Már megint einstand
2011.12.15. 14:10
Matolcsy György és az Orbán-kormány egészen egyszerűen pofátlan. Méghozzá elképesztően az. Ez jutott eszembe, amikor elolvastam a hírt, miszerint a kormány még egy évig az államkasszába szedi be a maradó magán-nyugdíjpénztári tagok pénzét. Pedig mostanság kellett volna megadni a tavaly november óta hónapról hónapra úgymond "kölcsönvett" pénzeket is.
Abba én most nem mennék bele, hogy a jogbiztonság szempontjából milyen érzés az, hogy a komplett Alkotmánybíróság nagy ívben szarik a maradó 100 ezer magán-nyugdíjpénztári tag fejére és jövőjére. Szégyen, igen, az Alkotmánybíróság elmúlt 22 évének legnagyobb szégyene. És Magyarországé is - azt hiszem, ezzel tökéletesen beigazolódott minden félelem az úgynevezett fékek és ellensúlyok kiiktatásával kapcsolatban. Mert milyen demokrácia az, ahol nincs jogbiztonság, ahol... Mindegy. Falrahányt borsó úgyis.
De legalább ekkora szégyen az, amit Matolcsy művel. Mert az egy dolog, hogy költségvetést tervezni nem tud - sokak szerint mást sem -, de hogy ilyen pofátlanul einstandolja 100 ezer ember pénzét, az azért felháborító.
Egy demokráciában és a piacgazdaságban is alapvető dolog, hogy a kölcsönt meg kell adni, vissza kell fizetni. Olyan alapelv, amit mindenkinek - az államnak meg leginkább - illik betartania. Matolcsy György viszont csütörtökön gyakorlatilag azt közölte, hogy a kölcsönt nemhogy megadni nem kell, de még pluszban lehet rabolni is hozzá...
Tavaly ősszel még arról volt szó, hogy egy bő éven át az állam erőszakkal bár, de "kölcsönveszi" a maradó magán-nyugdíjpénztári tagok fizetésének 8 százalékát, és átmenetileg nem utalja tovább a magánnyugdíjpénztáraknak. Persze arról is szó volt - sőt: törvény van róla -, hogy ezt a kölcsönvett pénzt az egy év lejártával az állam visszautalja majd a kasszáknak, vagyis visszaadja a magán-nyugdíjpénztári tagoknak. Erre Matolcsy most lazán közli, hogy bocs, nemhogy a kölcsönt nem adjuk most meg, de még egy évnyi pénzeteket elvesszük. Szép!
Óvatosan jegyzem meg: tavaly ősszel még csak nyelvbotlásnak tűnt a miniszterelnök televíziós nyilatkozata, amely szerint "az állam többé nem utal pénzt a magánnyugdíjpénztárakba". A "többé" fogalmilag ugyan egy kicsit tovább tart, mint az egy év, de végülis nem ez volt az első, amikor egyfajta időzavarba került a miniszterelnök.
Bár ha jobban belegondolok, ahogyan most áll a dolog, lehet, hogy mégiscsak igazat mondott. Akkor. Egyetlen egyszer.
Szerző: Michael Knight
· 8 trackback 193 komment
Címkék: fidesz kormány orbán viktor nyugdíj lopás alkotmánybíróság gazdaságpolitika kölcsön nyugdíjpénztár einstand matolcsy portfolioblogger
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Bántják szegény Viktor bácsit 2011.12.16. 13:01:56
Trackback: ÁRULÓK 2011.12.16. 12:29:47
Trackback: Csapody Tamás véleménye a sorkatonaságról 2011.12.16. 12:26:49
Trackback: Matolcsy György 2011.12.16. 11:19:14
Trackback: Választási kényszer 2011.12.16. 11:12:09
Trackback: Matolcsy György életrajza 2011.12.16. 09:59:29
Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.12.16. 09:58:33
Trackback: Bazmeg az Orbánt, bazmeg a kormányt! 2011.12.16. 09:57:30
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mizrolist 2011.12.15. 14:52:46
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.15. 18:17:21
Zebrateve 2011.12.15. 21:56:39
Ebben (2010. évi CI. tv.) egy szó sincs visszautalásról, csak az elvételről.
Szerintem ez csak egy közkeletű tévedés, amit Lázár János nyilatkozata is táplál: tv2.hu/mokka/video/a-kormany-2-akcioterverol
Persze Lázár elég dörzsölt ahhoz, hogy ne mondja ki egyértelműen azt, hogy visszautalják az eltérített pénzt.
berajlany 2011.12.15. 22:23:19
Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2011.12.15. 22:40:29
Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2011.12.15. 22:41:00
Attila64 · www.sagaontour.ca 2011.12.15. 23:02:06
Tévedsz, ilyen csak a Vadnyugaton van. Ami nem demokrácia. Csak ott szokás az életed árán is visszafizetni a tartozást (gy.k.: "Pénzt vagy életet!").
Viszont, ha igazad van ("demokráciában vissza kell fizetni"), akkor itt Vadnyugat van, nem demokrácia. Mondjuk én szeretem a retrót, csak akkor mondják azt, hogy Vadnyugat van (Borsodot mondjuk már mindenki Vadkeletnek hívja), a miheztartás végett. Úgyértem, a fegyvertartás végett.
Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.15. 23:02:42
b) ergo kiírta magát a nemzetközösségből
c) ergo úgyse fidox szavazó
ergo ez talált pénz, ami a pálinkacézárnak KIJÁR, a nép nevében
agyamputáltak 2011.12.15. 23:11:27
Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.15. 23:11:27
Figyeljétek, ahogy kirámol.
udvari bolond 2011.12.15. 23:20:07
És most már nem hazudoznak, hogy mintha arra használnák, amire amúgy az a pénzmag van - nyugdíjra, nyugdíjrendszerre, stb. meg van mondva: szareltakarításra kell.
persze, mindehhez az én szaros kis 1,2 millám kell, amit kb hat év alatt KÖTELEZŐ volt nem megtartanom, és felhasználnom - teszem azt, beraknom a saját kis malacperselyembe. hát bzmeg.
már egy évvel ezelőtt azt mondtam: utcára!
mégis mit gondolunk, mi lesz a következő? állami, apeh számlára kapjuk a fizut? sőt, oda átmegy a megtakarításunk, mert állambá jobban vigyáz rá? megint az fog átmenni, aki nem akar mondjuk az apeh irodában sorbaállni, mondjuk 2 hetes határidővel? miért, nem ez lenne a köv lépés?
f@szo ebbe a bandába.
Ez simán bűnözés.
faszom, de eközben 4 MILLIÁRDot kap az orbán focisulija? a sok kretén devhitelest 900 milliárdért "megmentjük"? a kibaott végtörlesztők 180 huf/chf-en törleszthetnek?
undorító sz@r ország lett ez.
pcmci 2011.12.15. 23:26:35
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.12.15. 23:27:35
Orbány takarodj!
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.12.15. 23:41:06
hímszarvas 2011.12.15. 23:41:57
-egyetlen napot nem voltam munkanélküli, végig bejelentett állásom volt (13 évig tanár, majd informatikus közalkalmazott)
-deviza (forint) hitelt nem vettem fel (nem mertem felvenni, nehogy ne tudjam megadni)
-a kötelező magán-nyugdíjpénztárt azért választottam, hogy ha az állami megfekszik egy magáncég akkor is helytáll
-10 éve építkezem, a saját kezemmel, és közben 3 gyereket nevelek
Valaki tud abban segíteni, hogy mit csináltam rosszul, felelőtlenül?
Úgy gondolom, hogy az ellenünk elkövetett bűnökért az Orbán-Matolcsy- stb. seggnyaló banda és ÜZLETFELEI la és fölmenői TELJES vagyonelkobzással kell, hogy feleljenek.
