Nem a jobb helyek egyike
2010.11.17. 08:33
Talán igaza van Török Gábornak: ez még mindig a demokrácia, hiszen amíg választások vannak és egy ilyen poszt megírható, addig nem beszélhetünk diktatúráról. Ez azonban már nem az a minőségű demokrácia, amiben jól érzem magam.
A Magyar Köztársaságban lehet személyre szabottan, a személyes karrierekhez vagy üzleti érdekekhez igazodva törvényt - mit törvény: akár alkotmányt is - módosítani, noha a szavak szintjén a magánérdek többé nem írhatja felül a közérdeket.
A Magyar Köztársaságban ha egy törvényjavaslat alkotmányellenes, akkor nem a törvényjavaslatot dolgozzák át, hanem az Alkotmányt. Az alaptörvényünket tulajdonképpen egy gumiszabálynak vagy egy jogalkotási puffernek tekinti a kormányzó hatalom.
A Magyar Köztársaságban a civilizált világ jogi normáival szembemenve lehet visszamenőleges hatállyal törvényt hozni, öt évre visszamenőleg extraadót kivetni - mindezt ráadásul az Alkotmányban rögzített módon -, miközben a Jogalkotási törvény tervezete tételesen tartalmazza a visszamenőleges hatály tilalmát.
A Magyar Köztársaságban a kormány rendszeresen semmibe veszi a jogalkotásra előírt törvényi határidőket, és országgyűlési képviselőkkel - kvázi strómanokkal - nyújttat be törvényjavaslatokat, csak hogy kikerülje a jogalkotás nyilvánosságára, átláthatóságára és a társadalmi részvételre vonatkozó törvényi előírásokat.
A Magyar Köztársaságban a kormány - az ártatlanság vélelmének alkotmányos elvét semmibe véve, bizonyítékok, bizonyítási eljárás és jogerős ítélet nélkül - határozatban nyilváníthat vétkesnek és károkozónak egy magántulajdonú gazdasági társaságot.
A Magyar Köztársaságban az Alkotmánybíróság bizonyos esetekben nem védheti az államtól a személyes tulajdonhoz való jogot - vagyis az állam azt és akkor vesz el, illetve rekvirál a polgáraitól, amit és amikor csak akar. Mindez mostantól pusztán technika kérdése.
A Magyar Köztársaságban az állam nem az öngondoskodásra neveli polgárait, hanem - mint a Kék fényben az egyszeri csaló - az emberek tudatlanságát, vagy mondjuk úgy: butaságát kihasználva, hamis érvekkel, vagy egészen egyszerűen hazugsággal, igen, hazugsággal csalja ki a polgárai megtakarításait. Jobb helyeken az ilyesmit börtönnel büntetik. A Magyar Köztársaság sajnos nem jobb hely.
A Magyar Köztársaságban a köztársasági elnök a kormány részének hiszi magát és ennek megfelelően is viselkedik.
A Magyar Köztársaságban szarházi parlamenti képviselők nyíltan zsidózhatnak az utcán, kötelet tehetnek Károlyi Mihály szobrának nyakába, fellépésükkel nyíltan fenyegethetnek egy felekezet tagjait.
Soroljam még?
Talán igaza van Török Gábornak: ez még mindig a demokrácia. Amíg választások vannak és amíg egy ilyen poszt megírható, nem beszélhetünk diktatúráról. Ez azonban nem az a minőségű demokrácia, amiben komfortosan - vagyis biztonságban, jól és szabadnak - tudom érezni magam.
Szerző: Michael Knight
· 3 trackback 88 komment
Címkék: fidesz kormány forradalom orbán viktor alkotmány böszmeség jogállam elkúrás demagógia kormányzás kétharmad jogalkotás portfolioblogger visszamenőleges hatály 98 százalék
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Tegyünk egy próbát! 2010.11.17. 20:09:36
Trackback: Lex Tűzfal 2010.11.17. 11:22:41
Trackback: Fényes szellők fújnak 2010.11.17. 10:25:12
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2010.11.17. 09:46:39
De tegyük hozzá, hogy a Fidesz választási ígéretei között szerepelt az, hogy a Szilányi Eleonórának és társainak vitán felül pofátlan végkielégítéseit visszaszedik.
