Nem öt év! Kötél!

2010.11.08. 23:16

Olvasom a hírekben, hogy a többi parlamenti párt is elkészítette az maga módosító javaslatait Lázár János 98 százalékos extra adót kivető törvényjavaslatához. Basszus, még asszisztálnak is ehhez a visszamenőleges hatályú jogi nonszenszhez?! Egy remek kormányhoz parádés ellenzék jár, nem mondom!

Mert szögezzük le gyorsan, már az elején: itt most nem törvénytelenül kifizetett pénzekről van szó. Itt olyan pénzekről van szó, amelyek a közalkalmazotti vagy a köztisztviselői törvény szerint alanyi jogon jártak. Márpedig jó erkölcsbe ütközőnek nevezni egy törvény szerint járó jövedelmet... Háááááát... Eszerint maga a törvény ütközik a jó erkölcsbe. Vagyis akárhogyan nézem, tulajdonképpen az állam önmagát nyilvánítja most éppen erkölcstelennek! Hát ez gyönyörű, de komolyan!

És mindehhez jön ez a visszamenőleges hatály, ráadásul most már öt évre! Hát ilyen böszmeség az európai jogrendben nincs még egy! Vitray Tamással szólva: ilyen nincs és mégis van! Basszus, már csak egy lépésre vagyunk attól, hogy a mai naptól fogva három évvel ezelőtt nem annyi volt az adókulcs, amennyi, hanem öt százalékkal több, éppen ezért így utólag mindenki csengessen be néhány tízezer forintot Viktor bátyátoknak... Remélem, tetszenek érteni a logikát.

És ez a mi kiváló ellenzékünk nem azt mondja minderre, hogy az Alkotmányra és az alapvető európai jogi normákra tekintettel, a jogállamiság védelme és a jogbiztonság okán kikéri magának a visszamenőleges hatályú adóztatás minden formáját. Nem, ezek elkezdenek arról alkudozni, hogy most akkor mire vonatkozzon ez a visszamenőleges hatály és milyen összeghatárig... Ez itt nem demokratikus és felelős ellenzék, hanem egytől egyig mutyizó szavazathajhászok gyülekezete. Csoda-e, ha ilyen béna ellenzék mellett továbbra sem csökken a kormány népszerűsége?!

És azért illúzióink ne legyenek: ez itt most nem arról az aprópénzről szól, amit a 98 százalékos különadóval beszedhet az állam. Mert aki egy kicsit is józanul gondolkodik, az tisztában van vele, hogy a költségvetés egészéhez mérten csak aprópénz, ami befolyhat ebből. Az Alkotmány semmibe vétele meg ezzel az egésszel járó cirkusz pusztán ezért a többletbevételért nem érné meg a Fidesznek.

Ez kérem vérbosszú és leszámolás a javából. Ez nem más, mint kicsinyes bosszú mindazokkal szemben, akik a Gyurcsány-Bajnai-érában a központi közigazgatásban dolgoztak. Ez most a büntetése - és esetenként talán anyagi ellehetetlenítése is - mindazoknak, akik a nem átallottak az elmúlt években a népnyúzókat szolgálni és - a Fidesz olvasatában - az ország tönkretételéhez és kifosztásához asszisztálni. Kíváncsi vagyok, hogy ezt a nagyszerű érvet mikor veszi végre elő a tarsolyból a Lázár-Szijjártó kettős.

Persze ha innen nézzük, végülis nem is olyan nagy a büntetés az, ha valakivel most visszafizettetik a három, négy vagy öt évvel ezelőtt teljesen törvényesen megkapott, és egyébként akkor igen vastagon leadózott, ráadásul minden bizonnyal mára elköltött végkielégítését. Hiszen lehetne tulajdonképpen szigorított fegyház vagy nyilvános megkövezés is a büntetés.

Lassan úgy érzi magát az ember ebben a nemzeti és forradalmi demokráciában, mint az egyszeri vádlott a bíróság előtt, amikor az utolsó szó jogán annyit mond: "Sok lesz az az öt év, bíró úr!" Mire a bíró lassan, hangosan és jól artikulálva válaszol: "Nem öt év! Kötél!"