Vö: Lázár "jó parti" gyerekei
pandacsökiboborján 2011.12.15. 23:46:31
pandacsökiboborján 2011.12.15. 23:55:35
P.mester 2011.12.15. 23:55:57
amatőr 2011.12.16. 00:10:12
Ppix 2011.12.16. 00:20:27
Hát most már hivatalos, kedves 53% segghülye szavazó, hogy hatalomra segítettetek egy gátlástalan maffiát, ami most teszi tönkre az országot!
Szóval aki úgy gondolja, hogy számít a jogállam, nem jó irányba mennek a dolgok, pedig tavaly még a fideszre szavazott, az lesz szíves kitakarodni az összes kormányellenes tüntetésre!
Vagy fogja be a pofáját és adja oda összes pénzét orbán rablóbandájának.
Én lépek innen, leszarom mi lesz itt...
SvenH. (törölt) 2011.12.16. 00:21:15
ez egy hig fosch ez a hatter senki nem szolt neked eddig meg?
MacChicken (törölt) 2011.12.16. 00:21:15
2011.12.16. 00:44:27
Én is szeretnék más kontójára házat venni...
2011.12.16. 01:01:12
Közbiztonság Szilárd 2011.12.16. 01:01:29
Korlátlan határidőről van szó.
Lassan a 2-es villamoson új figyelmeztető szöveget kell bevezetni:.
Kossuth tér következik!
Kedves utasaink, mindenki vigyázzon a pénztárcájára és egyéb értékeire, Matolcsy György kerülhet a villamos közelébe!
somogg (törölt) 2011.12.16. 01:08:37
tucano 2011.12.16. 01:27:09
Ennek semmi köze az anarchizmushoz, hanem pont az ellenkezőjéhez, a mondat így hangzik helyesen:
"Megvalósul a világ utolsó fasiszta társadalma hurrá"
(javallom, nézz utána a korai olasz fasizmus és a jelenlegi magyar helyzet párhuzamának, döbbenetes lesz, mint valami iszonyú rossz vicc, csak röhögés helyett facsarodik a gyomor)
tucano 2011.12.16. 01:27:18
Kérdezném a többi emigránst, hogy nektek is összeszorul a gyomrotok, amikor olyan mintha otthonról csak a szar folyna? Naponta többször megfogadom, hogy nem olvasok otthoni híreket és aztán mégis...
starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2011.12.16. 07:32:50
udv
West Virginia 2011.12.16. 07:35:50
De, en ugyanugy erzek, es nem hiszem el, hogy ez nem egy elfuseralt muveszfilm, amit innen latok. Egy beteg elme, aki tonkretesz egy egesz orszagot es senki sem allitja meg. A nagyszuleim egyszer mar tuleltek egy ilyen idoszakot Magyarorszagon es sosem gondoltak volna, hogy az unokajukra is ez a sors varna, ha otthon maradt volna.
tourline 2011.12.16. 07:35:50
Robin Scherbatsky 2011.12.16. 07:35:50
M_R 2011.12.16. 07:35:50
2llkedő 2011.12.16. 07:35:50
igényes 2011.12.16. 07:35:50
A Magyar Labdarúgó Szövetség kedden döntött arról, hogy mely sportszervezetek kapnak több mint 500 millió forintot a társasági nyereségadóból. Az Orbán Viktor miniszterelnök által alapított felcsúti Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia információink szerint négymilliárd forint körüli összeget igényelt, és ennek jelentős részét meg is kapja, bár az egész támogatást nem ítélték meg neki.
www.origo.hu/sport/magyarfoci/20111213-az-mlsz-dontott-a-tarsasagi-ado-tamogatasok-szetosztasarol.html
A Puskás Akadémia tanári kara, hallgatói létszám!
www.pfla.hu/downloads/dokumentumok/PFLA_Kulunos_kozzetetelek_2010.pdf
120 focista és 7 pedagógus
Focisták zsebpénze: 120 fő x 10 millió forint évente = 1 milliárd 200 millió forint
Pedagógusok bére: 7 fő x 50 millió forint évente = 350 millió forint
Szolgálók, munkások: 10 fő x 1 millió forint évente = 12 millió forint.
Orvos, gyúró: bérezése: 4 fő x 10 millió forint évente = 40 millió forint
Létesítmények fenntartása: 100 millió évente
240 pár cipő/50 000Ft = 12 millió forint
sport mez, szabadidő, dzsekik, egyéb ruházat = 100 millió forint
stb.
Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.12.16. 07:35:51
paraszthajszal 2011.12.16. 07:35:51
Akkor fognak az egyszerű állampolgár vagyonára lecsapni? Akkor viszont nem marad más megoldás, csak: www.youtube.com/watch?v=35TbGjt-weA
Alternatív 2011.12.16. 07:35:51
maskep 2011.12.16. 08:53:19
- Ha valaki mégsem akar visszalépni, azzal mi lesz?
- A maradék reálhozamokkal, amit azért idén nagy részben nyilván felélt a manyup, mi lesz?
- Miből lesz most már majd húsz év múlva nyugdíjam???
Sanko13 2011.12.16. 08:57:27
Én azt kívánom drága miniszterelnökünknek, hogy továbbra is az adófizetők tartsák el, biztosítsanak neki szállást, napi háromszori étkezést... és egy vastag acélajtót, rácsot az ablakra és napi egyszeri sétát az udvaron...
Sanko13 2011.12.16. 08:57:27
baliquez 2011.12.16. 08:57:27
ac07 2011.12.16. 08:57:27
Mindfield 2011.12.16. 08:57:27
rulettes 2011.12.16. 08:57:28
Jah, de jó hogy épp egy napon ezzel bejelentik hogy 3 milliárd megy az orbán felcsúti focicsapatának.
hogy rohadjon meg mind!
köszi nektek fidesz szavazók... kössz..
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.12.16. 08:57:28
Gandalf(helyett) 2011.12.16. 08:57:28
Csak meg kell nézni, hogy mi történt a(z első) gazdasági világválság közben és után.
Fasizálódás, majd háború.
Persze naívan még remélem, hogy utóbbit csak megússzuk.
Viszont jelenleg egyáltalán nem kellemes a tudat, hogy ismét kirabolnak.
(Én kezdetben sem "kötelezően" választhattam magánnyugdíj pénztárat, majd tavaly ismét megerősítettem, és most szépen kihúzzák alólam a "szőnyeget".
Tényleg kell vennem jegyet valahová, csak oda, míg nem késő.
Aztán maradjon csak az, aki egyébként dolgozni nem szeret, mindent mástól vár (és látjuk meg is kapja,pl. tőlem)
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.12.16. 08:57:28
Ami most történik az nem más. mint az új Alaptörvénynek való megfelelés.
Mindez azért fontos, mert egy következő kormány, ha nem szerez 2/3-ot, nemigen tud semmit sem csinálni. Megköti a kezét a Fidesz-adminisztráció, a Fidesz közjogi méltóságok, a leválthatatlan Fidesz főhivatalnokok.
Megszerezték a bíróságot, az ügyészséget, a GVH-t, a Költségvetési Tanácsot, a Köztársasági Elnöki Hivatalt, övék az ombudsman, az AB ( az AB talán összes tagja 2014-re 2/3-os jelölt lesz, mert a régiek mandátuma kifogy, de egyébként a többség is bőven elegendő, az pedig az AB-ben megvan).
Az MNB is elóbb-utóbb meglesz Járainak.
A kör bezárul, szinte mindegy lesz a Fidesz kormányon lesz vagy ellenzékben.
