El lehet menni 2.0

2011.01.02. 13:59

Szankciókat követel a magyar kormány ellen az Európai Bizottságnál tizenhárom jelentős európai nagyvállalat elsőszámú vezetője a különadók és a külföldi vállalatokra vonatkozó egyéb intézkedések miatt. Kíváncsi vagyok, hogy Szijjártó, Kósa, Matolcsy vagy maga Orbán Viktor szól be nekik előbb, hogy "el lehet menni Magyarországról..."

Valahol nagyon meg tudom érteni a német Allianz, az E.ON, az RWE, a Telekom, az EnBW, a Rewe, az osztrák Spar, az OMV és a Baumax, a cseh CEZ, a francia Axa, valamint a holland ING és Aegon vezetőit. Elkészítik, meg a válság ellenére úgy-ahogy hozzák is a tervet, leadózzák vastagon, amit kell, egynémelyik talán még némi nyereséget is produkál - ahogyan azt a részvényeseik elvárják -, majd jön a feketeleves, miszerint még néhány százmillióval ugyan tessenek már hozzájárulni a Nemzeti Együttműködés Rendszerének sikeréhez. Igen, jól tetszettek érteni: visszamenőleges hatállyal.

A nagy nemzetközi cégek vezetői valószínűleg persze még azt is elfogadták volna, hogy válság van, hogy szarban a haza, és hogy válság idején illik olykor erőn felül is hozzájárulni a közöshöz. Amit nyilván nem vett be a gyormuk, az a Fidesz pofátlansága volt. Mert ízlelgessük egy kicsit a történteket: a válságra tekintettel például 61 milliárd forint rendkívüli különadót vetett ki a kormány a távközlési cégekre, mondván, hogy ennélkül nem lesz tartható a 2011-es költségvetési hiánycél. Majd pedig úgy döntött a Fidesz, hogy a kormány még decemberben elköltheti ezt a pénzt, mert amúgy is bőven teljesül a 2011-es hiánycél. A kérdés adja magát: vajon indokolt volt-e akkor a válságra hivatkozva különadót kivetni...

A Fidesz kormányzati prominensei szokásos retorikájának ismeretében már tényleg csak arra vagyok kíváncsi, hogy vajon Szijjártó Péter, Kósa Lajos, Matolcsy mágus vagy maga a miniszterelnök szól be nekik előbb, hogy "el lehet menni Magyarországról..."

Elképzelem Kósa Lajost a maga olykor bumfordi, ámde közvetlen stílusában, ahogyan megüzeni egy debreceni konferenciáról, hogy bár kétségkívül bűzlik valami a nemzetközi pénz- és tőkepiacokon, mégsem a Deutche Telekom és nem az ING elnöke fingotta a passzátszelet.

És elképzelem, ahogyan Szijjártó mester egy szokásosan szuggesszív performanszában, az E.ON székháza előtt rögtönzött sajtótájékoztató keretében kioktatja az energiaszolgáltató cégek gyurcsányista vezetőit - természetszerűleg mint egy nemzetiegyüttműködés-ellenes nemzetközi szocialista összesküvés résztvevőit -, hogy jobb lenne, ha csöndben lennének, és hogy a kormány kormánybiztost nevez ki annak felderítésére, hogy vajon ki adott engedélyt az energiaszolgáltató cégeknek arra, hogy Magyarországon pénzt kérjenek az áramért a zemberektől. Merthogy a zemberek kétharmada áprilisban kinyilvántotta, hogy nem szeretne rezsit fizetni, és a zemberek kétharmadának akarata szent. És különben is: az emberek áramdíját beszedték, lenyúlták és eltőzsdézték a német meg francia szocialista kisrészvényesek, az így keletkezett tisztességtelen haszon után minimálisan is elvárható a 98 százalékos büntetőadó. Mármint persze az áfával növelt bevétel után.

Matolcsy mágus nyilván nemzetközi sajtótájékoztatóján bejelenti majd, hogy a Brüsszelhez panasszal forduló cégek vezetői nem komoly emberek, és ő nem is reggelizett együtt velük, és különben is: ők ezzel kiírták magukat a Nemzeti Együttműködés Rendszeréből. Éppen ezért ha eztán mégis munkahelyet teremtenek Magyarországon, az nem számít majd bele a kormány által célul kitűzött egymillióba.

Ha viszont ő sem, akkor maga a Főnök... Elvégre Orbán Viktor már tett is egy kurucos oldalvágást, amikor a minap megjegyezte, hogy "kár ide szaladgálni Brüsszelbe..." Végülis ez már majdnem olyan, mint az "el lehet menni" gyurcsányi klasszikusa.

Modorában legalábbis.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr152554154

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Túlpörgetve 2011.01.02. 14:53:53

Kutatók meglepetten tapasztalták, hogy 2010-ben a Föld egy parányival gyorsabban forgott a megjósoltnál, így az újév első napjára virradóra nem kellett beiktatni a tervezett plusz egy másodpercet. Szerintem nincs ebben semmi meglepő. Nyilvánvalóan Orbá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mediacapic 2011.01.02. 21:10:23

@kíváncsivagyok: Románia valóban belehúzott pár éve, de azóta egy picit reccsenés volt náluk is... Egy ottani cégigazgató ismerősöm mondta, h nem talál munkaerőt, mert olyan szinten megbízhatatlanok, h inkább nem alkalmazza őket. aki meg dolgozni akart, az az elmúlt 20 évben már rág Európa másik felén él.

különvélemény 2011.01.02. 21:10:23

@beavereater:
Most sem kerül 2x annyiba, mivel a szupermarketek is pofátlan árrést alkalmaznak, de nyugodtan terjeszd a rémhíreidet, hátha valaki beszopja.

hhh. 2011.01.02. 21:16:07

beteg vagy michael. és egy faxalap. sajnáljad azokat, akiket te akarsz. megérdemled.

mediacapic 2011.01.02. 21:16:07

@kíváncsivagyok: Azért szerencse, h nem rád bízom a pénzemet... Ukrán, Szerb bank...
"jazzcool" írta a frankót. Itt a pénz kivitel nem arról szól, h átsétálsz a Mária Valéria hídon, egy Tecsós szatyor Deák Ferivel, és bemész a helyi Takarékszövetkezetbe...

acsa77 2011.01.02. 21:22:35

@sárkányfő: pont a föld egy vicces téma. Mivel pénz létrehozásához kitűnő biztosíték a föld értéke, ezért a földvásárlás tilalma jogi személyeknek 20 éve bénítja a mezőgazdaságot. És legfőképp a kisbirtokosokat. Viszont kitűnő lehetőség zsebszerződésekre, valamint itthoni maréknyi befektetőnek a gyűjtögetéshez. Szerintem bármelyik gyökkettő IQ-jú ember megérti, hogy meg tudja hiteleztetni a vetőmagot és a gépet, ha 2,5 milliót ér egy hektár...

Nomante 2.0 2011.01.02. 21:30:55

Jaj szegény multi, majd elkezdem sajnálni...

igazatok van, vissza neki az Extra adókat...

Miért nem inkább a bérből és fizetésből élőket terhelni a kormány, azokon van még mit lehúzni!

Minden buzi multivédő bekapja a faszomat! Nem fognak megtörni egy kis extra kiadástól... maximum 100% helyett 50% lesz a profitjuk.

Saját maga faszát szereti csalánnal ütni a magyar! Aki meg szóváteszi, miért nem lehetne egy kicsit más faszával is csapdosni, az fel van háborodva... Miazhogy más faszával!!? Itte!! itt az enyém, ezzel csapják.

ui.: Leszarom, mind a médiatörvényt, mint az ilyen extra adókat, sőt remélem még jobban szopatni fogják őket.

lehet moderálni, meg höbölögni.

Felmosórongy (törölt) 2011.01.02. 21:32:39

fuvazz, belassult a netem, lehet megfigyel az orbánista AVH????
kezdjek félni?

puffatag 2011.01.02. 21:34:10

leírtam, hogy a csuti azt hazudta, hogy Ausztriában többször nagyobb a bankadó, mint nálunk, holott a töredéke. erreföl "luis5" visszaírt, hogy tévedek, Ausztriában nagyobb... bárki, akit érdekel, megnézheti, mi az igazság...ezt csinálja a fideSS: újra és újra elismétli a hazugságait... a médiatörvény minden egyes gázos pontját tételesen kivesézték sokan, sok helyen megírták, mi a baj vele.. ezekután szijjártó és mások azt mantrázzák, hogy VOLTAKÉPPEN MÉG SENKI NEM MONDTA MEG MI A BAJ A TÖRVÉNNYEL

sárkányfő 2011.01.02. 21:39:38

@acsa77:

ha te azt gondolod, hogy a hagyományos magyar teljesen szétaprózódott birtokrendszer és szántó-vető Józsi bácsi nem versenyképes a hatalmas egybefüggő területeket felmutató nyugati agrárcégekkel, ha itt mindenféle méretgazdaságossági szempontokkal meg egyéb huncutságokkal jössz, akkor te is csak profitorientált külföldi vagy!

még hogy visszanyomja a középkorba a föld értékét a külföldiek vásárlási tilalma? még hogy szenved a kóros alultőkésítettségtől a magyar mezőgazdaság? még hogy gőzünk sincs a modern agrárbizniszhez, az értékesítési lánc kiépítéséhez, a marketinghez, a menedzser-szemlélethez, a minőséggaranciához, a hosszútávú üzleti szempontokhoz?
á-há! lebuktál! idegenszívű nyomoronc vagy! te is ki akarsz zsákmányolni minket, mii?? na ebből nem eszel!

magyar ember szügyig a szent magyar humuszban áll, bal kezében kasza, jobb kezében tök, fehér inge lobog a szélben, és könnyes szemmel énekli a himnuszt!

nemecsek ernő áruló 2011.01.02. 21:40:31

@acsa77: Pékárut nem veszel? Ezzel elég ritka emberek közé tartozol, mert a kenyér, és a zsemle bizony pékárú, ezekre pedig nekem egyelőre szükségem van. :)

De jó. Mondj egy olcsó, és jó hentest a XIII. kerületben, ahova igazán érdemes járni. Mert amíg az nincs, igazán jó minőségű húst eddig csak a Sparban láttam. Ismerek ott embert: a hentes-házirend tartalmazza, hogy ha a húsban minőségi kivetnivaló van, le se pakolják a kamionról. A Tesco, a CBA (magyar) üzletlánc ilyen policyt nem tartat be. (vö.: a Spar az egyik szivatott üzletlánc, aki pampog a különadó miatt.)

