Diplomáciai kérdés

2011.05.15. 09:08

Lehet, hogy az enyhe paranoia jele a kormány balfaszságát látni mindenben, de mégis eszembe jutott, hogy Wolf Kati csalódást keltő 22. helyezése az eurovíziós dalfesztivál szombati döntőjében igenis a magyar diplomácia műve. Elvégre néhány napja azt lehetett hallani, hogy a diplomácia is megmozdul a siker érdekében...

Szögezzük le gyorsan, hogy nem vagyok egy Fáy Miklós, így minőségében nem tudom és nem is akarom különösebben értékelni Wolf Kati dalát, meg hát a műfaj sem fekszik nekem igazán - akkor inkább már Hendrix és a Led Zeppelin. Azt viszont azért meg tudom ítélni, hogy jobb volt annál, mint ahová végül pontozták. És a pontozás menetét látva az is nyilvánvaló volt, hogy nagyobbrészt nem a dal milyensége döntött, hanem leginkább a szomszédos meg a baráti országok szavaztak egymásra: a svédek a finnekre, az osztrákok a németekre, a portugálok a spanyolokra és így tovább.

És minden diplomáciai erőfeszítés ellenére valamiért csak ránk nem szavaztak a szomszédos országok, és - a finnek kivételével - még a baráti európai államok sem.

És bár messze nem gondolnám, hogy az azerbajdzsáni diplomácia ügyessége a Fehér Házéval vetekedne, e tekintetben mégis joggal merül fel a kérdés, hogy mennyiben az adott ország diplomáciai sikerén vagy sikertelenségén múlik egy-egy eurovíziós fellépés sikere. Ha tényleg múlik rajta - és azt mondják, hogy tényleg múlik rajta -, hát a magyar diplomácia ezúttal leszerepelt. Pákay Philip TV-intendánst és csapatát meg egy jó nagy maflással küldték haza Düsseldorfból. Persze Szijjártó Péter most jöhetne azzal, hogy nyilván megint a szocialisták kavartak, és európai szocialista elvtársaikon keresztül alattomos aknamunkát végeztek a háttérben - de ezt a dal előzetes sajtóját látva talán még ő sem gondolná komolyan.

Szó mi szó, nem volt jó érzés azt látni, hogy mennyire - már-már tüntetően - nem szavaznak a magyarokra az európai államok. Nem tudom, hogy ez a médiatörvénynek, a kettős állampolgárságról szóló törvénynek, az új alkotmánynak vagy Orbán Viktor emlékezetes európai parlamenti szereplésének tudható-e be, már ha egyáltalán. Mégis valahogy azt éreztem, hogy pillanatnyilag még egy egészen szerethető dal ellenére is érvényesült itt valami ellenérzés Magyarországgal szemben Európában.

Ez pedig igenis a magyar diplomácia munkájának eredménye.

A miniszterelnök úrnak pedig üzenném, hogy nem Wolf Katit nem szerették és nem a magyar embereket bántották ezzel Európa-szerte. Viszont azt hiszem, egy kicsit az országról mondtak véleményt, vagyis arról, amiről Magyarország kapcsán mostanság a hírek szólnak a világban. Ez pedig többnyire bizony Orbán Viktor politikája.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr872904781

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lupus in fabula 2011.05.16. 12:55:50

Bár az index - és annak részeként a Velvet - médiamunkásai messze földön híresek vérgeci stílusukról, legelészve az eurovíziós dalfesztivál döntőjét követő, legkülönbözőbb helyeken találomra merített kommentek között, a velvetes tudósításnak címül adot...

Trackback: A magyar-azeri háború története 2011.05.15. 22:05:40

A háború az Eurovíziós Dalfesztivállal kezdődött. Pedig az elején minden rendben volt. A magyarok találtak egy közepes tehetségű dívát, aki hajlandó is volt elvállalni, hogy rendkívül idétlen ruhában elénekel egy zenei klisékkel jócskán teletűzd...

Trackback: Jól kicseszett Orbán Wolf Katival! 2011.05.15. 18:41:59

Habár nem volt nemzeti katasztrófa, azért némi töprengésre késztet az idei Eurovíziós Dalfesztivál. A további szószaporítás helyett: Wolf Katinak mindössze két ellensége volt Düsseldorfban. Európa és Orbán Viktor.Európának a töke tele van Magyarországg...

Trackback: A Nobel-mítosz 2011.05.15. 17:53:45

Nekem úgy tűnik, ezek az emberek magyar származásuk ELLENÉRE kaptak Nobel-díjat. Ha nagyon megengedő vagyok, Kertész Imre és Szent-Györgyi Albert volt igazából magyar, míg félig ide sorolnám Lénárd Fülöp, Gábor Dénes és Békésy György nevét. Mert a ...

Trackback: Dübörög a diktatúra 2011.05.15. 15:55:53

 Nem kicsit, nagyon!Ami most folyik Magyarországon abba Kádár belepirult volna, Rákosi viszont elismerően csettintett volna rá. Azt már megszoktuk az elmúlt bő 20 év alatt, hogy a választási ígéreteket sosem tartják be. Aki az ígéretek alapján vál...

Trackback: Csak vidám Buda legyen! 2011.05.15. 12:17:08

A Fővárosi Állat- és Növénykert a ciklus végéig várhatóan megkapja a szomszédos Vidámpark területét – közölte Tarlós István főpolgármester egy sajtótájékoztatón. Arra a kérdésre, hová költözhet a Vidámpark, arról beszélt, az áthelyezési elképzelé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

genyamagyar 2011.05.16. 08:49:30

@Arbet: Adóbefizetés? Azt csak a lúzerek csinálják! Mi keménytökű fasza gyerekek vagyunk! Nehogymá! :)

multi84 2011.05.16. 08:49:31

Nem az Orbán kormány miatt és nem amiatt, hogy ő mit mondott múlt héten Brüsszelben, hanem a hosszú évtizedek óta kialakított külpolitika miatt nem szavaztak ránk. Nem kell ahhoz naprakésznek lenni hogy valaki utálja az országot. Ti se tudjátok a napi politikát a Szlovákoknál, Románoknál mégse szeretitek őket.
Továbbá gyanítom az Azerieket nem utálják annyira a szomszédai mint minket a Románok/Szlovákok/Szerbek
náluk a magyaroknak tekintik a felvidéki/délvidéki/erdélyi embereket nálunk meg román/szlovák/szerb. Ausztriában magyarok ne lopjatok táblák vannak. Franciaországba mennek a cigányaink és mennek magyarok Nagy Magyarország zászlóval Triannon miatt demonstrálni. A Lengyel Magyar barátság meg csak egy közmondás...

