Csontvázkeltetők

2010.07.08. 20:57

Ha valaki, hát a Fidesz pontosan tudja, hogy milyen veszélyes is tud lenni az átláthatóság. Tesz is ellene rendesen. Tudja, hogy a kétharmadot nem kis részben az MSZP-t és az SZDSZ-t körüllengő korrupciós ügyeknek köszönheti, és ugye ki tudna ma például a BKV egyes ügyeiről, ha nem kellett volna nyilvánosságra hozni azokat a szerződéseket?

És amibe a szocialisták belebuktak, abba belebukhat más is.

"Elkötelezett a kormány amellett, hogy lezárja azt a korszakot, amelyben 'szocialista vircsaftot rendeztek' a közpénzekkel, és olyan döntéseket hoztak közpénzekről, amelyek mögött magánérdekek húzódtak a közérdek helyett"fogalmazott szokásosan kerek körmondatában a miniszterelnök szóvivője. És igaza van Szijjártó Péternek: dicséretes, hogy a kormány végre megálljt parancsolt a szocialista vircsaftnak!

De attól tartok, hogy egyúttal zöld jelzést adott a fideszesnek.

Másként nehezen értelmezhető ugyanis az, hogy most csökkenteni akarja a kormány az állami cégek átláthatóságát. És különösen furcsa ez annak a fényében, hogy eddig szüntelenül – és tegyük hozzá: teljes joggal – az átláthatóságért kiáltott. Sőt, a már említett Szijjártó Péter a legfontosabb változások közül legtöbbször a bürokrácia csökkentését és az átláthatóság megteremtését szereti kiemelni.

Valóban jó lenne, ha ezt a kettőt ki lehetne emelni az új kormány munkájának első és legfontosabb eredményei közül. Meggyőződésem ugyanis, hogy ahol átláthatóság van, ott nem lehet mutyizni. De legalábbis nem sokáig, mert kiderül. Mutyizásból meg éppen elég volt az elmúlt húsz évben, és elvileg erről is kellene, hogy szóljon az orbáni forradalom. Bocsánat, még ha helytelen is, bizonyára akkor is így helyes: Az Orbáni Forradalom. (A Csupa Nagy Kezdőbetű Varázsáról Sárbogárdi Jolán Tudna Mesélni. De Ebbe Most Inkább Ne Menjünk Bele...)

Szijjártó Péter néhány hete már nemzetközi hírű csontvázszakértő. Ha valakinek, hát neki nyilván nem kell magyarázni, hogy ahol átláthatóság van, ott nem él meg a csontváz, ahol viszont nincs, ott csontvázak teremnek. Éppen a Fidesznek lenne most jól felfogott érdeke, hogy a titkolózással ne alakítsa át az állami cégeket csontvázkeltetővé, mert egy-két éven belül nekik nem lesz egy majd nyugodt napjuk sem a Nemzeti Együttműködés Rendszerében felcseperedett csontvázak miatt.

Meg persze ne csináljon csontvázkeltetőt magából a kormányból sem.

Az első Orbán-kormány egyik sokat kritizált intézkedése volt, hogy a kabinet üléseiről szó szerinti jegyzőkönyv nem, csak összefoglaló készült. Nem lesz ez másként a követlező időszakban sem, a kormány ügyrendjéről szóló legfrissebb, 1144/2010-es kormányhatározat szerint ugyanis "a Kormány ülésérõl összefoglaló és a Kormány tagjának kérésére, indokolt esetben és a miniszterelnök engedélyével rögtön, továbbá az ülés végén az összefoglaló elkészítésére alkalmas hangfelvétel készül."

Az Index szerint is meglehetősen nyakatekert és helyenként nem pontosan értelmezhető mondatról egy klasszikus mű klasszikus részlete jutott az eszembe. És ha nem tudnám, hogy az Igenis, miniszterelnök úr a '80-as évek közepén jelent meg először nyomtatásban, ráadásul Angliában, azt gondolnám, hogy ez a hasonlóság nem lehet csupán a véletlen műve... A főszereplő természetesen ezúttal is a felülmúlhatatlan Sir Humphrey Appleby.

