Robin Hood
2010.10.13. 19:07
Orbán Viktor szemmel láthatólag jól érzi magát, sőt: már-már lubickol a kommunista Robin Hood szerepében. Voltak persze már emlékezetes alakításai ateista reformerként és ájtatos úrhatnám polgárként, de emlékezetes volt a vidéki téeszelnök és a lánglelkű fülkeforradalmár szerepében is. Most éppen Robin Hood bőrébe bújt, a legvidámabb barakk nosztalgikus, kádárista fílingjével fűszerezve legújabb szerepét. Kicsit tán' túl is játssza azt, de hát az operett-néplélek issza szavait. És tessék megnézni a közvélemény-kutatásokat: zajos sikere van!
Komolyan mondom, hogy Kádár elvtárs fénykorában nem szapulta ennyit a piszkos kapitalistákat és a gaz, kizsákmányoló tőkét, mint a Nemzeti Együttműködés Robin Hoodja. Mondjuk ennyi zászlót a háttérben, díszletként is legutóbb a szépemlékű kommunista május elsejéken lehetett látni. Igaz, akkor minden második vörös volt, de hát kicsire ugye nem adunk. (Meg mondjuk ilyen egypárti médiafelügyelet is legutóbb a Kádár-korszakban működött - de ez meg egy másik történet.)
Ha pusztán a politikai racionalitás oldaláról közelítjük meg a dolgot, kalapot kell emelnem. Tökéletesen jól csinálja Orbán Viktor. Nagyon ki van ez találva, kérem szépen. Meg van tervezve minden szava, minden hangsúlya, a díszlettel együtt kerek a produkció. Profi politikusként szavazatot maximál, pontosan azt mondja, amit a hallgatósága, a sokat emlegetett zemberek hallani szeretnének. Nem mellesleg ezt hívják egyébként populizmusnak.
Ő maga mondta az önkormányzati választások éjszakáján, hogy könnyebb valami ellen összefogni, mint valamiért. És lám: megint ezt csinálja. A kollektív bűnbakkeresés hangszerén játszik veszélyes dallamokat. Most éppen a piszkos tőkések vannak soron. Merthogy a zanyja csipáját a piszkos, alávaló, népnyúzó, külföldi tőkésnek, a mocsoknak bezzeg van pénze, nosza, vegyük el tőle, mert nehogy már a zemberek fizessék meg.
És ez az ideológia bizony kellően populista ahhoz, hogy muzsika legyen a zegyszeri zemberek fülének. Hiszen lám, milyen tökös és fasza gyerek ez a Viktor, nem szarik be a gazdagoktól, ő a mi fiúnk, a szegényember legkisebb gyereke.
(Igencsak zárójelben jegyzem meg, hogy ha már a Robin Hood-ideológiát tette magáévá a kormány, akkor abba nagyon nem illeszkedik az egykulcsos személyi jövedelemadó, amellyel viszont kimondottan a magas jövedelműek járnak majd nagyon jól - de ez is egy másik történet.)
De bármennyire is népszerű a gondolat, a tőkét büntetlenül büntetni nem lehet. Mert hogyan lesz itt egymillió új munkahely, ha a Nemzeti Együttműködés Robin Hoodja kiutálja innen a tőkéseket? Akik ha ki nem is vonulnak innen, de ugyan mikor fognak itt újra beruházni? Mikor fognak újabb munkahelyeket teremteni a már most is sok tízezer embernek munkát adó kereskedelmi láncok vagy éppen az energetikai és a távközlési cégek, ha ilyen bizonytalanná teszi a befektetéseik megtérülését a kormány? Ha bármikor dönthet úgy, hogy megfelezi vagy egyszerűen elveszi a profitot?
Ha viszont nem lesznek új munkahelyek - sőt, ha a katasztrófaadó miatt még esetleg le is építenek az érintett cégek -, akkor a végén mégiscsak a zemberekkel fizettetnek meg mindent. De ez már olyan áttétel, amit operettországban úgysem ismernek fel a választók.
És taps.
Szerző: Michael Knight
· 14 trackback 270 komment
Címkék: politika fidesz kormány orbán viktor adó gazdaságpolitika elkúrás demagógia kormányzás különadó polulizmus katasztrófaadó
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Plusz egy, mínusz nyolc... 2010.10.14. 11:49:04
Trackback: Egyik zsebből a másikba 2010.10.14. 10:36:12
Trackback: Tolvajok 0005 2010.10.14. 10:10:04
Trackback: Mi marad...? 2010.10.14. 09:15:29
Trackback: Mi marad...? 2010.10.14. 09:12:52
Trackback: Fizessen most valaki más 2010.10.14. 09:11:04
Trackback: Jó szándékkal a pokolba – az új gazdasági akciótervről 2010.10.14. 08:31:19
Trackback: A nemzetiszín magyar paraszt dala 2010.10.13. 22:48:25
Trackback: A gyermekekkel fizettetik meg a nyugdíjat? 2010.10.13. 22:36:01
Trackback: A Karib-tenger adópolitikusai, második felvonás 2010.10.13. 21:12:22
Trackback: Lelép a multi, vagy csak lassú lesz a net? 2010.10.13. 20:59:03
Trackback: Milyen hatással van a magas adóterhelés a vállalkozásokra? 2010.10.13. 20:41:12
Trackback: Milyen hatással van a magas adóterhelés a vállalkozásokra? 2010.10.13. 20:38:01
Trackback: Fizetnek-e adót a multik? 2010.10.13. 20:37:24
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
rockjano_ 2010.10.13. 20:32:29
vagy sokkal nagyobb a gáz mint eddig mondták-tudtuk vagy valamire nagyon kell a pénz.
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.10.13. 20:33:36
sanyix 2010.10.13. 20:39:23
Ha a nép követeli vissza a bankoktól a törlesztőrészletet, és lehetővé teszi valaki, az kommunizmus... jaértem.
Tehát a lényeg hogy a banknak jár a pénz, nekünk meg az jár hogy fizessünk (akkor is ha nem volt hitelünk..), de mi ne várjuk vissza.
Villy 2010.10.13. 20:40:23
Amúgy meg ez a Kádáros logika elég suta.
Hitler vegetáriánus volt -> Vegetáriánusnak lenni rossz.
flippant 2010.10.13. 20:41:53
Anyadamedve 2010.10.13. 20:45:17
barkacs 2010.10.13. 20:46:31
mk: azért erről a kihelyezett bohóc kormányülésről is megemlékezhettél volna. mondtam én, hogy soha nem ismerték vityáék a mértéket
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.10.13. 20:49:04
Meg arra kell a pénz, hogy ne kelljen reformokat hozni. Az egészségügyben, a közlekedésben, az energiaszektorban. Plusz lex Mal. Ezek után meglesz az a leminősítés. Bóvli kategóra, az kell a magyarnak!
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.13. 20:49:13
Te... faszkalap komcsi! (no nem valódi, amolyan rákosista)
Szende Aurélia 2010.10.13. 20:49:36
Ezt Orbánnak kell visszafizetni. Hogy van pofátok egyáltalán megszólalni?
Na???
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.10.13. 20:49:44
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.10.13. 20:53:07
iovianus 2010.10.13. 20:54:04
gono 2010.10.13. 20:54:20
igazán nem kell sok, tenyleg csak annyi hogy tudjuk ertesz valamit az egeszbol.
barkacs 2010.10.13. 20:55:27
Esetleg az írásban megemlített konkrét dolgokkal kapcsolatban valami észrevétel? ja, hogy az nincs, hát igen, tik-tak, aztán majd ezek a mostani szobrok is ledőlnek, hogy a magadfajtának új királya legyen.
soproni1 2010.10.13. 20:58:37
Mindenki szépen odafér hozzá.
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.13. 20:59:02
A gonosz törpe így nem a zembereket bünteti közvetlen , hanem sumák módon a szolgáltatókon keresztül!
A katasztrófáért ő is felelős, miért nem záratták be időben a gyárat búbos banka emberei.
Érzi Orbán a vesztét, ezért is engedték ki a Bakonyit.
A nyugdíjpénztár is kemény dió lesz!
Orbán "itt az idő" húzz a fenébe és/vagy a pics.ba!
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.10.13. 20:59:21
Megdobbent 2010.10.13. 20:59:48
Aki gondolkodik, az mar nem vesz tartos tejet, viszont az adozott itt eddig az ilyen oprettszavazoknak. Addig veregetik egymas vallat es a csalant a mi faszunkkal, amig telleg lelep mindenki, es akkor lesz nagy butanezes ugy a 3. honap tajan, hogy nabazdmeg, most kivel alapitsunk KGST-t, mert penzunk nincs, tokes ide nem jon, hatakkor...
De a forgatokonyv megvan, elo kell venni az MSZMP KB hatarozatait 1949-1955 kozottbol, es menni fog ez, zorbanur!
vakablak 2010.10.13. 21:00:16
Van viszont egy szempont, amire esetleg nem gondoltál. Valószínűnek tartom, hogy a multik megadóztatása együtt jár majd azzal is, hogy informális csatornákon keresztül tudatják a cégek vezetőivel, hogy apródonként emeljék fel bátran áraikat olyan mértékig, hogy az kompenzálja a beszedni kívánt adókat. Sőt, beszéljenek bátran össze, hiszen mindegyiküket érinti a kérdés, találjanak „közös megoldást”.
Ezen árdrágító kartellezés kérdésében azonban – a bevasalandó adóért cserébe – mindkét szemére vak és mindkét fülére süket lesz a Versenyhivatal. Azaz: szabad a gazda, tessék csak behajtani az adókat az ügyfeleken. Mivel komplett szektorokat érint az új adónem, ha mindenki arányosan emeli az árait, az ügyfeleknek nem lesz hova menekülniük, a kör bezárult.
Ezáltal az állam hozzájut az egykulcsos adó bevezetése okozta költségvetési hiány befoltozására szolgáló extra adókhoz úgy, hogy nem sérti a beruházók érdekeit. A választók pedig, hja, a választók többségükben hülyék. Ők örülni fognak az adócsökkentésnek, és mivel egy adott szektoron belül az árakat leginkább csak egymáshoz lehet hasonlítani, előbb-utóbb elfogadják, hogy mostantól ennyi az annyi.
Szende Aurélia 2010.10.13. 21:00:40
1. Multik megadóztatása.
2. Emberek közvetlen megadóztatása.
A beszédben elmondta, hogy véleménye szerint, a magyar társadalom több terhet nem bír el, ezért inkább adózzanak azok, akiknek van miből.
Mi nem tetszik ebben elvtársak???
flort 2010.10.13. 21:01:25
Másrészt, én azt hiszem, a magánnyugdíjpénztári befizetések visszatartása a magyar törvények szerint sem lehetséges, mivel így két fél közti szerződésbe ártja magát egy harmadik. De hogy egyetlen EU-s irányelvvel sem kompatibilis ez a megoldás, az biztos.
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.13. 21:02:40
1. Kádárék alatt akármilyen szarul éltünk, nem volt hajléktalan, sem munkanélküli (=szolidaritás - sok volt a tényleges munkát nem v. csak keveset végző, de eltartottuk egymást, nem nagyon kellett attól tartanod, hogy éhendöglesz, megfagysz stb.)
2. Olyan mértékű személyi kultusz sohasem volt Kádár körül, mint amilyen Viktoriánus körökben szokás.
biobender 2010.10.13. 21:03:01
Ha a nép követeli vissza a bankoktól a törlesztőrészletet, és lehetővé teszi valaki, az kommunizmus... jaértem."
Kimaradt az az apró részlet, hogy először a bank ADOTT neked pénzt és azt követeli vissza, persze kamattal. TE pedig annakidején aláírtál a bankkal egy szerződést, hogy visszafizeted neki.
Tudom ez így nagyon bonyolult. Maradjunk annyiban hogy a "krva Nato annyukat" és ne a zemberek fizessék meg.
flippant 2010.10.13. 21:03:01
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.13. 21:03:47
Multik megadóztatása: lásd eggyel feletted, végeredményben azt is rajtad, rajtunk fogják bevasalni.
