Nem a jobb helyek egyike

2010.11.17. 08:33

Talán igaza van Török Gábornak: ez még mindig a demokrácia, hiszen amíg választások vannak és egy ilyen poszt megírható, addig nem beszélhetünk diktatúráról. Ez azonban már nem az a minőségű demokrácia, amiben jól érzem magam.

A Magyar Köztársaságban lehet személyre szabottan, a személyes karrierekhez vagy üzleti érdekekhez igazodva törvényt - mit törvény: akár alkotmányt is - módosítani, noha a szavak szintjén a magánérdek többé nem írhatja felül a közérdeket.

A Magyar Köztársaságban ha egy törvényjavaslat alkotmányellenes, akkor nem a törvényjavaslatot dolgozzák át, hanem az Alkotmányt. Az alaptörvényünket tulajdonképpen egy gumiszabálynak vagy egy jogalkotási puffernek tekinti a kormányzó hatalom.

A Magyar Köztársaságban a civilizált világ jogi normáival szembemenve lehet visszamenőleges hatállyal törvényt hozni, öt évre visszamenőleg extraadót kivetni - mindezt ráadásul az Alkotmányban rögzített módon -, miközben a Jogalkotási törvény tervezete tételesen tartalmazza a visszamenőleges hatály tilalmát.

A Magyar Köztársaságban a kormány rendszeresen semmibe veszi a jogalkotásra előírt törvényi határidőket, és országgyűlési képviselőkkel - kvázi strómanokkal - nyújttat be törvényjavaslatokat, csak hogy kikerülje a jogalkotás nyilvánosságára, átláthatóságára és a társadalmi részvételre vonatkozó törvényi előírásokat.

A Magyar Köztársaságban a kormány - az ártatlanság vélelmének alkotmányos elvét semmibe véve, bizonyítékok, bizonyítási eljárás és jogerős ítélet nélkül - határozatban nyilváníthat vétkesnek és károkozónak egy magántulajdonú gazdasági társaságot.

A Magyar Köztársaságban az Alkotmánybíróság bizonyos esetekben nem védheti az államtól a személyes tulajdonhoz való jogot - vagyis az állam azt és akkor vesz el, illetve rekvirál a polgáraitól, amit és amikor csak akar. Mindez mostantól pusztán technika kérdése.

A Magyar Köztársaságban az állam nem az öngondoskodásra neveli polgárait, hanem - mint a Kék fényben az egyszeri csaló - az emberek tudatlanságát, vagy mondjuk úgy: butaságát kihasználva, hamis érvekkel, vagy egészen egyszerűen hazugsággal, igen, hazugsággal csalja ki a polgárai megtakarításait. Jobb helyeken az ilyesmit börtönnel büntetik. A Magyar Köztársaság sajnos nem jobb hely.

A Magyar Köztársaságban a köztársasági elnök a kormány részének hiszi magát és ennek megfelelően is viselkedik.

A Magyar Köztársaságban szarházi parlamenti képviselők nyíltan zsidózhatnak az utcán, kötelet tehetnek Károlyi Mihály szobrának nyakába, fellépésükkel nyíltan fenyegethetnek egy felekezet tagjait.

Soroljam még?

Talán igaza van Török Gábornak: ez még mindig a demokrácia. Amíg választások vannak és amíg egy ilyen poszt megírható, nem beszélhetünk diktatúráról. Ez azonban nem az a minőségű demokrácia, amiben komfortosan - vagyis biztonságban, jól és szabadnak - tudom érezni magam.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr542454157

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tegyünk egy próbát! 2010.11.17. 20:09:36

A hír: Szalai Annamária: Új fejezet jön a médiában. Egy mondatban: Orbán egy Ödipusz-komplexusban szenvedő faszszopó köcsög, Szalai Annamária pedig egy filléres cafka, akin anno az egész zalaegerszegi Fidesz végigment, nekem meg a jó kurva anyámat - a...

Trackback: Lex Tűzfal 2010.11.17. 11:22:41

 Aki akar sem tud elbújni az újabbnál újabb kormányzati ámokfutás hírei elől. Péntek délutánonként kicsit reménykedünk, talán vége a hétnek, és nem zúdul ránk friss baromsága nagy jó urainknak! De biza, gyakran tévedünk, ezek szorgalmasan szórako...

Trackback: Fényes szellők fújnak 2010.11.17. 10:25:12

 Óriási kettőség uralkodik bennem mostanában, kedves Árpád. Van egy kormányunk, amelyet, talán nem mondok újdonságot, nem szeretek. Azonban mostanában olyan intézkedéseket és olyan lépéseket tesznek, amelyekhez igazából egy Bástya elvtársnak tapso...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2010.11.17. 09:46:39

Egyetértek a leírtak, azon részével hogy az alkotmányt nem ildomos személyre szabni, illetve a törvényt kellene az alkotmányhoz igazítnai és nem fordítva.

De tegyük hozzá, hogy a Fidesz választási ígéretei között szerepelt az, hogy a Szilányi Eleonórának és társainak vitán felül pofátlan végkielégítéseit visszaszedik.
Ezt pedig csak ilyen módon tehették meg.

Személy szerint engem ez csak azért zavar, mert ha holnap úgy döntenek szimpla törvénymódosítással akár engem is megadóztathatnak visszamenőlegesen tetszőleges mértékben, a fent leírt alkotmányt semmibevevő mentailitáson túl.

Ám nem hiszem hogy ezt így hagyják éppen ez okból. Tudják hogy ez a törvény túl nagy hatalmat ad minden kormányzó párt kezébe, és a kormányzás privilégiuma korántsem örök.
Tippem szerint vissza lesz ez állítva ha beszedték a végkielégítéseket.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.11.17. 09:52:32

@Trompf: A helyzet az, hogy a Szilágyinék pofátlan pénzeit - ha tényleg a jó erkölcsbe ütköznek - a bíróságon vissza lehet perelni. Ahhoz nem kell ilyen jogi abszurd.

Illetve megint egy kérdés, hogy ha a bíróság jogerős döntése értelmében egy ilyen magas összegű lelépti pénz törvény szerint jár, tehát nem ütközik a jó erkölcsbe (lásd: Baranyay László és Szász Károly ügye), akkor azt a kormány milyen alapon ítéli jó erkölcsbe ütközőnek?

Harmadrészt: mindez nem a Szilágyinékról szól elsősorban. Szerintem ez nem más, mint bosszú azokon, akik a Gyurcsány-Bajnai érában a központi közigazgatás valamilyen szintjén dolgoztak. Lásd: michaelknight.blog.hu/2010/11/08/nem_ot_ev_kotel

mezítlábasfellebbezés 2010.11.17. 09:53:32

Nagyon jó poszt :) - sajnos :(

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.11.17. 09:58:25

@mezítlábasfellebbezés: Hát ez az. Nagyon rossz kedven van ettől az egésztől

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.17. 10:02:17

tudjuk, te az mszp/szdsz féle szemkilövő demokráciában érezted jól magad, ahol az elvtársak mellett te is tudtál lopni. és ahol a más véleményen lévőket kardlappal verik

elwood 2010.11.17. 10:18:12

egyetértek az írással

a gazdasági elkúrást pár év alatt rendbe lehet tenni.
Szlovákiban tíz évvel ezelőtt fele annyi egy főre eső GDP volt mint nálunk, most egyenlő, és teljes gázzal mennek el mellettünk.

