Cinizmus a köbön
2010.12.12. 09:43
Orbán Viktor - már persze ha van mersze - ne a nyugdíjasoknak írjon levelet a magán-nyugdíjpénztári megtakarítások államosítása kapcsán. Ha van elég vér a pucájában, írjon inkább levelet az aktívan dolgozó és járulékfizető magán-nyugdíjpénztári tagoknak, és az ő véleményüket kérje ki az intézkedésekről. Azt hiszem, a válaszokat nem tenné közzé a következő gyűjteményes kötetében...
De Orbán Viktor a jelek szerint egyszerűen nem szeretne tudomást venni az övével ellentétes véleményekről. Mert például így kényelmesebb. Sokkal inkább a Nemzeti Együttműködés jegyében, a már unalomig ismételgetett csúsztatásokkal szeretne finom ellentétet gerjeszteni a járulékfizetők és a nyugdíjasok között. Pedig ez az egész államosítás, ez bizony alapvetően nem a mai nyugdíjasok nyugdíjának a biztonságáról szól, hanem arról, hogy a mostani dolgozó járulékfizetőknek vajon húsz vagy harminc év múlva lesz-e tisztességes nyugdíjuk. Erről persze nem ír a miniszterelnök. Cinikus, na.
Apropó, cinizmus. Ez az, ami engem az elmúlt hónapokban a leginkább zavar. Egyszerűen bántja a fülemet, annyira fals az egész. Orbán Viktor, Lázár János, Szijjártó Péter, a kormányszóvivő asszony és a többiek ipari volumenű cinizmusa egyszerűen felháborító. Mert ez nem az a fajta cinizmus, mint ami például Sir Humphrey Appleby-t jellemezte, aki minden cinizmusával együtt, a maga kellő öniróniájával végtelenül bölcs is volt.
A Fidesz-féle cinizmusban ugyanis nincsen semmi bölcs és nincsen semmi szimpatikus. Ez a cinizmus arcátlan és arcpirító is egyben. Ez a cinizmus nem öniróniával, hanem valami elképesztő kivagyisággal párosul, és nem szól másról, mint hogy mindenki más le van ejtve. Elvégre a Nemzeti Együttműködés jegyében ki nem szarja le, hogy mások mit gondolnak, ha éppen mást gondolnak, mint amit a kormány szeretne?! Erről szól most ez a nyugdíjaslevél is.
És a legnagyobb baj az, hogy ez az elképesztő cinizmus ma már nem csak a kormányzati kommunikációt jellezmi. Ez folyik a kereskedelmi tévékből is. Mert pontosan ugyanilyen arcátlan cinizmus volt, amikor a visszatérő Stohl András a "Rossz vagyok, de használható" refrénnel nyitott a Való világban. És ugyanilyen arcpirító cinizmus az is, hogy a Megasztár műsorvezetője, Liptai Claudia a szombati műsorban tragikus arckifejezéssel, élő, egyenes adásban bejelenti, hogy ugye a vörösiszap-katasztrófában egy csomó ház összedőlt Kolontáron, emberek haltak meg vagy maradtak fedél nélkül, ezért a Megasztár stábja örökbefogadott egy kolontári kiskutyát... Hát basszus. Persze az is lehet, hogy ez utóbbi nem egyszerűen csak cinizmus, hanem mindehhez még kapitális bunkóság is.
Attól tartok, hogy nagyon nem vezet az jóra, ha ez a cinizmus általánossá válik, ha ez lesz a követendő minta. Mert ahol cinizmus van, ott cinizmus van. És ahol cinizmus van, ott nincs szolidaritás, ott nincs egészséges társadalom, ott nincs se nemzeti, se másmilyen együttműködés.
És a cinikus Magyarország nem egy élhető Magyarország.
Szerző: Michael Knight
· 3 trackback 252 komment
Címkék: fidesz kormány hülyeség orbán viktor nyugdíj állam cinizmus lázár jános kormányszóvivő szijjártó péter nyugdíjpénztár
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Csodavárás Mohácsnál 2010.12.12. 16:44:55
Trackback: Indul a kormányzati spam 2010.12.12. 12:46:02
Trackback: Cinizmus a köbön 2010.12.12. 12:41:07
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
soproni1 2010.12.12. 10:45:59
Lenin élt...
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.12.12. 10:49:32
De "valódi választásról" beszélni, meg féligazságokat sulykolva védeni az álláspontjukat nagy baklövés volt.
Az ember azt hitte, hogy az mszp-t nem lehet kommunikációban alulmúlni, de a fidesznek most sikerült.
Kerek négyszög 2010.12.12. 11:06:39
Vajon az évekkel ezelőtt elvett nyugdíjakért most végre bocsánatot fog kérni?
Kíváncsi leszek a jobber ismerőseim mennyire tudnak váltani az eddigi "nyuggerező" idősgyűlölő mentalitásukon. Most más szelek fújdogálnak (keleti szelek), lehet kezdeni a "drága nemzeti időseink" dumát.
Mosz éppen ez lesz az érdek. De meddig?
Pártatlan vélemény csak innen jöhet:
www.galamus.hu/
burguzu 2010.12.12. 11:06:39
guderian 2010.12.12. 11:06:39
Chastar 2010.12.12. 11:07:04
Mitya Ivanov 2010.12.12. 11:14:19
Átvitel honvéd 2010.12.12. 11:14:19
Akkoriban miért hurráztatok, és miért nem kértétek ki magatoknak, hogy már bocs, srácok... ez így elviselhetetlen, és húzzatok a retekbe Ferenccel, meg Jancsival az élen?
kaes 2010.12.12. 11:14:19
Pistie 2010.12.12. 11:14:30
Rendben, a kommunikáció is rossz, de ebben nagy önáltatás van ám, mert ezeket az intézkedéseket akkor sem lehetne a többségnek megmagyarázni, ha jó lenne a kommunikáció.
Mert egyszerűen nincsen ésszerű magyarázat arra, hogy egy gyakorlatilag jól működő* ágazatot (mnyp) minek kell megszüntetni. Ráadásul a belépett tagokat nem kárpótolják. (* jól működő: körülbelül hetente van az indexen egy összefoglalás hogy mennyi hasznot termeltek az mnyp-k, remélem ezzel kapcsolatban nem kell senkivel sem vitatkozni.)
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.12.12. 11:19:24
Orbán Viktor kérdésre azt mondta, lényegében egyetért azzal a kormányállásponttal, amely szerint a jelenlegi nyugdíjrendszer fenntartható, nincs szükség drasztikus beavatkozásra. Nem szükséges más modellekre áttérni, a mostani szisztémával el lehet menni még körülbelül 30 évig - jegyezte meg. "Tehát fenn akarják tartani azt a rendszert, hogy a központi költségvetés rendre, évről évre kiegészíti a nyugdíjkasszát?" - hangzott el a kérdés, amelyre a pártelnök közölte: "nem tudunk mit csinálni".
(gazdasagiradio.hu/cikk/41242/)
asola 2010.12.12. 11:19:25
Bármikor lehet állítani valamit, majd két hét/hónap/év múlva annak az ellenkezőjét is !!! Az engedelmesen bégető Fidesz-birkáknál már tökéletesen működik a duplagondol. Amikor a Szíjjártó vagy az Orbán szembeköpi 2 évvel korábbi önnmagát, akkor az emberek fejében azonnal törlődik a 2 évvel korábbi nyilatkozat alapján kialakított vélemény és megjelenik az ellenkezője.
Nemsokára jön a gondolatrendőrség és a többi is.
Hááát, csak így tovább Magyarország!
Ebből vagy forradalom lesz, vagy 1984-jellegű duplagondol-os diktatúra.
manipul 2010.12.12. 11:19:25
De beszélhetünk a 23 millió román munkavállalóról is, stb.
A nyugdíjas levél példája pedig kifejezetten cinikus a szerző részéről, ugyanis az többek között arról is szól, hogy a a szoclib kormány az MNYP-vel kihúzta az idősek és a költségvetés alól a nyugdíjuk fedezetét.
abaka 2010.12.12. 11:20:38
Az azert nem mukodott volna, mert meg a mostaninal is nyilvanvalobb lett volna (ha ez fizikailag lehetseges), hogy hazugsag.
tryclops 2010.12.12. 11:21:02
Az alku az volt anno 12 éve, hogy mi MOST magasabb adót fizetünk, amiből kipótolják a nyugdíjkassza hiányát, hogy mi félre tudjunk tenni öregkorunkra. Egy MANYP-ban. A rendszer müködési feltételeiről lehet vitázni, lehet rajta csiszolni, de az elv ez volt anno, és most is ez. Na erről még nem nagyon hallotam a kormány-droidoktól.
f.
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 11:23:23
fetyisob 2010.12.12. 11:24:59
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 11:27:30
Nem nehéz belátni, hogy a választók adócsökkentést akartak / akarnak. Az MSZP kormány a korábbi adótörvények alapján nagyívű adócsökkentést foglalt törvénybe, ez az adócsökkentés összegszerűen nem maradt el radikálisan az "egykulcsos" adótábla költségétől. Azóta sem derült ki hogy a Bajnai-kabinet ezt az összeget miből teremtette volna elő. Fidesz és az MSZP mellett adócsökkentést ígért az MDF ( korábban egykulcsos adó mellett kardoskodtak az SZDSZ-el együtt ). De talán még a Jobbik is "igazságosabb" adórendszerről beszélt ( igazságosabb adórendszer Magyarországon kisebb adókat jelent ), ellentételezésről ők sem beszéltek pár ködös mondaton kívül ( felülvizsgáljuk a segélypolitikát, hogyan arról már nem beszéltek érdemben ).
Adott egy politikai szituáció, ahol évek a lakosság túladózottnak tartja a jövedelmét, ennek az igénynek akar megfelelni a politika. Ennek azonban ára van, az nem úgy megy hogy a miniszterelnök jóindulatát / rosszindulatát múlnak a dolgok. A kieső bevételeket pótolni kell.
Nem hiszem hogy kevesebb ellenérzést szült volna egy újabb radikális adóemelés és markáns kiadáscsökkentés, abban a formában ahogyan azt láttuk korábban. A harmadik út a további
eladósodás. Azt is próbáltuk,nem működött.
Mindenkinek az fáj, ami őt érinti. Mivel a fiatalok ( 45 év alattiak ) nagy része nethasználó és nekik kötelező volt javarészt belépni vagy önként beléptek jogosan védik az ő érdekeiket.
De nem csak az ő szempontjaik léteznek. Azok akik nem tagok, nyilvánvalóan érdektelenek a téma iránt.
Őket más megszorítások érintenék, amik esetlegesen a mostani érintett kört nem. Aki nem tanár azt nem érdekli hogy elbocsájtják őket. Aki pedig nem pénztártag az közönyös azzal szemben ami a pénztárakkal történik.
Igazság nincs, csak érdekérvényesítő képesség. Mindenki ordít, üvölt veri az asztalt, a saját jól felfogott érdekei szerint. Aki hangosabban ordít, annak lesz igaza. Erről szól a politika. Aki moralizálni akar, járjon etika tanárhoz. Jó elmélkedést.
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 11:27:30
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 11:27:42
manipul 2010.12.12. 11:30:37
Kezdjük a jól működő MNYP-vel, aminek van egy érvényes törvényi szabályozása
Nem tudom, tudja -e, hogy e szerint:
1. A ma 62 évnél fiatalabbak, már nem tudják felvenni egy összegben a számlájukon lévő pénzüket, mert 2013. után már nem lehet .