Végülis kétharmadnál, forradalmi hévvel semmi se drága.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr582435001

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 98%-os különadó jótékonykodásért 2010.11.09. 11:49:22

Csavargatják ide-oda a különadó-törvényt, csak épp ahoz a részhez nem nyúlnak hozzá, amivel az Alkotmánybíróságnak baja volt: a visszamenőleges hatályhoz. Sőt, ha lehet, csak rontanak ebből a szempontból a helyzeten, hisz most már nem csak ez év elejéi...

Trackback: Nekem nyóc! 2010.11.09. 09:55:26

 Demagógia  Az Alkotmánybíróság október 26-án nyilvánította alkotmányellenesnek a 98 %-os különadót, egyértelműen a visszamenőleges hatályt kifogásolva.   „Az AB szerint a különadóról szóló törvény visszaható hatálya nem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyedi 2010.11.09. 06:21:25

azért arra lennék kiváncsi, hogy akik ugyan a közigazgatásban dolgoztak, de hogyhogynem fideszesek voltak (mert bár talán sokaknak nehéz elképzelni, de ilyen is simán lehet) azok most tapsikolnak örömükben?

gono 2010.11.09. 06:22:05

Tévedés, hogy ez egy kcsinyes vérbosszú volna. Ez bizony mind csak a nyugdíjkassza lenyúlását késíti elő, táhát sokkal inkább egy nagyívű rablás.

naneee3 2010.11.09. 10:12:56

Ez csak kicsiny lépés a fasizálódás útján.

ClearWater 2010.11.09. 10:20:06

Én is Gono pártján vagyok. Kellett egy jópofa kirakat ügy, ami akár még szimpatikus is lehet (vegyük el az általunk igazságtalannak ítélt pénzeket azoktól akik azért nem dolgoztak meg), és egyúttal, ennek hátán készítsünk elő olyan jogi mikroklímát, ami aztán nagyon jól fog jönni nekünk később. Igaz hogy a két hónapos munkaviszony után felvett 100 milliós BKV végkielégítés sima polgári perben is visszaperelhető lenne, de jobb ha egy ilyen szimpatikus intézkedés keretében egyből leszerejük az alkotmánybíróságot, a népszavazást, meg a csomó zavaró intézményt, aki esetleg kérdez, vagy megkérzőjelez.

k.bates 2010.11.09. 10:52:45

én várom, h a megtakarításaimat mikor "védik meg". végülis istenien fel lehetne élni és nagyon szépen kiigazítaná az államháztartást. lehetne belőle 18. havi nyugdíj ...

ez a visszamenőleges 98% gyönyörű ... aki elköltötte az hogy fizeti be? aki jótékony célokra felajánlotta az visszakéri az adott alapítványtól?

támadják meg a nagynagy végkielégítést biztosító szerződést és tegyék semmissé, de 98%-os büntit fizetni rá ... 5 évre visszamenőleg.

van egy ötletem: emeljünk szja-t visszamenőleg, aztán lehet mondani, h mi mennyire csökkentettünk.

Italo Balbo 2010.11.09. 10:53:00

Az MSZP nem közelítheti meg a kérdést a demokrácia felől, mivel az ő regnálásuk alatt történtek botrányos kifizetések. Igazából eleve ők játszották el a demokráciába vetett közbizalmat. Max az új pártok tehetnék meg, hogy féltsék a demokráciát.

is 2010.11.09. 13:12:06

@Italo Balbo: "Az MSZP nem közelítheti meg a kérdést a demokrácia felől, mivel az ő regnálásuk alatt történtek botrányos kifizetések."

azert, mert te nem tudsz arrol, hogy pl. 2002-ben mekkora penzzel leptek le a FIDESZesek, meg hogyan takaritottak ki a valasztas utan a kasszat a kormanyatadas elott, attol az meg megtortent. te az a hulye vagy, aki azt hiszi, hogy mindaz, amit az MSZP-rol tudsz/gondolsz, azt a FIDESZ nem csinalta meg ugyanugy. DE, megcsinalta.

mizrolist 2010.11.09. 13:26:06

@Italo Balbo: volt olyan államtitkár 2002-ben, aki 100 millió feletti összeget kapott a kormányváltáskor (talán Kontrát Károly). Az akkori miniszterek is mind zsebrevágtak 40-50 milliót, Orbánt is beleértve.
Persze abban igazad van, hogy amikor ezeket kifizették, akkor már az MSZP és az SZDSZ kormányzott...

ClearWater 2010.11.09. 13:54:48

Annyira szomorú látni, hogy megint megmagyarázható valami eszement dolog azzal, hogy a másik is eszement volt.

