Meg kell követnem a kormányszóvivőt - én tévedtem. Giró-Szász András pedig tudja, mit beszél. Igenis terjed a matolcsyzmus, méghozzá megállíthatatlanul. Igaz, még nem Európában, de idehaza már lelkes követőkre talált.

Egészen meghökkentett a hír, mely szerint a Magyar Turisztikai Desztináció Szövetség - némi burkolt fenyegetéssel fűszerezve - a hazai turisztikai szolgáltatók nevében arra kéri a média munkatársait, hogy egysíkú és elijesztő fogalmazásukkal ne járuljanak hozzá ahhoz, hogy honfitartásaink a négy fal közé vagy bevásárlóközpontokba tervezzék hétvégéiket. Vagyis ha eső lesz a hétvégén, zápor, zivatar és égzengés, akkor ezt ne így tegyék közzé, mert az az előrejelzés, hogy eső lesz, sajnálatos módon elijeszti a turistákat. Mondják helyette azt, hogy végre múzeumlátogatásra kiválóan alkalmas idő lesz, vagy hogy végre enyhül az elviselhetetlenül rettenetes strandkánikula. Télen meg - teszem hozzá gyorsan - a közelgő hófúvások esetén ne hótorlaszokkal és közlekedési káosszal ijesztegessenek, hanem villantsák meg annak a lehetőségét, hogy akár egy-egy nappal meg is hosszabbodhat a hétvégi kiruccanás...

Vicces médiahacknek véltem a hírt egészen addig, amíg magának a Magyar Turisztikai Desztináció Szövetségnek a honlapján nem találtam meg. Aztán miután mindjárt a hír mellett, egy szép, magyar címer alá azt láttam kiírva, hogy a szövetség kiemelt partnere a Nemzetgazdasági Minisztérium, gyorsan összeállt a kép.

Nem csak a hülyeség fertőz, de a matolcsyzmus is - bár néha van olyan érzésem, hogy a kettő tulajdonképpen egy és ugyanaz.

Az augusztus közepi esős, hűvös, nyaralásgyilkos időt múzeumlátogatásra kiválóan alkalmasnak nevezni, a novembert idéző nyári hétvégékre pedig azt mondani, hogy "az enyhülő hőségben végre lehetőség nyílik izzadságmentes városnézésre" - ez már a matolcsyzmus non plus ultrája! Pontosan olyan, mint mondjuk a nyugdíj-megtakarítások elherdálását a nyugdíjak biztonságba helyezésnek nevezni, és sikerekről, a válság végéről meg magyar tündérmeséről beszélni akkor, amikor éppen a legnagyobb szarban van a gazdaság.

Pedig az augusztus közepi, nyaralást tönkretevő eső akkor is eső, ha nem annak hívjuk. Mint ahogyan a szar is csak szar, hiába nevezzük erőteljes illatanyagokkal dúsított utóétkezési csomagnak.

Mindenesetre Orwell azért ezzel a duplagondollal tudott valamit...

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr794712561

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megtiltaná a tandíj szó használatát a hírekben a kormány 2012.08.15. 10:19:33

Törölje a tandíj szót a média a szótárából, ez a kormány kívánsága, hiszen a tandíjat 2008-ban már eltöröltette a szocikkal a Fidesz! A média mégsem akarja a tandíj szó helyett a kormány által kreált “új finanszírozási rendszer” kifejezést ...

Trackback: 120 ok, ami miatt nem szavaznék a Fideszre 2012.08.15. 10:16:54

Bűnlajstrom 2010 áprilisától 2012 augusztus elejéig. Ha kihagytam valamit, írd meg kommentben! * 1. A Kubatov-lista 2. Pintér Sándor belügyminiszteri kinevezése 3. Kósa és Szíjjártó nyilatkozatai az ország csődközeli helyzetéről 4. A 2010-es választás ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Intruder71 2012.08.14. 21:35:03

Legalább felhívta magára a figyelmet egy újabb megszüntetésre érdemes gittegylet!
A levegő munkacsoporttal együtt a Dunába kéne dobni az egész bagázst!

Amidazophen 2012.08.14. 22:40:20

Ja, ha itt "moderáció" is van, akkor bocs, nem irtam semmit.

Amidazophen 2012.08.14. 22:40:35

@Intruder71: Maximálisan egyetértek!
De tegyük méhg hozzájuk Budai Gyulát is!