– Nem volt szó semmiféle ígéretről – jelentette ki Sir Humphrey, aki ezúttal is takarékosan bánt az igazsággal. – A miniszterelnök pedig nem támogatta a javaslatot. Ha támogatta volna, akkor ennek lenne valamilyen nyoma a jegyzőkönyvben. De nincs.

Dudley zavartan pislogott. – Hogyhogy nincs? – És gyorsan átlapozta a jegyzőkönyvet, amelyet – többségi döntéssel – mindannyian a kézjegyünkkel hitelesítettünk. Most már késő bánat! Bizony akkor kellett volna alaposabban átolvasnia. 

Dudley felpillantott, ha lehet, még az eddigieknél is dühösebben. – Sir Humphrey, meg tudná magyarázni, hogy miért nem szerepel a jegyzőkönyvben a javaslat további tárgyalását illető kérésem, valamint a miniszterelnök úrnak az erre adott válasza?

Sir Humphrey persze már számított a kérdésre. A válasza – mondhatni – klasszikus volt. Minden egyes szavára emlékszem. – Miközben feltétlenül igaz, hogy a jegyzőkönyv valóban a kormány tanácskozásainak hivatalos dokumentuma, mindazonáltal tagadhatatlan, hogy egy olyan tudatos próbálkozás, amely valamennyi hozzászólás és értelmezés teljes körű vázolására irányul, elkerülhetetlenül a dokumentáció indokolatlan részletezését és fölösleges kiterjesztését tenné szükségessé. 

Hacker üveges szemekkel bámult Sir Humphreyra. Valójában a kormány minden egyes tagja üveges szemekkel meredt rá. A külügyminiszter később bevallotta, hogy nem bánta volna, ha mindezt az ENSZ-ben hallja, mert ott legalább a hozzászólásokat szimultán tolmácsolással érthetővé teszik. Összességében persze amit Humphrey kifejtett, az a legtöbb ember számára teljesen világos lett volna, de ne felejtsük el, hogy a politikusok meglehetősen egyszerű lelkek.

Végül Hacker reménykedve megszólalt: – Ha jól értem, nem emlékszik, hogy mi hangzott el a vita során?

Sir Humphrey a kérdésre ismét klasszikus választ adott. – A bizottsági viták és döntések sajátossága, hogy minden résztvevő élénken emlékezik rájuk, ugyanakkor minden egyes résztvevő merőben másképp emlékezik az elhangzottakra, mint a többi résztvevő. Ennélfogva kialakult egy közmegállapodás, amelynek értelmében a hivatalos döntések azok és csakis azok, amelyeket a jelenlévő tisztviselők által készített jegyzőkönyvek hivatalosan rögzítenek. Ebből egyszersmind az is elkerülhetetlenül következik, hogy minden hivatalos körülmények között születő döntést hivatalosan rögzítenek a jegyzőkönyvben, és minden olyan döntés, ami nem szerepel a jegyzőkönyvben, úgy tekinthető, mint ami nem hivatalos körülmények között született, még abban az esetben is, ha egy vagy több résztvevő emlékezni vélne erre a döntésre, mindezek okán ebben a konkrét esetben is megállapítható, hogy ha a döntés hivatalos körülmények között született volna, akkor annak nyoma lenne a jegyzőkönyvben. És mivel nincs, tehát nem is volt! – fejezte be diadalmas egyszerűséggel.

És tessék, tényleg ilyen egyszerű ez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://michaelknight.blog.hu/api/trackback/id/tr272139396

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Blogkonzultáció a Nemzeti Együttműködés Rendszeréről 2010.07.09. 12:42:48

  Bár a NER fogalma már egy ideje megszületett a Fidesz háza táján, az új rendszer, annak elnevezése és a kísérőjelenségek körüli vita az elmúlt egy hétben került igazán a figyelem középpontjába, elsősorban a nyilatkozat kötelező kifüggesztésről s...