A jogállam szétverése viszont több generációt érint. Tegyek be valamit egy állami számlára ? És ha OV öt év múlva elveszi ? Akár visszamenőleg ?

És a gyerekemet sem tudom máshogy nevelni minthogy ne bízzon semmiben ami állami.

A népszavazással is visszalöktek minket kb. tíz évvel gondolkodásban, most hússzal.

Friedman 2010.11.17. 10:26:54

Tényleg jó poszt... lett volna, ha az utolsó passzussal el nem rontja az illető.

Szélsőséges mozgalmak mindenhol vannak, antiszemitizmus is minden országban van, nagyobb mértékben is, mint nálunk. Azt, hogy 100-200 radikális kivonul az utcára, nem nevezném katasztrófának, sőt ez pont a demokrácia eleme (ezt is el kell fogani, viselni).

A fenti amúgy jó érvek mellé ezt bevenni, az ugyanolyan összemosás, mint amikor a kormány a magánnyugdíjpénztárakkal szemben a gyenge 2008-as teljesítményüket hozza fel (amit azóta ki is korrigáltak). Az ilyen összemosás alapján úgy tűnhet, mintha a Jobbikus radikalizmus is a kormánynak lenne köszönhető. Mint a többi, amúgy helyes meglátás esetében, ahol valóban a kormány a ludas.

lenoardo999 2010.11.17. 10:31:08

Szerintem csak sorold tovább. Nagyon sok dolog kimaradt, ami a fentieknél sokkal lényegesebb: pl. olyan demokráciákban jól érzed magad, ahol éheznek vagy az utcán laknak? Ahol családok százezrei kerülhetnek az utcára, mert nem tudják fizetni a törlesztőrészleteket? Vagy téged kizárólag a liberális értelmiség sirámai töltenek el rossz érzéssel? És te a fentiek miatt nem érzed magad biztonságban? Ez olyan, minthogy a hároméves kislányom fél, hogy a farkas bejön a kéményen át, de halál nyugodtan felmászik a zongorára egy ollóval a kezében és táncol.

Marengoo 2010.11.17. 11:04:53

@Trompf: vagy esetleg akkor módosítják vissza az alkotmányt, ha látszik, hogy nem fogják újra megszavazni őket. Addig viszont tetszés szerinti módosítások.

xenuka 2010.11.17. 11:05:16

Amikor az import- zsidó művésznő a turulszobor szájába rakott gumikezet, akkor is ríttál vagy csak most, hogy a Károlyi szobor nyakába tettek kötelet?

vastagbor.blog.hu/2009/06/15/megis_miert

HáBori 2010.11.17. 12:05:41

@wmiki: Csak a mantrát tudod nyomni, mi??? harekrisnahareramaramaramahararama.....

........sztem seggbuta vagy.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.17. 12:26:01

@HáBori: nagyon jól érvelsz, ezt minden mszp szavazó megirigyelné

HáBori 2010.11.17. 12:47:02

@wmiki: Te beteg vagy, bele vagy zúgva az emeszpébe, de egészségedre, nekem semmi közöm hozzá!

De tudod mit? ha már érv kell:

Leírok neked egy forgatókönyvet: holnapután -mondjuk közlekedési balesetben- meghal Orbán Viktor (csak zárójelben: nem kívánom, mert valahol ő is ember, vannak gyerekei,szülei, nem kívánok neki{k} rosszat), de.... széthullik a fidesz, zűrzavar, miegymás és a hatalom valaki még gátlástalanabb ember kezében landol, aki aztán végképp nem ismer se istent, se embert, és így a mostani szétbarkácsolt törvényhalmazzal elkezdi lerabolni az országot, és mondjuk személy szerint téged is, mert hát teheti mindezt most már ugye törvényesen.Elveszi a házad, az ingó és ingatlan vagyonodat, a megtakarításaidat és minden mozdíthatót. Mégegyszer mondom mindezt törvényesen......

Na akkor Te, te vmiki, te kihez fogsz fordulni,kinél fogsz reklamálni, akkor kinél fogod számon kérni a jogot, a jogállamot, a jogállam nyújtotta létbiztonságot????

Na erre felelj okostóni.........

Friedman 2010.11.17. 13:22:54

@lenoardo999: A demokrácia és a jóléti állam az két külön dolog. Lehet demokráciában szegénység (pl. Amerikában is léteznek nagyon szegények), de lehet diktatúra is jóléti állam (pl. Emirátusok, Szaud Arábia, stb.).

Ez az utcára kerülős történet azért kicsit el van túlozva szerintem. Eszerint a terminológia szerint én is utcán élek, csak mert nincs saját lakásom. Ezzel szemben teljesen jó albérletben lakom, egy lakáshitel törlesztőrészletének töredékéért. Aki nem tudja fizetni a törlesztőt, adja el a lakást, és béreljen lakást. Nem kerül az utcára. Ha nem fizeti a hitelt, akkor a banki alkalmazott kerül utcára, mert a bank nem kapja vissza a pénzét (lásd 250 fős leépítés az Ersténél).

Fel kéne már nőni a kommunizmusból a piacgazdaságba.

De mindenkitől elnézést, mert elég távolra eveztünk az eredeti témától.

lenoardo999 2010.11.17. 13:49:18

@GG84: Rosszul értelmeztél. A cikket is és engem is. A cikkben a szerző felsorolta, hogy miért érzi rosszul magát a magyarországi demokráciában. És igazad van, hogy a szélsőjobb hőzöngései is jellemzőek más demokráciákra, meg szegénység is van Amerikában, de a cikk nem arról szólt, hogy miről tehet a jelenlegi kormány, és miről nem, hanem arról, hogy mitől nem érzi itt jól és biztonságban magát a szerző, akkor is ha a felsoroltak zöméről tényleg a kormány tehet.. Ezért nem volt kakukktojás az utolsó passzus, és az utolsó passzus miatt is hiányoltam a többit. Én pedig csak azt kérdeztem a szerzőtől, hogy olyan demokráciákban jól érzi-e magát, ahol éheznek., nem pedig azt állítottam, hogy demokráciában nem éhezhetnek. A cikk címe ebből a szempotból egyébként tényleg félrevezető, de mind a bevezető, mind a záró gondolatok engem igazolnak.

gpek · http://www.gpek.hu 2010.11.17. 13:55:12

Azt hol bérelsz te lakást a törlesztő töredékéért? Eszem faxom az ilyen csúsztatós baromságokba, azt hiszed mi nem ezen a bolygón élünk csezd meg.

Friedman 2010.11.17. 14:02:26

@lenoardo999: Igen, ebben igazad van, erre akar a cikk kimenni. Nekem viszont az a problémám, hogy szeretjük sokszor összemosni a szélsőjobbot a Fidesszel, ami félrevezető. Itt pont ezt véltem felfedezni, hogy ez egy hasonló összemosás akar lenni.

