Itt élned, halnod kell...
2012.07.13. 20:32
A nagy világon e kivűl
Nincsen számodra hely;
Áldjon vagy verjen sors keze:
Itt élned, halnod kell.
Hoffmann Rózsa nem tréfál. Hogy ez már a kereszténydemokrata oktatási szigor egyik első jele-e, azt nem tudom, de mindenesetre igencsak komolyan veszi és szó szerint értelmezi Vörösmarty Szózatának sorait. A pályakezdő diplomás fiatalok úgynevezett "röghöz kötésével" ugyanis nem üzen mást, mint hogy itthon maradsz, itthon gürizel (már ha van mit) és élsz meg belőle (már ha tudsz), és itthon is döglesz meg. A nagyvilágról pedig ne is álmodj...
Értem én persze Hoffmann Rózsa aggodalmát. Mert tényleg aggodalomra ad okot, hogy minden második 30 év alatti magyar felnőtt, azaz a 18-29 évesek közel fele gondolkodik azon, hogy megpattan innen. Mondjuk nem is csodálkozom: egy olyan országban, ahol a lakosság majdnem fele már csak a lottóötösben reménykedik... A kormányzat a fiatal orvosok után, a felsőoktatás úgynevezett átalakításával most éppen az idén érettségizettek jó részét késztette arra, hogy legalábbis erősen elgondolkodjék a távozáson.
De nem az a megoldás - erre sem az a megoldás -, hogy bezárkózzunk a Kárpát-medencébe, magunkra zárjuk a határokat, rabláncra verjük a fiatalokat, és építünk itt közmunkában egy kereszténydemokrata-rovásírásos, ős- és mélymagyar, turulcímeres-lakodalmas, pántlikás narancsszín jövőt. Jó, hogy lassan ott nem tartunk, hogy a nemzeti ipar és a hazai piacok védelmére hivatkozva korlátozzák, hogy ki mennyi eurót vihet magával évente egyszer Bécsbe, meg hogy egyáltalán mehet-e Bécsbe... Nem ezért váltottunk rendszert huszonegynehány éve, a keservit!
Talán nem röghöz kellene kötni a fiatalokat, hanem olyan jövőképet adni nekik - vagy úgy egyáltalán: jövőképet -, hogy ne érezzenek késztetést arra, hogy minél előbb elhúzzanak innen, méghozzá minél messzebbre. Jövőképet kellene adni, meg kiszámíthatóságot és tervezhetőséget, hogy azok is hazajöjjenek, és tudjanak és akarjanak itthon boldogulni, akik már látták és megtanulták a nagyvilágot. Akik meg itthon maradnak, azoknak ne közmunkában kelljen, fél-minimálbéren vergődniük, hanem legyen előttük egy perspektíva. Az esély, hogy lottóötös nélkül is lehet egyről a kettőre jutni. Gyereket vállalni például.
De amit ez a kormány felvázol, az nem jövőkép, vagy ha annak szánják, hát valami szörnyen groteszk, áporodott és avittas, belterjes, képmutató és elszigetelt és igazságtalan jövő az. Igazi fairy-tale, amúgy Matolcsy-módra.
Értelmes ember - már persze ha nem a haveri-üzleti körből vagy a Közgép tulajdonosi köréből való - nem kér belőle. Nehogy már a Bogár László-féle sültbolondok vagy a Semjén-féle ájtatos kretének találják ki, hogy milyen legyen a jövő Magyarországa.
Mert Prohászka és Wass Albert mélymagyar jövője nagyon mély, azt hiszem.
Megértem, aki elhúz innen. Amíg még lehet.
Szerző: Michael Knight
129 komment
Címkék: oktatás politika fidesz európai unió felelősség jövőkép elkúrás szózat portfolioblogger hoffmann rózsa nemzeti együttműködés
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
radio100jozsi 2012.07.13. 23:20:04
Alamio 2012.07.13. 23:25:11
"Michael Knight
Igazságot és észt oszt"
Ne ossza, maga sincs bővében...
yatumux 2012.07.13. 23:26:05
Mindenhol megdöglesz.
Másodszor olvas el a fenti írásomat, de inkább bemásolom:
Rendszeres meghívottja vagyok követségi, kamarai rendezvényeknek. A vezeto nyugati hatalmak nyílt és deklarált stratégiája hogy a keleti országok költségen felnevelt és képzett fiatalok nyugaton hoznak hasznot majd és ott termelnek. Mindezt úgy hogy minimális a kulturális szakadék tehát asszimilalodnak. Ellentétben Péld a pakisztaniakkal.
Ugye érted mi az EU egyik lényege ??? :)
tass-tass 2012.07.13. 23:26:39
index.hu/tudomany/2012/07/11/a_zsenik_is_elkallodnak_a_kozoktatasban/
Azok az értelmiségiek, akik külföldön csak mosogató, pizzafutár stb. munkát tudnak vállalni, itthon miért várnak el nagyobb megbecsülést?
Sir Galahad 2012.07.13. 23:27:25
mizrolist 2012.07.13. 23:27:50
2012.07.13. 23:28:24
"Még egyszer a bocsi azért, hogy lehet, hogy nem jó számokat írtam, csak érzékeltetni akartam a posztíró hülyeségét. "
Nem sikerült.... :))
Muzsikok közt 2012.07.13. 23:29:37
Nem a röghözkötés a lényeg /főleg hogy már 40 poszt volt róla/, de ha egy Index címlapblog nem qrvaománykormányoz hetente legalább 3X, akkor töbet nem kerül ki az oldalra.
yatumux 2012.07.13. 23:30:21
Egy fiatal először is menjen el dolgozni. Aztán hajtson, tanuljon, fejlődjön, legyen szerény és szorgalmas.
És érvényesülni fog.
A diplomás munkanélküliség legnagyobb oka az hogy túl magas beosztásra vágynak holott a béka segge alól kellene felkaparni magukat.
Nyugaton így van.
Mi az 5. kerületben az elmúlt 5 évben kb 70 embert rúgtunk ki. Diplomás fiatalok. 10X cigi munkaidő alatt, késés, 5kor azonnal elrohan, okoskodik, nem figyel, nem kérdez, másnapos, nem mosolyog az ügyfelekre, vezető akar lenni, konkurál az idősekkel, csak egy pár példa. Multinál dolgozó nyugati gazgató barátaim el vannak képedve.
Óriási arcal jönnek ki a suliból és az élet lájtos oldalát keresik.
Szerintem az oktatás és az élet a valós cégek között óriási szakadék tátong.
Tehát az oktatást kell megreformálni.
2012.07.13. 23:32:17
"Tanulmányi szerződésről tetszett hallani? Az ugyanez a szent magánszférában."
És az állam majd garantálja a munkát is, meg a rendes fizetést is?
Ha modellezel, legalább legyen jó!
Muzsikok közt 2012.07.13. 23:33:19
Muzsikok közt 2012.07.13. 23:38:48
Muzsikok közt 2012.07.13. 23:39:06
yatumux 2012.07.13. 23:39:57
Ismerek 3 céget ahol az előző kormány felsővezetői a tulajdonosok.