Ezt pedig csak ilyen módon tehették meg.
Személy szerint engem ez csak azért zavar, mert ha holnap úgy döntenek szimpla törvénymódosítással akár engem is megadóztathatnak visszamenőlegesen tetszőleges mértékben, a fent leírt alkotmányt semmibevevő mentailitáson túl.
Ám nem hiszem hogy ezt így hagyják éppen ez okból. Tudják hogy ez a törvény túl nagy hatalmat ad minden kormányzó párt kezébe, és a kormányzás privilégiuma korántsem örök.
Tippem szerint vissza lesz ez állítva ha beszedték a végkielégítéseket.
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.11.17. 09:52:32
Illetve megint egy kérdés, hogy ha a bíróság jogerős döntése értelmében egy ilyen magas összegű lelépti pénz törvény szerint jár, tehát nem ütközik a jó erkölcsbe (lásd: Baranyay László és Szász Károly ügye), akkor azt a kormány milyen alapon ítéli jó erkölcsbe ütközőnek?
Harmadrészt: mindez nem a Szilágyinékról szól elsősorban. Szerintem ez nem más, mint bosszú azokon, akik a Gyurcsány-Bajnai érában a központi közigazgatás valamilyen szintjén dolgoztak. Lásd: michaelknight.blog.hu/2010/11/08/nem_ot_ev_kotel
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.11.17. 09:58:25
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.17. 10:02:17
elwood 2010.11.17. 10:18:12
a gazdasági elkúrást pár év alatt rendbe lehet tenni.
Szlovákiban tíz évvel ezelőtt fele annyi egy főre eső GDP volt mint nálunk, most egyenlő, és teljes gázzal mennek el mellettünk.
A jogállam szétverése viszont több generációt érint. Tegyek be valamit egy állami számlára ? És ha OV öt év múlva elveszi ? Akár visszamenőleg ?
És a gyerekemet sem tudom máshogy nevelni minthogy ne bízzon semmiben ami állami.
A népszavazással is visszalöktek minket kb. tíz évvel gondolkodásban, most hússzal.
Friedman 2010.11.17. 10:26:54
Szélsőséges mozgalmak mindenhol vannak, antiszemitizmus is minden országban van, nagyobb mértékben is, mint nálunk. Azt, hogy 100-200 radikális kivonul az utcára, nem nevezném katasztrófának, sőt ez pont a demokrácia eleme (ezt is el kell fogani, viselni).
A fenti amúgy jó érvek mellé ezt bevenni, az ugyanolyan összemosás, mint amikor a kormány a magánnyugdíjpénztárakkal szemben a gyenge 2008-as teljesítményüket hozza fel (amit azóta ki is korrigáltak). Az ilyen összemosás alapján úgy tűnhet, mintha a Jobbikus radikalizmus is a kormánynak lenne köszönhető. Mint a többi, amúgy helyes meglátás esetében, ahol valóban a kormány a ludas.
lenoardo999 2010.11.17. 10:31:08
Marengoo 2010.11.17. 11:04:53
xenuka 2010.11.17. 11:05:16
vastagbor.blog.hu/2009/06/15/megis_miert
HáBori 2010.11.17. 12:05:41
........sztem seggbuta vagy.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.17. 12:26:01
HáBori 2010.11.17. 12:47:02
De tudod mit? ha már érv kell:
Leírok neked egy forgatókönyvet: holnapután -mondjuk közlekedési balesetben- meghal Orbán Viktor (csak zárójelben: nem kívánom, mert valahol ő is ember, vannak gyerekei,szülei, nem kívánok neki{k} rosszat), de.... széthullik a fidesz, zűrzavar, miegymás és a hatalom valaki még gátlástalanabb ember kezében landol, aki aztán végképp nem ismer se istent, se embert, és így a mostani szétbarkácsolt törvényhalmazzal elkezdi lerabolni az országot, és mondjuk személy szerint téged is, mert hát teheti mindezt most már ugye törvényesen.Elveszi a házad, az ingó és ingatlan vagyonodat, a megtakarításaidat és minden mozdíthatót. Mégegyszer mondom mindezt törvényesen......