Ha nem kap ki 2/3-al, akkor minden marad a régiben. A sarkalatos törvények, az Alaptörvény nem teszi lehetővé hogy más alapvetően mást lehessen csinálni.
A 2/3 ellen pedig jönnek a határon túli szavazatok és az újra rajzolt választókerületek.
Szóval lassan összeáll a mozaik. Üvd. az irányított demokráciában.
Pubec 2011.12.16. 08:57:28
Amatőr 2011.12.16. 08:57:28
Javallom, nézz utána a Weimari Köztársaság történetének (1919-1933)és Hitler hatalomra jutásának!
Dióhéjban; Társadalom Pistikének tele lett a hócipője a munkanélküliséggel, az éhezéssel, a gazdasági és politikai korrupcióval, az elit pofátlanságával.
Hitler rendet ígért és gazdasági felemelkedést. Betartotta. Csak sajna , a számla magasra sikeredett (II. v.h.).
Tetszik, nem tetszik, a választópolgár arra fog szavazni, aki munkát, létbiztonságot és RENDET ígér. Akár Hitlerre is! Tehát csak facsarodjon az a gyomor, hátha megjön az ész!
Roy 2011.12.16. 08:57:28
Remélem ők is éhen döglenek a mocsok kormánnyal együtt.
Ezek után már a banki megtakarítások következnek, és a lakásod, házad államosítása. A volt tulajdonod után meg bérlrti díjat fogsz fizetni.
Jaffar 2011.12.16. 08:57:28
Ami viszont a legelszomorítóbb az az, hogy ha az ember segíteni akar(na), akkor leugatnak, hogy kintröl ne pofázzon senki, meg amúgy is a kintieknek jó, meert ök sokat keresnek.
@Poszt
Ezek után szabad az út a MAGÀNTULAJDON felé is. A köv. költségvetésnél már a bankszámláitokat fogják lenyúlni, mert hagyjátok. Ennyi.
Jenő_bácsi 2011.12.16. 08:57:29
maskep 2011.12.16. 08:57:29
Konkrétan ez egy önkényuralmi rendszer, vagyis a hatalom birtokosai önkényesen, ellenőrzés és ellensúly nélkül alakíthatják és alakítják a rendszert. Sok lehetőséggel nem élnek vissza, csak kiteszik a pisztolyt az asztalra (a színpadon, mint kelléket, ami a mondás szerint biztos el fog sülni - melőtt valaki félreértené...)
Vagy maskep nevezhetjük ezt "demokratúrának" is: Szabad választásokon választott és önmaga által bebetonozott teljhatalom.
Lám, még a maradék 3%-ot, akik saját lábúlag ragaszkodtak a manyup-hoz - lám, még ennek a 3%-nak is elkonfiskálják a jövőjét - vagy jövőtlenségét, mindegy: az akaratát. És mindezt ilyen udvarias, együttérző módon jelenti be matolcsy, mintegy mellékesen, mintegy költségvetési tételt. Mint az őrmester, aki kíméletesen közli Kovács honvéddal az anyja halálát: "Lépjen ki, akinek él az anyja. Kovács, maga csak lépjen vissza!"
Matolcsyék "átirányítják" a nyugdíjbefizetéseket... Én meg majd egy pénzszállító kocsit "irányítok át" a garázsomba, vagy egy repülőgépet egy másik országba??? Vagy mit is jelent ez az "átirányítás" tulajdonképpen???
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.12.16. 08:57:29
Jenő_bácsi 2011.12.16. 08:57:29
Vannak 60-70 éves devizahitelesek is, azoknak aztán szuperpríma! Viszont most van tőlük mit elvenni!
Akiket viszont nem sajnálok, akik ingatlanpanamázásra vettek fel több száz milliót, most ezen bár csak virtuálisan nyertek, de hogyan fognak ezek átjutni a tű fokán?
Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.12.16. 08:57:29
kewcheg 2011.12.16. 08:59:52
A másik. Jómagam '94-től fidesz szavazóként miért is maradtam a manyupban.(tehát nem vagyok az ellenségük, de a kormány most már engem az ellenségének tart, és-ha megérem- az időskori életemet veszélyezteti.)
- nem volt hiteles a nyugdíjügyi megbízott személye
-nem közöltek fontos információkat, pl. az is csak január után tudódott ki, hogy a kormány felülvizsgálja pl.a korengedményes nyugdíjak rendszerét.Tehát én a döntésemet abban a tudatban hoztam, hogy a befizetéseimet jelenleg 40valahány éves rendőrökre- is - költik.
-a módszer és az időhatár rövidsége
Mindamellett megértem sok tekintetben a kormányt, mert még kormány az elmúlt évtizedekben nem volt ilyen szar helyzetben, és tényleg 2007 óta lehetne eurónk, ha a vörösök nem kúrják el.Azonban azt már nem értem meg, hogy miért haragítja magára a kormány a százkétezer manyupost, akik egyáltalán nem biztos hogy ellenük döntöttek, csaka fentebb sorolt okok és mág más okok miatt is miatt így találták helyesnek.
Én azt nem értem, hogy a kormány mindenkit megment (devizahitelesek, mélyszegények, kisebbség) de pont ezzel a 100000 emberrel, akik valszeg a társadalom legértékesebb részét képezik, direkt kicsesz....
barata 2011.12.16. 08:59:53
Őket ki fogja megvédeni?
midnight coder 2011.12.16. 08:59:53
A FIDESZ-nek a legnagyobb bűne az volt, hogy már 98-ban nem lőtte le az egészet.
Öngondoskodás ? Az jó dolog. Ha a saját kis adózott pénzecskédből teszel félre _önként_ oda, ahová te jónak látod. Az amikor állam bácsi felvesz egy kalap hitelt a nevedben és azt átteszi egy virtuális számlára ahol max. abba van beleszólásod, hogy az xxx vagy az yyy csapat maffiózó akarom mondani pénzügyi szervezet kezelje az egy jó nagy átbaszás és nem öngondoskodás. Ne hidd, hogy az így felvett hitelt nem te fogod visszafizetni. Ahogy a devizahitelesek által felvett hitelek végtörlesztését is _te_ fogod visszafizetni. Akár volt ilyened, akár nem. Ez is egy frankó vicc volt: Fletóék idejében felszedte a nép, most pedig megfizetjük az árát. Mind. Ahogy a megduplázott államadósságét is.
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.16. 08:59:53
Mi még várunk. Nem azért mert nincs elegünk, hanem mert van ház, hitel, állat, (még) munka és munkahely.
De a céget, és a lakcimemet már kivittem Angliába, hogy egy büdös vasat ne fizessek ezeknek a gyökereknek.
Közben keresem a kinti munkalehetőséget, ami azért megfelelő nekem. Mert mosogatni bármikor el tudok menni, de annyira nulláról nem akarom újrakezdeni ennyi idősen, ennyi munkatapasztalattal.
baloo112 2011.12.16. 09:21:11
zw007 2011.12.16. 09:24:17
ZX 2011.12.16. 09:24:18
mediacapic 2011.12.16. 09:24:18
Alternatív 2011.12.16. 09:24:18
dr kíváncsivagyok 2011.12.16. 09:24:18
Akkor most mi a jóanyádat lopnának el ?
Borenbukk 2011.12.16. 09:24:18
Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.12.16. 09:24:19
De utálom ennek a bandának a műmagyarkodását, a kokárda, a magyar zászló "elzüllesztését", értékvesztését, hétköznapivá tételét.
A gagyi MTV-n már mindenhol magyaros minta, trikolor színhasználat, gagyi műsorok /Magyarország szeretlek, opera café/.
Utálom az MTV és MTI manipulált magyaros hazugságait, Szargyártó Péter "világossá tett" nemzeti hazugságait, a Hungary helyett a Magyarország feliratot a sporttolók mezén, a himnusz éneklést egy nb-s focimeccs előtt.