Amidazophen 2012.08.14. 22:40:38

@Intruder71: Maximálisan egyetértek!
De tegyük még hozzá Budai Gyulát is!

Lesből Támadó Szárítókötél 2012.08.14. 22:40:42

Én inkább Hírcsárda Classic-nak mondanám.

dr. Bubó 2012.08.14. 22:42:10

eddig a posztokkal egyetértettem. hát MOST NEM...

én is megfigyeltem tavasz óta szinte minden hétvégére rossz időt mondtak...
számos esetben fordult elő, hogy jó idő volt...

lemondások és elmaradt nyaralások köszönhetők ennek...

azt mondom ha nem tuggyák megbecsülni ugyse akkor inkább jo időt igérjenek...

de ezt a szakmát nem lehet minősíteni? pl ki menyniszer találja el...
kaphatnának pontokat vagy ijesmi...

béla a görög (törölt) 2012.08.14. 22:45:29

Van az a pénz amiért télen is +30 fok van és süt a nap - amit természetesen (?) nem akarnak letejelni mert szocializmusban érzik magukat :) DE
De nem kéne már hülyéskedni a valósággal. A valóság attól még valóság marad.
Lehet tönkremenni ha nem tudnak megfelelő programot csinálni minden időben (szó szerint és átvitt értelemben).

Annak idején 2006-ban volt egy augusztus 20-a, ott is felülbirálta egy farok a meteorológust, aztán kiröhögték demszkyt mikor nem volt vihar. Most meg 'szinezzünk' mert nekik úgy a jó. Károkért meg legyen felelős a meteorológus mint annak idején.

K.Okoschka 2012.08.15. 00:41:15

Határtozottan emlékszem, hogy akkor dobta le az ékszíjat a TDM, mikor a 40 fokos hőség enyhülését (mondjuk 28 fokra) úgy zengte be valamelyik világbajnok értelmiségi, mint az új jégkorszakot. Majdnem elmentem venni egy zsák cukrot meg lisztet. Verjétek csak a habot, gyerekek, annál jobb a TDM-nek!

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.08.15. 00:50:43

A magyar nyelv variabilitásából és az angolszász PR és marketing cinizmusának kombinációjából új unortodox közlési forma született.
A Közmédia igyekszik is használni és terjeszteni, csak a mellékhatással nem számoltak. Nem csak a hallgató de az előadó is elhülyül használata közben.
Marad az "MindigIgazatmondóNagyVezír" titkos útmutatása:
Ne arra figyeljünk amit mondanak, hanem amit TESZNEK.
Igaz közben mindenre tesznek....

kisa 2012.08.15. 07:06:46

Én már azzal is megelégednék, ha simán eltalálnák, milyen idő lesz. Az elmúlt hétvégére pl. esőket ígértek, úgy hangzott, mintha egész hétvégén szakadó esőre kéne számítani. Mivel a gyerekeknek már meg volt szervezve a börzsönyi hátizsákos túra, nem volt kedvük lemondani, így minden aggodalmam ellenére elindultak.
20 csepp eső volt. Itt Budapesten meg 5 csepp.

The Dwarf 2012.08.15. 07:07:17

@dr. Bubó:
Hogyan lehet egy irománnyal úgy egyet nem érteni, hogy nem is arról szólt, amivel nem értesz egyet?

Hominidae 2012.08.15. 07:07:59

Én spec teljesen egyetértek a Turisztikai akármivel. Sőt lazán be is perelném az időjósokat és a médiát. Sőt, ha beperlik még tanúskodom is. :)
Az én szakmámban is lényeges, mit mondanak a tévében az időjósok. Hogy eleve félre vannak informálva, azt nem tudom, de hogy legtöbbször vagy fogalmuk nincs, milyen idő lesz, vagy ha esetleg még el is találják, akkor inkább ijesztgetnek, az biztos. Egyébként szerintem ez azóta van így, mióta volt az az Augustus 20 balhé pár éve.
(Szerintem egyébként csak szimplán nem tudják milyen idő lesz, és félnek. )

Azt hiszem Szlovákiában egyébként nagy szállodaláncok be is perelték az időjósokat pont ilyenek miatt...

funfun 2012.08.15. 07:09:25

Magyar Turisztikai Desztináció Szövetség - Moldova fénykorában nem tudott ilyen ütős nevű sóhivatalról írni.

