Jöttmentalisták

2010.07.19. 20:21

Amikor lecseng a forradalmi láz, amikor minden népnyúzó feje már a porba hullott, amikor az előző rendszer kiszolgálóit mind elűzték és a plebs is kiünnepelhette magát, akkor jön az a rész, hogy most akkor kormányozni kellene. Meg felépíteni egy működőképes rendszert. Lehetőség szerint egy jobbat, mint amilyen az előző volt.

Ez nem látszik sikerülni mostanság Magyarországon.
 
Mintha a Fidesz politikusainak halvány fogalmuk sem lenne róla, hogyan is kell kormányozni. Mintha felkészületlen amatőrök ültek volna be a fontos pozíciókba. Pedig. Mintha rögtönzések és félresikerült ötletelések sorozata lett volna az elmúlt mintegy félszáz nap.
 
Nem is tudom, melyik az ijesztőbb: az, ha a Fidesznek tényleg nincsenek kész tervei és jól végiggondolt elképzelései, vagy az, ha vannak, és azok ilyenek.
 
Pedig az ember azt gondolná, hogy nyolc hosszú ellenzéki év elegendő volt arra, hogy kormányzóképes csapattá kovácsolja a Fideszt, amelyiknek határozott elképzelései vannak arra, hogy a saját jól meghatározott filozófiája és világnézete mentén hogyan kormányozza az országot, ha hatalomra jut. Ráadásul az elmúlt bő három évben igazából ez a "ha" már nem is jelentett feltételes módot.
 
Úgy tudtuk, azt lehetett hallani, hogy készülnek, sőt: hogy készen állnak a kormányzásra. Hogy a fiókok tele vannak kidolgozott tervekkel és nagyszerű, nemzetépítő stratégiákkal.
 
Hát, vagy nincsenek stratégiák és csak az ötletelés megy, vagy ha vannak, akkor azok minden realitást nélkülöznek.
 
(Mondjuk az előző kormány intézkedéseit se bírálták érdemben, érvekkel és elvek mentén - talán igazából meg sem vizsgálták azokat -, és kézzelfogható alternatívát sem kínáltak az elmúlt nyolc évben túl azon, hogy gá-gá-gá meg hogy gyúúúr-csááány-taka-roggy. Persze a béközépnek ezek is érvek, ez is egyfajta világnézet vagy stratégia. Ráadásul győztes stratégia. Csak nem nyerő.)
 
Hanem ez az ötletelés, ami azért az IMF és az Európai Bizottság delegációjának is feltűnt - rendkívül udvariasan valahogy úgy fogalmaztak, hogy a kormánynak időre van szüksége -, ez azért egészen életveszélyes. Mintha Matolcsy György előadásában nap mint nap valami vicces mentalista-produkciót látnánk Uri Geller műsorában. 
 
Dzsordzsí, á szímpád á tijét...
 
Kár, hogy gellert kapott a produkció - vagy a Beatricétől kölcsönözve: besült a mutatvány. Mert abból ugyan nem lesz gazdasági növekedés, hogy erősen szuggerálva, gondosan artikulálva és széles gesztusokkal azt mondja a bűvész: "Azt mondom neked, gazdasági növekedés, hogy legyél! Most!" Attól még nem lesz itt jólét, ha azt mondja egy csepűrágó: "Én azt akarom, jólét, hogy legyél! Most!" Óvatosan megjegyzem: nemzeti együttműködés sem lesz pusztán attól, hogy valaki jó hangosan és többször egymás után azt mondja, hogy legyen.
 
Legutóbb ilyesmi produkciót a jóistenke csinált, éppen hat nap alatt. Nála mondjuk éppen működött a dolog.
 
De a kétharmad sajnos erre még nem elég.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr322161994

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megdöbbentő Orbán-kijelentés 2010.07.21. 19:11:44

Megdöbbentő kijelentést tett Berlinben, Angela Merkellel közös sajtótájékoztatóján Orbán Viktor miniszterelnök: kerek-perec elismerte a Bajnai-kormány eredményeit. Orbán Viktor lázas és félrebeszél, vagy tényleg ekkora a baj?Először azt hittem, hogy va...

Trackback: IMF-tárgyalások: most cirkusz, később talán kenyér 2010.07.20. 00:39:12

Nem az a kérdés, hogy kemény csávók vagyunk-e a Valutaalappal szemben, hanem hogy mikor és hogyan teljesítjük a követeléseit.Mert ugye keménykedni, azt lehet. A tárgyalások megszakítása bizonyára népszerű lesz a választók nagy része számára: olyan tökö...

Trackback: IMF-blamázs: hol rontották el? 2010.07.19. 23:42:02

A külföldhöz való zsigeri igazodás rossz stratégia volt, de annak puszta tagadása sem lesz automatikusan jó. Nem az a baj, hogy a kormány nem ért egyet az IMF-fel, hanem, hogy ezt bután teszi. (Fotó: Pelsőczy Csaba/fidesz.hu) Az elmúlt évek szocial...

Trackback: Kockafejűek a kerekasztalnál 2010.07.19. 22:46:14

Akárhogyan is keresi az ember, a brüsszeli Berlaymont-épület bejáratánál nincsen még kifüggesztve a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozata. És nincs díszhelyre kitéve az Európai Központi Bank frankfurti toronyépületének bejáratánál sem - pedig milyen jól m...

Trackback: Aki fizet, az petyegtet 2010.07.19. 22:45:46

Előbb-utóbb most már csak visszavesznek a nagy mellényből a fiúk, mielőtt hatalmas zakó nem lesz belőle. Előbb-utóbb csak rájönnek, hogy azt a nemzeti együttműködéses maszlagot meg a fedezetlen ígérgetést, azt komoly publikum már nem veszi be. Azzal le...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Platon 2010.07.19. 22:45:27

Így kívülről nekem vastagon úgy tűnik hogy legbelül minden esély ellenére sem hitték el hogy tényleg győzhetnek. Aztán amikor az ölükbe szakadt az első gondolat rögtön a hogyan tartsuk meg volt, aztán meg bejelentkezett a holdudvar a pozíciókért. Aztán hirtelen arra ébredtek hogy nosza kormányozni kéne, csak hát a bebetonozás témaköre elvitte az összes energiát, kormányzásra már nem maradt semmi.

De őszintén. Mi a fenét keres tehetségtelen Matolcsi a bársonyszékben?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.07.19. 22:45:27

""Azt mondom neked, gazdasági növekedés, hogy legyél! Most!"

ez rodolfoista megközelítés. idejét múlt.

"Gazdaság, múkoggy" - ez a trendi.