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.10.13. 21:03:47
flort 2010.10.13. 21:07:40
További lehetőségek (hosszabb távon) a vízfejek és pénznyelők visszavágása (MÁV, BKV, e.ü., tovább is van, mondjam még?), hogy a rendszer ne a fenntarthatatlanság felé galoppozzon tovább. Ám ennek nyoma sincs.
Ráadásul az 1. pontodból a közvetetten következik a 2. Sebaj.
Aztán vannak még mindig nem szja-fizető keresők is, de őket továbbra sem vonná be senki az adózók szűk táborába (én pl csupa feketemunkással dolgozom együtt, mert a partner vállalkozsónak ez éri meg. Vagy senkit sem hoz.).
stb.
A világ nem bináris.
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.10.13. 21:08:06
flippant 2010.10.13. 21:09:00
biobender 2010.10.13. 21:09:40
Mi nem tetszik ebben elvtársak???"
Csak az, hogy ennek összesen két kimenetele lehet - áthárítják a költségeket a zemeberekre és akkor bizony annyit nyertünk, hogy olyan MINTHA nem az állam adóztatna hanem a gonosz cégek - de pénz az bizony a zemberektől lesz elvéve - vagy a cégek kifizetik az adót oszt lelépnek. Akkor meg bezony mindent megint csak a zembereknek kell kifizetni, ha szerencsénk lesz és elérhetőek lesznek ezek a szolgáltatások pénzért. De megintcsak a zemberek fizetnek majd csak kevesebbért és rosszabbért.
Mi tetszik neked ebben néptársnő?
Szende Aurélia 2010.10.13. 21:10:33
Ergo:
MINDEN ROSSZAT AZ MSZP-SZDSZ kormányoknak köszönhetünk.
Ezzel nem tudtok vitatkozni, kedves demokrata-progresszív-liberális rettegők!
Krumplicukor1987 2010.10.13. 21:11:45
Krumplicukor1987 2010.10.13. 21:12:55
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.13. 21:14:01
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.10.13. 21:14:05
flippant 2010.10.13. 21:15:36
randomuser1 2010.10.13. 21:15:49
biobender 2010.10.13. 21:16:15
Sőt lovat adtak a Gaskó alá, hogy havonta sztrájkoljon a MÁV és ne lehessen hozzányúlni - a szemetk!
És állandóan arról szónokóltak, hogy ne a zemberek fizessék meg:
És most nem is fogják .. a gonosz multik zsákkal hozzák majd a pénzt az adóra az országba és minden jó lesz.
Szende Aurélia 2010.10.13. 21:18:22
Ismerős?
A vitának ezzel vége.
Ők elkúrták, Orbánnék megpróbálják megjavítani.
Szégyelljétek magatokat!!!
totya87 2010.10.13. 21:24:30
Meddig érv még az idióta gyurcsány idióta 2006-os beszéde??
Ha tudta OV, hogy ezt akarja tenni, miért nem mondta meg a kampányban? HOgy a szocik el ne lopják?
Mégegyszer: a médiatörvény mennyiben segít az ország gondjainak megoldásában?
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.10.13. 21:24:31
Segítsen valaki: a különadókat, katasztrófaadókat minek lehet nevezni, ha nem megszorításnak?
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.10.13. 21:24:32
Azt jelenti, hogy a zembereknek többet adott a kormány (Megyó és Gyurcsány), mint amennyit az ország megtermelt. Hogy hitelből fizették a jólétet (lásd: 13. havi nyugdíj,50%-os közalkalmazotti béremelés stb.).
Ez volt az "elkúrás" meg a "böszmeség". Az, hogy jobban éltünk, mint amennyire az ország teljesítménye alapján élhettünk volna. Na, ezért kellettek és ezért kellenek megszorítások.
vakablak 2010.10.13. 21:24:33
Ha a Fidesz nem szavazta volna meg az ÖSSZES kiadásnövelő, pénzszóró programot és nem követelte volna ordítva a parlamentben, hogy ne csak ennyit, hanem ennél még sokkal többet adjon az állam a zembereknek (2002, száznapos program 1-2), továbbá hogyha szintén a Fidesz nem tett volna meg minden elképzelhető és elképzelhetetlen lépést annak érdekében, hogy a szocikat a költekezés visszafogásában és az ellátórendszerek reformjában gátolja, akkor talán azt is mondanám, hogy valóban van oka neki – továbbá van okod neked, ostoba Fidesz-droidnak – ugatni, ahogy a torkotokon kifér.
Csakhogy a Fidesz minden kiadásnövelést megszavazott és minden kiadáscsökkentést megakadályozott, ezzel pedig épp az ellenkezőjét tette annak, amiért az ellenzéket tartjuk. Nos, drága kommancs elvtársnő, ebből származik a nagy államadósság, amit majd most lehet szépen törleszteni.
A Fidesznek és neked meg pofa súlyba.
Budaphestie 2010.10.13. 21:24:33
totya87 2010.10.13. 21:24:34
több probléma van OV hozzállásával:
1. Ha mindig attól veszik el akinek van, akkor vigyázni fognak, hogy ne legyen profit.
2. Ez a behajtás lehetővé teszi, hogy ismét NE kellejn megtenni a strukturális reformokat.
3. A magányugdíjpénztári pénz az ENYÉM! Lenne kedves a kezét levenni róla.
4. Ugye nem gondolja komolyan, hogy ezt nem fogják áthárítani? Ja, hogy akkor majd az energetikai stb cégekre lehet haragudni? Egy gonddal kevesebb...
5. Ezt a "kapitalizmus vége..." ökörséget abbahagyhatná. Vagy népszavazzunk a Magyar Szocilaista Népköztársaság visszállításáról.
Röviden...
Apropó: mi a véleményed a médiaviszonyokról? Annak mi köze a büdös komcsik országlásához?
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.10.13. 21:24:34
Azért mielőtt ezercsilliárdokról beszélünk ne feledjük azt a tényt, hogy hőn szeretett kormányunk előző ciklusára hozta a Bokros-csomag az eredményeket.
Na ebből lett a Happy End, Kaya Ibrahim és Josip Tot...
Budaphestie 2010.10.13. 21:24:35
Tévedsz elvtársnő! Orbánnak több lehetősége is volt és van!
Ezek az adók nagymértékben megnövelik a munkanélküliséget Magyarországon! Nem szabadna ilyen helyzetet teremteni, amikor összevissza vagdalkoznak és találomra belemarkolnak ide-oda az eredményesebb vállalkozások zsebébe.
A bankadó még OK volt, de azt így kiterjeszteni nagyon káros az itt élő embereknek.
Ha az Orbán kormány tovább folytatja ezt az ámokfutást, hamarosan megkétszereződik a munkanélküliek száma, ami amúgy is folyamatosan növekszik.
barkacs 2010.10.13. 21:24:35
Egyébként a mostani kormányt és a felelős pozícióba rakott mszmp-s pártkádereket, meg a mosópor politikát elnézve, nem érzel hasonlóságot az általad nagyon helyesen megvetett egykori rezsimmel? khm
biobender 2010.10.13. 21:24:36
Ezt még végig kellene gondolnod .
mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.10.13. 21:25:05
A populizmusnak nincsen határa!
Gondolkozz kicsinyt el és olvass! Sokat, de lehetőleg ne csak propagandát, mert az kissé egyoldalúvá tesz!
Olvtársi üdvözlettel:
kis hazánk polgára
Ex0dus 2010.10.13. 21:29:59
A reform az egyetlen megoldás hosszútávon. Miért szerinted mi lesz ha 3 év múlva lejár a válságadó? Mitől lesz egyáltalán egyensúlyba a költségvetés?
Hiszen eddig abszolút semmit nem tettek, hogy elindítsák a növekedést.
Nyugdíj, egészségügy, oktatás, önkormányzatok, közigazgatás, stb. ezek mind mind átfogó reformra szorulnak, és emellett még kismillió más olyan törvény van, amit élből kellene kidobni az ablakon. Ezekkel a dolgokkal kellene foglalkozni.
randomuser1 2010.10.13. 21:30:27
flort 2010.10.13. 21:30:41
Mit fog szólni a külföld?
Kivlov 2010.10.13. 21:36:09
az a baj, hogy ezeket a ktg.vetési lyukakat nem adóemeléssel kéne betömni (mégha jogos is ezen szektorok megsarcolása), hanem kiadáscsökentéssel!!! Pl.: ingyenes utazgatás, két kézzel szórt segélyek, idő előtti nyugdíjazások, közszférai leépítés, állami beruházások szerződései (kötbérezés, irreális árak) stb...
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.10.13. 21:37:21
barkacs 2010.10.13. 21:37:21
Tóth Ágas 2010.10.13. 21:37:22
a másik közkeletű marhaság, hogy a kincstári bevételek nagy része a multiktól jön. nem. a cégektől bejövő pénz több, mint 80%-a a lesajnált KKV szektorból folyik be.
barkacs 2010.10.13. 21:37:22
Szende Aurélia 2010.10.13. 21:37:22
Csók.
Villy 2010.10.13. 21:40:41
Bocsi, de miért attól kell rettegnem, hogy egy adó miatt kimegy a multi? Amiatt miért nem retteg senki, hogy ha az embereken sok a teher, akkor a lakosság is elmegy szépen? Az éremnek két oldala van.
Kérlek a személyeskedéstől meg tartószkodj, pláne tök ismeretlenül!
Amorphis 2010.10.13. 21:43:03
Miről beszélünk??
Ha ezt a 200 milliárdot rávered a zemberekre, akkor ők is kevesebbet fogyasztják az áramot, kevesebbet telefonálnak, kevesebbet költenek a tescoba, magyarán a multi mindenképpen rábaszik a megszorításra. Amúgy a válság is a fogyasztás visszaesése miatt van. Ha a családosoknál hagysz plusz tizezreket, akkor azt ők a remélhetőleg a plusz gyerek mellet majd telefonra, meg tescozásra költik szépen (nyilván az utóbbira), vagyis így mindenki jól jár...
Persze nem ilyen egyszerű a dolog, de a megszorítás lényege, hogy vki rábaszik, hát mi már basztunk eleget köszönjük,majd nem lesz óránként 8 mobilreklám, csak 5.
Budaphestie 2010.10.13. 21:43:03
A "most elveszek a Telenortól 20 milliárd forintot csak úgy" típusú bejelentések kiszámíthatatlanná teszik a hazai piacot. Remélem az EU nem fogja ezt engedni, mert ha igen, akkor a legnagyobb multik fognak lépni, hiszen ők is példát akarnak majd statuálni a válaszlépésükkel, még mielőtt divatba jönnek az ilyen sarcok a világ más részein is!
P.mester 2010.10.13. 21:43:03
ca2 2010.10.13. 21:43:03
A multik nem szívességet tesznek, hogy itt vannak.
A piac keresletről és kínálatról szól, nem jó szándékról, ezért vannak itt.
Kit érdekel, hogy nem tetszik nekik a külön adó?
Nekünk sem tetszik , hogy a jövedelmek 80%-ából jelenleg az adók 20%át sem fizetik.
Gondolom azt elég könnyű belátni, hogy az nem működik, hogy 20% jövedelemből akarjuk beszedni az összes adót, a jövedelmek 80%-a meg alig adózik.
Mi ezt próbáljuk 20 éve, meg is lett az eredménye...
Szektor specifikus adók a világon mindenütt vannak.
Az oligopom piacokon ez teljesen természetes, bevett dolog, nem az orbán találta fel a spanyol viaszt.
Az energetikai és a távközlési cégeket nem csak ideiglenesen, hanem folyamatosan külön adó megfizetésére kellene kötelezni, mivel nem versenypiacokon működnek, hanem garantált hasznú oligopom vagy monopol piacokon.
Az áruházláncok helyzete már neccesebb.