Szóval a diplomácia igen is számít mert szépen lassan az évek alatt beleivódott az emberekbe ezek a dolgok. És nem a spanyolok, angolok, svédek stb szavazataival kéne nyernünk hanem a szomszédos országok szavazataival. De hát mi is utáljuk őket akkor mit várunk?

nesze nektek két harmad... 2011.05.16. 08:49:31

én a saját magyarságomat is szégyelem már, mióta ez a nagy Magyarkodás megy. A a Székelykedés miatt, meg egyenesen megutáltam a székelykáposztát is. Orbán és bandája miatt az egész országban élő Fidesz seggnyalókat is utálom. Amíg Orbán, Alekosz, és Hajdú Zsírdisznó és a Zsinagógás stáb megy az Euróvizióra, addig mindig megkapjuk a diplomáciai pofont. ( Orbánt meg üssék Brüsselben)

La Pantera 2011.05.16. 08:49:31

nem hinném, hogy utálnak, nem is vesznek tudomást rólunk. Egyébként a Gyurcsány-Meggyesy-éra alatt se voltak nagyobb sikereink az Eurovízión.

midnight coder 2011.05.16. 08:49:31

@Nymus: Vicces amikor a hazai balfékek mondják meg hogy mi a szar a kinti magyaroknak és mi nem. Azok a kinti magyarok akiket én ismerek, bizony örültek ennek mint majom a farkának. Másrészt annyira magasan soha nem szartak ránk külföldről mint Fletóék idejében, pedig ők aztán benyaltak csontig mindenkinek aki nem magyar. Ehhez képest Sólymot nem engedték be a szlovákok az országhatáron, ami egy másik EU-s tagország államfője esetén azért azt hiszem eléggé egyedülálló jelenség volt itt Európában, legalábbis az utóbbi 100 évben. Ez volt az akkori zseniális magyar külpolitika csúcsteljesítménye, illetve az hogy utána ezt a szlovákok minden különösebb gond nélkül megúszták.
Amúgy Pl. a szlovák nyelvtörvény is a mindenkori magyar külpolitika impotenciáját mutatja. Próbálnánk mi egy ilyen nyelvtörvényt bevezetni mondjuk a lovári nyelvvel szemben... Másnapra megszállnák az országot az amerikai csapatok amiket a hős hazai jogvédők hívnának be megvédeni a demokráciát.

Alterix 2011.05.16. 09:24:11

Az "elmúltnyócév" meg a "Patásorbán" helyett nem lehetne más magyarázatot találni. Mondjuk ami kézenfekvőbb:

-eddig se voltunk ott az euróvizíós kedvencek között.

-a magyar média meg kicsit "túlsztárolta" Wolf Katit, legközelebb több szerénységet!

-a kb. 50-es mezőnyből a 22. lett; a vízilabdát leszámítva bármiről van szó nagyjából ideáig jutunk!
-és ez nem az elmúlt 13 hónap vagy 13 év hozadéka...

genyamagyar 2011.05.16. 09:24:11

Általában azt szoktam mondani, hogy mi vagyunk Európa cigányai. Ahogy mi, itthon tekintünk a cigányságra, úgy tekintenek ránk Európában.

Sajnos, nem ok nélkül.

genyamagyar 2011.05.16. 09:24:11

@nesze nektek két harmad...: "A a Székelykedés miatt, meg egyenesen megutáltam a székelykáposztát is."

Az a vicces, hogy amit mi Székelyhimnusznak tekintünk, az itt született Magyarországon és nem is az az igazi Székelyhimnusz. Még azt is mi akarjuk eldönteni a székelyek helyett, hogy mi legyen a himnuszuk.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2011.05.16. 09:24:11

@La Pantera: ha nem voltak nagyobb sikereink előzőleg sem, akkor mia f@xért diplomáciai kérdés a magyar könnyűzene impotenciája?

thinker_ 2011.05.16. 09:24:12

ez egy annyira szánalmas és erőltetett poszt, hogy az embernek vitatkozni sincs kedve vele.
igazad van, kedves posztoló, ezen a Földön minden rosszról Orbán Viktor tehet. holnap majd arról írsz, hogy ő a sátán földi helytartója? :)

Koky_ 2011.05.16. 09:24:12

@Viktus: Akkor ajánlanám Wolf Kati youtube videója alatt a kommenteket. Csak hogy tájékozódj kicsit, mielőtt itt osztod az észt.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2011.05.16. 09:24:23

@midnight coder: persze hogy nem teng túl a "hazai" médiában a hazaszeretet... a legtöbb külföldi kézben van, és a tulaj elveinek akarnak megfelelni, azaz minden sz@rból szenzációt csinálnak, még akkor is ha az a "szenzáció" valójában Magyarországnak kimondottan káros.

Az újságírók látens hazaárulók!

igényes 2011.05.16. 09:28:21

Michael! Adok egy jó témát!

www.trueknowledge.com/q/population_of_hungary_2011

Nem kell angolul tudni, érdekes módon valakik gyilkoják a magyart!

population of Hungary 2011

HungaryThe population of Hungary on May 16th 2011 is approximately 9,926,939. (Extrapolated from the EU populations of 497,198,740 in 2008 and 490,426,060 on October 2nd 2010, and a Hungary population of 10,020,000 on February 8th 2010.)
website wikipedia

csirkeGL 2011.05.16. 09:41:35

Bazzmeg te nagyon beteg vagy... Én a helyedben orvoshoz fordulnék. Így első látásra a diagnózis: akut és súlyos orbanfobismus maximus.

Kenyszerzubbony és gumiszoba... Vagy népszabi szerkesztőség!

a-kis-herceg 2011.05.16. 09:46:18

@igényes: EXODUS ??? én is mennék de öreg vagyok... ;)

sajnálom a sok lehetőséget amiket kihagytam. kár hogy a rencerváltáskor nem mondták, hogy kamu... sőt... rosszabb lesz:

1011 éves (retrokommunista) feudalizmus...

ebfül 2011.05.16. 09:50:04

Mégha igaz is a fenti állítás, ez nem most kezdődött és semmi köze a Fidesznek hozzá. Az Európa (Varga Miklós) óta nem rúgunk labdába, ez van. Mindegy ki van kormányon.
Mi lenne, ha megsértődnénk és nemmegyünk többet a gálára? ;)
Egyébként pedig Európa földrajzi határa keletre az Uralig tart. Mit keres akkor a fesztiválon Izrael, meg a sok -isztán?

Lefetyke 2011.05.16. 09:53:14

Hülyeség ez a cikk.
Az átlag európai alig tud valamit Magyarországról, kb. annyit, mint Mi Dánia közéletéről. Csak még kevésbé érdekli, EU elnökség ide-oda.

Ami az Euroviziót illeti, a magyarok Bayer Friderika (jól emlékszem a nevére?) óta nem értek el említésre méltó eredményt ezen a "versenyen" aminek a végső pontozása soha nem arról szólt, hogy kinek a dala a legjobb.

Ez a műsor egészen addig jó (-nak nevezhető, mert nekem spec pont nem jön be), amíg el nem kezdenek pontozni, ami ugye egy dalverseny lényege lenne. Itt bukik el az egész, és ezért nem lesz soha igazán rangos, és nagy visszhangot kavaró esemény.

És hogy ebbe valaki belekeveri (már megint) a magyar kormányt, az meg színtiszta ökörség. Maga az Eurovizió cáfol rá erre, ami mindig egy szívás volt a magyaroknak, akár jó volt az előadás, akár nem - akár simulékony volt a diplomáciánk, akár nem.