RaveAcE 2010.07.19. 22:45:27

Elgodolkodtató írás. Úgy fél éve ezen gondolozom. Hát most akkor mi lesz? Már a vizitdínál látszott, hogy nincs egy ép gondolatuk. Nem mintha az előző bagázs jobban teccet volna, de a mostani választássa alaposan kitoltunk magunkkal.
Adócsökkentés, több munkahely, fellendülés (nekik biztos). Ezeknek a 4 év is kevés lesz, hogy elkezdjék. De többet biztos nem kapnak. Tudják ők is: csak 4 évük van, hogy megszedjék magukat. Bele is húztak rendesen (bankadó-mentesség).

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.07.19. 22:45:28

Rövid idő alatt elértétek a szocik szintjét!

Orbán az ország vérszívója, hiénája!

manager2008 2010.07.19. 23:16:28

Ha hiszitek ha nem, az előző ciklusban volt olyan főember, aki megkérdezett (megbízott bennem ezért nem árulom el a nevét, mert az nem lenne etikus) hogy hogyan kell lopni ha már itt van (minisztérium).
Más szavakat használt, mert ezt a szót nem szerette, de a lényeg ez volt (nem csak neki).
Tanulni kell...majd belejönnek...van fejlődés, pld ez a forint hinta egész ügyes..

JohnHenry 2010.07.19. 23:16:29

ajánlom figyelmébe mindenkinek azt a videót, ami pár éve valamelyik mszp-kongresszus idején készült és a fidesz-vezetés röhigcsél rajta kósa poénjain.
van rajta orbántól egy félmondat, ami sajnos már akkor előrevetítette a mostani "profizmust": a pártelnök úr kérdezte a többiektől (nem szó szerinti idézet), hogy van-e most nekik valamilyen sajtófigyeléssel megbízott emberük?
én akkor gutaütést kaptam, merthogy akkor már majd két éve szajkóztuk nekik, hogy kellene egy normális sajtóosztály.

ez az a videó:
index.hu/video/2008/03/30/orban_nevetve_nincs_is_kormany/

szóval véleményem szerint felesleges terveket, elgondolást keresni ott, ahol nincs.

pokesz70 2010.07.19. 23:16:29

Csak azt ne mondja valaki, hogy ez a történet nem volt a napnál is világosabb már jóval a választások előtt! Tényleg van olyan, aki komolyan gondolta, hogy "mi tudjuk, hogyan kéne kezelni a válságot megszorítások nélkül, de nem mondjuk el bibibííí"??? Mert ellopják a programot a kommenisták???
Ennek az országnak a kétharmada arra szavazott, hogy a büdös komcsik takarodjanak. Mert ennyit kaptak a fidesztől programként. És ez bőven elég volt, hogy azt csinálhasson most velünk, 10milliónkkal, amit csak kis kényes kedve kíván -- közjogilag, gazdaságilag, alkotmányilag, médiailag, amit csak akartok. Fasza.

na4 2010.07.19. 23:16:29

@RaveAcE: Te mégis mit gondoltál? Azt, hogy néhány hónap alatt, néhány rendelettel pick pack el lehet majd takarítani azt a mocskot, amit a komcsik itthagytak? Ezt senki sem ígérte. Meg azt sem, hogy könnyű lesz. Inkább azokat kellene fikázni, akik miatt ide jutottunk, vagyis a vörösöket.

pokesz70 2010.07.19. 23:16:29

@RaveAcE:

Vegyétek már észre, hogy ez a "majd 4 év múlva megkapják a magukét" gondolat teljesen fals. Igen, eddíg így volt. De eddíg nem a kormány jelölte ki (9 évre!) a médiafőfelügyelőt, a választási bizottságot, nem delegáltak pártkatonákat az ÁSZ élére, az alkotmánybíróságba, nem dolgozott az ügyészség a kormánypárt kényekedvére, nem volt bólogatójános a Sándor-palotában és csak centik választanak el minket attól, hogy Járai legyen az MNB elnöke.
Ezalatt a 4 év alatt csak azok fogják látni, hogy mi is zajlik itt, akik a Washington Postot, a WSJ-t, a FT-t és hasonlókat is böngésznek néha. Velük meg nem lehet választást eldönteni.

morden2 2010.07.19. 23:19:06

A sajtó is képben van ám tegnap óta megy a szajkózás hogy bedölt a forint jujujuju, mi lesz velünk jujujuj:

Tények: EUR/HUF -0,54% (289,95) bedültünk jujujuj :DDDD

Scala 2010.07.19. 23:27:34

@Platon: Kérdésedre válaszolva, két dolog miatt miniszter Matolcsy:
1. alacsonyabb, mint OV
2. a számok nélküli közgazdaságtan, amely egy 42 éves jogász számára az egyetlen működő dolog.

axelczar 2010.07.19. 23:32:47

Igen, végülis az egyetlen megoldás az, ha az IMF-EU kartell hitelét vesszük fel. Ezért csatolták hozzánk az EU-t, hogy legyen új jótanuló, aki felveszi az ő hitelüket. Nehogymár máshonnan próbáljuk meg finanszírozni az - egyébként továbbra is agyament - költségeinket! Nehogymár hagyjuk, hogy az a kedves banki szféra ezt a lehetetlen, elképzelhetetlenül sok, megalázó 33%át visszaadja a profitjának, amiért ugye nem mi polgárok dolgoztunk meg! Nem! Teremtsük elő mi! Mi voltunk a hülyék, megérdemeljük, hogy rólunk húzzanak le még 2-3-4 bőrt. Szörnyű, hogy semmi ötlete nincs ennek a tanulatlan fityesznek, minthogy onnan vesz el lóvét ahol van, ahelyett, hogy a szupergazdag, banknyúzó népet sarcolná tovább.

Szerintem... gumicsirke. De cáfoljatok meg ;)

pokesz70 2010.07.19. 23:42:11

@axelczar:

Bocs, de ez nem a Piroska meg a farkas, ahol a gonosz kapzsi farkas csatázik az igazságos és hősies vadásszal. A bankadóval az a baj, hogy számítások szerint 0,5 százalékkal veti vissza a gazdaságot, ráadásul úgy, hogy a terhek egy jelentős részét visszahárítják az ügyfelekre (vagyis burkolt lakossági megszorítás). Igen, elvi szinten még igazad is lehetne, de a valóságban ez az intézkedés több kárt okoz a gazdaságnak, mint hasznot. Ráadásul ezt a pénzt lukak befoltozására használnák fel, tehát semmi előremutató (ááááá reform-) intézkedés nem kapcsolódna hozzá -- ez tetszik a legkevésbé az IMF-nek meg az EU-nak (akik szintén nem a vasorrú bába és a hétfejű sárkány).