Ott nincs ok egy ilyen jellegű adóra. Ott inkább egy forgalom arányos elvárt adót lehetne kivetni, azt viszont szintén állandó jelleggel. Ez sem saját találmány, az" igen fejletlen", "piacellens" skandináv országokban működik ilyen az energetikai, távközlési, hadi iparban, halászatban, hajógyártásban.
Ott nem a mikrovállalkozásokat kínozzák a elvárt adóval hanem a nagyvállalatokat, mivel ők nem olyan hülyék mint gyurcsány szavazói, akik szerint természtes, hogy évi 150 milliárdos forgalmat bonyolító cégek ne adózzanak, mert "jajj, ha adót fizettetünk velük akkor kivonulnak..."
totya87 2010.10.13. 21:43:03
1. NAgyon nehezen emésztem, hogy a magánnyugdíjpénztári tagdíjam lenyúlják.
2. Nagyon nehezen emésztem, hogy továbbra sincs eü reform, hanem a hírek szerint jövőre is apad az eü kasszája. Éger István hegyezi már a kardját, vagy az elvonást csak a komcsiktól nem fogadta el?
3. Ha 'újratárgyalják' a ppp konstrukciókat az jogbizonytalanságot jelent. Illetve szerintem csak annyit, hogy akonstrukció jó, csak a szerződéses partnereket kell másokra lecserélni.
4. Nagyon rázós, ha a min elnök parlamentben jelent be letartóztatásokat. Álmodik egy törvényt, megszavazzák, kész. (Ugye érzitek, hogy nem a vezér ig-t védem, ha bűnös rohadjon rá a lakat, de nem ez a módja.)
5. Nagyon rázós tulajdonosokat felelőssé tenni a mgmt hibáiért.
És ez csak néhány nap termése...
Ja, és addig írjunk amíg lehet...
mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.10.13. 21:43:03
Meghunyászkodik, elismeri a Kárpátok géniuszának széleskörű, megfontolásra érdemes munkálkodását és máris itt a Kánaán!
Talicskaszámra ömlik be a pénz, egymillió munkavállalóra lesz még szükség, hogy a gazdasági fellendülést tovább növelhessük.
Ha tévedek, én ismerem el elsőnek!
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.10.13. 21:43:03
Mike36 2010.10.13. 21:43:30
És még ezek komcsiznak
Bokorványi Bábolna 2010.10.13. 21:43:31
És mi lesz egy évre rá?
Mert ha szerkezeti változások nincsenek, hiába az adó, a lyukas vödörből az is kifolyik. Meg különben már Mária Terézia is megmondta, etetni kell a birkát, ha nyírni, fejni akarjuk...
Kivlov 2010.10.13. 21:43:31
egyértelmű. meg lehet nézni a multik magyar "részlegének" számait az e-beszámoló oldalon. Azok úgy trükköznek a könyveléssel, hogy nálunk pár millió nyereség legyen és kész, a többit kiviszik oda, ahol kisebb az adókulcs. míg a magyar nem tud ilyet csinálni.
mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.10.13. 21:43:31
Remélem, még lehet anélkül, hogy nemzetárulóvá válnék!
totya87 2010.10.13. 21:44:25
Nem akaródzik a kérdéseimre válaszolni, vagy od ég nem jutottál a NENYI-ben?
Írták ott, hogy a fidesz MINDEN pénzszórást megszavazott?
Most nem az mszp-t védem, de ez tény!
Harmadszor is megkérdem szőkeségedtől: a médiatörvény pontosan hol és mennyiben segít az államadósság csökkentésében?
Gyurcsányimádó panelnyugger? Azon kívül hogy hihetetlen pofátlan mondat (ez még magyarázható koroddal) nem is igaz. Voltál mostanában fidesz gyűlésen? Láttad az átlagéletkort?
bandos 2010.10.13. 21:56:31
sanyix 2010.10.13. 21:59:25
Na most a bankadó ennek ellensúlyozására való, mert ugye szerintük ez nem hitel, és nem is kell visszafizetniük. Tehát a bankadó végre kétirányusítja a dolgot ;)
ca2 2010.10.13. 21:59:25
Elég indok ehhez az pl, hogy egy adott vállalkozás valamelyik államban akkora piaci részesedéssel rendelkezik hogy azzal képes korlátozni a versenyt az adott piacon.
Persze nyilván az ügyvédek ott is mindent megpróbálnak egy ilyen lépés kivédésére, de senki sem vizionál kommunizmust meg a demokrácia végét, meg senki sem vonyít, hogy "jajj, a fogyasztókkal fizettetik majd meg..."
Anyámasszony_sanyija 2010.10.13. 21:59:25
A sok kommenistázó nem veszi észre, hogy imádott pártja éppen kommunista módon tőkeellenes tetteket hajt végre.
P.mester 2010.10.13. 21:59:25
Ne haragudj, de finoman szólva is naiv vagy és tájékozatlan. Hogy miért, azt az előttem szólók lényegében elmondták.
Villy 2010.10.13. 21:59:25
beavereater [AT] 2010.10.13. 21:59:25
Más: jelzem, hogy nálunk a sarki cba-ban egy azaz egy darab embernek van munkaszerződése a nyolcból, a többiek - ha ellenőrzés jönne - mindig aznap kezdték a próbaidőt...
Más: a sokat szidott Tesco "tehet" arról, hogy ma emberek tízezreinek van munkája, és emberek százezrei tudnak valami élelmiszerfélét venni (még ha "tesco gazdaságos ízű" is). Ha esetleg nem lennének, a "hazai kisboltok" nem lennének hirtelen olcsóbbak.
Megjegyzem ezt a "sarki kisbolt, szívem csücske hüpp-hüpp" című álságos műsort sem értem, ők sem szívjóságból működnek, hanem kőkemény profitért, amit sokszor azzal érnek el, hogy a magányos öregek nem tudnak elmenni a távoli bevásárlóközpontba (ha van is busz, nem tudják hazacipelni a dolgot). Anyósom szokott csodálkozni, hogy mi ötkilós csomagot hozunk egy adott dologból annyiért, amennyiért a sarki kisboltban maximum két kilót kap (na jó, hármat)...
beavereater [AT] 2010.10.13. 21:59:25
rulettes 2010.10.13. 21:59:26
De így lehet szodni a gonosz multikat mert árat kell emelniük, a jó viktor meg nem a zembereket adóztatja ám.
hmmm
jah, ettől hogy is lendül be a gazdaság????
Budaphestie 2010.10.13. 21:59:26
Elterjed a világban, hogy Magyarországon kiszámíthatatlan módon, hirtelen, hasraütéses döntéssel sarcolják meg a sikeres vállalkozásokat. Visszamenőlegesen is! Szerintem ennek beláthatatlan következményei lehetnek.
killercsiga 2010.10.13. 21:59:26
A multik nem fognak mindent átterhelni, fizetnek ők is, de persze a mi szja-csökkentésünk nagyjából el is tűnik a növekvő költségeinkkel.
Akik tényleg jobban járnak, azok a magas jövedelműek. Ezzel nőhetnek a társadalmi különbségek, de legalább lehetővé válik a tőkefelhalmozás, amiből magyar cégeket lehet felfuttatni. A minimálbér adója a munkapiac helyreállásáig fájdalmas lehet, de fehéríteni fogja a gazdaságot.
A nyugdíjrendszer mizériája erős visszalépés, de ha ezzel tényleg sikerül lefaragni az adósságot, még jól is elsülhet, erre sajnos nincs garancia.
Ami még biztos, és egyben szomorú, hogy a pénznyelők reformjáról egy szó sem esett.
Kíváncsi lennék, hogy a Költségvetési Tanács mit számol az adóváltozások jövőre vonatkozó hatásaira.
killercsiga 2010.10.13. 21:59:26
nem nemsiker_s 2010.10.13. 21:59:26
"Ha az Orbán kormány tovább folytatja ezt az ámokfutást, hamarosan megkétszereződik a munkanélküliek száma, ami amúgy is folyamatosan növekszik. "
Azt a kevés munkahelyet félted amit pl. a Tesco biztosít? Itt maradnak azok, nem mennek sehova sem.
És ha elmennek, azt a munkaerőt felszippantja az ujra éledő kiskereskedelem.
Anyámasszony_sanyija 2010.10.13. 21:59:26
A sok kommenistázó nem veszi észre, hogy imádott pártjuk kommunista tetteket hajt végre.
szita szita péntek 2010.10.13. 21:59:26
Nem kell ezen nagyon csodálkozni. Az MSZP oly mértékben aláásta a saját böcsületét, hogy abból talpra állni nemigen fog. Márpedig a parlamenti rendszer egypólusúsága nem fog az idők végezetéig tartani, sőt! Akár hogy is nézzük: a legnagyobb esélye a másik pólus megformálására a Jobbiknak van. A politikai logika azt kívánja, hogy ki kell sajátítani ellenfelünk jelszavait, s ezáltal el kell nyerni választóit. Ezt csinálják, csak innen úgy tűnik hübelebalázs módon. Konkrétan mintha a a mondanivaló nem jutott volna át, csak a jelszó...
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.10.13. 21:59:26
Szende Aurélia 2010.10.13. 21:59:26
Ők szocik utolsó reménységei.
Az idő azonban ellenük dolgozik....
totya87 2010.10.13. 21:59:26
Nem tudom tudod-e, hogy kb egy éve Fellegi (most már miniszter) maga ismerte el, hogy van offsore cége?
Az, hogy Csányi cégei minden adót befizetnek, no az meg tuti...
killercsiga 2010.10.13. 21:59:48
A multik nem fognak mindent átterhelni, fizetnek ők is, de persze a mi szja-csökkentésünk nagyjából el is tűnik a növekvő költségeinkkel.
Akik tényleg jobban járnak, azok a magas jövedelműek. Ezzel nőhetnek a társadalmi különbségek, de legalább lehetővé válik a tőkefelhalmozás, amiből magyar cégeket lehet felfuttatni. A minimálbér adója a munkapiac helyreállásáig fájdalmas lehet, de fehéríteni fogja a gazdaságot.
A nyugdíjrendszer mizériája erős visszalépés, de ha ezzel tényleg sikerül lefaragni az adósságot, még jól is elsülhet, erre sajnos nincs garancia.
Ami még biztos, és egyben szomorú, hogy a pénznyelők reformjáról egy szó sem esett.
Kíváncsi lennék, hogy a Költségvetési Tanács mit számol az adóváltozások jövőre vonatkozó hatásaira.
Sztávrosz_ (törölt) 2010.10.13. 21:59:48
sanyix 2010.10.13. 21:59:48
ha képes lennél gondolkodni, mondjuk rájönnél egy olyan dologra, hogy mi lenne ha a megadóztatott területek jelenlegi termékeinek áremelését letiltanák (ha valaki megszegi, rávernek egy jó nagy birságot. Így nem tudnák áthárítani.
Nyugdíjpénztári befizetésekkel mi lesz? Kérdezd a bankot akinek fizeted... tudod mert normális esetben nem kéne nekik fizetni az államnak egy fillért sem. Gazdálkodják ki.
Te szellemi fekete lyuk :)
dekoltazs 2010.10.13. 22:03:45
lakohaz 2010.10.13. 22:03:45
BLovi 2010.10.13. 22:06:38
Valaki írja, hogy a "magánnyugdíjpénztár az enyém". Igaza van, de lehet választani: az jobb ha nem ahhoz nyúlnak hanem helyette más olyan intézkedést vezetnek be ami egyéb helyről von el tőlünk pénzt? Akkor már inkább olyan pénzből vegyenek el ami majd csak x évtized múlva lesz az enyém. 30 évesen én most akarok élni, nem 70+x évesen. És ez nem felelőtlenség, mert úgy érzem jól gazdálkodok a pénzemmel, tudok magamnak félre tenni és ha egyáltalán megélem a nyugdíjas kort (egyáltalán nem biztos) nem leszek annyira rászorulva pár ezer forinttal többre, inkább most maradjon a pénztáramban. Szerintem nem csak én vagyok ezzel így.