2011.05.16. 09:53:14

Nem értek egyet a poszttal, a szavazatokat egész egyszerűen ocsmány módon manipulálták. Konkrét ismerőseim vannak külföldön, akik szavaztak Wolf Katira és mégis nullának írták ki az abból az országból jövő szavazatok számát.
Csaltak, ennyire egyszerű.

2011.05.16. 09:54:22

@Modu_: "miért nem szavaztak a határon túli magyarok"
De igen szavaztak !! csak meghamisították az eredményt.

Lépes Elek 2011.05.16. 09:58:25

Itt a Focus cikke: www.focus.de/kultur/musik/eurovision-song-contest/tid-22329/eurovision-song-contest-2011-der-esc-interessiert-wieder-viele_aid_627620.html

A képaláírás fordítása (nagyjából):

Wolf Kati Magyarországról nem csak az egyik legelavultabb dalt énekelte, hanem a legutálatosabb ruhát is viselte. Frizurája erősen emlékeztet annak a dámáéra, aki régen Európai Homeshoppinggal igen hasonló porcelánbabákat árult.

Na, ennyit a német-magyar barátságról, aki még esetleg hinne benne.

Mike36 2011.05.16. 10:04:00

komolyan mondom, mi mindent felfújunk, mmindenből presztizs kérdést csinálunk

vihar egy pohár vízben

a-kis-herceg 2011.05.16. 10:04:01

@ebfül: mi meg induljunk Ázsiában, vagy Afrikába...

azsivizió, afrovizió...

de mindenképp el kell kezdeni a rosszhírét terjeszteni az euróviziónak... vermer-karaktergyilkos-taktika...

csak nehogy úgy járjunk mint a fides itthon... mire mindent sikerrel lekaraktergyilkolt minden intézményt akkor nyerte meg...

megadom a hangot: szemét rothadó kapitalista fertő, drog és pornó... vége a spekultív kaptalizmusnak... ezek nem emberek ezek karvalytőkések. szoclib hazaárulás...

a-kis-herceg 2011.05.16. 10:04:01

@Lépes Elek: a vicc hogy egyetértek ezzel a leírással...

nekem is egy gyenge nőimitátornak tűnt...
de mindegy ne báncsuk a vezér kedvencét...

Titus Pullo Urbino 2011.05.16. 10:05:10

Ki az a Wolf Kati? Milyen fesztivál?

lüke 2011.05.16. 10:05:38

(i)gazság és osztás érdekében
az euroviziós song contest politikai útra való terlését csak egy posztkommunista ország rossz szellemisége tudja igy a demagógiára fordítani,
mert egy szabad országban élőnek ez eszébe se jutna,
ilyet ,"politikai song contest "nem látott még a szabadversenyben

www.youtube.com/watch?v=QKVkpOYNRKA
pl nem lehet hogy az azerbadzsáni pk-k fizettek?
(mint az orosz műkorisok a bírókat)

s még egy példa a stasiból
Ingo Steuert - GDR, páros mükori VB nyertes- megvádolták stasi múltjával.Mióta IS a jelenlegi, páros mükori VB nyertesek edzője, csendben vannak.

bezony, tudják mi az érdekük...........
(nem Wolf Katit akadályozni)

de.wikipedia.org/wiki/Ingo_Steuer

barli 2011.05.16. 10:08:16

Nem olvastam végig az összes hozzászólást, bocs, lehet hogy volt már:

Azt tudtátok, hogy a pontok felét egy "nemzeti szakmai zsüri" adja minden országban?
Na az ö általuk adott pontszámot még ember nem látta a földön (én legalábbis sehol sem találtam részletes listát).
Innentöl kezdve pedig vicc az egész szavazósdi. Ha minden zsüri az azerieket hozza ki elsönek (végülis nem voltak rosszabbak mint a többiek) akkor aztán szavazhat a nép amit akar, akkor is megnyerik.
Namármost ha ezek a zsürik véletlenül lepontozzák Magyarországot valami diplomáciai okból...
Egyébként ez a bunda három éve bukott ki a legjobban amikor a béna orosz kölök nyerte meg. Fura módon akkoriban megnyerték az európa ligát, az olimpia rendezését, mittoménmit is. Szóval csalás az egész.

ui: én azért nem vagyok biztos benne hogy Kati volt a legjobb. Drukkoltam neki, örültem volna, de a legjobb hogy végre nem valami ciki Horváth Charlie szintü balekot küldtünk ki.

Terézágyú 2011.05.16. 10:16:41

"És hogy ebbe valaki belekeveri (már megint) a magyar kormányt, az meg színtiszta ökörség. Maga az Eurovizió cáfol rá erre, ami mindig egy szívás volt a magyaroknak, akár jó volt az előadás, akár nem - akár simulékony volt a diplomáciánk, akár nem. "

Lehet, hogy de most, ebben az évben először, a magyar kormány marhára rászállt erre az egészre, nemzeti ügyet csinált belőle. Ugyebár.
Hát ennyit ér az, ha egy kormány ezt teszi.

Goompah 2011.05.16. 10:16:42

@Modu_:

"Őszintén szólva színvonalon alulinak érzem, hogy ilyen válogatott gyökerek társaságába írjak, de nem állom meg szó nélkül ezt a sok lúzerkedést."

Ne aggódj, ezzel a hozzászólásoddal te magad is beálltál az általad gyökérnek nevezett társaságba.

--

Abszolút hazafiatlan az, aki eljelentékteleníti ennek a nemzetközi összeesküvésnek a jelentőségét. Mert összeesküvés, efelől semmi kétségem. Vajon hány ország titkosszolgálatának kellett közreműködnie ahhoz, hogy ennyi országban ennyi magánember telefonhívásait manipuláláják? Ráadásul mind egyazon irányban, a magyar részvevő hátrányára?

Sajnos a tegnapi nap során egy még ennél is hatalmasabb, bár nem nemzetközi irányból érkező csapás érte hazánkat. VV Szandika szakított a börtönből nemsokára kikerülő barátjával. Bár jobban belegondolva lehet, hogy ez is a nemzetközi összeesküvés része, csak ellenségeink immáron belülről is támadnak bennünket, ott ássák alá nemzeti büszkeségünket, ahol az a legjobban fáj: szeretett celebjeink elleni aknamunkával.

Lépes Elek 2011.05.16. 10:19:15

@a-kis-herceg: Alapvetően magam is. Kritikát azonban lehet kétféle hangnemben tálalni. A német TV kommentátora is keményen lehúzta élő műsorban dal előtt is és után is.

Szerintem a helyezés reális, mert mind kiderült vegytisztán, a baráti népek egymásra szavaznak és nem a dalra. Mi nem vagyunk a szláv tengerben, az angolszász közösségben és a latinok között sem. Jó dallal és előadással fel tudunk kerülni a top 10-be esetleg. Ennyi.

Amúgy mindenki azt hallgat, amit akar és ami neki tetszik, nem? Mint mondtam, nekem pl. Jan Delay tetszett, de ő nem volt "versenyben".