Olyan jó lenne, ha választásokon csak felnőtt emberek szavazhatnának. Legalább egy olyan szűrőkérdés lehetne az íveken, hogy "Hisz-e Ön a Mikulásban?".

lehet más a handa-banda 2010.07.20. 00:00:53

Jójó de miről szól ez az írás? Mert ezt már tudtuk 1 vagy 4 éve is. Nem azért nyertek mert volt programjuk, hanem mert a másik oldal kiütötte magát, remélem ez így is fog maradni

pali923 2010.07.20. 00:03:01

@axelczar: A gonosz imf meg eu - ezzel védekezik most minden fideszfan. A tények azonban kicsit mások.
Az eu meg az imf sem feltétlen akar hitelt adni, az eu biztosan nem, és mi is csak készenléti hilelkeretet akarunk, mint a bajnaiék is. Csak azt szeretnék, ha nálunk sem lenne nagyobb a költségvetési hiány, mint amit az eu elvár, a bajnai-kormány aláírt, és ami benne van a költségvetési törvényben, vagyis 3%. Erre nem látnak biztosítékot. A bankadóra is azt mondták, hogy nem előremutató, rövidtávú, és nem szerkezeti átalakítás stb.
Ezekben sajnos igazuk van.
Lehet, hogy Matolcsy zsebében ott van a spanyolviasz, de most már tényleg elővehetné, és megmutathatná nekünk is (igen, azokra gondolok, akik megválasztották őket, a szavazók, az állampolgárok, a zemberek), hátha minket is érdekel. Én még nem halottam semmi konkrétumot arról, hogy hogyan is fogunk kimászni abból, amiben vagyunk.

nestrot10 2010.07.20. 05:32:50

gagyi kormány, csak a bebetonozás a hatalomba érdekli őket. Magyarország az NEM!

axelczar 2010.07.20. 05:34:29

@pokesz70: Azért azzal tudnék vitatkozni, hogy a nagy magyar politika nem mesehősökről szól-e... :) Pont az a gond, hogy már nem lehet komolyan venni őket. De! Nem tartom magam elvakult kormánypártinak, csak megadom az esélyt, hogy megpróbálják másképp csinálni. Valahol el kell kezdeni, és nem lehet elvárni, hogy ekkora "khm"-ból rövid idő alatt kristálypalotát építsenek. Valóban igazad van, a koncepció még finoman szólva sem körvonalazódik, de legalább próbálnak más utat keresni. Ha nem jön be, akkor marad a "jól bevált" szívás. De merjük már elhinni, hogy lehet másképp is. Az élet - és a gazdaság - nem olyan egyszerű, hogy csak egyféleképp lehet tovább. Igen, jó lenne ha végre előállnának az alternatívával, de én még bízom benne. Nem szeretem ezt a bankár-hozzáállást, hogy csak kiadáscsökkentéssel, vagy adóemeléssel lehet javítani az egyensúlyon. Nekem nem ezt tanították. És remélem néhány kormányközeli szakértő is tanult mást is a pénzügyen túl.

Azt pedig én is támogatnám, hogy szűrjük a szavazókat, csakhát a jelenlegi rendszerben finoman szólva elképzelhetetlen ez. A saját ötletem: minél nagyobb kor, annál kisebb súly (a fiatalok tovább szívják a hatásokat), illetve minél kisebb végzettség (ugyan ez nem túl objektív, de ez a legközelítőbb), annál kisebb súly a szavazásnál. De ez a mai világban tökéletesen kivitelezhetetlen, ahol ugyebár egyenlő mindenki... pedig...

nestrot10 2010.07.20. 05:34:29

Szigorú bírálatot fogalmazott meg Orbán Viktor miniszterelnökről a médiát érintő törvényjavaslatok miatt a Washington Post hétfői szerkesztőségi cikke. Az egyik legtekintélyesebb amerikai lap szerint ha Orbán gyengíti a demokratikus intézményeket, nemkívánatos személlyé válhat a nyugati fővárosokban.
A cikk szerint amikor első alkalommal volt miniszterelnök, Orbán nemkívánatos személlyé tette magát Washingtonban annak ellenére, hogy Magyarország a NATO-hoz tartozik. A Washington Post szerkesztőségi véleménye szerint ugyanis a Bush-kormányzat támadva érezte magát attól, hogy Orbán kiszolgálja a magyarországi szélsőjobbot, amelyre még mindig jellemző az 1930-as évek nacionalizmusa és az antiszemitizmus.

Bebes 2010.07.20. 05:34:29

@na4: "Inkább azokat kellene fikázni, akik miatt ide jutottunk, vagyis a vörösöket."

Én boldogan, jóízűn komcsizok akár az idők végezetéig, de az új kormánynak ne legyen már az a programja, hogy a komancsokra mutogat. Hónapokig sem.
Ugyanis abban a bizonyos 8 évben nem múlt úgy nap, hogy ne hallottuk volna: a Fidesz jobban csinálná. Elhittük neki, kétharmadosan.
Senki nem azt várta, hogy azonnal minden megvalósul, amit ígértek. Beérnénk annyival, ha látnánk, hogy elindulnak valamerre, ami biztató iránynak tűnik. Az országnak. De eddig csak körbe forogtak, a saját farkukat kergetve. Szavalatokon és nyilatkozatokon, szimbolikus gesztusokon túl a tettek mezején egyetlen jól kivehető irányt látni: hatalomkoncentrációt és a demokratikus fékek és ellensúlyok ezerrel való lebontását. Nagyon úgy tűnik, hogy ez volt az a program, amit az ellenzékiség sötét óráiban kidolgoztak, mert ez igen flottul megy, ehhez nem kellett idő és igényeltek hozzá türelmet. Viszont talán nem tévedek nagyot, hogy az ország népe nem éppen ettől várta a sorsa jobbrafordulását és nem erre adtuk a kétharmadot.

lehet más a handa-banda 2010.07.20. 05:34:30

@pali923: Ezt a 3%-ot komolyan gondoltad? Hány európai ország fogja elérni ezt a hiánycélt? 5-6% már nagyon jónak számít a mostani mezőnyben

imi_imi 2010.07.20. 05:34:30

@morden2:

pár tény. De ezek tényleg tények. Sajnálom, hogy lefagyasztják a sok szmájlit az arcodról.

--------------------------------------------

"A forint a péntek esti árfolyamához képest 2,5 százalékkal gyengébben nyitott, ilyen mértékű leértékelődésre nyitáskor soha nem volt még példa."