2. A számlán lévő pénz csak nyugdíj előtti halál esetén örökölhető, ha már egy járadékot is felvett, akkor nem..
3. Nem tudni, hogy számítják ki az MNYP-k járadékot.
4. Kétséges, hogy pénztár meddig tudja fizetni a járadékot, mert a számla várhatóan csak 10-15 évig nyújt fedezetet. Alacsony járadék esetén, persze lehet elég a számlán lévő pénz, de akkor viszont több veszik el egy közbenső haláleset miatt.
5. Nem tudni, hogy a számláját túlélő tag járadékát kinek a pénzéből fizetik majd tovább. Az MNYP mögött ugyanis nincs semmiféle külső garancia, ha elfogy pénze, akkor vége.
Akkor mitől is működik olyan jól?
Mivel kellene kárpótolni a tagokat, és miért?
asola 2010.12.12. 11:30:38
Ír nekik egy levelet, hogy "ne féljetek skacok megvan a nyugdíjatok, erőszakkal elvettem másoktól rá a pénzt, közben pedig szétbasztam mindent ami az utamba állt. Ezért dícséret jár nekem, szavazzatok majd rám"
Ráadásul hazudik is, mert nem a nyugdíjakra fogja költeni a pénzt, hanem nagy részét folyó kiadásokra (papagájkommandónak új Audi, Kósának új stadion...stb) egy másik nagy részét pedig államadósságra.
Azaz a mostani nyugdíjasok az erőszakkal ellopott pénzekből nem sokat fognak látni.
Az egésztől felfordul a gyomrom, ilyen gusztustalan dolgot nem sokat láttam még mint ez a Fidesz levél.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.12.12. 11:31:03
Miért kell mindig megjelenni egy ilyen arcnak? Miért nem lehet megérteni, hogy most a MOSTról beszélünk. Vagy most nincsenek mentegető érvek? Csak azt lehet hajtogatni, hogy de bizony már ők is...? Ez elég keskeny.
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 11:31:03
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 11:32:46
asola 2010.12.12. 11:32:46
Ezt ugyanis úgy hívják, hogy a JÖVŐ FELÉLÉSE.
A Fidesz feléli a jövőnket egy egyatlanul kivitelezett, csak gazdagoknak kedvező adócsökkentés miatt.
És mellette cinikusan hazudik és gyomorforgató, gusztustalan leveleket írkál az ellopott manyup pénzekből.
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 11:34:57
blokkos 2010.12.12. 11:34:57
Lehet, hogy Viktor nem hülye, csak frusztrált? Szegény...:)
high up 2010.12.12. 11:34:57
burguzu 2010.12.12. 11:37:25
Valószínűleg villámgyorsan eltapsolja az így megszerzett pénzt ( épít még 5 stadiont, nyugdijat emel, államosít kicsit, közszféra fizetést növel) és ugyanezen ideológiai ösvényen haladva, majd hozzápiszkál a magán bankbetétekhez, életbiztosításokhoz, lakászkasszás megtakarításokhoz, mivel szerinte az is "jobb helyen van az államnál"
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.12.12. 11:37:25
Indriq 2010.12.12. 11:42:30
Bepes Elek 2010.12.12. 11:42:31
asola 2010.12.12. 11:42:31
Ráadásul az 1997-es törvény is teljesen egyértelműen fogalmaz. Magánvagyon. Pont. Ennyi.
Amit a Fidesz és bolseViktor most csinál, az egyszerű ÁLLAMOSÍTÁS, mellette arcpirító HAZUDOZÁSSAL és CSÚSZTATÁSOKKAL.
Bepes Elek 2010.12.12. 11:44:26
," amit mindenki fizet. Persze csak a manyuposoknak kellene fizetniük, de"
Mindenki fizette? A nyugdíjas, a segélyes? Az államadósságot is a MANYUPOS fizette, ugyanis aktív!
Capis?
tryclops 2010.12.12. 11:44:26
Ezt hívhatjuk akár hűtlen kezelésnek is, és elsősorban nem Orbán hibája, ő csak asszisztált az öszödi böszme és megyó faszságaihoz.
De az, hogy az előttel kormányon lévők idióták voltak, az ŐT nem menti fel a felelős kormányzás alól.
Felelősnek pedig azt nevezem, hogy hosszútávon jó döntéseket hoz. Ebben viszont nyomokban sem látok hosszútávú kitekintést, az egész arról szól, hogy ezzel a laza 3000 milliárdból ki tudják húzni még 2014-ig, kis osztozkodás is belefér még akkor, és...
Na ez az ? Mi jön az után?
Dr Kangörény 2010.12.12. 11:44:26
Most jön majd e a tejjel-mézzel fogó kánaán.
De mi a retekből fognak nyugdíjat kapni a nyugdíjasok 25-30 év múlva???
Várúr 2010.12.12. 11:44:43
Mihály lovagot és a kommentársak zömét a tények a legkevésbé sem érdeklik. Akkora arcok, hogy a dupla ablakon alig férnek ki. Én addig örülök, amíg ekkorákat rinyálnak. Hogy "majd elveszik a bankbetéteket, majd az életbiztosításokat," stb. Ennyi jós még Dódonában vagy Delphoiban is sok lenne.
fetyisob 2010.12.12. 11:49:01
ki emlekszik mit igertek tiz éve politikusaink? ki merné számonkérni őket?nahat ezek után hogy gondolja bárki azt hogy vissza kap a MNYP-i vagyonbol?majd szokas szerint mutogatnak vissza az eloző kormanyokra, azok a hegyvideken röhögnek rajtunk!Barataim nekunk nem lesz nyugdijunk mert most lopta el kb 100ember es a csaladja torvenyesen!
szárny 2010.12.12. 11:49:01
Az index blogrovatának tetején meg nem látom, hogy "Az MSZP, a néhai SZDSZ és a Magánnyugdíjépnztárosok Szövetsége támogatásával"
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 11:49:01
na4 2010.12.12. 11:49:02
Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.12.12. 11:49:24
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 11:49:35
szárny 2010.12.12. 11:51:34
Mike36 2010.12.12. 11:51:34
meg mig minden átláthatatlan és pazarló, addig lehet igazán lopni
mert ne legyünk naivak
erre megy a játék
1-2 milliárdocska meg csurran-cseppen a 3000-ből
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 11:52:10
Bepes Elek 2010.12.12. 11:52:11
egerészölyv 2010.12.12. 11:56:26
egerészölyv 2010.12.12. 11:56:26
Mike36 2010.12.12. 11:56:26
így jártak
nem lesznek ezek 30 év múlva is itt
Knorr 2010.12.12. 11:56:26
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 11:56:50
sárkányfő 2010.12.12. 11:56:50
" Ha egyszerűen kiálltak volna, hogy a költségvetés olyan helyzetben, hogy szükség van erre a pénzre, és nem örülünk neki, de fel kell használnunk, akkor sokkal elfogadhatóbb lett volna."
ezt nem mondhatják. mert nem igaz.
milyen válság az, ahol 500 milliárdos adócsökkentés van a tehetősebbeknek, meg ráér jövőre 800 milliárdos reformokat csinálni?
na ugye.
M-Cube 2010.12.12. 11:56:58
Orbánék őrültek vagy zsenik.
Szerintem az első...
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.12.12. 11:59:12
Mike36 2010.12.12. 11:59:13
vagy fel is ajánlhatod
miért, régen is voltak akik önként és dalolva léptek be a tszbe
ilyen vagy te is
Bepes Elek 2010.12.12. 11:59:13
"Barataim nekunk nem lesz nyugdijunk mert most lopta el kb 100ember es a"
Nem, nem ezért nem lesz. Az ok egyszerű..nincs elég gyerek, kiből dolgozó lesz, "ki dolgáért remeg."
A következő években 2X annyian lesznek nyugdíjasok, mint ahányan belépnek a munkaerő piacra.
Adalékként, hogy közel 600 ezer nyugger dolgozik a nyugdíj mellett.
Nem nyúlnak a kedvezményekhez, se a korengedményes nyugdíjakhoz sem. Sőt, a 40 évet dolgozó nő menjen el 54 évesen, míg a hasonló pályát befutó férfi dolgozzon 11 évvel tovább, miközben jóval kevesebbet élünk. Szóval, szóval....
a fidesz lesz...phat!
Nyers Fa 2010.12.12. 11:59:13
Link Elek 2010.12.12. 12:00:09
óóóó 2010.12.12. 12:01:23
Én felhívtam a nyugdíjpénztáram kb 3 hete, hogy mennyi az annyi.
Kislány a vonal végén közölte, hogy 2000 novembere óta (azóta vagyok mnyp tag) szumma 79000 forint hozamozót tudtak produkálni.
10 ÉV ALATT!!!
Kértem tőle egy részletes kimutatást, hogy mégis mikor mennyit fizettem be hogy alakultak az egyenlegeim.
Kiküldöt egy levelet amiből kiderült hogy voltak olyan hónapok, amikor a levonásaim egyszerüen eltüntek.
Érted?
több hónap befizetései hiányoztak.
Amikor ismét megkérdeztem, hogy ez hogy lehet akkor annyit tudott mondani, hogy nem érti.
10 év alatt 79000 hozam 1.2 milla tőkére.
Akkor szerinted ez jól működik?
Knorr 2010.12.12. 12:03:09
Azok rinyálnak akiknek ott pénzük van. És azok vannak a lopás mellett akiknek nincs ott egy fillére sem. Veled együtt-
Mellesleg a fő hiéna spekuláns Csányi, Orbán legjobb haverja, az OTP vezér, nála van 800 ezer ember manyup pénze.
Hülye.
na4 2010.12.12. 12:03:10
Mike36 2010.12.12. 12:14:21
fetyisob 2010.12.12. 12:14:22
Jó!
De ha most azt latjuk hogy nem lesz nyugdijunk hogy valaljunk gyereket__ ?ezert nem lesznek munkavalalok 20ev mulva!ha most nem nyulták volna le akkor ez a pár ezer milliard segithetett volna 10-20év mulva! a 0 az 10 20 év mulva is 0 lesz!
Várúr 2010.12.12. 12:14:22
Dumád olyan, mint a nikked. Jó mikiegeres. Ha érved nincs, kommentelj inkább egy rajzfilm-blogon.
Snowmass 2010.12.12. 12:14:22
szárny 2010.12.12. 12:14:22
Studt 2010.12.12. 12:14:23
asola 2010.12.12. 12:14:23
Ez az ember és pártja a legkeményebb kommunista, aki Sztálin óta előfordult Európa környékén.
Knorr 2010.12.12. 12:14:23
fetyisob 2010.12.12. 12:20:57
ugy latszik te még nem halottad hogy az állam a legrosszabb gazda..!sajnos ott lopnak a legtöbbet , mert 4év alatt probalnak annyit ossze lopni hogy ne keljen már az unokaknak se dolgozni!tisztelet a kivetelnek
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 12:20:57
A legalsóbb jövedelműek egyébként jelenleg csak névleges személyi jövedelemadót fizetnek, köszönhetően az adójóváírásnak. Az ő nemlétező SZJA-ukat nem lehet tovább csökkenteni.
A középosztály alsó részétől felfelé ( KSH átlag körüli fizetések ) az elmúlt 20 évben a legmagasabb adósávba beleesett, ez orvoslásra kerül, bár nem egyetlen lépéssel, csak fokozatosan. Az hogy közben a legjobban keresők is ebbe a sávba belekerültek, nos erről már elmondtam a véleményem. Én nem ezt az utat választottam volna.
Az SZJA mellett lett volna más út is, sokan emlegetik a járulékcsökkentést. Ez %-os, tehát a csökkentés %-ban mérten mindenkit egyenlően érintene. A gond az hogy a járulékcsökkentés vagy az Egészségbiztosítási Alapból vagy a Nyugdíjalapból hiányozna, miközben ezek kiadásai nőnek.