3 féle megbízásuk van.:
1. az előző éra marketing megbízások
2. politológiai elemzések ATV stb részére
3. pénzért blogokat írnak főleg az indexen :)))
ólcsóbb mint a népszabi ennyi
letmetellyou 2012.07.13. 23:48:49
Bambano 2012.07.13. 23:56:48
elég ostobán hangzik.
2012.07.14. 00:00:03
"Miért a magánszférás tsz-nél ki mit garantál?"
Rossz a modell, ahogy írtam.
Gondolkozz tovább egy kicsit, még van esélyed, hogy megértsd miért....
zbzbzb 2012.07.14. 08:37:40
van igazság abban amit írsz, de te is voltál fiatal és ugyanezt csináltad - dobbantottál a laktanyából, ha voltál katona, ittál, buliztál, hajtottad a csajokat, és minden idősebbnek aki rád szólt, hogy ne ökörködj, tanulj, jól megmondtad a tutit. szóval csak kicsit vedd vissza az arcod, emlékezz!
sok hibája van a fiataloknak, nyilván én is másképpen látom a dolgokat most mint 5-10 évvel ezelőtt.
de a fejlődést a tapasztalat hiánya és a bátor másképp gondolkodás hozza meg, ami a fiatalok "szerepe".
lehet ezt nem szeretni, akkor is így van.
legyenek alázatosabbak? lehet inkább te lettél megalkuvó, mert - akár tudat alatt - az évek konfliktusai, hibái óvatosabbá tettek, "biztonsági sávban" mozogsz.
azt meg, hogy a korod alapján előjogaid vannak, felejtsd el. a mai világban az erősebb kutya baszik, és simán lehet, hogy az egyik csikó kitalál valami olyat, amivel kenterbe ver téged százszor, a nagy, tapasztalt öreget. akkor majd pisloghatsz.
szóval inkább segíteni, pártolni, terelgetni kéne a fiatalabbakat, elfogadni, hogy nem hibátlanok, mert te se voltál/vagy az. akkor fel fognak nézni rád, és meg fogják adni azt a tiszteletet, amit te most érezhetően nagyon szeretnél kikövetelni magadnak.
qwertzu 2012.07.14. 08:38:07
kpityu2 2012.07.14. 08:38:13
qwertzu 2012.07.14. 08:38:22
USA, Nyugat Európában sok helyen kipengeted a tandíjat és pont.
A fasiszta, röghözkötő, fideSSes, seholnincsilyenország, Magyarország: Ha a végzés utáni 15 évben nem dolgozol legalább 5 Magyarországon, akkor ki kell pengetned a tandíjat.
@MikeBoy: Rossz szöveg. Érvek nincsenek, csak "gondolkozz rajta, még van esélyed rájönni."
kormányzó 2012.07.14. 08:38:45
Megtérülés,na itt van az igazi probléma.
Mert mit kínál a magyar nemzet?
Mehetsz egy multihoz (ha szerencséd van),vagy kaphatsz egy igazi magyaros céget,ahol tánciskolások csinálnak bohócot belőled,miközben a tudásod kihasználatlan.
Ha nagyon magyarkodni akarnék,ezt mondanám.
fda 2012.07.14. 08:38:55
az rendben van, hogy a gyerek tanul a magyar társadalom pénzén, aztán külföldre utazik és a társadalom semmit nem profitál abból, hogy őt kitaníttatta.
Melyik céges tanfolyam az, ami után simán felmondhatsz, mert találtál egy jobban fizető céget?
zbzbzb 2012.07.14. 08:39:01
van igazság abban amit írsz, de te is voltál fiatal és ugyanezt csináltad - dobbantottál a laktanyából, ha voltál katona, ittál, buliztál, hajtottad a csajokat, és minden idősebbnek aki rád szólt, hogy ne ökörködj, tanulj, jól megmondtad a tutit. szóval csak kicsit vedd vissza az arcod, emlékezz!
sok hibája van a fiataloknak, nyilván én is másképpen látom a dolgokat most mint 5-10 évvel ezelőtt.
de a fejlődést a tapasztalat hiánya és a bátor másképp gondolkodás hozza meg, ami a fiatalok "szerepe".
lehet ezt nem szeretni, akkor is így van.
legyenek alázatosabbak? lehet inkább te lettél megalkuvó, mert - akár tudat alatt - az évek konfliktusai, hibái óvatosabbá tettek, "biztonsági sávban" mozogsz.
azt meg, hogy a korod alapján előjogaid vannak, felejtsd el. a mai világban az erősebb kutya baszik, és simán lehet, hogy az egyik csikó kitalál valami olyat, amivel kenterbe ver téged százszor, a nagy, tapasztalt öreget. akkor majd pisloghatsz.
szóval inkább segíteni, pártolni, terelgetni kéne a fiatalabbakat, elfogadni, hogy nem hibátlanok, mert te se voltál/vagy az. akkor fel fognak nézni rád, és meg fogják adni azt a tiszteletet, amit te most érezhetően nagyon szeretnél kikövetelni magadnak.
mahet 2012.07.14. 08:39:17
Nehogy elkezdjük mi is visszakérni tőled a csipőprotézised árát, amit a büdös életben nem keresnél meg magadnak.
Tömören: tandíj ok, röghözkötés debil faszság.
zbzbzb 2012.07.14. 08:39:21
van igazság abban amit írsz, de te is voltál fiatal és ugyanezt csináltad - dobbantottál a laktanyából, ha voltál katona, ittál, buliztál, hajtottad a csajokat, és minden idősebbnek aki rád szólt, hogy ne ökörködj, tanulj, jól megmondtad a tutit. szóval csak kicsit vedd vissza az arcod, emlékezz!
sok hibája van a fiataloknak, nyilván én is másképpen látom a dolgokat most mint 5-10 évvel ezelőtt.
de a fejlődést a tapasztalat hiánya és a bátor másképp gondolkodás hozza meg, ami a fiatalok "szerepe".
lehet ezt nem szeretni, akkor is így van.
legyenek alázatosabbak? lehet inkább te lettél megalkuvó, mert - akár tudat alatt - az évek konfliktusai, hibái óvatosabbá tettek, "biztonsági sávban" mozogsz.
azt meg, hogy a korod alapján előjogaid vannak, felejtsd el. a mai világban az erősebb kutya baszik, és simán lehet, hogy az egyik csikó kitalál valami olyat, amivel kenterbe ver téged százszor, a nagy, tapasztalt öreget. akkor majd pisloghatsz.
szóval inkább segíteni, pártolni, terelgetni kéne a fiatalabbakat, elfogadni, hogy nem hibátlanok, mert te se voltál/vagy az. akkor fel fognak nézni rád, és meg fogják adni azt a tiszteletet, amit te most érezhetően nagyon szeretnél kikövetelni magadnak.
Az igazi sztrovacsek 2012.07.14. 08:39:43
Nincsen számodra hely;"
Dehogy nincs!
Ha nyelveket beszélsz, szorgalmas, jó szakember vagy, tudsz és szeretsz dolgozni, bárhol szívesen látnak.