---------------------------------------------

"Padlóra küldte a forintot az IMF és az EU magyarországi tárgyalásainak eredménytelensége. A forint már a múlt hét közepe óta gyengült a nézetkülönbségekről megjelent hírek hatására, a tárgyalások idő előtti megszakadásása aztán végképp kiengedte a szellemet a palackból. Míg az euró péntek délután még 282 forintnál, a hét közepén pedig 278 forintnál járt, addig hétfőn szabadesésbe kezdett: nap végére 291,43-nál állt meg, de a kamatdöntést követően a 292 feletti szintet is megjárta. Ilyen gyenge egy éve nem volt a hazai fizetőeszköz, még a Kósa-Szijjártó féle államcsőd bejelentés is csak 290-ig tudta rontani az árfolyamot."

-----------------------------------

"300-ig nincs ellenállás

Az egyébként igen erős, már háromszor fordulatot hozó 290 forintos szint fölé hajtották az árfolyamot a forint ellenében spekuláló kereskedők. Azon túl, hogy 2009 április óta nem ért ilyen keveset pénzünk, ez azért kimondottan rossz hír, mert technikai megközelítést használva egészen a 300 forintos régióig, a 61,8%-os Fibonacci szintig nem találunk ellenállást a múltbeli adatok alapján. Így a jelek a forint további leértékelődése irányába mutatnak."

----------------------------------

"A forint euróval szembeni árfolyama már 10 egységgel tartózkodik pénteki záróértéke felett, miután a reggeli kereskedésben óriásit gyengült a hazai fizetőeszköz a szombati események - az EU-IMF-delegáció idő előtti távozásának - hatására. ."

-----------------------------------

"Az ideges és konkrétumokat váró befektetők ugyanis aggódva figyelik, hogy Magyarország - a nemzetközi hitelcsomag által nyújtott - biztonsági háló nélkül marad."

------------------------------------

"A BUX is kapott egy nagy pofont

A hétvégi események hatására jelentős mínuszban indult a hétfői kereskedés hazánkban. A kezdeti pánik hangulat a nap folyamán valamelyest csillapodott, de a BUX így is átlag feletti 24.2 milliárd forintos forgalommal 2.9%-os mínuszban zárta a napot, mellyel nem meglepő módon a régió legrosszabb teljesítményét mutatta. A vezető papírok közül az OTP 5.6, a Mol 2.9, az Mtelekom 1.6, a Richter 1.1%-ot esett."

stratez 2010.07.20. 05:34:30

Hogy a Fidesznek milyen tervei vannak, milyenek nincsenek, az majd elválik, az már most biztos, hogy annál jobbak vannak, mint az elmúlt 8 évben voltak. Hogy néhány hülye blogger viszont miből gondolja, hogy ő ért a kormányzáshoz, az az igazi rejtély, kivéve, ha a Jókai utcában van a rejtély megfejtése.

AnnaKarenina 2010.07.20. 05:34:30

Ha visszaemlékeztek a Krizsó Szilvia - OV interjúra, ahol sok mindenről kérdezte, a legtöbb dologban a "hogyan" kérdésre azt válaszolta, mert akarjuk, vagy akarni kell. Ez már akkor sem tűnt nagyon hihető elképzelésnek. Most módosul a mondás: a nagy akarásnak nyögés lesz a vége.
És azt is szeretném üzenni a Fidesz-fanoknak, hogy senkit nem érdekelne, hogy ki kormányoz, ha azt lehetne látni, hogy elindulnak a dolgok valamerre, a kommunikáció arról szólna, hogy így és így lesz és ehhez keresné a nagy nemzeti együttműködést. Helyette kijelentik, hogy nemzeti együttműködés van, ha ti is azt akarjátok, amit mi.
Ez a nagy akarás munkál az EU és az IMF vonatkozásában is, már el is nevezték gazdasági szabadságharcnak, ami röhejes. Az EU-hoz népszavazással csatlakoztunk, az IMF lehetővé teszi a befektetők bizalmának fenntartását, de erre ők az ország nevében mondanak nemet.
Nagyobb hiányt csak nagyobb hitelből lehetne megfinanszíroztatni, kell ez nekünk? Mi a garancia, hogy a nagyobb hiány megfinanszírozása megtérülne? Csak ezeket kéri számon az EU és az IMF is.

Seregbontó 2010.07.20. 05:34:30

Na ja, bedőltünk. Keményen. A EUR/Ft árfolyam 290 körül mozog. Higgyétek el ez csak a kezdet. Hamarosan megnyugodnak a piacok, és lejjebb megy. Ahogy azt a Kósa-Szijjártó eset után tette. Ha valaki emlékszik még, akkor is nagy patáliát csapott a sajtó, világvégét vízionáltak az elemzők, és mitörtént? Semmi.
Na, pontosan ugyanez a helyzet most is. Megoldás: nem parázni, várni kell. Pár napot, egy-két hetet.
Matolcsy közölte, hogy a hiányt nem engedik 3,8% fölé, és ezt valószínűleg komolyan is gondolja. A bankadó pont azért 200 milliárd és nem kevesebb, mert így a hiánycélt IS lehet tartani, ÉS lesz mozgástere a kormánynak pl. gazdaságélénkítésre.

Naná, hogy ez a bankoknak nem tetszik. Végre jól megvágják őket is. Húsz éven keresztül gyakorlatilag kizsákmányolták a magyar társadalmat, a válság idején messze magasabb profitra tettek szert mint a régió más országaiban (úgy, hogy közben a többi hazai ágazat döglődött), plusz még olyan máshol nem létező kedvezményeket is kaptak, mint az egyoldalú szerződésmódosítás lehetősége (Róna Pétert ajánlanám mindenki figyelmébe).
Rájuk eddig nem vonatkozott a közös teherviselés. Hát ezután fog, ennyi.

Érdekes, hogy ezeknek a bankoknak az elemzőit egyáltalán megszólaltatja magára valamit is adó gazdasági média. Ezek a "közgazdászok" és "elemzők" csak és kizárólag a saját bankjuk érdekeit védik. A legkevésbé sem függetlenek, még kevésbé objektívek. Nyomják a dumát, amit a szájukba adnak a főnökeik. És persze ismét világvégét vízionálnak.

Es még valami: mi köze az IMF-nek vagy az EU-nak ahhoz, hogy a magyar kormány milyen eszközöket használ a hiánycél elérése érdekében? Mi köze hozzá, hogy mekkora adót vet ki a bankokra, vagy hogy mennyivel csökkenti a jegybank-elnök fizetését (nekem ne mondja senki, hogy két millából nem lehet tisztességgel megélni). Érdekes, hogy még senki nem tette fel a kérdést a sajtóban, (vagy csak az én figyelmemet kerülte el), hogy miért foglalkozik ez a két szervezet ennyit ezekkel a kérdésekkel, mikor elvileg ez a magyar kormány hatásköre.
Őket tudtommal csak az kellene hogy érdekelje, hogy meglesz-e a hiánycél vagy nem.

