A kormány ismét becsukni készül egy spekulációs kiskaput, és leszámol a magyar mezőgazdaságot tudatosan tönkretevő, Tescóba járó nyugdíjas és kisgyermekes tej- és trappistaspekulánsokkal!

Olvasom a hírekben, hogy a nagy áruházláncok állítólag - pontosabban a Vidékfejlesztési Minisztérium közleménye szerint, tehát állítólag - ígéretet tettek Budai Gyula államtitkárnak, hogy az import UHT tejet és a külföldről érkező trappista sajtot leveszik a polcaikról, és a jövőben csak magyar - mit magyar?! nemzeti! - tejet és nemzeti trappistát árulnak.

Hát csókoltatom én a Budai Gyulát!

Abba most nem mennék bele, hogy maguk a kereskedők egyelőre nem tudnak róla, hogy ilyesmire ígéretet tettek volna, de ismerve a kormány tárgyalási technikáit - például egy csipetnyi, fogyasztókra tovább nem hárítható importtej-különadó belengetését feltételezve -, nem lennék meglepve, ha maholnap már emlékeztek volna arra, amiről ma még nem tudnak, hogy már megígérték. Vagy valami ilyesmi. (Ezúton felhívnám a T. Akadémia figyelmét, hogy a visszamenőleges hatályú jogalkotás okán sürgős reformra szorul a magyar nyelvtan. Nagyon be kellene vezetni ugyanis egy past in the future vagy egy ki tudja, milyen lehetetlen igeidőt annak az abszurditásnak a pontos kifejezésére, ami itt visszamenőleges hatállyal történni fogott. Vagy mi.)

Szóval ott tartottam, hogy csókoltatom én a Budai Gyulát!

Momentán több mint négymillióan élnek a létminimum alatt ebben az országban - éljen az egykulcsos sikere és a mindenki jobban jár ígérete. Négymillióan vannak azok, akiknek eddig legalább futotta olcsó szlovák tejre és akiknél jutott olykor egy kevés lengyel trappista a spagettire. Négymillióan vannak azok, akik az európai uniós tagság kézzelfogható hasznát gyakorlatlag abban látják, hogy néhol olcsóbb szlovák tej is kapható. Négymillióan vannak, akik hazafiatlan módon és - igen! - spekulációs szándékkal, célzottan keresték a 130 forintos szlovák tejet a 210 forintos magyar tejjel szemben, és akik képesek voltak elárulni a magyar agráriumot és vele a hazát, amikor néha a 990 forintos lengyel trappistából vettek tizenöt dekát az 1700 forintos Magyar Nemzeti Sajt helyett.

Ez ám a siker! A kormány tehát ismét becsukott egy spekulációs kiskaput, leszámolt a magyar mezőgazdaságot tudatosan tönkretevő, Tescóba járó nyugdíjas és kisgyermekes tej- és trappistaspekulánsokkal! Ezután nem lesz kibúvó: magyar spagettire magyar trappista dukál!

Persze van még egy másik vetülete is a témának - ezt mostanság a nemzeti vállalkozók megerősítésének hívják kormányzati berkekben. De ne legyenek illúzióink: szétosztották az állami földet Fejérben meg Borsodban meg ki tudja, még hol a haveri oligarcháknak, szép narancsszín szalaggal pántlikázva adják hozzá a biztos területalapú támogatást, most meg még biztos és versenymentes piacot is csinálnak nekik, hatalmi szóval. A néhány tucat havernak, sógornak, komának, szomszédnak és üzlettársnak.

A négymillió gyakorló szlováktej-vásárló kárára.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr824555943

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Töprengő levél Kövér Lászlóhoz 2012.05.30. 23:09:13

Tisztelt Elnök Úr, Drága Lacám!Remélem, nincsen ellenedre, hogy ily baráti hangnemben, per tu, írom a levelemet Hozzád, de hát, Te is tudod: én magam küldtelek arra a magas pulpitusra, ahol mostanság ütöd el az idődet; ha annak idején – többek kö...

Trackback: Magyar faroknak magyar csalán való 2012.05.30. 23:04:46

Két éve van kormányon a FIDESZ-KDNP. Két év telt el, amiről azt halljuk, hogy nagy és csodás dolgok történtek, még akkor is, ha ebből egyelőre nem látunk semmit sem. Két olyan év, ami után még mindig csak addig jutottunk, hogy a FIDESZ minden őt érő tö...

Trackback: Magyar faroknak magyar csalán való 2012.05.30. 23:02:45

Két éve van kormányon a FIDESZ-KDNP. Két év telt el, amiről azt halljuk, hogy nagy és csodás dolgok történtek, még akkor is, ha ebből egyelőre nem látunk semmit sem. Két olyan év, ami után még mindig csak addig jutottunk, hogy a FIDESZ minden őt érő tö...

Trackback: Magyar faroknak magyar csalán való 2012.05.30. 23:02:27

Két éve van kormányon a FIDESZ-KDNP. Két év telt el, amiről azt halljuk, hogy nagy és csodás dolgok történtek, még akkor is, ha ebből egyelőre nem látunk semmit sem. Két olyan év, ami után még mindig csak addig jutottunk, hogy a FIDESZ minden őt érő tö...

Trackback: Magyar faroknak magyar csalán való 2012.05.30. 23:02:08

Két éve van kormányon a FIDESZ-KDNP. Két év telt el, amiről azt halljuk, hogy nagy és csodás dolgok történtek, még akkor is, ha ebből egyelőre nem látunk semmit sem. Két olyan év, ami után még mindig csak addig jutottunk, hogy a FIDESZ minden őt érő tö...

Trackback: Magyar faroknak magyar csalán való 2012.05.30. 23:01:48

Két éve van kormányon a FIDESZ-KDNP. Két év telt el, amiről azt halljuk, hogy nagy és csodás dolgok történtek, még akkor is, ha ebből egyelőre nem látunk semmit sem. Két olyan év, ami után még mindig csak addig jutottunk, hogy a FIDESZ minden őt érő tö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VT Man 2012.05.30. 22:19:23

Nem lenne 4 millio szegény, ha magyar munkaerô csinálná a sajtot és tejet.

Így a lengyel munkások gazdagodnak, a magyarok meg éheznek munka nélküliként..

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2012.05.30. 22:41:33

@VT Man: ugye ezt te sem gondolod komolyan? A komplett magyar tejiparban momentán dolgozhatnak olyan 4-5 ezren (de lehet, hogy sokat mondok), az egész exporttöbletet termelő magyar mezőgazdaság (incl. növénytermesztés, állattenyésztés, kertészet, erdészet és halgazdaság) részesedése a foglalkoztatásból úgy 4 százalék lehet. És csökken - a világ fejletteb részén ez alig 1-1,5 százalék. Nem ez az ágazat oldja meg a foglalkoztatást, legalábbis ha nem a középkorban akarunk élni.
És ne legyenek illúzióid: az a birtokkoncentráció, ami most végbemegy (lásd oligarcha vs. hazai középvállalkozó vita), az sem a tömeges agrár-foglalkoztatásnak kedvez majd. Nagyobb földön kevesebben, több géppel dolgoznak majd.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2012.05.30. 22:46:52

Douglas Adams alkotott egyszer ilyen abszurd igeidőket, pedig az angol önmagában sem kispályás ebből a szempontból :-)

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2012.05.30. 22:47:37

@VT Man: Talán ha a magyar termelő nem adná ugyanazt a tejet/sajtot sokkal többért, mint a lengyel, akkor lenne elég vásárlója...

Nervus 2012.05.30. 22:47:37

@VT Man: Ezt ugye viccnek szántad?

gono 2012.05.30. 22:51:51

eddig azert vettem lengyel sajtot, mert a magyar minosege számomra nem volt megfelelő. most hogy nem lesz konkurrencia még pocsékabb lesz vajon?

öntelt radírpók 2012.05.30. 23:34:03

A külföldi sajtra és tejre kivetett különadót felejtsétek el, az EU-n belül szigorúan tiltott, ilyen nem lesz.

990 Ft-ért 1 kg sajtot Európában nem kapsz. Amit ennyiért kapsz, az nem sajt.

Igen, a magyar élelmiszeripari termékek drágák és szarok, de nyilvánvaló hülyeségeket ne írjunk már le.

mizie 2012.05.30. 23:35:56

Bocs én a 6 millióból vagyok és egy kicsit más a nézőpontom, de azt kell h mondjam hogy a lengyel és a magyar trappista is kritikán aluli szar. Sajtként ilyet a világon nem árulnak...

¿Qué tapas hay? 2012.05.30. 23:35:56

Ezt a sajt-dolgot sajnálom, a lengyel és a német trappistasajt betiltásával akkor ezen a éven már csak fehér gumiba töltött keserű túrót lehet majd kapni Tolle, vagy óvári márkanév alatt.