Szóval nem egyértelmű hogy melyik technikai mód az üdvözítő. Szerintem a magyar társadalom középre húz, az adórendszerétől is azt várná el, hogy ne szélesítse hanem mérsékelje a társadalmi különbségeket. Az egykulcsos adó márpedig konzerválja a társadalmi különbségeket. Magasabb státuszú munka, %-osan ugyanakkor elvonás mint alacsonyabb státusz esetén. Ez pl. a te esetben is úgy csapódik le, hogy ez a felső tízezer támogatása. Szerintem a többségi vélemény is ez.
Knorr 2010.12.12. 12:20:58
Mike36 2010.12.12. 12:20:58
önálló gondolatod már nincs is?
Snowmass 2010.12.12. 12:21:13
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.12.12. 12:23:40
Snowmass 2010.12.12. 12:23:47
Snowmass 2010.12.12. 12:26:46
óóóó 2010.12.12. 12:26:46
Bepes Elek 2010.12.12. 12:26:47
Bizony, bizony a népességcsökkenésben bőven benne vannak a mai nyugdíjasok is, kiknek fontosabb volt a "kocsi a kicsinél", csak éppen mi szívjuk meg a brokit.
óóóó 2010.12.12. 12:27:03
Anarchy 2010.12.12. 12:28:52
Mágy gyűlölöm is az összes nyugdíjast, dögöljön meg mind!
Bepes Elek 2010.12.12. 12:28:52
Olvasd el!
portfolio.hu/gazdasag/nyugdij/demografia_es_nyugdijrendszer_adalek_a_nyugdijrendszerek_makrookonomiajahoz_toth_istvan.76502.html
AnnaKarenina 2010.12.12. 12:30:35
A nagymamák, nagypapák max. azokkal állíthatók szembe, akik élősködő nyuggernek állítják be őket, mintha nem fizették volna meg a mai nyugdíjuk árát. Az unokáik érdekével nem fognak szembeszállni, tehát szerintem megint csak egy kontraproduktív, de jól hangzó semmitmondásról, pontosabban semmitírásról van szó.
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 12:31:54
Egy baltikumi nyugdíjcsökkentés sem hiszem hogy kevesebb felháborodással járt volna. Mondjuk - 10% a nyugdíjakra. A blogokon ünnepeltek volna, hogy igen a kormány az én aktív dolgozói érdekeimet védi. A nyugdíjasok pedig felháborodtak volna. Akkor az MSZP azért tüntetne. Most ezért tüntet. Ha a 3%-os hiány miatt adót emeltek volna, vagy mégis behozzák az ingatlanadót azért tüntetnének.
Ez a demokrácia. Minden döntés mögött van vesztes és győztes. A mai magánnyugdíjpénztári vesztesek a jelenlegi aktív tagok, a győztesek pedig azok, akik az ezt kiváltó intézkedések vesztesei lettek volna.
A kormányzat rossz kommunikációt folytat, hogy megpróbálja elhitetni azt hogy ez egy ún védelmi intézkedés. Valójában ők meghoztak egy döntést hogy az aktívaktól elveszik ezt a megtakarítást és az alacsony hiánycél árát nem az inaktívakra terhelik. Cserébe adnak adócsökkentés. Persze az aktívak nagy része így is veszít globálisan a jövőt nézve, kivéve a középkereső családosok és jólkereső gyerekteleneketet.
Szíjjártóval nem lehet sikeres kommunikációt folytatni. A Fidesz nagy hátránya a másod-harmadvonalbeli káderállománya. Kevés piacképes Fidesz politikus van, szakpolitikus még kevesebb, aki pedig valamilyen szinten számít, az sem tagja általában a kormánynak.
manipul 2010.12.12. 12:32:11
Tipikus szabadelvű médiagyakorlat.
Az MNYP emlegetése pedig annyira felszínes, hogy már bűn. Aki ezt szóba hozza, annak a legelemibb kötelessége, hogy felkészüljön. Ön bizonyára felkészült, úgy, hogy várom válaszát a manipul 2010.12.12. 11:30:37 kommentre.
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 12:37:51
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.12.12. 12:37:51
stratez 2010.12.12. 12:37:51
Knorr 2010.12.12. 12:37:52
Mitya Ivanov 2010.12.12. 12:37:52
""Tehát fenn akarják tartani azt a rendszert, hogy a központi költségvetés rendre, évről évre kiegészíti a nyugdíjkasszát?" - hangzott el a kérdés, amelyre a pártelnök közölte: "nem tudunk mit csinálni"."
Most meg kiderült hogy tudnak, erre kellett a 2/3
dibbler 2010.12.12. 12:37:52
baj1: tömegek vannak, akik téveszmékben hisznek és saját érdekük ellen képesek dönteni.
baj2: az ő szemükben te ellenség vagy, nem hiszel az "eszmében" és azt mondod róluk, hogy buták, hülyék.
baj3: ez belök téged az "ellenség", őket pedig a "harcosok" táborába.
baj4: ebből harc lesz, mindnyájunknak fájni fog.
Mike36 2010.12.12. 12:38:04
akkor miről beszélünk?
Médiatanács dettó? kit fog megregulázni? azt a pár szerencsétlent, akinek nincs pénze magát külföldre áthelyezni?
Mitya Ivanov 2010.12.12. 12:40:40
nem költjük el 3 év alatt, hanem ezzel a módszerrel nem kell kipótolni akkora mértékben a költségvetéből a nyugdíjkasszát, azaz marad pénz, de máshol.
igen, 12 éve ez volt az alku, hogy most magasabb adót fizetünk, de most már mintha csökkennének az adók, nem?
AnnaKarenina 2010.12.12. 12:40:40
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.12.12. 12:40:40
asola 2010.12.12. 12:40:40
A probléma az, hogy az egykulcsos adót nem 1 év alatt kellett volna rászabadítani az országra, ütni vele egy hatalmas lukat a költségvetésen, majd az egyetlen jól működő vívmány (MANYUP) tönkretételével betömködni az önnmaguk ütötte rést.
pandras11 2010.12.12. 12:40:41
3 millió nyugdíjas * 4év átlagában 80.000 Ft-al=kb 900-1200 mrd. Ft. (EU/DOLLÁRBAN)
Ha ezt a nyugdíjalap feltöltésére használták volna inkább.....
De: ha a 3 millió nyugdíjasból vagy másfél kiveszi a 10%-át, mi marad a mostaniaknak. Erre az egészre épül a rendszer.
Az elkúrt 9-1.2emrd forint elég lett volna a pótlásra, és maradt volna a magán.
Mike36 2010.12.12. 12:40:41
Mitya Ivanov 2010.12.12. 12:41:24
Knorr 2010.12.12. 12:41:25
"z államháztartás helyzete rossz. Magyarország még 2009-ben vállalta hogy leviszi 2011-ben 3% alá a költségvetési hiányát."
Idén 3,8%, jövpre tehát 0,8%-ot kell lefaragni. Ez nem indokolja a manyup lopást, pláne ha tudod, hogy 530mrdos adócsökkentés volt, a több iextra kiadásról nem is szólva, nyugdíjemelés, Kósa, Szíjrágó forintbedöntögetései, a drágább hitelek a kontár kormány miatt, Debreceni stadion, Mindenféle fityisz pereputtynak fizetésemelések, stb stb. Mindezek tükrében az egész fejtegetésed hiteltelen.
" Ha ezt nem tesszük meg, annak súlyos következményei lesznek. Több módszer közül lehet választani, a kormány ezt a magánnyugdíjpénztári beolvasztást választotta."
Lehetett volna nem adót csökkenteni, meg nem két kézzel szórni a pénzt, és mindeközben még kiadást is lehetett volna csökkenteni. Ehelyett két kézzel szórják a pénzt, ebből a legtöbbet magukra, és közben még lopnak is a manyuból.
"Egy baltikumi nyugdíjcsökkentés sem hiszem hogy kevesebb felháborodással járt volna."
Az legalább nem hazug lopás lett volna. Van egy csomó potyautoas a nyugdíjrendszerben egyébként is. Orrán száján dől pénz az állami rendszereknek. nem csak itt.
"Ha a 3%-os hiány miatt adót emeltek volna, vagy mégis behozzák az ingatlanadót azért tüntetnének. "
A miatt nem kellett volna. Lásd első bekezdésem.
"Ez a demokrácia. Minden döntés mögött van vesztes és győztes. A mai magánnyugdíjpénztári vesztesek a jelenlegi aktív tagok, a győztesek pedig azok, akik az ezt kiváltó intézkedések vesztesei lettek volna. "
Nem. Ez a kommunizmus. A kontár pofátlan szar és hazug kormányzás csimborasszója.
"A kormányzat rossz kommunikációt folytat, hogy megpróbálja elhitetni azt hogy ez egy ún védelmi intézkedés."
Nem olyan rossz az hisz még te is benyaltad, és még azt is elmagyarázod hogy nem jó a kommunikáció.
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 12:41:54
A Fidesz elveszi a magánnyugdíjpénztárat, amit az MSZP hozott létre. Cserébe az MSZP agyonadóztatta a középkeresetet is. Olyan mint a vízágyban a buborék, ha lenyomod itt, kidudorodik máshol.
Knorr 2010.12.12. 12:41:54
"10 év átlagában 0,73% reálhozam a PSZÁF márciusi jelentése szerint. Ami nagyon gyenge."
Az állami rendszernél még mindig jobb. Ott mennyi is a reálhozam ? Mennyi lesz? Számolgasd ki. Amikor majd 2 nyugger jut egy adófizetőre. Ott reálminuszok lesznek. nem 1 nem 2, hanem mínusz 40-50%
Knorr 2010.12.12. 12:45:13
Miért az állami nyugdíjrendszer fizet azoknak akik nem vonultak nyugdíjba ? Hülye...
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.12.12. 12:45:13
salamander 2010.12.12. 12:47:34
Az a cinikus amit Te írogatsz!
ez a működésképtelen rendszer, amit kötelező magán nyugdíjnak hívnak már nevében is eléggé érdekes.
Mi az a kötelezően magán??
Jogilag csak az állam tehet valamit kötelezővé hiszen a legitim erőszak kezelésére a kormánynak van felhatalmazása...
Ezért amikor valami kötelező, - s azt az állam adók módjára behajtja - az azt jelenti hogy NEM ÖNKÉNTES!
Érted tökfej? (Ha nem, akkor ajánlom neked szigeti Péter: Bevezetés az állam- és jogtudományokba c. könyvét. forgasd. Persze sok más elméleti tudós is foglalkozik ilyesmivel)
Ha tehát nem önkéntes, akkor afelett nem rendelkezel. Az Állam jogot keletkeztető döntése teszi lehetővé, hogy örökölheted, vagy egyéb. DE NEM A TULAJDONOD. A begyűjtött majd kihelyezett összeg tulajdonosa a teljes magyar kockázatközösség, amit a Magyar Állam kezel s költségvetésnek hívunk.
Hiába bízta meg az állam a nyugdíjpénztárakat annak kezelésével ők az összeg felette - ahogyan Te sem - nem rendelkeznek tulajdonosként.
Amikor kiszervezte jó Bokros barátunk a nyugdíjak egy részét magán tulajdonú pénzkezelőknek, akkor egy hatalmas hiányt hozott létre a felosztó kirovó rendszerben.
Ezt törvényszerűen a meglévő nyugdíjak csökkenése vagy adóemelésnek kellett volna követnie. egyik sem történt, ezért az állam - tehát mindannyian csecsemőktől a nyugdíjasokig - kezdtünk szépen eladósodni. Méghozzá igen gyorsan.
Hiszen ezt a likat valahonnan - és kitől mástól - pótolni kellet igen magas kamatokkal meg (CDS) országkockázati felárért.
Tudod? (okostojáska)
Tehát nincs más hátra, mint előre... megszüntetni a feleslegesen és drágán működő rendszert, aminek ráadásul a tőkefedezeti hiányait is az állam kassza szokta kipótolni... ELKÉPESZTŐ!