Úgy tűnik az IMF nagyon nem szeretné, ha a magyar kormány precedenst teremtene, és más országok is elkezdenék jelentősen megadóztatni a bankokat, azaz (mivel a legtöbb bank mulitnacionális cégként működik) a nemzetközi tőkét. A nemzetközi tőkének az jó ha a kormányok, (ha gáz van) a hazai vállalatokat, a munkavállalókat adóztatják jobban, nem a multikat és főleg nem a multinacionális pénzvilágot. Ennek érdekében gátlástalanul kihasználják jelentős lobbierejüket, ahogy azt most is láthattuk. Az IMF az ő képviselőjük, zsebükben vannak az EU bürokratái, és Simor is az ő emberük (az MSZP meg a volt SZDSZ pedig úgy is mondhatnánk, az ötödik hadoszlopuk volt Magyarországon az elmúlt húsz évben).

Summa summarum, a kormány jó úton halad, ha rövidtávon nem is, de hosszútávon mindenképp előnyös, ha nem fekszünk le az IMF-nek. Tartani kell a hiánycélt, mese nincs, de fontos, hogy magunk válasszuk meg, milyen eszközökkel tesszük ezt.

Kalimera 2010.07.20. 05:34:30

Az IMF & EU megállapodás az Orbán bulla titkos záradéka miatt maradt el:

Esküszünk!
A gazdasági programunk titkát minden körülmények között megőrizzük.
Semmiképpen sem kerülhet a komenisták kezébe.

mizrolist 2010.07.20. 05:34:30

@morden2: az az euró pénteken záráskor 280 forint volt. Ma reggel 289 forinton nyitott. Ez testvérek között is 3% mínusz úgy, hogy még el sem kezdődött a nap... és aztán éves mélyponton, 292 forinton is járt az euró.
De ez ne zavarjon véletlenül sem.

tcom 2010.07.20. 05:34:30

Természetesen megint rövidtávú politikai haszon miatt alakul így a helyzet. Az önkormányzati választásokon meg kell nyerni Budapestet. Ez a végső döfés hiányzik a baloldalra.

Másrészt ha az IMF/EU nem enged, akkor nem lesz 16% adókulcs, lesz viszont megszorítás. Gyakorlatilag kiderül, hogy némi színpadi produkció ellenére a Bajnai féle gazdaságpolitika folytatódik. Ráadásul szó sincs a strukturális reformokról pl. az egészségügyben. Mert ez elbocsátással, szolgáltatások kiszervezésével, és fizetős szolgáltatások bevezetésével járna.

Az EU/IMF valamiféle eu-konform tervekre, programokra számított. De azok nincsenek.

Negyedrészt elemi haszna lenne a Fidesznek az egyenes beszéd, hogy elfogadják a nyugat igényeit, mert azok egybevágnak MAGYARORSZÁG érdekeivel. Kisebb hiány, stabilabb gazdaság, 2014-ben EURO!!!!
Ha Orbánék felülkerekednének végre rövidtávú érdekeiken, akkor ebben is gondolkodhatnának. Egy 2014-es euro bevezetés a rendszerváltozás legnagyobb cselekedete lenne. A tragédia, hogy a Fidesz mostani célközönsége szavazóbázisa (inaktívak, minimálbéresek, munkanélküliek, diákok stb.) rosszul járna az euro bevezetésével, mint ahogy a spórolós állammal is.

Ami elképesztő, hogy az állampolgárok szociális helyzetére oly érzékeny Fidesz ilyen helyzetbe hozza hitelesek százezreit. A mai gyenge mentegetőzés a hiteltelen Matolcsyval rontott a helyzeten. Ha "sikerül" még hetekig fenntartani ezt a helyzetet, akkor a maradék 8 millió állampolgár is megérzi a gyenge forint hátrányait.

SzaGyu 2010.07.20. 07:08:26

Az ötlet és az értelmes gondolat között igen nagy a különbség. Sajnos, Orbán-nak és a FIDESZ-nek csak ötletei vannak de azok sem mindig kivitelezhetőek.
Azt régen tudjuk, hogy a mai miniszterelnök igencsak gazdag ötletekben. 4 évig már kormányoztak és akkor is bebizonyosodott, hogy nem képes értelmes és kivitelezhető gazdaságpolitikát megvalósítani.
Tudtuk jól, hogy nem lesz belőle most sem megfelelő miniszterelnök, de jobb híján rászavaztunk.
Szerintem ezt a 4 évet valahogy kihúzza és a következő kormánypárt az a JOBBIK lesz. Persze csak akkor, ha addig nem darabolja fel a FIDESZ. Mert a szalámi szeleteléshez ért a FIDESZ vezére, ha a gazdaságpolitikához nem is. Azért vannak helyettesei, hogy ne Ő vigye el majd a balhét és legyen kire mutogatnia. Az egész stáb olyan mint akiket összehordott a tavaszi szél. Most jön a 2 hónapos nyári szünet, utána pedig a sok félrevezető szöveg és manőver. A töredéke sem fog megvalósulni annak, amit ígértek. Annak idején mindenre (feleslegesen) reagáltak: Azonnal megszüntetjük, leállítjuk, eltöröljük...
Mi valósult meg a sok azonnaliból? Semmi!
Vissza állítottak 5 kis vasúti szakaszt, de nem olvassa senki a fejükre, hogy és a többi?
No hát ez a "Nesze semmi fogd meg jól" politika a FIDESZ politikája és a sok elvakult FIDESZ-es nem kéri számon. Nem elég csak azt kiabálni: VIKTOR, VIKTOR, ..."

borkostolo2 2010.07.20. 07:09:51

És képzeld. ezeknél már csak a bolsik meg a szadesz volt fényévekkel rosszabb!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.20. 07:09:43

Nem tudom te melyik ország híradóját nézted eddig, de szerintem meg ugyan nem megalapozott a véleményed. Nem is igazán indokolod.

"Úgy tudtuk, azt lehetett hallani, hogy készülnek, sőt: hogy készen állnak a kormányzásra. Hogy a fiókok tele vannak kidolgozott tervekkel és nagyszerű, nemzetépítő stratégiákkal."

Mintha éppen arról panaszkodtak volna az ellenzéki képviselők, hogy túl gyors a tempó és lassítást szeretnének. Már eddig is olyan - és nagyon jó!!!! - törvényeket fogadtak el, mint az elmúlt 20 évben soha.

Az IMF meg elég érdekesen viselkedik, hogy úgy mondjam.

Az előző kormány felvett 25,1 milliárd dolláros hitelkeretet, de vissza nem fizette, azt a mostaninak kellene. Idén pár hónap alatt elköltötték az egész évre tervezett teljes hiányt, de valahogy őket ezért ugyan nem zargatta az IMF.