Másrészről a magyar termelők védelme fontos. Múltkor is vettem Euromilk tejet, valami 159 forintért. Az volt ráírva, hogy SK-valami-EHS. Akkor én most a magyar termelőket megkárosítottam? Vagy a nagymegyeri magyarok már szart érnek, mert valaki húzott egy vonalat a térképen?

szalagfék 2012.05.30. 23:36:27

Előre a nemzeti cucilizmus útján! Zárjuk ki a mocskos nyugati karvalytőkét, sőt húzzuk fel újra a vasfüggönyt! Magyar embernek magyar sajtot! Igaz, nem lesz olyan, mint a korábbi import (miért is lenne, konkurencia nélkül), de legalább drága lesz, penészes, és büdös. De akkor is miénk! Nemzeti csomagolásban, nemzeti áron!

Mc Master 2012.05.31. 05:52:19

Valamelyik kertévé oknyomozó riportműsora erről már csinált egyszer egy riportot, ahol azt állapították meg, hogy az áruházláncok tudatosan teszik tönkre a hazai tejiparokat minden országban. Mert mi itt panaszkodunk az olcsó lengyel és drága magyar termékre, de a mi tejünket meg ott adják olcsón és a sajátjukat nekik drágán, ergo a lengyeleknek (szlovákoknak, cseheknek) ugyan ez a baja.
Minden olyan lépés, ami a hazai mezőgazdaságot, ipart vagy szolgáltatószektort erősíti, az üdvözlendő.
Aki ennek nem örül, az nem is magyar ember.

Megdobbent 2012.05.31. 05:52:19

Ahaha, ugy seggberugjak majd a zemberek emberet, derek orban torpenket, hogy orom lesz nezni :) Minap is aszongya a jolfejlett csecsemoje, hogy megallunk a sajat labunkon :> Na igen, korbejar a forint, aztan szetrohad a kezekben es vege. Nincs uj penz ebbe a fostengerbe, en a retyot se huznam le, ha tudnam, hogy orbannak jot teszek vele.

Dr.Korász 2012.05.31. 05:52:20

@szalagfék: miert lenne draga es budos??! Mifele hozzaallas ez? Szerinted a franciak is igy goldolkoznak mint te??!

az eszem megall ezektol a hozzaszolasoktol. Ti hol eltek?? Melyik nemzet tagjai vagytok?!

Piszkos Freud a ... 2012.05.31. 05:52:20

@öntelt radírpók: Na azt ne mondd, hogy az 1700 forintos magyar izé az sajt!

Attila64 · www.sagaontour.ca 2012.05.31. 05:52:20

Ti azt hiszitek (ti, fanyalgók), hogy a lengyel/szlovák tejtermék azért olcsóbb, mert gazdaságosabban termelnek?
Nagy tévedés! Azért olcsóbb, mert az otthoni értékesítésen és a prémium termékek exportjából már fedezte a fix költségeit is, a beltartalomtól megfosztott "szupertejet" stb. pedig határköltségen adja el az éhező területekre, tehát ide.

Aki érti a fenti összefüggést, az megérti azt is, hogy miért fontos a hazai TERMELÉS védelme.

Akik viszont nem értik, azokból lesz a "szalagfék" és fajtái.

villamos alóli kacaj 2012.05.31. 05:52:20

@szalagfék:
Ne szarj be! A nyugati határainkon hamarosan újra áll a vasfüggöny.
(de nem mi állítjuk fel)
Mint tudjuk, a "keleti szél" az írányadó, tehát ha a szomszédom büdöset főz, becsukom az ablakom.

NIL7 2012.05.31. 05:52:21

Márpedig magyar tejet akkor se fogok venni, ha nem lesz más. Akkor sört.

1bambi 2012.05.31. 05:52:21

Még vannak halvány emlékeim arról, hogy anno a Fidesz a Kisgazdákkal karöltve hogyan verte szét, tette tönkre a dilettantizmusával az akkor világszínvonalú magyar mezőgazdaságot.

(...Remélem, hogy nem kell a "spar-os" laktózmentes tejről lemondanom. A drágább magyar laktózmentestől (??) egyszerűen begörcsölök.)
A szegény kispénzű magyar pedig ne panaszkodjon, tartson magyar tehenet a magyar gangon vagy szoba-konyhában. A közösségi kertek mintájára lehetne közösségi tehén is. Éljen a határmenti tejturizmus!

pupumpa 2012.05.31. 05:52:21

A nyugati országokban is számtalan példa van arra, hogy az áruházak először a környék áruit kell felvásárolják, csak akkor vehetnek máshonnan (akár az ország más régiójából származót), ha a saját régióban nincs.

A webszerkesztőknek üzenem: vegyetek már elő valami nagyobb betűtípust. Minél nagyobb képerők előtt ülünk, annál kisebbek a betűk. Üres az egész képernyő.
Valaki el tudja olvasni a "Kommentek:" után következő, valami jogszabályt emlegető részt? Vagy csak én nem látom? Menjek szemészhez?

Dr.Korász 2012.05.31. 05:52:21

@Michael Knight: te sozozatosan puffogtatod a nagyobbnal nagyobb idiotasagokat. anelkul hogy tulmagyaraznam egy olyannak, aki ugysem akarja megerteni, csak konnyen ertheto tenyadat: a mezogazdasag kozveltlen hatasa 5% koruli a magyar GDP-re, de mivel szorosan osszefogg az elelmiszeriparral, a GDP-re gyakorolt hatasa egybol kozel 30%ra ugrik. Es ha meg hozzavesszk, hogy Michael Knight egyzer-ketszer beugrik a mekibe egy burgerre es egy shake-re, akkor ott meginkabb megerti, hogy az allattenyesztesnek, a tejtermelesnek milyen befolyasa van a termeloi/szolgaltatoi szektorokra.

szomoru, hogy Mr. knight nem fogja fel a hazai termeles tamogatasanak szuksegesseget, arra a 4millio emberre hivatkozik, akik koze valoszinuleg magat nem sorolja, es kritikatlanul kritizalja a kormany munkajat.

Dr.Korász 2012.05.31. 05:52:21

@bm613: Nagy allattenyeszto hireben allsz te is. A magyar tenyezsto NEM adja tobbert,a szlovak es a lengyel termelo joval tobb allami (amugy nem engedlyezett) allami szubvencioban reszesul.

Sok itt a szakmabeli, ahoggy olvasom

Dr.Korász 2012.05.31. 05:52:21

@gono: haha, melyik magyar sajttal nem vagy elegedett? Melyik lengyel sajt veri azt minosegben?

komplikato 2012.05.31. 05:52:22

@mizie: Egy másik helyen részletesen kifejtettem, hogy magyar sajtból csak a saját márkák jók, ráadásul nem ritkán a francia eredeti még olcsóbb és jobb is.

Kedves Michael Knight, az egy dolog, hogy a lengyel és szlovák tej olcsóbb, de újabban már a német is valami 130 körül van. :(
De láttam már olyat is (ami luxus csórónak), hogy eredeti csúcsminőségű belga vaj olcsóbb volt sok magyar vajnál.

ap · http://premiumlivesets.hu 2012.05.31. 05:52:22

@öntelt radírpók: ja, a telekomadót is tiltja az eu... oszt nálunk mégis lett... és van is..
majd kapsz róla egy NEMzeti kérdőívet, mondhatod h igen, vitya meg lobogtathatja a zeu előtt, hogy a népem ezt akarja..

Waldorf Rolandó 2012.05.31. 05:52:22

nem is tudom, hány éve nem vagyok hajlandó a "trappistá"-nak csúfolt gumit megvenni-megenni
gyerekkoromban szinte csak arra futotta, de az egészen más volt

Körömcsiga 2012.05.31. 05:52:22

Nem lenne szar a magyar sajt, ha nem lenne szétadóztatva a magyar termelő. Ha a lengyel kevesebb támogatást kapna, ezért nem tudná olcsóbban adni, mint a hazai. És igen, magyar árut kell venni, mert azzal jutunk előrébb, itthon marad a pénz! Nem, vegyünk ki tudja milyen vegyszerekkel kezelt kínai paprikát meg dioxint! HISZEN OLCSÓBB! Lehet gondolkozni... A nemzetközi élelmiszerbiztonság ellenőrizhetetlen, még a hazai is nehézkes! Nem leszünk európai élelmiszer szemét telepe! Emberek, ébredjetek már fel! A selejt szemetet éri csak meg behozni és az szorítja ki a jó minőségű magyar árut! Mit kiszorítja, már nincs! Mert a paraszt inkább megtartja, mert nem éri meg eladni! És röhög a félévente kipattanó dioxin és egyéb élelmiszeradalék botrányon! Mi meg esszük európa szemetét, mert a magyar étel drága!