Bepes Elek 2010.12.12. 12:47:34
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 12:47:34
Tehát maradt volna ugyanaz mint 2006-ban, lemegy egy kampány úgy hogy mindenki adócsökkentésről beszél ( kivétel nélkül az összes párt ) majd eltörli az adócsökkentési törvényt. Ezt így nem lehet hosszútávon folytatni. A demokráciába vetett hit így is mélyponton van.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.12.12. 12:49:32
Tobb ezer evig mukodott, akkor most miert ne mukodne?
AnnaKarenina 2010.12.12. 12:49:32
Egyébként meg azt gondolom, hogy ha a kormány mindjárt az elején nem hirdet gazdasági szabadságharcot, hanem nyugodtan, higgadtan leül tárgyalni a megegyezés készségével, akkor sem itt tartanánk.
Snowmass 2010.12.12. 12:49:33
asola 2010.12.12. 12:49:33
A mostani trendek alapján 30 év múlva 70 év lesz a korhatár (azaz nem éled) és a fizetésed max 33%át fogod nyugdíjként megkapni. Azaz tetves szar üzlet oda egy forintot is befizetni.
Ehhez képest a MANYUP-ok SZUPER-SZUPER ÜZLET:
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 12:49:34
Snowmass 2010.12.12. 12:51:55
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 12:53:38
Az idei hiánycél az extraadókkal tartható csak. A jövőévi pedig azzal sem, ahoz anulálni kellett volna az adócsökkentést. Inkább adóemelést kellett volna végrehajtani.
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.12.12. 12:53:38
Anarchy 2010.12.12. 12:53:56
Hallod, én akkor sem hurrázta meg most sem.
Egyik kutya, másik eb, mindkét magy párt posztkommunista, teli vannak a régi rendszer embereivel...
De persze te két embertípust ismersz itthon, tehát nekem nem lehet önálló gondolatom, mert ha nem fidesznyik vagyok, akkor már mszps, mi? Lófaszt!
Pont ez orbáni politika legellenszenvesebb vonása, a gondolatkényszerítés.
Mike36 2010.12.12. 12:56:28
egy jó van ebben az egész államosításban
most sokan rádöbennek, hogy csak magukra számíthatnak
és ha nem tesznek maguknak félre, nem marad öregkorukra semmijük
eddig én sem nagyon takarékoskodtam, de mostantól fogok
Snowmass 2010.12.12. 12:56:29
AnnaKarenina 2010.12.12. 12:56:29
Knorr 2010.12.12. 12:56:29
"a tehát nem önkéntes, akkor afelett nem rendelkezel. Az Állam jogot keletkeztető döntése teszi lehetővé, hogy örökölheted, vagy egyéb. DE NEM A TULAJDONOD"
MEnnyiszer írjátok még le ezt a hazugságot?
997.évi LXXXII. tv 5. §(4) bekezdését. Az érintett jogszabály eredeti szövege:
„A pénztártag követelése – a tulajdonlás elve szerint – a pénztártag tulajdona, amelyre az e törvényben foglaltak szerint kedvezményezett jelölhető. A pénztártag követeléséért a pénztár, illetve az e törvényben meghatározott feltételek szerint az Alap és a központi költségvetés tartozik helytállni.”
Knorr 2010.12.12. 12:56:46
igen, vonják vissza az adócsökkentést. vagy akár növeljenek adót. inkább fizettem volna több szjat mintsem hogy megzsaroljanak és meglopjanak. eleve csak a gazdagok járnak jól az szja csökkenéssel. a 400mrdos szja csökkentés fele egyedül a felső tízezernek megy. Gondolom kell egy második úszómedence is a fijjugnak.
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 12:57:05
Knorr 2010.12.12. 12:57:42
"Adót kellett csökkenteni és átállni az egykulcsos rendszerre, enélkül nem vagyunk versenyképesek néhány szomszédos országgal. Versenyképesség híján még jobban lemaradunk."
Na mesélj, hogyan leszünk versenyképesek attól, hogy Orbán fizetése havi 500 ezerrel emelkedik ? A kontárok versenyét nyeri meg a kormány max. Maguknak emeltek, nem neked.
Snowmass 2010.12.12. 12:58:27
Knorr 2010.12.12. 12:59:30
"Kezdetben nem erről volt szó, a Fidesz megpróbálta elszámoltatni a költségvetésben. Ha az EU megengedi, akkor ma nincs szerintem einstand."
Érdekes, amikor majdnem államcsőd volt, akkor Gyurcsányéknak még csak eszükbe sem jutott ezt csinálni.
Most meg kézzel lábbal próbálod igazolni az igazolhatatlant.
Semmi sem indokolja 3 millió ember megzsarolását és meglopását
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 12:59:31
AnnaKarenina 2010.12.12. 13:01:22
Persze, ha a Fidesz-kormány nem hajtja végre az adócsökkentést, akkor nem csak az derül ki, hogy az ember, aki sosem hazudott, hát mégis, hanem az is, hogy mindazok a gazdasági érvek, amikkel a szoc. kormányt támadták, hülyeségek voltak.
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 13:02:46
AnnaKarenina 2010.12.12. 13:02:46
Snowmass 2010.12.12. 13:04:10
(Amúgy a 10% Tao nekem is emelés.)
Snowmass 2010.12.12. 13:06:28
Knorr 2010.12.12. 13:09:08
Ez mit is old meg gazdaságilag? Semmit.
Másrészt: Akkor még mindig az van hogy ellopják 14 havi befizetésem és hogy az állami rendszerből nem kapok nyugdíjat pedig oda is fizetek.
Egyébként igen, maradok, mert jogállami keretek közt nem lehet fenntartani, hogy nem kapok az államiból nyugdíjat.
Knorr 2010.12.12. 13:17:28
"Adócsökkentés kell a versenyképességhez, mégpedig nagyon. Enélkül még messzebb kerülünk a szomszédos versenytársainktól. Épp az volt a baj, hogy erre ilyen sokat kellett várni."
Adót csökkenteni akkor lehet ha van miből. Most nincs miből, ennyire nincs. Hitelből, 3 millió ember kirablásából, extra adókból? Őrület.
AnnaKarenina 2010.12.12. 13:17:28
Bepes Elek 2010.12.12. 13:17:28
Látom képben vagy,...vagy mégsem? Volt itt egy blog anno, ami a "ledolgozott élet mítoszát szapulta". Vajon az 55 évesen nyugdíjba vonult és gyermeket sosem nevelt Gőz Gizike állami alkalmazott irodista munkája mennyit ér(t) és hány évig tartana az ő nyugdíja egy igazán tőkefedezeti rendszerben?
A ledolgozott élet mítoszáról olvasgass itt egy kicsit!
gazdasag.ma.hu/tart/rcikk/c/0/147772/1
--tionion-- 2010.12.12. 13:17:28
ejj, nem hittem volna áprilisban, hogy 7-8 hónap múlva már ennyire szarul fogom érezni magam ebben a kurva országban.
Knorr 2010.12.12. 13:17:29
És ? Ez nem igazolja a manyup lerablást.
Knorr 2010.12.12. 13:17:29
"Tao? 10%? Szerinted nem növeli a versenyképességet?"
Nem eléggé. Ez csak adóátrendezés eleve. A másik oldalon meg visszafogják a gazdaságot a "válságadókkal"
"Amúgy az egykulcsos Szja is ugyanilyen. Csomó felsővezető azért ment külföldre, illetve azért nem jött ide külföldről, mert botrányosan sok volt az adó."
Mesélj, a felső tízezerre elköltünk 200mrdot. Miféle gazdasági élénkülés lesz? Az úszómedence iparág majd fellendül ? Meg a bahamáknak több lesz a turisztikai bevétele ?
dibbler 2010.12.12. 13:17:29
Mikorra mi nyugdijasok lennénk, 70 évesen, 33%-ot kapva, a fő kérdés a rengeteg nyugdíjba menő "potyázó, járulék nemfizető" nyugdíja lesz. A politikai nyomás miatt ők is kapni fognak.
Tehát másodszor-harmadszor is elvesznek majd tőlünk, a rendesen fizetőktől.
Ha lenne magánnyugdíj rész, ez legalább a fizetőknél maradna.
Megértem az álláspontodat, ha te is potyázó vagy - én a potyázókat tolvaj-bűnözőknek tekintem.
Ha fizető vagy, akkor sajna nem mentél végig az egyszerű gondolatmeneten.
Nem bízok a következő aktív generáció lojalitásában és ezért megpróbáltam "garanciális elemet" biztosítani.
A garanciának költsége van. Mivel most is én fizetek, hadd döntsem már el, megéri vagy sem.
Bepes Elek 2010.12.12. 13:17:51
Ez van. Több az inaktív, mint az aktív. A kisgömböc felzabálja saját magát.
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 13:17:51
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 13:20:23
huvosvadasz · http://huvosvadasz.blog.hu 2010.12.12. 13:26:35
Ezzel szemben oltári nagy barmomság/tudatlanság/cinizmus ezzel kapcsolatban is cigányozni (lásd "segílyke"). Főleg, mielőtt utánanéznél a költségvetésnek. Akkor már inkább nyugdíjasozz, BKVzz, MÁVoz, köztisztivelőzz/közalkalmazottaz, mert ezekre nagyságrendekkel töb pénz megy el, mint "segílyre". Arra meglepően kevés. De most lehet örülni, a birka népnek jól kiforgatja a zsebét a kormány: elveszik a jövöt, egy pár százalékát visszaosztják a kezünkbe a jelenben (SZJA csökkentés), a többit meg szépen elvarázsolják. A sok hülye meg nem veszi észre, hogy iszonyatosan lehúzzák, mert a "segílyen" élőkkel van elfoglalva. Hát, Rodolfo valószínűleg túlképzett volt, a magyart sokkal könnyebb becsapni.
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 13:26:35
nemecsek ernő áruló 2010.12.12. 13:28:52
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.12.12. 13:28:53
szamarhegy 2010.12.12. 14:33:04
panonimus 2010.12.12. 14:33:04
igényes 2010.12.12. 14:33:04
Egy borítékon a ragasztó felület, amit Orbánék nyalatnak az 15 cm.
9 000 000 milió boríték x 15 cm = 135 000 000 centiméter = 1 350 000 méter = 1350 kilométert kell nyalniuk. Szerintem nem szabadna megtenni ezt, mert sérti az emberi méltóságot, munkaköri leírásában egyetlen nyugdíjfolyósítós dolgozóknak sincs bent, hogy egészségre káros anyagot benyaljon. Maga a kilométer mennyisége megfelel a brüsszeli távolságnak.
Bergeroth 2010.12.12. 14:33:04
Pistie 2010.12.12. 14:33:04
dibbler 2010.12.12. 14:33:05
Az birtok intézője elkölti a kevés mozgósítható pénzt néhány jó vacsorára, egy kicsit még kártyázik is, kell neki a hatalom bizsergése, máshoz meg úgysem ért.
Ahelyett, hogy odaállna a tulajdonos elé, fellázítja a kocsmában a lumpen zselléreket, "ha nem én vagyok a főnök, kutya világ jön rátok!".
Most itt tartunk, meglátjuk, hova fejlődik a történet.