Mike36 2011.05.16. 10:19:16

aha szal nem azért nem nyertünk mert szarok vagyunk, hanem mert utálnak meg gonoszak. nem veszitek észre, hogy évszázadok óta ezt csináljuk? mindig más a hibás, a gonosz idegenek, sosem mi

midnight coder 2011.05.16. 10:19:16

@Lépes Elek: Egyrészt igazán német-magyar barátság, olyan mint Pl. a lengyelekkel soha nem volt. Másrészt egy népet nem lehet egy német nyelvű post alapján megítélni. Másrészt meg ez azért nem egy nemzeti ügy, bármennyire is próbálja ezt a média így eladni. Ez - ahogy egyébként a sport is - egy szórakoztatóipari termék. Attól nem lesz jobb az azerieknek sem hogy az ő versenyzőjük nyert, ahogy nekünk sem ha a WK.
A másik dolog pedig az, hogy attól mert nekem speciel nem tetszik a francia előadó szerelése vagy a dal amit előad, még nem biztos hogy utálom a franciákat.
WK ruháját, frizuráját én nem tudom megítélni, viszont a dal tényleg eléggé harmatos volt. Mondom ezt úgy hogy közben magyar vagyok.

Szelid sunmalac 2011.05.16. 10:19:16

Amikor eloszor meghallottam a szamot mar kerdeztem az ismeroseimtol, hogy mi a fraszert egy Celine Dion utanzattal megyunk ki, mikor ezer jobb szamot is tudnank produkalni? Ertem en, hogy magyar, meg most neki kellett volna drukkolni, de ha egyszer szar, akkor szar. Ennyi.

satho 2011.05.16. 10:19:16

Marhaság ezt a magyar külpolitikára kenni. Itt sosem fog nyerni magyar ezt kell elhinni és beletörődni. Mi és a volt komcsi országok túl komolyan vesszük ezt a versenyt, a nyugatiak meg leszarják és viccnek fogják fel, mivel nincs tétje. Az írek egyszer egy pulykát inditottak, na erről ennyit :)

Wolf Kati jó volt nagyon és odabaszott európának, mint lopakodó a budaörsi tacsinak. :)

Most megismerték őt és azt is hogy profi. Ez egy lépcsőfok ahhoz, hogy ő egy díva legyen. A következő nagy durranás után, majd már nem gondolunk erre úgy mint most.

céerem 2011.05.16. 10:19:40

@barli: Gyanítom én is, hogy ez inkább ilyen "adott ország mennyire szimpi a másik országnak" szavazás és nem az előadásokat értékelik, ergo politikai döntés. Miért nem szavazhat csak a közönség? Érdekes, hogy Kati dala nagyon népszerű volt, Németországban különdíjat is kapott és a közönség a 4. helyre szavazta előzetesen... Aki nem hallja, hogy ez egy nagyon jó dal, éppen Eurovízióra való és simán belefért volna az első 3-ba, az egyszerűen süket és/vagy rosszindulatú.

midnight coder 2011.05.16. 10:25:38

@céerem: Nem. Ez bizony egy igencsak közepes dal volt. Nem mondom, kis hazánkban elfér töltelékszámnak egy CD-re, hogy a kicsi birka ne csak azt az egy számot vegye meg a CD áráért amivel a rádióban beetették, hanem a többi 12-t is ami erősen futottak még kategória, de ezzel azért eléggé nagy bátorság volt elindulni.

midnight coder 2011.05.16. 10:25:38

@a-kis-herceg: Azért az érdekes, hogy a vezér kedvencének a Geszti Péter írta a szöveget, legalábbis a magyart. Valahogy GP eleddig nem igazán azon az oldalon játszott.

midnight coder 2011.05.16. 10:25:39

@Goompah: Nem ennyire bonyolult az élet. Elég azt a számítógépet manipulálni, ahol a szavazatokat összesítik. Egy sor egy mezőjének átírása az adatbázis egyik táblájában.

Brukk 2011.05.16. 10:27:46

Megszokhattuk már egy jóideje, hogy mindenért a zorbánviktor felelős. Az MTK kieséséért is, meg Videoton bajnoki címéért is...
Pedig betonbiztosra mentünk. Meleg-himnusz miegymás. Kicsit kezd olyan lenni ez az egész, mint a viccben, hogy a finnek mikor nyerik meg az euróvíziós dalfesztivált.
Egyébként kik voltak az előző mondjuk 10 év bajnokai, és mi lett velük, miután megnyerték? - hát ennyit erről

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.05.16. 10:44:57

Nem veszi eszre a sok hulye kommentelo, hogy mennyire nevetseges ez a szoveg, hogy elcsaltak??? Megis milyen alapon gondoljatok, hogy egy kozepszeru produkcioval nyerni kellett volna? Jo, itthon el lehet olvadni a gyonyortol, hogy hu de jo hangj van(ugyanakkor csak hazai metal enekesnok kozul egy rakat jobb hangut tudnek mondani), de egy jo produkciohoz tobb kell, mint a jo hang. Szerintem zeneileg is nagysagrenddel jobb volt az azeri produkcio, de akkor mivel az szubjektiv valamennyire, nezzuk csak a szinpadi mozgast. Na ugye?

Brukk 2011.05.16. 10:44:58

Milyenek a finnek?
+15°C:
- Spanyolországban az emberek téli kabátot és kesztyűt húznak.
- A Finnek kifekszenek napozni.
+10°C:
- A Franciák hiábavalóan próbálják bekapcsolni a központi fűtést.
- A Finnek virágokat ültetnek a kertben.
+5°C:
- Az Olasz kocsik nem indulnak.
- A Finnek még kabriókat használnak.
0°C:
- Megfagy a desztillált víz.
- A Vantaa folyó vize kicsit sűrűbbé válik.
-5°C:
- A Californiaiak a fagyhalál küszöbén állnak.
- A Finnek még egy utolsó roston sütést rendeznek a szabadban a tél beállta előtt.
-10°C:
- A Britek fűteni kezdenek.
- A Finnek hosszú ujjú pólót vesznek.
-20°C:
- Az Ausztrálok elmenekülnek Mallorcáról.
- A Finnek Szentiván éjjét ünneplik. Beköszönt az ősz.
-30°C:
- A Görögök halálra fagynak, és eltűnnek a Földről.
- A Finnek elkezdenek házon belül mosni.
-40°C:
- Párizs összeroppan a hideg súlya alatt.
- A Finnek sorban állnak a Hot Dogos standok előtt.
-50°C:
- A jegesmedvéket kimenekítik az Északi Sarkról.
- A Finn hadsereg elhalasztja a téli túlélő gyakorlatát a gyenge időjárásra hivatkozva.
-60°C:
- Korvatunturi (A Télapó otthona) befagy.
- A Finnek kivesznek egy filmet, és otthon maradnak.
-70°C:
- A pót-Télapó délre költözik.
- A Finnek kicsit idegesek lesznek, mert a Koskenkorva vodkájukat már nem tárolhatják a szabadban. A Finn hadsereg megkezdi a túlélő gyakorlatot.
-183°C:
- Az ételben található mikróbák elpusztulnak.
- A Finn tehenek a gazdájuk hideg kezeire panaszkodnak.
-273°C:
- Minden atom alapú molekula mozgása leáll.
- A Finnek csak ennyit mondanak: "Basszameg, de hideg van ma odakint."
-300°C:
- Befagy a Pokol.
- A Finnek megnyerik az Euroviziós táncdal fesztivált...
Kb. ezt gondolom az egészről.
Egyébként kik voltak az előző 10 év bajnokai? És mi lett velük azután? - ennyit erről

Terézágyú 2011.05.16. 10:44:58

@satho:
"Itt sosem fog nyerni magyar ezt kell elhinni és beletörődni."