Na akkor Te, te vmiki, te kihez fogsz fordulni,kinél fogsz reklamálni, akkor kinél fogod számon kérni a jogot, a jogállamot, a jogállam nyújtotta létbiztonságot????
Na erre felelj okostóni.........
Friedman 2010.11.17. 13:22:54
Ez az utcára kerülős történet azért kicsit el van túlozva szerintem. Eszerint a terminológia szerint én is utcán élek, csak mert nincs saját lakásom. Ezzel szemben teljesen jó albérletben lakom, egy lakáshitel törlesztőrészletének töredékéért. Aki nem tudja fizetni a törlesztőt, adja el a lakást, és béreljen lakást. Nem kerül az utcára. Ha nem fizeti a hitelt, akkor a banki alkalmazott kerül utcára, mert a bank nem kapja vissza a pénzét (lásd 250 fős leépítés az Ersténél).
Fel kéne már nőni a kommunizmusból a piacgazdaságba.
De mindenkitől elnézést, mert elég távolra eveztünk az eredeti témától.
lenoardo999 2010.11.17. 13:49:18
gpek · http://www.gpek.hu 2010.11.17. 13:55:12
Friedman 2010.11.17. 14:02:26
A Fidesz rengeteg hibával rendelkezik, de spec nem azzal hogy szélsőjobb. Sőt a gazdasági döntéseik alapján leginkább kőkemény balos párt (multik és bankok elleni úszítás, magas állami elosztás, második nyugdíjpillér felszámolása, stb.). Ez pedig az én jobboldali értékrendemmel nehezen egyeztethető össze. Az egyetlen pozitív irányú lépés a szememben az SZJA drasztikus csökkentése.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.17. 14:12:09
mint a hatalmas vasútkorszerűsítés, meg ez az adócsökkentés kormánya, és persze a híres LOP-STOP
engem az ilyen kitalált történetek nem érdekelnek, én csak a tényekkel törődöm
és tény:
ez a kormány nem indított rendőrattakot azért, mert valakik tüntetni merészeltek ellene
és nem kordonozta körbe a parlamentet, hogy ott ne lehessen tüntegetni
mizrolist 2010.11.17. 16:39:54
Italo Balbo 2010.11.17. 18:16:02
Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.11.17. 18:22:52
sanya18 2010.11.17. 18:26:08
sanya18 2010.11.17. 18:30:10
Link Elek 2010.11.17. 18:30:10
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!
DarthVader 2010.11.17. 19:09:31
Úgyhogy lehet, hogy Te is meg fogsz lepődni, amikor a te béredet kérik :)
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.11.17. 19:10:50
gramercy 2010.11.17. 19:10:51
link vagy te bazmeg nem elek
gondolom a Jobbik is kommunista amiert otthagyta a LOLkotmanyozast ugye?
teknős 2010.11.17. 19:10:52
Bár én magam sem vagyok túl lelkes a fidesz jogi megoldásait látva, meg az egész kormányzását sem, azért véssük már az emlékezetünkbe:
a társadalmat megerőszakolni nem lehet. Azért lett kétharmada a fidesznek, mert az emeszpé megpróbált a társadalom ellenében kormányozni és ha a fidesz ugyanezt megteszi, akkor ő is pont úgy fog járni.
A pártok, az állam a társadalomtól kapják a felhatalmazást és ha nem éri külső agresszió, akkor előbb vagy utóbb a társadalom bosszúja utoléri azokat, akik ellenében kormányoznak.
A Fidesz nem akar semmivel sem takarózni. Azt akarja, hogy a az erkölcs most az egyszer magasabb rendű legyen az alkotmányosságnál.
Ez egy nagyon veszélyes utca, de az egész kormányzás az. Én már nagyjából beletörődtem abba, hogy soha sem fogok normális országban élni. Aggódva, de bizonyos megértéssel nézem azt, amire a Fidesz, felhatalmazást kapott. Amivel él is. Nem elegánsan, nem tisztán, de él.
Majd látunk. Ezt a verziót még nem próbáltuk. Az alkotmányosat igen és láthatóan rossz irányba vezetett.