TheSlaydo 2012.08.15. 07:09:55

Alaptörvénybe, hogy Magyarország kellemes szubtrópusi-szubmediterrán éghajlattal rendelkezik. És, hogy az évezredes magyar virtusnak hála, a gonosz szomszédos hegyek ármánykodása és szabotázsa ellenére, a legtöbben szemerkélő esőben is meg tudják főzni a pörköltet!

Deneware. 2012.08.15. 07:19:50

@TheSlaydo: Látom egyre gondoltunk... ;o)

Deneware. 2012.08.15. 07:19:55

Nem kell ezt túlragozni Egyszerűen a 2/3-nak meg kell szavazni, és az Alkotmányban rögzíteni, hogy Magyarországon az idő sose lehet szar. Ennyi...

huha mi lesz itt 2012.08.15. 07:19:58

nincs az a faszsag amit a fideszpribekek ne vedenenek meg...

Kutchek (törölt) 2012.08.15. 07:25:13

A filozófusperek után várom a meteorológus pereket.

Az elmúltnyócév és a gyurcsányahibás után jöttek a jólöltözött brüsszeliek, imfisták és most itt vannak a meteorológusok.
Miattuk van szarban a haza!!!

Békemenetet az augusztusi jégesőben!!!

citrix 2012.08.15. 07:26:06

Éppen ideje hogy a meterológia is csatlakozzon a nemzeti együttműködés rendszeréhez,a NER-hez.A kedves vezető országában az időjárás(jelentés) is lelkesítő,hazafias hétvégére buzdító kell legyen,pesszimizmusnak semmi helye:-)

rolika 2012.08.15. 07:42:00

"Magyar Turisztikai Desztináció Szövetség"

Ez meg milyen balfasz elnevezés már?! Desztináció???

dr. Bubó 2012.08.15. 07:42:07

@The Dwarf: mi a gond?

egyáltalán nem olvasok (főleg politikai) blog posztokat...

és? közöd?

red shield rapresentative 2012.08.15. 07:42:17

Két megoldás lehetséges:

OMSZ-t alárendelni az MTDSZ-nek!

OMSZ feladatkörét megváltoztatni és nem előrejelzést adatni velük, hanem értékelést kérni.

Kb. így nézne ki:

Az OMSZ tájékoztatja a kedves otthon mararadt állampolgárokat, hogy sok hülye rosszul járt aki hétvégére programot csinált, mert zápor és zivatar volt a Balatonon. Sok marha elázott a Szegedi Szabadtéri Játékokon.

Lehet kárörvendeni!

dr. Bubó 2012.08.15. 07:51:18

támogatom az OMSZ beolvasztását a OT be (Országos Tervhivatal)

és átnevezni is segíthet pl:

NEMZETI Meteor ológia Védelem

dr. Bubó 2012.08.15. 07:55:36

@red shield rapresentative: "Az OMSZ tájékoztatja a kedves otthon mararadt állampolgárokat, hogy sok hülye rosszul járt aki hétvégére programot csinált, mert zápor és zivatar volt a Balatonon. Sok marha elázott a Szegedi Szabadtéri Játékokon. Lehet kárörvendeni! "

de most ez van... ehhez nem kell szent kétharmad...

Link Elek 2012.08.15. 08:02:13

a norvegoknak van egy mondasa, hogy nincs rossz diojaras, csak rossz oltozkodes

hungarisztan 2012.08.15. 08:09:29

Kedves fikázók, akik szerint a meteorológia merő találgatás, ráadásul rosszindulatú károgással megspékelve:

Legyünk szívesek tájékozódni, mielőtt baromságokat beszélünk. A meteorológia az utóbbi 25 évben ugyanis hatalmasat fejlődött, elég jó pontossággal jelez előre – csak tudni kell, hogy honnan tájékozódik az ember. Az Országos Meteorológiai Szolgálatnál valamilyen csoda folytán még mindig kiváló szakemberek dolgoznak (ez nem olyan egyértelmű, tekintettel arra, hogy jó pár éve az állam úgy döntött, hogy bepróbálkozik a szétveréssel, állami dotáció minimális, gazdálkodja ki az OMSZ a piacról a fenntartását...), a website-jukon meglehetősen pontosan, szektorra lebontva adják meg a várható időjárást. Az más kérdés, hogy a különböző médiumok dekoratív, ám meteorológiához nem sokat konyító hölgyekkel mondatnak fel sületlenségeket, és/vagy olyan magáncégtől rendelik meg a szolgáltatást, amelyik finoman szólva nem áll a helyzet magaslatán, tevékenysége közelebb áll a kuruzsláshoz, mint a tudományhoz. (Igen, egy bizonyos OMSZ-től kirakott fickóról van szó, mindenki ismeri.)