Tejtermékek, vaj, tej, tejföl. Mindez úgy, hogy ne kelljen naponta eljárkálni érte, mert dolgozó ember vagyok. Ha a piacon venném, az oké, hogy igazi bocitól van, de másnap már gyakorlatilag dobhatom is ki. Nekem meg a kávéba, és néha a kakaóba kell. :)

Ásványvíz, mert víztisztítóra egyelőre még nincs pénzem, csapvizet Budapesten alapvetően vidékiként nehezen tudok inni hasmenés nélkül.

Sót évente egyszer hozok végtelen mennyiségben a horvát nyaralásról, ez nem érint multi-téren, de kíváncsi lennék arra a kistermelőre, aki jó minőségű sót gyárt ma Magyarországon... Ez azért elég alapvető tápanyag.

Paprikát régen nagyapám őrölt, ma már sajnos boltban kell megvennem.

A bors a Lehel piacról van, frissen őrölve teszem a kajába.

A krumplit közeli faluban, termelőtől vesszük, egy évig általában kitart.

Felvágott is jó, ha van a kajára, hentesnél ez is drágább, de a Lidl viszonylag jó minőségűeket ad olcsón, ahogy tapasztalom (igen, külföldi multi).

Sokáig lehetne folytatni, de nagyjából ez a jellegű élet-stílus, amit heti egy vasárnapi bevásárlással a multinál el kell intézni. Nem veszek felesleges dolgokat, de időben, és anyagilag eddig úgy számolom, hogy kistermelőknél nem jönnék ki olyan jól, mint multinál. Mondom ezt annak ellenére, hogy nem vagyok az a "bemegyek kenyérért, és kijövök fűnyíróval"-típus.

Mondom: örülök, ha te megteheted, én még nem. Mert Budapesten az, amit te javasolsz körülbelül kétszer annyiba kerülne, mint heti egy hipermarket. És akkor a plusz rászánt időről még nem is beszéltünk.

Felmosórongy (törölt) 2011.01.02. 21:40:47

@Nomante 2.0: milyen bérből, fizetésből élőket?
senki semmivel nem járt jól az új orbáni törvényekkel kb 1 millió havi fizu alatt 3 gyerekkel...és gondolom ezek rohadtul sokan vannak...(ha gyengébb vagy számítsd az áremelkedéseket, törlesztőemelkedéseket..stb, meg hogy azok az esetleg 10-20 K emelkedőt simán elviszik)

mingyá beszólok! 2011.01.02. 22:33:30

"Hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg. "

Ja, kb. egy órával később. Vagy akkor sem... :D

És az Orbán épít diktatúrát?

Végül is, nem mintha olyan nagy szellemi érték lett volna, csak hát az Oberst így láthatná hogy nem tétlenkedünk vasárnap éjjel sem...

johevi 2011.01.02. 22:33:30

@különvélemény:
A spar a legkevesebb, bár egy egy üzletben dolgozó 30 ember nem fog mind a sarki kisközértben elhelyezkedni. Ha kimegy a T vagy vegyünk egy bankot, mondjuk a Rafi azért nem kevés ember kerülne utcára...
Lehet szídni a multikat, de ott mindenki be van jelentve és az ott dolgozók ( munkavállalók 18%-a) adója és TB-je teszi kiaz állami bevétel 80%-t...Okos, szóljál ha ezt tudod pótolni valahonnan

tcom 2011.01.02. 22:33:31

@Magyarnaba:

"Rühellem ezt a Matolcsyt, azt azonban nem lehet tagadni, hogy adóztatni azokat lehet, akik képesek a rendszerből nyereséget kitermelni. Ha nem a nyereség kitermelésére képes réteget adóztatjuk, akkor nem lesz bevétel."

Nincs ebből baj. A legtöbb kinyilatkozta, hogy megérti. Csak megint a tálalás. Szeptemberben megmondjuk, hogy 2 hónapotok van fizetni. A 2009-es forgalom után, azt leszarva, hogy mekkora volt a nyereség. Aztán a KT vesztére kiderül, hogy még 2 évig tervezik.
Konzultáció, megbeszélés nem volt az érintettekkel. Továbbá kétséges, hogy miért nem érinti az egész gazdaságot, hogy eloszoljanak a terhek? A gyógyszeripar röhög, mert nincs ma nyereségesebb, mint azok. Az autóipar milyen alapon nem fizet?

Ennél szarabb bevezetéssel és igazságtalanabbul, meg nem kérdezve az érintetteket nem lehetett volna tenni.

De mit is várunk egy Matolcsytól, aki szerint a magánnyugdíj kasszák eltőzsdézték ugyan a pénzt, ő még is még pénztártag?

Komolytalan, hozzá nem értő, felelőtlen galeri.

bandos 2011.01.02. 22:33:31

Kedves blogíró neked mindegy hogy a fiatal magyar orvos megy el s jön helyette román vagy az omv megy el s lesz helyette Mol? Ha ilyen buta vagy, el kéne innen menni :D

FamilyGuy 2011.01.02. 22:33:31

Nem védem én a nagy cégeket mert sokszor visszaélnek az erejükkel, de rettentő sok butaságot írnak egyesek.
A multik nélkül még mindig 4 évet várnál a vonalas telefonodra, vagy cipelnéd a 3 kilós GSM450 telefont és fizetnél 500Ft-ot percenként. Az ÁFÉSZ-ban Rózsika néni a koszos körmével nagykéssel szeletelné a párizsidat (már ha van) és ünnepek előtt ott állnál sorba kenyérért.
Mekkora marhaság már megszemélyesíteni a multikat. Nincs olyan hogy egy multi szereti ezt vagy azt az országot és utálja a másikat.
Bármilyen döntést hoz egy multi az mögött felmérések, számítások állnak.
Egy dolog mozgatja ezt az pedig a PROFIT.
Igen az az undorító profit, amiből fizetik a részvényesek osztalékát. Ja, a hasznot a bankba pakoló nagypocakos hájfejű "tőkés" sem létezik.
Igen a profitból fizetik a fejlesztéseket is.
Csak egy példa:
egy MRI berendezés még most is több száz millióba kerül, akkor a kifejlesztése mennyibe "fájt"?
Ki tudta volna ezt finanszírozni, ha nem egy vagy több multi?
De azért jó hogy van, ugye?
Azok a csúnya multik meg keresni akarnak a befektetésükön, munkájukon. Fujj.
Arról ne is beszéljünk, hogy egy multi, már a méretéből adódóan is sokkal megbízhatóbb adózó mint egy kis cég.
(rendszeres APEH ellenőrzések)
OK, legyen a másik scenario és a multik elmennek.
Kinek van elég tőkéje átvenni a helyüket?
Csányi féléknek. És nem lesz többé még ekkora verseny sem, olyan árakat és béreket diktálnak amilyet akarnak.
És mivel "pajtások" lesznek mindenütt, adóelenőrzés etc. sem nagyon fog történni.
Nem erővel, értsd extra adókkal, hanem értelmes törvényi szabályozással és kiszámítható körülményekkel meg lehetne egy kis előnyt adni a hazainak, ez normális és elfogadott gyakorlat, de... sajnos nem ez jön.
Nem boldogság nekem sem meg senkinek, de el kell fogadni, hogy egyelöre multik nélkül nem lehet modern körülményeket teremteni egy országban sem.
Aki tud ellenpéldát ossza meg, legyen kedves.

tcom 2011.01.02. 22:33:31

@acsa77:

A szocializmus is az érdektelenségbe bukott bele. Az állami tulajdon mindenkié, vagyis senkié. Ha nincs valódi tulajdonos, akkor nincs valódi érdekeltség. Van viszont korrupció, pazarlás.

Ahol az állam (vagy, önkormányzat) osztja a pénzt, az vergődik, nevetség tárgya, vissza a múltba.
Az állam 2010-ben BKV, MÁV, vagy állami hivatalokat, közösségi, béka segge alatti, albán egészségügyet tud kipréselni magából.

Jó példa erre az M1 TV, aminek nagyobb a költsége, mint az RTL, TV2-é összesen.

ech 2011.01.02. 22:33:31

Vegyétek már észre (akit illet), hogy kapitalizmus van. Nem a kormány mondja meg a piacnak mit csináljon, hanem fordítva. És ez nem is fog változni amíg az EU tagjai vagyunk.

A multik idehozzák a tőkéjüket, munkahelyet teremtenek, adót fizetnek, munkát adnak a kis- és középvállalkozásoknak. Ezért cserében esetleg elengedik néhány évre a társasági adójukat. De amikor már fizetniük kell, akkor sem mennek el hanem beruháznak, terjeszkednek, mert nekik az az ÉRDEKÜK (mármint, hogy nyereségük egy részét visszaforgassák beruházásokba). Persze ha Magyarországon az új beruházások várható megtérülési ideje = soha, akkor nem fognak terjeszkedni, meg új munkahelyeket teremteni, hanem a megsarcolt hasznukat elviszik Vietnámba, mert ott van a piacban potencia. Rosszabb esetben azért egy kicsit átszerveznek, kirúgnak pár embert aztán felvesznek olcsóbbért párat, mondván, hogy a nettód ugyanannyi a nagy adócsökkentés után.

Lényegében elmenni nem fognak, de egymillió munkahelyet sem fognak teremteni, az biztos...

Esetleg valaki elmondaná a folyamatát annak, ahogy a kopasz BMW-s "vállalkozók" illetve a házi pálinkafőző földművesek, hogy fogják azt a millió új munkahelyet megteremteni?

Aki pedig azt szajkózza, hogy "Ezek nem fizetnek adót", az pedig azt magyarázza már el, hogy az egyes államok miért versengenek egy-egy multi nagyberuházásaiért például társasági adó-mentességet ígérve?

mingyá beszólok! 2011.01.02. 22:33:32

Bocs Mindenkitől, kb. ott durrant el az agyam, hogy szegény multicégek vért hugyoznak a nyereségért, meg hogy adóznak ezerrel...

Kb. azért tart itt ez az ország mert hason csúszik a gazdaság a multik előtt. Az elmúlt 20 év alatt gyarmatosítottak és felvevő piaccá tettek minket, iparunk, mezőgazdaságunk, kereskedelmünk oda lett. Gondolom hogy nem kis befektetés volt. Valamiért mégis megérte nem?