Az én bizalmamat még bírják, akikét meg nem, azok nézzenek magukba, hogy ők azzal, hogy az elvtelen, etikátlan, de hellyel-közzel törvényes és alkotmányos emeszpé-eszdéeszt támogatták, mennyivel is járultak hozzá a helyzet kialakulásához. Mert szerintem ők is azt eszik, amit főztek.
gramercy 2010.11.17. 19:10:52
ha nem vetted volna eszre peldaul a Jobbik pont tegnap hagyta ott a LOLkotmanyozast
ennyit tudtok, veletek vagy ellenetek es aki ellenetek az kommunista zsido buzi soroljadcsak
kovacsguszti68 2010.11.17. 19:15:13
Amit ezek megengednek maguknak, az már szégyenletes. Öt évre visszamenőleg törvényt hozni, ez már teljesen szembe megy minden európai normával. Ha én csinálok valami jogszabály-ellenest, egyből jön a hatóság, hogy felelősségre vonjon. Ezek meg szarnak nagy ívben minden jogszabályra, mennek a saját fejük után és hétről hétre szegik meg a törvényeket.
kovacsguszti68 2010.11.17. 19:19:48
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.11.17. 19:24:41
SzaGyu 2010.11.17. 19:24:41
Igazad van! De még mennyire igazad van amikor azt írod:
"Éljen Orbán! Éljen a Fidesz!"
Én is ezt mondom:
ÉLJEN ORBÁN ! ÉLJEN a BANDÁJA! -INDIÁBA !
kovacsguszti68 2010.11.17. 19:24:41
Megkapták a 2/3-ot, mert demagóg módon elhitették a néppel, hogy ők minden bajra tudják a megoldást, de fél év alatt csak a demokráciát kezdték el bontani, az ország építésével pedig egyáltalán nem foglalkoznak. A lényegi kérdések még egyáltalán nem kerültek a parlament elé, a költségvetés csak adóátrendezés, a növekedési előrejelzések megalapozatlanok, és még lehetne sorolni.
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.11.17. 19:24:41
"a Fővárosi Bíróság 2003-as másodfokú ítéletében kötelezte az MFB-t Baranyay László elmaradt bérének és juttatásainak megfizetésére, mintegy 90 millió forint értékben. Ez kamatokkal és perköltséggel együtt 105 millió forint kifizetését jelentette. Továbbá 2004 márciusában az MFB igazgatósága úgy döntött, kifizeti Baranyaynak a 2002. évre meghatározott prémiumát és annak késedelmi kamatát, több mint 33 millió forintot. Vagyis Baranyay 2002-es távozásához kapcsolódóan mintegy 138 millió forintot kapott az MFB-től." (Forrás: www.nepszava.hu/articles/article.php?id=322826)
Mindemellett éppen azt szeretném hangsúlyozni, hogy függetlenül attól, hogy személyes véleményem szerint ez az összeg sok-e vagy sem, ha a bíróság megítélte, akkor az jár, akkor az nem ütközik jó erkölcsbe. Egy jogállamban legalábbis.
Mint ahogyan szerintem egy jogállamban nem lehet jó erkölcsbe ütköző egy olyan összegnek a kifizetése - legyen az végkielégítés, felmentési időre járó fizetés vagy szabadságmegváltás -, aminek a kifizetését törvény írja elő. Ha rossz a törvény, meg kell változtatni. De nem visszamenőleges hatállyal.
Biztonsági tanácsadó 2010.11.17. 19:26:22
Link Elek 2010.11.17. 19:37:16
:)
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.11.17. 19:39:08
belekotty 2010.11.17. 20:02:38
benyújtó Lázár János (Fidesz)
A törvényjavaslat a Magyar Nemzeti Kormány becsmérlését az interneten hivatott büntetni, maximum öt évig tartó börtönnel.