Aztán meg az is érdekes, hogy egyfelől a költségvetési hiány mérséklését kéri számon az IMF a kormányon másfelől nem fogadja el a bankadót. Mintha itt lenne egy csöpp ellentmondás.
Kire vessenek ki újabb adóakat a bankok helyett, a koldusokra?

Teljes mértékben megalapozatlannak tartom a véleményed.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.20. 07:09:56

Nem tudom te melyik ország híradóját nézted eddig, de szerintem meg ugyan nem megalapozott a véleményed. Nem is igazán indokolod.

"Úgy tudtuk, azt lehetett hallani, hogy készülnek, sőt: hogy készen állnak a kormányzásra. Hogy a fiókok tele vannak kidolgozott tervekkel és nagyszerű, nemzetépítő stratégiákkal."

Mintha éppen arról panaszkodtak volna az ellenzéki képviselők, hogy túl gyors a tempó és lassítást szeretnének. Már eddig is olyan - és nagyon jó!!!! - törvényeket fogadtak el, mint az elmúlt 20 évben soha.

Az IMF meg elég érdekesen viselkedik, hogy úgy mondjam.

Az előző kormány felvett 25,1 milliárd dolláros hitelkeretet, de vissza nem fizette, azt a mostaninak kellene. Idén pár hónap alatt elköltötték az egész évre tervezett teljes hiányt, de valahogy őket ezért ugyan nem zargatta az IMF.

Aztán meg az is érdekes, hogy egyfelől a költségvetési hiány mérséklését kéri számon az IMF a kormányon másfelől nem fogadja el a bankadót. Mintha itt lenne egy csöpp ellentmondás.
Kire vessenek ki újabb adóakat a bankok helyett, a koldusokra?

Teljes mértékben megalapozatlannak tartom a véleményed.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.20. 07:19:05

@axelczar:

Ha már korlátozni akarod a választójogot, akkor nem tartom jó ötletnek az életkort. A fiatalok ugyan valóban tovább élvezik a hatásokat, de az idősebbek tapasztaltabbak és ezért bölcsebbek. Ez a tapasztalat pedig fontos.

Egy 18-20 évesek által eldöntött világ bizonyára roppant érdekes és izgalmas lenne, de szerintem elég hamar, elég sokan sírnák vissza a korábbi választási rendszert.

Az iskolázottság meg pláne nem jó. Az iskolákban észt nem osztanak.

Ha már súlyozni szeretnéd a szavazatokat, akkor én azt a befizetett SZJA arányában javasolnám.
Hogy azok dönthessenek jobban a közpénzek eldöntéséről, akik megtermelik azt.

Nem mellesleg az az adófizetési morálnak is jót tenne, megbecsültebbek lennének az adófizetők.

Scala 2010.07.20. 07:19:26

de vajon:
a) azt sem tudják, hogy mit csinélnak / kellene csinálni
vagy
b) szerintük ezt kell csinálni?

A gonosz EU és IMF meg a Jobbik programja...

Azért a - szzintén törpe - Bajnaiból ne csináljunk szentet!

Húsleves 2010.07.20. 07:21:25

Elgondolkoztam az ilyen és hasonló írások alapján a kormány dilettantizmusáról, és mélyen magamba szálltam, hogy ilyenekre szavaztam, akik az emberek helyett a bankokat akarják inkább megadóztatni. Felháborító! Az MSZP-re fogok szavazni, mert ingyenes lesz a BKV!

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.07.20. 07:43:17

Elmúlt 24 óra | Korábbi hírek

* Elásta magát a magyar kormány - Bedőlt a forint, 214-nél a frank
* Orbán-csomag: az OTP bukhat a legnagyobbat
* Óriási zuhanás a magyar tőzsdén
* OTP részvény elemzés - minden adott egy kiadós eséshez
* CNBC: Magyarország a következő bedőlés előtt álló ország
* Külföldön leírták Magyarországot
* Rosszabb a helyzet, mint eddig gondolták
* BÉT: világvége elnapolva
* Orbánék hazavághatják egész Közép-Európát
* Simorékon a világ szeme
* Újra Magyarországon a CNBC
* IMF-ügy: Brutális kritika a kormánynak - Durva kamatemelés jöhet

szárny 2010.07.20. 07:44:43

@Húsleves: Csatlakozom! Éljen a szatócsdemokrácia!
Figyu! esetleg szervezzünk társadalmi munkában egy antifasiszta melegfelvonulást is!
Akkor tutira fölvesznek a Fanatikus Szocialisták (FaSzok) közé, és még talán együtt bliccelhetünk a földalattin Gyurcsánnyal...

De most komolyan: a föntebbi úgynevezett hozzászólók melyik országból jöttek szerintetek?

stars7726 2010.07.20. 07:53:32

@Rokkanthelyen állt Orbán kisbusza,mert agyirokkant:

óriási várfelújítás,furcsa pályázattal.

ez kimaradt.mert most nekünk erre van szükségünk.tragédia amit ezek művelnek.

nestrot10 2010.07.20. 08:44:00

@szárny: szégyelled mi, hogy Orbánt ennyire lenézik, nem kívánatos személynem veszik a más országok vezetői...semmibe veszik...ez szégyen nekünk is nemcsak a beteg Fidesz nyalóknak:)

gumimacsek 2010.07.20. 08:45:40

@stars7726: nem, ez még nem az igazi tragédia...
az majd ősszel jön, amikor a megvezetett birkák tömege odaadja nekik játszótérül az önkormányzatokat is :-(

hercegnö 2010.07.20. 08:48:48

@Rokkanthelyen állt Orbán kisbusza,mert agyirokkant: @Húsleves:
azért ne ess túlzásokba.
Európai Demokrata Párt kell ide

pali923 2010.07.20. 08:51:42

@lehet más a handa-banda: Ebben igazad van, csak nem mindegy, hogy a hiány miért akkora. A legtöbb (eddig jól teljesítő) országban a válság miatt hozott mentőcsomagok miatt szaladt el a hiány, nálunk meg a napi folyó működés miatt is nagyobb, válságcsomag meg így szóba sem jöhet.
Meg talán az sem mindegy, hogy mondjuk az angol gazdaság fizeti az adókat, vagy a magyar...

dekás dezső 2010.07.20. 08:53:02

jajj édes jó Istenem mi lesz most velünk, jajj-jajj segíts rajtunk. pedig mi úgy bíztunk bennük, de most tényleg nagy a veszedelem, nagy a szerencsétlenség.

csorsza 2010.07.20. 09:03:26

Nyilván fogalmuk sincs róla, hogyan kell korményozni.
Hiszen kormányozni - és jól kormányozni! - csakis az MSZP/SZDSZ tud ebben az országban.
Te szegény, szerencsétlen kis izéke...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2010.07.20. 09:22:02

Igazságot és észt oszt
Michael Knight "
és a kommenteket meg moderálja...

jáj de szánalmas...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.07.20. 09:22:02

Gyenge poszt, amely baloldalon általánosan elterjedt közhelyeket pufogtat, ahelyett, hogy vitát nyitna egy-egy konkrét intézkedés ésszerűségéről.