Mégegyszer mondom: én se örülnék ha befagyasztanák egy évre a magánnyugdíjamat, de ha muszáj tőlem pénzt elvenni, inkább így tegyék.
karikaV43 2010.10.13. 22:06:38
blokkos 2010.10.13. 22:06:38
Édesem! Te melyik államtitkár titkárnője vagy, illetve szeretnél lenni, hogy feltörekvő egyetemistaként elfoglalj egy zsíros állami vezetői helyet? Esetleg a "kiszámítható" média bizottságba vágysz, kimozdíthatatlanul? A "panelnyugger" az életét adta azért, hogy most pofézhassatok. Nélkülük nem lenne országod, ha 45 után az akkor 20 éves, most "panelnyuggernek" minősített "zemberek" ott hagyták volna ezt a "kurva országot. De nem tették! Hogy jössz Te ahhoz, hogy a magad 20 évével kérkedve, "hatalamas" élettapasztalatoddal a hátad mögött ): panelnyuggerezz?! Inkább vedd le a seggedről a tojáshéjat és kérdezd meg panlnyugger anyádat-apádat miből és milyen körülmények között neveltek fel!
Ja! Szeretve tisztelt NAGY Vezetőd O.V. a felemlített két dolgon kívül még egy harmadikat megtehetne: elhúzhatna a p...csába!
Anyád-apád diktatúrában élt, ha tényleg 20 éves vagy. Azt is megkérdezheted tőlük, hogy 89-ben azért szavaztak - ha erre szavaztak és nem szerettek volna szocializmusban maradni - , hogy 20 év elteltével egy minden eddiginél aljasabb és szemetebb diktatúrában éljenek panelnyuggerként?
Nagyon nagyon ostoba vagy!
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.13. 22:06:38
Te szellemi patkánylyuk! Tényleg ennyire sötét lennél vagy csak szórakozol? Milyen banknak? :D
Mondjuk ha lenne mivel gondolkodnod, akkor rég rájöhettél volna, hogy szent Viktorodék adóit továbbra is az átlagember fizeti meg. Csak olyan elvakult komcsi vagy, hogy már ez sem jut el a megmaradt, egyetlen agysejtedig.
Ex0dus 2010.10.13. 22:07:06
@Szende Aurélia: hogy jönnek ide egyáltalán a pannelnyuggerek? Kit érdekel most ez?
blokkos 2010.10.13. 22:07:31
Akkor te csak jár le a sarki fűszeresedhez.
megmondomdom 2010.10.13. 22:10:14
Itt nincs másról szó, mint ideiglenes adóátstrukturálásról. Olyan adófizetők lettek megszorongatva, akik extraprofitot tettek zsebre eddig -ami már-már a jó erkölcsbe ütközött-. Azzal, hogy 3 évre kivesznek x összeget a zsebükből -bár lehet, hogy az áttételes terhelés miatt a mi zsebünkből, vagy mi zsebünkből is- azt éri el az állam, hogy nagyjából átlagos profitot érjenek el. Nyugodjatok meg, így is marad bőven annyi, hogy ne menjenek el innen. Lehetséges, hogy lesz kisebb létszámleépítés, bérbefagyasztás. De túl fogják élni.
Én a problémát abban látom, hogy csak ilyen ideiglenes elvonásokkal szereznek pénzt. Nekem hiányzik az állami intézmények, minisztériumok, hatóságok stb. költséghatékonnyá tétele. Hiányoznak a strukturális reformok, hiányzik a gazdaságélénkítés, nem látom, hogy csökken a bürokrácia stb.. Ez a megsarcoljuk ezt, megsarcoljuk ezt egy ideig, rövid távon mehet, hosszútávú hatása azonban nagyon káros lehet, hiszen tőkekivonással, a beruházások csökkenésével járhatnak. Ideje lenne az Orbán-kormánynak már kormányozni is.
Egy állam akkor működik jó, ha a különböző társadalmi osztályok közt valamiféle harmónia van. A tőkésnek jusson tisztességes nyereséghez (minimális környezetkárosítással) egy stabil gazdasági és jogszabályi környezetben, a KKV-k tudjanak tisztességesen és biztonságosan tudjanak üzemelni, a munkavállalók tisztességes bért kapjanak. Azért néhol jól lakik a kecske is, de a káposzta is megmarad.
Szóval Orbán meglépte a sarcokat -ezt a legkönnyebb megtenni-, most már ideje lenne hozzányúlni a többi szeméthez is. Kíváncsi vagyok, hogy a nagy magyar bürokráciával, illetve a hozzá társuló korrupcióval mit kezd a Miniszterelnök. Mert ugye a 8 évig koplaltatott kutya gyorsan jól akar lakni -pénzzel, hatalommal-.
Ha nem lesznek fontos gazdasági, kulturális, jogi szabályozási lépések, akkor ez az egész duma nem ér semmit. Sőt, sokkal nagyobb lesz a koppanás.
nem nemsiker_s 2010.10.13. 22:16:23
"Írták ott, hogy a fidesz MINDEN pénzszórást megszavazott?"
Hát persze !
Próbáltak volna nem arra szavazni, akkor a hozzád hasonlók fröcsögtek volna a posztjaikban, meg a kommentjeikben, (hogy még az én kijelzőm is nyálas lett volna belülről) hogy zorbánék nem akarnak jót zembereknek.
Ok ezek az idők elmúltak hála istennek, már nem kell politikai kényszerből semmit tenniük, a választók manifeszt módon mögöttük állnak.
Egyébként meg igen, én is azt mondom, aki itt zsírosodik, esetleg erőfölényével esetenként visszaélve, és a magyar kisvállalkozókat tönkrevégva, vagyonát nyereségét kimentve, hát szálljon be ő is a költségvetésbe.
Ja, egyébként érdemes lenne utánaszámolni, pl. hogy a multi kereskedőcégek hány kiskereskedőt tettek tönkre, és ennek folyományaként hány munkahelyet szüntettek meg.
Ja, egyébként újabb divat, hogy a multik spanokon keresztül vásárolnak telket, majd építtetnek rá span cégekkel, mint generálkivitelezővel bevásárlóközpontot, persze a span generálkivitelező már nem fizeti ki az alvállalkozóit.
Na szal fizessenek csak, van miből. Ha meg nincs, miből, vagy ha úgy gondolják, hogy így már nem éri meg nekik, akkor húzzanak innen, lesznek itthon akik a hejükre lépnek.
barkacs 2010.10.13. 22:16:23
gramercy 2010.10.13. 22:16:23
Magyar Fejlesztesi Bankban mekkora hianyt rejtett el ugyanez a Varga MIhaly? megsugom: ugy kb. 1000 milliardot
de lehet hogy akkor meg az ovodaban homokoztal, ugyhogy azt is megsugom, hogy akkoriban minden masodik lakashitelt, amit meg most is szivunk, olyan ember vett fel akinek millioji-milliardjai voltak, mert semmifele limit nem volt
te hugyagyu
ti vagytok az egysegsugaru kommunistak, ami abbol is latszik, hogy aki kritizalni meri viktator azt egybol lekomunistazzatok
guess what bitch, a szelsojobbtol a valodi kereszteny kozepen at a liberalisokon keresztul a szocialdemokratakig nem csak volt kommunistak vannak
azok ugyanis tobbnyire most eppen alkotmanyoznak te szerencsetlen
málnalé 2010.10.13. 22:16:23
A bankok anyaországukan meg sem próbálnak olyan adós ellenes magatartást tanúsítani mint itt. ..sorolhatnám. Ja és nem vagyok szőke, sem tini, sem sem..... Üdv
totya87 2010.10.13. 22:16:23
totya87 2010.10.13. 22:16:24
A választások előtt a CBA fideszkampányolós újsággal jött ki. És csodák csodája most a különadó úgy lesz megállapítva, hogy őket kevésbé sújtsa (merthogy jogilag Ők sok kis cég, míg a Tesco 1)
(egyébként az újság megjelentetési költségeit áthárították az abban megjelent termékek forgalmazóira. Így kell más pénzén piacrészt venni.)
Apropó CBA:szerintem adóztassuk meg a grága sportkocsikat, az tényleg luxus. No kinek is van Audi R8-as versenyautója???
Járai biztosító mentesül a különadó alól? Ez véletlen. Nem mi nem a cimroráknak osztunk. Aki poedig szólni mer azt megnézi az AVH.
Ismeritek a klasszikust: ÉRTED jöttem elvtárs nem ellened...
hodara 2010.10.13. 22:16:24
Anyámasszony_sanyija 2010.10.13. 22:16:24
beavereater [AT] 2010.10.13. 22:16:25
Az idő azonban ellenük dolgozik...."
Ezt a gusztustalan ordenáré szöveget már lassan tizenöt éve szajkózzátok, mégsem lett igaz...
demagofób 2010.10.13. 22:16:38
@Szende Aurélia: Köszönöm. jól szórakozom :D
A multik profitot fognak maximalizálni. Ilyen egységes szektorokra bontott adókat, ami az adott piac összes résztvevőjét érinti. 100%, hogy áthárítanak vagy a kismagyar beszállítóra vagy a kismagyar vevőre.
A nagy kérdés a nyugdíjpénztár. Az EU elméletben támogatja az olyan típusú magánnyugdíjpénztárat, mint ami nálunk van/volt,.. de nem támogatták mégsem a Zorbán és további 8 uniós állam kérését, hogy amivel a költségvetés bepótol a nyugdíjakba az ne legyen a deficit része. Na erre dobott kesztyűt Orbán miniszterelnök úr. Kíváncsian várom mit reagál az EU erre.
pudliho 2010.10.13. 22:24:50
Ráadásul előveszitek a régi lemezt hogy a V. az utálja a tőkéseket.... áááh ugyan az a régi lemez, ugyanaz a béna retorika má'megin. Nincs változás a bal oldalon, ez a legnagyobb baj.
beavereater [AT] 2010.10.13. 22:24:50
a) végigolvasni
b) értelmezni?
Nagyon ne reménykedj...
Mondjuk tegyük hozzá azt is, hogy vekker viktor nagy királyunk ezekkel a baromságokkal szépen illeszkedik a gazdasági válság kezelésének fősodrába: intenzív tüneti kezeléssel, a mélyebb okokat figyelmen kívül hagyva, megkísérli helyreállítani az eredeti állapotot (ami ugyebár ugyanilyen orbitális orális tevékenységet fog eredményezni előbb-utóbb)...
kovacsguszti68 2010.10.13. 22:24:50
Egyrészt, az elmúlt nyolc évben valóban történtek hibák, de a hiányok nem csak ebből fakadnak. Az elmúlt 100 nap intézkedései is jónéhányszáz milliárdot kivettek az államkasszából (árfolyamok egekbe szökése, népszerűséget hajhászó intézkedések, mint pl. társasági adó csökkentése, gázártámogatás fenntartása, stb.) A jövő évi büdzsé pedig néhányszázmilliárdos mínusszal indul a 16%-os szja és hasonlók miatt. (ráadásul: korábban a fityesz nem volt hajlandó tárgyalni a kisebb parlamentről, az önkormányzati reformról és néhány egyéb olyan kérdésről, amely valóban reform lett volna. Utólag könnyű az elmúlt nyolc év kormányára mutogatni)
Másodszor: Valószínűleg nincs kellő rálátásod arra a tényre, hogy a tb kassza miért áll úgy, ahogy, és tízegynéhány éve - amikor még a tojáshéj ott volt a popsidon - miért döntött úgy az illetékes kormány, hogy többpilléres nyugdíjrendszert vezet be. Így jöttek létre a magánnyugdíjpénztárak, amelyek egyikében azóta sikerült néhány millió forintot felhalmoznom. Most a drágalátos Viktorod azt tervezi, hogy a befizetéseket egy évre befagyasztja, és várható, hogy ezt követően egy einstanddal lenyúlja az összes befizetést. Ennek az lesz az eredménye, hogy átmenetileg habzsi-dőzsi lesz, de ez a pénz is el fog fogyni 2-3 év alatt (lásd: privatizációs bevételek) és megint ott fogunk tartani, hogy nincs miből finanszírozni a nyugdíjakat. Ennyi. Kicsit olvass más irodalmat is, ne csak Heti Választ, és akkor jobban fogod érteni azt, hogy mi zajlik körülötted.
totya87 2010.10.13. 22:24:50
Nocsak nem gyávák voltak? Nem az nem lehet.