Trackback: Hungarorange Ltd. 2010.07.09. 12:15:27

Vállalkozássá alakította Magyarországot az orbánzó párt – és fejvakarós feladat definiálni, milyen szervezeti formában menedzselődünk éppen.Betéti társaságnak aligha mondanám – inkább kivenni szeretnének, mint betenni. Betenni mi fogunk maj...

Trackback: Mi ez a kényszeres titkolózás? 2010.07.09. 09:29:35

Az elmúlt 20 évben egy olyan kormány volt, amelynek az üléseiről nem készült jegyzőkönyv: az előző Orbán kabinet. Előtte is, utána is az aktuális kormányfők számára természetes volt, hogy egy normális demokráciában az információszabadsághoz az is hozzá...

Trackback: Viktor, nem lesz ez így bonyolult? 2010.07.09. 08:57:35

A kampány során sok jogos vád érte a Fidesz részéről a kormányt, hogy bonyolultak az adótörvények. Olyan felesleges kedvezmények és kivételek vannak beépítve, amelyeknek számottevő pénzügyi hatása nincs, viszont rendkívüli módon megnövelik és bonyolí...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mind1 2010.07.09. 06:32:23

Szíjjártó nyilván saját tapasztalatából tudja, hogy milyen veszélyes is lehet(ne) az átláthatóság. Hiszen nem titok, hogy Győrben ő is sokmilliós autóval járt, amit nem maga vásárolt és nem is kenyéradó gazdája adott neki bokros teendőinek ellátásához.Mutyizta ez a helyes kifejezés

Csak egyszerűbb a más szemében meglátni a szálkát

Természetesen ez nem mentesíti a korábbi MSZP-s lenyúlások disznóságait, csak azt szeretném mondni, hogy ezek se jobbak.

Kínos, hogy ők beszélnek ezek után tisztességről és becsületességről. A Zemberek meg elfelejtették a korábbi disznóságokat Kaya Ibrahimtól a hosszú bite-ok éjszakáján át az Ezüsthajóig vagy a beléptetőrendszert, a magánrepülőgépet, Sárazsadányt stb. stb Miért gondoljuk, hogy itt nincs csontváz? Mert ők ügyesebben kommunikálnak. Ma már azt sem mondhatjuk, hogy nem voltak baloldaliak:)

Fehérszakál 2010.07.09. 06:35:23

Sok igazság van abban amit írtál, egyet is értek vele, de a végére kár volt odatenni az idézetet, így fárasztó volt.

Zsola777 2010.07.09. 06:35:23

A Fidesz nem ígért semmit. Csak rendet. Így kell rendet rakni, szőnyeg alá söpörve. Gratulálok.

avionics 2010.07.09. 06:35:23

Nem az első Orbán kormánnyal kéne foglalkoznod. 8, így is leírom NYOLC év ( gombócból is sok ) ment el az életünkből gondolom tökéletes jegyzőkönyvvezetésekkel meg általános ELKÚRÁSSAL. Gondold el már euróban vehetnéd fel a júdáspénzedet ha nem így történt volna.

avionics 2010.07.09. 06:35:23

Ilyen egyszerű ez...

Goompah 2010.07.09. 06:35:24

Attól tartok, a Fidesznek nem kell 8 év ahhoz, hogy a fél ország a pokolba kívánja a kormányzását és a választópolgárok újabb "forradalommal" a picsába küldjék a Fideszt is. Megrázó, ahogyan szembeköpik nemcsak a választóikat, hanem az elmúlt 8 évben tett bírálataikat is. Mindazonáltal legalább következetesek: A kormányülések pontos dokumentálása, a felelősség esetleges utólagos megállapítása 98-02-ben sem tetszett nekik, most sincs ez másképp.