finalNmbr 2012.05.31. 05:52:23

8év után elég szar poszt

consul 2012.05.31. 05:52:23

A kereskedők bizonyos tömegtermékek leárazását vevőcsalogatásra használják, az így kiesett bevételt a vásárló által generált többletforgalomból fedezik (bőven megtérül, hiszen ezért alkalmazzák). Ez esetben a magyar tej nem a leárazott import tejjel versenyezik, hanem a mosóporral, fűnyíróval, olajjal stb, ami piaci zavart okoz: a hazai termék nem fogy, a piac bedugul, az akció végén pedig a lejárati időn belül nem tud kiürülni a felhalmozódott termék, azaz az akció piacromboló hatású. A kereskedő azt a terméket árazza le, amelynek alacsonyabb volt a beszerzési ára, mert azon kisebb az az árrés, amiről lemond, így kisebb vesztesége is keletkezik. Gyakran fordul elő, hogy egy adott mennyiség importból dömpingáron kerül be Magyarországra, amely vonatkozásban különösen jól alkalmazható a leárazással megvalósuló vevőcsalogatás. A helyes magatartás ha a termék versenyképessége alapvetően a termékek beszerzési árából következik, és nem a beszerzést követően a kereskedő általi értékesítés során alkalmazott alacsonyabb árrésben, azaz az a termék fogyjon jobban a piacon, amelynek alacsonyabb a beszerzési ára, de ezt ne érje olyan piaci deformáció, mint a diszkriminatív árazás, amikor nem a termék jobb versenyképessége miatt fogy jobban az adott termék, hanem egy kereskedői árképzés miatt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.31. 05:52:23

Én pont ma láttam 1185 forintért Tolle trappistát - nekem jobban ízlik, mint a lengyel vagy a német -, és magyar tejet 149-ért. Sőt, 999-ért is van Füredi trappista. Csak a tények kedvéért.

gigacherry 2012.05.31. 05:52:23

Magyar spagettire magyar trappista dukál? És ha én durumbúzából szeretem a spagettit, mert abból az igazi, hol találok hozzá magyar parmezánt vagy grana padanót (mert hogy azzal az igazi)? Magyar Tiramisut ezentúl csak magyar mascarpónéból lehet majd készíteni és magyar birka magyar tejéből a pecorinót? Megmondom őszintén, én nem tartozom a legszegényebbek közé, de a tejből én is a 130 forintosat veszem, mert kávéhoz iszom és nem érzem a különbséget a minőségi és az olcsó tej íze között. A megmaradt pénzből pedig inkább veszek valami mást. Tudom, nem hazafias, de ez van. Ha szegény lennék, meg sem fordulna a fejemben, hogy a drágábbat vegyem.

tryclops 2012.05.31. 05:54:23

@VT Man: Látom te se jártál még a vidéken, egyszer próbáld ki, nem olyan vészes, nem csak aszfalt van a világon. De hogy addig is segítsek: igen, van a mezőgazdaságnak olyan ágazata, aminek nagy az élőmunka igénye, ld spárga termesztés, fóliás földieper, stb. Ezek általában idénymunkák, és egész évben nem fogják eltartani azz az éhező négymilliót, bár azt meg kell hagyni igen sikeres ágazatok, Németországba, Ausztriába szépen el is lehet adni ami megterem.
DE, és ez egy kurva nagy de: Tejtermelésben a lengyel/szlovák gépesített tehenészetekkel kellene versenyre kelni, amik - most jól figyelj - GÉPESÍTETTEK. Érted, gép. Nem fog munkát biztosítani annak az éhező "négymillió"nak, akik egy része meg ráadásul azért éhezik, mert amikor olvasni kellett tanulni az iskolában, akkor baszott rá, most meg csodálkozik hogy nem bízzák rá az x csillió forintos traktort.
És kiállhat Budai úr a böszmeségeit világnak kiabálni, sőt, egy-két évre akár még az import tejet is betilthatják (más kérdés hogy utána odaér az Unió, és úgy seggbe raknak minket kötelezettségszegés címén hogy ihaj...), és akkor egy-két évig hurrá lesz, és lesz magyar nemzeti tej, de hogy külföldre kézzel fejt tejet versenyképes áron nem fogsz tudni szállítani, az is hétszentség. Akkor meg minek? Ezt már csináltuk minimum 40 évig, hogy de jók vagyunk, hej de jók, figyeljétek csak hogy reszketnek a gaz imperialisták, mindjárt összeomlanak, és győz a szocialista ipar. Aztán fene a jó dógukat, nem omlottak össze, helyette mi szoptuk be. Mert az a kurva piac geci egy dolog, csak az a baj, hogy működik, és ha drága vagy, akkor szopás van.

Más kérdés, hogyha nem ilyen baromságokkal állna ki, hanem arra menne rá, hogy a kis gazdaságok frissen fejt teje milyen egészséges, és támogatjuk a terjesztését. A forgalmat fel lehetne lendíteni egy jó marketing kampánnyal, és még talán munkahelyet is lehetne vele teremteni. Kicsiben működik, tegnap is láttam 3 helyet ahol vehetsz termelői tejet, esetleg ezt kellene fejleszteni.
Ja, hogy ez Simicskának kis falat? Mik vannak...

(bocs, ha dupla, előzőt úgy tűnik megette a blogmotor.)

ezmagyar 2012.05.31. 05:54:23

Közvetlenül a termelőtől 190-200 Ft-ért lehet venni 3,8 - 4,5 %-os tejet. Azzal még a környezetet sem szennyezzük, mert nem kell hozzá csomagolóanyag. Na meg minden alkotóelem benne van. Szóval a szegényeknek sem kellene feltétlenül az olcsó importot választani. Ebből a tejből egy liter biztosan felér két liter 130 Ft-os import tejjel.

Szerencsére az embereknek kezd megjönni az esze és nem csak olcsó termékekben gondolkodnak. Mondok egy példát: Egy kenyérboltos mondta, hogy a drága, jó minőségű - többnyire téglakemencében sült - kenyerek egyre jobban fogynak az utóbbi időben, mert azok tovább elállnak, nem kell a maradékot másnap kidobni. A környékünkön azt látom, hogy egyre többen jönnek rá, hogy a kertben a szépen nyírt gyep helyet zöldséget is lehet termelni és egyre többen tartanak ismét tyúkot.

Szerintem mind többen vannak, akik már nem az akciós, szuper olcsó termékek hajkurászásában keresik a megoldást, hanem életmódjukon változtatnak annak érdekében, hogy jó minőségű élelmiszerhez juthassanak hozzá. Lehet, hogy ezt egy fájdalmas kényszerhelyzet indikálja, de ettől még nem biztos, hogy ez értelmetlen lenne.

A kormány protekcionista politikája nem hiszem, hogy ördögtől való lenne. Lehet, hogy sok minden ügyetlenül átpolitizált, de a hazait igenis támogatni kell. Legalább fele annyira, mint ahogy azt Ausztriában teszik.

HgGina 2012.05.31. 05:54:23

Nekem székelyföldi ismerőseim imádják az egyik magyar, kifejezetten kör alakú trappistát. Az illető mániákus trappistaevő ráadásul sok éven keresztül a kapitalista nyugaton luxushajón dolgozott. Tehát egyrészt a székelyeknél nem éppen alacsony szinten űzött sajtkészítés, és a luxushajón fogyasztott számtalan, nem gyenge minőségű sajt mellett is ezt a bizonyos trappistát igen jónak tartja.
De az is lehet, hogy rajta kívül a környezetem és én is teljesen inkompetensek vagyunk sajt téren. És igen sok helyen előfordul olyan minősíthetetlenül pocsék német meg lengyel trappista, hogy talán nem országra kéne lebontani, hanem kifejezetten gyártóra!

Világoszöld 2012.05.31. 05:54:23

A baziolcsó uht tej csak vevőcsalogatás, az áruháznak vesztesége van rajta. Szlovákiában amúgy ugyanez megy, csak ott a lengyel tej a vevőcsalogató!

cincinnatus 2012.05.31. 05:54:29

"Jót" tesz a hazai áraknak a verseny hiánya...:(

Rwindx 2012.05.31. 05:54:29

@bm613: Nem tudom hol élsz, de a tejfelvásárlási árakat nem a termelők határozzák meg hanem a felvásárlók, a választási lehetőség jobbára kimerül a "kell vagy nem kell?" döntési helyzetben. Tavaly már "brutális" 89Ft-re emelkedett a felvásárlási ár.

A 990Ft-s trappista meg nem véletlenül annyi, akár külföldön akár itthon gyártják, olyan amilyen: szar.

tryclops 2012.05.31. 05:54:29

@VT Man: Látom te se jártál még a vidéken, egyszer próbáld ki, nem olyan vészes, nem csak aszfalt van a világon. De hogy addig is segítsek: igen, van a mezőgazdaságnak olyan ágazata, aminek nagy az élőmunka igénye, ld spárga termesztés, fóliás földieper, stb. Ezek általában idénymunkák, és egész évben nem fogják eltartani azz az éhező négymilliót, bár azt meg kell hagyni igen sikeres ágazatok, Németországba, Ausztriába szépen el is lehet adni ami megterem.
DE, és ez egy kurva nagy de: Tejtermelésben a lengyel/szlovák gépesített tehenészetekkel kellene versenyre kelni, amik - most jól figyelj - GÉPESÍTETTEK. Érted, gép. Nem fog munkát biztosítani annak az éhező "négymillió"nak, akik egy része meg ráadásul azért éhezik, mert amikor olvasni kellett tanulni az iskolában, akkor baszott rá, most meg csodálkozik hogy nem bízzák rá az x csillió forintos traktort.
És kiállhat Budai úr a böszmeségeit világnak kiabálni, sőt, egy-két évre akár még az import tejet is betilthatják (más kérdés hogy utána odaér az Unió, és úgy seggbe raknak minket kötelezettségszegés címén hogy ihaj...), és akkor egy-két évig hurrá lesz, és lesz magyar nemzeti tej, de hogy külföldre kézzel fejt tejet versenyképes áron nem fogsz tudni szállítani, az is hétszentség. Akkor meg minek? Ezt már csináltuk minimum 40 évig, hogy de jók vagyunk, hej de jók, figyeljétek csak hogy reszketnek a gaz imperialisták, mindjárt összeomlanak, és győz a szocialista ipar. Aztán fene a jó dógukat, nem omlottak össze, helyette mi szoptuk be. Mert az a kurva piac geci egy dolog, csak az a baj, hogy működik, és ha drága vagy, akkor szopás van.