Aki tehát a „változó irányú szél helyenként megélénkül” jelletű bullshitekből próbál tájékozódni, az meg is érdemli.
Jelzem, hogy egy sor szakmában iszonyú pontos előrejelzésre van szükség. Például a repülésben elengedhetetlen tudni nem csak azt, hogy mikor merre számíthatnak a pilóták zivatartevékenységre (és ezt már az útvonal tervezésekor előre kell tudni, pedig a zivatartevékenység helyben képződik!), hanem azt is, hogy milyen magasságokban milyen hőmérséklet, nyomás, szél- és csapadékviszonyokra kell számítani. Az ugyanis nem az elviccelődünk-a-televízióban kategória, ha egy gép lejegesedik párezer láb magasan, és leperecel belőle. Nyugodjunk meg, az OMSZ kiválóan végzi ezt a precizitású munkát is, minden 6 órában kiadják a következő 6 órára vonatkozó kis- és nagygépes repülésmeteorológiai előrejelzést, előbbieket nagyobb magyar városokra (!) lebontva. Tessék a megfelelő helyen tájékozódni, és máris nem fogja meglepetés érni az embert.

Ja, és még egy: a meteorológia VALÓSZÍNŰSÉGEKKEL dolgozik. Az azt jelenti, hogy annyit tudnak megmondani, hogy egy adott helyen pl. 68% valószínűséggel fog esni az eső. Ha mégsem esik, az nem azt jelenti, hogy béna volt a szolgálat, hanem azt, hogy abban az esetben a 32%-nyi esély valósult meg. Ha valaki szokott nemzetközi időjáráselőrejelzéseket nézegetni, láthatja, hogy a világon mindenütt így adják meg a csapadékvalószínűségeket. Ennyit az összeesküvésről.

Savonarola_67 2012.08.15. 08:10:35

@Hominidae:
Egyetértek.
Ma már egy időjárás-jelentés sem mehet úgy le a médiában, hogy ne lennének benne csúcsok, soha nem látott hőségek, tetőszaggató viharok, méteres hóesések előrejelezve. Elképzelhetetlen, hogy ne kérdeznének meg egy orvosmeteorológust arról, hogy most miért éppen ki ne induljon sehova (öregek, fiatalok, szívbetegek, hipertóniások, allergiások, lúdtalpasok stb.)
Pedig igen, nyáron meleg van, néha kánikula, sőt vihar is; télen meg hideg, és néha hó. De mindezt úgy kell eladni (pl. a hírekben előre beharangozni, hogy "ítéletidő jön, hallgassák meg meteorológusunkat", hogy a néző, hallgató, olvasó biztosan a székén maradjon, nézze az időjárás-jelentést és - természetesen - az utána következő biztosító, gyógyszergyár stb. hirdetését.
Őszintén, ha az mondanák be, hogy holnap kellemes langymeleg lesz, néhány fokkal magasabb mint ma, de kicsi eső is várható, akkor ki a ... ülné végig döbbenten a fotelbe szegezve, hogy "anyjuk, hallod mit mond? kimennyünk a kertbe egyáltalán?"

Kutchek (törölt) 2012.08.15. 08:16:40

Mondjuk az időjósok még mindig pontsabban lövik be a várható időjárást, mint Matolcsy a várható gazdasági mutatókat.

Lehet jobb lenne, ha helyet cserélnének...

portugéza 2012.08.15. 08:21:31

Én vagyok az egyetlen, aki a neten a helyi (adott városra vonatkozó) előrejelzést figyeli? Egyrészt ezeknél nincs szerepe a szóbeli tálalásnak. (Nem is nézek tévét, bármennyire modoros ezt kijelenteni.)