A Fidesz rengeteg hibával rendelkezik, de spec nem azzal hogy szélsőjobb. Sőt a gazdasági döntéseik alapján leginkább kőkemény balos párt (multik és bankok elleni úszítás, magas állami elosztás, második nyugdíjpillér felszámolása, stb.). Ez pedig az én jobboldali értékrendemmel nehezen egyeztethető össze. Az egyetlen pozitív irányú lépés a szememben az SZJA drasztikus csökkentése.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.17. 14:12:09

@HáBori: ti mszp szavazók nagyon jó meséket tudtok kitalálni

mint a hatalmas vasútkorszerűsítés, meg ez az adócsökkentés kormánya, és persze a híres LOP-STOP

engem az ilyen kitalált történetek nem érdekelnek, én csak a tényekkel törődöm

és tény:
ez a kormány nem indított rendőrattakot azért, mert valakik tüntetni merészeltek ellene
és nem kordonozta körbe a parlamentet, hogy ott ne lehessen tüntegetni

mizrolist 2010.11.17. 16:39:54

@wmiki: még mindig abban a tévképzetben élsz, hogy aki nem bírja a Fideszt, az az MSZP-ért rajong.

Italo Balbo 2010.11.17. 18:16:02

@HáBori: Hagyd már. Ő az, aki az örökmozgóban is hisz, meg vmi olyasmi szöveget nyom, hogy a modern tudomány ránkerőszakolja a dogmáit és üldözi a szerencsétlen Egely-féléket. Az, hogy ő is nagy fideszoid csak megadja a megfelelő színvonalat :)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.11.17. 18:22:52

Az új törvényekkel vissza is lehet élni, persze, de remélhetőleg nem fogják megtenni. Ennyi erővel maga az SZJA törvény is pofátlan: miért, mi akadályozza meg, hogy a 16%-os kulcsot felemeljék 100%-ra, és hogy a teljes évi jövedelmedet lehúzza az állam? Vagy mi akadályozta eddig?

sanya18 2010.11.17. 18:26:08

@wmiki: van két kupac szar. ha én az egyik kupacra azt mondom hogy szar, attól még a másik nem lesz rózsakert, én meg a rózsák közt szálló pillangó...

Takács Bálint 2010.11.17. 18:28:55

@Michael Knight: Miféle Baranyay László ügyről írsz?

sanya18 2010.11.17. 18:30:10

@Droli: eddig az alkotmány akadályozta. de mint látjuk ma már ez nem jelent semmit.

Link Elek 2010.11.17. 18:30:10

az ilyen kommunista szimpatizansok, mint te meg fogjak kapni a 98%-os vagyonadojukat. talan meg iden.

Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!

DarthVader 2010.11.17. 19:09:31

@Link Elek: Erről a rendszerváltás körüli idők jutottak eszembe: egyik ismerősöm nagy hangon ecsetelte, hogy mlyen nagy szükség lenne egy kis munkanélküliségre, mer'hogy mennyien végeznek látszatmunkát, meg hasonlók. A rendszerváltás után nem sokkal az elsők között tették lapátra. Akkor meg földig lógott az orra.

Úgyhogy lehet, hogy Te is meg fogsz lepődni, amikor a te béredet kérik :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.11.17. 19:10:50

Hejhó... új elmebetegünk lett - látom... Szépen tessék aztán LinkElekelve fényesre polírozni a király elvtárs seggét. Istenem... milyen megható és intelligencs hozzászólás volt ez... Szóval szeretném azt is hallani, mivel cáfolod azokat, amiket Michael felsorolt? Vagy csak pártfeladat volt, abból a bizonyos utcából, narancskomcsi elvtárs? Tényeket és adatokat kérünk arra, hogy Michael hülyeséget írogat! Addig ugyanis, te csak egy maradsz a 2 bites fidesztrollok köözül - itten elvtárs... :)

gramercy 2010.11.17. 19:10:51

@Link Elek:

link vagy te bazmeg nem elek

gondolom a Jobbik is kommunista amiert otthagyta a LOLkotmanyozast ugye?

teknős 2010.11.17. 19:10:52

@HáBori:

Bár én magam sem vagyok túl lelkes a fidesz jogi megoldásait látva, meg az egész kormányzását sem, azért véssük már az emlékezetünkbe:

a társadalmat megerőszakolni nem lehet. Azért lett kétharmada a fidesznek, mert az emeszpé megpróbált a társadalom ellenében kormányozni és ha a fidesz ugyanezt megteszi, akkor ő is pont úgy fog járni.

A pártok, az állam a társadalomtól kapják a felhatalmazást és ha nem éri külső agresszió, akkor előbb vagy utóbb a társadalom bosszúja utoléri azokat, akik ellenében kormányoznak.

A Fidesz nem akar semmivel sem takarózni. Azt akarja, hogy a az erkölcs most az egyszer magasabb rendű legyen az alkotmányosságnál.

Ez egy nagyon veszélyes utca, de az egész kormányzás az. Én már nagyjából beletörődtem abba, hogy soha sem fogok normális országban élni. Aggódva, de bizonyos megértéssel nézem azt, amire a Fidesz, felhatalmazást kapott. Amivel él is. Nem elegánsan, nem tisztán, de él.

Majd látunk. Ezt a verziót még nem próbáltuk. Az alkotmányosat igen és láthatóan rossz irányba vezetett.

Az én bizalmamat még bírják, akikét meg nem, azok nézzenek magukba, hogy ők azzal, hogy az elvtelen, etikátlan, de hellyel-közzel törvényes és alkotmányos emeszpé-eszdéeszt támogatták, mennyivel is járultak hozzá a helyzet kialakulásához. Mert szerintem ők is azt eszik, amit főztek.

gramercy 2010.11.17. 19:10:52

@wmiki: anyad az mszp szavazo

ha nem vetted volna eszre peldaul a Jobbik pont tegnap hagyta ott a LOLkotmanyozast

ennyit tudtok, veletek vagy ellenetek es aki ellenetek az kommunista zsido buzi soroljadcsak

kovacsguszti68 2010.11.17. 19:15:13

Jó írás, én is hasonlókat érzek. Beigazolódott a félelmem, a fityesz 1998-2002 közötti kormányzása alatt történtek csak ízelítők voltak. Simicska és társai kezdő amatőrök voltak a mostani brigádhoz képest és Viktor arcán is csak vastagodott a bőr.
Amit ezek megengednek maguknak, az már szégyenletes. Öt évre visszamenőleg törvényt hozni, ez már teljesen szembe megy minden európai normával. Ha én csinálok valami jogszabály-ellenest, egyből jön a hatóság, hogy felelősségre vonjon. Ezek meg szarnak nagy ívben minden jogszabályra, mennek a saját fejük után és hétről hétre szegik meg a törvényeket.