Más kérdés, hogyha nem ilyen baromságokkal állna ki, hanem arra menne rá, hogy a kis gazdaságok frissen fejt teje milyen egészséges, és támogatjuk a terjesztését. A forgalmat fel lehetne lendíteni egy jó marketing kampánnyal, és még talán munkahelyet is lehetne vele teremteni. Kicsiben működik, tegnap is láttam 3 helyet ahol vehetsz termelői tejet, esetleg ezt kellene fejleszteni.
Ja, hogy ez Simicskának kis falat? Mik vannak...

2012.05.31. 05:54:29

@VT Man: A tízmillió sajtkészítő országa. Szép vízió.
Inkább gondolkozz el, hogy miért drágább a magyar a lengyeltől.
Nem, az rossz válasz, hogy a nemzetközi zsidó-lengyel maffia tönkre akarja tenni a NER-t!

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.05.31. 06:23:36

A legjobb trappista amúgy is magyar, és kéthetente akcióznak rajta 30-40%-ot különféle áruházláncok.

Mellesleg az import-különadó, tökmindegy mire vonatkozik, az lánykori nevén nem a vám?

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.05.31. 06:25:06

A legjobb trappista amúgy is magyar, és kéthetente akcióznak rajta 30-40%-ot különféle áruházláncok.

Mellesleg az import-különadó, tökmindegy mire vonatkozik, az lánykori nevén nem a vám?

mechanikus 2012.05.31. 06:25:07

@VT Man: Ez a sajt csata oda vezetett,hogy mi is álljuk a sarat,felvettük a kesztyűt.Egyre több,és több,a szabvány megengedi szeméttel tömték ki a trappistát.Savanyú, nyúlik,reszelhetetlen.A sok hazafiatlan,áruló nyomkodja az árut,hogy kemény vagy gumi az állaga, a piros fólia alatt.Sokaknak az ár nem is tényező.A Csányi üzeménél, a lengyel sajtkészítők jobbat gyártanak,olcsóbban.

s.e.c 2012.05.31. 06:47:16

@Mj: Füredi trappista 30 dkg végezte a kukában pont tegnap. Nemhogy nem trappista, de én sajtnak se mondanám, annyira szar.

Pan Modry 2012.05.31. 06:55:15

@Körömcsiga:
Nem attol szar a magyar sajt mert szet van adoztatva, en peldaul sokat vasarolok Delicatesse shopokba es nem nagyon nezem az arakat, viszont magyar jo magyar sajtot ketszer ha ettem eletemben.
Jo sajtot kell csinalni oszt csokolom...

Vagy mi lesz a kovetkezo lepes? Kitiltjuk a Samsunk TV-ket es a magyar vegyen Videotont?

Pan Modry 2012.05.31. 06:56:07

@VT Man:

A magyarok csinaljanak jobb sajtot jobb aron es a problema meg van oldva.

De ne a kormany pofazzon mar bele hogy mit egyen az ember, nekem nem palya a magyar seggbe magyar lofaszt politika.

Roy 2012.05.31. 07:14:45

@VT Man: A lengyel sajt nem tudom milyen, de némelyik magyar sajtnak semmi köze se a tejhez, se a sajthoz. Miből készül nem tudom, de az íze nagyon rossz.
Másik meg, az, hogy a kormány nem tilthat be egy termék forgalmazását azért, mert külföldi. Egy esetben igen, ha valami kifogás van ellene élelmiszerbiztonsági okok miatt. Az EU-n belül az árúk szabad forgalmazást Eu-s törvények határozzák meg, és ez alol Magyarország se lehet kívétel. Itt szembe fogunk menni az unióval? Újabb szabadságharc?

na__most__akkor 2012.05.31. 07:38:03

Magyar tej? OK, legyen, csak az legyen, semmi más, mert mi magyarok vagyunk.

Magyar sajt? OK, legyen, csak az legyen, semmi más, mert mi magyarok vagyunk.

Magyar ÉKEZET? Mert mi magyarok vagyunk?
Hát, vaze, itt is - mint mindenhol - felsorakozott egy pár nyelvvédő.
Megdobbent, Dr.Korász, Pan Modry.
Mondanám, hogy kapjátok be, de nem mondom, mert udvarias vagyok.

Diopapa_sok 2012.05.31. 07:43:06

@Pan Modry: Mondjuk az egyszeri svéd ember inkább megveszi a zöld/ízetlen/drága svéd paradicsomot, mint a jó minőségű, olcsó spanyolt. Mondjuk nem is ott tartanak ahol mi..

VT Man 2012.05.31. 07:43:07

@tryclops:
A magyar nyers tej felvásárlási ára alacsonyabb, mint a szlovák nyers tejé, bár csak éppen.

Tehát nem a tehenészetnél van a gond, hanem a feldolgozóval.

Mondjuk ha a szlovák nyers tej 32 eur/100 kg, ami kb 95 Ft/kg, abból hogyan lehet kihozni a 120-150 ft/l-es dobozos tejet?? Szállíttással, dobozzal, profittal?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2012.05.31. 07:43:07

Jajj, de jó, veszekedjünk azon, kinek a szemetét kell megvenni a kizsigerelt rétegeknek...
Kurva jó ez az ország, az összes megoldásával egyetemben.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.05.31. 07:43:07

Azert egy bevasarlas alkalmaval megneznem, hogy a Turbo Magyar milyen tejet vesz.
Ritkan iszok tejet, inkabb a poros kapucsinot utom fel vele.
Ha veszek akkor a dobozos UHT tejet veszem.
Sajtbol inkabb a camembert, brie tipusokat vasarlom.

Nem mondom, hogy nem erint a dolog, mert olyan nincs, hogy nem erint.
Erinteni fog abban a pillanatban amikor olyan termeket vasarlok amibe trapista vagy tej.
Mert ne legyenek illuzioink arrol, hogy a tejjel, trapistaval keszult termekekbe az elelmiszeripar a draga tejet, trapistat rakja.
Majd emelkedni fog a zsemle, kifli es a tobbi pekaru ara.
Gyakorlatilag ugyan olyan a tej, mint a gazolaj.
Valamilyen szinten minden arura (elelmiszer) hatassal lesz az emeles.

mufflinca 2012.05.31. 07:43:07

Ha egyszer jobb és olcsóbb a külföldi, akkor ez van kérem. A sok hazafiatlan azt eszi! A magyar gyártók olcsón akarnak milliókat kaszálni, minimális idő alatt. Még megemlíteném, hogy a minimális ráfordítást ukrán és román olcsó munkaerővel teszik. A Magyar meg legyen munka nélkül és egye a vacak gagyit drágán, mert az hazafias?

Kimiraikönen 2012.05.31. 08:02:40

Dr.Korász

Nemtudom menyirevagy képbe a valósággal?Mitgondolsz a magyar tejet hova adjukel?Jórészét szlovákia és szlovénia vásároljafel.:))))
Lehet hogy kedves vezéred megtiltja az exportot akkor belefulladunk a tejbe barátom és lehet levágni a teheneket mint jóságos Antall józsi idejébe!:)))

is 2012.05.31. 08:02:40

Nincs az pár tucat koma. A Magyarország legnagyobb tejfeldolgozó gyárait tulajdonló, az OTP-ben sokat szívatott, egy év alatt 35 milliárdos vagyoncsökkenést elszenvedő Elnök úr/Sanyi bácsi megtámogatása zajlik. Odamegyünk mindenkihez, és szépen megkérjük, hogy ugyan már venné Sanyi bácsitól a tejet, meg a sajtot. Mindezt Al Caponeval: "You can get more what you want with a kind word and a gun than with just a kind word" ("Többet megkaphatsz abból, amit szeretnél, egy kedves szóval és egy stukkerrel, mint csak egy kedves szóval").

is 2012.05.31. 08:02:40

@VT Man: exporttámogatással.