IP gyűjtögető 2010.12.12. 14:33:05
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 14:33:05
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.12. 14:33:05
Nem a MNYP-al volt a baj, hanem azzal, hogy a nyugdíjkassza hiánya kb. évi 800 milliárd Ft, amiből kb. 300 milliárd van amiatt, hogy a járulékbefizetések negyede eddig a MNYP-akba ment. Ha nem köpne bele az Orbán kormány a levesbe, akkor a felosztó-kirovó rendszer és a megtakarításos rendszer közötti átmenetet élnénk. A felosztó-kirovó rendszer lényege az lenne, hogy ha X milliárd Ft járulék jön be, akkor X milliárdot kell szétosztani a jelenkor nyugdíjasai között. Az átmeneti rendszerben mivel a járulékok negyede nyugdíjkasszába megy, ezért nyilvánvalóan azt a kb. 300 milliárdot ki kell pótolni más költségvetési forrásból, 30 év múlva már nem kellene, hiszen akkor már a nyugdíjba menő embereknek már a MNYP-ak fognak fizetni. De ami a lényeg, amiről Orbán nem hajlandó beszélni, az a másik 500 milliárd, amit szintén külső költségvetési forrásból pótolnak! Éppen annyival kellene csökkenteni a mostani nyugdíjakat! Ezért amellett, hogy rabló módon lenyúlja a MNYP pénzeket, benyal a mostani nyugdíjasoknak, mert nyilván tudja, hogy mit kellene megtennie, csak hát ha megtenné, elnépszerűtlenedne a nyugdíjasok körében. És hol vannak az előző kormány idején az MSZP-t a nyugdíjaspártnak nevező fidesz fanok? Hát védik a védhetetlent, akkor is ha éppen ellenkezőjét teszi a Fidesz, mint amiért a fidesz szavazók értelmesebb része rájuk szavazott. Undorító ez az egész, ami itt folyik.
Mellesleg poénos, hogy az aktív dolgozók 12 évnyi járulékának a negyedéből foltozzák ki kb. 2-3 évre a nyugdíjkasszát, hogy a mostani nyugdíjasok korrekt nyugdíjat kapjanak, eközben a mostani aktív dolgozók reálértékben a felosztó-kirovó rendszer alapján 10-30 év múlva jó ha a harmadát fogják kapni a mostani nyugdíjaknak. Mert jó, nyugodjunk bele a MNYP-ak felszámolásába, de akkor olyan koncepció kéne az állami nyugdíjrendszeren belül, hogy legalább ne az amúgy is sokkal rosszabb jövőből vegyünk el, és adjuk oda a jelennek, ahol még mindig olyan nyugdíjak vannak, amelyekből meg lehet élni.
Cselo 2010.12.12. 14:33:05
szamarhegy 2010.12.12. 14:33:05
csakmerazé 2010.12.12. 14:33:06
malfunction.blog.hu/2010/12/08/title_1594078
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 14:33:06
AnnaKarenina 2010.12.12. 14:33:06
Akiket szapulsz, akkor is végigdolgozták az életüket, odaadták a napi 8 órájukat, és létrehozták mindazt, amivel a rendszerváltozáskor rendelkezett ez az ország. Vedd figyelembe, hogy 50 fölött már alig akarnak embert foglalkoztatni, hiába tologatják a nyudíjkorhatárt, ez nonszensz. Ha pedig meg tudnak maradni az állásukban, akkor a fiatal munkába lépőktől veszik el a helyet.
Franciska18 2010.12.12. 14:37:18
Mi lesz márciusban? Tudsz valamit?
Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2010.12.12. 14:45:12
Egy poszt erről itt:
oriblog.blog.hu/2010/12/12/torok_gabor_elemez_1938_hitler_jo_lepese
Giraffa 2010.12.12. 14:45:12
pl. 10%-kal csökkenteni MINDEN nyugdíjat ÉS 5%-kal csökkenteni a nyugdíjjárulékot. Újabb 10 év múlva ismét 10% csökkentés a nyugdíjaknál, 5% csökkentés a befizetendő járulékoknál és így tovább.
És közben ezerrel kommunikálni, hogy NINCS tovább állami nyugdíj x év múlva, mindenki gondoskodjon megtakarításról és/vagy saját gyerekről, aki majd eltartja.
SzaGyu 2010.12.12. 14:48:43
Megválasztása után is folyamatosan hazudik és kimondott diktaturára törekszik és kimondottan olyan diktatúrára, amit ő ural majd.
Az a levél csak a nyugdíjasoknak van címezve, de valójában nem nekik szól, inkább rajtuk keresztül szólít meg korosztályokat. -Van Ő olyan rafinált!
Ez a levél éppen olyan átvágáson alapszik mint a 16%-os adókulcs!
Javaslom:
AKI ILYEN ORBÁN FÉLE LEVELET KAP, AZ POSTA FORDULTÁVAL KÜLDJE NEKI VISSZA !
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 14:48:43
Bergeroth 2010.12.12. 14:48:43
Te melyik fidesz közeli cégnél melózol?
ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.12.12. 14:54:59
óóóó 2010.12.12. 14:54:59
Bepes Elek 2010.12.12. 14:54:59
Biztos fiatal vagyok így 47 évesen. Mantrázd csak az "egész életüket ledolgozták" ( átlag 30 évet) közhelyt.
Nem veszed figyelembe, hogy minden politikai párt az inaktívok seggét nyalja.
Senki sem mer a nyugdíjakhoz nyúlni, még csak be sem fagyasztják. A kedvezményekről nem is szólva.
Éljen az I. Magyar Nyuggerisztán!
Előre a szakadék felé...
óóóó 2010.12.12. 14:55:00
Mondjuk becsületükre váljon, hogy ezt a 79 ropit 2008. decembere után szerezték, de addig leküzdötték -90000-re.
De mint mondtam, most már tök mindegy.
Mellesleg engem ez a nyugdíj para amúgy sem érdekel, mert szinte biztos vagyok benne, hogy mire elérem a kort addigra nem lesz nyugdíj. se állami, se magán.
sárkányfő 2010.12.12. 14:55:00
sikerült meggyőzni valakit arról, hogy a lopás nem lopás? hogy az államosítás nem a komcsik, hanem a jogtisztelő polgári kormányok jellemzője?
samba pa ti 2010.12.12. 14:55:12
selmeczi helyből segghülye,de a gazdi hű papagája.
/ bár a papagájok állítólag okos állatok,úgyhogy bocsánatot kérek ezúton is tőlük. /
rettenetes gittegylet az egész,így ahogy van.
Bepes Elek 2010.12.12. 14:59:14
"és adjuk oda a jelennek, ahol még mindig olyan nyugdíjak vannak, amelyekből meg lehet élni. "
Nálunk a cégnél, vagy 25 nyugdíjas dolgozik. A legkisebb nyugdíjjal rendelkezőnek is havi 140 ezer pénzt hoz havonta a postás, de az ex munkavédelmis 249 ezerrel ment tavaly nyugdíjba+fizetés.
Nekünk 4. éve nincs béremelés, de a nyugdíjakat emeljük, mert az jáár, jáár, jáár.......káááár.
Mindenki más meg la van szarva. Főleg a vidéki kisiskolák, ahol már fűtésre sincs pénz.
Gerontokrácia.
Broaf...
óóóó 2010.12.12. 14:59:15
Képzeld el, hogy 30 év múlva mennyien lesznek azok akik eddig és ezután is abból éltek hogy megvágják az államot és ezt a pénzcsapot csak úgy elvágnák.
Knorr 2010.12.12. 15:03:08
"AKI ILYEN ORBÁN FÉLE LEVELET KAP, AZ POSTA FORDULTÁVAL KÜLDJE NEKI VISSZA !"
DE ELŐTTE TÖRÖLJE KI VELE A SEGGÉT IS!!!
SzaGyu 2010.12.12. 15:17:08
Ebben az egyben nem hazudott mert:
2011- majd valóban csökkenni fog (orbáni módra) a munkanélküliek száma, mert az lesz a munkájuk, hogy éhen haljanak. -De nem csak ők.
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.12.12. 15:17:08
high up 2010.12.12. 15:17:08
Tehát 1997-ben egy amúgy is deficites nyugdíj alapnak tovább növelték a deficitjét azzal, hogy a bevételek egy részét magánszámlára utalták. Ezzel nött az államháztartás adóssága, évi 300-400 md forinttal. Ez a hiány 13 év alatt 3.500 md forintra duzzadt. Ez az 1x1-es ismeret is vili mindenkinek?
És az is vili, hogy a amíg államháztartási hiány van, addig te csak adós vagy és nincs magánvagyonod. Különösen abból a pénzböl nem, amit a közösböl loptak ki. Gondolálátok hogy a magánszámlákra lecsapolt államadósságot majd az eü-n, az iskolákon, a családi pótlékon vegye vissza az állam, ne töletek? Ugye ez lenne a manyuposok célja?
Hát ez csak a vadkommunizmusban létezett (spontán privatizáció). Az elemi pénzügyi törvények ellen lehet tüntetni, majd ha elunjátok ,hazamehettek. Attól még a törvény jönni fog, az államnak járó bevételek visszamennek az államhoz. Akinek nem tetszik, hogy nem lophat tovább az államadósság terhére, az akkor vándoroljon ki.
Csak azt nem tudom hova, mert egy olyan hülye országot sem ismerek, amelyik ezt a fajta lopást megengedné.
A Világbank is rég lefújta már a manyup ajánlását.
egyittlakó (törölt) 2010.12.12. 15:25:03
Neked aztán van, komcsi. Írni sem tudsz... muhaha
Giraffa 2010.12.12. 15:25:04
Nincs igazad. Bismarck (első VH) előtt sem volt állami nyugdíj senkinek. Egyébként is fokozatosan kellene megszüntetni.
egyittlakó (törölt) 2010.12.12. 15:25:04
te nyomorék fidesz kommunista, meggyőztél már valakit arról, hogy Orbán vezér kommunista kormánya nem lop?
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.12.12. 15:25:04
"Nem. Ez a kommunizmus. A kontár pofátlan szar és hazug kormányzás csimborasszója"
Már ne is haragudj, de az a kommunizmus, hogy p.l. te is igazságosnak érzed, hogy aki többet keres, az progressziven fizessen többet.
MIRE FEL ?
Nem lehet elhinni, hogy aki többet keres, az p.l. a szorgalma és tudása miatt keres többet ? Miért kell azt is visszahúznotok a sárba , "igazságosság" meg a "társadalom klözépre húz" címszóval ?
Ha azt mondod, hogy Orbán a kiadáscsökkeentés elhalasztása miatt hibás, azzal egyetértek. Az adócsökkentés az elmúlt 2O év legésszerűbb gazdaságpolitikai döntése, ugyanis ez hozzájárul ahhoz, hogy a morál megváltozzon. Hogy az emberek lássák, hogy a többlet munka és erőfeszítés nem degresszíven hanem lineárisan több eredményt hoz.
Bepes Elek 2010.12.12. 15:26:46
Anyááám, ha a sötétség fájna, te üvöltenél.
Ezek szerint csak 3500 milliárd forint az államadósság és ha nem lett volna manyup, akkor itt habzsi-dőzsi lenne?
Minden fityiszes ilyen zombi?
Parajpuding 2010.12.12. 15:27:28
Kérem lehet céget alapítani, néhány hónapig működni, az adót és hasznot lenyelni, eladni hajléktalannak és majd kezet széttárva vállat vonni. Csak megmentettem a pénzt a tolvaj kormány elől, aki lenyúlná, államosítaná, elverné....
leone007 2010.12.12. 15:28:22
Ennek fuss neki még1x.
"Különösen abból a pénzböl nem, amit a közösböl loptak ki. "
Kik? A MANYUPosok? Akik dolgoznak, pénzt keresnek, adót fizetnek, meg járulékot? És a fizetésük után nem az állami NYUPba fizetnek (a közösbe) hanem MANYUP-ba (magánba)? Szóval az a 3 millió ember aki MANYUP tag tolvaj, mert nem adja be a pénzét a közösbe? Nem vagy te komcsi?