kovacsguszti68 2010.11.17. 19:19:48

@Takács Bálint: Baranyay László az MFB vezérigazgatója volt a korábbi fityesz kormány alatt, aztán Megyóék menesztették. Jogszabály szerint felmondhattak neki, szép kis végkielégítést kapott (100 milla körül) Most a fityesz újra visszarakta őt az MFB elnöki székbe.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.11.17. 19:24:41

@gramercy: Mert hát olyan szép is, amikor a magukat nem komancsnak aposztrofálók jönnek a szép, régi komancs jelszavakkal... Igazán megható... De még sötétek is bammeg........ Ezen wmiki féle komancsok munkaidejének vége lehetne 14 órakor, sokkal nyugisabb lenne errefelé. De lehet, hogy mi a délutáni műszakost kapjuk mindig. Viszont ha nem válaszolunk neki, egy idő után talán kikopik a szerencsétlenje... Mert hát a képe is olyan .... aranyos... kis cuki avatar... ;)

SzaGyu 2010.11.17. 19:24:41

@Link Elek: 2010.11.17. 18:30:10

Igazad van! De még mennyire igazad van amikor azt írod:
"Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!"

Én is ezt mondom:
ÉLJEN ORBÁN ! ÉLJEN a BANDÁJA! -INDIÁBA !

kovacsguszti68 2010.11.17. 19:24:41

@teknős: lehet, hogy én látom rosszuil, de amit a fityesz tesz, az messze felülmúlja a maszop cselekedeteit.
Megkapták a 2/3-ot, mert demagóg módon elhitették a néppel, hogy ők minden bajra tudják a megoldást, de fél év alatt csak a demokráciát kezdték el bontani, az ország építésével pedig egyáltalán nem foglalkoznak. A lényegi kérdések még egyáltalán nem kerültek a parlament elé, a költségvetés csak adóátrendezés, a növekedési előrejelzések megalapozatlanok, és még lehetne sorolni.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.11.17. 19:24:41

@Takács Bálint: Remélem, nagyon pontosan fogalmazok - egy ezzel kapcsolatos helyreigazítást idézek alább, gondolom, abban azért pontosan szerepelnek a tények::
"a Fővárosi Bíróság 2003-as másodfokú ítéletében kötelezte az MFB-t Baranyay László elmaradt bérének és juttatásainak megfizetésére, mintegy 90 millió forint értékben. Ez kamatokkal és perköltséggel együtt 105 millió forint kifizetését jelentette. Továbbá 2004 márciusában az MFB igazgatósága úgy döntött, kifizeti Baranyaynak a 2002. évre meghatározott prémiumát és annak késedelmi kamatát, több mint 33 millió forintot. Vagyis Baranyay 2002-es távozásához kapcsolódóan mintegy 138 millió forintot kapott az MFB-től." (Forrás: www.nepszava.hu/articles/article.php?id=322826)

Mindemellett éppen azt szeretném hangsúlyozni, hogy függetlenül attól, hogy személyes véleményem szerint ez az összeg sok-e vagy sem, ha a bíróság megítélte, akkor az jár, akkor az nem ütközik jó erkölcsbe. Egy jogállamban legalábbis.

Mint ahogyan szerintem egy jogállamban nem lehet jó erkölcsbe ütköző egy olyan összegnek a kifizetése - legyen az végkielégítés, felmentési időre járó fizetés vagy szabadságmegváltás -, aminek a kifizetését törvény írja elő. Ha rossz a törvény, meg kell változtatni. De nem visszamenőleges hatállyal.

Biztonsági tanácsadó 2010.11.17. 19:26:22

Feltételezem, hogy a Magyar Demokráciában többet egy párt sem kap "2/3-ot. Persze csak akkor, ha a fidesz nem törli el a választásokat.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.11.17. 19:39:08

@Biztonsági tanácsadó: Ebben azért ne légy olyan nagyon biztos... Lehet, hogy a min.elnöki poszt is családi alapon fog öröklődni. Még kiskorúra is!

belekotty 2010.11.17. 20:02:38

2010 éve XXCV számú törvényjavaslat.
benyújtó Lázár János (Fidesz)
A törvényjavaslat a Magyar Nemzeti Kormány becsmérlését az interneten hivatott büntetni, maximum öt évig tartó börtönnel.
A törvény visszamenőleges hatályú, az elévülési idő szerint, vagyis az öt évet számítva, bűncselekménynek minősül minden 2005 utáni, a jelenlegi Nemzeti Kormány tagjainak becsmérlése.

belekotty 2010.11.17. 20:03:16

@Boli: wmiki most a műszak váltásnál tud kiosonni a pszichiátriai kórteremből a nővérpultnál lévő géphez. :-))

Kelemen Csaba 2010.11.17. 20:03:55

Michael! Ne soroljad, hogy miért nem érzed itthon jól magad. Van világútleveled, fel is - le is...
"A Magyar Köztársaságban szarházi parlamenti képviselők nyíltan zsidózhatnak az utcán, kötelet tehetnek Károlyi Mihály szobrának nyakába, fellépésükkel nyíltan fenyegethetnek egy felekezet tagjait."
Az általad hivatkozott cikkben egy szó sem esik zsidózásról, ellenben Izraelről, mint gazdasági hatalmát Magyarországra - sajnos gyakran nem tisztességes módon, hazai emberek által támogatva - erőszakoló államról igen. Akiknek gazdasági érdekét teszem azt többen, eléghangosan szóvá teszik, nem kell mást tenni, mint terroristának, antiszemitának minősíteni őket, és máris jöhetnek Izraelből a zsidó (mint nép és nem szitokszó) rendőrök terrorelhárítók. Ezekhez a Te vezetőid adják a felhatalmazást...
Kötelet tettek már Sztálin nyakába is. Egy dilettáns, apolitikus tetteit ennyi év távlatából inkább igazolja a jelenlegi helyzetünk, mint a szándéka. (a pokolba vezető út is, -mint tudjuk jó szándékból van kikövezve).
Visszatérve a kötélhez; az általad szarházinak nevezett képviselők helyett a résztvevők közül dobtak kötelet a szoborra, és a szarháziak (nem is értem miért ezt a jelzőt használtad, Mesterházi nem is volt ott, vagy igen?) biztonsági emberei távolították el az egyébkén akár provokációnak is szánhatott kötelet. (láttunk már ilyet, nem is olyan régen).
Fellépésükkel nyíltan fenyegettek egy felekezetet????
Úgy gondolom, írásod a kötőszavakon túl inkább csak hazugságokat tartalmaz és hisztériát kelt, mint hogy az igazság csíráját engedni felbukkanni.
Az idézett bekezdésedre gondolok, a többit más nyilván kifejti.
más, Valahol olvastam egy zsidó származású embertől, hogy a holokausztról 99%-ban nincsenek hiteles bizonyítékok. szerinted az az ember fenyegette a felekezetét?

belekotty 2010.11.17. 20:04:06

@gpek: Ma egy tizmillás lakást hatvanért bérelsz. Számolj utána mennyi annak a törlesztője!

hower 2010.11.17. 20:14:05

@wmiki: "engem az ilyen kitalált történetek nem érdekelnek, én csak a tényekkel törődöm"

Engem is, és nekem csökkenni fog a fizetésem jövőre az "adócsökkentés" nyomán. Ezek a tények.