Azt ne próbálja beadni az embereknek senki - még az Index címlapján sem - hogy ez mekkora áldozat volt tőlük, és mekkora jó tett.

Az egyetlen problémám a helyzettel az hogy a multik ma kis hazánkban már nyereségesen indulnak, hiszen minden kis szaros projektjükhöz azonnal milliárdos vissza nem térítendő támogatást kapnak, az öt éves adómoratóriumok legendájára már nem is térnék ki. A nyereséget továbbá tetézi a nevetséges bérszínvonal. A megtermelt profit és a multiknál kapható fizetések köszönő viszonyban sincsenek az EU átlagával. Max. profit, arcátlanul alacsony bérekért és állatias bánásmódért. (Lidl, Tesco, és munkaügyi értelemben az összes MLM és Call Centert működtető cég - biztosítók, bankok, stb.)

Azt gondolom a cikk írója ekkora baromságokat csak súlyos gyermekkori agykárosodása, vagy pártpolitikai kötödése miatt írhatott. Farfekvéses Sünt Neked is Kedves Szerző!

Templer 2011.01.02. 22:33:32

Ami most történik, az csak egy rohadt sziinjáték. A hatalmaknak, és a multiknak muszály ellenkezniük, nehogy valaki kövesse a Magyar példát. A franciák a németek stb. a saját adóbevételüket féltik, mert mi van , ha más is ezt a példát követi. Nekünk ez túlélés!!!!

gabest1 2011.01.02. 22:33:32

Váltsátok a pénzeteket telekom részvényre és majd megértitek miért sírnak. Az a multi nem csak gonosz németekből áll, rengeteg magyar kisember pénze is benne van. Sőt, még a nyuggerek is.

Sas882 · http://raktarbazis.blog.hu/ 2011.01.02. 22:33:32

ilyen adó, olyan adó, de mégis mire kell ez a rengeteg pénz?
rosszak az elgondolások már alapból, egyrészt hibás agyonadóztatni azokat akik dolgoznak, s odaadni azoknak akik nem.
felesleges mindenféle különadó, inkább, stabil, átlátható rendszerre kell áttérni.
jelen esetben az un. túlfoglalkoztatás sem lenne rossz megoldás, de ehhez a bérterheket radikálissan kell lefaragni.
Ez gerjesztené a belső fogyasztást, s abból lehet alkotni valamit, nem a különadókból.

puffatag 2011.01.02. 22:33:33

@Nomante 2.0: képzeld el a MAGYAR vállalkozót külföldön (merugye az természetesen jó dolog)ugyanezekkel a basztatásokkal, amit a csuti törp csinál most a külföldiekkel.... ja, és tudom, téged nem érdekel, de európai jogokba ütközik... ugyanúgy te féreg, mintha magyar vállalkozót basztatnának külföldön

Bergeroth 2011.01.02. 22:33:33

Most nyúlták le a több ezer milliárd forintos, magán nyugdíjpénztári befizetéseket. Máris elfogyott?

acsa77 2011.01.03. 05:33:13

@Gerzsonka: Jó részletesen felsoroltad.

A XIII. ker.ben nem tudok sajnos. Én a Fővám térre járok egyhez vörösért és az Astoria közelében egy másikhoz fehérért. Bár igaz, hogy a XV. kerből, de ezt minden nap. Egyébként néha én is megyek multiba, mert valami csak ott van. A Spar tényleg elég jó, de nekem az átlagár ott már egy hajszálnyit magas.

Kenyér sül otthon és néha süti. Ennyi. Pékáru-részleget tényleg rég láttam. Egyszerűen túl sok hűhó lisztért és cukorért. Töltelék pedig csak otthon kerül bele rendesen. Vagy megeszem marékból a drága magvakat/lekvárokat. Otthon szerencsére nem százalékos a luxus árrése.

A rendesen erjesztett vaj nagyon sokáig eláll 20°C fok alatt. Levegőn is, nem csak vízben. A sajtbeszerzés nehezebb téma, de javul. Csak a gomolyaszerűségek romlékonyak. A tej az egy dolog, azzal tényleg munka van, szakszerűen kell életre kelteni.

Ásványvízvásárlás elég húzós, de van azért olcsó fajta. A csapvíznél sokszor segít, ha kiszellőzik a klór egy kancsóban (15-30 perc). Főzés sem segít?

Tény, hogy édességért útba ejtem az Úp-Rákospalotai felüljáró alatti bódékat, ahol polcpénz nélkül kapom a csokit/kávét. Az import, akárhogy is nézem.

Felvágottat ill. feldolgozott húst nem veszek, megint sok hűhó. És megint egy lemondás. Kell egy kis kreatívkodás pástétomokkal, de ez az én bajom. Ezért még szektákkal is felvettem a kapcsolatot.

A lekvárfőzés nem is olyan vészes. 80%-os gyümölcstartalommal az összráfordítás igen kedvező.

Persze, szerencsés vagyok Budapesttel, tényleg jó lenne az általánosítás.

bkkzol 2011.01.03. 05:38:35

Németországban,Ausztriában, Hollandiában lehetett legálisan uzsora kamatot kiadni? Visszamenőlegesen szerződés módosítani? Telekommunikációs cégek nem 400%-os profittal dolgoznak, "csak" 360%-al még nem kell sírni. Miért jöttek ide? Nem segíteni hanem tetszett a 300 eurós fizetést adni a szakmunkáért.

Mike36 2011.01.03. 05:38:35

elképesztő mekkora irigység és primitívség van ebben az országban, még a netet használó nem funkcionális analfabéták körében is

Mike36 2011.01.03. 05:38:35

@mingyá beszólok!: gondolom nem multinál dolgozol, de ha igen, akkor sem mondjuk banknál

Mike36 2011.01.03. 05:38:35

@mingyá beszólok!: gondolom nem multinál dolgozol, de ha igen, akkor sem mondjuk banknál

Táskás Tóni 2011.01.03. 05:38:36

@fairplay50: Adjunk oda mindent Széles Gábornak, meg a Vegyépszernek és zabáljunk a CBA-ból. Ez neked tetszene, nekem nem.

Táskás Tóni 2011.01.03. 05:38:36

@bandos: Le kéne húzni a rolót Mo határain és se be se ki. Pontosan olyan jó a hozzáállásod , mint a remek miniszterelnökünké.Csak az a baj , hogy jó nem sülhet ki belőle. Orbán visszavehetne egy kicsit a virtuskodásából.

Fade 2011.01.03. 05:38:36

Ez a nem fektetnek be sött szabadulnak a Magyar érdekeltségeiktől amúgy november óta tart addig vártak. Vicces még a BUX vs PX50/Wig20on is jól látszik.

stooq.com/q/?s=wig20&d=20101231&c=3m&t=l&a=lg&b=0&r=bux

Remélem nem őrültek meg fönt teljesen mert látszólag istenverte kockázatos játékot űz OV és "csapata". MO képtelen finanszírozni magát a "termelés" GDP 80%!át a multik adják, ha ezek nekiállnak szépen külfödre települni a Magyar gazdaság/forint pillanatokon belül összeomlik. És az 10.000Ft/l es benzinárat jelent, márha ad nekünk WC papír Forintért bárki/bármit.

Fade 2011.01.03. 05:38:36

Amúgy k*ra vicces, nem a multi hanem még a Magyar vállalkozók is! menekítik a pénzüket, helyezik át a vállalkozásukat külföldre.

Őket elsősorban nem az adózás rettentette meg, hanem, hogy a jelenlegi Magyar kormány lesz*ja a magántulajdon védelmét és lesz*ja a jogállamiságot. És 100* jobban bíznak a Szlovák/Osztrák államban mint a Magyarban.

Csak amiről én tudok az jövőre ~200milió forintos adóbevétel kiesést fog okozni a Magyar államnak. Menekülnek ők is. Ahogy a multik is.

butthole 2011.01.03. 05:38:37

Lényegében elmenni nem fognak, de egymillió munkahelyet sem fognak teremteni, az biztos...

A rendszerváltás óta párszázezer munkahelynél többet nem teremtettek és nem is fognak. Annyit se, mint amennyi az átalakulás éveiben megszűnt... Rossz helyről várjátok a csodát és ezen az se segítene, ha ezt a különadót mi fizetnénk nekik évente, hogy áldásos tevékenységükkel megmentsenek minket az éhhaláltól...

drsz 2011.01.03. 05:38:37

@Szűcslaci:
"...Én meg úgy látom, hogy egy szatócscég packázik egy ORSZÁG kormányával..."

és ez igaz is - más kérdés hogy mondjuk az egyik "szatócscég" tudod amelyik A-val kezdődik és egon-ra végződik, nos ő 30ezer millió Ft-os tőkével rendelkezik cégcsoport szinten csak NÁLUNK, 100ezer millió feletti éves árbevételt produkál, és több mint 1000 embert foglalkoztat - de ő a kisebbek közé tartozik, van az a másik szatócscég, a SPAR (aki mellesleg képes volt - csak egy példa - saját vágóhidat venni és a boltjait jellemzően magyar hússal ellátni) szóval ő 14600 embert foglalkoztatva 360ezer millió feletti árbevételt produkál...

bizony lehet kiabálni hogy fúúúúúúj mocskos multi és fizessssss állat, de ha ők ezt komolyan, hangsúlyozom KOMOLYAN veszik és válaszlépnek - akkor majd létszi beszélj azzal a néhány 10ezer itt maradó munkanélkülivel, hogy azért érzelmileg jobb nekik - mégsem kell majd órákat tölteniük az adóbevallás kitöltésével...

Káposztakukac 2011.01.03. 05:38:37

@Kürüsüly: te tényleg teljesen hülye vagy. nem, nincs egységes adórendszer az eu-ban. vannak viszont kötelező erejű alapelvek, amik minden állami aktust, beleértve az egyes tagállamok adópolitikáját, kötik. ilyen a diszkriminációtilalom. márpedig a különadó diszkriminatív, nem kicsit, nagyon. úgyhogy tuti a bukta. és ne gondold azt, hogy ez lenne az első alkalom, hogy az eu egy tagállam diszkriminatív adópolitikája miatt közbelép.

valasz a KE-nek 2011.01.03. 05:38:37

Istenem! Minek akar észt osztani a blogján az olyan, aki az orránál nem lát tovább!?