Utálom, hogy a magyar szó mögé bújva ez a sunyi, simlis banda manipulálja az életünket.
Szerencsére egyre több embernek nyílik ki a szeme és szál szembe az orbáni diktatúrával!
Mai Magyarország és nem így szeretlek!
Vision 2011.12.16. 09:24:19
dr kíváncsivagyok 2011.12.16. 09:24:19
barata 2011.12.16. 09:24:19
Alternatív 2011.12.16. 09:24:19
„(3) A 2010. november 1-je és 2011. december 31-e közötti idõszakban esedékes tagdíj mértéke – az (1) bekezdésben
foglaltaktól eltérően – 0 százalék.”
Vagyis 2012. jan. 1-től visszaáll az eredeti állapot.
(Nem követtem vissza a hivatkozásokat az eredeti törvényszövegekhez, tehát tévedhetek is.)
Mondjuk az eltérített összegek visszaadására vonatkozóan nem találtam semmit.
2llkedő 2011.12.16. 09:24:36
maskep 2011.12.16. 09:39:25
Én most várnék legalább ennyit. Csökkennek az igényeim, minden viszonylagos.
---
Ismeritek nyilván a "dollárárverés"- nevű játszma pszichológiáját? Ennek a lényege, hogy ha valaki elég erőt-energiát-időt feccolt valamibe, azt nem fogja feladni, egész addig játszik tovább, amíg nem nyer - vagy el nem fogy a pénze. A veszteség egy idő után a feladással már jóval nagyobb, mint a lehetséges nyereség, de a kettő közötti abszolút érték is egyre nagyobb... Továbbá a változtatás a kudarc beismerése lenne.
Ebből nyilvánvalóan következik, hogy Orbán, Matolcsy segítségével folytatni fogja országmentő programját, minden egyes polgára utolsó fillérjéig. És ez, ha Róna Péternek igaza van, nagyon hamar eljő: Szerinte a nemzetközi pénzvilág nem fogja elfogadni Orbán einstandjait, és nincs az az IMF-háló ami erősebb lehetne náluk, ha "támadni" akarnak. Vagyis: Ahhoz, hogy Orbán megbukjon, meg kell buknia Magyarországnak.
Nem is tudom, kinek kéne drukkolnom most, őszintén mondom. Mi kevésbé rossz: A hosszú, fájdalmas agónia, vagy a gyors halál... '56-ban az, aki az amerikaiak segítségére számított, nem számított hazafinak?
Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.12.16. 09:39:26
Soha nem volt még ennyire rossz a nyugdíjasok hangulata, és annak ellenére, hogy a minapi veszprémi eset mindenkit megdöbbentett, félő, hogy megismétlődhet - mondta lapunknak Orsós Éva a Nyugdíjasok Országos Képviseletének elnöke.
Az elnöke szerint rossz gazdasági környezetben is lehetett volna olyan intézkedéseket hozni, amivel nem alázzák meg az embereket. (Szerdán szíven szúrta magát egy férfi a Veszprém Megyei Kormányhivatal Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságának ügyfélszolgálatán, mert előzetesen arról tájékoztatták, hogy rokkantnyugdíját november 1-jétől megszűntik, és ezentúl rendszeres szociális járadékot kaphat).
Kizárt, hogy ezek az emberek egyik napról a másikra találnak maguknak munkát, viszont olyan kevés pénzt kapnak, amiből nem tudnak megélni - mondta a szakember. Emlékeztetett arra, hogy nem a veszprémi férfi volt az első, aki kétségbeesésében végzetes lépésre szánta el magát. Mégis, a költségvetésben megint azoktól vonnak el forrásokat, akik a legnehezebb helyzetben vannak. Korózs Lajos is veszélyekre hívta fel a figyelmet. Az MSZP szakpolitikusa felidézte, hogy a III. csoportban lévő rokkantnyugdíjasok átlagos ellátása most 70 ezer forint, ők a jövőben 27 és 46 ezer forint között kaphatnak járadékot. Emellett nem dolgozhatnak, viszont kötelesek munkát keresni, és ha találnak, már nem kapják a járadékot. Miből lesz pénzük állásinterjúkra járni, vagy telefonon munkát keresni - tette fel a kérdést Korózs.
A kormány a jelek szerint közömbös a problémával szemben. A veszprémi esetre nem reagáltak, pedig például egyes libatenyésztők korábbi öngyilkosságát többször felidézték. Sőt, 2007-ben, amikor meghalt egy, a hódmezővásárhelyi kórházból Szentesre szállított beteg, Lázár János, Hódmezővásárhely fideszes polgármestere azt mondta, a mindszenti férfi "a kormány egészségügyi reformjának első halálos áldozata".
Orbán takarodj!
Gábor a Jobbszélső 2011.12.16. 09:39:26
2llkedő 2011.12.16. 09:39:26
Ennek fejében amikor nyugdíjba vonulok arányosan kevesebbet veszek ki a közösből.
Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2011.12.16. 09:39:26
1. A devizahitelesnek SEM lesz nyugdíja.
2. Nem az általad vázolt a legrosszabb verzió. Hanem az, hogy albérletben marad, mert még további évtizedekig fizeti a banknak azt a pénzt, amit a büdös életben nem kapott nem és nem használt el. Tehát fizeti az albérletet, a lakáshitelt ÉS nem lesz arra kapacitása, hogy bármennyit is félrerakjon nyugdíjra (ugyanis az ő megtakarítását is eltapsolták).
3. Nem fogja megvenni az általad előállított terméket/szolgáltatást, mert megélni alig lesz pénze.
4. Te is tönkremész.
5. Nem kell sajnálni. Csak kicsit előre kell gondolkodni.
Jaffar 2011.12.16. 09:39:27
Tehát az rendben van, hogy aki a MANYUP-ban maradt az továbbra is fizeti a járulékot, de nem kap érte semmit?
Kiváncsian várom a válszodat bérkommancs.
Roy 2011.12.16. 09:39:27
Mi a fenét csináltak több mint másfél év alatt. Ja alkotmányozgattak, médiatörvényezgettek. Kirúgtág az IMF-et.
Ez volt a legfőbb intézkedéseik, közben meg a gazdaság totál káros lett.
Tovább is drukkolj nekik.
vasgyuszi 2011.12.16. 09:39:28
Jaffar 2011.12.16. 09:39:28
Az a baj, hogy éppen nem teszi azt, hisz a magadfaják kommentjei is megjelennek.
/anyád
@wmiki
/anyád
Alternatív 2011.12.16. 09:39:28
Jenő_bácsi 2011.12.16. 09:41:06
A devizahitelesek pár százaléka zsebből ( valahonnan ) fizet, ( ennél kevesebb, akik hitelből próbálnak fizetni ), vannak adót nem fizetők, akiknek több száz milliót (!) elengednek.
A többség annak idején nem gondolkodott/tájékozatlan volt. Na ők bent is maradnak a gödörben.
magyar ember teli szájjal 2011.12.16. 09:41:06
Gandalf(helyett) 2011.12.16. 09:41:07
Nem baj, sokan, köztük te is láthatóan imádják, ha seggbeb*sszák őket.
Mégiscsak nem hülyeségről "énekel" Dopeman.
Anselmo 2011.12.16. 09:42:22
DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.12.16. 09:42:22
2llkedő 2011.12.16. 09:42:22
Ha egy kicsit visszagondolsz azokra az időkre, és hozzáveszed azt, amit most tapasztalsz, rájöhetsz, hogy a fideszt soha nem érdekelte az ország. Nyiván sok hibája volt a vörösöknek, de Vityenkáék gáncsoskodása sokkal több kárt okozott.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.16. 09:42:51
Ez már nem szégyen! Ez nyílt bűnözés! Nem hogy nem utalnak, de most már a jövő évi lyukat tömködésére az MNyPt-akban maradt pénzt is ellopják! Bohócország!