A törvény visszamenőleges hatályú, az elévülési idő szerint, vagyis az öt évet számítva, bűncselekménynek minősül minden 2005 utáni, a jelenlegi Nemzeti Kormány tagjainak becsmérlése.
belekotty 2010.11.17. 20:03:16
Kelemen Csaba 2010.11.17. 20:03:55
"A Magyar Köztársaságban szarházi parlamenti képviselők nyíltan zsidózhatnak az utcán, kötelet tehetnek Károlyi Mihály szobrának nyakába, fellépésükkel nyíltan fenyegethetnek egy felekezet tagjait."
Az általad hivatkozott cikkben egy szó sem esik zsidózásról, ellenben Izraelről, mint gazdasági hatalmát Magyarországra - sajnos gyakran nem tisztességes módon, hazai emberek által támogatva - erőszakoló államról igen. Akiknek gazdasági érdekét teszem azt többen, eléghangosan szóvá teszik, nem kell mást tenni, mint terroristának, antiszemitának minősíteni őket, és máris jöhetnek Izraelből a zsidó (mint nép és nem szitokszó) rendőrök terrorelhárítók. Ezekhez a Te vezetőid adják a felhatalmazást...
Kötelet tettek már Sztálin nyakába is. Egy dilettáns, apolitikus tetteit ennyi év távlatából inkább igazolja a jelenlegi helyzetünk, mint a szándéka. (a pokolba vezető út is, -mint tudjuk jó szándékból van kikövezve).
Visszatérve a kötélhez; az általad szarházinak nevezett képviselők helyett a résztvevők közül dobtak kötelet a szoborra, és a szarháziak (nem is értem miért ezt a jelzőt használtad, Mesterházi nem is volt ott, vagy igen?) biztonsági emberei távolították el az egyébkén akár provokációnak is szánhatott kötelet. (láttunk már ilyet, nem is olyan régen).
Fellépésükkel nyíltan fenyegettek egy felekezetet????
Úgy gondolom, írásod a kötőszavakon túl inkább csak hazugságokat tartalmaz és hisztériát kelt, mint hogy az igazság csíráját engedni felbukkanni.
Az idézett bekezdésedre gondolok, a többit más nyilván kifejti.
más, Valahol olvastam egy zsidó származású embertől, hogy a holokausztról 99%-ban nincsenek hiteles bizonyítékok. szerinted az az ember fenyegette a felekezetét?
belekotty 2010.11.17. 20:04:06
hower 2010.11.17. 20:14:05
Engem is, és nekem csökkenni fog a fizetésem jövőre az "adócsökkentés" nyomán. Ezek a tények.
BŐS 2010.11.17. 20:18:43
Török Gábor pedig pont úgy viselkedik, mintha tanult volna egy definíciót, ami szerint ez még nem diktatúra
pedig az ...
sajnos
biobender 2010.11.17. 20:28:45
Kedves leonardo999 te egy olyan rezsimben jol erezned magad ahol mindenkinek van egy kis lakasa mert az osszes lakas az allam tulajdona es "osztjak" oket. Nincsenek torlesztoreszletek mert nem lehet lakast vasarolni, ha akarsz akkor sem?
" Vagy téged kizárólag a liberális értelmiség sirámai töltenek el rossz érzéssel?"
Vagy te felcserelned a minimalis garantalt biztonsagra a szabadsagodat?
Roviden - visszasirod a Kadar rendszert? Ugye latod, hogy az Orban-rendszer pont effele halad teljes gozzel?
VonS 2010.11.17. 20:29:06
Az előző kormány az egyértelmű okozója annak, hogy a Fidesz ilyeneket megtehet, ezt sose felejtsétek el! Attól kezdve, hogy majdnem államcsőd lett, odáig, hogy Gyurcsány még a "demokrata" kifejezést is lejáratta teljesen az emberek előtt!
gitáros 2010.11.17. 20:31:00
Hülyegyerek, már megint jöttél kiröhögtetni magad?
:)
Szerinted mi lesz, ha az ostoba nácik megint beindulnak az utcán? Mert be fognak, az hétszentség, az orbántakaroggyozás már tegnap elkezdődött. Pintérék meg majd csokit osztogatnak, mi? Ostoba.
pazola 2010.11.17. 20:31:56
és nem kordonozta körbe a parlamentet, hogy ott ne lehessen tüntegetni "
Oszinten sajnalom, hogy az artatlanok helyett nem te voltal ott azon a tuntetesen. Ha veletlenul a te ket szemedet lottek volna ki, akkor is tudnal hsz-eket irni, es mivel szemlatomast ( hopp! ) mindegy, kinek mit - mindig ugyanaz - valaszolsz, nem erte volna nagy kar a kommenteloszferat.