Ezek a cégek nem fognak elmenni, mert akkor piacot veszítenének és nemcsak a profitjuk egy részét, hanem teljes egészét elveszítenék. És akkor leshetik csak igazán a terveiket! Ráadásként a profitterv bukása mellett buknák a növekedési tervet is, valamint hab a tortán, hogy utat nyitnak a konkurenciának.
Ennyit kéne csak belátni, aztán az egész írás mehet a kukába.

Bonus kérdés: egy magyar blogger mi a facért a külföldi cégeknek drukkol a magyar állam ellenében?

Nyers Fa 2011.01.03. 05:38:38

Egy pár kérdés amire választ kérnék!

Miért jobb a magyar multi mint a külföldi?

Ki akadályoz meg bárkit ma Magyarországon, hogy pl: Raiffeisen részvényeket vegyen?

Mennyivel fizet többet az OTP az alkalmazottaknak, mint pl: az Erste?

Miért nem mindegy, hogy a nyugati multi a részvényesei közt (akik között magyarok is vannak) osztja el a profitját, vagy vesz még egy Aston Martint 60 millióért a lányának. (mint Csányi)

Mitől lesz jobb, ha magyar a tulaj?
15 éve dolgozom, csak magyar munkáltatóm volt, sehol nem voltam rendesen bejelentve. Vágyom egy multira, vagy legalább egy külföldi tulajdonú munkahelyre, akkor legalább lenne nyugdíjam.

Orbán Diktor (törölt) 2011.01.03. 05:38:38

@Templer: Nem értelek, te kommunista vagy? Mi bajod a külföldi tőkével? Ha ezek elmennek innen, akkor neked annyi.
Különben azt várom, hogy mikor pofozza hülyére az EU a felcsúti vajdát, mert eddig eléggé türelmesen figyelték a fülkeforradalmát. Ha az EU kettőt tapsol, vége a cirkusznak...

Marvelous 2011.01.03. 05:38:38

A hír értéke:

már a cégek büntetik az államot.

Egy állam alkupozicója soha nem volt olyan alacsony, mint manapság. Miért vette el az állam a nyugdíjad? Mert úgy is neki kell eltartania téged, meg a bedőlt multit, aki most kárpótlást követel. Munkanélküliség? Készülj fel rá, hogy a mai technológiai szinten nem kell 7 milliárd ember a termeléshez, szolgáltatáshoz. A munkanélküliség növekszik. A multit meg lehet védeni, de inkább gondolkodj el mi történt Detroitban, vagy dolgozz a kecskeméti Mercedesnél alamizsnáért.

butthole 2011.01.03. 05:38:38

"Valahol nagyon meg tudom érteni a német Allianz, az E.ON, az RWE, a Telekom, az EnBW, a Rewe, az osztrák Spar, az OMV és a Baumax, a cseh CEZ, a francia Axa, valamint a holland ING és Aegon vezetőit. Elkészítik, meg a válság ellenére úgy-ahogy hozzák is a tervet, leadózzák vastagon, amit kell, egynémelyik talán még némi nyereséget is produkál - ahogyan azt a részvényeseik elvárják -, majd jön a feketeleves, miszerint még néhány százmillióval ugyan tessenek már hozzájárulni a Nemzeti Együttműködés Rendszerének sikeréhez."

micsoda egy gyomorforgató undorító jajveszékelés ez... a részvényesek meg e menedzserek meg a profit meg a kurvaanyja. tudod te hány forint társasági adót fizetett be a cora és az interspar a 2010-es adóévben??? A ketten együtt NULLA AZAZ NULLA forintot. A többszáz milliárdos forgalom ennenére nem sikerült nyereséggel zárni az idei évet se. A szívem szakad meg faszfejkém! Nem unjátok még ti ezt a mocskos ótvar hazudozást???

jozicsenko 2011.01.03. 05:38:39

@puffatag: volt ilyen: pár éve németországban összehangolt, célzott ellenőrzések voltak, direkt magyar cégek ellen: építőipari és élelmiszeripari cégekre szálltak rá (magyarul bérben kinndolgozó henteseket és kőműveseket szivattak): nem találtam sok cikket, nem keresek már rá: csúnya botrány volt: akár mert egy trehány magyar miatt indították, akár mert minket akartak kiszorítani a piacról - mindkettőt el tudom képzelni.

@Bergeroth: nem, ezt már féléve bejelentették, de most gondoltak egyet a multik, hazamentek sírni: augusztusban kit érdekelt volna? Magyarország két napja az eu elnöke, vagymi: most nagyobbat szól a tiltakozás...

@Rohadjatokmeg!: tanulj meg számolni: ki fogják vezetni az adójóváírást (ez egyébként az szdsz húsz éves ötlete), de a családosokat segíteni kell: ők adják a jővő munkásait, akik majd adóznak a nyugdíjadért

egyszerübben: ha egymagad keresel 100e Ft-ot, bruttóban, akkor az nettóban lesz pl 66eFt -egy személyre, egy főre ennyi. (100e Ft - 16%Szja - 18% egyéb, nincs családi adókedvezmény)
ha anyuval ketten dolgoztok, fejenként 100eFt bruttóért, de van mellé kettő gyerek, akkor az még a kedvezményekkel együtt sem lesz több, mint 41e ft/fő
(a számolás, egyszeruen: 16+18% elvonás, szuperbruttó nélkül, plusz adókedvezmény, ami max az szja= 2fő*100eFt*82% = 164eFt ez négy főre leosztva 41eFt/fő: a "szingli" arc egymaga másfélszer annyiból gazdálkodhat, mint ha családja lenne)
s az adókedvezményt kb 300eFttól már erősen érzed, nem kell hozzá egymillát keresni...

oszi1113 2011.01.03. 05:38:39

jé, itt mindenki a szegény múltit félti!
de mókás!
eddig is volt valahogy, ezután is lesz valahogy.
ha maradnak, ha mennek!
de ha télleg megbüntetik az országot miattuk, akkor az nem rajtam, meg rajtatok fog csattanni?
agymosott hülyék!

hivatásos naplopó 2011.01.03. 05:38:39

mielőtt végigolvasom az összeset:

- valóban van külföldön is bankadó, de ott kockázati alapba folyik a pénz amiből a jövőben mentik a bankokat, nem a folyó kiadások ellentételezésére
- ó jajj, magyar kiskereskedelem, valóban, vegyetek drágán szart, idióta, vadbarom, a vevőt idiótának néző eladóktól
- hány munkahely bukna? mekkora adókiesés? és a dolgózók szja-ja? és munkanélküli segély?

vegyük már észre, hogy nem oroszország vagyunk ami stabil annyira gazdaságilag, hogy tulképpen leszarhatja mi történik a világban...

jozicsenko 2011.01.03. 05:42:22

@beavereater: talán invertáljuk a dolgot, jó? a külföldi jó, a hazai rossz ment itt a ballib sajtóból, évekig: talán feltünt, de ma a "hazai" címmel adnak el egyre több és több terméket (kedvencem az osztrák v. német? üditős cég, amelyiknek van pofája a magyar almát dicsérni - tíz évvel a nyírségi almák eltüntetése után: tudod az a banda, akik tökéletesen lefedik a kapitalizmust: tönkre tenni a hazait, majd iszonyat áron az idegent ránkerőltetni: az almánák még pl emlékszem, hogyan akarták léalmaként 10-20 Ftért megvenni az alma kilóját, miközben a boltban eladták 200ért... de nemcsak az almával, ezeregy más dologgal is megjátszották ezt: téglával, cipővel, tejjel, stb)

a lényeg: fel kell építeni a hazai ipart, sajnos erős versenyben kell újra magára találni a hazai termelőknek: a ballibek az utolsó tételig mindent eladnának, ezért utálom őket - tökéletes partnerei a ny-i multiknak: dolgozhatsz nekik fillérekért és megveheted a termékeiket, a ny-i árakon (bankok, mobiltelefon, gáz egyáron v. drágábban, mint Bécsben? elmegy minden ballib és multi a p.csába: ne minket zsigereljenek ki)

japp, cba és hazai boltok tulajai: a lidlnél volt botrány, hogy a női alkalmazottaknak külön színkód volt ciklusukra, nem? mutass egy hazai céget, aki ennyire semmibe meri venni a magyart... (a minimálbéres trükközés is sok, de ez b.szod, ez bőven megmutatta: mindent mernek, amit hagyunk)

tcom 2011.01.03. 05:42:22

@mingyá beszólok!:

A nevetséges az, hogy ülsz és egy multi gyár PC-jén írogatsz. A szocializmusnak volt 40 éve, hogy kifejlesszen PC-t neked, de 10 évvel mindig a világ után jártak. Még élhetne is a magyar ipar, ha a polgárok, kádár népének nem mindig az számítana, hogy van-e olcsóbb.

Tetszik nem tetszik a világ kullog a multik után, akik potenciáljuk folytán többre képesek, mint a kisebb piaci szereplők. És ami fontos olcsóbban tudják előállítani termékeiket.

Az is tény, hogy kb 200 ezer embert ők foglalkoztatnak és teszik nem tetszik a magyar átlagbér kétszereséért. Kétszer annyi adót, járulékot befizetve, mint az adócsaló magyar vállalkozók. Valójában legtöbb esetben létező gyárakat, vállalatokat működtetnek. Jó példa erre a MATÁV privatizációja. Az állam a távközlés területén albániával vetekedett. A települések egy részénél 1993-ban még dugdosós központok látták el a kommunikáció feladatát. Az állam épp avval volt elfoglalva, hogy csődbe megy vagy a megszorítások, és az éves 20%os infláció megmenti az országot a millforintok veszedelmétől.

A legtöbb esetben a negatív példák jutnak el a polgárokhoz. Jó lenne egy közvélemény kutatás arról, hogy szeretné e multis alkalmazott, hogy magyar vállalkozók vegyék át a működtetést?