Másrészt egy kis, körülhatárolt földrajzi területre relatíve jó a találati arányuk (én a Yahoo alkalmazást használom a weather.com információival). Egy kiterjedt területre vonatkozó "központi" időjárás jelentés mindig pontatlanabb lesz természetszerűleg, mivel nagy eséllyel lesz heterogén az időjárás: lesz ahol bejön, lesz ahol nem az előrejelzés, oszt' lehet szidni a meteorológusokat.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.08.15. 08:32:50

@portugéza: én az accuweather.com-ról nézem a helyi időjárást. Eddig pontosabb, mint a tévés időjósok nagy része.

mojszipupi 2012.08.15. 08:33:45

Japánban már réges régen perelhető az időjárás előrejelzés pontatlanságából eredő kár...mi a faszt lázad és buzdít hazugságra a Magyar Turisztikai Desztináció Szövetség - amúgy is mi az h nem Nemzeti-vel kezdődik - :o és miért nem indít egy próbapert elmaradt haszon címen mondjuk egy szállodával karöltve. De ebben az országban csak ez a sunyi gondolkodás megy

Giedi 2012.08.15. 08:34:27

@Hominidae: Pontosan erről van szó ... Egymást érik a megalapozatlan narancs riasztások (mifelénk 10-13 % jött be). Inkább riaszt, abból nincs baj ...
Viszont ezért nemsokára már a kutya sem fog figyelni a riasztásokra ...

2012.08.15. 08:35:20

Matolcsy egy f@sz. Meg az orvánbiktor is.
De:
1) a "turisztikai desztináció menedzsment" egy hülyén hangzó kifejezés, de ezt a szakmát tényleg így hívják;
2) ez a szervezet kiadott egy teljesen korrekt szöveget, amiben elmagyarázza, hogy milyen sok múlik a meteo előrejelzések megfogalmazásain. Én a szövegben csak ajánlásokat, javaslatokat találtam, semmi olyat, hogy "ne mondják be, ha eső lesz". Egyszerűen arról van szó, hogy a turizmus egy meghatározó iparág és ebben az iparágban komoly milliárdos minuszokat jelent, ha egy időjós a szükségesnél komorabb stílusban szól.

contractor 2012.08.15. 08:37:42

Azért az már igen szép világ lesz ha az időjárásjelentést is a SZER-ből vagy a CNN-ből kell majd megtudni. Szerintem külön rovatot érdemel Mo. minden külföldi hírcsatornán

munkásőrkék felnőttpelenka 2012.08.15. 08:38:14

Itt Londonban többnyire esik. Ti is készüljetek arra és kész!

contractor 2012.08.15. 08:39:45

Meglepődnék ha Borat következő filmje nem Mo.-ról szólna.

osgood 2012.08.15. 08:43:47

Történt egyszer, hogy Mátyás, az igazságos szerte birodalmából összehívta a juhászokat. Mikor összegyülekezének, kiválogatta közülük az igazmondókat. Rájuk birkákat bízott, a maradékból pedig megalapította az Országos Meteorológiai Szolgálatot.

A TDM persze ettől még megér egy alapos és csillapíthatatlan, földönfetrengős, rekeszizompróbáló körberöhögést.

Egyébként pedig @portugéza megmondta, Yahoo Weather pont elég, pont jó. Ha az időjárás kritikus kérdés, ott tájékozódok, Ibériától Szibériáig, eddig nem hibázott.

Kivlov 2012.08.15. 09:01:23

@Intruder71:
Jaja. Meg a TASZ, Amnesty International, simon wizentál központ, LMP. ezeket mind meg kellene szüntetni...

dr. Bubó 2012.08.15. 09:01:26

@osgood: akkor mi a lóf@sznak fizetik az adómból, közpénzből az OMSZ-ot ???? ha semmire sem alkalmas...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.15. 09:01:48

"Nem csak a hülyeség fertőz, de a matolcsyzmus is - bár néha van olyan érzésem, hogy a kettő tulajdonképpen egy és ugyanaz."

Öööö igen :D

Mondjuk egy kollega múltkor fel volt háborodva, hogy a reggeli időjárásjelentés miért nem jelezte előre a felhősödést.

Megnéztem a sat24.com -ot, szépen látszott, ahogy pont kedvenc városunk felett alakulnak ki délelőtt 11 körül a felhők, reggel pedig még tiszta volt az ég.
Kicsit visszavett a kollega az arcból.