De megmenthettel volna valakit, aki nem segg.
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.11.17. 20:41:41
L2007 2010.11.17. 20:42:20
Valamit nagyon rosszul csinálsz...
VonS 2010.11.17. 20:42:30
Folyton azon gondolkodtam, hogy miért nő a Fidesz népszerűsége ezen cselekedetek ellenére, hát kérdezősködni is kezdtem, és (talán) ez a megoldás egyik kulcsa:
Gyurcsány (+MSZP+SZDSZ) volt a demokrácia bajnoka, meg a nagy demokrata, folyton ezt hajtogatták, minden szituációban, plusz még most is ezzel jön (Demokratikus Platform vagy mi). A "demokrácia" és "demokrata" szófordulatok a közgondolkodásban az "elqrás" kváziszinonimái lettek, köszönhetően főleg Ferencnek. Nem csoda, hogy mindenki legyint, mikor a demokráciát féltitek, akkor is, ha igazatok van.
Qub 2010.11.17. 20:53:19
biobender 2010.11.17. 20:53:53
Bocs, de ez hulyeseg. Nehogy mar komolyan azt gondoljuk, hogy szegenyek szeretnenek nagyon demokratikusan kormanyozni de a szemet Gyurcsany miatt nem lehet! pedig mennyirte szertetnek!
Annak az oka, hogy igy kormanyoznak az pontosan az, hogy igy akarnak kormanyozni es mindenkinek vilagos lehetett mar evek ota, ha vette maganak a faradtsagot es olvasta a partsajtot.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.17. 21:07:45
meglepődtem ezen a kommenten itt
szóval szerinted nem diktatúra, amikor a fidesz élni merészel a választók által rá adott felhatalmazással, és törvényeket módosít?
dehát a fideszről van szó ember, az az ősgon osz, ezt mindenki tudja az index blogokon
hogy képzeli, hogy törvényeket hoz????
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.17. 21:09:05
Csak beugrottam 2010.11.17. 21:09:10
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.17. 21:09:20
igazatok van, nem biztos, hogy mszp szavazó, aki a fideszt diktatúrázza
lehetne pl. jobbikos is, de az nem valószínű, hogy ilyen vörös blogon tűnik fel
vagy hihet pl. a csodálatos MesePártban, ami tökéletes emberekből áll, akik ellenzékben, törvények bevezetése nélkül is el tudják hozni a kánaán-t
ebben nagyon sok index olvasó hisz, bár valszeg ők, az evo elméletet is bekajálják, szóval nem túlságosan ragaszkodnak a racionalitáshoz
ezek alapján akkor még akkor tartalak titeket a legértelmesebbnek, ha mszp/jobbik szavazók vagytok, a 3. lehetőség eléggé gáz, úgy 10 év után az emberek egy része nem hisz a mesékben, de ezek szerint ti még nem jutottatok el addig...
biobender 2010.11.17. 21:09:21
Ha csak visszamenoleg ki nem derul ugye, hogy a 2/3 8 eves ciklusra szavazott peldaul.
Nem erted, hogy mit jelent a visszamenoleges hatalyu torvenykezes es az Alkotmany meghagasa - de nem baj, addig jo neked amig nem erted.
Szerintem azt, hogy ettol a pillanattol a rezsim azt csinalhat amit akar - es csak a finom uri nevelesuk korlatozza oket. Oszt jo napot.
VonS 2010.11.17. 21:09:27
Akarhatnának így kormányozni, ha nem tehetnék meg, akkor az akarással nem mennek messzire. Márpedig 2/3-ad alatt nem tehetnék meg. Meg akkor se, ha nem lenne ilyen ellenségkép amit meg lehet lovagolni
mizrolist 2010.11.17. 21:09:27
biobender 2010.11.17. 21:09:31
Nemetorszag, 1933.