Én, mint fröcsögő? Mondd nyugodtan ha megnyugtat.
Csak egy apróság: olyan emberrel nem vitatkozom, aki nem tudja, hogy a HELY az LY és nem J.
Nem vívok szellemi párbajt olyannal, aki nem tud védekezni :-)
sanyix 2010.10.13. 22:24:50
Tudod a magánnyugdíjpénztárak (amiktől megvonják a támogatást), általában bankok... annak fizeted ha elég hülye vagy... tudod amiknek a befizetett pénzből kellett volna gazdálkodni, nem állami segélyből parazitáskodni, és az ügyfeleknek üzenni hogy saaaajnos a válság lenullázta a hozamokat...
De most akkor a szemét náczy nyilas szélsőségesezés nem menő? Azt mondta fletó mostmár komcsiznotok kell? :D
@Ex0dus: így van. Bár ez nem árhivatal, mivel csak egy egyszerű tiltás. Miért jobb lenne ha rávernék a zemberekre ezt is? Nem, és ezt így lehet garantálni.
bucimaci666 2010.10.13. 22:24:51
Én 21 éves pályakezdőként kibaszott boldog vagyok, hogy minden valószínűség szerint meg fog szűnni a magánnyugdíjpénztári rendszer, mert az államnak nem volt elég az a 24%+1,5% amit a munkáltatóm kiperkál a jelenlegi nyugdíjasoknak, hanem még az a maradék 8 is kellene neki ami saját magamnak lenne félretéve. Tekintve azt, hogy a jelenlegi állami rendszerből mi egy büdös vasat nem fogunk látni és a mi 50 ledolgozott évünk alatt kell visszafizessük az államadósságot valahogy nem dob fel, hogy még ezt is elveszik.
Amellett a pluszadók és a jogbiztonság teljes hiánya miatt megtorpanó gazdasági növekedést is csak mi szívjuk hosszútávon.
Ennek köszönhetően rengeteg nyelveket beszélő közgazdász és mérnök fogja itthagyni az országot. Te pedig eltarthatod a szép narancsszínű jövőt a bölcsészdiplomáddal.
Sok sikert!
flippant 2010.10.13. 22:24:51
Sztávrosz_ (törölt) 2010.10.13. 22:24:51
"Meg van tervezve minden szava, minden hangsúlya, a díszlettel együtt kerek a produkció."
"@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
2. Olyan mértékű személyi kultusz sohasem volt Kádár körül, mint amilyen Viktoriánus körökben szokás. "
Anyámasszony_sanyija 2010.10.13. 22:25:25
sanyix 2010.10.13. 22:25:26
beavereater [AT] 2010.10.13. 22:25:26
lakohaz 2010.10.13. 22:35:40
1., Ha árakat emelnek, akkor mindenki fizet ez sokkal jobb, mint amikor csak a becsületesen adózók fizetik a terheket. Aki fehéren dolgozik, így is jobban jár, aki meg feketén az megszívja.
2., A hirtelen kommunikációja természetesen az, hogy leépít, de igazából a növekedésre ösztönzi, ha a profitját tartani akarja. A leépítéssel egyébként pedig még kevesebb profitot termelne és abból kéne még különadót fizetnie, ez pedig duplán ráfizetés a részéről.
3., Aki azt mondja, hogy bármilyen társaságnak, aki erről a piacról is él megéri kivonulni egy + pár százalékos adó miatt, az nem hiszem hogy helyesen gondolkodik a kérdésről, ugyanis valószínűleg így is bőséggel nyereséget fognak termelni ezek a vállalatok, tehát kivonulni emiatt blődség lenne részükről.
Égbekiáltó 2010.10.13. 22:35:41
Ha 20 évesen ilyen jól emlékszel a 2002-2010 ciklusra, akkor talán az is eszedbe juthatna, hogy Viktor egész végig adócsökkentésről hadovált. Ja, hogy nem nekünk vet ki adót, hanem a gonosz multinak? Gondolom az egyetemen a logika tantárgy kimaradt nálad azért nem látsz egy lépéssel tovább, hogy végső soron ezt te (is) fogod megfizetni.
beavereater [AT] 2010.10.13. 22:35:41
karikaV43 2010.10.13. 22:35:41
málnalé 2010.10.13. 22:35:41
Steppenwolf 2010.10.13. 22:35:41
Féltitek a multikat? A T-Com-nak és az E.on-nak az elmúlt években Európában Magyarországon volt a legnagyobb adózott nyeresége, mivel nálunk fizetik a legkevesebb adót.
Lesz miből kiperkálni azt az összeget, amit betesznek a közösbe a következő 3 évben.
Budaphestie 2010.10.13. 22:35:42
Ha egy tanár az egyik diákjának mérgében letépi a fülét, akkor nem csak az a diák nem fog másnap megjelenni az óráján.
Szende Aurélia 2010.10.13. 22:41:34
Puszika.
Torzon Borz 2010.10.13. 22:41:34
Vajon hány adózótól egyszerűbb és kiszámíthatóbb beszedni x összegű adót.
a válasz: 40 adózó
b válasz: 4 000 000 adózó
És taps.
Iszonyú nagy gáz van emberek. Hiteleket nem tudjuk fizetni, valutaválság lesz, infláció elszabadul. És a Tesco akkor biztos kivonul.
Egyéb ötlet. Ti hogy oldanátok meg. Vagy csak a kritika megy, alternatíva nélkül?
totya87 2010.10.13. 22:41:34
Amit a magába fizetek az az ENYÉM. Rábízom vakaire, hogy fialtassa, ha rosszul csinálta, így jártam.
Az állami részt szétosztják a jelen nyugdíjasai között (a gyurcsányimádó panel nyuggerek közt, hogy egy magasröptű hozzászólást idézzek. Apropó: akkor a fideszfanoknak azért kellene szorítnai, hogy az állami rész szűnjön meg, hamarabb kipusztula ez a rézeg, ahogy komoly élettapasztalatú és érzékenységű egyetemistánk vizionálta). Mivel ezt garantáltan szétosztják, az emberek ott kerülik, ahol tudják, míg a saját maguknak felhalmozott pénzt inkább hajlandók fizetni. Arról nem beszélve, hogy a saját előtakaréskosságra nem hat a demográfiai probléma.
Ezzel nem azt mondom, hogy nem akarok fizetni a MA nyugdíjasainak (sokat tettek az országért és az én tanulmányaim is ők finanszírozták), de lagalább kezdjünk el átállni. Pár éve történt lépés, most visszalépünk. Hajrá Magyarország,hajrá Magyarok!
barkacs 2010.10.13. 22:41:34
karikaV43 2010.10.13. 22:48:54
beavereater [AT] 2010.10.13. 22:48:54
barkacs 2010.10.13. 22:48:54
el ne hidd már, hogy ez értünk van, kérlek, ez ugyan az mint a 300 forint egykor, csak most másként van csomagolva, tudod a patkány és a mókus esete.
totya87 2010.10.13. 22:48:54
Még nem jutottál odáig a NENYI-ben?
Nem hiszem, hogy nagy élettapasztalatod alapján ne tudnál válaszolni! Ne hagyj kétségek közt!!!
beavereater [AT] 2010.10.13. 22:48:54
Vagy csak szimplán vissza akarja szedni fővekkerünk a 16%-os szja-n kieső zsetont, mint azt már említette volt valaki
karikaV43 2010.10.13. 22:48:54
beavereater [AT] 2010.10.13. 22:48:55
pug406st 2010.10.13. 22:48:55
bucimaci666 2010.10.13. 22:49:26
"Igen elcsodálkoznának a magánnyugdíjpénztárba befizetők, ha most mindenki egyszerre ki akarná venni onnan a megtakarítását."
Te valamit nagyon félreértesz a magánnyugdíjpénztár fogalmával kapcsolatban.
Ezzel a logikával élve, ha mindenki elkérné egyszerre az államtól a nyugdíját akkor az se működne igazán. Feltéve, hogy a piac nem hajlandó finanszírozni egy min. 500-600%-os GDP-hez viszonyított államadósságot. Szóval mire is szeretnél kilyukadni?
Anyámasszony_sanyija 2010.10.13. 22:49:26
totya87 2010.10.13. 22:55:46
Ausztria kevesebb mint fele ennyi bürokratával elvan.
MÁV: admin alkalmazottak 70%-t kitenni.
Magánhozzájárulás az eü-höz. Bár OV-től -elismerem- ez kapufás lenne.
Rokkantnyugdíjasokat felülvizsgálni. Több van mint a 2. világháború után.
Állami beruházásoknál teljes nyilvánosság. Aki nem akarja, hogy ajánlata nyilvános legyen, az ne jöjjön. Más országokban adott referencia árával összehasonlítani. Különbséget szakmailag indokolni TÉTELESEN. (szerinted Margit híd költségeiről miért hallgattak el. Csak nem SL érdekeltsége miatt?)
tygger 2010.10.13. 22:55:46
puszika
hodara 2010.10.13. 22:55:46
Ezek a különadók is teljesen reálisak és jogosak ha nem tőlük akkor közvetlen az emberektől kellett volna elvenni azt a 600 milliárdot de gondolom szerinted az jobb ötlet.Na ezért 10%-os párt az MSZP!!!!!!!!!!!!!!!!!!
flippant 2010.10.13. 22:55:47
thinker_ 2010.10.13. 23:00:52
2002 óta az a mocsok banda semmit sem csinált. ez a banda legalább már csinál valamit. talán várjuk ki a végét, mielőtt temetjük.
blokkos 2010.10.13. 23:00:53
1.Felére csökkenteném az állami hivatalnokok létszámát.
2.Megszüntetném a pártok állami támogatását (éljenek meg a tagdíjból, rögtön ki is derülne hányan is vallják az eszméket)
3.megszüntetném az egyházak támogatását(ld. fent, de perselypénzre vonatkoztatva)
4. Azonnali hatállyal megszüntetném az alapítványokat függetlenül attól, hogy milyen célt szolgálnak, mert a befizetett adományok nagy része úgyis eltűnik
5. Beszüntetném a sport támogatást (elsősorban a futballra gonolok és nem véletlenül), aki és ami sikeres, az megtalálja a maga szponzorait, aki meg nem, az így járt.
6.Radikálisan csökkenteni kellene az állami bürökratikus intézmények számát, pl.: szükségtelen néhány lakosra önkormányzat, ügyintéző, stb., amikor azt a szomszéd nagyobb városban is el tudnák látni(Bokros Lajos: vissza a járásokat,de nem az önkormányzatok mellett, hanem helyett)
7.Magán biztosítókat hoznák létre az állami eü rendszer helyett, mert akkor gyógyítatnának is és a versenyképtelen, rossz intézményeket nem kellene támogatni.
8.Vissza adnám a "zembereknek" azt a pénzt, amit tb. járulékként elvesznek tőlük, és egy "CASCO jellegű" biztosítást vezetnék be, hogy mindenki ellátott legyen, de aki magasabb díjat fizet, gyorsabb, jobb, kényelmesebb ellátást kapjon.
9.meg kell szüntetni a vízfejeket, ld. MÁV, BKV, stb., és ezek államtól kapott béreit visszaforgatni a magángzdaságokba.
10. Támogatni kellene az alternatív energia rendszerek kiépítését minden egyes családnál annak érdekében, hogy minél kevesebb energia fogyjon (Ja lehet, hogy ez rossz, mert akkor kevesebb lenne a hagyományos energiahrdozókba beépített adő.)