BŐS 2010.11.17. 20:18:43

teljesen egyértelmű, hogy nincsen egyértelmű definíciója annak, hogy mikortól demokrácia és mikortól diktatúra
Török Gábor pedig pont úgy viselkedik, mintha tanult volna egy definíciót, ami szerint ez még nem diktatúra

pedig az ...
sajnos

biobender 2010.11.17. 20:28:45

@lenoardo999: "pl. olyan demokráciákban jól érzed magad, ahol éheznek vagy az utcán laknak? Ahol családok százezrei kerülhetnek az utcára, mert nem tudják fizetni a törlesztőrészleteket?"

Kedves leonardo999 te egy olyan rezsimben jol erezned magad ahol mindenkinek van egy kis lakasa mert az osszes lakas az allam tulajdona es "osztjak" oket. Nincsenek torlesztoreszletek mert nem lehet lakast vasarolni, ha akarsz akkor sem?

" Vagy téged kizárólag a liberális értelmiség sirámai töltenek el rossz érzéssel?"

Vagy te felcserelned a minimalis garantalt biztonsagra a szabadsagodat?

Roviden - visszasirod a Kadar rendszert? Ugye latod, hogy az Orban-rendszer pont effele halad teljes gozzel?

VonS 2010.11.17. 20:29:06

@kovacsguszti68: tévedsz: a Fidesz nem demagógia miatt kapott 2/3-ot. Ezzel szereti álltatni magát mindenki, aki nem rájuk szavazott, de nem így van. A Fidesz azért kapott 2/3-ot, mert az MSZP-SZDSZ minősíthetetlenül borzalmas volt (aka elqrták), és a Fidesz volt az EGYETLEN VALÓS alternatíva.
Az előző kormány az egyértelmű okozója annak, hogy a Fidesz ilyeneket megtehet, ezt sose felejtsétek el! Attól kezdve, hogy majdnem államcsőd lett, odáig, hogy Gyurcsány még a "demokrata" kifejezést is lejáratta teljesen az emberek előtt!

gitáros 2010.11.17. 20:31:00

@wmiki:
Hülyegyerek, már megint jöttél kiröhögtetni magad?
:)

Szerinted mi lesz, ha az ostoba nácik megint beindulnak az utcán? Mert be fognak, az hétszentség, az orbántakaroggyozás már tegnap elkezdődött. Pintérék meg majd csokit osztogatnak, mi? Ostoba.

pazola 2010.11.17. 20:31:56

@wmiki: "ez a kormány nem indított rendőrattakot azért, mert valakik tüntetni merészeltek ellene
és nem kordonozta körbe a parlamentet, hogy ott ne lehessen tüntegetni "

Oszinten sajnalom, hogy az artatlanok helyett nem te voltal ott azon a tuntetesen. Ha veletlenul a te ket szemedet lottek volna ki, akkor is tudnal hsz-eket irni, es mivel szemlatomast ( hopp! ) mindegy, kinek mit - mindig ugyanaz - valaszolsz, nem erte volna nagy kar a kommenteloszferat.

De megmenthettel volna valakit, aki nem segg.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.11.17. 20:41:41

@gitáros: Tévedés! Arról is a cocik tehetnek! Titokban biztos felbujtották a jobbikot - majd...

L2007 2010.11.17. 20:42:20

@lenoardo999: a hároméves kislányom fél, hogy a farkas bejön a kéményen át, de halál nyugodtan felmászik a zongorára egy ollóval a kezében és táncol.

Valamit nagyon rosszul csinálsz...

VonS 2010.11.17. 20:42:30

@VonS: ennél fogva sajnos egyáltalán nem működik a demokráciaféltéssel kapcsolatos érvelés ebben a helyzetben.
Folyton azon gondolkodtam, hogy miért nő a Fidesz népszerűsége ezen cselekedetek ellenére, hát kérdezősködni is kezdtem, és (talán) ez a megoldás egyik kulcsa:
Gyurcsány (+MSZP+SZDSZ) volt a demokrácia bajnoka, meg a nagy demokrata, folyton ezt hajtogatták, minden szituációban, plusz még most is ezzel jön (Demokratikus Platform vagy mi). A "demokrácia" és "demokrata" szófordulatok a közgondolkodásban az "elqrás" kváziszinonimái lettek, köszönhetően főleg Ferencnek. Nem csoda, hogy mindenki legyint, mikor a demokráciát féltitek, akkor is, ha igazatok van.

Qub 2010.11.17. 20:53:19

Hát nem tudom.. Mindenkin azt látom hogy folyamatosan aggódik, és nem értem min.. Jelenleg még ott tartunk hogy mindenki elmehet szavazni négyévente vélhetően viszonylagosan tisztességes keretek között, nem állunk háborúban senkivel nincs óriási nyersanyaghiányunk az emberek nagy százaléka nem éhezik, szabadon járhatsz kelhetsz törvényes és nem annyira törvényes keretek között is azt csinálsz amit akarsz mégis rengeteg ember úgy tesz mintha itt lenne a világvége holnaptól, ahelyett hogy a saját életét próbálná jobbá tenni, sopánkodik hogy jaj az Orbán jaj a Gyurcsány, de saját ötletekkel, kivitelezéssel, munkával igen kevesen akarják jobbá tenni Magyarországot.. Számomra igen furcsa hozzáállás.. 3,5 év múlva újra el fogok menni szavazni és a 4 év kormányzási ciklust megnézve leadom a voksom valamely pártra.. És ennyi.. Ha pedig a fenti felsorolásból valamely rész jelentősen megváltozik akkor megpróbálok tenni ellene vagy megpróbálom elhagyni az országot..

biobender 2010.11.17. 20:53:53

@VonS: "Az előző kormány az egyértelmű okozója annak, hogy a Fidesz ilyeneket megtehet, ezt sose felejtsétek el! "

Bocs, de ez hulyeseg. Nehogy mar komolyan azt gondoljuk, hogy szegenyek szeretnenek nagyon demokratikusan kormanyozni de a szemet Gyurcsany miatt nem lehet! pedig mennyirte szertetnek!

Annak az oka, hogy igy kormanyoznak az pontosan az, hogy igy akarnak kormanyozni es mindenkinek vilagos lehetett mar evek ota, ha vette maganak a faradtsagot es olvasta a partsajtot.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.17. 21:07:45

@Qub: no...
meglepődtem ezen a kommenten itt
szóval szerinted nem diktatúra, amikor a fidesz élni merészel a választók által rá adott felhatalmazással, és törvényeket módosít?
dehát a fideszről van szó ember, az az ősgon osz, ezt mindenki tudja az index blogokon

hogy képzeli, hogy törvényeket hoz????