Nem is a nyerésről van szó, hanem arról, hogy 25-ból a 22. lett...

xenuka 2011.05.16. 10:44:59

Wolf Kati nagyon csinos nő, jó a lába, az alakja, az arca!

A dal ritmusos, fülbemászó - nagyon jó sláger!

A csaj hangja kb Celine Dion szintű!

A zsűri meg kit érdekel!

Légy már önálló!

Legyen már önálló értékítéleted!

Terézágyú 2011.05.16. 10:44:59

@Brukk:
"Megszokhattuk már egy jóideje, hogy mindenért a zorbánviktor felelős."

Tudom, nehéz átszokni neked arról, hogy "mindenért a gyurcsány a felelős!" :))))

a-kis-herceg 2011.05.16. 10:44:59

@midnight coder: eredetileg Makovecz akarta írni, de nem lett kész vele időre... a jövő éviig talán elkészül...

unikum lesz, hungarunikum...

csoko20 2011.05.16. 10:45:06

"Lehet, hogy az enyhe paranoia jele a kormány balfaszságát látni mindenben, "

Nem, nem enyhe paranoia!

Ha Orbán lenne a hibás Wolf Kati leszerepléséért, akkor is lenne itthon legalább egy tucat dolog, amit fel lehetne róni neki.

Ehelyett most ez a legnagyobb téma: beégtünk egy európai bohócfesztiválon....

DFK 2011.05.16. 10:52:27

Egyszerűen beteg a poszt szerzője, ez nyilvánvaló. Aki ebben is a jelenlegi kormány kudarcát akarja láttatni az bizony monomániás.

lyesmith 2011.05.16. 10:52:27

Azt azért még hozzá kell tenni hogy Wolf Kati dala ugyan nem rossz de annyira nem is jó. Lehet azon vitatkozni hogy 22. helyést ért e vagy sem, de az biztos hogy nem volt sokkal emlékezetesebb vagy jobb mint a többi versenyző. Ennek sok köze nincs a politikához.

Lépes Elek 2011.05.16. 10:52:27

Ne még egy vélemény a Die Welt online kiadásából, aztán megyek:

"Wenn es aus Westeuropa dafür nur einen Punkt gibt, dann sollte man den eisernen Vorhang wieder aufbauen."

Amennyiben Nyugat-Európából egy szavazat is érkezik erre (mármint Wolf Kati dalára), vissza kell építeni a vasfüggönyt.

www.welt.de/fernsehen/specials/eurovision-grand-prix/article13361306/Aserbaidschan-gewinnt-aber-auch-Anke-ist-Siegerin.html#

barli 2011.05.16. 10:52:27

Aki tud németül annak ajánlanám figyelmébe a német wikipedia oldalt az ESC-röl:

de.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest

Föleg a "Neuregelung ab 2009" fejezetet.

Ott lényegében azt írják, hogy azért dönt felesben egy zsüri, mert önekik lehetöségük van mindegyik számot többször meghallgatni, így jobban el tudják dönteni, hogy ki a jobb -> a nézök hülyék
Gratulálok!
Meg azt is írják, hogy valszeg azért kell a zsüri, mert a keletiek elnyomnák a nyugatiakat -> a nézök hülyék
Gratulálok^2

lyesmith 2011.05.16. 10:53:40

@xenuka: Wolf Kati szakmájában csinos nőkkel vannak kövezve az utak. A hangja lehet hogy Celine Dion szintű de ezt már Celin Dion ellőtte. Azzal nem lehetsz első hogy nahát pont úgy énekel mint valaki más.

Boka1 2011.05.16. 10:55:53

"azelmúltnyócév" a felelős

lyesmith 2011.05.16. 10:58:23

@Lépes Elek: Ugyan már olvasd el a többi írást. Majd minden országól ugyan így írnak.

neuromanc 2011.05.16. 11:00:33

@potyus:
Óóóó, kedvesen indul a reggel! :-)))
Óriási tévedésben vagy: nem 80-20, hanem 50-50°% arányban adódik össze a szakmai zsűri és a nézők véleménye a végeredményhez.
Azerbajdzsánról szóló cikket elolvastad? Vagy nem? Vagy nem értetted meg? Na, leegyszerűstíem a kedvedért: Azerbajdzsánban SÚLYOSAN sérülnek az emberi és demokratikus jogok, ráadásul folyamatosan, még a dalfesztivállal kapcsolatban is. No : ha Magyarországot szerinted "büntették", mert...miért is? na mindegy, akkor Azerbajdzsánt miért röpítették a fellegekbe?
Majd majd megérted talán, ha leszakadsz az Orbán - Gyurcsány tengelyről, és megpróbálkozol a gondolkodással úgy, hogy a dolgokat a saját helyükön kezeld.

Goompah 2011.05.16. 11:00:33

@midnight coder: Tudom jól. :) De az egészet iróniának szántam, csak lehet, nem sikerült annyira. :)

belepofázó 2011.05.16. 11:03:35

nincs benne ráció, ugyanis a NOX- időszakban más kormányunk volt, más politikával, és a NOX még rosszabbul teljesített.
nem az orbáni-politika miatt utálnak, hanem egyáltalán: UTÁLNAK! (Hunok, Trianon, mindenkori politika, viszonzás hiánya--merthogy minket sem érdekel túlzottan, hogy kire szavazunk a szomszédok közül, jó nekünk Izland és egyebek...)szóval hülyeség a cikk.

Brukk 2011.05.16. 11:04:09

@Terézágyú: De azt azért elhiszed nekem, azt a szót, hogy fideszoton nem én találtam ki.
És óriási tábora van az ehhez kapcsolódó elméletnek is.

histar007 2011.05.16. 11:10:53

Itt nem utálatoról meg szeretetről volt szó.
A szerb előadó miért kapott 12 pontot a horváttól? Mi miért kaptunk 8 pontot a szerbtől? Nem is igazán értem az egészet. Égett a szlovén meg az osztrák, pedig azok is rendben voltak.

Álljunk ki mi is egy blőd hülyeséggel (az íreket mennyire lehetett komolyan venni?), Fluor Tomi pont megteszi majd.