"Áldjon vagy verjen sors keze:
Itt élned, halnod kell."
Nem kell.
Még csak a honvágyat legyőznöd sem kell.
Ha úgy akarod, pár óra alatt itthon vagy. Puszi a családnak, egy sör a haverokkal, és estére már újra egy brüsszeli. müncheni, bécsi, vagy londoni kiskocsmában ülve röhöghetsz a nemzeti szarakodás unortodoxiáján, kicsit sajnálva az itthon maradottakat.
Egyébként meg szart sem ér az egész röghöz kötés. Aki el akar menni, az el fog menni.
Legfeljebb nem fog többé visszajönni.
Nem kell messzire, elég csak Szlovákiába. Ott kérni kell a szlovák állampolgárságot - meg fogják adni - az illető máris kettős állampolgár, és hazajár látogatóba.
Így meg kissé más már a leányzó fekvése.
Mikk^ 2012.07.14. 08:39:48
A szerződés tartalmazza a munkahely biztosítását is? Meg hogy a munkáltató megfelelő bért fog fizetni és adót is fizet utána? Miért nem rögtön a bölcsődétől kezdve van szerződés elvégre végig "állami" (adóinkból igen enyémből is) finanszírozású helyeken van az a kölök.
Egyébként miért nem kéritek számon az élősködő bodzaszedőkön, hogy az ő állami iskolai helyeik költségét miért nem fizetik vissza (már amíg jártak egyáltalán valahova) és miért a "segílyre" várnak?
Vagy addig nincs segély amíg a ráfordított összeg le nem telik?!
Egyébként én is azt mondom, hogy az oktatást meg kell kicsit változtatni, de nem ez a módja. Pl.: cégeket bevonni az oktatás finanszírozásába --> utána a cég fel is veszi és alkalmazza szerződésük lesz, ha x idő előtt elmegy akkor fizet, ha a cég mégsem alkalmazza akkor bukta. Az állami helyeket ugyan úgy meg kéne pályázni nyíltan (igen vállalni hogy bárki olvashatja milyen gazdag/csóró vagy) és ugyan így nyílt ítéleteket hozni.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.07.14. 08:40:04
Na, és mi van ha nem leszel jókedvedben, te komcsi?
Brüsszelbe futsz panaszkodni?
Vagy kitűzöd a veres csillagot?
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.07.14. 08:40:15
De igenis sikerült.
Józan paraszti ész, hogy szolgáltatásért ellenszolgáltatás jár.
Ha ezek a kis rohadékok az általam befizetett adóból tanulnak, akkor igenis üljenek - bocs, dolgozzanak! - itthon min. öt évet, vagy fizessék ki a tandíjat.
Legyen már elég a potyautas taktikákból!
gino 1965 2012.07.14. 08:40:54
nemsirunk 2012.07.14. 08:41:04
Lehet, hogy ők csak mosogatnak, de a gyereküknek már lesz esélye egy normálisabb világban élniük.
Mire itt leereszkedik ismét a vasfüggöny, ők már a jó oldalon lesznek.
nemsirunk 2012.07.14. 08:41:23
Nem kell megijedni az ilyen hoffmannrózsáktól, kizárt dolog, hogy 15-20 év múlva bárkitől bármit be lehessen hajtani. Addig a jogszabály is megváltozik ezerszer. Úgyhogy hajrá!
A magyarságért rinyálni pedig értelmetlen. Ezzel az erővel Debrecen is mondhatná, hogy aki ott tanult, az Debrecenben dolgozzon, nem az ország többi részének képeznek. Az adókat ki kell venni nemzeti irányítás alól, központi EU költségvetés kell, aztán senki nem mondhatná, hogy "magyar" pénzből tartanak fenn iskolákat.
Persze ehhez csak akkor tudunk majd csatlakozni, ha Orbán szánalmas nemzeti lázálma már a múlté lesz.
spinat 2012.07.14. 08:41:56
Más, az állam jelenlegi célja az oktatásssal, hogy olcsó munkaeröt biztosítson föként fizikai munkát igénylö cégeknek, hogy kínával versenyezzünk. Ehhez jön plusza a pénzért diploma felsöoktatás azzal a mottóval, hogy a gondolkodók húzzanak csak el innen, nincs rájuk szükségünk Érdekes módon Finnország vagy Svédország nem akar Kínával versenyezni, mégis elég jól elvannak.
Egy diplomás általában jobban fog keresni, tehát többet adózik, nagyobb jovedelmet termel, ezáltal "fizeti" vissza a képzését.
Aki meg a 15 millás orvosképzést hozta fel, az gondolkodjon el azon, hogy melyik jobb neki, ha az orvos kimegy Norvégiába és egy év után kifizeti a 15 millát, vagy van itthon orvos, aki kezelni tudja ha baja van. A felsöoktatás az államnak is befektetés, ugyanis kiképzi azt a réteget, amelyik az államot müködteti. Orvosok, tanárok, mérnökök nélkül hogyan fog müködni az ország?
Környezettudatos 2012.07.14. 08:42:18
Egyébként nem a röghöz kötés a jó megoldás. Fel kell emelni a tandíjat olyan mértékűre, mint a neves nyugati egyetemeken van, azután tanuljon itt aki akar és menjen a végén oda, ahová akar.
Az viszont nem járja, hogy itthon eltanulgat ingyen, mi, akik befizetők vagyunk a közösbe, fizetjük az egyetemi éveit, utána meg elhúz. Ez nem jó. Ezt meg kell oldani. A hoffman féle brigád megint a rossz megoldáshoz nyúlt. Rossz, mert kivitelezhetetlen.
Sztyepan Asztahov 2012.07.14. 08:42:42
Ellenben ha valaki krumplit sütött, meg mosogatott, akkor elismerem, hogy nehezebben kap munkát. De istenem, ha ugyanezt Magyarországon csinálta volna ugyanabban a helyzetben lenne, csak itthon a mosogatásért szart se kapsz, nyugaton meg jobban megfizetik.
@MikeBoy: remélem a mondanivalóm átjött, függetlenül attól, hogy a számokat elbasztam. :)
dobcucc22 2012.07.14. 08:42:50
na a lenyeg annyi hogy en nem a "TE" adodbol jartam egyetemre hanem a szuleim es a csaladom adojabol, ugyhogy ne te meg a sok hulye politikus mondja meg hogy mit csinalhatok....
dobcucc22 2012.07.14. 08:43:34
1. en nem a "TE" adodbol tanultam, max a szuleim es a csaladom adojabol, ami hidd el boven kiteszi minden tanittatasi koltsegemet
2.ennyi erovel mindenki mindent fizessen vissza aki "elmegy", meg aki az angol tesco megy rakodomunkasnak is, mert az allami ovoda, meg altalanos es kozepiskola is "TE" adodbol van
egyebkent meg mindenki csinalhasson azt csinaljon amit akar, ne politikusok es ne idiota valasztok akik oket megvalaszotttak, es foleg ne blog kommentelok osszanak es mondjak meg hogy mit tehetek, hova mehetek es hol elhetek. tudtommal mar nem a kozepkorban elunk.