11. Jelen helyzetében a miniszterek pont elegen lennének, a parlamentben helyet foglaló kormánypárti frakció úgyis azt szavazza meg, amit szeretett vezérük elővezet, legfeljebb Lázár János rátromfol, a többi cirkusz. De legalább ingyen lenne.Úgyhogy minden képviselőt ki kell onnan zavarni 4 évig.Ez is hoz annyit a konyhára, mint átmeneti adókat bevezetni.
Na egyelőre ennyi, de majd még igyekszem néhány ötletet adni
beavereater [AT] 2010.10.13. 23:04:39
hodara 2010.10.13. 23:04:39
Amúgy a jelenlegi nyugdíjrendszerre mindenki még az MSZP is azt mondta,hogy hosszútávon tarthatatlan.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.13. 23:20:22
Nagyon durva ez az agymosás, amit kaptál. Ezt csupán szövegekkel el lehet érni, vagy van Orbánék birtokában valami nagyszerű eszköz.
Persze, a szocik elkúrták, ezért most már senki semmit se szóljon, bármit is csinál Kormány Viktor...
Torzon Borz 2010.10.13. 23:20:23
"@torzonborz "Iszonyú nagy gáz van emberek. Hiteleket nem tudjuk fizetni, valutaválság lesz, infláció elszabadul."
Vagy csak szimplán vissza akarja szedni fővekkerünk a 16%-os szja-n kieső zsetont, mint azt már említette volt valaki ""
ez pontosan egybevág azzal amit írtam, azaz kitől könnyebb x adót beszedni 40 vagy 4 000 000 adózótól. Persze van benne jó adag populizmus is de attól még tény. Elcsesztük, eladósodtunk, vissza kell fizetnünk a tartozást, és akkor amikor esedékes a részlet...
AnnaKarenina 2010.10.13. 23:20:23
"A Fidesz vezette koalíció 1998 nyarán, első teendői között a társadalombiztosítási önkormányzatok felszámolásával „visszaállamosította” a nyugdíj- és egészségbiztosítási alapokat. Akkor a Fidesz politikusai még átmenetinek nevezték ezt az intézkedést, majd előbb a Miniszterelnöki Hivatalhoz, később a Pénzügyminisztériumhoz, végül az Egészségügyi Minisztériumhoz delegálták az alapok kezelését. Az évente több mint 1500 milliárdot kezelő alapok költségvetése beleolvadt a központi büdzsébe. A járulék beszedését a társadalombiztosítási államtitkár, Selmeczi Gabriella 1999 januárjától átadta az APEH-nek. Néhány hónappal később az alapok 60–80 milliárdos vagyonát az ÁPV Rt. kapta meg értékesítésre. Az ÁSZ-jelentések rendre kifogásolták, hogy bár az alapok vagyonának államosítása megtörtént, az ahhoz kapcsolódó kötelezettségeket továbbra is az egészségügyi kasszából fizetik. Így például a járulékfizetők pénzéből konszolidálták a Postabankot."
Így aztán a magán-nyugdíjpénztárakon annyira már nem is csodálkozunk. De mivel ez magántulajdon lenyúlása, remélem, az emberek ezt nem hagyják.
totya87 2010.10.13. 23:20:23
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.10.13. 23:20:23
fidesz friend 2010.10.13. 23:29:40
egyetértek. de ne hagyjuk ki a szociális .támogatásokat sem.
tavaly a 3,5 millió aktív keresőből 800 ezer fő nem fizetett adót a jövedelme után (legálisan, adókedvezménnyel) de igénybe vette a gyest, gyedet, családi pótlékot, szocpol.támogatásokat, gyerekének az ingyenes oktatást, magának is az ingyenes eü. ellátást. stb.
az új adórendszer bővíti a kört: jövőre már az egy gyerekes családok is tetemes összeget írhatnak le az adójukból, miközben tovább inkasszálják a többiek adójából folyósított juttatásokat.
nulla adót fizetőknek osztják szét a közpénzt.
ez volna a közteherviselés?
Steppenwolf 2010.10.13. 23:30:36
Mit venne ki az én zsebemből? Amit kivisz profitot, azt mindenképp.
Nyilván meglesz a módja, hogy szabályozzák azt, hogy ne tarifaemelésekből fizessék be az adót.
Ha mégsem, akkor ügyes trükk, mert az emberek többsége ne adót fizessen látszólag a semmiért, hanem egy adott szolgáltatásért többet.
Egy érdekes adat, 2009-ből:
"A magyar állam 2007-ben 917 milliárd forintot költött arra, hogy a multinacionális cégeket támogassa, a hazai kis- és közepes vállalkozások teljes dotációjára eközben 370 milliárd forint jutott - mutatott rá Róna Péter közgazdász, aki szerint a multik aránytalan támogatása versenyképtelenné teszi a belső piacot és a hazai termelést."
Van itt mit visszafogni, nem kell sipákolni, elég, ha annyira támogatjuk a multinacionális cégeket, hogy ne vigye a kormány szopóágra a jóval több adót fizető, ezért drágább hazai konkurenciát.
Anyámasszony_sanyija 2010.10.13. 23:30:37
Ezt váltaná le a magánnyugdíj rendszer. Ahol mindenki magának fizeti a nyugdíját. De mivel ezt a fidesz megszünteti, közelebb kerülünk a szakadék széléhez.
Torzon Borz 2010.10.13. 23:30:37
Igazatok van, nem kicsit, nagyon. Csak van egy kis bibi. Ennek az országnak szinte minden szerve beteg.
Nem lehet:
-egyszerre minden kórságból kikezelni
-egyszerre mindennek kivágni a felét.
-egyszerre kitenni a közalkalmazottak, bkv-sok, máv-osok felét. Hol fognak dolgozni, miből fognak vásárolni, Tescó-nak jó lesz ha nem lesz pénzük? Segélyezni kell őket. Azt miből?
- egyszerre megszüntetni a feketegazdaságot
- azonnal eü ellátás nélkül hagyni milliókat mert nem tudják kifizetni a 200 ezer ft-os vakbélműtétjüket
-egyszerre megszüntetni az közpénzek elherdálását és a korrupciót
- stb.
Ezek fontos dolgok de a reformok évek alatt hoznak megtakarítást, alternatív energia rendszerek inkább évtizedek alatt. Szinte mindig inkább viszik a pénzt először. Csakhogy a pénz az államnak most kell. A hiteleinket meg már törleszteni kell folyamatosan. És ha nem tesszük meg lesz államcsőd és valutaválság, aztán meg cserekereskedelem...
Dagobert MegCsíp 2010.10.13. 23:34:05
De hol a p@ba lapítasz, amikor a nagykirály tőkés csákók itthon harmadpénzért duplamunkát követelnek? A droidkassza csak ilyenkor csenget?
Ökör
dtk74 2010.10.13. 23:46:12
Matt Kirby 2010.10.13. 23:46:13
Ha valahol tévedek, akkor valaki adózásban jártas világosítson fel, mert így ez eddig *******!
old_field 2010.10.14. 06:32:21
Dago...olyan durván tudsz fogalmazni.... :(
bár egyetlen szavad sem tudnám cáfolni. :)
Michael' valóban gyakran küzd kihívásokkal szellemi téren. Ami a morális szintjét illeti : az utolsó szdszes mohikánok 1ik jeles képviselője...
Keveri az arányos közteher-viselést a kommunizmussal, és ezt a kettőt Robin Hood-dal, a többi stimmel.
Persze tudatosan hazudik. :)
Szánalmas szellemi söpredék...talán lassan kikopnak az indexről is.
stratez 2010.10.14. 06:35:06
pástétom 2010.10.14. 06:35:07
Zsola777 2010.10.14. 06:35:07
És taps. :)
tcom 2010.10.14. 06:35:08
Szerintem jól számolsz. Mindenesetre a befizetett 8% nem meg a saját számládra, hanem frissiben feléli az állam. Ez nálam egyszerű lopás, még ha a magán ny.pénztárak nem is gazdálkodnak mindig jól, 1000-szer jobb helye van a pénzemnek. Én is úgy vagyok, mint a szélsőjobberek a Gyurcsány alatt, amikor nem akartak adózni "ezeknek". Én meg nem akarom odaadni ezeknek szélhámosoknak.
Bergeroth 2010.10.14. 06:35:09
Tényleg nagyon nagy bajban lehet a magyar közoktatás, hogyha Te egyetemre járhatsz ennyi ésszel.
megmondomdom 2010.10.14. 06:35:09
Hidd el, a MAL-nak se 1% alatti nyeresége volt. Vagyis az volt, de csak a könyvelésben!:)
Azért gondolkozz egy kicsit, árrés, forgási sebesség ......
Nem mellesleg, az angliai Tescókban hasonló árakkal találkozhatsz, mint itthon -bár sokkal jobbak, több a prémiumtermék-. Gondold el, hogy ott hányszorosa a munkaerőköltség, illetve mennyivel drágább mondjuk egy üzlet megvásárlása/felépíttetése....
Kizárt, hogy az egy egységre eső -mondjuk a bolt nm-re, vagy 1 fő alkalmazottra- bevétel/nyereség nagyobb lenne arrafelé.
tcom 2010.10.14. 06:35:09
De úgy néz ki a magyarnak ezt is ki kell próbálni. Eddig volt a felelőtlen osztogató politika, most meg a felelőtlen tőke ellenes politika.
Ami meglep, hogy a kereskedelmi cégeket adóztatják. Amikor a Tesco-Obi- és egyéb multik hihetetlen népszerűek az országban. Vajon mi lesz, ha kivonulnak?
Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.10.14. 06:35:10
Krujs 2010.10.14. 06:35:10
a piroslapos srác pl 19:)
barkacs 2010.10.14. 06:35:11
Tessék már egy kicsit több oldalról, helyről tájékozódni, esetleg tanulni és nem ilyen, hm, buta példákba kapaszkodni.
hakos2 2010.10.14. 06:35:11
feiticeiro 2010.10.14. 08:02:40
Mellesleg: dolgoztam tescóban, és tudom, hogy sokan örülnének annak a munkának. ha kevesebbet adnak el, kevesebb emberre van szükség, ilyen egyszerű. (és ők tudnak elég rugalmasabb lenni a munkaerőkeresletükkel, h 3 év ne számítson rövidtávnak)
persze te (igazából: mi) könnyen beszélsz/beszélünk, ha már ide írunk, nyilván nem nekünk fog legjobban hiányozni az az 5% (nem tudom mennyi) amit kivesznek a zsebünkből.
de az ilyen politikának, ha a vállalatok úgy gondolják, ez nem a kivétel, hnm inkább a szabály (és hát...), sokkal nagyobb hatásai lehetnek amiket nem igazán lehet megbecsülni. nem kellene megint ennyire csúnyán bizonytalan kimenetelű gazdaságpolitikai rulettet játszani. meg hát ez rohadt cinikus dolog, mert ezeket ők is jól tudják (jó, nem a matolcsy, de csak van 1-2 értelmes ember még ott), és ugyan nem vok fideszes, nem voltak nagy elvárásaim, de csalódtam - újfent.
eszkep 2010.10.14. 08:02:40
Szapulásról ki beszél? Az "adóztatás" fonetikusan sem emlékeztet a "szapulásra".
"Mondjuk ennyi zászlót a háttérben, díszletként is legutóbb a szépemlékű kommunista május elsejéken lehetett látni"
Muhaha! Maximum vörös zászlóból volt ennyi...
"A kollektív bűnbakkeresés hangszerén játszik veszélyes dallamokat."
A "kollektív bűnbakkeresés" sem emlékeztet fonetikusan sem az "adóztatásra".
Öröm nézni, hogy a balosok hogy nyűglődnek :-)
Dagobert MegCsíp 2010.10.14. 08:02:40
Nzoltan 2010.10.14. 08:02:40
Most egy kicsit sírnak-rínak, de ez hamar elmúlik.
shwarcz bácsi 2010.10.14. 08:02:40
kej 2010.10.14. 08:02:41
Adachale 2010.10.14. 08:02:41
"...amiért én, a 20 éves egyetemista lány fogok elsősorban fizetni,.."