Rossz érzésem volt Schmitt Pál kinevezésekor (választásnak nem merném nevezni), ez folytatódott a trükkös Domokos Pállal, most meg az állami (rész)tulajdonú cégek átláthatóságának megszüntetése és a kormányülések laza jegyzőkönyvezése. Négy igen rossz előjel, and counting. Szomorúan bár, de utólag igazat kell adnom azoknak, akik kb. a Fidesz mostanában tanúsított gőgös arroganciáját jelezték előre.

Rókakígyó 2010.07.09. 06:35:24

Nem értem a poszt felháborodását. A fidesz sosem mondta, h ő nem akar lopni. Ő csak azt nem akarja, h mások lopjanak ő helyette. A zűrzavart is az elmúlt 20 év okozta nem a fidesz. Nem akarják megérteni a zemberek ezt a forradalmat. Szerinted mi a bánatból lehetne kifizetni a rengeteg adósságot, a jogosan felmerülő rezsit (private jet, merdzsók, bömösök, csajok, utazás, vadászat)? Nem gondolod tán, hogy ekkora felelősséget vállaló, a törvénykezésben oly aktív (szegény Rogán Tóni még azt sem tudta, hogy a bankadóhoz benyújtott módosító javaslatai csak pont annak a két cégnek kedveznek... nem is érti hogy történhetett ez és gyorsan visszavonta, miután a kormány is benyújtott egy ugyanilyen módosítást), felelős államférfiak nem igénylik a jól megérdemelt pihenést és szabadságot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.09. 06:35:24

Egyébként igen, maguk alatt vágják a fát, ha pont azt nem teszik, amiért meg lettek választva.
Ráadásul csomóan azért szavaztak a Fityiszre (én is) mert elegük volt a szocikból, és remélték, hogy egy 2/3-ados többséggel valami fejlődés elindulhat az országban.

Erre mit csinálnak; balfaszkodnak, és helyezkednek.
Pedig ha csak elkezdenének értelmes döntéseket hozni, már meglenne az újabb 2/3-ados 4 évük a következő választásokon.
Hát így, nem lesz.

Amúgy a könyvet hol lehet letölteni? :)

Rigor_mortis 2010.07.09. 06:35:24

Hát igen, a fiúk ott folytatják, ahol 2002-ben abbahagyták. A sok hülye meg tapsikol nekik. :( Viktor! Viktor! Reméljük hamar elmész a sunyiba!

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.07.09. 06:48:01

@ColT: Nemtom. Azt tudom, hogy a magyar fordítás most készült el, és elvileg ősszel jelenik meg. A filmet - mert ez ugyebár eredetileg a BBC sorozata volt - nagyobb valószínűséggel tudod letölteni, szerintem több helyről is.

csoko20 2010.07.09. 07:42:24

Orbán Virtor még soha nem hazudott!!!

NEMZETI ÜGYEK POLITIKÁJA 2010, 51.o.:

"A szocialisták elszámoltatásának fontos eszköze a társadalmi nyilvánosság. Az elmúlt nyolc év egyetlenegy kormányzati döntése sem maradhat titokban,
ezért minden adatot, információt, szerződést nyilvánosságra kell hozni.
Meggyőződésünk, hogy a mai magyar törvények következetes, szigorú betartása
és betartatása is alkalmas a jogszerű elszámoltatásra."

NEMZETI ÜGYEK POLITIKÁJA, 2010, 93.o.::

"Ehhez vissza kell állítani a demokratikus
intézményrendszerbe vetett bizalmat: azonnal véget kell vetni annak a gyakorlatnak, hogy az igazságszolgáltatást politikai támadások kereszttüzébe
állítják, illetve hogy a KORMÁNY KÖZÉRDEKŰ ADATOK NYILVÁNOSSÁGRA HOZATALÁT
akadályozza saját hatalmi ambícióitól vezérelve, és végül vissza kell adni a tisztességes munkával elért eredménynek járó tiszteletet és erkölcsi támogatást."

A program pdf formátumban letölthető innen.
program2010.fidesz.hu

Megdobbent 2010.07.09. 07:52:41

Na pont azert van 2/3, mert sok-sok okos kisdiak nott fel 2002 ota, es tudtak szepen hova kell szavazni, mert fingjuk nem volt arrol, mi hogy ment 1998-2002 kozott.