elkoltozni kulfoldre kurva nehez, en egy eve jottem el, sok mindent merlegelni kell, csalad baratok stb.
de aki nem volt kulfoldon meg, az nem is ertheti meg ezt. en mar nem tudnek hazakoltozni, mert mar teljes balkannak erzem az orszagot. es ez nagyon faj. nagyon szeretnem ha magyarorszag olyan hely lenne ahol szivesen laknek a jovoben, nem kellene mindent hatrahagynom, de ez nem igy van.
es egyebkent az is tevhitben el, hogy csak a penz miatt megyunk kulfoldre. reg nem csak errol van szo. nekem nem hianyzik a minden napos ertelmetlen szopatas, amit az otthoni korhazakban lehet kapni. fejlodese lehetoseg meg nem sok. es ezek nem (csak) a pezen mulnak.
de eskuszom megorulok, ha valaki meg egyszer ezzel az "EN adombol.." dumaval jon
M_R 2012.07.14. 08:43:54
Na látod, ezért (is) akar Orbanescu kilépni az EU-ból. Ezzel egyszerre több gondja is megoldódna: nem pofázna bele senki hogy melyik havernak hogyan passzolja át a pénzeket, rögtön nem kellene egy csomó felesleges demokratikus korlátot betartani és megoldódik a diplomások röghözkötése is: egyszerűen mint már nem EU tagország érvénytelen az össze útlevél. Aki meg diplomát kap, az utána 20 évig nem kap útlevelet, és akkor sem utazhat ki egyszerre az egész család. Az összes határ olyan lesz mint most az ukrán vagy a szerb határ, tételes ellenőrzés, vámvizsgálat, tolja le és dőljön előre... oszt' annyi...
Kivlov 2012.07.14. 08:44:06
Persze, hogy nem. Tisztességes, európaihoz közelítő bérek kellenének. és nem csak a fiataloknak.
Nevetséges, hogy 130-140 nettó az átlagkereset. A maiak, az elmúlt 10-15 év fiataljai már nem teljesen más igényekkel, más ingerkörnyezetben nőttek fel, mint az őseik. Akiknek jó volt, hogy egy pár cipőjük volt a testvérrel közösen és hogy leéltek egy életet 3 generációval együtt lakva egy házban. Ma nem ez van! És a megnövekedett igényekhez pénz kell! És teljese mértékben érthető, hogy a fiatal nem vállalja be a napi 8-10 órás melót éhbérért, hanem inkább elmegy külföldre.
yatumux 2012.07.14. 08:44:11
kalapocska 2012.07.14. 08:44:38
ha itt munkanelkuliseg van legalabb van olyan hely amely felszivja a fiatalokat. ha lenne allas nem nagyon menne el senki (mi vagyunk a legkevesbe mobilak keleteuropaban). ennyi.
kell e az allamnak fizetni az oktatast?
nem. de annal fiatalabbak fognak kimenni es megszerezni a szukseges nyelvtudast a tudason kivul. ennyi kell ahhoz hogy vezeto allasuk legyen es soha ne jojjenek vissza.
az utolso kapcsolja le a villanyt. mellesleg en idoben bekerultem a kulfoldi oktatasi rendszerbe (nyugi egy ffillert se fizettel nekem) hogy a helyiekkel versenyezzek jo allasokert. miliomos itt se leszek de az ertelmiseg megbecsult es kellemes elete van.
Rajmundd 2012.07.14. 08:45:30
Kamu az egész amit írsz, Semmire nem adsz választ, meg se kísérled részében sem ezt a komplex problémát leírni, nem hogy megoldani! Ha csak az "ön-promó" miatt írtad meg ezt a cikket akkor kár volt!
ezt írod:
"Talán nem röghöz kellene kötni a fiatalokat, hanem olyan jövőképet adni nekik..."
Te figyelj már ide, nagyokos, Te hogy adnál nekik "nyugati életszínvonallal versenyképes" jövedelmet?! Hogy hoznál ide hirtelen kötelező szociális és nyugdíj juttatásokat, pontos szakszervezeti jogokat, és szig. munkaváll.egészségét védő jogokat pl. és tüköraszfaltot és olcsóbb élelmiszereket, stb stb. ilyeneket?
Meg ilyeneket írsz:
"akarjanak itthon boldogulni, akik már látták és megtanulták a nagyvilágot"
Gondolkozzál már észkombájn! Aki egyszer is megtapasztalja a nyugati életet elképesztően jó életszínvonalát, az ha utána hazajön LeDÖBBEN, és annyit mond:
"EZ ITTHON PARÓDIA!" ne vicceljetek már! Az aki nyugaton dolgozott és tette félre a milliókat fél év alatt, az a Büdös életbe nem jön vissza ide az TOT SICHER!
Ezt a feszültséget hogy oldanád akkor meg Michaelkám! Ha nem valami röghözkötés szerű jogszabállyal! Szóljál Kit-nek, csak az a baj, hogy már azt is ellopták a fejesek a minisztériumban!
Az a baj, hogy nincs jobb alternatíva csak az erőszakos polgárháborús rendszerváltás, amikor is visszavesszük a politikusoktól a kilopott milliónyi milliárdokat!! ManemSzop, Fityeszz, ELemiPé, HoBBit, egyre megy!!!
Itthon te is tudsz "boldogulni" éhen nem halsz, de félre se tudsz rakni, tehát... fenntartod a rendszert... ami 1-2 éven belül összeomlik, ha nem marad benne, ki járulékaival adózásával fenn tartsa.
Szinte egyenes következmény ebből, hogy JOBB IS LENNE EGY egypárt-közeli rendszer idehaza. Persze erős ellenzékkel, ellensúlyokkal, kritikával, de Ésszerűen hosszú távon kormányozva. Hogy végre megvalósuljon már végre valami!! MErt ez a változtatós 4 éves ciklus ártalmas!!!
Nem működik itthon nekünk ez a 'nyugati demokrácia'.
A bérekkel nem is lehet mit kezdeni. A megoldás az lenne, ha mindent fizetőssé tennének! Oktatást, EÜ ellátást, és nyugdíjakat is a mostaniaknak. Fizesse mindenki privátba szépen magának! Ki mennyit gondol... mindenki maga tudja mennyi ideig szeretne élni és mennyit fogyasztani az idő alatt..
De a mostani Katyvasz levét, azt Senki nem akarja meginni!!!
Megmondom én neked: A korábbi Politikai vezetők és jegybanki döntéshozók, AZOK IGYÁK MEG A Katyvasztott-szaruknak-a levét!!! fedezet nélküli CHF hitelezést engedélyezték igeen?! Akkor most egy jókis Svájcibicskával ki kell vágni a Zsebüket! Mindenüktől megfosztani őket!
Ezen csak A Forradalom segítene!
Erőszakos kőkemény felelősségre vonást!!! A vezetőktől minden külföldre kimenekített vagyont elkobozni!!! Ő hibáikat, Adósságukat, megtagadni!!!
Lemosni a sok szart, és tiszta lappal indulni a jövőnkért!!! Na akkor 30 év múlva előrébb lennénk perspektívákban mint most az összes nyugati ország!!