A hülyék ellen semmi nem véd. Semmi. :D

osgood 2012.08.15. 09:02:53

@/ms: "milliárdos minuszokat jelent, ha egy időjós a szükségesnél komorabb stílusban szól."

A történetben nem az a hiba, hogy komoran szól-e vagy sem ... Ha eltalálja (vagy közli, hogy csapadékvalószínűség 70%), akkor rohadt mindegy, hogyan közli. Ha nem találja el, akkor nem az a baj, hogy csúnyán mondja, hanem hogy nem találja el.

Más kérdés, hogy a halálos augusztus huszadikai vihar óta valóban gyorsan, nagyon gyorsan kiáltanak farkast.

46,52% 2012.08.15. 09:03:04

A Szíriában elrabolt rendőrök nem a TEK-esek voltak, akik az előzőleg elraboltakat mentek kiszabadítani?

2012.08.15. 09:13:57

@Wеgam: Itt, Londonban nem esik. Volt tavasszal masfel hopnap, mikor egy csepp eso sem esett.

stf! 2012.08.15. 09:23:54

Most én csak azt szeretném megkérdezni,
hogy ha nálunk véget ért a válság,
hogy lehet, hogy ugyanolyan szarul teljesítettünk, mint egész Európa,
ahol még tart a válság.
Biztos azok is magyar előrejelzést néztek...
Talán ha titkosítanánk Matolcsyt 70 évre, minden jobban menne...

hungarisztan 2012.08.15. 09:39:55

Az ominózus augusztus 20-i vihar előre volt jelezve! Olyannyira pontosan, hogy már a rádió is bemondta – persze aki 3 órával előtte már elindult a helyszínre „helyet foglalni”, az nem hallhatta. Ettől mondjuk szeme még lehetett volna: felnéz az égre, látja a baszom a nagy cumulus congestus-okat (tornyos gomolyfelhőket), amelyek egyre csak épülnek. Minimális ésszel rendelkező ember ha azt nem is tudja szakszerűen elmondani, hogy ebből Cb (Cumulonimbus, azaz zivatarfelhő) lesz perceken belül, azért pár nyári megázás után már megtanulja, hogy a naaaagy, karfiolszerű felhő nem barátunk, mert bazi intenzív zuhé jöhet belőle, villámlás, dörgés, viharos szél, esetenként jégeső kíséretében. A meteorológiának ez a része MÉG nem atomtudomány.

Ehhez képest amilyen boszorkányüldözést lefolytattak az ügyben, az maga volt a szégyen. A világon nincs még egy ország, ahol az időjárásból politikát tudnak faragni. Itt sikerült a bravúr, ki is rúgták az ügyben legkevésbé felelős (nálánál minden egyes felnőtt, aki kiment a tüzijátékra, nagyobb felelősséggel bírt!), a politikai tápláléklánc legalján elhelyezkedő meteorológust.
Azóta is mindenki őket szídja – teljesen ok nélkül. Az OMSZ tökéletesen előre jelezte, szinte percre pontosan, hogy mikor ér Budapestre a zuhé, és szintén megmondta, hogy durva lesz. Az összes zivatarelőrejelzésen vörösen világított...

A politikusok, a média, a szörnyülködő emberek mind álszent módon forgatták a szemüket és követelték a felelős fejét. Értjük ezt? Bűnbakot azért, mert a magyar választópolgárok jelentős része akkora, de akkora barom, hogy nem bír felnézni az égre, és magától lederiválni azt az összefüggést, hogy jé, felhő, valószínűleg esni fog.

Nomármost: ilyen körülmények között ne tessék csodálkozni, ha ezentúl MINDEN EGYES langyos záporra riasztást adnak ki – hát ki akarja kirúgatni magát mások hülyesége miatt?

Belagezapista (törölt) 2012.08.15. 09:44:46

@dr. Bubó:
Az a baj, nem érted a posztot. Nem is azt kritizálta ez a gittegylet, hogy folyton esőt prognosztizálnak, és sokszor aztán nincs (bár idén nyáron pont mikor nyaraltam, nem mondtak, mégis első két nap esett, szerencsére csak este és éjszaka), hanem azt kritizálták, hogy szimplán kijelentik, hogy eső, ahelyett, hogy Matolcsy stílusban kommunikálnák, hogy kiváló múzeum látogatási idő.

qwertzu 2012.08.15. 09:48:55

Azért ez az össznépi elégedetlenkedés kezd egy kicsit idegesítő lenni. Aki itt hőbörög, hogy szar az előrejelzés, annak tuti van internet hozzáférése, ne a tévébe nézze az országos előrejelzést, hanem azt a várost amire kíváncsi.