Egyenlőre az adómból még én rettegő bolsevik-liberális-panelnyugger fizetem az egyetemista éveidet. Ha megkérhetnélek, vegyél vissza. Köszi
Viktorunk első országlásának idején voltam fősulis. Levelezős. Megjött Viktorunk és eltörölte a nappalisok 2.500 Ft tandíját. Vóóót nag ováció!! Csak azt felejtették el közölni, hogy csendben a levelezősöktől megvonták:
-tandíj utáni adókedvezményt
-DIÁKIGAZOLVÁNYT (no utazási támogatás, no könyvtári belépő stb.)
-áfásították (húúú de magyarosan néz ki leírva) a tandíjat
Más szóval mi dolgoztunk (adót fizettünk)+ tanultunk + fizettünk (újra adót fizettünk). No így könnyű jófejeskedni a nappalisokkal
Adachale 2010.10.14. 08:02:41
Amit a Tesco ról írtál az 100% jogos. Viszont az ilyen és ehhez hasonló cégek ellen ne külön adókkal küzdjünk, amit a végén úgy is mi fizetünk, hanem erős, szakszerű és nem lefizethető hivatalokkal és ellenőrző szervekkel küzdjünk. Sajna ennek a külön adó dolognak a még ide nem jött befektetők felé van egy nagyon negatív üzenete. Ma a bankok, holnap az energia-telko-üzletlánc szektor, holnap talán te barátom!!! Így max a spekulatív tőke jön ide a tőzsdén keresztül. Az nem fog nem hogy még 1 db de még 1.000.000 új munkahelyet sem teremteni :-(
andzsin 2010.10.14. 08:02:41
egy velejéig romlott úrhatnám társadalom van kiépülőben nemzeti-jobboldali színezettel...
nincs olyan, hogy extraprofit, ez közgazdaságilag értelmezhetetlen....
a multikat lehet szidni T. Hölgyeim és Uraim, de el kéne azon gondolkodni, hogyha holnap kimennének, úgy omlanánk össze, mint a kártyavár.
az meg aztán egy qrva nagy gazdaságpolitika, ahol reformok=0 (mi lesz az eü-vel, az oktatással...stb.) de az állam=pénzbehajtó és rájátszik a legalantasabb ösztönökre, elveszi a gazdagoktól, amit el lehet venni. ezt még Hitler se csinálta meg vazzeg. legalábbis a német vagyonokat nem bántotta.
torró 2010.10.14. 08:02:41
Lehet itt Orbánt kommunistázni,csak azért sok dolgot figyelembe kellene venni. Mert akkor azok akik ide juttatták az országot pénzügyileg és gazdaságilag azok milyen titulust érdemelnek? vagy netán a Ti szemszögetekből Ők a fasza gyerekek?
Giraffa 2010.10.14. 08:02:41
Tanulság: csak az öngondoskodásban szabad bízni.
Egyébként a "barakk" szó két k, nem egy. :)
bierkamp 2010.10.14. 08:05:45
Na akkor kiket adótat meg a gonosz törpe, hogy a kamu és szar 16 százalékos (GAZDAGOKNAK JÓ ADÓZÁST) bevezethesse? na?.....a hülye Fideszre szavazó és nem szavazó NÉP.
Munkahely nemhogy több lesz hanem kevesebb!--mert akitől elveszik a profit egy részét az LEÉPÍT inkább.
Persze még többet próbál beszedni a gonosz törpe, hogy legyen miből osztani valamit a " KLIENTÚRÁJÁNAK"--akiknek tartozik a Fidesz. ...és közben még VIKTATÚRÁT épít, hogy ne lehessen sehol kritizálni...
BAROM MAGYAR NÉP-ezt nem látta és látja?????
bierkamp 2010.10.14. 08:05:45
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.10.14. 08:15:14
bóbitás lótetűfing 2010.10.14. 08:15:14
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.14. 08:15:14
bóbitás lótetűfing 2010.10.14. 08:15:14
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.10.14. 08:15:14
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.10.14. 08:25:59
1., az IMF hazazavarása miatt drágább külföldi hitelek - merthogy azokat a kötvénykibocsátások formájában folyamatosan veszi fel az ország;
2., részben a kormányzati kommunikációs baklövések sorozatának is betudhatóan gyenge forintárfolyam miatt, az ugyanis jelentősen megdrágította az ország devizában meglévő hitelállományának a törlesztését (tehát nem csak a háztartások szívnak az árfolyam miatt, hanem az államháztartás is);
3., valamiből finanszírozni kell az adócsökkentést, ha beledöglünk, akkor is - márpedig attól tartok, hogy beledöglünk;
4., a strukturális reformokat továbbra sem látni, az állam (egészségügy, oktatás, MÁV stb.) pedig maradt olyan pénznyelő lyukas zsák, mint amilyen eddig is volt.
Annak idején a Fidesz nagyon szidta a Gyurcsány-Bajnai-kormányokat, hogy az államháztartási egyensúlyt nem elsősorban a kiadások csökkentésével, hanem főleg a bevételek növelésével teremti meg. Óriási viták voltak erről. Jelentem: most is ez megy: növeli a kormányzat a bevételeket, a kiadási oldalra meg - nagyvonalakban - magasról tesz.
Megjegyzem: az államháztartás bevételeinek a növelését - akárhogyan is cimkézik - összességében én csak adóemelésként tudom értelmezni. Mégpedig azonnali és nagyarányú adóemelésként. Szerintem ennek az ellenkezőjét ígérték.
bierkamp 2010.10.14. 08:26:12
NEM KELL A VIKTATÚRA!!!!!!!
bóbitás lótetűfing 2010.10.14. 08:26:12
Megfigyelo 2010.10.14. 08:26:12
bierkamp 2010.10.14. 08:26:12
NEM KELL A VIKTATÚRA!!!!!!!
biobender 2010.10.14. 08:27:44
Te mekkora egy barom vagy oreg. TB, Eü, allami bürokracia, 66 allamtitkar, terrorelharito kozpont - soroljam meg?
bierkamp 2010.10.14. 08:32:02
Megfigyelo 2010.10.14. 08:32:02
bóbitás lótetűfing 2010.10.14. 08:32:02
BIO-MELATONIN
CIRKULIN VALERIANA DRAZSÉ
KOMLÓVAL
MYRALL 425 MG KEMÉNY
KAPSZULA
SEDOGELAT CLASSIC KAPSZULA
VALERIANA TEVA 100 MG
BEVONT TABLETTA
WÖRISHOFENER NERVENPFLEGE
TABLETTA
Ezek nyugtatók. Keress rájuk a neten, olvasd el, vagy kérd ki gyógyszerészed tanácsait, oszt vegyél egyet. DE VEDD BE!!,
bóbitás lótetűfing 2010.10.14. 08:34:15
bierkamp 2010.10.14. 08:34:16
bierkamp 2010.10.14. 08:34:25
bóbitás lótetűfing 2010.10.14. 08:43:14
Kedves mindenki!
Közvéleménykutatás
Szerintetek meg-e van zakkanva Bierkamp?
Igen............................................................
Nem..............................................................
biobender 2010.10.14. 08:43:14
Ha a 2/3 olyan mint a lotetufing vagy a kis szende Aurelia akkor az a helyzet, hogy nem is vagyunk az EU-ba valok. Nem baj, Belorussziaban is van elet - csak nem valami jo.
Megfigyelo 2010.10.14. 08:43:14
xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.10.14. 08:55:14
Ez így sokkal igazságosabb, ugye? Mi az a 4-5 ezer forint havonta, semmiség! Egy pedagógustól így nettóban egy fél havi bérét veszik el éves szinten. Tényleg a kispénzűeket kell szopatni? (nem vagyok érintett, én jobban járok az új adórendszerrel, de valahogy mégis bassz a csőrömet. Biztos kommunista vagyok, azért, tudom)
Bergeroth 2010.10.14. 08:55:14
Mikor fogod már fel Isten barma, hogy itt nem jobb vagy bal oldalról van szó, hanem arról, hogy Te, ugyanúgy meg fogod szopni, mint én és mindenki más.
Bár, ha te nem fizetsz adót és tb-t, vagy valamelyik narancs irodában titkárnősködsz havi 400k nettóért, akkor nem szóltam.
belekotty 2010.10.14. 08:55:14
Csak az Auchant nézzük, rendszeresen volt 5 forintos zsemle. Hetente egyszer, akkor sok ember 50-100-asával vitte a zsömlét. Ma már ilyen egyáltalán nincs.
Ezeket észre sem fogjuk venni, olyan finoman be lesznek építve az árakba. Jobban odafigyelnek majd hogy ne mutassanak ki nyereséget, erre igen kreatív módszerek vannak. Ja és a beszállítókat mégjobban fogják revolverezni. Abban biztos lehetsz hogy a 30 milliárd nem tusztán a kivitt nyereségükből fog lejönni.
Viktorka és Matolcsy nevű seggnyalójának egy szava nem volt igaz, az egykulcsos adó megsarcolja a kis keresetűeket. Tehát MEGSZORÍTÁSOK vannak, bürokrácia leépítésről szó sincs.
Nem is működik az államapparátus, káosz van mindenütt. A leállított PPP beruházások mi ha nem MEGSZORÍTÁS? Az nem a GDP-t fogja csökkenteni?
belekotty 2010.10.14. 08:55:14
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.14. 08:55:15
Sadist 2010.10.14. 08:58:42
"én, a 20 éves egyetemista lány fogok elsősorban fizetni"
Ezen jót kacarásztam :) Gondolom költségtérítéses képzésen tanulsz, nincs utazási kedvezményed, és semmilyen diák kedvezményt nem veszel igénybe, mellette pedig dolgozol és fizeted a járulékokat :)
Zz_ 2010.10.14. 09:04:37
biobender 2010.10.14. 09:06:55
Marad az az apro reszletkerdes, hogy mibol finanszirozza majd a magyar putyinizmust. A tegnap meg nem volt szamottevo foldgaz es koolajkincsunk - anelkul meg mar Putyin is a lecsoban lenne. Talan majd o ad? Termeszetesen ingyen, a szep szemeinkert es a Nemzetkozi Egyuttmukodes Nyilatkozataert cserebe?
bierkamp 2010.10.14. 09:15:35
El a Kezekkel a pénzünktől GONOSZ TÖRPE!!!!!
Publius Decius Mus 2010.10.14. 09:16:52
További kellemes szellemi körbejárást!
Krujs 2010.10.14. 09:16:52
Caprica99 2010.10.14. 09:22:24
Caprica99 2010.10.14. 09:30:55
Ezzel ellentétben OV amoit elvesz a gazdagok egyik csoportjától, azt a gazdagok másik csoportjának osztja vissza.
.... egymillió új munkahely.... hmmm - akadt olyan agyatlan barom, aki ezt a választási lózungot el is hitte?
bierkamp 2010.10.14. 10:10:51
A spindoktor spindoktora - Orbán titokzatos bizalmasa.A főtanácsadó, aki 2006-tól kizárólag Orbán Viktort „építi.
nol.hu/belfold/20101009-a_spindok tor_spindoktora
Spindoktor: Amerikai kifejezés. A spin doktor az a személy, aki a hírt/közleményt - illetve a szavakat - úgy csűri-csavarja, úgy pörgeti, amíg az végül pozitív üzenetként jelenik meg (bármilyen káros hírnek is tűnt elsőre). Elsősorban a politikai tanácsadókra, politikai kommunikációs szakemberekre használják a kifejezést az USA-ban, de manapság már a public relations tanácsadókra is ráaggatják.
biobender 2010.10.14. 10:10:52
Szerinted mi a DEMAGOGIA abban a megallapitasban, hogy ezek az adok siman mind at lesznek a lakossagra haritva?