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.07.14. 08:45:40
Vagy csinálhatsz egy céget (ha már olyan kibaszott tehetséges fiatal vagy) és élsz, mint 'Maci havesen'...
Mikk^ 2012.07.14. 08:45:49
Vagy éppen a cég kitaníttat és utána meg kirúg és követeli rajtad a tanfolyam díját (nem a te hibádból rúgnak ki)?
Rajmundd 2012.07.14. 08:45:56
Kamu az egész amit írsz, Semmire nem adsz választ, meg se kísérled részében sem ezt a komplex problémát leírni, nem hogy megoldani! Ha csak az "ön-promó" miatt írtad meg ezt a cikket akkor kár volt!
ezt írod:
"Talán nem röghöz kellene kötni a fiatalokat, hanem olyan jövőképet adni nekik..."
Te figyelj már ide, nagyokos, Te hogy adnál nekik "nyugati életszínvonallal versenyképes" jövedelmet?! Hogy hoznál ide hirtelen kötelező szociális és nyugdíj juttatásokat, pontos szakszervezeti jogokat, és szig. munkaváll.egészségét védő jogokat pl. és tüköraszfaltot és olcsóbb élelmiszereket, stb stb. ilyeneket?
Meg ilyeneket írsz:
"akarjanak itthon boldogulni, akik már látták és megtanulták a nagyvilágot"
Gondolkozzál már észkombájn! Aki egyszer is megtapasztalja a nyugati életet elképesztően jó életszínvonalát, az ha utána hazajön LeDÖBBEN, és annyit mond:
"EZ ITTHON PARÓDIA!" ne vicceljetek már! Az aki nyugaton dolgozott és tette félre a milliókat fél év alatt, az a Büdös életbe nem jön vissza ide az TOT SICHER!
Ezt a feszültséget hogy oldanád akkor meg Michaelkám! Ha nem valami röghözkötés szerű jogszabállyal! Szóljál Kit-nek, csak az a baj, hogy már azt is ellopták a fejesek a minisztériumban!
Az a baj, hogy nincs jobb alternatíva csak az erőszakos polgárháborús rendszerváltás, amikor is visszavesszük a politikusoktól a kilopott milliónyi milliárdokat!! ManemSzop, Fityeszz, ELemiPé, HoBBit, egyre megy!!!
Itthon te is tudsz "boldogulni" éhen nem halsz, de félre se tudsz rakni, tehát... fenntartod a rendszert... ami 1-2 éven belül összeomlik, ha nem marad benne, ki járulékaival adózásával fenn tartsa.
Szinte egyenes következmény ebből, hogy JOBB IS LENNE EGY egypárt-közeli rendszer idehaza. Persze erős ellenzékkel, ellensúlyokkal, kritikával, de Ésszerűen hosszú távon kormányozva. Hogy végre megvalósuljon már végre valami!! MErt ez a változtatós 4 éves ciklus ártalmas!!!
Nem működik itthon nekünk ez a 'nyugati demokrácia'.
A bérekkel nem is lehet mit kezdeni. A megoldás az lenne, ha mindent fizetőssé tennének! Oktatást, EÜ ellátást, és nyugdíjakat is a mostaniaknak. Fizesse mindenki privátba szépen magának! Ki mennyit gondol... mindenki maga tudja mennyi ideig szeretne élni és mennyit fogyasztani az idő alatt..
De a mostani Katyvasz levét, azt Senki nem akarja meginni!!!
Megmondom én neked: A korábbi Politikai vezetők és jegybanki döntéshozók, AZOK IGYÁK MEG A Katyvasztott-szaruknak-a levét!!! fedezet nélküli CHF hitelezést engedélyezték igeen?! Akkor most egy jókis Svájcibicskával ki kell vágni a Zsebüket! Mindenüktől megfosztani őket!
Ezen csak A Forradalom segítene!
Erőszakos kőkemény felelősségre vonást!!! A vezetőktől minden külföldre kimenekített vagyont elkobozni!!! Ő hibáikat, Adósságukat, megtagadni!!!
Lemosni a sok szart, és tiszta lappal indulni a jövőnkért!!! Na akkor 30 év múlva előrébb lennénk perspektívákban mint most az összes nyugati ország!!!
Peter T. Sinclare 2012.07.14. 08:46:27
Cigi munkaidő alatt: elég gáz, valóban. Remélem, letiltjátok azt is, hogy valaki elhagyja az asztalát ebédszünet alatt.
Késés: ez valóban necces.
5kor elrohan: fizetitek a túlórát? Megkéritek rá őket? Tudod: "Józsi b+ ma kicsit több a munka, maradj még egy órát, köszi". A kommunikáció csodákra képes, hát még egy kérem-köszönöm keretezésű főnöki utasítás.
okoskodik, nem figyel, nem kérdez..., vezető akar lenni, konkurál az idősekkel: ja, ha nektek bólogató jánosok kellenek egy merev feudális tekintélyelvű hierarchiába...
másnapos: látnád mi megy Írországban :)
nem mosolyog az ügyfelekre: ez szintén gáz. Bár ilyen viszonyok között nekem se volna feltétlen kedvem mosolyogni.
Abban igazad van, hogy a frissek álomvilágban élnek hatalmas mellénnyel. De ha ennyi embert rúgtok ki, akkor talán nálatok is körbe kéne nézni okok miatt.
A nyugati "gazgatókról" meg csak annyit, hogy Magyarországon olyanokat meg mernek tenni, amiért a saját hazájukban már régen kirúgják a tömeges tiltakozások miatt.
Peter T. Sinclare 2012.07.14. 08:46:43
Peter T. Sinclare 2012.07.14. 08:47:01
Hanem az, hogy nem biztosított hozzá a visszafizetés lehetősége, vagy egyáltalán, hogy ledolgozhassa az x évet idehaza. Hol vannak a munkahelyek? Hol az európai árakhoz igazodó európai bérek?
Előbb tegyék lehetővé, hogy a hazai munkaerőpiac (és itt nem az oligarchák magánbirtokán való robotolást jelentő közmunkáról beszélek) fel tudja szívni a végzősöket, aztán követeljék meg, hogy az állami képzésűek ne menjenek sehova!
Vagy ha nem tud elhelyezkedni, ti majd eltartjátok? Ugyan, kérem!
yatumux 2012.07.14. 08:47:24
Tudod nyugateurópa igazából egyetlen, de legnagyobb problémája a demográfia.
Tudod, ott is felbomlottak a hagyományos családok és több az idős mint a fiatal. + annyira gyorsan változik a technológia miatt a világ hogy a képzés nem követi a gazdaság igényeit. magyarul egy csomó munkahely betöltetlen. jellemzően a magas képzettséget igénylő munkahelyek lásd orvos. na ezért fogadnak magyar orvosokat. Mert ott nem engedheti meg magának a legtöbb fiatal hogy a bazi drága orvosi képzést kifizesse. Itthon ingyenes. a másik a tipikus takarító, szakács, buszvezető, bolti eladó.