Időjárás az adott településen:
84.206.25.187/idojaras/elorejelzes/magyarorszagi_telepulesek/index.php

Aktuális radarkép:
www.idokep.hu/radar

@dr. Bubó: Kurva jól megmondják, milyen idő lesz holnap, és megbízhatóan tippelnek 3 napra előre. Ennél mi több kéne?

Belagezapista (törölt) 2012.08.15. 09:49:04

Egyébként ha már meteorológia, volt egy hétvége, mikor Abaligeten voltam, és rendesen eláztunk. Még aznap felnéztem időképre, és írták, hogy a Mecsekben csak száraz zivatarok voltak. Mi az a száraz zivatar???

Belagezapista (törölt) 2012.08.15. 09:52:04

@hungarisztan:
Szvsz a hazai meteorológia fejlődött is az elmúlt 25 évben meg vissza is fejlődött. Mert a módszerek sokat fejlődtek, de sajnos az is meglátszik, hogy rengeteg mérőállomás megszűnt pénzhiány miatt.

Belagezapista (törölt) 2012.08.15. 09:57:14

@portugéza:
"Én vagyok az egyetlen, aki a neten a helyi (adott városra vonatkozó) előrejelzést figyeli?"

Én vagyok az egyetlen, akinek feltűnt, hogy általában a szomszéd, 50-100 km-re lévő város előrejelzése is egyezik, sok esetben akkor is, ha más tájegység, és így nagy eltérések lehetnek?

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.15. 09:57:35

A megoldás:

Csináljanak maguknak saját dőjárás-jelentő honlapot, és vegyenek műsoridőt, felületet a saját jelentéseiknek a médiában.

Ja, hogy az nem INGYEN van?

Hámmajd kifizetjük háromszoros áron közpízbű.

Ja, hogy ha hülyeségeket írnak rajta, akkor a népek nem azt az időjós oldalt fogják nézni, ahol a Habonyárpi tolja a pártpropagandát, hanem azt, ahol meteorológusok jelentenek időjárást?

Én egyébként még sehol ne láttam, hogy bárhol az időjárás-jelentést ez a gittegylet támogatta volna. Gyógyszergyártók meg táplálék-kiegészítős cégek szokták támogatni a jelentéseket, oszt mégse várják el, hogy beleküldje az időjós egy szál bikiniben a népet a zimankóba, hogy a kalmopirin jobban fogyjon.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.15. 09:57:38

@stf!: Mi már rájöttünk, hogy a válság lesz a normál ügymenet.

Belagezapista (törölt) 2012.08.15. 09:57:55

@qwertzu:
"Aki itt hőbörög, hogy szar az előrejelzés, annak tuti van internet hozzáférése, ne a tévébe nézze az országos előrejelzést, hanem azt a várost amire kíváncsi."

Egyébként éppen ez az, ami nem működik, mert sok esetben egy adott városra egy akár 100 km-re lévő város előrejelzését kapod, és akkor meg ne is beszéljünk arról, hogy a középhegységeinkre egyáltalán nem létezik előrejelzés, pedig valójában azokban gyakran erősen eltérő időjárás is lehet, elég csak arra az egyszerű tényre gondolni, hogy a Bükk fennsík éves csapadékmennyisége jelentősen nagyobb, mint Miskolcé.

Ezzel nem a meteorológiát akarom fikázni, hanem arról beszélek, hogy amiről beszélsz, az okoskodás, mert jellemzően pont nem városokra van előrejelzés, hanem jóval nagyobb területekre, akkor is ha te meg tudod nézni akár Bivalybasznád előrejelzését.

osgood 2012.08.15. 10:01:42

@dr. Bubó: Megismétlem: a történet szempontjából indifferens, hogy pancser-e, ha igen, mekkora pancser az OMSZ. A TDM problémája nem az, hogy nem találják el, milyen az idő, hanem azt mondják az esőre, hogy eső. Az jajjbehcsúnyadolog, mondják helyette azt, hogy alkalom a köztéri zuhanyzásra.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2012.08.15. 10:01:50

most tényleg azt gondolja az TDM, hogy a túristák a OMSZ-től tájékozódnak az időjárásról mielőtt terveznek bármit is?

a túristák nem hülyék — csak túristák.

a közbiztonság áldatlan állapota miatt talán jobban kéne aggódniuk, hogy az elriasztja a túristákat... megjegyzem.