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.17. 21:09:05

@gramercy: @belekotty: @gitáros: remekül érveltek, ezt a személyeskedéstől mentes vegytiszta logikát mindenki megirigyelhetné a pártszékházban

Csak beugrottam 2010.11.17. 21:09:10

Nem olvastam végig mindent ,de szeretném megkérdezni ,mitől ilyen biztos ,hogy lesz választás 4 év múlva?A 2/3 nem mondhatja ki ,hogy egy parlamenti ciklus 6 vagy 16 éves? Igazi demokratikus megoldás lenne:-(

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.17. 21:09:20

@mizrolist: @sanya18:
igazatok van, nem biztos, hogy mszp szavazó, aki a fideszt diktatúrázza
lehetne pl. jobbikos is, de az nem valószínű, hogy ilyen vörös blogon tűnik fel

vagy hihet pl. a csodálatos MesePártban, ami tökéletes emberekből áll, akik ellenzékben, törvények bevezetése nélkül is el tudják hozni a kánaán-t

ebben nagyon sok index olvasó hisz, bár valszeg ők, az evo elméletet is bekajálják, szóval nem túlságosan ragaszkodnak a racionalitáshoz

ezek alapján akkor még akkor tartalak titeket a legértelmesebbnek, ha mszp/jobbik szavazók vagytok, a 3. lehetőség eléggé gáz, úgy 10 év után az emberek egy része nem hisz a mesékben, de ezek szerint ti még nem jutottatok el addig...

biobender 2010.11.17. 21:09:21

@Qub: "3,5 év múlva újra el fogok menni szavazni és a 4 év kormányzási ciklust megnézve leadom a voksom valamely pártra.. És ennyi.."

Ha csak visszamenoleg ki nem derul ugye, hogy a 2/3 8 eves ciklusra szavazott peldaul.

Nem erted, hogy mit jelent a visszamenoleges hatalyu torvenykezes es az Alkotmany meghagasa - de nem baj, addig jo neked amig nem erted.

Szerintem azt, hogy ettol a pillanattol a rezsim azt csinalhat amit akar - es csak a finom uri nevelesuk korlatozza oket. Oszt jo napot.

VonS 2010.11.17. 21:09:27

@biobender: bocs, de gondjaid vannak az értelmezéssel. Azt írtam, hogy ilyeneket "megtehet", nem azt, hogy "megtesz".
Akarhatnának így kormányozni, ha nem tehetnék meg, akkor az akarással nem mennek messzire. Márpedig 2/3-ad alatt nem tehetnék meg. Meg akkor se, ha nem lenne ilyen ellenségkép amit meg lehet lovagolni

mizrolist 2010.11.17. 21:09:27

@Qub: már a mostani önkormányzati választás tisztességes kereteit is módosították a Fidesz javára és a kisebb szervezetek kárára. Én nem merek jósolni, milyen lesz a 2014-es szavazás...

biobender 2010.11.17. 21:09:31

@VonS: A "demokrácia" és "demokrata" szófordulatok a közgondolkodásban az "elqrás" kváziszinonimái lettek, köszönhetően főleg Ferencnek. Nem csoda, hogy mindenki legyint, mikor a demokráciát féltitek, akkor is, ha igazatok van.

Nemetorszag, 1933.

Qub 2010.11.17. 21:26:00

@biobender: ha nem olvasod el amit írok valóban azt hiheted nem értem de nézd idézem magam : "Ha pedig a fenti felsorolásból valamely rész jelentősen megváltozik akkor megpróbálok tenni ellene vagy megpróbálom elhagyni az országot.. "
Hogy ezt hogyan mikor és miképp tudom megtenni most nem tudom és nem is kell vele foglalkoznom hiszen még nem létező problémáról beszélünk amely lehet hogy nem is fog soha létezni

biobender 2010.11.17. 21:58:37

@VonS: igazad van, gyorsan olvastam, bocs,

De azert a logikaddal igy sem ertek egyet: az, hogy a fidesznek 2/3-a van sok mindenen mulott - pl. a gazdasagi valsagon, meg foleg azon, hogy a zemberek tobbsege elhitte, hogy nem a zemberek fizetik meg.

Na meg azon, hogy nalunk eleg valasztasi programnak, hogy ne a zemberek fizessek meg.

Qub 2010.11.17. 22:00:35

@mizrolist: és itt is idézem magam: vélhetően viszonylagosan tisztességes keretek között.. igen mindig mindenhol minden szentnek maga felé hajlik a keze.. Keleten és nyugaton egyaránt. Ez van ha valaki ezt nem érti a világot és az emberi természetet sem fogja látni soha.. (Ez nem rád vonatkozik látom hogy hozzászólás nem ellenérv).. Minden és mindenki megvehető csak az ár kérdéses.. Persze rengeteg fizetőeszköz van a pénzen kivül is (szabadság, élet, család stb) Ez van..

VonS 2010.11.17. 22:00:35

@biobender: "Nemetorszag, 1933. "

Abban viszont ne bízz, hogy itt majd diktatúra lesz. 2014ben leszavazhatod a Fideszt, ha akarod. A "választás" kifejezés nem lett összeboronálva semmi negatívval, így azt saját maguk örökre való elkaszálása nélkül nem bírnák negligálni, addig nem terjed a "megtehetik" tárháza :)

biobender 2010.11.17. 22:00:35

@Qub: "Ha pedig a fenti felsorolásból valamely rész jelentősen megváltozik akkor megpróbálok tenni ellene vagy megpróbálom elhagyni az országot.. "

Nos, ezzel csak az gond, hogy akkor majd az orszag alkotmanyos rendje es a nemzet ellen probalsz majd meg tenni -ez nem valami nepszeru dolog am. A tapasztalat azt mutatja, hogy ilyenkor mar regen tul keso- mintha mondjuk 58.ban akart volna valaki Kadar ellen tuntetni.

dr kíváncsivagyok 2010.11.17. 22:00:35

Orbán Viktor most az az autós, aki arra való hivatkozással megy át piroson és szegi meg a sebességkorlátozást , hogy terhes feleségét viszi kórházba ....oké,.....de ha kiderül hogy csak szeret száguldozni ,......akkor szarban van !

Fenehorizont 667 2010.11.17. 22:20:42

de durva, most még 3 és fél évig lehet majd olvasni a rinyálásokat a diktatúráról, vagy a 'nem megfelelő' demokráciáról. mondjuk a címlap garantált, az fix, és ezt a posztíró is tudja.

nadehogy:
eddig mé nem féltette a demokráciát jóformán senki??
(az agyatlan, jajdenagyon magyarokat kivéve persze - de az nem mérvadó.)
az elmúlt húsz év arról szólt, hogy a múlt rendszerből ittragadt milliomosok milliárdossá válva egymásnak osztogatták a szoci ipar darabjait; a törvényket egymásnak hozták, egymással konzultálva, és a parlamentben egységes tömbként, gépekként szavaztak. reformok címén még a fost is kisajtolták azokból, akik nem korruptak, majd utána pofátlanul még rájuk is kenték azt, és gúnyosan hajtogatták, dijalektikus materjalista móccereken edződve, hogy az egész szar helyzet miattuk van, és kussoljanak, mer a magyar különbenis csak panaszkodni tud. ehhez asszisztált jóformán az egész magyar média, és azok hülye értelmiseggjeink. ez demokrácia? egy kicsit is működő és létező demokráciában ezeket az embereket rabláncon vezetik a sajtó gúnyos röhögése mellett a francba el, itt meg szakértő, mitöbb, miniszterelnök lehet belőle, akiben - mintegy megkoronázva e feudalista rendszer abszurditását - a sok barom az ország megmentőjét tiszteli (bajnai, ha nem lenne elég homályos).
ez demokrácia? volt ez valamikor itt demokrácia? megsúgom: soha a büdös életbe nem volt.
milliárdokat loptak el, százmilliárdokat úgy, hogy a demokratikus rendszer alapelemei, mint pl a parlament és a sajtó vagy csak alibinek volt közben, vagy a szennyest tisztogatni.

kurvaérdekes ez, hogy hirtelen mindenki elkezdett a sosemvolt demokrácián kattogni, ahogy ezek a csúnya fidesszek, ezek a mucsai parasztok hatalomra kerültek.