"1997. évi LXXXII. törvény a magánnyugdíjról és a magánnyugdíjpénztárakról
(4) A pénztártag követelése - a tulajdonlás elve szerint - a pénztártag tulajdona, amelyre az e törvényben foglaltak szerint kedvezményezett jelölhető. A pénztártag követeléséért a pénztár, illetve az e törvényben meghatározott feltételek szerint az Alap és a
központi költségvetés tartozik helytállni."
Knorr 2010.12.12. 15:29:19
"Tehát 1997-ben egy amúgy is deficites nyugdíj alapnak tovább növelték a deficitjét azzal, hogy a bevételek egy részét magánszámlára utalták. Ezzel nött az államháztartás adóssága, évi 300-400 md forinttal. Ez a hiány 13 év alatt 3.500 md forintra duzzadt. Ez az 1x1-es ismeret is vili mindenkinek?"
ez a hiány kb csak 1000mrd forint, ugyanis a manyupok államkötvényeket vettek.
"s az is vili, hogy a amíg államháztartási hiány van, addig te csak adós vagy és nincs magánvagyonod. "
997.évi LXXXII. tv 5. §(4) :
„A pénztártag követelése – a tulajdonlás elve szerint – a pénztártag tulajdona,”
"Különösen abból a pénzböl nem, amit a közösböl loptak ki."
Nem loptak ki semmit. Amennyivel kevesebbet befizettek annyival kevesebb állami nyugdíjat kapnak.
sárkányfő 2010.12.12. 15:31:32
Az átállássorán termelődő hiányt visszapótolta volna 2013-tól kezdődően egyre növekvő mértékben az állam egyre több embert érintő csökkenő kötelezettsége. Ugyanis az új rendszerben már csak a 75%-át kellett volna kifizetnie az államnak, és a csökkenés szépen fedezte volna a korábban kieső pénzeket. Alap matekot vágod?
Viszont az aktív vagyonkezelés a magánpénztárakban nem élte fel a vagypont, sőt növelte, és ez adott lehetőséget pl. a magyar tőzsde magyar cégeinek a feltőkésítésre, a magyar államnak a hazai kötvénykibocsátásra, hogy ne külföld felé adósodjon el, stb...
És milyen érdekes, nyugdíjemelésre van pénz (150 milliárd), adócsökkentésre is (több száz mrd), meg stadionra, stb... ezekre miért nem válaszol soha egy droid sem?
óóóó 2010.12.12. 15:31:39
A XXI. század magyarországán valószínüleg az lenne amit Én megjósolok.
sárkányfő 2010.12.12. 15:32:40
ez tehát rablás.
a magyar állam kirabolja saját nemzetének kb. 30%-át.
egyittlakó (törölt) 2010.12.12. 15:33:21
te biztosan Szígyártó Papagáj Péter vagy: a tavaszi szellő segítene arccal a puha, meleg, lágy tehénszarba
xboxer 2010.12.12. 19:19:18
rakaz 2010.12.12. 20:41:04
csak tudott, most a jó tanitvány Vityenka is ezt teszi.
Mi meg mezitlábas magyarok szivjuk ezerrel.......
Jamesboci 2010.12.12. 20:41:04
Jamesboci 2010.12.12. 20:41:04
Medgar 2010.12.12. 20:41:04
http://mek.niif.hu/07400/07449/07449.pdf
Egy mondatot azért kiemelnék:
"Összességében a 2000–2008 közötti években évenként átlagosan 5,5%-os ütemben emelkedett a nyugdíjak reálértéke."
Tegye fel a kezét akinek a akinek a bére (nem a reál) évente 5,5%-al növekekedett 200-2008 között
subtotal 2010.12.12. 20:41:04
Vagy el lehetett volna a igazat is mondani, hogy nincs rá fedezet. De ahhoz az is kellett volna, hogy Petike (rajta keresztül Vikike) ne nyilatkozzon olyan nyilvánvaló f@szságokat a választások előtt, hogy ha adót csökkentünk, abból ÉVEN BELÜL többletbevétel lesz! Ezúton is kérdezném, hogy miért ilyen kevés SzJA bevétellel számolnak csak jövőre, ha amit akkor mondtak, abban tényleg hisznek is?
A Fidesz saját magát navigálta kényszerhelyzetbe, ne verd rá ezt egyértelműen Bajnaiékra.
B opcióként akár több évre szétoszthatták volna az adócsökkentést a PIGS államok miatt létrejött új körülmények miatt.
Ha egy kicsit is nagyobb alázattal állnának az ország szolgálatához, nem rizikóznának csak jelenleg 3 millió ember jövőjével és nem ásnák tovább alá a magyarok korántsem acélos adófizetési morálját, valamint nem húzogatnák a bajszát azoknak, akik 1 hét alatt be tudják dönteni őket a picsába, ahogy megtették Gyurcsánnyal is (aki pedig a jobboldal szerint a karvalytőke szekértolója volt).
pokesz70 2010.12.12. 20:41:04
1998-ban is már egyértelmű volt, hogy a felosztó-kirovó rendszer nem tartható fenn hosszútávon, hiszen egész Európa öregszik. Szükség volt a második pillérre, aminek felépítésére kaptunk kedvezményes hitelt. Pont most fizettük ki az utolsó részletét is. Ha ezek után az aktuális nyugdíjak kifizetéséhez hitelt kell felvenni, az nem a nyugdíjrendszer hibája, hanem a költségvetésé.
Orbán 8 éven keresztül harsogta azt, ami teljesen egyértelműen hazugság volt mindvégig: az azonnali és radikális adócsökkentést. Miután kormányrakerültek, próbálták trükkökkel megteremteni hozzá a forrást, majd próbálták elsunnyogni (2-3 év alatt vezették volna be), de aztán rájöttek, hogy ezzel lényegében az egyetlen következetes "programjukat" köpték volna arcon, így nem volt más, meg kellett lépniük. Igaz, hogy radikálisnak így sem nevezném, de mégis 5-700 milliárd forintnyi lukat üt a büdzsében évente. Ehhez képest a kb 300 milliárd, amit a gaz adófizetők önző módon a saját és gyerekeik jövőjére tesznek félre, nem olyan nagy teher. De kell a jövőre félretett pénz, hogy most lehessen belőle osztogatni. Igen, a legmagasabb jövedelműeknek (az adózók 3,6%-nál lesz 20%-os adócsökkentés, a többiek nagy része párszáz forinttal kap majd többet, egy jelentős rétegnél viszont megint trükközni kell majd (minimálbérek emelése, a közalkalmazottakhoz hozzá kellett vágni még plusz 22 milliárdot, stb.), hogy a "radikális adócsökkentés" miatt ne legyen alacsonyabb a jövedelmük. Ezeknek a lépéseknek semmilyen élénkítő hatása nem lesz a gazdaságra, a különadók viszont kifejezetten lassítják azt.
Én is maradnék a MNYP-ban, hiszen az új adórendszer egészen biztosan nem fentartható, tehát még az én nyugdíjas éveim előtt úgyis valakinek muszáj lesz visszacsinálni. De eléggé megnehezíti a dolgot az a cinikus módszer, ahogy a maradás adminisztrációját lényegében ellehetetlenítették.
A cinizmus, a hazudozás teljesen nyíltan zajlik. Ez már önmagában elég nagy baj, de az igazi baj az, hogy ebben a rendszerben az ország gazdasága nem fogja megérni a következő választásokat (amit én még mindig 2014-re teszek, ó én kis naív). És előre szólok: ha a következő 2-3 évben csődbemegyünk, az nem a nemzetközi helyzet, nem a kommunisták és nem a természeti katasztrófák miatt lesz, hanem Orbán és jobbkeze munkásságának eredménye.
pokesz70 2010.12.12. 20:41:04
Visegrádi 2010.12.12. 20:41:05
gpetersz 2010.12.12. 20:41:05
Ez sajnos általános, de igazad van a fideszfiúk ezt magas fokon űzik.
dr kíváncsivagyok 2010.12.12. 20:41:05
CubE 2010.12.12. 20:41:05
A magányugdijjkasszába havonta befizetett pénz nagyrészét államkötvénybe fektették, akkor hol is van az a pénz, ja az államnál!
Akkor, mi is van? Akkor az állam már rég lenyulta azt a pénzt , és most azt a trükköt csinálja, hogy visszaveszi az állampapírokat, és újra eladja másnak, igaz a sok papír miatt olcsóbban. Ergó, kétszeresen lenyúlta, nyúlja. röviden...
Rántott máj (törölt) 2010.12.12. 20:41:05
mizrolist 2010.12.12. 20:41:06
SzaGyu 2010.12.12. 20:41:06
Hát biztosan van.
Majd ha kimész azt utcára Te nagy matematikus.
Akkor lesz "lövésed" mert Orbán úgy átlöveti a narancssárga mellényedet, hogy majd csak úgy füstöl.
Te is azok közé tartozol akik Önmaguknak adnak üdülési csekket. ...
Álj tükör elé (ha nem érzed az ízét) Nézd meg a nyelved, mert már csontig benyaltál.
Átvitel honvéd 2010.12.12. 20:41:06
A szerző nem alapvetően a nyugdíjpénztári mizériáról értekezik, hanem arról, hogy a "cinizmus" (ami persze egyre inkább teret nyer Magyarországon) hogyan teszi ezt a helyet élhetetlenné.
Miközben az alapgondolattal akár tökéletesen egyet is tudok érteni, mérhetetlenül felháborít a dolog "tálalása". Cinizmus? ...Hát, azért nem kellett volna ilyen messzire jönni. Elmondhatom, hogy nyolc évet vártam arra, hogy valaki -- az online sajtó "függetlennek" mondott részéből -- a politikai- és belőle kiindulva a gazdasági életben, meg általában az otthoni életben elharapódzó, mérhetetlen cinizmusról értekezzen. Nem gazdasági, elme-állapoti, bármiféle kérdésekről, hanem a dolog nyers cinizmusáról. Kizárólag. Arról, hogy ha a kormány szemszögéből nézzük, akkor a dolog úgy fest, hogy a felszínen mi vagyunk a "demokratikus" jógyerekek, közben meg egymás közt leosztjuk a kártyákat, mi, meg tágabb értelemben a haverok (oszt' jó pénz lesz belőle). A felszínen "minden szempontból demokratikus", amit csinálunk, nem feltűnősködünk, közben meg "mezőgazdasági vontatóval behajtani tilos" táblákat rakunk ki a belvárosban, és ha balhé van, kilövetjük a szerencsétlen hülyegyerek szemét, a rendőröket meg nyíltan arra buzdítjuk, hogy hazudozzanak a bíróságon. Ez az elmúlt nyolc év "demokráciája". Pontosabban annak mérhetetlen cinizmusa.
Nyugodtan elismerem, hogy Orbánék jelenlegi retorikájában található némi cinizmus (...bár az számomra az alkotmány-balhéban sokkal tetten érhetőbb volt, mondhatni, nettó, kínos baromság, ellentétben a mnyp-megszüntetéssel, amelynek számomra teljesen racionális -- és nem kizárólag rövidtávú pénzszerzéssel összefüggő -- alapja van, legfeljebb a konkrét megvalósítása csücskös, avagy dilettáns). De amikor azt látom, hogy a "független" sajtó nyolc évig pátyolgatta M. Pétert, aztán Gy. Ferencet, tudomást sem véve a helyzet "fonákságáról" (mert Orbán ab ovo sokkal "rosszabb", ne adjuk alá a lovat, védjük meg a "demokráciát"... hát persze); ma meg, ha behívom az Index címlapját, ugyanazt tapasztalom, mint Orbánék előző ciklusában (ti: ami Orbánékkal összefügg, az ab ovo hitvány szar, olyan, mint a viccbeli hülye rendőrök, "akik még úszni sem tudnak"), akkor a dolog számomra némileg hiteltelenné válik. Itt nem holmi általános értelemben vett "cinizmussal", hanem konkrétan "valaki cinizmusával", pontosabban: "valaki" pozícióban ülésével, ill. másvalaki pozícióban ülésének "hiányával" kapcsolatos gondról van szó. Ha általános értelemben vett cinizmusról beszélünk, akkor hiányolom az ebben a témában az előző kormány viselt dolgaival kapcsolatban, akkoriban megtett, vaskos helyzetértékeléseket. Ez a helyzet.
protoplanetáris korong 2010.12.12. 20:41:06
2010.12.12. 20:41:06
egyittlakó (törölt) 2010.12.12. 20:41:07
Tolvajnak neveztél, te nyomorék fidesz komcsi?