Én már dolgoztam szín-levédiai magyar cégnél is és azt mondhatom, hogy nem kérek abból a munkakultúrából.

szamarhegy 2011.01.03. 05:42:22

@Templer: A Tesco, Allianz fajta multik is befektetők, meg az ország gazdaságát a felszín felett tartó gyártó, termelő multik is befektetők, ha találnak hasonló adottságú, de nem ilyen bajban lévő és főleg kiszámíthatatlan országot és elmennek, akkor még nagyobb bajban leszünk, ők elvannak más országokban is, és mi??? A másik, hogy ha nem átverhető hülye gyereknek tekinti ezeket a cégeket a kormány, akkor elfogadták volna a különadót, de amikor sorba jöttek a Járai cégére, a CBA-ra, az OTP-re, illetve a maximális kímélésükre szabott különadós törvények, továbbá az emiatt rögtön megszüntetett Költségvetési Tanács megtalálta azt a sunnyogósan elrejtett sort, hogy 2012 után is marad, akkor joggal gondolhatták azt, hogy a Magyar Kormány hamiskártyás játékos, akinek a szavára nem lehet adni, ezt tükrözi különben a CDS felár (2010 ápr. - 180 pont) 380 pontra ugrása, a Kormány kapkodása, inkorrekt magatartása miatt 2% extra kamatot kell -a tavaszihoz képest- a hitelek után fizetni.

decens 2011.01.03. 05:42:22

Vinnyognak a libsik mint amelyik kutya farkára léptek! :-))

ech 2011.01.03. 05:42:23

@mingyá beszólok!: És te kitől veszel autót, mobiltelefont, számítógépet meg úgy nagyjából mindent?

Béla bácsitól a kis- és középvállalkozótól?

Lehet szidni őket, köszönik szépen, jól megvannak. Nélküled is, OV nélkül is, Magyarország nélkül is.

Úgy tűnik iparunk, mezőgazdaságunk, kereskedelmünk nem versenyképes a multikkal.

Mégis mit szeretnél: egy bank, egy élelmiszerlánc, egy "háztartási bolt" legyen? Volt már ilyen? (költői)

Lehet érdemes lenne észrevenni, hogy "azok az idők" elmúltak.

21. század, globalizáció, piacgazdaság.
Ezek vannak most.

ech 2011.01.03. 05:42:23

@mingyá beszólok!: Jah és a bérszínvonalról:

Amikor jelentkezel egy állásra (multihoz vagy nem multihoz mindegy) az első kérdések között van a "Mennyit szeretne keresni?".

Itt is a kereslet-kínálat dönt (ezt már leírtam ide egyszer). Akinek ez nem elég az legyen élelmes...

Lehet jó pénzt keresni a környező országokban, csak észre kéne venni, hogy nincs már vasfüggöny. EU van!

acsa77 2011.01.03. 05:42:23

@FamilyGuy: jelentős érdeme van a multiknak, hogy behozták a vállalati multikultit és tudást. De azért már eltelt 20 év (az már egy fél kommunizmus!), és könnyebben megy a közvetlen külföldi kapcsolattartás. Felnőtt pár mérnökgeneráció stb. Tehát ahogy javulnak a kapcsolatok, úgy egyre inkább lehetőség van önálló magyar vállalatok létrehozásához. Alacsony kamatok esetén pedig simán megkapják a tőkét. A fejlesztések legtöbbször külföldön is kis csoportokból indulnak. És szerencsére nem csak Csányi-félék vannak.

Cuppanj a végére! (törölt) 2011.01.03. 05:42:23

@puffatag: Tehát szerinted a magyar vállalkozó külföldön adómentességet élvez,a helyi vállalkozók elé,fölébe helyezik? Mert itt eddig ez volt,vakegér. Hiába tolvajorbánoztok,gonosztörpéztek degeneráltak.

Cuppanj a végére! (törölt) 2011.01.03. 05:42:23

@puffatag: Tehát szerinted a magyar vállalkozó külföldön adómentességet élvez,a helyi vállalkozók elé,fölébe helyezik? Mert itt eddig ez volt,vakegér. Hiába tolvajorbánoztok,gonosztörpéztek degeneráltak.

FamilyGuy 2011.01.03. 05:42:24

@mingyá beszólok!:
Milyen márkájú a TV-d?
A mobilod? Mosógéped, hűtőd?
Jó áron tudtad megvenni a multi terméket?
Tévednék?

Felmosórongy (törölt) 2011.01.03. 05:42:24

@Bergeroth: orbán és csicskássai zsebrerakták...

valamit · http://darwin.freeblog.hu/ 2011.01.03. 05:42:24

@Hóember:
Nem érzed, hogy a tőke seggét nyaló kommunista kép mennyire hazug? Ne értsd félre, nem azt mondom, hogy hazudsz, hanem, hogy itt akkora átverés megy, hogy a tőke seggét nyalót kommunistának nevezik.

acsa77 2011.01.03. 05:42:24

@tcom: bonyolult ügy ez. Több olyan szolgáltatást soroltál fel, melyet kényszerűen csak monopólium-szerű módon lehet szolgáltatni, illetve közösségi tehervállalással. Ettől persze még fennmarad a képviseleti probléma.

Pl. ahol az orvosi szolgáltatást privát biztosítók szolgáltatják, ott az orvosok "zsarolási" potenciálja olyan magas, hogy lényegesen magasabb költségen oldják meg ugyanazt, amit szabályozottan, állami önkénnyel. A prevenció jelentős, "ügyfél" által könnyen végezhető része nálunk eleve nincs benne az állami egészségügyben, szinte teljesen privát, de a piacon elképesztő árak és megtévesztések vannak - pedig igen hitelesnek látszanak.

Teljes államosítottság esetén fennáll még az információs probléma, meg a skálafüggetlen hálózatok esetleges lebénulása, szóval valóban gáz.

NewWay 2011.01.03. 05:42:25

@Gerzsonka:
"A cégek éppen az irreálisan magas adók miatt sírnak, meg amiatt, hogy nem értelmesen költi el a kormány, ahogy illene. "

Az emberek is az irreálisan magas adók miatt sírnak, meg amiatt, hogy nem értelmesen költi el a kormány.

A nagyobb baj, hogy a 3-4 milliós nyugdíjas és inaktív réteg sakkbantartja az országot, mert az MSZP felhergelte őket.
(Tisztelet a tisztességes nyugdíjasoknak. Akik persze nem a 40 évesen nyugdíjazott rendőrök!)

Értelmes párt nem vehet el ettől a rétegtől, mert megbukik.

NewWay 2011.01.03. 05:42:25

@Sas882:
"felesleges mindenféle különadó, inkább, stabil, átlátható rendszerre kell áttérni."

Arra még nem gondoltál, hogy aki adót csal, az azért fizet gázszámlát, elektromos számlát, bankszámlát?

Tehát az extraadó most megfogja az adócsalókat is egy kicsit. Nem olyan nagyon, persze.

A nem adócsalók pedig adócsökkentést kapnak.

gulasZuppe 2011.01.03. 05:42:25

az eon es rwet en ketlabbal rugnam ki, ket millios előfizetőtábort elmebetegseg volt eladni, örök üzlet, de nekünk nem kellett az szdsz demagogia miatt, miszerint az állam rossz gazda, igaz hogy ez csak mo-ra igaz mert az armszolgáltatói szektort érdekes módon fél eurpa elfelejtette kirpivatizalni - és törvényeikkel pont ez gátolják -, mi enyhén szólva lassan minden szinten atestünk a ló túloldalára, fájdalmas a visszatérés, de ha még akarunk nyugdijat 20 év mulva akkor keserü de szükséges más utat választani mint amit eddig jartunk
--
ami most zajlik az semmi mas csak az eddig teljesen átgondolatnalul osztogatott magyar vagyon kiarmlásának lassítása a folyamatok átrendeződése
ez persze hogy kellemetlenül érinti hivatásos talicskásokat és persze hogy van penzük meg kapcsolatuk arra hogy el is hitessék nekik itt mindent lehet és senki nem tehet keresztbe ez volt az elmult 20 év, most hogy ez már más irányba megy tovább keserű a szölő
a magyar vallalkozó meg sose tud betörni a nyugati piacra egyrészt az árak miatt, másrészt mert ingyen! semmit nem dobnak az ölébe
itt még mindig nem igazi verseny van bizonyos szektorokban, és a helyzet az hogy nem is lesz soha mert máshol sincs csak baromorszaggal hitették el hogy lesz olcsóbb energia...

NewWay 2011.01.03. 05:42:25

@Gerzsonka:
" igazán jó minőségű húst eddig csak a Sparban láttam."

Értelmes ember nem vesz húst Tesco, Spar, Auchanban.

"Tejtermékek, vaj, tej, tejföl. Mindez úgy, hogy ne kelljen naponta eljárkálni érte, mert dolgozó ember vagyok. Ha a piacon venném, az oké, hogy igazi bocitól van, de másnap már gyakorlatilag dobhatom is ki."

Ez igaz, több tartós terméket érdemes a nagyáruházakban megvenni.

De Tescoban is ritkán járhatták: a Fogarasi Tescoban az a divat, hogy a gyárilag előrecsomagolt felvágott, hús 2-3 napon belül lejár (pedig 4-5 hetet bírna, ha frissítenék rendesen az árut).

Tejfölböl vagy frissföl van, vagy Tesco gazdaságos. Esetleg egy "márkás" tejföl is akad, ha szerencséd van.

Ez a választék?

A Spar is gyengül: van 5-6 féle SPAR tojás, és talán 1-2 más márka.

MiKEY 2011.01.03. 05:42:26

@Michael Knight: Szégyelld magad, Posztíró! soha többet nem kattintok a blogodra.

avionics 2011.01.03. 05:42:26

Ezek a kedves "multik" évente kiszivattyúzzák a magyar GDP 8 %-át. A töredékének a töredékével kell hogy hozzájáruljanak ahhoz hogy az őket életben tartó ország életben maradjon. Halljuk eleget a "művelt nyugat" irányából hogy itt micsoda korrupció van. Arról nem mesélnek hogy ők hány fontos "személyt" korrumpáltak hogy megszerezzék a szinte teljes magyar gazdaságot. Ha valaki ez után megkérdőjelezi hogy Orbánék kinek az érdekét képviselik az ebből él. Azért senki sem emel szót hogy itt a bankok megtehetik azt hogy egyoldalúan módosítsanak a hitelkamatokon például. Ja igen, ez a szelektív "hallás".

renevol 2011.01.03. 05:42:46

@torró: " De van egy mondás :egyszer mindenért meg kell fizetni"

Ezzel csak az a baj, hogy Magyarországon élünk, tehát ez itt sajnos nem így van.