Itt az olcsóbb keleti munkaerőt alkalmazzák mert kevesebbel is beérik,
A nyugatiak is látják ezt és sokan ellenzik a keletiek munkavállalását de ez pörgeti az ottani gazdaságot hiszen ugyanazt azt értéket olcsóbban elő tudják állítani így több pénz marad.
Ezt úgy tudod elképzelni mint ha 40.000 forintért tudnánk alkalmazni a bkv alkalmazottait. így a bkv-nak egy csomó pénze maradna.
az más hogy itt a vezetők nyilván kiosztanák egymás között prémiumként...
szabadnapos urulógus 2012.07.14. 08:47:39
Flúgatlan 2012.07.14. 08:47:48
Mik is a pontos szabályok? Ezt nem nevezném röghöz kötésnek. Aki közpénzen tanul, azt ne szipkázza el teljesen a nyugatiak által tudatosan működtetett agyszivattyú.
Úgy mondom ezt, hogy vannak gimnazista gyerekeim, így rájuk ez vár. Nem tartom jogtalannak, hogy ha állami támogatással tanulnak itthon, akkor fiatal, legtermékenyebb korukból töltsenek itthon is pár évet. Akinek nem tetszik, fizetősre menjen.
mizrolist 2012.07.14. 08:47:56
kvadrillio 2012.07.14. 08:48:05
A KITALÁLÓIT MEG ...CSÁN RÚGNI.
ennyi...:)
szabadnapos urulógus 2012.07.14. 08:48:10
rohadjmegARCgeci 2012.07.14. 08:48:30
Miért baj az hogy konkurál az idősebb kollegákkal?Mi a baj a versenyszellemmel,ha jobb akar lenni holott fiatalabb?5 kor azonnal elrohan?Kéne az ingyentúlórás marha én elhiszem,na de azért valakit kirúgni mert lejárt a munkaideje és rohan a gyerekért az oviba vagy a második állásába,hát megint csak nem vall túl sok észre egy munkaadótól!
Okoskodik?Ez is baj ha valamit jobban mer tudni?Nem kérdez?Ezek után mit csodálkozol ezen?
Nekem nagyon úgy tűnik,hogy itt súlyos főnök hiba van!
Élni és élni hagyni.Ezt a mondást vésd az agyadba!
jo20000 2012.07.14. 08:48:45
Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.07.14. 08:49:19
az oktatást mindenképpen meg kell reformálni, ebben egyetértünk.
Viszont az én környezetemben azért ment el minden tehetséges ember, mivel a hazai környezetben egyszerűen esélytelen volt, hogy érdemben fejlődhessenek, míg ezt a lehetőséget külföldön megkapták. És itt most a legjobbakról beszélek, tehetséges kutatókról, fejlesztőkről, nem a nagypofájúakról, meg a szájkaratés figurákról, akik aránya persze emiatt feldúsult itthon.
Más, tehetségközpontú, teljesítményorientált és koperatív közeget találtak, amely ráadásul honorálta is a befektetett munkát. Ha valaki ebbe belekóstol, már nem fognak neki hiányozni az itthon jellemző korrupt és nem koperáló struktúrák. Márpedig elsősorban ezeket kellene megváltoztatni, mert ezaz alapprobléma, emiatt mennek el az emberek.
Még egy adalék a röghözkötéshez, ami éppen nemrég történt. Az orvost ugye itthon betegesen alacsony fizetésű röghöz kötésre ítélik, ugyanakkor most tették megengedett gyakorlattá, hogy ezt az állampolgár "pótolja ki" immár törvényesen hálapénz formájában. Ergo a röghöz kötött alulfizetett orvost nekünk kell zsebből pótfizetéssel ellátni, mert ezt az állam ránk passzolja. Talán nem kell részleteznem, hogy ez mennyire gyomorforgató.
rohadjmegARCgeci 2012.07.14. 08:49:27
rohadjmegARCgeci 2012.07.14. 08:49:32
Egy kihalt pusztaságot!Meg a Hortobágyot a kiégett fűvel.Szeva!
mese1 2012.07.14. 08:50:49
ÉLETVESZÉLYES 2012.07.14. 09:27:09
Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.14. 09:30:37
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.14. 09:31:02
Nekem is van meg diakhitelem otthon, es bar felhavi fizum, egyszeruen a penz eddig masra kellett. Azt meg szepen fizetgetem.
GONOSZ 2012.07.14. 09:33:01
Sem észt, sem igazságot nem oszt.
Lehet, hogy ő Észt? de az igazságból hiányzik az i. helyesen így mutat.
Egy Észt? aki gazságot terjeszt.
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.14. 09:39:19
En ugy vagyok vele , szuleim 30 evet otthonra fizettek, nagyszulok koran khaltak, en is beleadtam otthon 10-12 evet (fosuli mellett melo) , hagyjanak engem beken.
Don Quixote de la Ferko 2012.07.14. 09:39:41
Emlékeim szerint szabad az út, nincs lezárva a határ.
Lehet csomagolni, oszt uccu. Megvan az érettségi, irány valamelyik nyugati egyetem, diploma megszerez, oszt irány a munkaerőpiac.
Ez ennyire egyszerű.
Ja, hogy akkor nem az adófizetők pénzéből menne, akik ezért valamit tán jogosan el is várnak, hanem apuci-anyuci zsebbe nyúl, oszt finanszírozza a bulit.
Hát, az élet kegyetlen. Valamit valamiért, és ha valaki puszira kap valamit, akkor tán dolgozzon is érte, ne csak azért fogadja el, hogy utána azonnal húzzon a pénzkereső helyekre.
atila68 (törölt) 2012.07.14. 09:40:07
Az ugye annyit tesz, hogy leszerződsz egy céggel, ahol dolgozni fogsz, vagy esetleg már ott is dolgozol, hogy kifizetik a költségeid, de ezért nem csapod rájuk az ajtót egy meghatározott ideig.
No itt ugyanerről lenne szó csak az állam (mint cég), és az állami támogatással tanuló diák (szerződő fél között).
Problem?
Legyünk már reálisak.
mielőtt bárki térkövet dobna rám, vagy betonba öntene, álljon a fax másik oldalára, legyen egy percig ő egy tanulmányi szerződés esetén a cég vezetője.
Megvan?
Köszönöm nincs több kérdésem.
(ui.: Ha külföldre akarsz menni tanulj eleve ott, vagy itt, de akkor válaszd a költségtérítést.)
Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.14. 09:40:17
Ezen az alapon, az aki BÁRMILYEN államilag támogatott szolgáltatást igénybe vesz, legyen aztán köteles kifizetni azt, ha nem él később életvitelszerűen az országban és nem adózik. Pl. ha valaki 30 évesen elköltözik külöldre, fizesse vissza a BKV-hasznélatának állami támogatását 20 évre visszamenőleg.