Little girl oh, hey hello,
Let's get together
Like two little lego
Listen baby, I'm callin' the situ(ation)
You're a chik, I'm a dude
So (Wha)t's up? (Wha)t's up? (Wha)t's up?

midnight coder 2011.05.16. 11:13:21

@Zabalint: Persze. De ettől még nem kell azt hinni, hogy egy ilyen médiaizében a szavazások hitelessége egy kategóriában van mondjuk egy országgyűlési választással. Én nem mondom hogy csaltak - szerintem is eléggé középszerű volt WK - de nem azért mert bármi is visszatartaná őket ebben, attól eltekintve hogy kit érdekel ?

aadam 2011.05.16. 11:15:42

Alapvetően egyetértek, de tegyük hozzá, nekünk többnyire olyan szomszédaink vannak, akiktől nem igazán várhatjuk, hogy szeressenek minket. :) Erről tehetünk ők is, mi is, más is. (Persze nekünk a saját felelőségünkkel kéne foglalkoznunk.) Testvérnépeink sincsenek, egyedül vagyunk, így nehéz.

Már csak ezért is nyitottabbnak kéne lenni Európa és a környező országok felé.

midnight coder 2011.05.16. 11:15:43

@Goompah: Én viszont már valahol láttam ilyet...

barli 2011.05.16. 11:15:43

@histar007: a szerb azért kapott annyit, mert annyi a szerb horvátországban... Ez nem volt jó példa.
Amígy nem tudjuk meg hogy a "nemzeti zsürik" milyen pontokat adtak kinek addig semmit sem tudunk.
Amúgy Kati hetedik hellyel jutott be a döntöbe (19-böl), nehezen tudom elképzelni hogy ez csak a 22-re lett elég a döntöben

szobatars 2011.05.16. 11:17:18

Ja...a New York-i szobalány, meg fideszes és a "zemberek embere" bérelte fel, hogy Sárközynek benyaljanak, s visszaadjanak egy Trianonkor elcsatolt hegyet szőlőkkel és az oldalán kőbányával...

Eddig ez a post vezeti a hónap elmebetegje versenyt (a finnek szavazatai nélkül és az azeriektől is csak 1 pontot kaptunk)

Balt 2011.05.16. 11:20:51

@Namir: Egyébként a svájci dal is messze jobb volt szerintem, bár ugye szegény Kati megtette, amit lehetett/kellett. (Lehet, hogy néha bejön, sőt, az a közege az ilyen Celin Dion utánérzéseknek, de én inkább a be sem jutó portugál vonalat díjaztam. :))

Lefetyke 2011.05.16. 11:20:51

@Terézágyú: nemzetközi szinten ennek semmi jelentősége. Az egyáltalán nem baj, ha a magyar kormány (a mindenkori) minden nemzetközi eseményhez minimum erkölcsi támogatást ad.

Erre visszavezetni azt, hogy Wolf Kati hanyadik lett, egyáltalán bármilyen összefüggést keresni... szerinted hány szavazó volt szerte Európában (meg a műsorban ki tudja milyen okból részt vevő nem is európai államokban), akinek bármit osztott-szorzott Orbán Viktor? Kb. 0-nak.

neuromanc 2011.05.16. 11:26:14

@histar007:
:))))))))))))))))))
Gratula, jót nevettem a fordításon!

No, kb. ez a jó megközelítése a problémának, szerintem is. Ehhez képest egy halom olyan írás jelent meg tegnap óta, amely az eurovíziós dalversenyre is megpróbálja ráhúzni ezt a fájdalmasan korlátolt és beteges magyar látásmódot (orbángyurcsányjobbikliberál). Meg sem fordul a fejükben, hogy kishazánk határain kívül még sok - sok ember él, akik teljesen másként gondolkodnak. Vagyis: gondolkodnak.
Ez kishazánk valódi rákfenéje ( amit derék politikusaink remekül kihasználnak).

mupphadam 2011.05.16. 11:26:14

Vicces, hogy már ezért is az Orbán a felelős. :)
Nem lehet, hogy az volt a baj, hogy ez egy átlagos popdal, százból egy, minden nép hall otthon ilyet eleget, ezért nem szavaztak rá. Valami egyedi, valami különleges kellett volna, ha már ennyire komolyan van véve ez a hülyeség.

szobatars 2011.05.16. 11:26:15

@barli: 7-ik helyről a saját elődöntőjéből! 10+5-en meg közvetlenül és a másik elődöntőből...akár a helyén is lehet az a 22-ik hely...

de ki vesz komolyan (a post írón kívül) egy ilyen "versenyt"??? nem mellesleg, a verseny a dalok versenye és a kiírás szerint a nézők között a legnépszerűbb dalt keresik...az meg gondolom alapvetés itt mindenkinek, hogy pl. a ValóVilág4 népszerűbb, mint 12 filozófus vitája a húrelméletről...

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.05.16. 11:30:21

Én bírom a Gundelt, de ahogy közvetítette a pontozást...
Románia 7 pont! Köszönjük az Erdélyieknek!
Nem csodálom, hogy be van ránk rágva egész Európa. Miért nem Romániának köszönjük meg a pontokat? Mit kell állandóan a feszültséget gerjeszteni?
Ezzel azt sugallta, hogy a románok tuti nem szavaztak ránk.
Egyedül maradtunk, de meg is érdemeljük.

Szólítsatok Józsinak! 2011.05.16. 11:30:22

XDXDXDXD
Ez a poszt megér egy mosolyt :):)
Higgyétek el, az országon kívül pont leszarják mi van itt. Majd biztos egy átlag európai azért nem szavazott ránk, mert így jól megbüntetik a kormányt. :D
Állj le a szintetikus cuccokról, kedves posztíró :D:

igényes 2011.05.16. 11:30:23

Magyarország jelenléte tehát sokkal inkább negatív vagy közömbös, mint pozitív érzelmi reakciókat váltott ki. Ha a "rendszerváltás" előtt még azt gondolhattuk, hogy szeretik a magyarokat Európában, akkor most kifejezetten nem szeretnek bennünket vagy közömbösek irántunk, s ennek az antipátiának még egy vetélkedő kapcsán is hangot adnak. A német Tageszeitung a verseny előtt odáig ment, hogy amikor külön-külön értékelte az indulókat, a magyar versenyzőről ezt írta: „Kati Wolf: What About My Dreams…. Muss leider aus politischen Gründen abgelehnt werden: Sie ist eine von Gnaden Viktor Orbáns! " „Sajnos, politikai okokból el kell, hogy utasítsuk. Orbán Viktor kegyeltjeinek egyike!"

A szavazási eredményekben – sajnos – a jószomszédi viszonynak sem mutatkozott nyoma (a határon túli magyarok szavazatai az adott országban nem mindenhol érték el a pontra jogosító küszöböt), mint ahogy a történelmi hagyományoknak (lengyel „barátok”, osztrák „sógorok”) is kevés befolyása volt a pontosztogatásnál. A döntőről írt cikkek hozzászólásait olvasva sokan el is kezdtek a szokásos módon keseregni, hogy mi egyedül vagyunk, testvértelenek vagyunk, sziget vagyunk a környező szláv és germán tengerben, nincsenek rokonaink, mint a mediterránumban élő latinoknak, vagy az északon élő skandinávoknak, nem szavaznak ránk a volt Jugoszlávia vagy a volt Szovjetunió országaiban élők sem stb.