Bruhahaha 2011.12.16. 10:05:11
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.12.16. 10:09:49
Te figyelj Miki, egyszer már finoman szóltam, hogy butaságaiddal ne égesd magad - miért nem értetted meg?
Kormányunk pont egy piszkos komcsi módszert alkalmazva lopja meg saját népét - te meg idejössz elvtársoni? Van neked egy csepp józan eszed?
Egyébként van alternatíva - szakértői kormány, amit az állítólag "bankárkormény" Gyurcsány kormány idején olyan nagy elánnal puffogtatott az akkori ellenzék...
Ugye azt te is látod, hogy sokkal jobban zizeg a pénz után Viktor és csapata, mint a szocik bármikor is?
Téged mutogatni kellene, akkora sügér vagy, fogalmad sincs, mi folyik ebben a csóringer kis országban.
Kötöttek a vegyértkeid, ez a te bajod.
dez01 2011.12.16. 10:09:50
Nézzetek utána, hogy mit jelent az hogy:
Gerontokrácia.
Mert itt már arról van szó sajnos.....
hattyú 2011.12.16. 10:09:50
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.12.16. 10:09:50
Hogy mit tettél "felelőtlenül"?
Csupán azt, hogy nem álltál politikusnak, hanem álnok, galád, és kispolgári módon megpróbáltál a szüleidtől és tanáraidtól tanult ósdi és avítt normák, értékek és szabályok szerint élni.
Kis butus. Lásd be, ennyit is érsz - mármint az ő szemükben.
De ez egy pillanatig se gátoljon meg abban, hogy emelt fővel járj, és megvess minden hauzg senkiházit, aki a te felhatalmazáűsodra hivatkozva lopja meg hazádat és népedet.
phaid 2011.12.16. 10:09:50
A kormánytagoknak tök mindegy a nyugdíj probléma, neki csak a pénz kell. Jól tudták ők már ezt akkor is amikor hatalomra kerültek, hogy ez lesz.
Sőt, jobbat mondok, a cél az lehet, hogy ne is kelljen nyugdíjat fizetni. Ha nem bírsz dolgozni, fordulj fel. Akik pedig a húsos tálnál vannak, azok gyűjtögetik a mi adónkból és az ő "minimálbérükből" a nyugdíjra valót.
ursus artos 2011.12.16. 10:09:50
Ezt te csak hiszed, azonkívül, könnyű úgy helytállni, hogy állami garancia van mögötte. Vagyis a mostani nyuggerek pénzét átcsatornázod magánkézbe, de ha azok tizenöt év múlva beintenek, téged akkor sem ér kár, mert hát ugye az állam...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.16. 10:09:51
Megjött a fő agymosott. Te mindent és mindennek az ellenkezőjét védenéd, amit vezéred művel. Jó, lehet szidni a manyupos rendszert, csakhogy akkor egyenesen meg lehetett volna mondani, hogy államosítják és kész. De 100 ezer embert, ráadásul feltehetőleg a legtöbbet adózó 100 ezret jogfosztottságba taszítani, az nem kicsit gáz. Aki eddig nem ment el a jó szakemberek közül, az majd most elmegy. És mindez nem Orbán miatt van, hanem a te fajtád miatt, aki nem lát messzebb az orránál!
bohumil stejskal 2011.12.16. 10:09:51
"HÁT A FASZOM NEM KÉNE?!"
dunaparti 2011.12.16. 10:09:51
Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2011.12.16. 10:09:51
Lehet rohadtul utálni azt, ami itt történik, de nem ártana számolni tízig, mielőtt ilyeneket írsz, mert ez téged minősít.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.16. 10:09:52
Oké, mivel a másikak szarul kormányoztak, ezért meg kellett szavazni a még 3 nagyságrenddel szarabbat, ugye? Szóval te EZEKRE szavaztál? Na, írhatod is a nyilvános bűnbocsánatot!
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.16. 10:09:52
Egyébként a weimari köztársaságot is nagyon gyenge politikusok vezették...
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.12.16. 10:09:52
Cang 2011.12.16. 10:09:52
belekotty 2011.12.16. 10:10:13
- Kedves wmiki! Gratulálok! Az hogy eljutottál arra a felismerésre, hogy valami nem stimmel, igen nagy fejlődésre mutat nálad. Sokat nőttél a szememben.
tygger 2011.12.16. 10:10:14
nekik már úgyis mindegy, nem? :)
Vision 2011.12.16. 10:19:14
charlie sheen 2011.12.16. 10:20:19
"Ide a bugyellárist, akinek kedves az élete..."
Aztán a koma a végén függőlegesen végezte.
a katona fehérben 2011.12.16. 10:20:19
A szó, amit keresel, az ELLENsúlyok.
pcmci 2011.12.16. 10:20:19
Borenbukk 2011.12.16. 10:20:19
Abban az elvi tevedesben leledzel, hogy minden(pl. a munkabered is) az allam tulajdona, aminek egy reszerol o olykor lemond.
maskep 2011.12.16. 10:27:15
"Akkor lehetne einstandról meg magántulajdon lenyúlásról beszélni, ha az állam rátenné a kezét mondjuk a bankbetétekre, vagy a magántulajdonú ingatlanokra." És ha ez bekövetkezik, akkor majd hova teszed a határt? Vagy megfordítom: Miért kellett a Fidesznek azzal kampányolni 2010-ben, hogy "Megvédjük a manyup-okat"? Csak nem azért, mert ha a szocik lenyúlták volna, nem a tévészékház, de a parlament lett volna felgyújtva? Vagy csak a "lopósok" nem lophatnak, a "becsülets" Orbán igen, és te meg csak legyintesz? Add oda a maradékot is, öntse bele a feneketlen kútba!
Mert a végén ez a legszarabb: Ha talán valami előrevinne ebből a pénzből... De egyszerűen utánaöntik a már kútba öntött háromezer milliárdnak az én pénzemet is. Csak azért, hogy ne kelljen az SZJA-rendszeren változtatni, vagy bármin is.
Mert ha nem lopnának, az egyértelműen a gyengeség jele lenne...
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.12.16. 10:27:29
Gandalf(helyett) 2011.12.16. 10:34:26
Ugyanis így, hogy sehonnan nem kapunk majd nyugdíjat pont annyit fogunk "kapni", mint ti akik sosem voltatok, vagy szépen, mint birkák visszatértetek az állam "jótékony, megmentő szárnyai" alá.
Csak addig míg ti elhiszitek, hogy lesz állami nyugdíj, addig én és a hozzám hasonlók biztosak vagyunk benne, hogy nem lesz.
Állam bácsi most is bemutatta, milyen "jó gazda".
Jelenleg is alig 3 millió (2,7 köztük én) tartja el a majd 10 millió embert.
Vision 2011.12.16. 10:37:21
2llkedő 2011.12.16. 10:38:34
Ez nem felismerés, hanem egy végtelenített szalag.
fidzsi 2011.12.16. 10:38:34
Borenbukk 2011.12.16. 10:38:34
Fogjatok mar fel, hogy mar nem a kommunizmust epitjuk, amiben minden tulajdon az allame, amibol ha akar, juttathat az allampolgarnak!
dez01 2011.12.16. 10:47:58
A gyerekeket el kell tartani, az normális. Mondjuk hogy mindenkitől elvárható, hogy a saját szüleit is eltartsa ha már nem tudnak dolgozni - ez is normális. - itt az első nagy gond, mert ugye ha 1 házaspárnak 2-nél kevesebb gyereke születik, akkor őket már másnak kell eltartani -részben vagy egészben.