Az IMF legnagyobb baja a bankadó, mert a banklobbi elérte náluk, h ez ügyben kardoskodjon.

Ennyi. Te, kedves posztoló, inkább megszorításpárti vagy? Szted az kevésbé veti vissza a GDP-t, mint ez az egyedi extraadó?

Orbán csatát indított el azért, h a spekulatív pénztőke helyett a termelő tőkét helyezze előtérbe. Ez persze nem tetszik egyes köröknek, de ettől még neki van igaza, ez lehet a kiút.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2010.07.20. 09:22:03

az azért eléggé durva, hogy azok visítanak leghangosabban akik a fécába nyomták az országot
emlékezzunk már egy kicsit csessze meg
több ezer milliárdos adósságot halmoztak fel a szocik
aztán ellavíroztak az államcsődig
jött az imf
csináltak 4-vagy 5 megszorító programot, de egy petákkal sem loptak kevesebbet.
csináltak egy kamu költségvetést ami jól látszik, hogy tarthatatlan (ezt a fidesz mondja X hónapja, de csak röhögnek és fröcsögnek)
erre idejön az imf és az eu és követeli, hogy az eü-től és közösségi közlekedéstől vegyenek el még több pénzt.

hát a nagy büdös bránert.

csak ezeket ne 2010.07.20. 09:42:47

Legyunk halasak az IMF/EU parosnak hogy megvedenek minket magunktol!
Napnal is vilagosabb, hogy az onkormanyzati valasztasokrol szol az egesz szindarab. Szerencsere ez a "most fel evig meg nem csinalhatunk semmi erdemit, kulonben elbukjuk az onkormanyzatit" duma nem hatja meg az EU-t! Ezert viktatorek vagy elojonnek a farbaval most, vagy bucsut inthetnek a hiteleknek. Remelem mindannyiunk erdekeben, hogy az elobbit valasztjak. De ismerve oket az utobbit fogjak.

avionics 2010.07.20. 11:17:18

Mihály, annyi minden hasznosat csinálhatnál. Miért alázod magad napról napra? Eddig benéztem az Indexre párszor egy nap, de ha mindig az agymenéseidet kell itt látni azt hiszem nem folytatom ezt a mazohizmust... :) Ha mindenáron írni akarsz valamiről, itt egy tipp: Bolgár úr könyvét ingyen osztogatják ezerszámra a pénzünkből Pekingben.

morden2 2010.07.20. 11:18:35

Euro: 0,09% (289,70) jajaja be bedőlt a forint jajajaja gyorsan cikkezünk róla egyet kettőt hármat hátha meglesz a 317 forintos euro mert volt annyi is!!!

Én még emlékszek arra amikor valaki az amcsi tőzsdén elcseszett valamit és jó nagy minuszt produkált jött az összes szakértő és a görög válságra fogta, az egyszerű elgépelést :D szerintem a "pénzügyi szakembereket" szinte semmi nem különbözteti meg a laikusoktól, ugyan úgy az ilyen semmilyen "gazdasági" cikkek alapján rettegnek mint az egyszerű laikus....

Lasombra 2010.07.20. 11:20:50

kedves agyamputált fideszkatonák! a bankadót szerintetek nem a zemberek fizetik meg?! mit gondoltok, a banknak honnét van pénze? a fáról szedik? a legyek hordják össze?

mondjuk vmi összefüggést látok.
csak azok hihetik azt, hogy a bankok nem fogják továbbhárítani a zemberekre a plusz kiadást, akik biankó hatalmat adtak egy pártnak a nagy semmi ígérgetésre, hogy jobb lesz, több pénz lesz, kevesebb megszorítás, boldogabb nép., ingyen HBO stb.

ahogy múlik az idő egyre több embernek esik le, hogy hülye helyre ikszelt. hamar el fog fogyni ez a bázis. (ami ugye köztudottan nem a szavazók 53%-a, hanem az Ország kétharmada!! :)

Lasombra 2010.07.20. 11:28:53

a Fidesz bedönti a forintot - hisz a szocik romba döntötték az országot
a Fidesz saját embereivel bástyázza be az állami vállalatokat - hisz a szocik romba döntötték az országot
a Fidesz a független állami szervek élére is - sokszor dilettáns - pártkatonákat tesz - hisz a szocik romba döntötték az országot
a Fidesz Országgyűlési, sajtó, televíziós és egyéb kommunikációs megnyilvánulásai is erősen arrogánsak - hisz a szocik romba döntötték az országot
az ország miniszterelnöke nyaral, miközben úszik az ország, a Parlamentben nem lehet kérdést intézni hozzá, mert a kínos ügyeket továbblöki, hisz ő egy szimbólum, operatív ügyekkel nem foglalkozik - hisz a szocik romba döntötték az országot
az offshore lovagok rosszak, kivéve, ha fideszes offshore lovagok - hisz a szocik romba döntötték az országot
stb.stb.

meddig óhajtjátok folytatni ezt a remek érvelést?

pokesz70 2010.07.20. 11:31:56

@malacz69【ツ】rettegéselemző:

Kedves malacz! Én nagyon boldog lennék, ha tudnánk valódi érvek mentén vitázni egymással a konkrét intézkedésekről. Melyikkel kezdjük? Komolyan

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.07.20. 12:06:45

@Lasombra:

"a bankadót szerintetek nem a zemberek fizetik meg?"

Nem. Pontosabban nem feltétlen, ugyanis a bankok 300 milliárd nyereséget produkáltak 2009-ben, tehát abból bőven fizethetnek 200 milliárdot.

Valamilyen szinten nyilván próbálják majd átterhelni, de 200 milliárdot nem fognak. Nagy a verseny, ezért aki a nyeresége terhére finanszírozza majd az adóját, az versenyelőnybe kerülhet.

Idén 200 milliárd, jövőre 100 milliárd, utána esetleg szinte nulla. Az okos bank elszipkázza majd az ügyfeleket azoktól, akik továbbterhelik az ügyfelekre, vagy kivonulnak az országból.

A bankadó kikényszerít egy új versenyt a bankok között az ügyfelekért, kavics az állóvízben.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.07.20. 12:07:54

@pokesz70:

Tessék, az én kérdéseim ezek:
malacnews.freeblog.hu/archives/2010/07/19/Ostobasag_vagy_fuggetlensegi_harc/

Nekem ez a kiindulópont, nem a vagdalkozás, h de a forint már 290...
...pláne azért is, mert az exportőröknek meg nem is olyan rossz most ez a helyzet.