Hertelendi 2012.05.31. 08:02:40

Nekem már mondhatnak orbánék amit akarnak. Semmit nem hiszek el nekik. Viszont neki lehet állni sajtot készíteni. A neten rengeteg recept van és úgy ízesíted ahogy akarod. Nyilván nem nagyüzemben, de ha hetente egyszer megcsinálod bőven kitart egy hétig.

nemecsek ernő áruló 2012.05.31. 08:02:59

@VT Man: Az hogy van, hogy a Portugáliából ide vonatoztatott tej, és paradicsom az útiköltséggel együtt is olcsóbb, mint a magyar, amit csak betakarítás után kábé 10 kilométeres kamion úttal lehet is az áruházak polcára pakolni? Bizonyára a lengyel munkások hibája. Véletlenül sem a TSZ-ek szétverése, és a magyar mezőgazdaság teljes kivéreztetése a modernizáció elhagyásával. Ohh, mily csacska vagyok, hogy ilyeneket gondolok...

Pan Modry 2012.05.31. 08:13:42

@Diopapa_sok:
Svedorszagban is kapni import paradicsomot. Ha a svedek nem vennek, akkor nem lenne...

Hagyjuk mar ezt a baromsagot, ha a magyar gazdak feleannyi energiat forditananak arra hogy hatekonyan jol termeljenek, mint amennyit a pofazasra, akkor nem lennenek gondjaik.

Aki meg nem kepes jot termelni hatekonyan az allitolag jonak nevezett magyar termofoldon, az meg ne gazdalkodjon.

na__most__akkor 2012.05.31. 08:13:43

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:
"Azert egy bevasarlas alkalmaval megneznem, hogy a Turbo Magyar milyen tejet vesz."

AzÉrt egy blogbejegyzés alkalmÁval megnÉznÉm, hogy a Turbo Magyar hogy tud magyarul.

Hertelendi 2012.05.31. 08:13:43

Kedves Kninght!

Hova tüntetted a kommentemet?

Mér kellett kimoderálni????

Kettős mérce?

Hertelendi 2012.05.31. 08:13:43

Jé csak szólni kellett...

Atisz 2012.05.31. 08:32:41

Pászmek Gyurcsány szelleme tovább él... tudjátok mit: igyátok csak a szlovák tejet (ami valójában savó, vízzel keverve), jó az nektek. Egyrészt köze nincs a tejhez, tehát annak zsírtartalmától és ebből adódóan a meghízástól nem kell rettegni, másrészt el lehet mondani, hogy nem magyar, tehát jó (ballib gondolkodásmód).
Itt a boltokban mindig a magyar sajt és tej fogy el először, biztos azért mert itt a környékünkön "turbómagyarok" élnek és véletlenül sem azért mert finom és jó minőségű. Megjegyzem, aki még mindig ott tart, hogy a GÉPESÍTÉS (lol) miatt olcsó a szlovák tej, annak csók a buksijára (és persze köze nincs az élelmiszerbolt hálózatok árpolitikájának ehhez, amivel a magyar tejtermékek árát próbálják leszorítani).

Ne feledjétek: ignorance is bliss!

nu pagagyí 2012.05.31. 08:32:42

Valaki modja már meg, hogy mi a nyavalyától olcsóbb a szlovák tej? Nem tudok róla, hogy Szlovákia adóparadicsom lenne. Nálunk a konkurencia nem hatékonyabb munkára és jobb termék előállítására sarkal, hanem csalásra, protekcionizmusra.

zenebono 2012.05.31. 08:32:42

A magyar termelőtől olcsóbban veszi a tesco a tejet, mint a szlováktól. De a tesco a magyar tejre több hasznot tesz rá, így az drágább a polcokon. Így teszi tönkre a magyar termelőt. Ezt kellene szabályozni.

hiénaf1 2012.05.31. 08:32:42

@Moka_Miki: nekem nem ez a kulfoldi tapasztalatom. SK-ban, PL-ben rengeteg hazai termek volt a tescoban es nulla magyar. A kulcs az agrartamogatas korul kell keresni ill az eros forint korul.

Hertelendi 2012.05.31. 08:32:42

@Pan Modry: Szép nagy hülyeséget beszélsz! Egy átlag svéd kb. 10x annyit keres, mint egy átlag magyar, ráadásul az EU-tól kapott agrártámogatást orbán a haveroknak intézi, tehát a magyar gazdának esélye sincs hatékonyan termelni. Tehát az hogy vegyük a magyar árút megint csak orbánék műmagyarkodása. Budai pedig csak elsütötte sokadik hazugságát.
Ennyi!

KaPé 2012.05.31. 08:49:36

Nem tudom, mikor vettél utoljára tejet. A szlovák 150 ft, a magyar 170 pl az intersparban. Aki meg nem fogja fel, hogy ezen a megspórolt 20 forinton nagyságrendekkel többet veszít, ha tönkremegy a magyar tejipar, az hülye.
Az okok meg nyilvánvalóak: nézd meg, mennyi eu-s támogatást kap a holland paradicsomot, a spanyol epret termelő gazda, meg mennyit a magyar. Ennyi.

ob.szerver 2012.05.31. 09:05:59

"A négymillió gyakorló szlováktej-vásárló kárára."

Nincs igazad. Magyar seggbe magyar lófaszt.

Különben miért drágább a magyar tej? Talán azért mert a teljes termelési vertikum Csányi Sanyi bá' kezében van a a földektől kezdve a teheneken át a tejüzemekig illetve a MiZo és a Sole megszerzésével domináns szereplője a tejiparnak?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.05.31. 09:07:05

Innen látszik mekkora elémebeteg vagy barátom.

Minden magyar termék amit veszel az munkahelyet teremt, gazdaságot élénkít, és a pénzt itthon hagyja.

Minden külföldi termék amit vezsel, az munkahelyet rabol, recesszióba dönt, és elviszi a pénzt.

Spórolhatsz ugyan 2 forintot a tejen te barom, de elveszel közben 200 ft--ot a gazdaságból.

És ha elég sokan csinálják, akkor az összes rokonod munkanélküli lesz, kurva nagy recesszió lesz, és nem fogsz tudni külföldit se venni.

allegretto23 2012.05.31. 09:07:05

Elszállt a nyomorult kommentem?
Ez nem piacvédelem, ez egy jól hangzó nemzeti lózung... 1. M.o. kevesebb tejet termel, mint amit fogyaszt- emellett exportál tejet, vagyis eladja drágán, vesz ócsón...2. amit magyar UHT tejként meg trappistaként kapsz, az a melléktermék 3. a magyar trappista az nem sajt, hanem max. radír 4. Sole-Mizo, a legnagyobb magyar felvásárló tulajdonosa egy limasolban bejegyzett cég, aminek a tulaja egy Singapoorban bejegyzett cég, aminek a tulaja a Csányi (adót hol és mennyit fizet vajon?)- neki pl tök jó ez az intézkedés, hogy az eladhatatlan mellékterméknek is legyen piaca 4. Olvasd el ezt:www.haszon.hu/agrar/penzes-oetletek/657-amit-a-tejpiacrol-tudni-kell.html 5. Magyart akarsz? Vegyél Zöldfarm tejet, joghurtot, Cserpest, kézműves sajtot. Farmtojást. Drága? Nézz etek már szét: az ország több, mint fele elhízott, kövér- a szegényebbek között is. Valami nem kerek: vagy sokat esznek fölöslegesen, vagy keveset dolgoznak.

2012.05.31. 10:17:39

@KaPé: Ezek az UHT árak... A normális TEJ az 240.től felfelé kapható...

EMU 2012.05.31. 10:25:56

Abszolút szurkolok annak, hogy a kurvaokos magyar proli csak kétszer olyan drága finom, különleges hazai tejhez jusson hozzá, és a kibaszott komoly nemzeti sajtiparunk - ami kb. Namíbiában meg Laoszban képviselne alsó kategóriás minőséget, máskülönben értékelhetetlenül szar - árassza el igényes hazai szeméttel az áruházak polcait. Ezek a budaik, meg ezek az igénytelen, bunkó, senki, kézzel lábbal evő, kollégiumban szocializálódott, rántott hűst kanállal evő műpolgár tahók meg belefulladnak az általuk, csak általuk világhírűnek meg csodálatosnak gondolt magyar élelmiszeripar szemétdömpingjébe. Azt kívánom ne legyen tej, és sajtból meg csak a hulladék legyen mindenhol, ez való a magyarnak, ekkor dagad az ő nemzeti keble.

szódabár 2012.05.31. 10:25:56

Akinek nem tetszik farmeritalt, az való neki, külföldi és nincs benne egy szem tej sem. A rövid élet titka...

genyamagyar 2012.05.31. 10:25:57

Nincs olyan európai ország, amelyet a mezőgazdaság virágoztatná fel. Csak viszi a pénzt ...

Magyarországnak azzal kéne foglalkoznia, amiben gazdag (volt), az pedig a szellemi tőke. (Azért írtam, hogy "volt", mert minden tehetséges ember ma már külföldön dolgozik.)