Asidotus 2012.07.14. 09:46:12
1. Reális a képzést ténylegesen fedező tandíj,
2. A tandíjat tényleg fedező kamatmentes állami hitel (aki kéri), azért, hogy ingyen tanulhasson,
3. amikor elkezd dologzni, elkezdi törleszteni a hitelt, amit:
4. az adójából levonnak, vagyis amíg itthon dolgozik, és adózik, addig nem fizet.
ha kimegy külföldre, akkor viszont ténylegesen marad utána egy hitel, amit fizetnie kell.
thehandsomest (törölt) 2012.07.14. 09:46:34
De. Akkor, ha valóban igazságos rendszert akarunk létrehozni, miért nem lehet a tandíj visszafizetését a végzett egyetemista állam felé fizetett szjadóitól- és járulékaitól függővé tenni? Így aki jobb állást kap az előbb fizeti vissza az ösztöndíjat.
Mert az, hogy mindenkinek 5 év egyetem után 10 évet kell itthon dolgoznia rendkívül igazságtalan. Ismerek 32 éves fiókigazgatót nettó 500-as fizuval. Utána ő és a munkáltatója kb. 600e Ft-t fizet be a közösbe _havonta_. Ez több mint másfél évnyi ösztöndíj. Míg egy büfészakos minimálbéres, jó ha évente teszi ezt meg. Azt állítani, hogy jól van az, hogy mindketten deklaráltan az állami ösztöndíj visszafizetése miatt maradjanak itthon 10 évig, mindannyian tudjuk, hogy kivel szemben igazságtalan.
Kutchek (törölt) 2012.07.14. 09:46:54
Akinek meg van pénze és esze, az nem marad itthon közmunkára.
Egy elítélt ír gázolt nem tudunk elszámoltatni, nemhogy a kivándorló fiatalokat megszívatni....
Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.14. 09:47:10
A kommunista Bulgáriában működött ilyen rendszer. Aki nem ment el egyetem/főiskola az államilag neki kijelölt munkaheltre 3 évet dolgozni, ki kellett fizetnie oktatását - tehát nem ment külföldre, belföldön maradt, csak éppen nem ment el dolgozni a kijelölt munkahelyre. Külföldre távozás esetében pedig eleve vissza kellett fizetni az oktatás költségeit. Sőt, akit nem hívtak be sorkatonának, annak katonai adót is kellett fizetnie egy összegben, ha külföldre, mivel nem szolgált a hadseregben. Mindez azonban azonnal értelmét vesztette, mikor megdőlt a kommunizmus, hiszen már nem tudta az állam kontrollálni az embereket. Így hamarosan ezeket a jogszabályokat hatályon kívül is helyezték.
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.14. 09:56:56
A problema az otthoni koltsegteritesessel az, hogy a kaphato fizeteshez viszonyitva otthon joval dragabb (lesz szemptembertol) a koltsegteriteses kepzes.
Valahogy normalisabb orszagokban, mert van meg par, ahol ingyenes az oktatas, megsem megy a roghozkotes...
hower 2012.07.14. 10:06:32
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.14. 10:06:41
val 2012.07.14. 10:18:48
"Mert Prohászka és Wass Albert mélymagyar jövője nagyon mély, azt hiszem."
A kerdest illene feltenni, hogy vajon miert mennek el a fiatalok. Elenyeszo szamban lesz az aki azt mondja, hogy Wass Albert, vagy a pantlika miatt (te is itt vagy meg).
Ha valaki elmegy akkor az pontosan a penz miatt fog menni es ez nem 2010-ben kezdodott. (csak akzoknak, akik 2010 ota nem kapnak a partkasszabol egy kis mellekest).
Meg a ciganyokkal teli jovokep sem riaszto annyira mint a koplalas az alberletben diplomaval, vagy a teszkos parizer. (Esetleg a kutyakonzerv)
2012.07.14. 10:19:48
"Rossz szöveg. Érvek nincsenek, csak "gondolkozz rajta, még van esélyed rájönni." "
Már előtte ott volt az érv.
De akkor még1x a lényeg:
neked is @atila68:
Ha egy céggel kötsz tanulmányi szerződést, azt írod alá, hogy nála dolgozol egy ideig és ő fizetést ad neked.
Ha az állammal kötöd, akkor a tervek szerint, azt írod majd alá, hogy ha egyáltalán dolgozol, akkor azt is csak úgy teheted meg, hogy az adót az államnak fizeted.
Úgy érzem, itt generális különbség van!
A dolog akkor lenne analóg a magán tsz-szel, ha az állam azt is garantálná az oktatás mellet, hogy megfelelő fizetéssel alkalmazza a leendő diplomást! Ha ez véletlenül így van a tervekben, akkor mea culpa.
auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2012.07.14. 10:28:16
Nagyjából erről van szó... egyetértek.
Egyszerűen tünetet kezelnek a "röghözkötéssel" - amelyet adminisztrálni se lesz könnyű - és nem okot, amely kiváltja a külföldre távozást.
Állami területen szinte teljes egészében az egészségügyet érinti ez az elvándorlási probléma, mert ápolni, gyógyítani és műteni középfokú nyelvismerettel már bőven lehet, de oktatni a felsőfokú is kevés. A mérnöki területek ki vannak szervezve az állami cégeknél és ott egészen kellemes piaci fizetések vannak.
Az egészségügyben (a szociális ellátást nem tekintve) 116 ezren dolgoznak, a bruttó átlagfizetésük 177 ezer forint (225 ezer szuperbruttó), vagyis évente az EÜ bértömeg 116*225*12 millió forint, ami 313,200 milliárd forint. Ezt kellene duplázni, amely jelentősen megállítaná a kivándorlást.
Összehasonlításképpen 2008-ban az átlagnyugdíj 87 ezer forint volt, 2011-ben 97 ezer forint, míg 2008-ban az EÜ átlagfizetés 116 ezer forint volt, 2011-ben 120 ezer forint.
Idén az inflációkövető nyugdíjemelés 160 milliárdba került, jövőre se lesz kevesebb, a kettő együtt már 320 milliárd felett van... az egészségügyben gyakorlatilag bértömeg-befagyasztás van...
Ezek után biztos, hogy az orvostanhallgatók röghöz kötése a megoldás?
M_R 2012.07.14. 10:41:18
Már akinek gond...Vannak azért "szép" fizetések is:
index.hu/belfold/2012/07/13/kiadtak_a_miniszteriumi_vezetok_fizetesi_listajat/
Tehát saccra egy államtitkár helyettes titkárnőcskéje (a maga 23 évével, maximum gimnáziumi érettségijével) is másfél-kétszer annyit keres mint egy 10 éve praktizáló baleseti sebész....
Na ezért akarnak a fiatalok elhúzni Orbanisztánból...
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.14. 10:41:37
Nem kell sokat mondani, eleg csak a sogor-koma-jobarat dolgokra gondolni. Vagy arra gondolni, hogy tudsz videken , szulofaludban , szulovarosodban elhelyezkedni diplomaskent.
Termeszetesen lehet koltozni, de vannak olyan dolgok, amik orszaghataron belul nem igazan valtoznak. Mert ha feketemunkara gondolsz, hamarabb eszedbe jut, hogy Magyarorszagon altalanosabb, nem pedig pl. az osztrakoknal, vagy a svedeknel.
histar007 2012.07.14. 10:51:22
Ha nálunk annyira szociálisan érzékenyek vagyunk, hogy már a havi néhány ezer forintos ráfordításért is kormányt buktatnánk, akkor el lehet menni oda, ahol ezt pont leszarják.