"Beledöglünk az erős forintba" - mondta gyurcsány.
Emlékszel?

Valójában a forint kb. 275 és 280 között van a helyén. Más kérdés, h a hibás gazdaságpolitika (beleértve a PSZÁF legyengítését) miatt sok-sok ember adósította el magát devizában. Ez a szocialisták felelőssége. Az ő kormányzásuk alatt mentek át a lakáscélú hitelek forintból euróba és főleg svájci frankba.
Hány olyan devizahiteles van, aki 2003. előtt adósodott el?

Azt mondja az IMF, h a bankadó megfogja a GDP-t. De mi közük a GDP-hez?
Nekik csak a hiánycél teljesülésének kéne fontosnak lenni. Azt, h miből, mindegy.

Most szerkezeti reformokat reklamálnak. De miért nem tették ezt Bajnaival, gyurcsánnyal? Egyértelműen látszik, h az IMF politizál, a FT is mindig elfogult volt a balliberális oldallal.

Olvasd el:
www.magyarhirlap.hu/belfold/rosenbergek.html

Csatmar (törölt) 2010.07.20. 12:21:55

"Mondjuk az előző kormány intézkedéseit se bírálták érdemben, érvekkel és elvek mentén"

Na valahol itt baszhatták el nagyon a dolgokat.
Amikor beindult ez az egész válság-lavina, akkor kellett volna félretenni a politikai nézeteltéréseket, és közösen tenni valamit az országért.
De erre nem volt hajlandó sem az MSZP-SZDSZ koalíció (tehát se nem közeledtek a Fideszhez, se nem akartak le mondani), és a Fidesz is csak ujjal mutogatott a többiekre, ahelyett, hogy azt mondta volna, hogy ezt ti csesztétek el, de közösen fogjuk rendbe hozni.
Ha konszenzusra jutottak volna, higgyétek el, nem érintett volna minket ilyen keményen a válság.
A Bajnai kormány is csak egy-két megszorítással megfogta az országot a lejtőn, de érdemben nem túl sok mindent tett le az asztalra. Ez van, átadták a stafétabotot az Orbán-kormánynak, akinek újabb szerkezeti átalakításokat kellene véghez vinnie, esetleg újabb megszorításokat kellene életbe léptetnie, de inkább vár az önkormányzati választásokig, és addig is tojnak az emberekre.

Miért nem tudnak egyszerűen őszintén politizálni, miért nem mondják azt, hogy ennyi van, ennyiből kell kijönni. Miért nem kezdenek valamit a korrupcióval? Legyen minden nyilvános a neten! Hol marad az elszámoltatás?

MSZP = Fidesz - pálinka
Sza...háziak

hodara 2010.07.20. 15:21:37

@mizrolist: Hazudsz öcsém!!!!!!!!!!!!!!!!Pénteken este az euró 282,47-volt

hodara 2010.07.20. 15:34:14

Itt többekkel vitatkoztam az előző posztban.Én azt mondtam 6-7 forintot fog gyengülni a forint.Leharapták a fejemet,hogy majd meglátom,bedől,sokkal több lesz.Hát nem igazam lett?Jó nem 6-7 hanem 7-8.De továbbra is úgy látom jó döntés volt.Hazamentek egy kis nyomásgyakorlás.Csütörtökön megszavazzák a bankadót és a Simor fizetésének csökkentését!
Utánna visszajönnek de külön külön,mert gazdasági szakemberek azt mondtták.Az IMF megállapodott volna az EU volt a problémás.Tehát 1 jön az IMF megállapodnak(mert a bankadó már nem vita tárgya mert addigra megszavazzák).Utánna jön az EU neki meg már nem lesz választási lehetősége.
Mindenesetre ez a verzió jobb volt mint a 200mld megszoritás az embereken.Persze lehet leépíteni meg kell is de akkor ha tudnak nekik adni másik munkahelyet.
Mennyivel könnyebb lett volna ennél ha azt mondják elküldünk 20000 embert a közszférából,MÁV-tól,BKV-tól.

hodara 2010.07.20. 15:44:14

Ja és tényleg nem adnak az Orbán szavára.Ma úgy erősödik a forint,hogy rossz a világon a befektetői hangulat(tehát gyengülnie kellene)Csak azért mert az Orbán megszólalt.
Értem én,hogy ez sokatoknak nem tetszik.De nekünk igen.
Ez a tárgyalás SOKAK szemében nem,hogy nem kudarc hanem siker.Végre van kormányunk aki nem csak odatartja a seggét.
Ajánlom mindenki figyelmébe,hogy Róna Péter aki nem kimondottan jobboldali közgazdász.Magyarország ilyen rossz állapotáért Simor és az MSZP a legfőbb felelős.

hodara 2010.07.20. 15:55:59

@Csatmar: Szerkezeti átalakításokat(leépítéseket) miért nem vártak el a Bajnai kormánytól most meg egy 1 hónapja felálló kormánytól meg igen.
Amúgy meg 1 hónap alatt szerkezeti átalakításnak a parlamenti létszám felére csökkentés és az önkormányzati képviselők létszámának felére csökkentése azért 1 hónap alatt nem elhanyagolható.Vasuti dolgozóknál okosan a nyugdíjasok pozicióit nem töltik be,így könnyebb lesz átalakítani és talán kevesebb embert kell elküldeni.Vagy csak vezetőket.Ezek ennyi idő alatt jelentős dolgok.Szerintem

mizrolist 2010.07.20. 16:04:30

@hodara: szombat délelőtt 11-kor néztem az xe.com-on, és ott 280,559 HUF volt egy euró.

hodara 2010.07.20. 16:08:47

@mizrolist: én meg este mert éppen erről vitatkoztunk.Én a privátbankáron.De már 288 alatt van.Holott ma gyengülnie kellett volna.

hodara 2010.07.20. 16:12:30

@mizrolist: "Hazudsz öcsém!!!!!!!!!!!!!!!"
Akkor ezért elnézéstAzt hittem olyan vagy mint az INDEX kiemelte az előző heti legerősebbet meg a tegnapi leggyengébbet és azt mondták ennyit gyengült a forint.
A frankhoz(219)-hoz képest erősödött most 213

morden2 2010.07.20. 22:59:03

@hodara: pedig olyan mizrolist, olvasd el fentebb a kommentjeit ...

@imi_imi: EURO/HUF: 1,32% (286,13) bedölt keményen a huf, remélem holnap 10x ekkorát fog bedölni :D
olvasgad csak a "hozzértő" "szakemberek" cikkeit én meg elleszek a tényekkel...
süti beállítások módosítása