Én azt hittem hogy azért kapott 2/3-ot a mostani vezető párt, mert az emberek csalódtak a mutyiban. És ahelyett hogy most azt látnánk, hogy ezek a választók csalódottak amiatt, hogy mégse változott semmi és ugyanúgy megy a mutyi, azon vitatkoztok, hogy nehogy má most ne lehessen lopni amikor eddig is loptak.

Szomorú.

kisa 2010.11.09. 14:29:12

Én egy dolgot nem értek, immár 16 éve: akinek kvázi határozott idejű szerződése van (képviselők, miniszterek), azok eleve miért kapnak/kaphatnak végkielégítést???????

ClearWater 2010.11.09. 17:54:17

@kisa: Akár még ezt is meg lehet érteni. Ezek az általad említett határozott idejű szerződések (képviselők, miniszterek) valóban lejárnak, viszont alapjaiban határozzák meg egy ember későbbi civil életét. Ha valaki odáig fajul, hogy ideológiát képvisel (Szoci lesz, fityeszes vagy ilyesmi), és ezt akár 8-12-16 évig teszi, nagyon nehéz lesz neki visszailleszkednie a civil társadalomba. Nem igazán fog felvenni mondjuk egy tanár végzettségű, 8 évig szocialista képviselőt egy fideszes önkormányzat, bármilyen jól tanítsa is a kémiát - tetszik nem tetszik, azért az élet ezt fogja írni.
Ezért két lehetősége van: megpróbál annyit lopni, amennyi elég lesz neki a nyugodt életre de legalább pár évre, amíg beletanul valami másba vagy elfelejtik hogy ő volt a nemzet megrontója, vagy számíthat egyfajta újrakezdési alapra.

Vagy esetleg mindkettőre :)

Én ezektől nem sajnálom, legalább az esélyt adjuk meg hogy ne maga teremtse elő a saját végkielégítését. A tanároktól se sajnálom, meg senkitől aki az életét ledolgozza egy jobb élet reményében. Az 1-2 hónap utáni sztárvégkielégítéseket pedig semmissé kell nyilvánítani, akár jó erkölcsbe ütközés miatt, és slusszpassz. Nem kell se csinnandattra, se alkotmánymódosítás, se eszetlen törvénykezés.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.11.09. 21:53:17

@ClearWater: így van: se csinnadrattra,se alkotmány, se törvénykezés.... csak sima lopni, csalni, hazudni... no és nagy nagy nemzethalál (no annyira nem nagy, csak a fideszen kívülieké)
Olyan megnyugtató is hallani kitől mennyit vesz el a kormány és a jog (?) a havi 23-150ezres jövedelméből, kit hogyan forgatnak ki visszamenőlegesen a kis házikójából, autójából - mindez nagy nagy megelégedéssel tölt el és mellette milyen szépen is marad a havi milliókból gazdálkodóknak és fussa nekik szerződésre is, meg kielégülésre... nekem meg csak úgy csökken a lehetőségem az elhelyezkedésre a rátos kényszermunkák tömege között.... de ez ugye egyéni probléma, ez jogos! A szegény politikus féregélete pedig nem biztosított? Na hagyjuk már! Látott már valaki szomorú és fedél nélküli magányban nyomorgó VOLT politikust? ... hát akkor? Nem kellene 10 milliárd üresen kongó stadionra, és nem kellenének a létminimum 10-szeresénél több kiadások a büdzséből egy embernek sem, ha egyszer vannak általános érvényű - EMBERI JOGOK---> Azután itt vannak a vállalati gépjárművek.... sofőrökkel... és egyéb "gyengécske" juttatások.... Álljunk már meg egy szóra! Van válság vagy nincs? Miféle költségvetés az, ahol csak az emberek elől vonnak el mindent - miközben a politikusok dőzsölnek továbbra is? Nem tudom elég lesz-e a félretett pénzekből kifizetni azokat a nyilvánvaló pazarlásokat, amire senki FEL NEM HATALMAZTA ezt az aljas bandát? Mert én tudnék egy hét alatt olyan tuti tervezetet csinálni, hogy csak röpködnének az emberek örömükben... a méltó büntetést pedig abszolút jogosan kapná aki megérdemli. (nem pedig azok az ártatlan emberek, akiknek most készül pokollá tenni az életüket- ez a nagyon rafkós Orbán - miközben ocsmány módon, érzéketlenek módjára használnak ki egy dolgos népet a saját előnyeik és hatalmuk kedvéért.) - lehet, hogy már mondtam? De én undorodom tőlük és az összes 21 éve tartó szemétségétől ennek az álszent politikusi elitnek.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.11.09. 23:43:36