Joparan (4.707.870 szavazopolgar) ugy latszik azert emlekeztek meg.

Rob67 2010.07.09. 07:58:27

Lehet ezt a szösszenetet olvasta viktorunk is, mikor Oxfordban töltötte a számkivetettség oly keserű napjait...megtetszett neki.
Azokat az Oxfordi éveket ráeröltették a komcsik, a kapitalizmus rothasztó bűzének mindennapi szagolgatását.
Nem is bírta sosem. Visszajött és lám, egykori kommunista mentoraival tovább építi a szocializmust.
Viktor azért egy hálás köszönetet tolj már Kádár Jani bácsinak is.
Nélküle most sehol sem lennél.
Mondjuk ott sem lettél volna...

Strici · http://birkanep.blog.hu 2010.07.09. 08:08:20

@Zsola777: De bizony ígért. Pl. hogy visszaállítja a három éves gyest.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.07.09. 08:08:31

A nyilvánosságról, átláthatóságról, Nemzeti Együttműködésről és társadalmi párbeszédről meg annyit, hogy mint látjuk, jellemzően nem a kormány és nem a minisztériumok (miniszterek), hanem a "mezei" az országgyűlési képviselők nyújtják be sorra a törvényjavaslatokat. A dolog nyilván úgy működik, hogy valahol a MEH-ben egy szűk csoport futószalagon gyártja azokat, és osztja szét a képviselők között, hogy ki melyiket nyújtja be. Így például megspórolható a tárcaközi egyeztetés, meg persze a nyilvánosság is - a minisztérumoknak a készülő törvényjavaslatokat iksz nappal a benyújtásuk előtt ki kell tenniük a honlapjukra, hogy bárki - szakmai szervezet vagy akár Mari néni - hozzá tudjon szólni, véleményezni tudja azokat. Képviselői előterjesztésekre ez értelemszerűen nem vonatkozik... Hát ennyit a transzparenciáról.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.07.09. 08:08:52

@csoko20: Köszönöm a teljesen helyénvaló kiegészítést. Éppen emiatt kérdezem én azt - klasszikust idézve -, hogy és akkor ezt így most hogy?

Rob67 2010.07.09. 08:22:14

Azon agyalok, hogy ez a Rogán gyerek visszavonta a modósítót a Lex Járai törvényhez.
Ez szép tőle, de a legszebb hogy be tudta nyújtani.
Képzeljünk el egy fiatal csávót aki ugyan a Közgázon tanult, de maximum órákat dolgozhatott abban, mielőtt a politika beszippantotta.
De ő ilyen kis home-zseni, aókinek otthon ilyen gondolatsorok jutnak eszébe kefélés helyett: a biztosítók által fizetendő adó vetítési alapját kellene módosítani úgy, hogy az egyszeri díjas életbiztosítások és az eseti díjak befizetése után csak 10 százalékos díjbevételt kellene elszámolni.
Aha, ezt mind egyedül, magától.
Mi a francért jértatja az agyát a biztosítókon, főleg miért akarna könnyíteni amikor a főnök pénzt akar?
Sokat.
Azért csak megkérdezgezném ezt a gyereket, honnan ért ennyire ehhez.
Ja nem? Akkor honnan jött ez a pontos és precíz odafigyelés?
Ki segített Toncsi?

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.09. 08:24:30

Először is tudja a Viki hogy az Őszödi beszédből milyen bukta lett.
Gondolj bele ha kiszivárgna egy hasonló felvétel egy kormány ülésről, ahol esetleg azon röhögnek hogy bebebe mi nyertünk meg mindent és mindenki bekaphatja.....
Nem egyszerűbb így?