Amiben még van valami fantázia, az a menő nyugati cégek magyarországi gyártása. (Audi, Mercedes stb.)

nu pagagyí 2012.05.31. 10:25:57

@KaPé: A szlovák tejtermelő mennyi EU-s támogatást kap? Nem hiszem, hogy többet, mint egy magyar. Máshol van a probléma. Ott valószínűleg a támogatást a termelés fejlesztésére költik, míg a mi termelőink, a bérleti díjat bekaszáló rózsadombi föltulajdonosok luxuskiadásait finanszírozzák.

histar007 2012.05.31. 10:25:57

Posztolókám siess a boltba, és vásárold fel az olcsó szlovák tejet amíg a készlet tart. És miközben a vízzel vetekedő zamatát élvezet, gondolj arra, hogy lótúrót fog a magyar paraszt az én pénzemből megélni, sőt egyenesen gyarapodni, sőt 50 év múlv már gazdag is lehet!
Kár, hogy téged a magyar dolgok nem hogy hidegen hagynak, hanem egyenesen irritálnak. Amikor a vezéred azt mondta, hogy el lehet menni, akkor miért nem mentél?

Végére pici közgazdaságtan: ha valaki dömpingáron viszi a terméket a piacra, akkor az torzítja a versenyt. Hisz ebben az esetben erőfölénnyel él viszza, mert önköltség alatt árusít, és ezzel mesterségesen leveri az árakat. Aki csökkent, azt veszteséget termel, a többi meg kénytelen emelni az árait, hogy a csökkenő forgalom mentén is maradjon bevétele.
A tej árrugalmatlan termék, vagyis 10% árváltozás 10%-nél kevesebb keresletváltozást eredményez: ergo mindegy mennyi, venni fogják.
Namármost, ha dömpingáron forgalmazót kiveszed, akkor hasonló kereslettel számolva mindenk forgalmazónak nő a kereslete, és valóban elindul egy verseny ami az árak csökkenéséhez vezet.

És amennyiben ez a pénz itthon marad, újabb bocikat lehet venni belőle, ami mégtöbb tejet ad, és ezzel még jobban mehetnek az árak lefele. Ha már olyan sok van, akkor lehet exportálni is.

Addot egy agrár ország, szerinted mennyire helyénvaló, hogy az alapélelmiszert is importáljuk?

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.05.31. 10:25:57

Meglehetősen "túlszelektáltak" a megjeleníthető kommentek. Akkor még egy próba:

@VT Man:

"Nem lenne 4 millio szegény, ha magyar munkaerô csinálná a sajtot és tejet.

Íme a MAGYAR gyakorlat:
1 Liter (=1 kg) tehén-tejbol a magyar tejipar (Sole-Mizo = Csányi) a következot hozza ki:

-1 kg Sajt
-50 dkg Tejföl
-50 dkg Vaj
-1/2 liter Tejszín

A tehén-tejet most 85Ft-ért veszik át literenként a gazdáktól (Teri néni, Sári néni)

A boltban ezután megvásárolt magyar-nemzeti-tejnek (VÍZNEK) literjéért fizetsz 219Ft-ot. A magyar minimálbér ~93000Ft (~290 Euro). Állítólag.

Íme az OSZTRÀK gyakorlat:
1 Liter tej = 1 Liter tej.

A tehén-tejet ausztriában most ~85Ft-ért veszik át.

A boltban ezután megvásárolt osztrák-nemzeti-TEJNEK (ami nem víz) literjéért fizetsz 195Ft-ot. Az osztrák minimálbér ~1000 Euro.

Érzed a kontrasztot?

histar007 2012.05.31. 10:25:57

Posztolókám siess a boltba, és vásárold fel az olcsó szlovák tejet amíg a készlet tart. És miközben a vízzel vetekedő zamatát élvezet, gondolj arra, hogy lótúrót fog a magyar paraszt az én pénzemből megélni, sőt egyenesen gyarapodni, sőt 50 év múlv már gazdag is lehet!
Kár, hogy téged a magyar dolgok nem hogy hidegen hagynak, hanem egyenesen irritálnak. Amikor a vezéred azt mondta, hogy el lehet menni, akkor miért nem mentél?

Végére pici közgazdaságtan: ha valaki dömpingáron viszi a terméket a piacra, akkor az torzítja a versenyt. Hisz ebben az esetben erőfölénnyel él viszza, mert önköltség alatt árusít, és ezzel mesterségesen leveri az árakat. Aki csökkent, azt veszteséget termel, a többi meg kénytelen emelni az árait, hogy a csökkenő forgalom mentén is maradjon bevétele.
A tej árrugalmatlan termék, vagyis 10% árváltozás 10%-nél kevesebb keresletváltozást eredményez: ergo mindegy mennyi, venni fogják.
Namármost, ha dömpingáron forgalmazót kiveszed, akkor hasonló kereslettel számolva mindenk forgalmazónak nő a kereslete, és valóban elindul egy verseny ami az árak csökkenéséhez vezet.

És amennyiben ez a pénz itthon marad, újabb bocikat lehet venni belőle, ami mégtöbb tejet ad, és ezzel még jobban mehetnek az árak lefele. Ha már olyan sok van, akkor lehet exportálni is.

Addot egy agrár ország, szerinted mennyire helyénvaló, hogy az alapélelmiszert is importáljuk?

gono 2012.05.31. 10:25:58

@Dr.Korász: azt lengyel sajtot veszem, amit tescoban kapni és azokkal nem vagyok elégedett, ami hazai és hasonló árkategória. 3x annyiért már van jó is itthoni.

franczferencz 2012.05.31. 10:25:58

Sajtmániás vagyok, ismerem a az átlagos választékot hazánkban.. Sokfélét leteszteltem már pl. trappistából is. A szlovák (pl) ízesebb, jobb és: tejtermék!!! Van olyan magyar ami - tényleg, ahogyan előttem is írták - kétes eredetű alapanyagból készül, tejet, savót, tehenet alig látott. Vagy, mint Mehemed: "Sose látott tehenet..." A lengyel sajtok közül pedig az "ementhali" típusú siekerült jól - bár a magyar "Nagylukú" vagy "Pannónia" is ehető kategória. De drágább és zsírosabb.

Mikk^ 2012.05.31. 10:25:58

Vagy dolgoznak rendesen, csak éppen egészséges ételeket nem tudnak megvenni, mivel nincs rá pénz, csak a szar hizlaló sz@rra.

lobster thermidor 2012.05.31. 10:25:58

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Két egyszerű dologra gondolok veled kapcsolatban. Vagy nem tudsz olvasni, vagy ha véletlenül mégis, akkor a leírt mondatokat nem tudod értelmezni.
Bizonyos életkor után, előtt mindkét dolog elég súlyos probléma!

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.05.31. 10:25:58

Trappista sajt, na persze. Lehet, hogy a védelem helyett inkább be kellene tiltani azt az ízetlen, éretlen, ipari szemetet, amit Magyarországon trappista sajt néven árulnak.
Szerencsére a trappista szerzetesek nem indítanak pert a hírnevük megsértéséért. Aki nem ismeri az eredetit, az keresse a Port Salut-ot.

2012.05.31. 10:25:58

Kezdjük onnan, hogy Magyarország egy elkúrt csapat. Elkúrták az egész gazdaságot az egymást váltó, pénz és hataloméhes politikusok. Ezért tartunk itt, ahol. A trapista meg nem sajt. Legalábbis, amit idehaza árulnak, és jóformán tök mindegy, ki gyártotta.
Az meg hogy mindenki vegyen hazait? Megpróbáltam... Nem sikerült: nem találtam 100% magyar pirospaprikát, pedig termelünk eleget, de mindben volt egy kis ez, egy kis az. Aztán láttam 100% magyar édesnemest – Németországban...
Amúgy legtöbbször igyekszünk hazait venni, ha érdemes (mert finom), és nem a valóságtól elrugaszkodott az ára. De sajna sok esetben számomra megfizethetetlen a magyar zöldség, gyümölcs, vagy éppen tejtermék, meg kell vegyem a lengyel, szlovák, vagy éppen spanyol cuccot. 20-40%-al olcsóbban...
Amúgy UHT tejet meg szerintem nem érdemes venni... Nem sok tej van benne.

genyamagyar 2012.05.31. 10:25:58

Amíg a magyar kiskereskedők a multikban vásárolt külföldi árut magyarként árulják, addig pofa be minden magyarkodónak!

2012.05.31. 10:25:58

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: A recesszió nem attól lesz, ha én a francia camambertet veszek (mert az olcsóbb és finomabb)... Drága politikusaink tesznek arról, hogy akkor is bedöntsék az országot, ha mindenki csak magyar narancsot zabál...

mojszipupi 2012.05.31. 10:25:59

Simicska kecskefarm projektje miatt van, hamarosan csak kecskesajt lesz a polcokon :o)

Ica a fekete cica 2012.05.31. 10:25:59

Csak a tények kedvéért.

A magyarországi boltok döntötő többségében magyar, ESL technológiás TEJízű TEJet lehet venni 159-179Ft (bolt és zsirtartalom függő) sávban 28 nap eltarthatósági határidővel. Amit szarrá szoktak hiperék akciózni az az UHT bozalom ami akár magyar 250ért akár lengyel vevőmágnes 130ért ihatatlan szar. Nem sírnék egy percet se ha kitiltanák a pitsába az UHT-förmedvényt, bár abban az országban ahol pillanyatnyi tejár-5Ft árért kartonszám viszik a "reggeli italt" érthető, hogy polcon tartják.

