az EU-hoz; a fizetését meg mérhetjük a dalai lámáéhoz is, és akkor még jobb propagandát kapunk; de szerintem Csányi, Demján is keres ennyit (vagy tizszer ennyit) és nincs ekkora felelősségük.
Devil 2010.06.24. 23:18:31
index.hu/kulfold/2010/06/24/eb_nem_tamadhato_solyom_kiutasitas_szlovakiabol/
Hogy ez használt-e Szlovákia EU-s megítélésének azt nem tudom.
Az üzenet annyi hogy ez a kakaskodás nem érdekli a nagyfiúkat, ők ezen régen túlvannak (német katonák vonulnak fel a Diadalív alatt...) tessék nekünk/nekik is túllépni és jó kisfiúnak lenni.
Devil 2010.06.24. 23:22:37
Devil 2010.06.24. 23:25:19
avionics 2010.06.24. 23:25:45
látszik most is csak az EU-val foglalkozol, ez a Michael Knight is már annyira unalmas mint a rengeteg lószar reklám a TV-ben te is csak el akarod adni a "termékedet", de hidd el semmit nem érnek a szavaid... mondom keress magadnak valami hasznos munkát ehelyett a mocsok helyett...
mizrolist 2010.06.24. 23:43:23
Mosolyra fel! :-D 2010.06.25. 07:26:15
Kivanom, hogy egyszer elj egy olyan orszagban, ahol ha mast gondolsz mint a kormany es azt leirod, akkor eloszor helyreigazittatnak, aztan ha nem teszed meg bezarnak. Nos gondolom azonnal a szabad velemennyilvanitasert kiabalnal...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.25. 07:26:48
ez a szandekos kezezes
algi 2010.06.25. 07:29:33
Mert beleköthetnék abba is, hogy a kultúrában meggyökeresedett drogfogyasztás és az abból származó káros hatások (alkoholos befolyásoltság totálisan elfogadott, sőt, menő, az alkoholos befolyásoltság alatt elkövetett erőszakos tettek pedig férfiasnak számítanak) nemcsak 100%-ig elfogadottak, hanem rögtön meg is lovagolja az új kormány az elszigetelten élő szegény parasztemberek alkoholizmusát.
nestrot10 2010.06.25. 07:32:44
Nagyon várom, hogy mikor ébred és "KEL fel " a NÉP!!!!
nestrot10 2010.06.25. 07:32:58
nestrot10 2010.06.25. 07:33:33
feledékeny 2010.06.25. 07:34:32
1.Nem erőszakkal csatoltak minket az EU-ba, hanem mi kértük a felvételünket oda.
2. A "szemetek", amivel elárasztanak minket a 80-as 90-es évek áhított vagyontárgyai voltak, amiket műholdas adók reklámjaiban irigyeltünk és nemzeti ünnepeinken Wartburg tetőn hoztunk haza vagy csempésztünk be az országba.
3. A külföldi tőke ( pfúj) gyorsan és hatékonyan modernizálta az országot, nélküle pl.nem is netezhetnénk, mert a Magyar Posta ( vagy később Matáv) enélkül még a telefon ellátást sem tudta finanszírozni (lásd: telefon fejlesztési hozzájárulás, amikor a saját pénzemen, 50 ezer forintért vehettem telefonvonalat, amire 3 évet vártam ) A múltkor olvastam valahol, hogy Európában Mo-on vannak arányaiban a legnagyobb számban modern benzinkutak ( Mert régen nem volt pl.ilyen kúthálózatra pénze a MOL-nak )
4. Ez az elmúlt 8 év herdálása azért hagyott maga után néhány infrastruktúrális tereptárgyat. Vagy azok a hidak, autópályák, szennyvíztisztítók stb.túl kicsik ahhoz, hogy észrevegyük őket? ( Nem érdekel itt most mindezek ára, mert erről nem Brüsszel tehet )
5. A liberális demokráciák előnye az, hogy pl. nyugodtan lehet itt is faszozni meg gecizni, mindenki elmondhatja a véleményét. Attól tartok egyedül a net fog maradni erre a célra, bár egyes arab országok remekül tudják a netes tartalmakat is blokkolni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.25. 07:37:54
Amúgy korrupció nyugaton is van; na most ha itt az ott szokásos 10% köré csökken a mértéke, akkor már jók vagyunk.