Qub 2010.11.17. 21:26:00
Hogy ezt hogyan mikor és miképp tudom megtenni most nem tudom és nem is kell vele foglalkoznom hiszen még nem létező problémáról beszélünk amely lehet hogy nem is fog soha létezni
biobender 2010.11.17. 21:58:37
De azert a logikaddal igy sem ertek egyet: az, hogy a fidesznek 2/3-a van sok mindenen mulott - pl. a gazdasagi valsagon, meg foleg azon, hogy a zemberek tobbsege elhitte, hogy nem a zemberek fizetik meg.
Na meg azon, hogy nalunk eleg valasztasi programnak, hogy ne a zemberek fizessek meg.
Qub 2010.11.17. 22:00:35
VonS 2010.11.17. 22:00:35
Abban viszont ne bízz, hogy itt majd diktatúra lesz. 2014ben leszavazhatod a Fideszt, ha akarod. A "választás" kifejezés nem lett összeboronálva semmi negatívval, így azt saját maguk örökre való elkaszálása nélkül nem bírnák negligálni, addig nem terjed a "megtehetik" tárháza :)
biobender 2010.11.17. 22:00:35
Nos, ezzel csak az gond, hogy akkor majd az orszag alkotmanyos rendje es a nemzet ellen probalsz majd meg tenni -ez nem valami nepszeru dolog am. A tapasztalat azt mutatja, hogy ilyenkor mar regen tul keso- mintha mondjuk 58.ban akart volna valaki Kadar ellen tuntetni.
dr kíváncsivagyok 2010.11.17. 22:00:35
Fenehorizont 667 2010.11.17. 22:20:42
nadehogy:
eddig mé nem féltette a demokráciát jóformán senki??
(az agyatlan, jajdenagyon magyarokat kivéve persze - de az nem mérvadó.)
az elmúlt húsz év arról szólt, hogy a múlt rendszerből ittragadt milliomosok milliárdossá válva egymásnak osztogatták a szoci ipar darabjait; a törvényket egymásnak hozták, egymással konzultálva, és a parlamentben egységes tömbként, gépekként szavaztak. reformok címén még a fost is kisajtolták azokból, akik nem korruptak, majd utána pofátlanul még rájuk is kenték azt, és gúnyosan hajtogatták, dijalektikus materjalista móccereken edződve, hogy az egész szar helyzet miattuk van, és kussoljanak, mer a magyar különbenis csak panaszkodni tud. ehhez asszisztált jóformán az egész magyar média, és azok hülye értelmiseggjeink. ez demokrácia? egy kicsit is működő és létező demokráciában ezeket az embereket rabláncon vezetik a sajtó gúnyos röhögése mellett a francba el, itt meg szakértő, mitöbb, miniszterelnök lehet belőle, akiben - mintegy megkoronázva e feudalista rendszer abszurditását - a sok barom az ország megmentőjét tiszteli (bajnai, ha nem lenne elég homályos).
ez demokrácia? volt ez valamikor itt demokrácia? megsúgom: soha a büdös életbe nem volt.
milliárdokat loptak el, százmilliárdokat úgy, hogy a demokratikus rendszer alapelemei, mint pl a parlament és a sajtó vagy csak alibinek volt közben, vagy a szennyest tisztogatni.
kurvaérdekes ez, hogy hirtelen mindenki elkezdett a sosemvolt demokrácián kattogni, ahogy ezek a csúnya fidesszek, ezek a mucsai parasztok hatalomra kerültek.
és legszomorúbb az egészben az, hogy a posztíró valószínűleg nem érzékeli az időpont jelentőségét, és biztosan vérkomolyan elhiszi magáról, hogy független, szuverén véleménye van.
hun volt eddig a szuverén vélemény?
ennél már csak az lenne a gázabb (de egyben tipppikus, érthető magyar ostobaság), ha valaki ezután lefidesznyikez. :)
Qub 2010.11.17. 22:31:17
4 (vagy 6,8,12 év múlva meglátjuk:). Aki meg most akar tenni érte az menjen képviselőnek győzze meg az embereket hogy ő a legjobb és tegye amit tennie kell.. Magyarországon én jelenleg egyetlen óriási hibát látok (hiszen az összes többi csak azon múlik melyik médiának elemzésnek csoportnak vagy szervezetnek hiszel - kiemelve a hiszel szót mert a szó szerinti tényeket nagyon kevesen ismerik) mégpedig azt hogy túlságosan belefolyik a napi politika az emberek életébe.. Nem kellene..
biobender 2010.11.17. 22:43:24
Felreertesz valamit, ha azt hiszed, hogy ebben remenykedem.