A közösbe adózom húsz éve minden fillér után, teljes béremből. Ha nem ezt tettem volna (és rajtam kívül még 3 millió mnyp tag), akkor a nyugdíjkassza már nem létezne. Nekem most lett elegem ebből a szolidaritásból, a hozzád hasonló nemzeti kommunisták miatt... Akár fel is fordulhattok, a pénzemet nem adom.
manipul 2010.12.12. 20:41:07
Erre gondolt?
Gyurcsány-Orbán vita 2006 "Ami pedig a lényeget illeti, elnök úr, kérnék öntől valami szívességet most itt: ezt a nagyon buta és igaztalan kampányt, hogy itt valaki gyógyszerfelírási díjat akar bevezetni, legyen olyan kedves, vonja vissza. Ön úriember. Ilyet senki nem mondott. Erre most kampányt építenek. Nem akarhat igaztalan módon nyerni. Nem igaz vádakkal választást nyerni, az nem igaz országhoz vezet. Önnek van befolyása, akkor én most mondom önnek: ez nem igaz. Tudja mit? Vonja vissza ezt a kampányt, mert ha nem teszi, akkor maga is az igaztalanság vádjába süllyed." ... Azt kérem, még ma este, azt a kampányt, amely arra épül, hogy mi el akarunk adni, privatizálni akarunk - ezt vonják ki a forgalomból. Így sem akarhat nyerni. Ez nem tisztességes, Elnök Úr!"
manipul 2010.12.12. 20:41:07
igényes 2010.12.12. 20:50:40
www.origo.hu/uzletinegyed/20101212-orban-nem-lesz-nyugdijado.html
egyittlakó (törölt) 2010.12.12. 20:50:40
óóóó 2010.12.12. 20:50:41
Segélyek se legyenek, hisz minek.
Rendőr se, meg tűzoltó se, meg semmi se.
Miért csak a nyugdíjat vegyük el.
Elvégre nem csak az öregkorról kell gondoskodni.
Knorr 2010.12.12. 20:50:41
"Már ne is haragudj, de az a kommunizmus, hogy p.l. te is igazságosnak érzed, hogy aki többet keres, az progressziven fizessen többet."
Akkor a legtöbb kapitalista államban kommunizmus van, Már szerinted.
"MIRE FEL ?
Nem lehet elhinni, hogy aki többet keres, az p.l. a szorgalma és tudása miatt keres többet ? Miért kell azt is visszahúznotok a sárba , "igazságosság" meg a "társadalom klözépre húz" címszóval ? "
Azért mert aki kevesebbet keres attól csak annyit lehet elvenni az igazságosság elve alapján hogy maradjon neki tisztességes megélhetésre is. Míg aki sokat keres és többet adózik, neki még úgyis sokkal több marad.
"Az adócsökkentés az elmúlt 2O év legésszerűbb gazdaságpolitikai döntése, ugyanis ez hozzájárul ahhoz, hogy a morál megváltozzon."
Ez az elmúlt 20 év egyik legfosabb leggennyesebb döntése, ugyanis 3 millió ember magántulajdonának kizsarolása adja rá a fedezetet. Adót lehet csökkenteni HA VAN RÁ FEDEZET AKKOR!!!!!!!! DE NEM LOPÁSBÓL!!!!!!!!!!!
"Hogy az emberek lássák, hogy a többlet munka és erőfeszítés nem degresszíven hanem lineárisan több eredményt hoz."
Leszarom hogy a felső tízezer mit lát. Keressél kevesebbet és akkor nem a szegényeket kell kifoszatanod. És nem itt kell sírnod.
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.12.12. 21:37:12
"Igaz, hogy radikálisnak így sem nevezném, de mégis 5-700 milliárd forintnyi lukat üt a büdzsében évente. Ehhez képest a kb 300 milliárd, amit a gaz adófizetők önző módon a saját és gyerekeik jövőjére tesznek félre, nem olyan nagy teher."
Magyarul te is azt akarod, hogy a jobban keresők ( az államadósságon és az adórendszeren keresztül, látens módon ) a te nyugdíjadat finanszirozzák.
És gondolom, e beszélsz a leghangosabban "lopásról".
Mindezek után.
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.12.12. 21:37:45
"Akkor a legtöbb kapitalista államban kommunizmus van, Már szerinted"
Ó persze. Csak tessék megnézni az adókulcsokat, és a hozzájuk tartozó jövedelemszinteket. EGyébként a szociális piacgazdaság alapjában véve fenntarthatatlan és kontraintuitív, ugyanis a "mindenki a képességei szerint, mindenkinek a szükségletei szerint" elvet ülteti át a valóságba. Ez pedig a fejlődés ellen van.
"Azért mert aki kevesebbet keres attól csak annyit lehet elvenni az igazságosság elve alapján hogy maradjon neki tisztességes megélhetésre is."
Ezért az köhögje ki HELYETTE IS az adót, akinek több van, mi ?
És közben meg szépen feketén kapja a fizetése felét, és röhög a markába.
Még egyszer : a magas adó megöli a teljesitményt, és ez senkinek sem jó.
"Ez az elmúlt 20 év egyik legfosabb leggennyesebb döntése, ugyanis 3 millió ember magántulajdonának kizsarolása adja rá a fedezetet."
Jó , akkor megfordítom. A nyugdíjreform miatt elszabaduló államadósság tette idáig lehetetlenné, hogy adót csökkentsenek.
Ergo a magasabban keresők szubvencionálták ( áttételesen, az államháztartáson és az adórendszeren keresztül ) a kevesebbet keresők nyugdíját.
Ez egyenlősdi, kommunizmus, és mint olyan, helytelen. ( L. fenn. )
"Leszarom hogy a felső tízezer mit lát. Keressél kevesebbet és akkor nem a szegényeket kell kifoszatanod. És nem itt kell sírnod. "
Hülyeségeket beszélsz. Aki p.l. matematikából PhDzett, és ( hadd ne mondjam hol ) másfél milliót keres, mert tud modellezni és programozni, és mindehhez mintegy 3O éven át tanult, attól mi a faszért sajnálod a pénzt ?
Előtted is nyitva áll(t) az egyetem, a kiválasztási folyamat nyilvános, aki a 7 körös interjún átesik, és megmarad a cégnél, az megkeresi ezt az összeget.
Hol tartozik bele ez az ember az "elitbe" ?
És nem jobb, hogy itthon marad, mint hogy Londonba vagy Frankfurtba menjen ? akkor ugyanis egy vas adót sem fizet.
És ez az ember hol fosztja ki a szegényeket ?
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.12.13. 06:58:48
Fabiusék is alakultak... :)
Táskás Tóni 2010.12.13. 07:01:31
pokesz70 2010.12.13. 07:01:32
Abba a 3,6%-ba tartozom, akik eddíg a legmagasabb szja sávba tartoztak. Ha minden igaz, januártól kb. 150ezer forinttal magasabb lesz a nettóm. A MNYP-i tagságom azt is jelentette volna, hogy az állami nyugdíjnak csak a 75%-át kaptam volna meg. Számold ki, mekkora tehercsökkenést jelentene az államnak 25-30 év múlva, amikor a gyerekeim generációja lesz kénytelen megtermelni az állam működésének finanszírozását, ha 25%-kal alacsonyabb nyugdíjakat kéne csak kifizetni a jelenlegihez képest (reálértékben).
Röviden, igen. Azt szeretném, hogy ne az én jövedelmemet növeljék (megélek anélkül is), cserébe ne hozzuk megoldhatatlan helyzetbe sem a 30 évvel későbbi önmagunkat, sem a gyerekeim generációját. Az állam mondjon le a mostani 8%-ról a jövőbeni 25% megtartásának fejében. Ha te ezt lopásnak hívod, az legyen a te bajod.
Tudom, a magamfajtának megoldást jelenthetnének az önkéntes pénztárak, de ez nem jelent megoldást a társadalom 80%-a számára, akik nem bírnak annyi jövedelemmel, amennyiből meg lehetne takarítani annyit, amennyire szükség lenne.
Táskás Tóni 2010.12.13. 07:01:32
manipul 2010.12.13. 10:08:29
Akkor kérném ezt pontosan megjelölni, hol mikor ígérte stb.
Kereng a szórólap erről, de azon nem magánnyugdíjpénztár szerepel, hanem nyugdíjpénztár. Kis különbség.
Átvitel honvéd 2010.12.13. 10:09:44
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.12.13. 10:09:45
Nézd, amire mi odakerülünk, nyugdíjnak nyoma sem lesz. Ebből a szempontból a magánnyugdíj jónak tűnt volna.
Csak az a baj, hogy számításaim szerint én ezzel nullszaldós lennék, mivel a nyugdíjreform költségei államadósságot generálnak, és ez lehetetlenné teszi az adócsökkentést. Ergo az, hogy egyeseknek valóban inkább garantálva lenne a nyugdíja, az én költségemre menne. Ezt igazságtalannak gondolom.
Szerintem nekünk nem lesz olyan jó dolgunk, mint a jelen nyugdijasainak, ezért támogatnám a nyugdíjak befagyasztását, illetve megadóztatását. valamint minden olyan lépést, amely ( na persze az igazságosság jegyében, höhö ) szétteritené a társadalomban azt, hogy nekünk már nem lesz nyugdijunk.
A "társadalom maradék 8O% t" pedig ne sajnáld. Nézd csak meg, hogy kik vásárolnak a Tescoban meg az Electroworldben. Azok, akik plazmatévét meg hasonlókat vásárolnak, azok nem a top 1O%hoz tartoznak.
Nézd csak meg, hogy az Es, meg az Fes rendszámú (15éves) autókból alig van az utcákon. Mert folytonosan cserélik őket.
Ha plazmaTVre meg hitelre vett autóra telik az embereknek, akkor nem kell őket annyira sajnálni, hogy mi lesz a nyugdíjukkal.
Ugyanakkor azt is tudom, hogy a fogyasztáson alapul a jelenlegi világrend, tehát ez ellentmondásban van azzal, amit mondtam. Szerintem a megoldás az emberiség létszámának a csökkenése lenne, de ez már nem tartozik a blog témájához.
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.12.13. 13:44:51
(A Nemzeti Együttműködés Programja, 69. oldal)
Hazudnak reggel, hazudnak este, akárcsak vöröskomcsi elvtársaik! Semmivel nem különben, sőt! Ezek a pofátlan, szar alakok mindent ellopnak és mindezek mellett mindenkit gyorsan leakarnak ordítani... Gratulálunk elvtársak! Pártfeladat volt védeni ezeket??? Tudjátok, kis középső ujjam felmutat, Viktorotok meg sz.rjon sünt!
manipul 2010.12.13. 14:52:09
Szóval tartalom: egyes.
Stílus: egyes alá
Az ujját meg dugja a saját fenekébe.
Aztán ha kijózanodott, felehet egy kérdésre, Ön tudja, hogy mit és meddig fizet az MNYP? Mert eddig egy hőbörgő sem tudta. Vagy Ön sem?