@térfél: Ebből is látszik, hogy benned lesz a hiba! :) "Tessék önkritikát gyakorolni elvtárs!" - sokszor fog ez a narancskomcsi elvtársaktól a volt vöröskomcsi elvtársak felé még elhangzani! Téged meg lekomancsozni fognak a naridroidok, mivel számukra felfoghatatlan, hogy pártunk és kormányunk most k.rta át őket is. "Az nem lehet, mert a Viktor nem olyan!" Istenem, ilyenkor simogassátok meg a kis buksijukat és zavarjátok aludni őket, mert hát mint tudjuk az aktuális Keridömi Képmutató Tagozattól: "Boldogok a lelki szegények: mert övék a mennyeknek országa. Luk. 6,20." Oszt ne akarj már annyit tudni, meg kérdezni! Mert hát, "Érted haragszom én, nem ellened"... Na jók legyetek!

kisa 2010.11.10. 07:17:07

@térfél: Egyetértek. A legtöbb volt politikust tárt karokkal várják a piacon (ld: OSzkó az OTP-nél dolgozik, a Portfolion nevű befektetési cég főmuftija lett) Én se tudok egyetlen nyomorgó volt politikusról se.
Más: Tudtad, hogy megszűnik a RÁT és valami más néven fut tovább, úgy, hogy a felkínált közmunkát a RÁT-os KÖTELES lesz elfogadni? Ha nem mész el csatornatisztítónak, akkor ugrik a kemény havi nettó tizenezer forintod.

@ClearWater: Mindjárt zokogni kezdek a nagy sajnálattól, pl. "18millió költségtérítést vettem fel, mert az jár" Lázár Jánost őszintén sajnálni fogom, ha Vásárhelyen meglátom egy parkban koldulni.
Ugye te se gondolod komolyan, amit írtál?

kisa 2010.11.10. 07:18:10

"A tervek szerint rát helyett bérpótló juttatást kapnak. Az ellátás csak akkor vehető igénybe, ha a rászoruló 30 nap munkaviszonyt fel tud mutatni. Követelmény továbbá, hogy a munkanélküli - az iskolai végzettségétől függetlenül - a számára felkínált munkát, legyen az bármilyen is, elvállalja. A rászorultságot a önkormányzat állapítja majd meg, ami egybecseng Lázár János egy korábbi nyilatkozatával a hódmezővásárhelyi úgynevezett szégyenfal kapcsán. Akkor a Fidesz frakcióvezetője azt mondta: nincs mód ellenőrizni a segélyezettek tényleges vagyoni helyzetét, csak a jövedelmi viszonyaikat, így fordulhat elő, hogy vannak, akik Mercedesszel jönnek a segélyért.

Az önkormányzat nyilván erősen jelen lesz a támogatás megállapításánál, nemcsak a vagyoni helyzet kiértékelésekor, hanem egy másik állami elvárás, a segélyezett "rendezett lakókörnyezetének" ellenőrzésénél is."

penzcentrum.hu/cikk/1025745/1/mercedesszel_mentek_a_segelyert_rat_helyett_jon_a_berpotlo_juttatas

ClearWater 2010.11.10. 09:56:28

@kisa: De, attól tartok komolyan gondoltam. Ha igazad van abban amit írsz, és valóban 18 milliós költségtérítést vesz fel valaki, akkor nem lehet hogy inkább azzal van a gond?

Én nem azt mondtam hogy azzal értek egyet ami ma a valóságban folyik politika címszóval, hanem azt, hogy az elv, miszerint a politikus visszailleszkedése a társadalomba igényel némi támogatást alapjában véve nem elitélendő. És itt nem feltétlenül Oszkóra, Veresre, és alapjában véve a kemény magra gondolok, hanem arra a nem létező képviselőre, aki feladta a hivatását azért, hogy képviselőként, másokat KÉPVISELVE dolgozzon, és felvállalja azt, hogy esetleg olyan oldalra áll, amely később üldözendő lesz, amikor beindul a nemzeti együttműködés forradalma. Mondom, én az elvről és nem a valóságról beszélek, köszönöm ha ezt megérted.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.11.10. 09:56:41

Vámosi-Nagy Szabolcs: "Az érintettektől a végkielégítésüknek azt a felét kéri vissza szinte teljes egészében az állam, amelyet nem fizettek be személyi jövedelemadóként és járulékként. Ez pedig nem arányos közteher, hanem elkobzás."