Mondjuk még az egy hatékonyan és jól működő állami szervezetet is el kell tartani - ez is normális - és itt a második bibi, mert nem látni sem az alázatot sem a törekvést manapság.... bár korábban sem lehetett:(
Vision 2011.12.16. 10:48:38
Annak sokkal nagyobb a kockázata, hogy a manyupod csődbe megy, és elúszik a pénzed, mint annak, hogy az állam fizetésképtelenné válik. Egy kis pénzügytant is tanulni kéne. :)
kewcheg 2011.12.16. 10:48:39
Gandalf(helyett) 2011.12.16. 10:54:01
Egyébként nem is volt rendszerváltás, sőt csak ez után lesz, ha lesz.
Mikor minden (de legalábbis a többség) birka bégetés helyett öklel.
2llkedő 2011.12.16. 10:56:16
Tudod mi a manyup? MAGÁN nyugdíj pénztár.
Nem állami, hanem MAGÁN!
2llkedő 2011.12.16. 11:00:12
lyken 2011.12.16. 11:00:12
Mi lenne? Ez: orulunkvincent.blog.hu/2010/11/28/matolcsy_gyorgy_es_az_allami_garanciavallalas
"- A maradék reálhozamokkal, amit azért idén nagy részben nyilván felélt a manyup, mi lesz?"
Gyurka majd megmondja, hogy nem volt reálhozam, el-tőzs-déz-ték. Vagy államosították. Nem biztos benne, mert a költségvetés huszonharmadik átírása során elfelejtette.
"- Miből lesz most már majd húsz év múlva nyugdíjam???"
Nem lesz. Illetve lesz, de jelképes. Olvasd el, hogy hogyan oldották meg technikailag, a rendszer fenntarthatóságát: www.tothandras.hu/blog/index/2010-01-14/lesz-e-forradalom-2013-ban/
A lényeg az, hogy az összes netto jövedelmedet átlagolják és veszik mondjuk a 30%-át. Na az lesz a nyugdíjad. A többit old meg. Lehet tippelgetni, hogy az akkor már expolitikusok a Bahamákon fognak-e koktélt szürcsölni, vagy a Bahamákon fognak-e koktélt szürcsölni?
Gandalf(helyett) 2011.12.16. 11:00:12
Viszont ismerem és sikerrel alkalmazom a matematika minimum 4 alapműveletét.
És ÉN készítettem már, sőt olvastam is hatástanulmányt.
Valamint régóta figyelemmel kísérem a népességmutatókat, pl. épp a nyugdíj miatt is pont azóta, mióta úgy döntöttem tag leszek, stb.
Mint akármelyik normális ember, aki nem lutrin szeretné a pénzét megszerezni.
Épp ezért sosem szavaztam volna egy olyan pártra, amelyik semmilyen elképzelését nem tudta semmi felhasználhatóval alátámasztani.
Kivlov 2011.12.16. 11:04:11
:D
Mire számítottatok? Hogy majd visszakapjátok. El lehet felejteni...
lyken 2011.12.16. 11:04:48
Az utóbbi évben azt tapasztaltam, hogy az ismerősök sorra hozzák el Magyarországról a nagyobb összegű megtakarításaikat. Odahaza gyakorlatilag nem hagynak csaqk költőpénzt, mert féltik, hogy mikor vetnek ki rá extra haszonadót.
2011.12.16. 11:04:48
Engem ez valamiért nem tölt el örömmel. Márcsak azért sem, mert tudom mi jön ezután: Visszatapsolják gyurcsótányt. 20 éve ez megy, táncolunk a két szar között.
fidzsi 2011.12.16. 11:04:48
Kivlov 2011.12.16. 11:04:48
nem is kéne fizetni. Csak akkor ne vonják le a sok lét a fizetés után...
mikka 2011.12.16. 11:05:27
ermi71 2011.12.16. 11:05:45
fidzsi 2011.12.16. 11:05:45
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.12.16. 11:19:08
ezt már akkor lehetett tudni, amikor elindult a magánnyugdíjpénztári hajcihő.
én anno annyit mondtam az ismerőseimnek, hogy legalább szórakozzunk egy kicsit, tegyük nehezebbé a köcsögök dolgát.
ennyi volt, majd 50-60 év alatt ezek után is sikerül eltakarítani a romokat.
aki tudja, hagyja itt az országot és próbáljon máshol boldogulni, amíg mindenét el nem lopja ez a kormány.
ez az én tanácsom.
2llkedő 2011.12.16. 11:19:42
Néhány??? Más sincs!
2llkedő 2011.12.16. 11:19:42
2008-ban nem volt? Ismert volt a helyzet? Mire is ígérgettek fűt-fát?
Hol van a 7%-os bővülés lehetősége? Hogyan is leszünk európa motorja? Hol van az egymillió új munkahely? Hol van az adócsökkentés? stb.
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.12.16. 11:19:42
Figyelj Vision, szerintem is add vissza azt a diplomát (pláne, ha makroközgazdász vagy).
Annyira bírom, mikor egyesek egy összetett problémát egy legyintéssel intéznek el, mint ahogy te tetted. A vegyes rendszernek számtalan előnye lenne. A manyup- (vegyes) rendszer egyébként nem volt teljesen jó, de teljesen rossz sem.
A probléma ugyanis nem ezzel, hanem az adófizetési, így járulékbefizetési rátával, a rossz magyar korfával, és az állam, plusz a magánszektor önerőből, külső kényszer nélkül rossz megtakarítási határhajlandasóságával van.
Minderre a manyup rendszer (a nálunk megvalósult formájában) nem a legjobb, de az eddigi EGYETLEN válasz volt - ezt számolja fel a fidesz, miközben semmit nem alakít ki helyette.
Borenbukk 2011.12.16. 11:21:23
Sicc 2011.12.16. 11:35:27
Ennyi.
2011.12.16. 11:35:53
Persze hogy nem. Bár én alkalmazott vagyok, nem tudom meghatározni mi történjen az adómmal, már kezd nekem is elegem lenni, hogy kétkézzel szórják, lopják az adóforintokat. Luxuselitünk életét már senki sem akarja (tudja) finanszírozni, és ez érthető is. És akkor jönnek az öngondoskodással, saját megtakarításokkal, szülők gyerekek eltartásával, amit magam is helyeslek, csak akkor szeretném a feneketlen, egyre éhesebb zseb tömése helyett magam oszthatnám be mit mire. Egyébként meg régóta látszik, hogy ez a helyzet amiben vagyunk megoldhatatlan, legalábbis kockásfüzeten. A fidesz csak egy marketingpárt, a magyar posványban való lavírozáson , időhúzáson, és tálaláson kívül igazából semmi nincs a tarsolyban. Közgazdasági, államigazgatási felkészültségük nincs ezeknek a végzett jogász-inasoknak, ez bizonyítja, hogy minden lépéssel aknára futnak. Egyébként a megoldáshoz sokkal közelebb van a Jobbik: a rendcsinálást az emberek fejében kell elkezdeni. Csak olyan ez mint egy fájdalmas drogelvonókúra. Nehéz elképzelni az életünket mindennapi mocsok-dózis nélkül, és végtelenül furcsának és idegennek tűnnek a normális dolgok: mint nemzet, és hazaszeretet, normális átlagos élet, család, stb. De a poén az, hogy ezek nélkül determinált hogy beledöglünk.