és legszomorúbb az egészben az, hogy a posztíró valószínűleg nem érzékeli az időpont jelentőségét, és biztosan vérkomolyan elhiszi magáról, hogy független, szuverén véleménye van.
hun volt eddig a szuverén vélemény?

ennél már csak az lenne a gázabb (de egyben tipppikus, érthető magyar ostobaság), ha valaki ezután lefidesznyikez. :)

Qub 2010.11.17. 22:31:17

@biobender: Ettől még megpróbálhatom.. Senki nem él örökké, ezért nem érdemes "rettegni":).. Persze véleménye mindenkinek van és hogy paranoizáljam - már ha létezik ez a szó:) - kissé a helyzetet én is, most és itt még el is lehet mondani.. Ha esetleg olvastad Andrew S. Grove Only the paranoid survive című könyvét (nem politikai téma) megtudhattad miért is kell igazán mindehol veszélyt sejteni az üzleti életben.. Tény sok helyzetben sokat segít.. Csak azért írtam kommentet mert lassan mintha mindenki át akarná venni ezt a stílust.. Én viszont bízni szeretek az emberekben.. ez bizonyos fokú vakságra vall részemről, és igen lehet hogy sokkal sokkal rosszabb lesz minden..
4 (vagy 6,8,12 év múlva meglátjuk:). Aki meg most akar tenni érte az menjen képviselőnek győzze meg az embereket hogy ő a legjobb és tegye amit tennie kell.. Magyarországon én jelenleg egyetlen óriási hibát látok (hiszen az összes többi csak azon múlik melyik médiának elemzésnek csoportnak vagy szervezetnek hiszel - kiemelve a hiszel szót mert a szó szerinti tényeket nagyon kevesen ismerik) mégpedig azt hogy túlságosan belefolyik a napi politika az emberek életébe.. Nem kellene..

biobender 2010.11.17. 22:43:24

@VonS: "Abban viszont ne bízz, hogy itt majd diktatúra lesz. 2014ben leszavazhatod a Fideszt, ha akarod."

Felreertesz valamit, ha azt hiszed, hogy ebben remenykedem.

Viszont azt hiszem, hogy tul optimista vagy: ha egy fel evnel kevesebb kellett ahhoz, hogy a magantulajdon alkotmanyos garanciajat megszuntessek ugyan miert lenne a szabad valasztas barmilyen modon vedett?

Hidd el, ha a rendszer propagandistai elmagyaraznak ezerrel hogy a valasztas csak egy szinjatek ami arra valo, hogy a szeles nepi tomegek (bocs. ma: a zemberek) figyelmet elterelje a kizsakmanyolasukrol (ma: a gonosz nemzetkozi karvalytoke altali) akkor azt pont ugy be fogjak nyelni mint a magantulajdonhoz valo alkotmanyos jog megszunteteset.

biobender 2010.11.17. 22:48:30

@Qub: @fenehorizont: de durva, most még 3 és fél évig lehet majd olvasni a rinyálásokat a diktatúráról,

Kedves fenehorizont: a rinyalas es tenyek kozott van nemi kulonbseg.

A teny pedig az, hogy ha holnap az allam el akarja venni a hazadat megteheti, megpedig alkotmanyosan.

Lathatoan nem kedveled a Bajnai vagy a Gyurcsany kormanyt, de ok meg 300 foriuint vizitdijat sem tudtak beszedni - ezzel szemben ma a kormany lenyulhatja a maganemberek nyugdijra felretett penzet - es meg torvenyes is.

Qub 2010.11.17. 23:49:41

@biobender: No erre nem nekem kellene válaszolni de ha már paranoia (ma különösen tetszik ez a szó le fogom írni többször:) még egy kérdés: Lehet e ma hinni hogy a választás NEM színjáték? Hogy az egyes pártok lépéseinek sora nem összeesküvés.. Hogy a végső számlálás nincs e megbundázva.. Nem tudhatod mikor hol milyen módon tartanak gyűléseket hol milyen összefonódások vannak pártok emberek szerveretek között hacsak nem vagy valamelyiknek te magad is jelentős pozícióban álló tagja.. Ma volt valamely blogon a 98as Fenyő gyilkosságról egy cikk.. Nagyon szórakoztató volt pedig csak teóriák elméletek hangzanak el bizonyos tényekre alapozva de egy átlagember számára már ez a kevés tény is olyan ijesztő konspirációs utakhoz vezet amit nem jó látni.. A maffiától Bajnaiig Simortól Gyárfásig mindenki benne van.. Persze ne vedd komolyan amit írok ez már csak "kötözködés" és nagyon messze vezetne ez a fajta gondolatfelvétel (meg bejönnek a szabadkőművesek stb stb:)de egy biztos: a népnek cirkusz és kenyér kell.. Fociban szarok vagyunk a fél Fulham stadiont sem töltenénk meg nézőkkel, marad a politika:)

pokesz70 2010.11.18. 00:17:38

Én csak azt kérném azoktól, akik nem látnak semmi problémát azzal, amit az Orbán-kormány a jogállammal művel (nem a demokrácia haldoklik, hanem a jogállam), hogy ezentúl hanyagolják az okt. 23.-i és márc. 15.-i ünneplést, ugyanis azokon a napokon olyan hősöket ünneplünk, akik életüket adták annak kivívásában, amit most oly' könnyedén a szemétdombra hajítanak. Nem kötelező a jogállamot meg a demokráciát szeretni, de Kossuth és Nagy Imre már szervezné az ellenállást.

pokesz70 2010.11.18. 00:23:34

Azt még szeretném elmondani, hogy ez az írás az utóbbi idők egyik legjobb jellemzése a mai állapotoknak. Nem azért, mert újakat írtál volna, hanem pont az a keserűség, csalódottság és reménytelenség (és nem rettegés, bármennyire is ez lett az új mantra a jobboldalon) érződik ki belőle, ami engem is bánt. És én sem félek, nem is fogok, de nagyon szégyellem magam, amiért ismét bebizonyosodik, hogy milyen messze vagyunk még mindíg Európától