Hát erről beszélek én is.

kisa 2010.11.10. 10:14:17

@ClearWater: Az elvet megértem, csak addig, amíg a gyakorlat mást mutat, felesleges elveken izmozni. Mert ezen az alapon azok a jelöltek, akik NEM jutottak képviselői helyhez, viszont szintén kinyilvánították a pártpreferenciájukat, szintén támogatandók egy esetleges negatív megkülönböztetés ellen?
Az a nagy-nagy baj, hogy ab ovo feltételezhető, hogy valakit (akár volt politikust) hátrány érhet azért, mert tudjuk, melyik párt nézeteivel azonosul. Ez a szomorú. Nem ezen kéne változtatni?

kisa 2010.11.10. 10:18:40

@ClearWater: A költségtérítés rendszere az egyik legnagyobb gyalázat a T.Házban.
És igen, tényleg annyit vett fel.
belfold.ma.hu/tart/prcikk/a/0/161839/1
Azért gondol bele, hogy az évi 4,5 milla - a képviselői és polgármesteri fizetésén kívül!
Demagóg, de azért hasonlítsd össze az akkori átlagkeresetekkel.
Magyarul: törvényesen vehet fel pénzt, számla nélkül. Törvényesen halmozhat olyan állásokat, amelyek mindegyike önmagában teljes embert kíván/na.
Mindehhez törvényesen jár a végkielégítés: akkor is, ha újraválasztják.
Szerintem ezen kicsit el kéne gondolkodniuk.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.11.10. 10:27:58

@kisa: És tulajdonképpen abban igaza van Lázár Jánosnak, hogy csak annyi pénzt vett fel, amennyi az akkor hatályos jogszabályok szerint járt neki - momentán 18 milliót, adómentesen. Mint ahogyan a 2005 óta a közigazgatásból továzott köztisztviselők is csak annyi végkielégítést kaptak, amennyi járt nekik. Ja, messze nem 18 milliót, és mondjuk ők adóztak is utána, nagyjából a felét.
Szeretem ezt a kettős mércét, de tényleg.

Italo Balbo 2010.11.10. 18:35:48

@is: Nem kéne összevissza vagdalózni. Az hogy a Fidesz mit tett, semmiben nem menti fel az MSZP-t és fordítva. A lényeg az, hogy jelenleg senki sem azonosítja az MSZP-t az igazságosság eszményével. De látom neked bőven elég, hogy a Fidesz is azt csinálja!!! Elég alacsonyan van akkor a nívód

Pajtás 2010.11.10. 19:30:56

Holnap mi lesz? Kitalálják hogy nincs is 13. hónap? Mindenki fizesse vissza aki kapott?

Bobby Newmark 2010.11.17. 11:04:21

Azé' ne viccelődjünk már a közigazgatásban dolgozók vastagon adózásával, olyan dolog egész egyszerűen nem létezik.

Wekerlei 2010.11.29. 07:49:39

@Pajtás: A "13.havi" neve is kész átverés volt, amivel szemét módon vissza is élt a tetű Bajnai aki nem merte bevallani, hogy lenyúlta a nyugdíjasok rendszeres jövedelmének 8,33%-át ( Gyengébbek kedvéért 100/12=8,33). Ez ugyanis olyan pénz volt amit a nyugdíjakból azért tartottak vissza (kamatmentesen), hogy az év végén a jóságos milliárdosok által az öregeknek adott karácsonyi pénznek tűnjön, pedig csak a karácsonyi vásárra tartalékolták hogy a kereskedők kaszálhassanak a "könnyen jött" pénzzel könnyelműen bánó nyugdíjasok között. Azt a trükköt, hogy ezt minden évben újra, és újra el lehet venni, arra hivatkozva, hogy nincs is 13. hónap, Bajnai tanította meg a nyugdíjasoknak.

Wekerlei 2010.11.29. 08:31:04

A kötél dolog nem fog menni. Én egyszer az elegánsabb falhoz állítást javasoltam a kötelező mnyp kiötlőinek.
A moderátort újra kellett éleszteni. :-))))
süti beállítások módosítása