Hertelendi 2012.05.31. 10:25:59

Meddig tart a moderáció????

fél óra? mitől félsz? vagy csak nincs kedved dolgozni? ez a munkád, ezt vállaltad!
elég gusztustalan!

2012.05.31. 10:26:32

Szlovák fehér víz (nincs jobb szó rá, mert nem tej) 140ft. MAGYAR TEJ (3,5%), 180ft. Nem lehet kérdéses, hogy a külföldi sz@rt, vagy a magyar, minőségi, ízletes tejet vegyük e meg. Aki ezek után is a 140 forintosat veszi, az itt ne sírjon. A magyar tejből 200 forint alatt is van minőségi, valódi tej, kiváló sajtok, de könnyebb ócsárolni, mint körülnézni a boltok polcain.

Macropus Rufus 2012.05.31. 10:26:33

@VT Man:
érdekes nem, hogy a lengyel tej leutazik olyan 800km-et és még így is olcsóbb mint a magyar... Ezen agyaljál mielött marhaságokat irogatsz!

Amúgy meg mit szólna a büksze magyar termelő, ha cserében a szlovák és lengyel boltokból lennének kitíltva a magyar termékek??? Mert ugye minden éremnek két oldala van...

pantlikaskiralylany 2012.05.31. 10:26:33

Nekem csak az a bajom, hogy honnan tudom, hogy amit magyarként árulnak, az valóban magyar, vagy csak itt csomagolták az egyébként szlovák tejet?
Ráadásként a drágán magyarnak árult termék minőségben sokszor rosszabb mint az olcsóbb szlováknak árult, vagy esetleg németnek...
Alapvetően preferálom a magyar termékeket, de azért az ár/érték arányt erősen figyelembe veszem. csak azért mert magyar, nem fogok hulladékot fogyasztani...

Pan Modry 2012.05.31. 10:26:33

@KaPé:

Ez a 20 HUF kulonbseg a magyarok balfaszsaganak vag az extrahozamanak az ara.
Verseny van vazze, ha a magyarok versenykeptelenek a tejtermelesben, akkor ne csinaljanak tejet.

A magyar seggbe magyar lofasz nalam nem jon be!

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.05.31. 10:26:33

@VT Man:

"Nem lenne 4 millio szegény, ha magyar munkaerô csinálná a sajtot és tejet.

Íme a MAGYAR gyakorlat:
1 Liter (=1 kg) tehén-tejből a magyar tejipar (Sole-Mizo = Csányi) a következőt hozza ki:

-1 kg Sajt
-50 dkg Tejföl
-50 dkg Vaj
-1/2 liter Tejszín

A tehén-tejet most 85Ft-ért veszik át literenként a gazdáktól (Teri néni, Sári néni)

A boltban ezután megvásárolt magyar-nemzeti-tejnek (VÍZNEK) literjéért fizetsz 219Ft-ot. A magyar minimálbér ~93000Ft (~290 Euro). Állítólag.

Íme az OSZTRÀK gyakorlat:
1 Liter tej = 1 Liter tej.

A tehén-tejet ausztriában most ~85Ft-ért veszik át.

A boltban ezután megvásárolt osztrák-nemzeti-TEJNEK (ami nem víz) literjéért fizetsz 195Ft-ot. Az osztrák minimálbér ~1000 Euro.

Érzed a kontrasztot?

Brix 2012.05.31. 10:26:34

@Dr.Korász: Doktor ÚR! Ne irjon már ilyen hülyeségeket: " a mezőgazdaság mivel szorosan osszefogg az elelmiszeriparral, a GDP-re gyakorolt hatasa egybol kozel 30%ra ugrik" Az egész magyar feldolgzóipar, beleértve a gépipart, nem éri el a 30%-os részesedést a GDP-ből, nemhogy az élelmiszeripar, a maga 2-3%-os részarányával! Az élelmiszeriper halódik Magyarországon és nem tud embereket foglalkoztani. Csányi cégei is az állam csecsén lógnak, mert nem tudnak versenyképesen termelni!
Miért drgága a magyar tej? Kér fő oka van: 1, tejtermeléshez nem éppen a legideálisabbak a természeti adottságokat Magyarországon
2, a másik , sokkal fontosabb: versenyképtelen az ipar, mert az állam brutális adókkal sújtja a gazdálkodást. Ebből kifolyólag nem éri meg Magyarországon élelmiseripari beruházásba fektetni. A befektető mindíg oda megy ,ahol kedvezőbb megtérülést talál!
A SZABADPIACON mindent ott termelnek meg ahol leginkább megéri, legjobb a megtérülés! Manapság kizárólag mezőgazdaságból egyetlen fejlett országban sem tudnak megélni! MInden országban folyamatosan csökken a mezőgazdaságból élők száma! Azok a politikusok, akik azt mondják hogy lesznek új munkalehetőségek a mezőgazdaságban, azok hazudnak. Minden gazdálkodó a technológiába fog fektetni és nem emberbe, mert így olcsóbb a termelése és nekünk fogyasztónak is jobban megéri az olcsóbb terméket megvenni

Ica a fekete cica 2012.05.31. 10:45:51

@nyugi_palikám_mi_érinthetetlenek_vagyunk: 1 liter tejből 1 kiló sajt :)

Engedd meg, hogy lehülyézzelek:)

Egyasokkozul (törölt) 2012.05.31. 10:47:20

A sokat emlegetett agrártámogatásról: a támogatási kondiciók tárgyalásánál épp hatalmon lévő kormány sikerrel elérte, hogy nagyjából a fele összegű területalapú támogatást kapják a magyar termelők, mint mondjuk a szlovénok.
Ebből a helyzetből már nem lehet fordítani.

dr Smittpálelnökúr 2012.05.31. 10:47:20

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Neked ennyire nincs agyad?

Itt nem arról van szó, hogy a tejen megspórolt 70-80 forintot jól bevarrja a párnacihába a mocskos prolija, csak azért, hogy kibabráljon a parasztokkal, hanem arról, hogy NINCS PÉNZE DRÁGÁBBRA!

Ezeknek az embereknek a kérdés nem az, hogy szlovák, vagy magyar tejet vegyen, hanem az, tud-e egyáltalán tejet venni.

Mikk^ 2012.05.31. 11:01:33

Jah egyébként hónap elején voltam Németországban. A német tej (3,5%) kemény 51 cent volt. Ha kiszámoljuk akkor az ugye ~150Ft.
Akkor a magyar tej (2,8%) miért is drága itthon (200Ft fölött)? Mert alatta még nem találtam.

Pan Modry 2012.05.31. 11:03:13

@Hertelendi:

nem ertem hogy jon ide hogy mennyit keresnek a svedek, bar az tajekozatlansagodat mutatja hogy kozel sem tizszer annyit.

Ica a fekete cica 2012.05.31. 11:03:13

@nyugi_palikám_mi_érinthetetlenek_vagyunk: "A boltban ezután megvásárolt magyar-nemzeti-tejnek (VÍZNEK) literjéért fizetsz 219Ft-ot."

Piciny tappancsoddal besétálsz a Lidlbe/Aldiba/CoraPennybe-be és leveszed a polcról a Pilos/Milfina/Winni/Sissy/fFarmer/faszomtudjamégmi tejet, liternként 159-179 közti áron 28 nap szavatossági idővel és magyat tejet iszol.

Ica a fekete cica 2012.05.31. 11:03:13

@dr Kangörény: 70-80 ft csak az akcioslengyelUHT meg a többi (magyar vagy nemmagyar) UHT között van, normális tej max 20ftal drágáb mint a standard akciós 1,5-ös UHT förtelem. (most nem vegyük be a képletben amikor 100ftért adja valami hiper a ráromlani készülő UHT készletet)

ekat 2012.05.31. 11:17:09

A kormány azoknál is elér valamit, akiknek van pénze drágábbat venni, méghozzá azt, hogy már tudatosan csak azért se magyart vegyen. Régen csak arra figyeltem mindig, hogy az ár/érték arányban legjobbat vegyem, ami persze eleve legtöbbször kizárta a magyart, de most már tudatosan NEM veszem a nemzeti lobogós tejeket meg hasonlókat. Az Erzsébet-utalványt meg csak TESCO-ban költöm.
És nem, nem akarok magyar lenni egyáltalán, ha ez azt jelenti, ami itt folyik. Nem akarok nyereg alatt mangalicahúst puhítva nyargalni Europát leigázni, és nem vágyom sógor-koma-mutyi-pártállamban élni sem.
És félreértések elkerülése okán: nem MSZMP-fan/szavazó vagyok, sőt, politikai nézeteim leginkább jobboldaliak...

Elijah_Baley 2012.05.31. 11:20:54

jutezsembe, múlthéten a cébéában volt ezerforintért akciós a lengyel trappista.

Macropus Rufus 2012.05.31. 11:20:54

sebaj, majd a szlovák/lengyel boltokból kirakják a magyar tejtermékeket asztán a hős forradalmár magyar mehet rinyálni ahhová akar.
Idióták...

septem 2012.05.31. 11:25:26

rendes ballib nem vesz magyar terméket!
csakazértse, nehogy má segítsen, ha ártani is tud.

TBone 2012.05.31. 11:29:10

Itthon nem a mezőgazdasággal van a gond, hanem az élelmiszeriparral. Mert az konkrétan nincs. Így a hazai gazdák eladják külföldre a termékeiket.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.05.31. 11:55:45

@Ica a fekete cica:

Ne haragudj, igazat kell hogy adjak: valóban hülye vagyok.

Te viszont csakis a Királyfi lehetsz, aki elhiszi, hogy a magyar SAJT/TÚRÒ/VAJ/kisfaszom azt tartalmazza, amit annak tartalmaznia kell(ene).

Legközelebb hagyd ki az írásaimat, mert neked ez úgy látom nehéz.

Ica a fekete cica 2012.05.31. 11:58:57

@ekat: "nem MSZMP-fan/szavazó vagyok, sőt, politikai nézeteim leginkább jobboldaliak..."

LOL

Ica a fekete cica 2012.05.31. 11:58:58

@Macropus Rufus: Magyar tejtermék nincs a szlovák/lengyel boltokban, hiszen a magyar csak rohadtdrágán tud ehetetlen szart gyártani, miközben ott van neki helyben a szuper minőségi termék üveggyöngyökért, mit keresne ott a drága szar?

vagy mégse drága szar a magyar, csak ha magyar boltban van?

Nem értem én ezt.

ekat 2012.05.31. 12:08:03

@Ica a fekete cica: Helyes, az jót tesz az egészségednek. :-)

téti (törölt) 2012.05.31. 13:51:00

@HUN_Sector:
Légyszíves írd meg melyik termékre gondoltál, mer amit találtam és megfelel a leírásodnak (magyar, 3,5%, ~180Ft) az 330m-es, vagyis 1l ~540ft.
Az 1,5%-os szlovák tej valóban fehér víz, de az 1,5%-os magyar sem más, és bizony ebben az országban sok olyan ember van akinek az a 20-30-Ft is számít és inkább a szlovák sz@rt veszi meg a magyar sz@ar helyett, a minőségi cuccot meg nem engedheti meg magának. Aki meg a magyar mezőgazdaságot akarja támogatni, az vásároljon a termelőtől,ott legalább valódi tejet kap.

PamutMamut 2012.05.31. 13:51:52

Ha lesz olcsó tej a boltban megveszem. Ha nem lesz, nem veszem.

Miért olcsót?
Mert arra van pénzem.

Mindent annyiért lehet eladni amennyiért megveszik!

Jofiu 2012.05.31. 13:51:52

Szülők vidéken termelőtől veszik a pasztörizált tejet. És a Family Frostos autót bocibicitarka-t játszó tejárus váltja. És az emberek szívsen vesznek tőlük. Van kereslet.

Nyafog a termelő, hogy az áruház nem veszi át tőlük az árut max alamizsnáért, de hogy összefognának én közösen tárgyalnának a kereskedelemmel, az nem megy. Marad a kispálya, azzal meg nem beszél egy nagyforgalmú kereskedő. A helyükben nekünk se lenne érdekekünk száz különböző emberrel tárgyalni pirinyó mennyiségekről az egy kettő nagy mennyiségű helyett. Költségeseb a kistermelőkkel egyenként dumálni.

Önmagukat is tökön lövik a magyar termelők a semmittevő fatalizmusukkal és összefogásképtelenségükkel. Értsd piaci jelenlétre és lobbizásra is.

A kereskedelem igény kínálati viszonyát erből, központilag vezérelni meg röhej, vissza az időben. Majd biztos szarnak a forgalmukra és az egymással versengésre egy ideiglenes Budai miatt. Hihető.
Meg egy sokakat és változó pozíciókkal alkalmazó cégnek van stabil véleménye és hozzáállása, főleg ígérete.
Olyan blődségekkel jönnek ezek elő néha, mikor fogják már a gravitációval megbeszélni, hogy Ferihegyen legyen gyengébb a magyar közlekedés érdekében?

Jofiu 2012.05.31. 13:51:52

@pantlikaskiralylany:
Bingo!!

Az a magyar amire nemzetiszínű pántlikát hegesztenek, ennyi.
Hogy honnan van, és milyen arányban az lényegtelen. A címke minimum magyar, ugyebár! Szóval magyar és kész. Rajta van a felirat, el lehet olvasni.

téti (törölt) 2012.05.31. 13:51:52

@HUN_Sector:
Légyszíves írd meg melyik termékre gondolsz, mert amit a neten találtam és megfelelt a leírásodnak (180ft, magyar, 3,5%) az 330ml-es vagyis 1l kb.: 540-ft.
És igen a magyar 1,5%-os ugyanaz a színezett víz mint mondjuk a szlovák csak drágább, sok embernek, pedig minden forint számít, úgyhogy inkább a külföldi sz@rt veszi meg a magyar sz@r helyett. Aki meg a magyar gazdaságot akarja támogatni az mennyen a vidéki termelőhöz, van aki szívesen odaadja a valódi tejet 130ft-ért, mert még így is jobban jár mintha 90-ért adná a feldolgozónak.

angyalföldi partizán 2012.05.31. 13:51:52

@nyugi_palikám_mi_érinthetetlenek_vagyunk: igen,jól írod, ennyi minden kijön egy liter tejből.és bizony,ki lehet még préselni belőle egy processzort,két csempét meg egy cerkóf majmot,mindezt egy lityi tiszta tejből.amúgy az úr bolgárkertész?

angyalföldi partizán 2012.05.31. 14:03:55

@ekat:látod elvtárs,mint haladó gondolkodású baloldali én is ezt hittem a burzsujokról.nyereg,lóhús,bőgatya stb.ránk is omlott a kétharmad.kimászunk elvtárs alóla,kimászunk mmert mi haladók sose adjuk fel nemzetközi identitásunkat,csak kérdés, elég lesz-e ehhez két évtized?

2012.05.31. 14:14:26

@téti: az auchanben kapni, piros dobozos. Most jelenleg a hűtőmben 3,5%-ös tesco-s tej van, származási ország ott is Magyarország. Mivel 200-nál többet nem adok ki soha tejre, ezért ez is alatta volt, a pontos árára nem emlékszem, az íze azonban ennek is kifogástalan.

Kurgán 2012.05.31. 14:40:04

3 éves korom óta nem ittam tejet, még azt se tudom, hogy 1 liter az 100 vagy 500 forint-e a boltba.
Az viszont feltűnt mennyi "szakértő" lett itt hirtelen, akik a tehénfejéstől az áruházak árképzéséig mindenhez értenek:/
Az hosszú távon biztos nem megoldás, hogy csak protekcionizmussal, meg a külföldiek adminisztratív úton való kiszorításával próbálkoznak, pláne az EU-n belül nem nagyon megoldható. Inkább azt kéne elérni, hogy nagy hozzáadott értékkel előállított, minőségi magyar terméket egyen-igyon a lengyel meg a spanyol is. Miért is nem ez a cél?

Pamuk 2012.05.31. 15:47:33

Sosem nézem, az adott áru milyen gyártmány. Az érdekel, milyen a minősége, és mennyibe kerül. Nos, ebben a hazai termékek még mindig olyan gyengén muzsikálnak, mint a magyar kormányzatok.
Jó lenne, ha inkább a verseny, és a versenykörnyezet fejlesztésére helyeznék a hangsúlyt ezek a szerencsétlen dilettánsok, minket meg hagynának eldönteni, mi a jó.
A trappista amúgy sem sajt, hanem egy fehér trutymó.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.31. 21:27:55

@s.e.c:

A német trappistát biztos, hogy nem tudja alulmúlni. Egyébként meg alacsony áron általában nem szoktak minőségi árut osztogatni - a Tolle viszont nem rossz fogás 1185-ért -, ahogy az olcsó szlovák tejet sem nevezném tejnek.

téti (törölt) 2012.05.31. 21:30:09

@HUN_Sector:
Melyik márka? És arra voltam kíváncsi, hogy Literes kiszerelés-e, mert ilyet 180-as árban nem találtam.

Ica a fekete cica 2012.05.31. 21:30:10

@Kurgán: Pont az eu-n belül kell a protekcionizmus, különben az agyontámogatot, évtizedes előnnyel rendelkező külföldi kinyirja a hazai termelést.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.31. 21:30:10

@hiénaf1:

Ezek szerint nem néztél jól körül. A Liptószentmiklós melletti Tesco-ban vidáman virítottak a magyar borok és a Koronás kristálycukor, de akadt pár savanyúság is itthonról. Az erdélyi, kevésbé magyarok által lakott Balánbányán láttam olyan CBA-t, ahol a termékek legalább fele magyar volt, a tésztától a konzervekig.

2012.06.01. 07:33:02

@téti: a márkája nem ugrik be, valami kerekes, vagy kereki... pontosan nem tudom. Literes kiszerelés volt.
süti beállítások módosítása