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.12.13. 14:54:09
mizrolist 2010.12.13. 15:55:40
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.12.13. 15:55:40
manipul 2010.12.13. 17:17:20
Hát úgy, mondja ő, hogy felmész egy balmenetű blogra és megkeresed a leghülyébb kommentelőt. Az aztán az első komolyabb érvre hanyatt esik, és csak üresjáratban dühöng. És tényleg így szokott lenni..
És hát nyilván a dühöngés okán Boli egyre silányabb! Ugye amit felvezetett itt MNYP ügyben az egy pazar vetődés volt. Árnyékra!
Most leporolta magát és átkozódik, amit nem csodálok. Hát bizony a nagy robinzonád előtt értelmezni kellett volna szöveget. Más az MNYP "védelme", (ezt a szoclibek teszik lelkesen az egyszerű emberekért, ahogy szokták) és más a megtakarítások védelme (ez a Fidesz célja)
No de menjünk tovább, Önt meglopják. Mennyit is lopnak? Gondolom a pénzét nem veheti ki egyben, marad a járadék? Na az mennyi is, mert arra nem válaszolt. Most labdára vetődhet, ne hagyja ki, várom az ÉRTELMES válaszát.
manipul 2010.12.13. 17:32:09
mizrolist 2010.12.13. 18:50:03
Az se zavarja, hogy Csehországban épp most fognak átállni mnyp-rendszerre; nyilván se ők, se a lengyelek vagy a svédek nem értenek a hosszú távú számításokhoz...
manipul 2010.12.13. 20:27:58
Nem tűnt fel, most meg pláne nem tűnik föl a Pató Pál féle hasonlat. De ha elmagyarázza, hogy mit is kell ezen a kijelentésén érteni, akkor talán észreveszem.
"Az se zavarja, hogy Csehországban épp most fognak átállni mnyp-rendszerre; nyilván se ők, se a lengyelek vagy a svédek nem értenek a hosszú távú számításokhoz..."
Az zavar, hogy van olyan ország amelyik megengedheti magának, és van olyan amelyik nem. Sajnos Gyurcsány úr elintézte, hogy mi nem engedhetjük meg. Ez bizony nagyon zavar. Ezt "megcsináltuk" Igen, igen...
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.12.14. 10:01:59
manipul 2010.12.14. 10:54:45
Lesz válasz?
Nézzük akkor az érdemi részt, nem sok van, de van:
"De, hogy akkor a kifogásaikat még megvilágítsam: van például pénzem lekötve kötvényben is, amit szintén nem vehetek fel (egyáltalán nem férek hozzá) amíg a futamideje le nem jár."
Nem tudom milyen kötvénye van, de gondolom önként vásárolta, és olyat és annyit, amilyet akart. Általában a kötvényeket, mivel értékpapír, el lehet adni, sőt vissza is lehet vásároltatni.
Az MNYP számlája nem értékpapír. Kis különbség.
" Akkor ezen nagyon okos politikusi logika és hazugsághalmaz mentén, az sem az én pénzem, nem az én MAGÁNTULAJDONOM, mert nem vehetem most, azonnal fel? Vagy az életbiztosításom sem az enyém? "
De az bizony az Öné, de megint árnyékra vetődött. Azt ugyanis Önként kötötte és választhatott !!! Biztosítót, feltételeket stb. Azonkívül minden biztosító közli, hogy mikor, hogyan fizet stb. És tudtommal életbiztosítás is visszavásároltatható.
Ja még valami: "Igazán megtisztelő a Fidesz trollszakosztályának kitüntetett figyelme irányomba. Komolyan... már zavarban vagyok, hogy ennyit foglalkozik velem."
Porolja le magát, ugyanis Ön kezdett el velem foglalkozni. L: Boli 2010.12.13. 13:44:51
Ha van még valami, ne kíméljen, de röviden és értelmesen, és humort ne tévessze össze a közönségességgel.
mizrolist 2010.12.14. 16:19:15
Pont ezért hiába pattog itt kifizetési szabályokat követelve, ha egyszer a magyar Országgyűlés nem alkotta meg a szabályozást, akkor nincs mit felmutatni. Kérje számon Orbánon, Bajnain, Gyurcsányon és Medgyessyn, ők voltak miniszterelnökök, az ő feladatuk lett volna megcsináltatni.
Ha a mnyp-ot nem engedhetjük meg magunknak, akkor az egységes 16%-os szja-t sem, mert az nagyobb lyuk a költségvetésen. Sőt, a nyugdíjemelést sem engedhetjük meg az infláció feletti mértékben, és azt sem, hogy az állam a bevételeinek 50%-át osztja el saját zsebre (intézmények, bérek stb.) a régióban szokásos 40% helyett. Ezeket mégis meglépte (vagy változatlanul hagyta) Orbán kormánya, és nem értik, hogy a rövid távú előnyök miatt miért nem tapsolnak azok, akik 2013-14-re is szeretnének koncepciót azon kívül, hogy "hát addigra úgy fellendülünk, hogy ez nem lesz baj" - ez a közelmúltban pl. George W. Bushnak sem jött be és most Obama takaríthat, ahogy tud.
manipul 2010.12.14. 18:48:53
Sorban reagálok:
"Kérje számon Orbánon, Bajnain, Gyurcsányon és Medgyessyn, ők voltak miniszterelnökök, az ő feladatuk lett volna megcsináltatni."
Annak kellett volna megcsinálni, aki megalkotta törvényt. Ezt így szokták, és nem úgy, hogy majd valaki megcsinálja. Ha ez akkor nem tették, akkor mire léptették be tagokat? Akkor azt kellett volna mondani, hogy lépjetek be, ha már tudjátok, hogy mire számíthattok.
"Ha a mnyp-ot nem engedhetjük meg magunknak, akkor az egységes 16%-os szja-t sem, mert az nagyobb lyuk a költségvetésen."
Az MNYP-t nem azért nem engedhetjük meg magunknak, mert MNYP, hanem azért mert Gyurcsány úr eladósította az országot. Az adósság törlesztés és az MNYP-t együtt nem lehet vállalni. Amellett ez a vegyes rendszerben működő MNYP igazságtalan is, de ez külön téma.
A 16%-ot csak akkor engedhetjük meg magunknak, ha a gazdaság beindulása a kiesésénél többet hoz. L: Szlovákia. Valamint hatása lehet az, hogy más adóintézkedésekkel meggondolandóvá teszi az adócsalást. Erről rendszeresen elfelejtkeznek.
"rövid távú előnyök miatt miért nem tapsolnak azok, akik 2013-14-re is szeretnének koncepciót azon kívül, hogy "hát addigra úgy fellendülünk, hogy ez nem lesz baj" - "
Hű de szép ez a hirtelen jött koncepció vágy? 8 évig hol szunnyadt ez a nagy vágyakozás, hiszen Gyurcsány úr mondotta, hogy az államadósság csak egy szám, az nem érdekli az embereket ?
Vagy netán a "mértékadókra" gondol, Bauer, Lengyel vagy a FAZ, FT, Sme lobbistáira, mert azok bizony nagyon aggódnak. Jobban mint 2006-ban amikor csúcsra járt a hiány, de a legnagyobb saját válságunk idején áradozott az FT a magyar helyzetről. Ezek ítéletétől tart annyira? Mert látom a sok balmenetű szíve egy ütemre dobog, a korábban annyira utált tőkésekével. Hová lett a kapitalizmus elleni végső harc?
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.12.15. 07:59:55
"Ha a mnyp-ot nem engedhetjük meg magunknak, akkor az egységes 16%-os szja-t sem, mert az nagyobb lyuk a költségvetésen. Sőt, a nyugdíjemelést sem engedhetjük meg az infláció feletti mértékben, és azt sem, hogy az állam a bevételeinek 50%-át osztja el saját zsebre (intézmények, bérek stb.) a régióban szokásos 40% helyett."
Töobb dolgot mosol itten össze.
Az egységes 16%os (most 2o.5%os ) adó igen jó. Lépést tesz annak érdekében, hogy a káros egyenlősdi megszűnjön, és ezáltal a társadalmo számára hasznos értékek ( tehetség, munka, kockázatvállalás ) jobban érvényesüljenek.
Ha belegondolsz, hogy idáig t.k. pont a nyugdíjrendszer által generált adósság és annak kamatterhei voltak a legfőbb indokai az adókulcsok magasan hagyásának, akkor beláthatod, hogy a szegényebbek magánnyugdiját implicite a jobban keresők finanszirozták. Ez helytelen és igazságtalan.
A nyugdijemelésekkel és a nagy állammal kapcsolatban irtakkal vioszont egyetértek.
Nézd, én 39 éves vagyok, és vlsz én már nem fogok állami nyugdijat kapni, viszont adó és egyéb szarság ráván az állam továbbra is jól le fog húzni. Irigylem a jelen nyugdijasait a helyzetükért.
Szerintem azt, hogy mi már nem fogunk nyugdijat kapni, valahogy ki kellene vetiteni a társadalomban, vagyis a jelen nyugdijakat el kellene inflálni. Ezáltal az aktivak terhei csökkennének, és ők a felszabaduló összeget p.l. a magánnyugdijukba tudnák befizetni.
Egyébként a nyugdijasok az átkozott mszp miatt szent teheneknek számitanak, és senki nem mer hozzányúlni a járandóságukhoz.
Az államháztartás ügyében egyetértek.
Én főleg a szociális és mifene kiadásokat csökkenteném, mig a kultúrára, tudományra, oktatásra és eüre kiadott összeget nem csökkenteném, esetleg növelném is. A szociális kiadások ugyanis nem növelik a versenyképességet, míg az autóbbi kiadások igen. Azzal még senki nem lett high tech nagyhatalom, hogy paupert segélyezett, azzal viszont inkább, hogy a kortárs művészeteket vagy az algebrai geometriai kutatásokat támogatta.
Legjobb lenne azonban
1. az egyenlőség téveszméjével leszámolni. Az emberek nem egyelőek, mivel különböző mértékben részesültek azokból a tulajdonságokból, amelyek "jövedelmet tudnak generálni"
2. ha csak tehetség, szorgalom és kockáztatás révén lehetne előre jutni. ( Ilyen szempontból sajons a Fidesz is csalódást okoz, de még mindig jobb, mint az agyonadózxtató és elkúró kommerek. )
Azt hiszem, hogy ennek a 2 pontnak a magvalósulásának az útjában leginkább a magyarok állnak. Szerintem a mentalitásuk nem megfelelő.
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.12.15. 07:59:55
"hogy tulajdonképp jó az , ha a kommunisták államosítanak"
Természetesen nem jó, nade:
1. 2o13ig lejár kb 25 milliárd EUR IMF kölcsön
2. Hogy az IMF ezt meghosszabbitsa, el kellene fogadnunk a feltételeit, amely lakossági megszoritásokat ( tk. ingatlanadót és az adócsökkentés elhalasztását ) tartalmaznák.
3. A jelen pénzpiaci állapotairól biztos hallottál.
4. Ha az IMF feltételeit elfogadjuk, azzal a jelen állapotát ( tőkekivonás, periféria ) prolongálnánk.
A kitöréshez plusz forrás kell.
Ezt a forrást veszi a kormány a nyugdijalapoktól.
Lenne esetleg jobb ötleted, hogy honnan veszed a pénzt ?
Amit szóvá tehetnél, de nem teszel, az az, hogy a kormány miért nem kezd végre kiadáscsökkentésbe ( főleg a szociális kiadásokra gondolok itt. )
ps.
Aki az mnyp magánositását "lopásnak" nevezi, az miért nem nevezi lopásnak azt, hogy az mnyp által (is) generált extra adósságterhet idáig az én magasan (52%) tartott adómból finanszirozták ? Az nem lopás, hogy idegenek nyugdíját kell nekem finansziroznom ?
na ugye.