Kétségtelen, Wolf Kati a dala és előadása alapján bőven befért volna a mezőny első felébe, mégis hátulról lett a negyedik. S ennek több oka volt. Az ilyenkor szokásos és ezúttal is bő teret kapó önsajnálat, önámítás és politikai ostobaság csupán a lényeget elkenő üres fecsegés, mert az alapproblémát inkább itthon kellene keresni: egyrészt a politikában, másrészt a médiában, s ennek nyomán a magyar mentalitásban, az önértékelési zavarainkban, a helyzetértékelésünkben.

a-kis-herceg 2011.05.16. 11:33:29

@szobatars: ebben is van valami. nekem is eszembe jutott...

tekintve hogy 2008-ban is magyar matahari csábította el...

neuromanc 2011.05.16. 11:33:29

Breaking news: az ausztrálok bezzeg szeretnek minket!!!
A győztes azeriek pedig a listájuk legvégére kerültek...na jöhetnek az újabb összesküvés - elméletek :-))

www.eurovision.tv/page/news?id=36573&_t=australia_has_voted_and_the_winner_is....

A Svábhegyi Rém O..O 2011.05.16. 11:42:17

Teljesen jogos a felvetés.Valóban ideje lenne a politikából és a "mérvadó" véleményt formálók közül eltávolítani azokat a férgeket,melyek folyton csak bemocskolják saját hazájukat.Nekik semmi sem jó,minden csak balfaszság.Pedig sok ember erőn felül dolgozik azon,hogy az ő szarjukat,elkúrt dolgaikat rendbe hozza.Igazi sértődött pondró magatartás.

Goompah 2011.05.16. 11:42:18

@Lépes Elek: Akkor már idézd az egészet:

"Ungarn? Sind die weiter gekommen? Upps. Die Sängerin ist Grundschullehrerin. Und sieht aus wie die Schwester von Steffie Graf. Man beachte den Ring."

A beszámoló írója nem áll a német helyesírás magaslatán, ha még az egyik legismertebb sportolójuk Steffi Graf nevét sem képes helyesen leírni. De annyit tudunk, hogy Steffi Grafot nem a szépségéért szerették. És most már annyit is, hogy az újság mennyire becsülte ezt a haccárét, ha ilyen szerény képességű tudósítót küldött ki.

"Euro-Pop in seiner schlimmsten Variante. Kati Wolf, dich kann auch ein noch so kurzes Kleidchen nicht retten. Hätte die Stimme doch nur das Volumen der Haare."

"Euro-pop a legrosszabb fajtából. Wolf Kati, téged egy mégoly rövid ruhácska sem menthet meg. Bárcsak a hangod is olyan dús lenne, mint a hajad."

Az azeri nóta is megkapta magáét:

"Der sterbende Schwan aus Aserbaidschan. Mit einer Prise a-ha."

"A haldokló hattyú _ egy csipetnyi a-ha-val"

"Dass der Song sich so anhört, als laufe er schon seit fünf Jahren im Radio, mag geholfen haben."

"Segíthetett, hogy a dal úgy szól, mintha már 5 éve menne a rádióban."

Szóval nem érdemes bármi roszindulatot keresni egy olyan tudósításban, amelyben minden más részvevő is alaposan megkapja a magáét.

kalandfereg 2011.05.16. 11:49:25

Én csak aszondom, hogy amikor Írországban éltem, mindig sajnálkozva hallgattam a különféle elemzéseket arról, hogy az írek miért nem nyertek már megint.
Kívülről nézve teljesen nyilvánvaló volt, hogy mennyire felesleges elemezgetni, hogy melyik ország polgárai kire szavaztak és miért nem arra szavaztak, aki igaziból legjobb volt (az írek, persze), hanem valami másik ország béna produkciójára.
Az Euroviziós Dalfeszkó az egy, a popzenével évtizedek óta párhuzamosan haladó, de azzal kapcsolatot nemigen ápoló esemény, úgyhogy zeneileg tök lényegtelen az egész.
A népek barátsága, meg ilyenek miatt végül is nem baj, hogy van, de kissé el van túlozva agyilag egyeseknél a jelentőssége, nem?

Balt 2011.05.16. 11:49:26

@a-kis-herceg: Ráadásul Piroska. Lol! :))
(Sőt, még a felesége is magyar. Csak azt nem értem,hogy nem merültek fel ezek a kérdések 2008-ban, a giga IMF-hitel kapcsán...?)

Balt 2011.05.16. 11:49:27

Egyébként meg roppant jól jellemzi az egész az ún. "egyenlő esélyeket" a zEU-ban: az "5 nagy" még csak elődöntőre sem kötelezett, helyből bent vannak a 25-ben... (És itt most szerintem lényegtelen, hogy mennyivel finanszírozzák az EBU-t.) Ha valami, ez igazán megérne egy posztot.

Fentiek alapján kimondottan örülök az azeri (ukrán, szerb, norvég stb.) győzelemnek.

Takács Bálint 2011.05.16. 11:51:25

@Michael Knight: És ha a hozzád hasonlóan súlyosan Orbánfób Sebők, valami baromságot ír, akkor az úgy van?

aadam 2011.05.16. 11:54:37

Amúgy eddig is tudtuk, hogy nem bírnak minket, de úgy őszintén, tegye fel a kezét, aki szerint nincs igazuk! :D

genyamagyar 2011.05.16. 11:56:50

Szóval mégiscsak politikai okból...

"Tageszeitung a verseny előtt odáig ment, hogy amikor külön-külön értékelte az indulókat, a magyar versenyzőről ezt írta: „Kati Wolf: What About My Dreams…. Muss leider aus politischen Gründen abgelehnt werden: Sie ist eine von Gnaden Viktor Orbáns! " „Sajnos, politikai okokból el kell, hogy utasítsuk. Orbán Viktor kegyeltjeinek egyike!"

barli 2011.05.16. 11:56:51

@Balt: nem beszélve arról, hogy az olaszok ugye tizenmittoménhány éve nem voltak ott, erre most kiemelt helyen döntösök...
Mondjuk a számuk szerintem akár nyerhetett is volna.

midnight coder 2011.05.16. 12:04:49

@aadam: Persze hogy igazuk van. Elvégre mi vagyunk az az ország, akik miután megszabadultak 40 év diktatúrájától, 4 év múlva visszaszavazták a komcsikat, majd utána még három alkalommal. Ilyet épeszű ország nem tehet.

Balt 2011.05.16. 12:04:49

@Goompah: Hehe, mekkora ez a német! :) Nyíltan lebuzizza a libanoni svédet meg az orosz szépfiúkat:

"Aber dann müsste man ja Angst haben, dass dieses hübsche Gesicht bald in einem KGB-Keller entstellt wird. Darum: Sperrt ihn doch lieber gemeinsam mit Eric Saade auf eine einsame Insel.

Das wäre sicher eine fruchtbare künstlerische Verbindung."