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.07.09. 08:28:41

@Rob67: A dolog nyilván úgy működik, hogy valahol a MEH-ben egy szűk csoport futószalagon gyártja a törvényjavaslatokat, és osztja szét a képviselők között, hogy ki melyiket nyújtja be. Így például megspórolható a tárcaközi egyeztetés, meg persze a nyilvánosság is - lásd a kicsit fentebb írtakat . Tóni meg most nyilván rájött, hogy átbaszták, és hogy igazából védhetetlen a dolog, pláne az önkormányzati választások közeledtével ezt nehezen tudná megmagyarázni, így visszaadta. De sebaj, majd lesz más, aki benyújtja...

mojszipupi 2010.07.09. 08:31:42

Igazi kommunista módszer, mint oly sok húzásuk. Garatulálok

holger999 2010.07.09. 08:37:10

Igen, ilyen a politika. Nekem meg az jut eszembe, amikor csökkenteni kell a minisztériumok számát, s a jó öreg Humphrey nagyon támogatja ezt, mert a nép ezt akarja, de ugyanakkor javasolja, hogy hozzák létre a munkanélküliek sújtotta Glasgow-ban a minisztérium felszámolását elenőrző hivatalt háromszor annyi emberrel. Mert így kielégítik a zemberek akaratát.
A politika nem, csak a helyszín és a szereplők változnak.

csoko20 2010.07.09. 08:40:01

@Rob67: Ez előzetes kalkulációi alapján valszeg Járai íratta a tervezetet a CIG Biztosító jogászaival. Amikor kész voltak, szólt Viktornak, hogy lesztek szívesek nekem egy törvényt megszavazni, please! Aztán Viktor elküldte Szíjjártóval Rogánnak.

Ha kicsit átnézed otthon a családi költségvetést, akkor egy hétvégi grillezős brainstorming keretében Te is összerakhatsz egy törvényt a haverokkal. Mittomén, ezentúl afgán pénzben akarod fizetni a törlesztődet, vagy a saját kocsidba csak 150 Ft-ért tankolj. Vagy olcsóbban kapd a sört, elefántot akarsz tartani panelban, mindegy ami neked jól esik!!!!

Aztán aláírás, boríték, bélyeg, ja és AJÁNLVA feladni!!! Biztos, ami biztos.

Végülis Orbán Viktor a zemberek miniszterelnöke és nem az OLIGARCHÁKÉ!!!!!!!

kubatov_kommunista 2010.07.09. 08:45:27

Megkerült a mester? (múltkor kerested...)

Amúgy öles betűkkel még sem írhatják az alkotmányba, hogy 'kuss parasztok, most mi lopunk', ezért csak egy 1144/2010-essel meg azzal a hülyegyerekkel vagy kénytelen beérni.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.07.09. 08:49:39

@kubatov_kommunista: Megkerült, és mindjárt egyértelművé tette, hogy nem a kommunikációs stáb akarja mindenáron kifüggesztetni a papérost, hanem ő maga. Azaz Ő Maga. Pedig reménykedtem, hogy nem erről van szó és hogy csak kommunikációs baklövés az egész...

Dr.Zomboss 2010.07.09. 08:56:00

@avionics: Úgy gondolom, szövegértelmezési problémáid lehetnek, mivel nem az orbántorgyánkormányról írt.

avionics 2010.07.09. 09:11:51

@Dr.Zomboss: "Az első Orbán-kormány egyik sokat kritizált intézkedése volt, hogy a kabinet üléseiről szó szerinti jegyzőkönyv nem, csak összefoglaló készült. Nem lesz ez másként a követlező időszakban..."
Csak tudod akkor még nem megszorítás volt a kormányváltáskor hanem 50%-os béremelés... mert volt miből

hááááát 2010.07.09. 09:15:57

Demokráciáról beszélt a választások alatt.Azóta csak a totalitásra törekszik minden intézkedése, kinevezése.
Ezzel csak azt bizonyitja, amiről az egész maszopos választási kampány szólt.
Szerintem a viki meg a fecó haverok és 4 évente odaadják egymásnak a csontot.Nesze most te játhatsz.

sárkányfő 2010.07.09. 09:18:21

@Rob67:
"De ő ilyen kis home-zseni, aókinek otthon ilyen gondolatsorok jutnak eszébe kefélés helyett: a biztosítók által fizetendő adó vetítési alapját kellene módosítani úgy, hogy az egyszeri díjas életbiztosítások és az eseti díjak befizetése után csak 10 százalékos díjbevételt kellene elszámolni."