Tibike15 2011.01.03. 06:01:57

Így van sirassuk szegény multikat, amik odahaz tudnak nyereséget és tisztességes béreket fizetni, de itt nem. Itt nem, ahol pedig például a szolgáltatóknak garantált nyereségük van ha esik ha fúj.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.01.03. 06:01:58

Khmmmm... Végigolvasva a kommenteket, a kép nem túl rózsás.
Egyrészt megdöbbentő egyrészt az a keserűség, düh és feszültség, ami itten gerjesztve vagyon, és aminek a húrjain a Fidesz elnöke olyan nagyszerűen játszik.
Másrészt megdöbbentő az a nemzeti önérzet, ami munkál sokakban, hogy le a mocskos multival, meg jöjjön a hazai, de azért jó a Red Bull, meg jó lesz nekünk a 140 forintos szlovák tej is a 250 forintos magyar helyett - hogy a szlovák rendszámú, Nagymagyarország-matricás autókról már ne is beszéljünk...
Harmadrészt megdöbbentő, hogy nálunk a magukat konzervatív jobboldaliak mondók ekézik a tőkét és mondanak erősem kommunista lózungokat, aki meg a magántulajdon és a tőke fontossága, netán hasznossága - meg persze talán a józan ész - mellett emel szót, azt rögvest lekomcsizzák.
Negyedrészt pedig - csak a pontos szövegértelmezés kedvéért - a poszt pusztán
- közölt egy hírt (miszerint a multik panaszt emeltek a kormány ellen),
- megállapította, hogy a panasznak van némi alapja (mivel a különadók bevezetése nem volt éppen tisztességes és fair megoldás ebben a formában),
- hozzátette, hogy a különadó maga egyébként elfogadható lenne (ha indokolt és ha fair módon vezetik be),
- valamint felvetette a kérdést, hogy vajon a Fidesz prominensei közül ki szólja el előbb magát, hogy "el lehet menni" (miután ez a - mondjuk úgy - önbizalom jellemzi egyébként az elmúlt hónapokban a kormányzat megszólalásait.
Röviden összefoglalva körülbelül erről volt szó fentebb. Csak a pontosság kedvéért.

betaberta 2011.01.03. 06:50:11

hát ezen óriásit röhögtem, és innentől kezdve volt hiteltelen az írás, pedig kíváncsi lettem volna:

"egynémelyik talán még némi nyereséget is produkál"

még esetleg némi kis nyereséget jah...egy kockacukornyit mindössze ha éppen nem deficites a cég...főleg a felsoroltak közül...pff

El Argentino 2011.01.03. 07:34:28

szegény cégek... :D
és most mi lesz? sírjunk?
az eu leb.sz? komolyan? hujuj az eu-n röhög a fél világ, a másik fele meg már kiröhögte magát

Húsleves 2011.01.03. 07:39:35

Elkészítik, meg a válság ellenére úgy-ahogy hozzák is a tervet, OFFSHORE CÉGEKEN KERESZTÜL KÜLFÖLDRE VISZIK A PÉNZT, MARAD KB. 0 FT, AZT leadózzák vastagon, amit kell, egynémelyik talán még némi nyereséget is produkál - ahogyan azt a részvényeseik elvárják.

különvélemény 2011.01.03. 07:44:06

@johevi:
Aha, szóval bankolni sem fognak azok az emberek, akik a rafiban bankoltak eddig.
Köszi, hogy felvilágosítottál!

Toporodottordog 2011.01.03. 08:09:46

@Michael Knight:

Gyurcsány már ellőtte az "el lehet menni" poént. Orbán nem fogja, mert ő nem lesz 2.0

Megdöbbentő a keserű dühödt blogháború az MSZP részéről. Demoralizáltok folyamatosan és nem hagyjátok az országot kimászni a depresszióból.

Annyi fikabullshit-et hordtok össze, hogy az embernek felfordul a gyomra, és ahelyett, hogy elkezdene mindenki produktív építő munkát végezni inkább puffog és csak a szájkarate megy.

Na ne mond már, hogy bármi rossz is van abban, hogy a Fidesz a multikra nyom rá 60 milliárdot a csillagászati profitukat megcsapolva. Jobb lenne a nyugdíjasoknak 900 forint vizitdíj ugye? Mert ugyebár a 300 forintos hozott volna 23 milliárdot.. a 60-hoz meg kellett volna az emelés.

Szóval EL LEHET MENNI a párt és hatalomcélú blogoknak... jó messzire.

Legyen végre a közért a közcél!

okostojgli (törölt) 2011.01.03. 08:11:55

"Végülis ez már majdnem olyan, mint az "el lehet menni" gyurcsányi klasszikusa."

Egyáltalán nem olyan.

LiberAll 2011.01.03. 08:14:51

@Michael Knight: teljesen igazad van, de a sok fidesz droid, csak azt látja, hogy a gonosz multit az "igazságos" Viktorka, most jól megszívatja, azt nem nézik, hogy a különadókat majd velünk magyar emberekkel fizettetik meg, a termékek és szolgáltatások árával, meg azzal, hogy pár honfitársunkat az utcára rakják. Aki meg arra számít, hogy majd a nép elsöpri a fidesz annak van egy rossz hírem, anno a 2006 -os tv székház gyújtogatós szarságot is a fidesz szervezte, szóval most nem fognak maguk ellen agárkondi

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.01.03. 08:21:39

@okostojgli: Igazad van, elnézést kérek. Tényleg nem olyan. Azt a Fletó mondta, ezt pedig Orbán Viktor Miniszterelnök Úr. És így már mindjárt teljesen más.

nemecsek ernő áruló 2011.01.03. 08:30:03

@NewWay: Az MSZP hergelte fel a nyugdíjasokat???? :O
Te ugyanabban az országban élsz, mint én?

Ne is haragudj, de ha csak a legutóbbi akciót nézzük:
Ki is írt magyarázkodó levelet legutóbb, hogy miért is kell elvenni a pénzemet?
Ki is adott két forduló között biztos vesztésre állva 3.5%-os nyugdíj-emelést? (gy.k.: OV 2002 április)
Ki is károgja folyamatosan hogy "a zemberek a zemberek"?

Ne haragudj, de téged átbasztak. Ne csak Magyar Nemzetet olvass, mert az hazudik!

Medgyesi valóba adott 13. havi nyugdíjat, amivel még a saját oldalukon sem értettek egyet.

Gyurcsányék azt elvették, mert egyszerűen nem lehetett fizetni.

Viktorék 14.(!!!) havi nyugdíjjal dobálóztak 2006-ban, hogy ők majd jól megfizetik, aztán minden sajtót telekürtöltek vele, hogy mekkora köcsögök Gyurcsányék, mert elveszik a zemberektől a pénzüket.

Ne is haragudj, de az, hogy a nyugdíjasok hergeléséért az mszp felelős, szemenszedett hazugság, mert Viktor, és a komcsi bandája az, aki folyamatosan rájuk hivatkozik, velük példálózik, és miatta kell az aktív rétegnek folyamatosan szívnia!!!

okostojgli (törölt) 2011.01.03. 08:39:49

@Michael Knight: Tehát neked az számít, KI mondja, és nem az AMIT mond.

Nem hiszem, hogy a továbbiakban szeretnék veled vitatkozni.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.01.03. 08:43:01

@okostojgli: Mármint konkrétan személy szerint nekem? Ezt most nem is értem...

Nzoltan 2011.01.03. 08:47:04

Az a baj ezzel az országgal, hogy a többség nem elég lokálpatrióta. Ezért megveszi a csirkéből is kb a kínait, nem pedig a hazait ha az kétforinttal olcsóbb. Lehet, hogy most drágább kétforinttal a csirke, csakhogy 10 év múlva sokkal többet veszítünk mint az árkülönbözet. Oda lesz az iparunk, az iparunkkal függetlenségünk a nagy cégektől. Megérdemeljük ha megbasszuk a kutyát kétfillérért.

A német nem veszi meg a magyar csirkét. Nem azért mert szar, hanem mert nem német. Nem is megy nekik ilyen szarul.

Csak Norris 2011.01.03. 08:48:57

Nem biztos hogy egyetértek a magyar politikával, de olyanok szólnak be akiknek semmi joguk hozzá.
Pár dolog nem világos:
1. Német cégek: Lehet jogos a felháborodásuk, de mi az anyjukért is akarnak szankciót követelni? Valamelyik cikkben olvastam hogy a külföldi üzleteket diszkriminálja az adórendszer.
A Németek nem diszkriminálják a mi munkavállalási lehetőségeinket náluk? Akkor mi is követeljünk szankciókat?
2. Angol társaság úgy bűzlik ahogy van. Genetikai selejtek mert egymás közt házasodtak évszázadokig, kivéve a bevándorlőkat. (És buták is. Legtöbb helyen nem használják a szakmámban legeredményesebb német technikát, mert bonyolult nekik, a saját elmondásuk szerint)
3. Schiff Szépmagyarnevű András itthon érvényesült? (Nem tudom pontosan) Ha nem akkor ott söprögessen ahol a babérokat szerezte.

Nzoltan 2011.01.03. 08:49:21

@Toporodottordog: Azt sokan elfelejtik, hogy az "ellehet menni"-t fletó kiknek szánta.

egyszerüen 2011.01.03. 09:01:50

Multinál meloztam ergo GE
Ez is multi:DD rendes bejelentett fizetésem volt 300 ezer felett, ergo az államnak tejeltem rendesen. A melosok is 200-260 ezer között kerestek, már a szakmunkások.

Elmentem egy helyre hogy pont nekem áll a melo. Megbeszéltünk mindent majd a fizinél a következő létminimum zsebbe majd a többi kézbe. Köl vagy mehetsz is, van helyetted más

Ennyit a multikról.

Itt a pofátlanság az hogy visszamenöleg kell adozni. Sehol nincs ilyen egy demokrata államba. Extraado jöhet, de olyan hogy visszamenöleg nincs

Kb ua a helyzett hogy elmész venni egy autot, majd 1 év mulva jön a levél hogy ez a kocsi többe kerül fizessd be.