A két nyilatkozó zseininek azért én is gratulálok, meg azoknak az idióta újságíróknak is, akik egy kis polgármesterke szavára adnak.
Amúgy ez a kár még mindig kisebb mint a szocik műve, de ez ne zavarjon senkit.
nem védem amúgy egyik oldalt sem, csak mivel két rossz közül lehetett választani, a kisebbet választoptta az ország; és a 2/3 ellen soha nem is ágáltam én sem, mert az elmúlt 8 év egy helyben topogása helyett legalább megyünk valamerre. Vagy remélem legalábbis :D
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.25. 07:38:20
ehhez csak gratulálni tudok, ha te nem szólalhatnál meg az anyanyelveden, hanem innentől kezdve németül kéne beszélned, annak gondolom örülnél.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.25. 07:38:46
Uniós jogszabályok kimondják a kisebbségi nyelvhasználathoz való jogot ha jól tudom (ez nem biztos).
De azért nem ütközik semmibe.
Még az emberi jogokba sem.
decubitus 2010.06.25. 08:25:17
Kodomo 2010.06.25. 08:27:32
Másik téma: Ha jól tudom, Sólyom be nem engedését Szlovákia egy EU-s jogszabállyal indokolta. Ezért is fordult Magyarország az EU-hoz. Ha ezután az EU azt mondja, hogy nem kompetens a kérdésben, az azt jelenti, hogy Szlovákia tévesen hivatkozott és nem alkalmazhatta volna azt a szankciót, amit alkalmazott.
(Amúgy elég érdekes, hogy egy közjogi méltóságnak kevesebb joga lenne, mint egy gyalog állampolgárnak. Általában több szokott lenni.)
Magg (törölt) 2010.06.25. 08:36:55
Hát azért ilyen valótlanságokat már ne állíts légyszives!
Éltél már akkortájt egyáltalán, vagy valami mesekönyvből szeded az infóidat?
Ha nem felnőtt voltál azokban az években és - ezek szerint nyilvánvalóan a történelmi tanulmányokba sem ástad bele magad különösebben- , akkor honnan veszel ilyen zöldségeket?
Kis túlzással még klotyóra sem lehetett menni az oroszok engedélye nélkül, vagy pl. Brezsnyev elvtárs halálakor minden munkahelyen kötelező volt nézni a TV-n a temetést, stb, stb... (nem saját tapasztalat :)
exepszzed (törölt) 2010.06.25. 08:44:49
decubitus 2010.06.25. 08:45:57
decubitus 2010.06.25. 08:49:05
freddynemkrueger 2010.06.25. 08:49:37
Sötét korom 2010.06.25. 10:11:54
Az MSZP nem nyúlt (nem is akart) sem Járaihoz, sem a fizetéséhez 8 éven át (ami persze hiba volt). De az, amit a Fidesz csinál ebben az ügyben, az a saját maguk szembeköpése, a híveik megvezetése. Röviden: undorító!
exepszzed (törölt) 2010.06.25. 10:27:22
Szerintetek kinek lesz végülis igaza?
Én már szívesen látbnám simor meg kocsist (bkv vezető főfőbűnöző) ÉLETFOGYTIG BÖRTÖNBEN!
HAJRÁ VIKTOR!
Sötét korom 2010.06.25. 11:12:58
Lássa be minden OV hívő, hogy itt nem egy zseniről, hanem egy nagyon is szerény képességű emberről van szó. Ami persze ettől még lehet valakinek szimpatikus. De csodát várni tőle... balgaság.
DarthVader 2010.06.26. 23:24:16
Hát, kötelező ugyan nem volt, de azért nagy élvezettel nézte mindenki, és nagyon nagy volt a műsor tetszési indexe :)) Én is láttam, a munkahelyen, és talán többen még tapsoltak is :)