Belagezapista (törölt) 2012.08.15. 10:01:56

Egyébként szerintem az a legnagyobb baj, amikor egyesek egy megázásból képesek nagy ügyet csinálni egy olyan országban, ahol az ehhez kötődő súlyosabb betegségek csak hírből ismertek.

osgood 2012.08.15. 10:08:58

@hungarisztan: Egyetértek, így láttam én is a dolgokat (és megjegyzem azt is, hogy aznap hazafelé utunkban épp azért hagytuk ki a tűzijátékot, mert hallottuk reggel a rádióban a figyelmeztetést. De ezzel:
"langyos záporra riasztást adnak ki – hát ki akarja kirúgatni magát mások hülyesége miatt?"
...akadna egy kis gondom. Népmesei helyzet, tudod, elmesélték már, miért nem jó lépten-nyomon farkast kiabálni.

Netuddki. 2012.08.15. 10:12:10

Bakker! Idáig nem érdekelt különösebben ez a hír, de megnéztem én is a honlapot. Hát lehidaltam! Az ilyenek honnan kapják a pénzt? Ezek szerint az NGM-től is csurran-cseppen. Csak hogy "nyelvileg izgalmasabban" fejezzem ki magam.

Mellesleg a vezetőjükkel való interjúból elsőre az jött le, hogy elsősorban külföldi turistákra számítanak nem belföldiekre. Szóval a külföldi nemigen nézi a magyar időjárás jelentést. Akkor meg mire ez a nagy felhajtás?

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.15. 10:12:21

@osgood:

""milliárdos minuszokat jelent, ha egy időjós a szükségesnél komorabb stílusban szól." A történetben nem az a hiba, hogy komoran szól-e vagy sem ."

*

A történetben az a hiba, hogy a gittegylet azzal fenyegeti a meteorológusokat, hogy akár perelheti is őket az úgynevezett "elmaradt haszon" megtérítése miatt, amennyiben nem pártszlogeneket és csasztuskákat tolnak, hanem szakmailag korrekt előrejelzést adnak.

Netuddki. 2012.08.15. 10:18:33

@No_Fidesz_No_Problem: Hát hajrá! Ha meteurológus lennék akkor azt mondanám, hogy akkor tessék csak perelni.

Ez a "magyar újbeszél" úgy látszik valami fideszes agyrém. Lassan semmi sem azt jelenti amit régen. Pl.: forradalom, soha nem hazudok...

osgood 2012.08.15. 10:18:38

@No_Fidesz_No_Problem: Pontosan, erre mondtam, hogy megérnek egy alapos körberöhögést. Teljesen függetlenül attól, hogy milyen az OMSZ.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.15. 10:33:14

De különben nem értem a közleményt.
Kimegy a pógár a strandra. Odaér, kurva szar idő van, pedig nem ezt mondta az időjós.
HAZAMEGY!!!!
Vagy megy plázázni.
De nem fog a strandon fogyasztani.

Plusz még tudomásul kéne venni, hogy változékony, kiszámíthatatlan az időjárás.
Persze biztos nem a klímaváltozás okozza, mert olyan hivatalosan nincs is.

Kutchek (törölt) 2012.08.15. 10:33:23

Volt egy augusztus 20-a, amikor nem festettek kellően borús képet a várható viharról....

syklist · http://hanglepel.wordpress.com/ 2012.08.15. 11:10:10

H. Bona Martarol olvastam egy interjut par eve es o mondta, hogy a televizios/radios meteorologusok legfontosabb tulajdonsaga az objektivitas. Elmondani, hogy felhos lesz-e az eg, vagy varhato-e eso, plusz a homerseklet milyen tartomanyban alakul es enny. Nem minositeni, hogy `elromlik` vagy `javul` az ido, mert ez mindenkinek mas (nekem peldaul a 39 fok utani 28 peldaul alapvetoen javulast jelentett).
Az OMSZ tartja is magat ehhez, aki meg inkabb Balint Antonianak meg a baratainak hisz....az meg is erdemli.
süti beállítások módosítása