A multi egyszerüen meg fogja oldani. Árat emel és majd a kisemberek megfizetik

A másik mindenki fuj a multira hogy igy meg ugy ekkora haszon akkora haszon

Talán tudatosan kell vásárolni. Ha 199 ft a narancs akkor veszek, de amikor felviszik másnap 225-re mert jol fogy akkor nem veszek. Ilyen egyszerü

Annyit már nem ér meg nekem

Azért kivi lennék ha kivonulnának a multik akkor orbánék és az emberek mit szolnának. Se telefon, csak kisboltok, stb stb
Annyira én pattognák, mert ott van Kina, ott nagyobb a haszon elmennek oda. Lásd a mi gyárunk is azért zárt be mert kinábol többet lehet kisajtolni
Miről is beszélünk akkor??? közel 900 ember esett ki, akik rendesen fizettek adot és ugye rendesen tejeltek is. Most zsebbe buli játszik

Tehát akkor vonuljanak ki a multik??

Csak Norris 2011.01.03. 09:02:27

@Nzoltan: Ez nem teljesen igaz. Vagy akkor behazudják a dolgot, mert a libát, kacsát "echte ungarische" jelzővel adják el. Van téliszalámi. Meg van valami "Debreziner" is de az szerintem a sajátjuk.

egyszerüen 2011.01.03. 09:02:27

@Nzoltan:

ha csak 10-20 forint különbség lenne a magyar termék és a külföldi között akkor mindenki a magyart veszi. De ....

Hiába van ráiva hogy magyar termék ha az alapanyaga pakisztánbol jön.
Innentől kezdve nem tökmindegy hogy melyiket veszem?
Multkor a paprikán láttam hogy magyar termék, meg ugye a logo is rajta van, erre a származási helye valahol messze volt:DD

A másik én szivesen veszek 300 ft-os tejet a 160 Ft-os helyett, de sajna a fizetésem nem engedi meg
ugyanez van sok mindennen

itt nem 10-20 ft különbség van hanem sokkal több

otto von bolschewick · http://farkastanya.blogspot.com 2011.01.03. 09:11:28

@jazzcool: "a jobb módú magyarok magyarországi bankoknál, brókercégeknél pld, orosz, török, ázsiai stb részvényalapokba fektetik pénzüket, illetve magyar cégek helyett pld. német stb. cégek részvényeit vásárolják."

El se hiszem! Nem akarnak bukni a szemetek, inkább nyerni szeretnének a befektetéseikkel. Rohaggyanak meg, nyerészkedő bagázs! Ahelyett, hogy kiszámíthatatlan hozamú magyar papírokba fektetnék a pénzüket, igyekeznek biztosra menni. Hát emberek ezek? El kéne venni tőlük a pénzt. Különadót a befektetőkre is, visszamenőleges hatállyal!

Nzoltan 2011.01.03. 09:11:42

@egyszerüen: azért nem tudod megvenni, mert már nincs kellő mennyiségű munkahely a munkaerőpiacon. Ergo egy állásinterjún általában nem te vagy alkupozicióban. És ez csak sokkal rosszabb lesz az elkövetkező években. Ez egy öngerjesztő folyamat.

Toporodottordog 2011.01.03. 09:37:52

@Nzoltan: Na elmesélem, hogy miképp történt ez az egész.

Egyszer volt régen volt, a KISZ tábor homokozójában Gyurcsány Ferike és az öregek boldogan játszottak a Kommunyizm III. társasjátékkal. Egy szép nyári délután jöttek látogatóba az amerikai barátok a kisgyerekükkel. A nyugati testvérek jót nevettek, hogy itt még mindig a kommunyizm III-al játszanak, hisz az már egy nagyon uncsi játék és már úgyis mindig megvannak a győztesek, így a többség nem élvezi. Megmutatták nekik a szuperfejlesztett Kapitalizm II-őt, és Ferikének nagyon megtetszett. Az öregek is belátták, hogy tényleg nem egy rossz játék. Hát megvették. Jó drága pénzen a nagytestvérektől. Ferike jó játékos volt.. okosan játszott és megtanulta a szabályokat is, írt róla globalizációs stratégiai értekezéseket is. Nagyon lelkes volt. Aztán hogy ő lett az egyik oldal legjobb játékosa gyorsan vezető is lett belőle.

Akkor jöttek a külföldi játékos katonák és megígérték Ferikének, hogy ha ad a gazdasági csoportoknak nagy kedvezményeket akkor annyi pénzt hoznak ide Magyarországra, hogy a kerítés kolbászból lesz, mindenkinek palotája lesz és hatalmas kocsikkal járhatunk majd, az üzemanyag pedig olyan olcsó lesz mint Ámerikába. Gyurcsány ennek nagyon örült és mindent úgy is csinált ahogy a nagy játékban tanulta. A multik és a vállalatok csak jöttek, csinnadrattával nagy szép üzemeket húztak a csúnya kicsi kommunista üzemek helyébe, és fénylett mind mint a legszebb csillag az égen.

Aztán a multi mondta Ferikének, hogy figy.. itt van egy nagy rakat pénz amit a legkisebb bábuk összetalicskáztak, segítse felpakolni arra az autóra és akkor nagyon jó kisfiú lesz. Ferike segített is, és még kapott a pénzből egy nagy talicskányit ő is, hogy a haverok a játékban örömet leljenek. Feri bolodg volt és lelkes. Sok teherautó jött és Ferike sokat pakolt, szorgalmas gyerek volt. De!

Aztán a nagy külföldi játékban történt valami. Jött egy krach. Kinn nagy pénzeket szórtak jobbra ballra, de itthon mi meg néztük boci szemmel, hogy vazze.. az a mi pénzünk, itthon meg nincs egy vas sem.. pánik.. mindjárt csődbemegyünk és kiesünk a játékból. Ferike ment is a teherautós emberek sofőrjeizeh, hogy háááá.. hagyjatok már egy kis pénzt nekünk is mert csőőőd.

Azok meg boldogan megveregették a Ferike vállát, hogy no para Feri! Van itt nekünk IMF meg EU hitelünk.. nem kell semmit csinálnod, ingyen kapsz egy valag pénzt.. látod kihúzunk mi téged a gödörből.

Ferike már nem volt boldog. A teherautók jöttek tovább, de a játék már nem volt olyan jó, mert a bábuk nagyon mérgesek lettek és nem akarták odaadni önként a pénzüket. Ferike befuccsolt.

Utoljára mondhatta volna még, hogy bocsi fiúk! El lehet menni. Mert amit itt csináltam az nagy kudarc. Viktorkának adom át a vezetést, ő majd megbünteti a multikat.. de sajnos őt is nagyon sajnálom, mert van egy csomó hitel amit vissza kell fizetni.. közben a teherautók meg csak jönnek és jönnek.

Jajj.. mi lesz ebből?

nemecsek ernő áruló 2011.01.03. 09:41:14

@Nzoltan: Lennék én lokálpatrióta, de ha a portugál csirke szállítási költséggel együtt is fele annyiba kerül, mint a magyar, akkor valami nincs rendben...

nemecsek ernő áruló 2011.01.03. 10:22:39

@Nzoltan: Ez nem igaz. HR-estől tudom, hogy munkaerőből óriási hiány van. Csak a jó szakemberek hiányoznak. (Ugye talán mégse kocsmázni kellett volna matek tanulás helyett...)

Táskás Tóni 2011.01.03. 10:31:32

@Gerzsonka: Nincs bizony rendben Mo-on a mezőgazdaság és állattenyésztés sem, mivel a hozzá nem értő elméleti politikus, Antall és a rokonai 1990-ben szétba..ták Mo-on a mezőgazdaságot.Ráadásul Orbánék szerint is a kis háztájiké a jövő.

ech 2011.01.03. 10:36:38

@Toporodottordog: Ezt ugye te sem gondolod komolyan?

Anno Feri a zsebbefizetős vállalkozóknak mondta, hogy menjenek. Viktorék most a multiknak mondják (de persze nem nyíltan). Sajnos ha a multik mennek, akkor az embereknek is meg kell gondolni, hogy velük tartanak-e?

A multik húsz év múlva is meglesznek. Tegyük fel a kérdést magunknak: Hol lesznek Viktorék húsz év múlva?

nemecsek ernő áruló 2011.01.03. 10:38:31

@Táskás Tóni: Ez bizony így van, a mai szar helyzetek magvait '89-'90-ben vetették el, amikor a nagy kommunistázás közepette szétverték a TSZ rendszert... pedig ha ma is működne valamilyen formában, akkor valós versenytársakat jelentenének a multiknak.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2011.01.03. 11:07:18

@jozicsenko: Miért gondolod, hogy a magyar tőkés majd dupla annyit fog fizetni a munkásnak mint a multi, és kisebb profitot akar mint a multi? Én a magyar vállalkozóknál szarrágóbb, kétszínűbb, ügyeskedőbb fajtával nem találkoztam még :-( Persze ezt mi huszáros romantikával próbáljuk úgy beállítani, hogy mi tökösek és élelmesek vagyunk. Legyél benne biztos, hogy a magyar mágnás minimum annyira lesz kizsákmányoló, mint a multi. Volt szerencsém az elmúlt 11 évben mindkettőhöz, van tapasztalat. Én jobban szerettem külföldi cégnél dolgozni. Tudod, ott van olyan, hogy vállalati- meg munkakultúra - amiről a hazaiak még csak hírből sem hallottak (tisztelet a nagyon kevés kivételnek!). És hiába szidják sokan a multikat, ők a JÓ és TEREMTŐ munkaerőt elismerik és megfizetik. Ja, és megbecsülik. Mikor magyar cég alkalmazottja voltam, és lebetegedtem, minden második nap hisztériásan hívtak fel, hogy mikor megyek már dolgozni, vagyok-e már annyira jól, hogy épp be tudnék menni, meg hát ha sokáig tart, helyettesítőt kell felvenni, meg hát ez így nem lesz jó (kvázi kirúgással fenyegetés), stb. Míg a gaz multinál ugyanez: főnök felhív egyszer, érdeklődik, hogy mi van, meddig írtak ki, mi a baj, és hoyg gyógyuljak, pihenjek, épüljek fel, aztán ha már teljesen rendben vagyok, csak akkor menjek, a munka megvár. Ezek után én ajánlottam, hogy ha gond van, vpn-en meg telefonon beszállok ha épp engedi az állapotom.