Viszont azt hiszem, hogy tul optimista vagy: ha egy fel evnel kevesebb kellett ahhoz, hogy a magantulajdon alkotmanyos garanciajat megszuntessek ugyan miert lenne a szabad valasztas barmilyen modon vedett?
Hidd el, ha a rendszer propagandistai elmagyaraznak ezerrel hogy a valasztas csak egy szinjatek ami arra valo, hogy a szeles nepi tomegek (bocs. ma: a zemberek) figyelmet elterelje a kizsakmanyolasukrol (ma: a gonosz nemzetkozi karvalytoke altali) akkor azt pont ugy be fogjak nyelni mint a magantulajdonhoz valo alkotmanyos jog megszunteteset.
biobender 2010.11.17. 22:48:30
Kedves fenehorizont: a rinyalas es tenyek kozott van nemi kulonbseg.
A teny pedig az, hogy ha holnap az allam el akarja venni a hazadat megteheti, megpedig alkotmanyosan.
Lathatoan nem kedveled a Bajnai vagy a Gyurcsany kormanyt, de ok meg 300 foriuint vizitdijat sem tudtak beszedni - ezzel szemben ma a kormany lenyulhatja a maganemberek nyugdijra felretett penzet - es meg torvenyes is.
Qub 2010.11.17. 23:49:41
pokesz70 2010.11.18. 00:17:38
pokesz70 2010.11.18. 00:23:34
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.11.18. 00:26:36
mizrolist 2010.11.18. 07:31:22
belekotty 2010.11.18. 07:32:35
belekotty 2010.11.18. 07:33:24
sanya18 2010.11.18. 08:19:42
Renszarv 2010.11.18. 09:17:03
Steinkellner 2010.11.18. 10:37:10
ClearWater 2010.11.18. 11:38:16
Engem azért továbbra is csak az zavar, hogy van 2/3-nyi zavazódroid, aki az agymenéseket "legalizálja", és csak arra leszek kíváncsi, hogy mikor jelennek meg az első Stauffenbergek, akik végre rájönnek hogy igenis ki lehet állni a hatalomelvű és belső megfélemlítésen alapuló pártrendszerből, és lehet szembemenni azzal, amiről úgy gondolják, hogy nem helyes. Mert azt engedtessék meg de kizártnak tartom, hogy a most zavazódroid státusban foglalkoztatott fidesz képviselők mind mind a magukénak vallják a magántulajdon védelmének eltörlését, a magánmegtakarítások államosítását, és az összes, a posztban leírt dolgot.
gpek · http://www.gpek.hu 2010.11.18. 11:48:17
térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.11.19. 21:23:12
npa 2011.09.07. 08:26:50
A kifejezés görög, a demos és kratos szavakból, vagyis népuralmat jelent. De kérem, a görög városállamokban és így Athénban a néphez tartozott a nők és a rabszolgák tömege, de ők nem szavazhattak. A kifejezést sokan Cleithenes-hez az athéni politikushoz kötik, aki Eric Arthur Blake (írói nevén George Orwell) híres köpését, miszerint „mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek az egyenlők közt” - pár ezer évvel korábban eladta a helyi polgároknak. Ja igen, mint említettem a nép volt pl. a nők tömege is, de nem a polgárai (citizens). Tehát akkor mit űberolunk a demokrácia szlogenjei alatt? Sokan szeretnénk úgy élni, mint Szingapúrban, holott ott nincs demokrácia. Ott benevolent diktatorship a menő. És mégis milyen jól élnek a abban a fertőben. De demokrácia kifejezés is ma a „kettős-beszéd” (Doublespeak) kelléktárát bővíti, Orwell meg forog a sírjában.