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.11.18. 00:26:36

@pokesz70: Nagyon messze. És egyre messzebb, Keletre hajózunk. De azért köszönöm :-D

mizrolist 2010.11.18. 07:31:22

@fenehorizont: nem a demokráciát féltjük, hanem a jogállamot. Tudod, ahol nem hoznak visszamenőleges hatályú törvényeket, és ahol nem veszik ki az Alkotmánybíróság kezéből azt a lehetőséget, hogy hatálytalanítson egy esetleges olyan törvényt, amely sérti a magántulajdon - az Alkotmányban garantált - alapjogát...

belekotty 2010.11.18. 07:32:35

@wmiki: Feltétlen kutyahűségedet a Párthoz, pedig bármelyik idomár. :-))

belekotty 2010.11.18. 07:33:24

@fenehorizont: Okostojás! Ők nem visszamenőleges hatállyal privatizáltak és loptak. Ha nem érted meg, hogy a visszamenőleges joghatály a jogállam és a demokrácia alapjait kezdi ki, akkor a gyogyóban a helyed. Ezt összemosni hogy a rohadt szocik és szadeszesek mit loptak, butaság.

sanya18 2010.11.18. 08:19:42

@wmiki: érdekes, én a fideszre szavaztam. csak nem tetszik amerre elindultak, nem egészen erre számítottam. Attól hogy 6 hónapja oda tettem az X-et nem fogadtam örök hűséget.

Renszarv 2010.11.18. 09:17:03

Ideje lenne túl lépni azon, hogy Török Gábor mit mond és mit ir. Attól még, hogy naponta kirak egy számozott blog postot, sem nem lesz releváns, sem nem lesz eredeti. Ha valaki még emlékszik Lengyel Lászlóra, és a 10 évvel ezelötti Lengyel László divatra, annak talán nem kell magyaráznom

Steinkellner 2010.11.18. 10:37:10

Lengyel László írt egyébként egy elgondolkodtató cikket a hétvégén a Népszabadságban. Másként, OV személyiségéből magyarázta az "új magyar modellt" és ezt a hatalomtechnológiát, aminek épp részesei vagyunk: "A célt senki se tudja. Mindenki eszköz. Orbán először üt, majd vagy magyarázza, vagy sem. Tettekkel igazolja magát. Ez a nem együttműködés hatalmi technológiája. Az együttműködés gyengeség. Az egyenrangú tárgyalás vereség. Vagy barátom és alárendeltem vagy, akivel nem kell egyezkednem, vagy ellenségem, akivel nem szabad."

ClearWater 2010.11.18. 11:38:16

Szép összefoglaló, sajnos. És túl sok idp se kellett ehhez a teljesítményhez.

Engem azért továbbra is csak az zavar, hogy van 2/3-nyi zavazódroid, aki az agymenéseket "legalizálja", és csak arra leszek kíváncsi, hogy mikor jelennek meg az első Stauffenbergek, akik végre rájönnek hogy igenis ki lehet állni a hatalomelvű és belső megfélemlítésen alapuló pártrendszerből, és lehet szembemenni azzal, amiről úgy gondolják, hogy nem helyes. Mert azt engedtessék meg de kizártnak tartom, hogy a most zavazódroid státusban foglalkoztatott fidesz képviselők mind mind a magukénak vallják a magántulajdon védelmének eltörlését, a magánmegtakarítások államosítását, és az összes, a posztban leírt dolgot.

gpek · http://www.gpek.hu 2010.11.18. 11:48:17

@belekotty: pontosan 80 ugyan is így teszek most én is és a lakásból akkor tesznek ki amikor nem fizetem nem amikor a főbérlőnek keresztbe áll a fing ... remélem érted. Amúgy nekem a 60 az igen csak nem a töredéke. De kinek hogy... ha neked így jó... csak ne szólj meg másokat ha másképp gondolják...

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.11.19. 21:23:12

@GG84: "Azt, hogy 100-200 radikális kivonul az utcára, nem nevezném katasztrófának, sőt ez pont a demokrácia eleme (ezt is el kell fogani, viselni)." ... eddig oké, de a probléma ott van, hogy ezt a 200 radikálist parlamenti képviselők vezetik, és egy szoborral többet foglalkoznak, mint a választóik érdekeivel - ígéreteikből nemhogy semmit nem hajtanak végre, de nagyon úgy tűnik, hogy a fidesz fizetett embereivé váltak. Olyan papagájkommandós szereppel, hogy tovább fokozzák a polgárok ellehetetlenítésének indokoltságát - amire pedig nincs is szükség. Egészen addig nem kell a népet nyúzni, amíg milliárdok kidobásához adnak beleegyezést házon belül... és annak áldásait élvezve hergelik a szegényedő és végső soron nyomorba döntendő választópolgárokat, miután demokráciára hivatkoznak és persze a 4! évenkénti szerelemre. Hogy a hazug felhatalmazás szót már ne is említsem. Arra küldte oda őket a nép egyébként, hogy felezzék meg a képviselők számát, juttatásaikat nyessék meg, és vezessék ki őket a munkanélküliség zsákutcájából.... amit a kormány csinál, arról szó nem volt! Sehol! Senki nem akarta - kivéve a megvezethető választóikat, akiket bosszúra tüzelve vonszoltak a pártjuk közelébe. És tök mindegy, hogy fidesz vagy jobbik, mert édestestvérek. Aljas és hazug politikai karrierista gyülekezet - nem több, de sajnos nem is kevesebb!

Fenehorizont 667 2010.11.20. 12:34:19

@belekotty:

de ők nem visszamenőleges hatállyal loptak, bibibííí
értelek én , barátom, ne félj :D

npa 2011.09.07. 08:26:50

Számomra zavarosnak tűnik a cikkben a demokrácia definiálása, mert ugye az „Talán igaza van Török Gábornak: ez még mindig a demokrácia. Amíg választások vannak és amíg egy ilyen poszt megírható..” nevetségesen gyerekes megközelítése a témának. Nézzük csak mi is a demokrácia:
A kifejezés görög, a demos és kratos szavakból, vagyis népuralmat jelent. De kérem, a görög városállamokban és így Athénban a néphez tartozott a nők és a rabszolgák tömege, de ők nem szavazhattak. A kifejezést sokan Cleithenes-hez az athéni politikushoz kötik, aki Eric Arthur Blake (írói nevén George Orwell) híres köpését, miszerint „mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek az egyenlők közt” - pár ezer évvel korábban eladta a helyi polgároknak. Ja igen, mint említettem a nép volt pl. a nők tömege is, de nem a polgárai (citizens). Tehát akkor mit űberolunk a demokrácia szlogenjei alatt? Sokan szeretnénk úgy élni, mint Szingapúrban, holott ott nincs demokrácia. Ott benevolent diktatorship a menő. És mégis milyen jól élnek a abban a fertőben. De demokrácia kifejezés is ma a „kettős-beszéd” (Doublespeak) kelléktárát bővíti, Orwell meg forog a sírjában.
süti beállítások módosítása