Másik: "kedvencem az osztrák v. német? üditős cég, amelyiknek van pofája a magyar almát dicsérni - tíz évvel a nyírségi almák eltüntetése után: tudod az a banda, akik tökéletesen lefedik a kapitalizmust: tönkre tenni a hazait, majd iszonyat áron az idegent ránkerőltetni: az almánák még pl emlékszem, hogyan akarták léalmaként 10-20 Ftért megvenni az alma kilóját, miközben a boltban eladták 200ért... "
Na, ezzel kapcsolatban eléggé képben vagyok, szatmárból származom, a legjobb almatermő vidékekről, családom és én is rendesen benne voltunk az alma-bizniszben. Sajnos ki kell ábrándítsalak, a külföldi csak részben nyírta ki termelést, megtették azt maguk a termelők. Számtalan olyat láttam, mikor a termelő direkt nem akart miőséget termelni, csak sok legyen, jó lesz léalmának. Naná, hoyg tönkrevágta a gyümölcsöst. Meg hát senki nem votl hajlandó befektetni, a 30-50 éves fákról, nem piacképes árut akartak eladni (én láttam, hogy a híres magyar almából anno mi lett, mire Szabolcsból kiért a ruszkikhoz: majdnem cefre; a tömegesen termelt régebbi fajták rosszul szállíthatók, rosszul tárolhatók). Aki mégis befektetett, korszerű fajtkat és kultúrát telepített, meg akár még sajtá hűtőházat is, az sem járt sokkal jobban: nem tudott piacot szerezni. Ennek részben oka volt az általad említett multi is, de ők maguk is. A tesco-nak és társainak szarért-hugyért kellett a jó áru is (basszák meg!), viszont a termelők sem tudtak összefogni, ugyanis 3-4 hónapig kellett volna szállítani egyenletes minőséget - erre viszont nem voltak képesek. Szóval, én siratom a magyar almát, de ezt bizony mi magunk is elcsesztük :-(

Pendemonda 2011.01.03. 11:54:30

Már megint a csúsztatások!
Nehogy már 2.0-ról beszéljünk! Azt mi kaptuk a pofánkba, magyar vállalkozók, akik még itt maradtunk, adózó magyar állampolgárként még nem csináltunk céget Szlovákiában. Az el nem hangzott 2.0 pedig azoknak sem szólt, akik idejöttek, befektettek (nekik volt mit), teremtettek esetleg munkakultúrát, és az esetek többségében ezt megfontolt számítások alapján tették. Persze hogy fáj nekik, hogy fizetni kell, de nehogy más sajnáljam a bankokat, a telekom és az olajcégeket! Tudnak ők számolni, ha úgy gondolják, hogy ez nekik nem éri meg, akkor elmennek. Amíg mi olyan hülyék vagyunk, hogy beállunk hozzájuk ügyfélnek, addig nyugi, maradnak! Sajnálni nem fogom őket, anno a pénzügyi szektorban vezettem kisebb pénzügyi vállalatokat, és tudom, hogy a pénzüket AZÉRT TETTÉK IDE, MERT ITT TÖBBET LEHETETT RAJTA KERESNI. Ha majd kevesebbet lehet keresni, akkor sírnak, és keresnek más piacokat (mondd már), Egyébként meg nézd meg őket, technológiát az aláírók közül egyik sem hoz Magyarországra, a szektor jellege miatt egyébként sokszor nem is tud (ld. pénzügyi szektor). Extraprofitról meg azért lehet beszélni - nézd meg a PSZÁF honlapján ott a mérlegeik, a biztosítók a 2009_es válságévben úgy megcsinálták a 25%-os saját tőkearányos nyereséget, mint a huzat. Magyarán van tér, ha nincs elég verseny, akkor inkább adóztassák, mint hazautalják - ekkor legalább részben itt marad. (Egyébként a versenyhiány meg az ügyfélvédelem elégtelensége miatt a PSZÁF-ra is rá lehet húzni a vizes lepedőt).

Lord_M_ 2011.01.03. 12:58:12

sokadjára mondom kár a szót fecsérelni a dologra. 1) a multik nem mennek sehová. Akármi van ez egy 10 milliós piac, 3-4-5 millió fizetőképes vásárlóval.
2) Az extraadók átterhelése a vevőkre, legyen szó bármiről is (ha nem vérszem üzemmódban vannak) akkor minimális tehertétel lesz az ország lakosságának.

Leírtam már, ha a tesco minden terméke árát megemeli 10 forinttal (a gyufától a plazmatévéig) akkor éves szinten a rá kiszabott adó 80-90%át beszedi tőlünk. Ez nekünk / fő alig fog fájni. Könnyen látható : ha hetente mész a tescoba és alkalmanként 30 terméket raksz a kosárba, akkor 300 forint extra terhet találsz a végösszegben. Havi szinten 1200 forintot. Ha idős nyugdíjas vagy, aki csak 5-10 dolgot vesz, akkor 50-100 forint a rád eső rész.

Szépségei: 1) a tesco max a 20%át adja az extra adónak (de szerintem 0-t fog),
2) azok is fizetnek belőle akik amúgy feketén kapják a bérüket vagy más törvénytelen módon szerzik a jövedelmüket.
3) (és ez a legjobb) mindenki csak annyit fizet belőle amennyit kivesz a kosárból, és nem úgy mint az SZJA estén hogy van 3 millió aki röhög a másik hármon... akik csak pislognak a fizetési papírra... hogy 50% vagy több megy az államnak... (és ugye ezt nem fizeti mondjuk Dr Izomagy Péter vállalkozó úr)

Ezen a vonalon felmérve a biztosítók, telekom cégek hasonló apró kis emelésekkel pénzükhöz jutnak, és ez is megfelelő arányban terül el közöttünk... aki napi másfél órát csacsog a telefonján az többet, aki havonta egyszer veszi elő mert nem is tudja használni az meg keveset fog fizetni)

azt én sem hiszem hogy ha a tesco kivonulna akkor azonnal 12ezer munkanélküli lenne... mondjuk 2000... a maradék 10000 helyére megjelennének apró vállalkozások, vagy pár itthoni lánc megvenné a tesco üzleteit és átvenné a dolgozók egy jó részét. Azt senki ne higyje hogy a tesco lecsavarozza a logókat feldobja a platós ifára és parlagon hagyja az üzleteit meg a kiépített infrastruktúrát... kap új logót Auchan néven vagy bejön más itthon még nem lévő üzlet és minden megy tovább...

OFF:
valaki keresett egy hentes a XIII-ban... itt az árpádhídnál van egy CBA -hentes üzlet szerintem jók, az áru friss, szép, az eladók kedvesek rendesek... a pénztárban üldögélő néni pedig forintra pontosan dolgozik eddig még nem tévedt... nem a CBA a lényeg hanem hogy kik dolgoznak...

mégvalami : valaki más meg küzdött hogy a tescoban eladót találjon: sokadjára és sokan mondjuk : a tescoban nincs eladó, legalábbis aki a sorok között korzózna.
van árufeltöltő, polcos, raktáros, , árellenőrző, pénztáros, pék :-)... Eladó van húspultban(hentes), felvágottaknál, sajtoknál, a cukrászati részen, esetleg ha van saját pizza, meg műszaki pultban (ha van ilyen)... :-) És ezek ugye nem fogják tudni hogy a PowerII energiaital miért jobb/rosszabb mint a PowerI... A szárazárunál nincs dedikált "eladó"... legalábbis amennyire ezt előéletemből emlékeim szerint felidézhetem

ON:
de pl a bankokra ráfér egy alapos fejmosás és orrbavágás... (egyoldalú szerződésmódosítás ... ugye ilyen sincs ... és mégisvan)

nemecsek ernő áruló 2011.01.03. 13:38:19

@Pendemonda: És közben minimálbérre jelentitek be a dolgozókat, szlovák rendszámú kocsival jártok, veszteségesre hozzátok ki az üzletet a könyvelőnél a simlik közben, sorolhatnánk.

Ha ez jellemző rád, akkor AZ az inkriminált Gyurcsány elszólás bizony NEKED szólt. Viszont ebben az esetben pofa lapos, mert a multi legalább ha 300-at fizet, akkor annyira is jelent be!

Pendemonda 2011.01.03. 14:24:50

Gerzsonka!

1, Nincs mininálbéres dolgozóm
2, Fizetem az adókat (áfa, helyi, nyereség, stb)
3, Nincs minimálbér + zsebbejövedelem, de nem ítélem el azt, ahol van, mert magas volt az adó+TB, kb 35%-ot fizettem bérfizetéskor és 65%-ot 12-én. Annak meg a k. anyját, aki a 65%-ot kevesli.
3, Nem csalok többet, mint a legbecsületesebb munkavállalóm
4, A könyvelőm ugyanazokat a jogszabályokat tarja be, mint az adóhatóság. Csak én késedelmi kamatot is fizetek, ha esetleg késem 2 napot, szemben az adóhatósággal, aki legfeljebb meghosszabbítja a 30 napos határidejét.
4, A rendszámom magyar, amikor multinál dolgoztam, akkor meg nem volt az.

Az inkrinált gyurcsányi beszólásról meg csak annyit, hogy hogy ha elmegyünk az országból, akkor hogy a túróba lesz munkahely, meg adó a soknapos programokra,, meg nyugdíjad Neked is? Áfa-csökkentésből, amit nagyrészt lenyeltek (= profitként hazautaltak) a jórészt külföldi kereskedőláncok?

Szóval a "pofa lapos" típusú kijelentéseket csak óvatosan, tükörbenézés után kellene elrebegni, miután visszagondolsz, hogy valóban kértél-e a fodrásztól számlát.

Ezzel együtt örülnék, ha (ahogy remélem) adózó állampolgárként továbbra is a Duna déli oldaláról írnál véleményt, mert akkor a Te adódat legalább nem nekünk kell befizetni.

tlvajferi 2011.01.04. 08:56:59

"Michael Knight válaszolt neked:

@tlvjferi: Az E.ON csak Debrecenben - tudod: Kósaföld - több mint 20 milliárdot fejlesztett az elmúlt 10 évben."

elég kevésnek találom az e-on hatalmas bevételei mellett, amelyeket a magyar poltikai elit "előre megfontolt szándékkal, bűnszövetségben elkövetett hibának" sorozata juttatott oda, hogy egyáltalán bevételei legyenek nálunk...

sírnak mindenhol a "német"-nek nevezett (értsd németországban bejegyzett, de amcsi maffiapénzzel múködő) cégek, adózniuk kell: de amikor idejöttek, nem sírtak, hogy szinte ingyen kaptak mindent...

azt ne mond, hogy mi már áramot sem tudtunk termelni nélkülük!!!
süti beállítások módosítása