2llkedő 2011.12.16. 11:44:34
Cang 2011.12.16. 11:45:17
Igazad van teljesen abban, hogy nem volt kötelező, és én is beléptem, mert ésszerűbb alternatíva volt. Sajnos nem jött össze, mi kis emberek legalábbis nem lettünk vele előbbre, ennyi. Az, hogy miket sefteltek össze a befizetett vagyonnal, bele se merek gondolni. (pl. 2008-ban amikor indult ez a "válság" és az volt a hivatalos álláspont, hogy emiatt ment el sok pénz) Te tudsz arról, hogy a manyup-ba fizetett összeg magántulajdon volt-e, vagyis szabadon átruházható, örökölhető, kivehető? Én megmondom őszintén, nem néztem ezeknek utána, de van egy olyan tippem hogy ezekre nem volt lehetőség.
Ha a kedves kormány a bankbetéteket és az ingatlanokat nyíltan einstandolja, abban a pillanatban le kell lépni innen, vagyis a (magyar) határt a hátam mögé teszem, és vissza se nézek.
A Fidesz azért kampányolt ezzel a manyupos dumával 2010-ben, mert vagy akkor még ők is így gondolták, vagy nem gondolták így, de ezt akarta hallani a nép. Végül is mindegy, a mi szempontunkból.
Igen, abból az adóból, amit becsengetünk, a nagy része a feneketlen kútba megy, államadósságra, ingyenélők eltartására, korrupciós díjra, ahogy mondod, egy másik része meg fenntartja az államot, vagyis eloltják a házad ha kigyullad, kapsz elsősegélyt ha bajod van, nem valószínű hogy este 9 után ha kilépsz az utcára, egy rablóbanda elvágja a torkodat és kifoszt, szavazhatsz, az emberek (egy nagy része) némi gátlásossággal viselkedik, mert tartanak a törvényi büntetéstől, ezért nem kell éjszaka felváltva őrködnünk. Ezek nagy dolgok ám, és az értékük majd akkor tűnik fel, ha borul a bili, és véletlenül államcsőd lesz, zavargásokkal meg áram nélkül meg kijárási tilalommal meg fosztogatással és hasonlókkal.
Ha nem elég jó Neked az, ami van, (megértelek, én is így érzek) akkor az állam bácsira hiába várunk, hogy jobbá tegye az életünket, mert nem fogja, ez a mi feladatunk, ezen érdemes agyalni éjjel-nappal, manapság már vállalkozhatsz, képezheted magad, hogy jobb melót kapjál, a határon se lőnek agyon ha menni akarsz, szal azért vannak lehetőségek szép számmal. De ha a kormányt szidjuk, azzal csak lehúzunk másokat, meg saját magunkat is, és úgy gondolom, a kettő közül az utóbbi a nagyobb gáz.
üdv! C.
2llkedő 2011.12.16. 11:53:28
magánérdekek kiszolgálójává alacsonyodik, magánérdekek foglyává teszi a törvényhozást, akkor saját működésének értelmét számolja fel. Ha az állam azt akarja, hogy tiszteljék, akkor tiszteletre méltónak is kell lennie. A Nemzeti Ügyek Kormánya ezért helyre fogja állítani a magyar állam tekintélyét. Közigazgatás irendszerét az ésszerűség útjára tereli és újra a közjó szolgálatába állítja . A bürokráci a okozta indokolatlan társadalmi terheket határozott lépésekkel mérsékli ."""""
Vision 2011.12.16. 11:53:50
Borenbukk 2011.12.16. 11:53:50
A hazaszeretetet meg hagyjuk! Erzelem. Erzelmekre nem lehet orszagot, gazdasagot vagy tarsadalmat epiteni.
Borenbukk 2011.12.16. 11:57:17
Sanko13 2011.12.16. 12:23:08
Szóval meglopnak és még az én k..a anyámat...
2011.12.16. 12:25:22
Pedig ez a kulcs. Nem véletlenül ezt zúzzák gyilkolják a nap minden percében. Ha nincs egység, marad a zűrzavar és káosz, amibe szépen legyengülönk, és beledöglünk. A jobbik pedig jó oldaláról közelíti meg a kérdést, más lapra tartozik hogy ezt minden platformon lehúzzák, és sikerrel. Amíg tele az ország opportunista önző, csak magával foglalkozó, adócsaló, materialista, plazmatévévásároló, bohém, hitelekből élvhajhászkodó emberekkel, akiknek az ország helyzete 93021. helyen szerepel a fontossági listájukon, -ha egyáltalán rajtavan- addig itt pozitív változást ne nagyon remélj.
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.12.16. 12:25:22
No nem a képzetlen barma megy, meg sajnos nem is a köcsög politikus... :(
Amikor 360 kutató gyógyszerésznek és annak az iparágnak beint egy multi, akkor primitív egysejtű narancsdroidok nyugodtan kezdjék el a kis fagolyós számológépükön az államkasszából a milliárdokat mínuszba huzigálni...
Egyébként meg bammeg van...
index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/16/osszebalheztunk_az_imf-fel/
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.12.16. 12:25:22
Szerintem mi hasonlóan látjuk ezt.
A nyugdíj sztori pontokba szedve:
1. Az állam a rendelkezésére álló pénzeszközöket szinte mindig elkölti, általában deficites gazdálkodást folytat, sőt, pazarló is - ergo nem takarít meg, azaz nem tud félretenni pénzt a jövő nyugdíjaira
2. A magyar korfa igen súlyos problémákat vetít előre.
3. A lakosság is inkább hitelt vesz fel, mintsem megtakarít (nettó hitelfelvevő). Előbb megy hitelből törökbe-görögbe, előbb vesz új HD Plazma TV-t és iPhone4-et, mintsem, hogy egy petákot is betenne a bankba, vagy valami pénzpiaci fundamentumba.
4. Valamit ezzel a szituval kezdeni kellett.
5. Létrejött a vegyes rendszer, ami nem volt teljesen hibátlan (sőt, lásd az MNB honlapon is fellelhető tanulmányokat), de az egyetlen próbálkozás volt a jövő nyugdíjasai problémájának kezelésére.
6. Sajnos nem követte valódi nyugdíjreform, körültekinteő oktatás-, foglalkoztatás- és bérpolitika.
7. A pénz einstandolva lett, ennek köszönhetően 82%-ról 77%ra kúszott vissza az adósságszint, de most már újra 82% közelében jár - a manyup vagyon meg sehol. Miközben az IMF másfél évig perosna non grata volt, szinte dupla kamatért és CDS felárral vettünk fel hitelt a piacról - de most meg, ha nincs az IMF, irtó nagy lenne baj (így is az).
A devizahitelhez csak annyit, hogy volt kollégámék friss házasként 2005-ben lyukas gatyóval angyalföldi kétszobás lakással indultak, de végül érd parkvárosban kötöttek ki családi házban, irtó nagy hitelösszeggel.
Most cca 150e Ft felett törlesztenek havonta - még vagy tizen-huszon év hátravan nekik. Mindkettő gazdasági végzettségű - megjegyzem, én is.
Szerinted nooorámlis? Szerintem nem.
Borenbukk 2011.12.16. 12:25:23
VT Man 2011.12.16. 12:25:23
"Néhány??? Más sincs! "
Vannak jó intézkedések, de sajnos az érdemi reformokra úgy tűnik gyáva ez a kormány is.
Az SZJA csökkentés jó döntés volt. Persze jönnek a baloldali demagógok, hogy "a gazdagok jártak jól".
Pedig lófaszt, az járt jól, aki legálisan keresi a pénzét, és rendesen leadózza.
Az, hogy nem a gyerek-segélyt emelték, hanem adójóváírás van, szintén jó döntés.
A chipsadó szerintem a mostani módon elfogadható, azaz ha azt a pénzt az egészségügy kapja, garantáltan.