:D

Amúgy van egy hírem: A kis Tóni nem fogja megszavazni a kormány előterjesztését. Csak így lehet hű önmagához.

Lássuk sorban:
1. Benyújt egy javaslatot
2. Az újságíróktól "megtudja", hogy a javaslata - mit tesz a véletlen, nohát! - a fideszes haveroknak kedvez.
3. Elszégyelli magát.
4. Hamut szór a fejére.
5. Hibáit belátva azonnali visszavonja a javaslatát.

De a sors furcsa fintoraként, véletlenek különös összjátékaként pont ekkor a kormány benyújtja ugyanezt a javaslatot. Amiről Ő már tudja hogy rossz, vissza is vonta. Tehát nem fogja megszavazni. Talán még fel is szólal ellene.. :)

Na? :)
Éljen a következetesség....

átlátó 2010.07.09. 09:40:32

Én csak annyit akarok mondani, hogy nem szép dolog, tehát illetlenség bort prédikálni és vizet inni. Így aztán én arra is gondolok most, hogy ha "azemberek" még egy kis ideig vizet fognak inni ésazt látják, hogy a 2/3-osok (nem vagyok amúgy ellene) pedig borozgatnak, hát 2014 tavaszán ezeket a Dunába tólja a nép. És én annak se leszek ellenére, sőt, támogatni fogom. Előre szóltam.

AutosVilli 2010.07.09. 09:44:11

Ezek pont azt csinálják mint elődeik,.
Megy a sok simli,meg stikli,a bamba magyar meg hagyja,. Megérdemeljük.

bgp 2010.07.09. 09:53:27

@AutosVilli: Az a szép, hogy meg se várják az önkormányzatit. Nagyon bíznak magukban.
A helyükben a szart csak a választások után kezdeném ilyen láthatóan kavarni.

Pong 2010.07.09. 10:04:49

Hát szépen alakul egy hasonló konstrukció mint olaszban, egy médiaimperium, amivel jobban rá lehet segíteni a kormányzásra, egy strohmann köztársasági elnök, aki mondhatni csak átvezetőként fog szolgálni, s egy 2/3as úthenger, amivel bármit át lehet tolni a parlamenten.

Annyi ebből a jó, hogy maszopos korszak után végre ismét lesz igazi zsurnalizmus, mivel lesz mi ellen ágálni, amikor blogokat etc. basztatnak majd a buta médiatörvényükkel.

Tegnap hallottam egy forrásomtól, hogy már most megvonták fideszhez nem közel álló művészektől a támogatást, gondolom minden olyantól meg is fogják, ami éppen nem fér bele a kánonba.

Tény az, hogy az előző 8 év kormányzása igen gagyi volt, de a mostani fiúk arroganciája sem fog sok tetszésre találni.

Akvyr 2010.07.09. 10:29:30

Viktor! Vikto..teep! Imhoteeep!

Remélem valami szuperintelligens szuperagy tevékenykedéséhez kell a titkolózás, nem pedig mutyizáshoz meg csókos-lánc fenntartásához.

Sólyom Bátor 2010.07.09. 12:18:47

@bgp: Ha lenne hiteles jelölt a főpolgármesteri posztra, akkor Budapesten már az önkormányzati választásokat is elvesztené a Fidesz. De, sajnos, nincsen.

A kormány idő előtti távozásához:
lehetmaskentpkerdojel.blog.hu/2010/06/26/kormanyertekelo

És Orbán Viktorhoz:
lehetmaskentpkerdojel.blog.hu/2010/04/12/orban_viktor_beszede
süti beállítások módosítása