Persze ha ott elvégzed lesz meló meg della is, de addig... És utána... Ha beteg leszel ugrik a vagyon, ha egyetemre menne a gyereked akkor pedig ott is diákhitel. Jó mi?
Lepényhal 2012.07.14. 14:29:34
Sokkal egyszerűbb a megoldás mint hinnéd. Fizesd ki a küldöldre menők taníttatását te. A hiba ugyanis ott van, ahol mindig is lenni szokott a ti derék liberó berkeitekben, hogy már megint más farkával vernétek a csalánt. Ugyanis én is adófizető vagyok, és az én adómból ne képezzenek olyan diplomásokat, akiknek a tudását azután a dagadt hülye amerikai haverjaid fogják kamatoztatni.
Köszönöm a figyelmedet!
Lepényhal 2012.07.14. 14:29:38
Majdnem elfelejtettem, hogy a szólásszabadság egyik utolsó bástyájára írok kommentet.
papa'no 2012.07.14. 14:29:41
Kabbe (törölt) 2012.07.14. 14:29:45
akinek van pénze, gyógyítassa magát.
tiszta piaci alapon.
emzéperiksz 2012.07.14. 14:30:09
Aztán itt ez a röghöz kötés, a tervezett diplomás különadó, a magas tandíjak. Mi célja mindennek? Hogy senki se tanuljon tovább? A következő generáció tudatlan, betanított munkásokból álljon? Esetleg 43 ezer forintért güriző közmunkásokból (már ha hajlandóak teljes munkaidőben alkalmazni).
A kormány politikája a jövő feléléséről szól. Ezt bizonyította a mnyp-k államosításával és a felsőoktatásba való bekerülés feltételeinek oly módon való szigorításával, hogy lassan már tényleg csak a felső tízezer kiváltsága lesz, hogy a gyerekét taníttassa. Szégyen, ami itt folyik.
anyu 2012.07.14. 14:30:35
Nekem tiszta a lelkiismeretem, 12 éve egy forintot se kapok feketén ( 12 éve dolgoztam utoljára magyar utazási irodánál, ahol a fizetésem felét zsebbe kaptam, feketén )
Másrészt tessék különválasztani a tanulást ( ovi, áltiskola, gimnázium, felsőoktatás ) ugyanis addig a szülő tartja el a gyereket sokszor nagy nehézségek árán. Nekem van 1 orvostanhallgató gyerekem. Ott jellemzően megpusztulnak az első 3 évben , annyit kell tanulni, saját szememmel látom. Nem tud dolgozni mellette, csak nyáron diákmunkát. Később sem Hawaii. Na ez meg 6 évig, utána rezidensként melózik meg tanul és akkor már nem fogom tudni eltartani koromból adódóan.
Ő meg szeretne családot, különköltözni stb de a fizetése jelen álláspont szerint mivel nem hálapénzes területre készül, nem lesz elég családalapitásra. Tessenek kinálni az alulfizetetteknek pl olcsó bérlakást, rögtön megoldódik a probléma egy része.
Alamio 2012.07.14. 14:31:03
Viszont a büfészakos képzése nem is kerül annyiba, mint egy orvosé/mérnöké, a kalkulációba ezt is számold bele!
@val: És itt a második. Az kivonulás már 2005 táján tömeges volt, ha a tág környezetemet figyelem meg. Csúsztatás ezt annak a nyakába varrni (jelen rezsim) ami valamit tenni is akar ellene.
@MikeBoy: Más már megválaszolta, de azért tőlem is kapsz valamit.
1., Az államnak nem feladata a teljes foglalkoztatás. Az volt 90 előtt, ma nem az.
2., Aki aláír egy szerződést, vállalja annak következményeit. Akkor is, ha az neki kellemetlen következményekkel jár. A banknál sem ordibálhatsz, hogy nem erre a kamatra szerződtél.
3., A tanulmányi szerződés sem garantál tisztes fizetést. Munkát azt igen, ha nem megy csődbe a cég - összehasonlítanád ezt azzal a valószínűséggel, hogy ma valaki államira iratkozik be, és ott is marad (azaz az átlaga kiemelkedő), majd ezután nem kap munkát? Egy büfészakos eleve nem is kap ilyen helyet mert ha okosan írják ki, nem lesz államilag finanszírozva. A jó átlaggal végzett mérnök/orvos/jogász/közgazdász meg mikor nem kapott munkát még itthon is?
(Jelzem, csak a közigazgatás felszippant 500 jogászt évente, miközben ennyi államilag támogatott hely nem is lesz - ha kell linkelem a dékáni véleményt).
Rajmundd 2012.07.14. 16:23:19
Nyugaton am .előrébb tartják az egészséget és a képzést mint ország spec. tényezőket, előrébb a fizetésnél!!
És ebben MI jobbak vagyunk!
>jobb min. nálunk a felsőoktatás
>jók az ország term.adottságai, föld, termálvíz, napsütéses órák száma, rel. élhető városok.
Ezek olyan pozitív ext. tényezők amikért eddig nem kellett pluszban fizetni. Pedig be lehetne árazni, Csak senki se tudná kifizetni.
Rajmundd 2012.07.14. 16:23:23
Nyugaton am .előrébb tartják az egészséget és a képzést mint ország spec. tényezőket, előrébb a fizetésnél!!
És ebben MI jobbak vagyunk!
>jobb min. nálunk a felsőoktatás
>jók az ország term.adottságai, föld, termálvíz, napsütéses órák száma, rel. élhető városok.
Ezek olyan pozitív ext. tényezők amikért eddig nem kellett pluszban fizetni. Pedig be lehetne árazni, Csak senki se tudná kifizetni.
ásványi répacukor 2012.07.14. 18:14:29
Nem kellene elkergetni a fiainkat ilyen baromsággal máshová tanulni, érvényesülni....
Augustin 2012.07.14. 18:14:44
Itt két eset lehetséges:
1. Nagyon jómódú ismerőseid vannak, ha a lakhatást, életet...stb fizetni tudják külföldön. Ebben az esetben nem anyagi okokból tanulnak külföldön, mert ha valaki bécsi/müncheni/londoni tandíjat, albérletet fizetni tud, akkor annak nem lenne gond az itthoni tandíjat kinyögni.
2.Nem mondasz igazat.
Augustin 2012.07.14. 18:14:54
Ezek után biztos, hogy az orvostanhallgatók röghöz kötése a megoldás? "
Hát hamár a fizetésekre sincs pénz, akkor képzésre honnan lenne?
Nem röghöz kötés, el lehet menni. Ja, hogy máshol van tandíj. Gáz!
Augustin 2012.07.14. 20:17:44
Tudod van úgy, hogy valakik annyira elveszítik a közbizalmat, hogy semmi nem jó tőlük... Kiérdemelték. legalább az a pénz nem vándorolt a ballibekhez.
atila68 (törölt) 2012.07.16. 14:45:28
Itt van a kutya elásva.
Ugyan miért támogasson az állam olyan képzést amire nincs kereslet?
Az utolsó 100 komment: