Leszámolás a trappistaspekulánsokkal!
2012.05.30. 21:07
A kormány ismét becsukni készül egy spekulációs kiskaput, és leszámol a magyar mezőgazdaságot tudatosan tönkretevő, Tescóba járó nyugdíjas és kisgyermekes tej- és trappistaspekulánsokkal!
Olvasom a hírekben, hogy a nagy áruházláncok állítólag - pontosabban a Vidékfejlesztési Minisztérium közleménye szerint, tehát állítólag - ígéretet tettek Budai Gyula államtitkárnak, hogy az import UHT tejet és a külföldről érkező trappista sajtot leveszik a polcaikról, és a jövőben csak magyar - mit magyar?! nemzeti! - tejet és nemzeti trappistát árulnak.
Hát csókoltatom én a Budai Gyulát!
Abba most nem mennék bele, hogy maguk a kereskedők egyelőre nem tudnak róla, hogy ilyesmire ígéretet tettek volna, de ismerve a kormány tárgyalási technikáit - például egy csipetnyi, fogyasztókra tovább nem hárítható importtej-különadó belengetését feltételezve -, nem lennék meglepve, ha maholnap már emlékeztek volna arra, amiről ma még nem tudnak, hogy már megígérték. Vagy valami ilyesmi. (Ezúton felhívnám a T. Akadémia figyelmét, hogy a visszamenőleges hatályú jogalkotás okán sürgős reformra szorul a magyar nyelvtan. Nagyon be kellene vezetni ugyanis egy past in the future vagy egy ki tudja, milyen lehetetlen igeidőt annak az abszurditásnak a pontos kifejezésére, ami itt visszamenőleges hatállyal történni fogott. Vagy mi.)
Szóval ott tartottam, hogy csókoltatom én a Budai Gyulát!
Momentán több mint négymillióan élnek a létminimum alatt ebben az országban - éljen az egykulcsos sikere és a mindenki jobban jár ígérete. Négymillióan vannak azok, akiknek eddig legalább futotta olcsó szlovák tejre és akiknél jutott olykor egy kevés lengyel trappista a spagettire. Négymillióan vannak azok, akik az európai uniós tagság kézzelfogható hasznát gyakorlatlag abban látják, hogy néhol olcsóbb szlovák tej is kapható. Négymillióan vannak, akik hazafiatlan módon és - igen! - spekulációs szándékkal, célzottan keresték a 130 forintos szlovák tejet a 210 forintos magyar tejjel szemben, és akik képesek voltak elárulni a magyar agráriumot és vele a hazát, amikor néha a 990 forintos lengyel trappistából vettek tizenöt dekát az 1700 forintos Magyar Nemzeti Sajt helyett.
Ez ám a siker! A kormány tehát ismét becsukott egy spekulációs kiskaput, leszámolt a magyar mezőgazdaságot tudatosan tönkretevő, Tescóba járó nyugdíjas és kisgyermekes tej- és trappistaspekulánsokkal! Ezután nem lesz kibúvó: magyar spagettire magyar trappista dukál!
Persze van még egy másik vetülete is a témának - ezt mostanság a nemzeti vállalkozók megerősítésének hívják kormányzati berkekben. De ne legyenek illúzióink: szétosztották az állami földet Fejérben meg Borsodban meg ki tudja, még hol a haveri oligarcháknak, szép narancsszín szalaggal pántlikázva adják hozzá a biztos területalapú támogatást, most meg még biztos és versenymentes piacot is csinálnak nekik, hatalmi szóval. A néhány tucat havernak, sógornak, komának, szomszédnak és üzlettársnak.
A négymillió gyakorló szlováktej-vásárló kárára.
Szerző: Michael Knight
· 6 trackback 130 komment
Címkék: kormány tesco társadalom tej mezőgazdaság kereskedelem sajt élelmiszeripar budai gyula trappista agrárium különadó spekuláns portfolioblogger visszamenőleges hatály
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Töprengő levél Kövér Lászlóhoz 2012.05.30. 23:09:13
Trackback: Magyar faroknak magyar csalán való 2012.05.30. 23:04:46
Trackback: Magyar faroknak magyar csalán való 2012.05.30. 23:02:45
Trackback: Magyar faroknak magyar csalán való 2012.05.30. 23:02:27
Trackback: Magyar faroknak magyar csalán való 2012.05.30. 23:02:08
Trackback: Magyar faroknak magyar csalán való 2012.05.30. 23:01:48
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
VT Man 2012.05.30. 22:19:23
Így a lengyel munkások gazdagodnak, a magyarok meg éheznek munka nélküliként..
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2012.05.30. 22:41:33
És ne legyenek illúzióid: az a birtokkoncentráció, ami most végbemegy (lásd oligarcha vs. hazai középvállalkozó vita), az sem a tömeges agrár-foglalkoztatásnak kedvez majd. Nagyobb földön kevesebben, több géppel dolgoznak majd.
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2012.05.30. 22:46:52
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2012.05.30. 22:47:37
Nervus 2012.05.30. 22:47:37
gono 2012.05.30. 22:51:51
öntelt radírpók 2012.05.30. 23:34:03
990 Ft-ért 1 kg sajtot Európában nem kapsz. Amit ennyiért kapsz, az nem sajt.
Igen, a magyar élelmiszeripari termékek drágák és szarok, de nyilvánvaló hülyeségeket ne írjunk már le.
mizie 2012.05.30. 23:35:56
¿Qué tapas hay? 2012.05.30. 23:35:56
Másrészről a magyar termelők védelme fontos. Múltkor is vettem Euromilk tejet, valami 159 forintért. Az volt ráírva, hogy SK-valami-EHS. Akkor én most a magyar termelőket megkárosítottam? Vagy a nagymegyeri magyarok már szart érnek, mert valaki húzott egy vonalat a térképen?
szalagfék 2012.05.30. 23:36:27
Mc Master 2012.05.31. 05:52:19
Minden olyan lépés, ami a hazai mezőgazdaságot, ipart vagy szolgáltatószektort erősíti, az üdvözlendő.
Aki ennek nem örül, az nem is magyar ember.
Megdobbent 2012.05.31. 05:52:19
Dr.Korász 2012.05.31. 05:52:20
az eszem megall ezektol a hozzaszolasoktol. Ti hol eltek?? Melyik nemzet tagjai vagytok?!
Piszkos Freud a ... 2012.05.31. 05:52:20
Attila64 · www.sagaontour.ca 2012.05.31. 05:52:20
Nagy tévedés! Azért olcsóbb, mert az otthoni értékesítésen és a prémium termékek exportjából már fedezte a fix költségeit is, a beltartalomtól megfosztott "szupertejet" stb. pedig határköltségen adja el az éhező területekre, tehát ide.
Aki érti a fenti összefüggést, az megérti azt is, hogy miért fontos a hazai TERMELÉS védelme.
Akik viszont nem értik, azokból lesz a "szalagfék" és fajtái.
villamos alóli kacaj 2012.05.31. 05:52:20
Ne szarj be! A nyugati határainkon hamarosan újra áll a vasfüggöny.
(de nem mi állítjuk fel)
Mint tudjuk, a "keleti szél" az írányadó, tehát ha a szomszédom büdöset főz, becsukom az ablakom.
NIL7 2012.05.31. 05:52:21
1bambi 2012.05.31. 05:52:21
(...Remélem, hogy nem kell a "spar-os" laktózmentes tejről lemondanom. A drágább magyar laktózmentestől (??) egyszerűen begörcsölök.)
A szegény kispénzű magyar pedig ne panaszkodjon, tartson magyar tehenet a magyar gangon vagy szoba-konyhában. A közösségi kertek mintájára lehetne közösségi tehén is. Éljen a határmenti tejturizmus!
pupumpa 2012.05.31. 05:52:21
A webszerkesztőknek üzenem: vegyetek már elő valami nagyobb betűtípust. Minél nagyobb képerők előtt ülünk, annál kisebbek a betűk. Üres az egész képernyő.
Valaki el tudja olvasni a "Kommentek:" után következő, valami jogszabályt emlegető részt? Vagy csak én nem látom? Menjek szemészhez?
Dr.Korász 2012.05.31. 05:52:21
szomoru, hogy Mr. knight nem fogja fel a hazai termeles tamogatasanak szuksegesseget, arra a 4millio emberre hivatkozik, akik koze valoszinuleg magat nem sorolja, es kritikatlanul kritizalja a kormany munkajat.
Dr.Korász 2012.05.31. 05:52:21
Sok itt a szakmabeli, ahoggy olvasom
Dr.Korász 2012.05.31. 05:52:21
komplikato 2012.05.31. 05:52:22
Kedves Michael Knight, az egy dolog, hogy a lengyel és szlovák tej olcsóbb, de újabban már a német is valami 130 körül van. :(
De láttam már olyat is (ami luxus csórónak), hogy eredeti csúcsminőségű belga vaj olcsóbb volt sok magyar vajnál.
ap · http://premiumlivesets.hu 2012.05.31. 05:52:22
majd kapsz róla egy NEMzeti kérdőívet, mondhatod h igen, vitya meg lobogtathatja a zeu előtt, hogy a népem ezt akarja..
Waldorf Rolandó 2012.05.31. 05:52:22
gyerekkoromban szinte csak arra futotta, de az egészen más volt
Körömcsiga 2012.05.31. 05:52:22
finalNmbr 2012.05.31. 05:52:23
consul 2012.05.31. 05:52:23
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.31. 05:52:23
gigacherry 2012.05.31. 05:52:23
tryclops 2012.05.31. 05:54:23
DE, és ez egy kurva nagy de: Tejtermelésben a lengyel/szlovák gépesített tehenészetekkel kellene versenyre kelni, amik - most jól figyelj - GÉPESÍTETTEK. Érted, gép. Nem fog munkát biztosítani annak az éhező "négymillió"nak, akik egy része meg ráadásul azért éhezik, mert amikor olvasni kellett tanulni az iskolában, akkor baszott rá, most meg csodálkozik hogy nem bízzák rá az x csillió forintos traktort.
És kiállhat Budai úr a böszmeségeit világnak kiabálni, sőt, egy-két évre akár még az import tejet is betilthatják (más kérdés hogy utána odaér az Unió, és úgy seggbe raknak minket kötelezettségszegés címén hogy ihaj...), és akkor egy-két évig hurrá lesz, és lesz magyar nemzeti tej, de hogy külföldre kézzel fejt tejet versenyképes áron nem fogsz tudni szállítani, az is hétszentség. Akkor meg minek? Ezt már csináltuk minimum 40 évig, hogy de jók vagyunk, hej de jók, figyeljétek csak hogy reszketnek a gaz imperialisták, mindjárt összeomlanak, és győz a szocialista ipar. Aztán fene a jó dógukat, nem omlottak össze, helyette mi szoptuk be. Mert az a kurva piac geci egy dolog, csak az a baj, hogy működik, és ha drága vagy, akkor szopás van.
Más kérdés, hogyha nem ilyen baromságokkal állna ki, hanem arra menne rá, hogy a kis gazdaságok frissen fejt teje milyen egészséges, és támogatjuk a terjesztését. A forgalmat fel lehetne lendíteni egy jó marketing kampánnyal, és még talán munkahelyet is lehetne vele teremteni. Kicsiben működik, tegnap is láttam 3 helyet ahol vehetsz termelői tejet, esetleg ezt kellene fejleszteni.
Ja, hogy ez Simicskának kis falat? Mik vannak...
(bocs, ha dupla, előzőt úgy tűnik megette a blogmotor.)
ezmagyar 2012.05.31. 05:54:23
Szerencsére az embereknek kezd megjönni az esze és nem csak olcsó termékekben gondolkodnak. Mondok egy példát: Egy kenyérboltos mondta, hogy a drága, jó minőségű - többnyire téglakemencében sült - kenyerek egyre jobban fogynak az utóbbi időben, mert azok tovább elállnak, nem kell a maradékot másnap kidobni. A környékünkön azt látom, hogy egyre többen jönnek rá, hogy a kertben a szépen nyírt gyep helyet zöldséget is lehet termelni és egyre többen tartanak ismét tyúkot.
Szerintem mind többen vannak, akik már nem az akciós, szuper olcsó termékek hajkurászásában keresik a megoldást, hanem életmódjukon változtatnak annak érdekében, hogy jó minőségű élelmiszerhez juthassanak hozzá. Lehet, hogy ezt egy fájdalmas kényszerhelyzet indikálja, de ettől még nem biztos, hogy ez értelmetlen lenne.
A kormány protekcionista politikája nem hiszem, hogy ördögtől való lenne. Lehet, hogy sok minden ügyetlenül átpolitizált, de a hazait igenis támogatni kell. Legalább fele annyira, mint ahogy azt Ausztriában teszik.
HgGina 2012.05.31. 05:54:23
De az is lehet, hogy rajta kívül a környezetem és én is teljesen inkompetensek vagyunk sajt téren. És igen sok helyen előfordul olyan minősíthetetlenül pocsék német meg lengyel trappista, hogy talán nem országra kéne lebontani, hanem kifejezetten gyártóra!
Világoszöld 2012.05.31. 05:54:23
Rwindx 2012.05.31. 05:54:29
A 990Ft-s trappista meg nem véletlenül annyi, akár külföldön akár itthon gyártják, olyan amilyen: szar.
tryclops 2012.05.31. 05:54:29
DE, és ez egy kurva nagy de: Tejtermelésben a lengyel/szlovák gépesített tehenészetekkel kellene versenyre kelni, amik - most jól figyelj - GÉPESÍTETTEK. Érted, gép. Nem fog munkát biztosítani annak az éhező "négymillió"nak, akik egy része meg ráadásul azért éhezik, mert amikor olvasni kellett tanulni az iskolában, akkor baszott rá, most meg csodálkozik hogy nem bízzák rá az x csillió forintos traktort.
És kiállhat Budai úr a böszmeségeit világnak kiabálni, sőt, egy-két évre akár még az import tejet is betilthatják (más kérdés hogy utána odaér az Unió, és úgy seggbe raknak minket kötelezettségszegés címén hogy ihaj...), és akkor egy-két évig hurrá lesz, és lesz magyar nemzeti tej, de hogy külföldre kézzel fejt tejet versenyképes áron nem fogsz tudni szállítani, az is hétszentség. Akkor meg minek? Ezt már csináltuk minimum 40 évig, hogy de jók vagyunk, hej de jók, figyeljétek csak hogy reszketnek a gaz imperialisták, mindjárt összeomlanak, és győz a szocialista ipar. Aztán fene a jó dógukat, nem omlottak össze, helyette mi szoptuk be. Mert az a kurva piac geci egy dolog, csak az a baj, hogy működik, és ha drága vagy, akkor szopás van.
Más kérdés, hogyha nem ilyen baromságokkal állna ki, hanem arra menne rá, hogy a kis gazdaságok frissen fejt teje milyen egészséges, és támogatjuk a terjesztését. A forgalmat fel lehetne lendíteni egy jó marketing kampánnyal, és még talán munkahelyet is lehetne vele teremteni. Kicsiben működik, tegnap is láttam 3 helyet ahol vehetsz termelői tejet, esetleg ezt kellene fejleszteni.
Ja, hogy ez Simicskának kis falat? Mik vannak...
2012.05.31. 05:54:29
Inkább gondolkozz el, hogy miért drágább a magyar a lengyeltől.
Nem, az rossz válasz, hogy a nemzetközi zsidó-lengyel maffia tönkre akarja tenni a NER-t!
koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.05.31. 06:23:36
Mellesleg az import-különadó, tökmindegy mire vonatkozik, az lánykori nevén nem a vám?
koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.05.31. 06:25:06
Mellesleg az import-különadó, tökmindegy mire vonatkozik, az lánykori nevén nem a vám?
mechanikus 2012.05.31. 06:25:07
s.e.c 2012.05.31. 06:47:16
Pan Modry 2012.05.31. 06:55:15
Nem attol szar a magyar sajt mert szet van adoztatva, en peldaul sokat vasarolok Delicatesse shopokba es nem nagyon nezem az arakat, viszont magyar jo magyar sajtot ketszer ha ettem eletemben.
Jo sajtot kell csinalni oszt csokolom...
Vagy mi lesz a kovetkezo lepes? Kitiltjuk a Samsunk TV-ket es a magyar vegyen Videotont?
Pan Modry 2012.05.31. 06:56:07
A magyarok csinaljanak jobb sajtot jobb aron es a problema meg van oldva.
De ne a kormany pofazzon mar bele hogy mit egyen az ember, nekem nem palya a magyar seggbe magyar lofaszt politika.
Roy 2012.05.31. 07:14:45
Másik meg, az, hogy a kormány nem tilthat be egy termék forgalmazását azért, mert külföldi. Egy esetben igen, ha valami kifogás van ellene élelmiszerbiztonsági okok miatt. Az EU-n belül az árúk szabad forgalmazást Eu-s törvények határozzák meg, és ez alol Magyarország se lehet kívétel. Itt szembe fogunk menni az unióval? Újabb szabadságharc?
na__most__akkor 2012.05.31. 07:38:03
Magyar sajt? OK, legyen, csak az legyen, semmi más, mert mi magyarok vagyunk.
Magyar ÉKEZET? Mert mi magyarok vagyunk?
Hát, vaze, itt is - mint mindenhol - felsorakozott egy pár nyelvvédő.
Megdobbent, Dr.Korász, Pan Modry.
Mondanám, hogy kapjátok be, de nem mondom, mert udvarias vagyok.
Diopapa_sok 2012.05.31. 07:43:06
VT Man 2012.05.31. 07:43:07
A magyar nyers tej felvásárlási ára alacsonyabb, mint a szlovák nyers tejé, bár csak éppen.
Tehát nem a tehenészetnél van a gond, hanem a feldolgozóval.
Mondjuk ha a szlovák nyers tej 32 eur/100 kg, ami kb 95 Ft/kg, abból hogyan lehet kihozni a 120-150 ft/l-es dobozos tejet?? Szállíttással, dobozzal, profittal?
Before · http://azbeszt.blog.hu 2012.05.31. 07:43:07
Kurva jó ez az ország, az összes megoldásával egyetemben.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.05.31. 07:43:07
Ritkan iszok tejet, inkabb a poros kapucsinot utom fel vele.
Ha veszek akkor a dobozos UHT tejet veszem.
Sajtbol inkabb a camembert, brie tipusokat vasarlom.
Nem mondom, hogy nem erint a dolog, mert olyan nincs, hogy nem erint.
Erinteni fog abban a pillanatban amikor olyan termeket vasarlok amibe trapista vagy tej.
Mert ne legyenek illuzioink arrol, hogy a tejjel, trapistaval keszult termekekbe az elelmiszeripar a draga tejet, trapistat rakja.
Majd emelkedni fog a zsemle, kifli es a tobbi pekaru ara.
Gyakorlatilag ugyan olyan a tej, mint a gazolaj.
Valamilyen szinten minden arura (elelmiszer) hatassal lesz az emeles.
mufflinca 2012.05.31. 07:43:07
Kimiraikönen 2012.05.31. 08:02:40
Nemtudom menyirevagy képbe a valósággal?Mitgondolsz a magyar tejet hova adjukel?Jórészét szlovákia és szlovénia vásároljafel.:))))
Lehet hogy kedves vezéred megtiltja az exportot akkor belefulladunk a tejbe barátom és lehet levágni a teheneket mint jóságos Antall józsi idejébe!:)))
is 2012.05.31. 08:02:40
is 2012.05.31. 08:02:40
Hertelendi 2012.05.31. 08:02:40
nemecsek ernő áruló 2012.05.31. 08:02:59
Pan Modry 2012.05.31. 08:13:42
Svedorszagban is kapni import paradicsomot. Ha a svedek nem vennek, akkor nem lenne...
Hagyjuk mar ezt a baromsagot, ha a magyar gazdak feleannyi energiat forditananak arra hogy hatekonyan jol termeljenek, mint amennyit a pofazasra, akkor nem lennenek gondjaik.
Aki meg nem kepes jot termelni hatekonyan az allitolag jonak nevezett magyar termofoldon, az meg ne gazdalkodjon.
na__most__akkor 2012.05.31. 08:13:43
"Azert egy bevasarlas alkalmaval megneznem, hogy a Turbo Magyar milyen tejet vesz."
AzÉrt egy blogbejegyzés alkalmÁval megnÉznÉm, hogy a Turbo Magyar hogy tud magyarul.
Hertelendi 2012.05.31. 08:13:43
Hova tüntetted a kommentemet?
Mér kellett kimoderálni????
Kettős mérce?
Atisz 2012.05.31. 08:32:41
Itt a boltokban mindig a magyar sajt és tej fogy el először, biztos azért mert itt a környékünkön "turbómagyarok" élnek és véletlenül sem azért mert finom és jó minőségű. Megjegyzem, aki még mindig ott tart, hogy a GÉPESÍTÉS (lol) miatt olcsó a szlovák tej, annak csók a buksijára (és persze köze nincs az élelmiszerbolt hálózatok árpolitikájának ehhez, amivel a magyar tejtermékek árát próbálják leszorítani).
Ne feledjétek: ignorance is bliss!
nu pagagyí 2012.05.31. 08:32:42
zenebono 2012.05.31. 08:32:42
hiénaf1 2012.05.31. 08:32:42
Hertelendi 2012.05.31. 08:32:42
Ennyi!
KaPé 2012.05.31. 08:49:36
Az okok meg nyilvánvalóak: nézd meg, mennyi eu-s támogatást kap a holland paradicsomot, a spanyol epret termelő gazda, meg mennyit a magyar. Ennyi.
ob.szerver 2012.05.31. 09:05:59
Nincs igazad. Magyar seggbe magyar lófaszt.
Különben miért drágább a magyar tej? Talán azért mert a teljes termelési vertikum Csányi Sanyi bá' kezében van a a földektől kezdve a teheneken át a tejüzemekig illetve a MiZo és a Sole megszerzésével domináns szereplője a tejiparnak?
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.05.31. 09:07:05
Minden magyar termék amit veszel az munkahelyet teremt, gazdaságot élénkít, és a pénzt itthon hagyja.
Minden külföldi termék amit vezsel, az munkahelyet rabol, recesszióba dönt, és elviszi a pénzt.
Spórolhatsz ugyan 2 forintot a tejen te barom, de elveszel közben 200 ft--ot a gazdaságból.
És ha elég sokan csinálják, akkor az összes rokonod munkanélküli lesz, kurva nagy recesszió lesz, és nem fogsz tudni külföldit se venni.
allegretto23 2012.05.31. 09:07:05
Ez nem piacvédelem, ez egy jól hangzó nemzeti lózung... 1. M.o. kevesebb tejet termel, mint amit fogyaszt- emellett exportál tejet, vagyis eladja drágán, vesz ócsón...2. amit magyar UHT tejként meg trappistaként kapsz, az a melléktermék 3. a magyar trappista az nem sajt, hanem max. radír 4. Sole-Mizo, a legnagyobb magyar felvásárló tulajdonosa egy limasolban bejegyzett cég, aminek a tulaja egy Singapoorban bejegyzett cég, aminek a tulaja a Csányi (adót hol és mennyit fizet vajon?)- neki pl tök jó ez az intézkedés, hogy az eladhatatlan mellékterméknek is legyen piaca 4. Olvasd el ezt:www.haszon.hu/agrar/penzes-oetletek/657-amit-a-tejpiacrol-tudni-kell.html 5. Magyart akarsz? Vegyél Zöldfarm tejet, joghurtot, Cserpest, kézműves sajtot. Farmtojást. Drága? Nézz etek már szét: az ország több, mint fele elhízott, kövér- a szegényebbek között is. Valami nem kerek: vagy sokat esznek fölöslegesen, vagy keveset dolgoznak.
2012.05.31. 10:17:39
EMU 2012.05.31. 10:25:56
szódabár 2012.05.31. 10:25:56
genyamagyar 2012.05.31. 10:25:57
Magyarországnak azzal kéne foglalkoznia, amiben gazdag (volt), az pedig a szellemi tőke. (Azért írtam, hogy "volt", mert minden tehetséges ember ma már külföldön dolgozik.)
Amiben még van valami fantázia, az a menő nyugati cégek magyarországi gyártása. (Audi, Mercedes stb.)
nu pagagyí 2012.05.31. 10:25:57
histar007 2012.05.31. 10:25:57
Kár, hogy téged a magyar dolgok nem hogy hidegen hagynak, hanem egyenesen irritálnak. Amikor a vezéred azt mondta, hogy el lehet menni, akkor miért nem mentél?
Végére pici közgazdaságtan: ha valaki dömpingáron viszi a terméket a piacra, akkor az torzítja a versenyt. Hisz ebben az esetben erőfölénnyel él viszza, mert önköltség alatt árusít, és ezzel mesterségesen leveri az árakat. Aki csökkent, azt veszteséget termel, a többi meg kénytelen emelni az árait, hogy a csökkenő forgalom mentén is maradjon bevétele.
A tej árrugalmatlan termék, vagyis 10% árváltozás 10%-nél kevesebb keresletváltozást eredményez: ergo mindegy mennyi, venni fogják.
Namármost, ha dömpingáron forgalmazót kiveszed, akkor hasonló kereslettel számolva mindenk forgalmazónak nő a kereslete, és valóban elindul egy verseny ami az árak csökkenéséhez vezet.
És amennyiben ez a pénz itthon marad, újabb bocikat lehet venni belőle, ami mégtöbb tejet ad, és ezzel még jobban mehetnek az árak lefele. Ha már olyan sok van, akkor lehet exportálni is.
Addot egy agrár ország, szerinted mennyire helyénvaló, hogy az alapélelmiszert is importáljuk?
Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.05.31. 10:25:57
@VT Man:
"Nem lenne 4 millio szegény, ha magyar munkaerô csinálná a sajtot és tejet.
Íme a MAGYAR gyakorlat:
1 Liter (=1 kg) tehén-tejbol a magyar tejipar (Sole-Mizo = Csányi) a következot hozza ki:
-1 kg Sajt
-50 dkg Tejföl
-50 dkg Vaj
-1/2 liter Tejszín
A tehén-tejet most 85Ft-ért veszik át literenként a gazdáktól (Teri néni, Sári néni)
A boltban ezután megvásárolt magyar-nemzeti-tejnek (VÍZNEK) literjéért fizetsz 219Ft-ot. A magyar minimálbér ~93000Ft (~290 Euro). Állítólag.
Íme az OSZTRÀK gyakorlat:
1 Liter tej = 1 Liter tej.
A tehén-tejet ausztriában most ~85Ft-ért veszik át.
A boltban ezután megvásárolt osztrák-nemzeti-TEJNEK (ami nem víz) literjéért fizetsz 195Ft-ot. Az osztrák minimálbér ~1000 Euro.
Érzed a kontrasztot?
histar007 2012.05.31. 10:25:57
Kár, hogy téged a magyar dolgok nem hogy hidegen hagynak, hanem egyenesen irritálnak. Amikor a vezéred azt mondta, hogy el lehet menni, akkor miért nem mentél?
Végére pici közgazdaságtan: ha valaki dömpingáron viszi a terméket a piacra, akkor az torzítja a versenyt. Hisz ebben az esetben erőfölénnyel él viszza, mert önköltség alatt árusít, és ezzel mesterségesen leveri az árakat. Aki csökkent, azt veszteséget termel, a többi meg kénytelen emelni az árait, hogy a csökkenő forgalom mentén is maradjon bevétele.
A tej árrugalmatlan termék, vagyis 10% árváltozás 10%-nél kevesebb keresletváltozást eredményez: ergo mindegy mennyi, venni fogják.
Namármost, ha dömpingáron forgalmazót kiveszed, akkor hasonló kereslettel számolva mindenk forgalmazónak nő a kereslete, és valóban elindul egy verseny ami az árak csökkenéséhez vezet.
És amennyiben ez a pénz itthon marad, újabb bocikat lehet venni belőle, ami mégtöbb tejet ad, és ezzel még jobban mehetnek az árak lefele. Ha már olyan sok van, akkor lehet exportálni is.
Addot egy agrár ország, szerinted mennyire helyénvaló, hogy az alapélelmiszert is importáljuk?
gono 2012.05.31. 10:25:58
franczferencz 2012.05.31. 10:25:58
Mikk^ 2012.05.31. 10:25:58
lobster thermidor 2012.05.31. 10:25:58
Két egyszerű dologra gondolok veled kapcsolatban. Vagy nem tudsz olvasni, vagy ha véletlenül mégis, akkor a leírt mondatokat nem tudod értelmezni.
Bizonyos életkor után, előtt mindkét dolog elég súlyos probléma!
Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.05.31. 10:25:58
Szerencsére a trappista szerzetesek nem indítanak pert a hírnevük megsértéséért. Aki nem ismeri az eredetit, az keresse a Port Salut-ot.
2012.05.31. 10:25:58
Az meg hogy mindenki vegyen hazait? Megpróbáltam... Nem sikerült: nem találtam 100% magyar pirospaprikát, pedig termelünk eleget, de mindben volt egy kis ez, egy kis az. Aztán láttam 100% magyar édesnemest – Németországban...
Amúgy legtöbbször igyekszünk hazait venni, ha érdemes (mert finom), és nem a valóságtól elrugaszkodott az ára. De sajna sok esetben számomra megfizethetetlen a magyar zöldség, gyümölcs, vagy éppen tejtermék, meg kell vegyem a lengyel, szlovák, vagy éppen spanyol cuccot. 20-40%-al olcsóbban...
Amúgy UHT tejet meg szerintem nem érdemes venni... Nem sok tej van benne.
genyamagyar 2012.05.31. 10:25:58
2012.05.31. 10:25:58
mojszipupi 2012.05.31. 10:25:59
Ica a fekete cica 2012.05.31. 10:25:59
A magyarországi boltok döntötő többségében magyar, ESL technológiás TEJízű TEJet lehet venni 159-179Ft (bolt és zsirtartalom függő) sávban 28 nap eltarthatósági határidővel. Amit szarrá szoktak hiperék akciózni az az UHT bozalom ami akár magyar 250ért akár lengyel vevőmágnes 130ért ihatatlan szar. Nem sírnék egy percet se ha kitiltanák a pitsába az UHT-förmedvényt, bár abban az országban ahol pillanyatnyi tejár-5Ft árért kartonszám viszik a "reggeli italt" érthető, hogy polcon tartják.
Hertelendi 2012.05.31. 10:25:59
fél óra? mitől félsz? vagy csak nincs kedved dolgozni? ez a munkád, ezt vállaltad!
elég gusztustalan!
Ica a fekete cica 2012.05.31. 10:25:59
2012.05.31. 10:26:32
Macropus Rufus 2012.05.31. 10:26:33
érdekes nem, hogy a lengyel tej leutazik olyan 800km-et és még így is olcsóbb mint a magyar... Ezen agyaljál mielött marhaságokat irogatsz!
Amúgy meg mit szólna a büksze magyar termelő, ha cserében a szlovák és lengyel boltokból lennének kitíltva a magyar termékek??? Mert ugye minden éremnek két oldala van...
pantlikaskiralylany 2012.05.31. 10:26:33
Ráadásként a drágán magyarnak árult termék minőségben sokszor rosszabb mint az olcsóbb szlováknak árult, vagy esetleg németnek...
Alapvetően preferálom a magyar termékeket, de azért az ár/érték arányt erősen figyelembe veszem. csak azért mert magyar, nem fogok hulladékot fogyasztani...
Pan Modry 2012.05.31. 10:26:33
Ez a 20 HUF kulonbseg a magyarok balfaszsaganak vag az extrahozamanak az ara.
Verseny van vazze, ha a magyarok versenykeptelenek a tejtermelesben, akkor ne csinaljanak tejet.
A magyar seggbe magyar lofasz nalam nem jon be!
Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.05.31. 10:26:33
"Nem lenne 4 millio szegény, ha magyar munkaerô csinálná a sajtot és tejet.
Íme a MAGYAR gyakorlat:
1 Liter (=1 kg) tehén-tejből a magyar tejipar (Sole-Mizo = Csányi) a következőt hozza ki:
-1 kg Sajt
-50 dkg Tejföl
-50 dkg Vaj
-1/2 liter Tejszín
A tehén-tejet most 85Ft-ért veszik át literenként a gazdáktól (Teri néni, Sári néni)
A boltban ezután megvásárolt magyar-nemzeti-tejnek (VÍZNEK) literjéért fizetsz 219Ft-ot. A magyar minimálbér ~93000Ft (~290 Euro). Állítólag.
Íme az OSZTRÀK gyakorlat:
1 Liter tej = 1 Liter tej.
A tehén-tejet ausztriában most ~85Ft-ért veszik át.
A boltban ezután megvásárolt osztrák-nemzeti-TEJNEK (ami nem víz) literjéért fizetsz 195Ft-ot. Az osztrák minimálbér ~1000 Euro.
Érzed a kontrasztot?
Brix 2012.05.31. 10:26:34
Miért drgága a magyar tej? Kér fő oka van: 1, tejtermeléshez nem éppen a legideálisabbak a természeti adottságokat Magyarországon
2, a másik , sokkal fontosabb: versenyképtelen az ipar, mert az állam brutális adókkal sújtja a gazdálkodást. Ebből kifolyólag nem éri meg Magyarországon élelmiseripari beruházásba fektetni. A befektető mindíg oda megy ,ahol kedvezőbb megtérülést talál!
A SZABADPIACON mindent ott termelnek meg ahol leginkább megéri, legjobb a megtérülés! Manapság kizárólag mezőgazdaságból egyetlen fejlett országban sem tudnak megélni! MInden országban folyamatosan csökken a mezőgazdaságból élők száma! Azok a politikusok, akik azt mondják hogy lesznek új munkalehetőségek a mezőgazdaságban, azok hazudnak. Minden gazdálkodó a technológiába fog fektetni és nem emberbe, mert így olcsóbb a termelése és nekünk fogyasztónak is jobban megéri az olcsóbb terméket megvenni
Ica a fekete cica 2012.05.31. 10:45:51
Engedd meg, hogy lehülyézzelek:)
Egyasokkozul (törölt) 2012.05.31. 10:47:20
Ebből a helyzetből már nem lehet fordítani.
dr Smittpálelnökúr 2012.05.31. 10:47:20
Itt nem arról van szó, hogy a tejen megspórolt 70-80 forintot jól bevarrja a párnacihába a mocskos prolija, csak azért, hogy kibabráljon a parasztokkal, hanem arról, hogy NINCS PÉNZE DRÁGÁBBRA!
Ezeknek az embereknek a kérdés nem az, hogy szlovák, vagy magyar tejet vegyen, hanem az, tud-e egyáltalán tejet venni.
Mikk^ 2012.05.31. 11:01:33
Akkor a magyar tej (2,8%) miért is drága itthon (200Ft fölött)? Mert alatta még nem találtam.
Pan Modry 2012.05.31. 11:03:13
nem ertem hogy jon ide hogy mennyit keresnek a svedek, bar az tajekozatlansagodat mutatja hogy kozel sem tizszer annyit.
Ica a fekete cica 2012.05.31. 11:03:13
Piciny tappancsoddal besétálsz a Lidlbe/Aldiba/CoraPennybe-be és leveszed a polcról a Pilos/Milfina/Winni/Sissy/fFarmer/faszomtudjamégmi tejet, liternként 159-179 közti áron 28 nap szavatossági idővel és magyat tejet iszol.
Ica a fekete cica 2012.05.31. 11:03:13
ekat 2012.05.31. 11:17:09
És nem, nem akarok magyar lenni egyáltalán, ha ez azt jelenti, ami itt folyik. Nem akarok nyereg alatt mangalicahúst puhítva nyargalni Europát leigázni, és nem vágyom sógor-koma-mutyi-pártállamban élni sem.
És félreértések elkerülése okán: nem MSZMP-fan/szavazó vagyok, sőt, politikai nézeteim leginkább jobboldaliak...
Elijah_Baley 2012.05.31. 11:20:54
Macropus Rufus 2012.05.31. 11:20:54
Idióták...
septem 2012.05.31. 11:25:26
csakazértse, nehogy má segítsen, ha ártani is tud.
TBone 2012.05.31. 11:29:10
Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.05.31. 11:55:45
Ne haragudj, igazat kell hogy adjak: valóban hülye vagyok.
Te viszont csakis a Királyfi lehetsz, aki elhiszi, hogy a magyar SAJT/TÚRÒ/VAJ/kisfaszom azt tartalmazza, amit annak tartalmaznia kell(ene).
Legközelebb hagyd ki az írásaimat, mert neked ez úgy látom nehéz.
Ica a fekete cica 2012.05.31. 11:58:58
vagy mégse drága szar a magyar, csak ha magyar boltban van?
Nem értem én ezt.
ekat 2012.05.31. 12:08:03
téti (törölt) 2012.05.31. 13:51:00
Légyszíves írd meg melyik termékre gondoltál, mer amit találtam és megfelel a leírásodnak (magyar, 3,5%, ~180Ft) az 330m-es, vagyis 1l ~540ft.
Az 1,5%-os szlovák tej valóban fehér víz, de az 1,5%-os magyar sem más, és bizony ebben az országban sok olyan ember van akinek az a 20-30-Ft is számít és inkább a szlovák sz@rt veszi meg a magyar sz@ar helyett, a minőségi cuccot meg nem engedheti meg magának. Aki meg a magyar mezőgazdaságot akarja támogatni, az vásároljon a termelőtől,ott legalább valódi tejet kap.
PamutMamut 2012.05.31. 13:51:52
Miért olcsót?
Mert arra van pénzem.
Mindent annyiért lehet eladni amennyiért megveszik!
Jofiu 2012.05.31. 13:51:52
Nyafog a termelő, hogy az áruház nem veszi át tőlük az árut max alamizsnáért, de hogy összefognának én közösen tárgyalnának a kereskedelemmel, az nem megy. Marad a kispálya, azzal meg nem beszél egy nagyforgalmú kereskedő. A helyükben nekünk se lenne érdekekünk száz különböző emberrel tárgyalni pirinyó mennyiségekről az egy kettő nagy mennyiségű helyett. Költségeseb a kistermelőkkel egyenként dumálni.
Önmagukat is tökön lövik a magyar termelők a semmittevő fatalizmusukkal és összefogásképtelenségükkel. Értsd piaci jelenlétre és lobbizásra is.
A kereskedelem igény kínálati viszonyát erből, központilag vezérelni meg röhej, vissza az időben. Majd biztos szarnak a forgalmukra és az egymással versengésre egy ideiglenes Budai miatt. Hihető.
Meg egy sokakat és változó pozíciókkal alkalmazó cégnek van stabil véleménye és hozzáállása, főleg ígérete.
Olyan blődségekkel jönnek ezek elő néha, mikor fogják már a gravitációval megbeszélni, hogy Ferihegyen legyen gyengébb a magyar közlekedés érdekében?
Jofiu 2012.05.31. 13:51:52
Bingo!!
Az a magyar amire nemzetiszínű pántlikát hegesztenek, ennyi.
Hogy honnan van, és milyen arányban az lényegtelen. A címke minimum magyar, ugyebár! Szóval magyar és kész. Rajta van a felirat, el lehet olvasni.
téti (törölt) 2012.05.31. 13:51:52
Légyszíves írd meg melyik termékre gondolsz, mert amit a neten találtam és megfelelt a leírásodnak (180ft, magyar, 3,5%) az 330ml-es vagyis 1l kb.: 540-ft.
És igen a magyar 1,5%-os ugyanaz a színezett víz mint mondjuk a szlovák csak drágább, sok embernek, pedig minden forint számít, úgyhogy inkább a külföldi sz@rt veszi meg a magyar sz@r helyett. Aki meg a magyar gazdaságot akarja támogatni az mennyen a vidéki termelőhöz, van aki szívesen odaadja a valódi tejet 130ft-ért, mert még így is jobban jár mintha 90-ért adná a feldolgozónak.
angyalföldi partizán 2012.05.31. 13:51:52
angyalföldi partizán 2012.05.31. 14:03:55
2012.05.31. 14:14:26
Kurgán 2012.05.31. 14:40:04
Az viszont feltűnt mennyi "szakértő" lett itt hirtelen, akik a tehénfejéstől az áruházak árképzéséig mindenhez értenek:/
Az hosszú távon biztos nem megoldás, hogy csak protekcionizmussal, meg a külföldiek adminisztratív úton való kiszorításával próbálkoznak, pláne az EU-n belül nem nagyon megoldható. Inkább azt kéne elérni, hogy nagy hozzáadott értékkel előállított, minőségi magyar terméket egyen-igyon a lengyel meg a spanyol is. Miért is nem ez a cél?
Pamuk 2012.05.31. 15:47:33
Jó lenne, ha inkább a verseny, és a versenykörnyezet fejlesztésére helyeznék a hangsúlyt ezek a szerencsétlen dilettánsok, minket meg hagynának eldönteni, mi a jó.
A trappista amúgy sem sajt, hanem egy fehér trutymó.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.31. 21:27:55
A német trappistát biztos, hogy nem tudja alulmúlni. Egyébként meg alacsony áron általában nem szoktak minőségi árut osztogatni - a Tolle viszont nem rossz fogás 1185-ért -, ahogy az olcsó szlovák tejet sem nevezném tejnek.
téti (törölt) 2012.05.31. 21:30:09
Melyik márka? És arra voltam kíváncsi, hogy Literes kiszerelés-e, mert ilyet 180-as árban nem találtam.
Ica a fekete cica 2012.05.31. 21:30:10
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.05.31. 21:30:10
Ezek szerint nem néztél jól körül. A Liptószentmiklós melletti Tesco-ban vidáman virítottak a magyar borok és a Koronás kristálycukor, de akadt pár savanyúság is itthonról. Az erdélyi, kevésbé magyarok által lakott Balánbányán láttam olyan CBA-t, ahol a termékek legalább fele magyar volt, a tésztától a konzervekig.