Escobar888 2011.05.16. 12:09:13

Persze az azeriek meg mindeninek a kedvencei. Azt se tudná az emberek 90% egy vak térképen megmutatni hogy hol vannak...
Akik meg mögöttünk végeztek azok egyenesen ellenségek..... Pff :)

A Svábhegyi Rém O..O 2011.05.16. 12:11:30

@kalandfereg: Népek barátsága.Ez jó,de pontosítsunk: a jó barátokat még közelebb hozza,az ellenségeket még jobban eltávolítja egymástól.Ez a lényege,a jó öreg rasszizmus.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.05.16. 12:30:58

@Lefetyke:

"Hülyeség ez a cikk.
Az átlag európai alig tud valamit Magyarországról, kb. annyit, mint Mi Dánia közéletéről. Csak még kevésbé érdekli, EU elnökség ide-oda."

Így van, teljesen jó észrevétel. Kiegészíteném: amit tudnak rólunk, az is inkább negatív.

"Ami az Euroviziót illeti, a magyarok Bayer Friderika (jól emlékszem a nevére?) óta nem értek el említésre méltó eredményt ezen a "versenyen" aminek a végső pontozása soha nem arról szólt, hogy kinek a dala a legjobb. "

Friderika nevét jól írtad, és ő egyébiránt 4. helyen végzett egy igen jó, de nem odavaló dallal és igen hiányos marketinggel (mert ide az is kell, nem is kevés!)

De:
Rúzsa Magdi pár éve 9. lett, a dala a szakami zsűri első díját hozta el, mint a legjobb szerzemény! A Nox is bent volt az első húszban, bár azt is tragédiaként fogtuk fel (ott egyébkéntP-Sz SZilvi rosszul énekelt, nem sikerült túl jól a dal előadása.

"És hogy ebbe valaki belekeveri (már megint) a magyar kormányt, az meg színtiszta ökörség. Maga az Eurovizió cáfol rá erre, ami mindig egy szívás volt a magyaroknak, akár jó volt az előadás, akár nem - akár simulékony volt a diplomáciánk, akár nem. "

Egyetértek, mit keres itt a kormány? Másrészt nem volt színtiszta szívás, hiszen nálunk fejlettebb zenei kultúrával (értsd: mainstream) rendelkező országokat is többször megelőztünk - most is. És voltak, akik a döntőbe sem jutottak be.

A hiba a rossz marketingben és az örökös, ránk igencsak jellemző hozsannázásban van.
Szeretünk előre inni a medve bőrére, aztán ha leveti és nem tetszik az eredmény, mindig másban keressük a hibát.
Ezen kellene változtatni, méghozzá sűrgősen (lásd: magyar foci, as well).

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.16. 13:00:30

bocs kolléga, de ezzel most abszolút nem értek egyet (ld. Lupus in fabula a trackbackeknél).

fátum 2011.05.16. 13:07:05

Ezek a magyar eredmények:
hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_az_Eurov%C3%ADzi%C3%B3s_Dalfesztiv%C3%A1lokon
Pl. Charlie '98-ban 23. lett.
'94-ben Friderika 4. helye a legjobb eredmény.

Keltafan 2011.05.16. 13:07:05

Na, köszönjük...

Tehát csak azért SMS-eztek más produkcióra több millióan világszerte, hogy az Orbán-kormányt büntessék.

ROTFL

Münci66 2011.05.16. 13:07:05

Möszjők!

Engedtessék meg a hozzászólás nekem is!
Többen felvetették, hogy Möszjő Knight gondolkodása szerint az előző sikertelenségeink az akkori kormánynak (és az MSZP-nek)volt köszönhető. Én tévedhetek, de az előző évekből nem emlékszem ilyen kormányzati ajnározásra, diplomáciai lépések megígérésére. Bár nem is kísértem figyelemmel ezt a produkciót, most is főleg a mádia visszhangokból tájékozódom az ügyben.
Viszont! Szerintem sem tehető felelőssé a napi politika a közepes eredményért, bár a szimpiátia növelésével vagy csökkentésével azért hozzájárulhat az eredmény alakulásához.
Neten megnéztem a versenyszámot - nekem nem igazán jött be, de ez a magánügyem.

Tisztelettel, Münci

fátum 2011.05.16. 13:07:06

@Brukk: A finnek 2006-ban nyerték meg.
hu.wikipedia.org/wiki/Eurov%C3%ADzi%C3%B3s_Dalfesztiv%C3%A1l
Lehet, hogy nekünk is több esélyünk lenne, ha Tankcsapda, vagy a Hooligans menne egy jó kis rocknótával. :-)

bimmer 2011.05.16. 13:07:07

Svájc egy -ebben a mezőnyben- egész vállalható dallal és szép csajjal tök utolsó helyen végzett, arcpirítóan kevés ponttal.

Ez gyakorlatilag minden sorár feleslegessé teszi ennek az írásnak. Egyébként is több esélysnek tartott dal is bukott.

A szlovákok amúgy teljesen nyilvánvalóan elcsalták a szavazást, kizárt, hogy egyetlen pontot se kapjunk az ottani magyaroknak köszönhetően.Mondjuk az égvilágon semmi jelentősége annak a plusz pár pontnak, viszont Szlovákia ismét bebizonyította, hogy a legköpedékebb és legpitiánerebb ország Európában.

venszivar 2011.05.16. 15:07:47

@bimmer: Mivel Svájc "semleges"!Meg is van az "eredménye".Még pontokkal sem "bombázza" őket senki.:DDD

neuromanc 2011.05.16. 18:35:37

Halkan jegyzem meg, hogy Azerbajdzsán is bevetett minden "diplomáciai" eszközt, értsd. Nabucco projekt és tsai.
AAz azeri rezsim európai mércével konkrét diktatúrának számít, az emberi és szabadságjogok megsértése miatt folyamatosan bírálják.
Akkor most hogy is van ez?

www.spiegel.de/international/zeitgeist/0,1518,762622,00.html

tlvajferi 2011.05.16. 19:33:07

@cassio: melyik az a hét szomszéd, amely annyira utál?
hát ide figyelj nagyokos

néha dugd ki a pofád rongyos hazánkből és próbálj magyarul beszélni kolozsvár főterén
lehet a taknyot is kiverik belőled, nemcsak a fogadat

ha mégis maradt valami a pofádban és nagylegény vagy, ruccanj át szerbiába és tedd meg ezt belgrád főterén
már nem fogsz haza jönni...

a többi szomszédnak is csak addig vagy jó, amíg kifizeted a szálót, jól átvernek a bárban és megvághatnak az autópályán mondvacsinált gyorshajtásért

az euban nincs még egy olyan utált nép mint a magyar...

cassio 2011.05.17. 06:40:35

@tlvajferi: Pajtikam, ha ekkora paraszt lennek mint te ahogy irsz, ne is csodalkozz ha kiverik a taknyod beloled.
Minden altalad emlitett orszagban rendszeresen megfordulok, igy amit irsz azt elso kezbol tudom hogy netto baromsag, illetve csak az olyan marhakkal tortenik meg mint te vagy s olyan ottani marhak altal mint te vagy.Te igenhülye.

lüke 2011.05.17. 17:07:07

@neuromanc:
yess
nem baj , amit nem tudunk az nincs
1%-a a magyaroknak idegen nyelv ismerő
süti beállítások módosítása