Emellett van viszont rengeteg szar döntés, meg balfaszság.
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.12.16. 12:25:23
Szerintem a Magyar Narancskommunista Párt nem fogta fel, hogy már nem az ő kommunizmusokat építenénk, no persze ha lehetne...
Nagyon el vannak pofátlanodva a volt KISZ titkár és maszopos elvtársak. Igaz most narancskomcsi színben utaznak! :)
Ám egyszer nagyon remélem, hogy lesznek még újabb felelősségre vonások. Vagy így, vagy úgy...
piszter 2011.12.16. 12:25:24
2llkedő 2011.12.16. 12:25:24
Ezt úgy hívják, hogy törvényesített lopás.
belekotty 2011.12.16. 12:25:30
A pénztártag befizetése az öröklés elve alapján a tag magántulajdona.
dr kíváncsivagyok 2011.12.16. 13:37:42
Borenbukk 2011.12.16. 13:40:41
Gandalf(helyett) 2011.12.16. 13:40:41
Meg azért is, hogy ne ezzel foglalkozzon a jónép: hvg.hu/itthon/20111215_Europai_Bizottsag_Reding_kovetkezmenyek
Hoppá, csak nem a fal adta a másikat narancsországnak? Valakin csak meg kell ezt bosszúlni, és mit ad Isten, vannak itt páran, akik az Istennek sem hagyták magukat megmenteni (Mellesleg ezek - mi - már amúgy sem szavaznának rájuk. A mi szavazatainkat már nem vesztik el. Megsúgom, azért ezen a huzáson nem csak mi gondolokdunk el, de mindegy, fideszéknél eddig terjed - tán - az értelem.)
Cang 2011.12.16. 13:40:41
Gandalf(helyett) 2011.12.16. 13:40:41
Vajon honnan lesz most biztosításnak keresztelt hitel, amit tőlük vártunk?
Törölték a mára még betervezett egyztetési részeket és hazamentek.
Ez az. Csak azt nem értem, nem lenne egyszerűbb sóval behinteni az országot aztán kész is a fidesz legnagyobb műve?
Minek annyit vacakolni?
Cang 2011.12.16. 13:40:41
zw007 2011.12.16. 13:40:42
Roa 2011.12.16. 13:40:42
"nem bízta az emberekre, hogy azt a fennmaradó 10%-ot az emberek az önkéntes magánnyugdíj pénztárba fizessék be az öngondoskodásért, mert tudták, hogy felelőtlenül azt a pénzt elköltenék. Ezért lett kötelező a manyup."
Már tököm tele van a Zemberekkel. Azért kellett a MANYUP, hogy megvédjék maguktól a Zembereket? Hát erre én azt mondom, hogy menjen a picsába, aki ezt kitalálta! Én elhiszem, hogy van olyan kategória, akit meg kell védeni saját magától, de felettem emiatt ne atyáskodjon az állam. A jövedelmemből kényszermegtakarítást képez, laza 40 évre lekötve és magántársaságokat gyarapítva, úgy, hogy nincs választási lehetőségem pl. hogy magam kezeljem a pénzt. Ez pont olyan, mintha kötelező lenne bankbetétben tartani a pénzt, miközben az a legrosszabb megtakarítási forma vetekedve a párnahuzattal.
2llkedő 2011.12.16. 13:40:42
No akkor mesélj, hol lehet legálisan ötszáz felett keresni? Mely szakterületek , foglalkozások ezek?
Már több helyen kérdeztem: az acél rugalmas? Ha megtalálod a választ, akkor megtalálod arra is a választ, hogy miért nem igaz az, hogy hat tíszer annyit dolgozol, akkor tízszer annyit adózzál.
2llkedő 2011.12.16. 13:40:42
Ez se jó döntés. Először is megkülönböztetést tesz gyerek és gyerek között. Másodszor a jövedelem a munkához kapcsolódik, nem pedig a gyerekhez. Harmadszor a gyerek támogatása szociális kérdés.
Csetepaté márki 2011.12.16. 13:40:42
2llkedő 2011.12.16. 17:12:33
Megjegyzem korábban megadták a lehetőséget arra, hogy visszalépj. Volt választási lehetőség. Azt viszont még senki nem vállalta fel, hogy az európai szintre csökkentsék a nyugdíjjárulékot. Korábban is, most is 34% megy ilyen címen. Szemben az európai max. 20%-hoz képest. Harcolj ezért a 20 %-ért, és akkor igazad lesz.
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.12.16. 19:36:04
Lobotómián átesett narancskomcsiknak is ajánlom ezt... Ha csak a fele megvalósul, akkor ÉLJEN A PÁRT ÉS ÉLJEN A DIKTATÚRA! No meg kinyalhatják az ettársak!
mizrolist 2011.12.16. 19:36:21
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.12.16. 20:16:27
Köszönjük, tényleg, a NAGY TANÍTÓNAK!
2011.12.18. 21:23:01
"de technikailag annyit vett el az állam, amennyit adni akart önszántából. Aki meg akar takarítani, az takarítson meg máshol. Ennyi, és semmi több. "
Nagyon sok félreértés van nálad ebben a témában. De én, ha megengeded csak a legfontosabbat emelem ki szempontodból úgy, hogy módosítok a szövegen!
technikailag annyit vett el az állam, amennyit ADNI AKAR MAJD önszántából ÉS EZT A JÖVŐBEN JELENLEG SEMMI SEM GARANTÁLJA.
Cang 2011.12.19. 16:29:22
1./ anno azt mondták hogy ha akarod, akkor leszünk olyan rendesek, hogy az adód egy részét megtarthatod, mi lemondunk róla, azért hogy legyen nyugdíjad, és akkor már ennyivel is beljebb legyünk. Elismerjük törvényben hogy a Tiéd, és ha ki tudunk bekkelni egy bizonyos időt amíg beindul a rendszer, akkor hawaii..
2./ Kiderült hogy szarul alakult/alakítottuk és mégis le kell hogy nyúljuk az adódat, amit a nevedre írtunk.
Ez amit itt firtatok persze hogy csak az egyik, szűk látókörű olvasat, van még számos, pl. mi az hogy lenyúlják a jogos magántulajdonomat, mi az hogy teljesen bizonytalan, hogy a sok befizetett nyugdíjjárulék után látok-e majd egy vasat is, milyen dolog hogy naponta változnak a szabályok, és gyorsuló tempóban suhanunk a pokol feneke felé, nem erről volt szó, egyik elkeserítőbb nézőpont mint a másik. Amiért írtam az az volt, hogy mi lehet az a megközelítés, ahogy együtt lehet élni a helyzettel, anélkül, hogy az ember elkeseredésében kiugorna az ablakon. A rendszert ezer irányból lehet támadni, de nem biztos hogy nekünk ez a feladatunk. Mert vagy lelépsz innen, mint ahogy sokan meg is teszik, vagy megpróbálod a nehéz körülmények közt megtalálni a számodra működő megoldásokat. Én egyenlőre ez utóbbi mellett vagyok. Aztán majd meglátjuk..
Naiv vagyok? Aki itt marad, egy kicsit talán mind az..
Adofizeto 2011.12.19. 18:22:36
Akkor tutira megállt a csalás, így utólag pedig a megtévesztés.
Tudom, hogy a 2/3 úgysem függesztené fel a mentelmi jogát, de azért jó poén lenne.
Ha pedig 2014-ben kisebbségbe kerülnek, akár mehetnének a böribe is!
Adofizeto 2011.12.19. 18:24:38
Az idióta egybites fideszesek meg komcsiznak. Vicces.
dr. pretender 2011.12.19. 18:24:39
dr. pretender 2011.12.19. 18:24:40
ja, várjunk, még mindig így gondolom...