Ja, hogy most gondolkodni kellene a valaszon? Bocs, kommunistazz csak tovabb, majd ha felebredsz igencsak meg fogsz lepodni.
bierkamp 2010.10.14. 10:10:52
intruderjani 2010.10.14. 10:10:52
bierkamp 2010.10.14. 10:10:52
"Szijjártó Péter ugyanakkor úgy vélte, hogy a szolgáltatók a rájuk kivetett adót majd a lakosságra fogják terhelni, ami például a magasabb villanyszámlában jelentkezik."
László Tamás (FIDESZ): Ez a törvény alkalmatlan arra, hogy a családok terheit csökkentsék - szögezte le a képviselő, kiemelve: az energiaszolgáltatók ugyanis áremeléseikbe bele fogják kalkulálni a cég plusz terheit.
fidesz.hu/index.php?Cikk=120712
Valóban el kellene dönteni, hogy mikor hazudtak, akkor ellenzékben, vagy most kormányon. Mert valamikor biztosan, hiszen ami a lakosság terheit növeli, az a lakosság szempontjából megszorítás.
És a hazugság az hazugság marad, akkor is,ha úgy valósítom meg, hogy más kezével (multik) húzom ki a pénzt a lakosság zsebéből.
bierkamp 2010.10.14. 10:11:13
"Szijjártó Péter ugyanakkor úgy vélte, hogy a szolgáltatók a rájuk kivetett adót majd a lakosságra fogják terhelni, ami például a magasabb villanyszámlában jelentkezik."
László Tamás (FIDESZ): Ez a törvény alkalmatlan arra, hogy a családok terheit csökkentsék - szögezte le a képviselő, kiemelve: az energiaszolgáltatók ugyanis áremeléseikbe bele fogják kalkulálni a cég plusz terheit.
fidesz.hu/index.php?Cikk=120712
Valóban el kellene dönteni, hogy mikor hazudtak, akkor ellenzékben, vagy most kormányon. Mert valamikor biztosan, hiszen ami a lakosság terheit növeli, az a lakosság szempontjából megszorítás.
És a hazugság az hazugság marad, akkor is,ha úgy valósítom meg, hogy más kezével (multik) húzom ki a pénzt a lakosság zsebéből.
Sir Galahad 2010.10.14. 10:11:13
Lehet örülni a most meghozott döntésnek vagy bánkódni rajt, de fentiek fényében nemigen volt más lehetőség.
bierkamp 2010.10.14. 10:10:53
A második fidesz NEMZETI RABLÓ kormány elveszi a pénzt a dolgozóktól, ÉS A nyugdíjasoktól...és akik akik gyűjtenek nyugdíjra.
A második fidesz NEMZETI RABLÓ kormány visszamenőlegesen veszi el a társaságok pénzét (a válságadót korábbi időszakban termelték ki a cégek , lefektetett gazdasági játékszabályok közt ) A Bajnaiék ilyesmit nem csináltak, mégis stabilizálták a gazdaságot .
BOLOND ORBÁN MEGTORPEDÓZTATTA A 300 ft -os vizitdíjat...milyen jól jönne most ..igaz gonosz törpe?---és az egészségügy is többet kapott volna már azóta---!
Ringlósztár 2010.10.14. 10:10:53
Én is ismerek kisker hálózat tulajdonost. Nekem nem úgy tűnik, hogy ő fizetné nagyanyám nyugdíját, ugyanis nem mutat ki nyereséget, amellett, hogy évente 5-ször nyral (telel) stb.
Ha a rokonod az áruk 80%-át olcsóbban adja, mint a multik, akkor az a sok árérzékeny kisvállalkozó miért jár a mutihoz bevásárolni?
Benne van a 10 parancsolatban: Ne hazudj!
Ringlósztár 2010.10.14. 10:10:53
Demagógia ügyében körülnézhetnél a fidesz-nél is.
Ringlósztár 2010.10.14. 10:10:53
Persze, Publius Decius Mus és Krujs.
paginavlady 2010.10.14. 10:11:12
Csak gratulálni tudok Orbán Viktornak.
Miért nem kell adózni azoknak, akik pénzemberek, külföldiek, stb. ?
Adózzanak ők is !
Ez igazi esélyegyenlőség.
Az ellendrukkerek pedig lássák már be, hogy nem maradhatnak örökké KIVÁLTSÁGOS HELYZET-ben.
Elég sokáig voltak már abban ! (kiváltásgos helyzetben!)
bierkamp 2010.10.14. 10:20:10
A Multikat én sem sajnálom, ...de azok nem a saját pénzükből adóznak majd, hanem a megemelt árakból díjakból...amit mindenki és Te is megfizetsz...A multik is röhögnek a markukba meg a gonosz törpe is:))))
bóbitás lótetűfing 2010.10.14. 10:20:02
biobender 2010.10.14. 10:26:57
Ezt komolyan gondolod? Mi van a koltsegcsokkentessel ugy altalaban?
Ha ugy erted, hogy nem volt mas lehetoseg gyorsan penzt lenyulni, akkor igazad lehet. Ha ugy erted, hogy nem volt mas lehetoseg a gazdasag a gazdasag rendbetetelere akkor nagyon nincs.
bierkamp 2010.10.14. 10:27:44
biobender 2010.10.14. 10:28:48
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.10.14. 10:39:03
bierkamp 2010.10.14. 10:43:23
1. ha nem születik meg.:.Magyarország már virágozna, közelebb lenne a Nyugati demokráciák élet szinvonalához, nem lett volna 20 évig kerék kötöje mindennek, uszítója a mindenkori kormány ellen...és a bandája sem lenne....
2.Ha más országba születik: Más ország tett volna tönkre bárhova születik, vagy kinyírták volna:) ( bárhova)
Mindenesetre a Jó Isten megverte a Magyar népet ezzel az beteg ORBÁNNAL!
Valaki azt énekelte dühében ISTEN VERD MEG A MAGYART...és megverte:)
Muad\\\'Dib 2010.10.14. 10:44:46
Muad\\\'Dib 2010.10.14. 10:49:17
Én komolyan nem értem, ha egy kormánynak kényelmes többsége van 8 évig, milyen aljas módszerekkel lehet megakadályozni, hogy felvirágoztassa a hazát? Netán gonoszcsúnyasátánorbán kakasvért csorgatott szépkedvesgyurcsánymegbarátai élethű bábuira és megátkozta őket? Esetleg minden reggel súlyosan bántalmazta a demokráciachartabüszekeszabadságjajjajdejó élharcosait, akik így nem tudták megteremteni az általuk oly rég még kádárelvtárssal megálmodott jólétet?
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.14. 10:49:41
Muad\\\'Dib 2010.10.14. 10:53:35
Majd, ha értelmeset kérdezel, esküszöm válaszolok.
Addig is subscribe...
Sir Galahad 2010.10.14. 11:19:22
bierkamp 2010.10.14. 11:19:38
Szép dolog elvenni a multik, a nyugdíjpénztár, meg a ki tudja még kiknek a bevételét. Gondolom, az istenadta nép ennek örül, s csak páran fanyalgunk rajta.
Ügyes ez az oszd meg és uralkodj taktika.
Sir Galahad 2010.10.14. 11:19:46
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.14. 11:30:04
Még azt sem tudja, mi az, hogy költői kérdés... :D
igényes 2010.10.14. 12:13:22
Szerintem 10 milliárd már bejött különböző számlákra, miközben a kár "csupán" 3 milliárd. Hová gyűjtenek, kinek a zsebébe megy?
okt. 14. 12:02Orbán és Schmitt levélben kér segítséget
Közös levélben kér segítséget a magyar állampolgároktól a károsultjak számára Schmitt Pál köztársasági elnök és Orbán Viktor kormányfő. A közjogi méltóságok valamennyi háztartásba el kívánják juttatni levelüket.
A Magyar Kármentő Alapba történt felajánlások összege délelőtt 11 óráig már meghaladta a 200 millió forintot. (MTI)
becike4 2010.10.14. 12:13:39
biobender 2010.10.14. 12:34:58
Nos VALAKI az utcara vonult egy vekkerrel es a lozunggal, hogy ne a zemberek fizessek meg - nem emlekszel veletlenul ki volt az? Sot ugyanaz a VALAKI azt allitotta, hogy kormanyozni kell es nem attol rettegni, hogy mit mond az ellenzek - nem emlekszel?
"Szóval a lényeg az, hogy BÁRMILYEN intézkedés rosz, amit ez a kormány csinál:). " -
vagyis ezen az alapon te MINDENT tamogatsz amit ez a kormany csinal? Persze jo lenne egy olyan felelos ellenzeket kapni mint amilyen a fidesz volt az elmult nyolc evben, dehat nincs mindenkinek ilyen szerencseje LOL.
mrsknight 2010.10.14. 12:44:46
Ez van, fiúk, az elvtársak elkúrták, nem kértünk többet belőlük. Ezt a békát bizony le kell nyelni. :)
Sir Galahad 2010.10.14. 13:18:51
Sir Galahad 2010.10.14. 13:21:48
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.14. 14:10:23
Egy narancsvörös bolsi beszél zsigeri gyűlöletről... :DDDDDD
A hét vicce.
biobender 2010.10.14. 16:02:24
Eddig arrol beszeltunk, hogy ezek az adok gyakorlatilag egy pillanat alatt vissza lesznek terhelve a lakossagra - ugyanakkor a valodi valsagkezelesrol szo sincsen.
Erre te azzal ervelsz: nektek MINDEN rossz.
Vagyis egy konkret es megvitathato ervre egy lila kodos ertelmezhetetlen gumiduma a valasz: latod a problemat?
pl. mi lenne, ha elmagyaraznad szerinted miert tevedunk? Hogyan fognak ezek az intezkedesek valamit is javitani az igazi valsagon? Biztos vannak erveid, nem? Nosza, elo veluk.
biobender 2010.10.14. 16:05:09
Ezert tapasolsz a komcsiknak, szerencsetlen?
biobender 2010.10.14. 16:05:09
Miert is fuggetlenul? A fidesz demonstralta hogy hogyan lehet 2/3-ot szerezni - az utcan, vekkerrel, demagogiaval es hazudozassal. Akkor nem zavart amikor a kordont bontottak a fiuk es tapsoltak a Kossuth ter teleszarasahoz ?
Hat most tessek az ellenerveket lenyelni, ez meg mindig ezerszer korrektebb annal amit a fidesz muvelt.
Sir Galahad 2010.10.14. 19:53:46
És azért "függetlenül attól, hogy ilyenek voltak-e, akik most kormányoznak", mert lám, az ő tiltakozásuk annak idején eredményes volt, most ők kormányoznak. Ez, amit ti most bemutattok, erre tökéletesen alkalmatlan.
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.10.14. 20:00:30
Véleményem szerint azonban az ország jelenlegi állásáért nem csak az előző kormány a felelős, de vastagon az előző ellenzék is - az a mindent tagadó, destruktív ellezékiség, ami a Fideszt jellemezte.
Szóval a jóisten mentsen meg minket az olyan ellenzéktől, mint amilyen a Fidesz volt - még akkor is, ha politikai szempontból, a szavazatmaximálás tekintetében kétségkívül eredményes ellenzékiségről beszélünk.
Sir Galahad 2010.10.15. 19:55:55
És még valami: az ország helyzetéért NEM az ellenzék a felelős, hanem akik kormányoznak, döntéseket hoznak. Ez az előző kormány idején is így volt, meg most is így van. Ha másképp látod, kezdd el szidni mondjuk a Robin Hood-adó miatt Gyurcsányt - Orbán helyett.
Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.10.15. 20:05:03
És tudod mit: nem sokba nézem azt, aki demokráciában nem valamiért, hanem valami ellen összefogva, egy ellenségképet kreálva és arra építve próbál meg hatalomra kerülni. Nem sokba nézem azt, akinek a programja nem arról szól, hogy mit kellene építeni vagy mit kellene másként, jobban csinálni az országban, hanem csak arról, hogy hogyan csináljuk ki a politikai ellenségeinket.
A demagógiát, a polulizmust pedig egyébként nem veszi be a gyomrom - egyik oldaltól sem.